| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - Jakie ma być ciśnienie w oponach?
Leo2 - 2011-10-28, 17:16 Temat postu: Jakie ma być ciśnienie w oponach? Mam LT28 Westfalia i opony 195 R14C, na pokładzie max 2 osoby i trochę wody w zbiornikach. Napompowałem 3,5At i było źle. Samochód odczuwał każdą grudkę na jezdni. Stąd moje pytanie.
Pozdrawiam LT-eczki
krzysioz - 2011-10-29, 06:35
Tu masz link do tematu , ktory byl juz kiedys poruszany:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4476
Leo2 - 2011-10-29, 08:49
Dziękuję, ale tamta dyskusja na ten temat nic mi nie mówi, chodzi mi o konkretnie o LT28. Będę wdzięczny jak się odezwą użytkownicy tych kamperów.
waldi - 2011-10-29, 13:25
Kolego sprobuj w Google wpisz (cisnienie w oponach tabela)
michałp - 2011-10-30, 06:16
Jeśli nie internet to może tabliczka znamionowa gdzieś koło drzwi ???
Ahmed - 2011-10-30, 07:34
| Leo2 napisał/a: | | opony 195 R14C |
| Leo2 napisał/a: | | Napompowałem 3,5At i było źle. |
Dobrze ,, napompowałeś " to minimalne ciśnienie dla opon typu ,, C "
michałp - 2011-10-30, 07:38
| oskp napisał/a: | | Leo2 napisał/a: | | opony 195 R14C |
| Leo2 napisał/a: | | Napompowałem 3,5At i było źle. |
Dobrze ,, napompowałeś " to minimalne ciśnienie dla opon typu ,, C " |
Kolego nie zgodzę się z Tobą!!!! w LT i Sprinterze na przód jest pompowane 2,8 AT!!!
Ahmed - 2011-10-30, 09:04
| michałp napisał/a: | | w LT i Sprinterze na przód jest pompowane 2,8 AT!!! |
Czy na pewno przy oponach typu ,, C " ?
michałp - 2011-10-30, 09:12
Oczywiście!!!! rozmiar 225/70/15 "C" Kiedyś miałem Transita o DMC 2200kg i też były "C"
Srebrzanka - 2011-10-30, 12:08
Mój jest ciut mniejszy od LT i ma opony typu C 185/70/14. Przód 2,8 , tył 3,5 atm. Waży 2.200, DMC 2.805
Leo2 - 2011-10-30, 16:35
Oto mi chodziło! 2,8 - 3 At powinno być OK! Za duże ciśnienie zniszczy przednie zawieszenie. Co do tabliczki na drzwiach, owszem jest i tam jest napisane 4,5 i 3,5. Ale wgł mnie ta tabliczka została zamontowana w fabryce do podwozia które równie dobrze mogło być wykorzystane do ciężarówki czy mini busa. Nadwozie jest już robione w innym zakładzie i tam tabliczek nie zmieniają. Meble w kamperze przecież tyle nie ważą co np 10 osób + bagaże.
Najpierw tyle napompowałem wgł tych tabliczek, ale jazda bardzo uciążliwa, odczuwa się każdą nierówność czy nawet najmniejszy patyczek na drodze.
Dziękuję
michałp - 2011-10-30, 17:52
Ważne żeby opona przylegała całą powierzchnia bieżnika do podłoża. Zbyt duże ciśnienie zmniejszy przyczepność i zniszczy bieżnik na środku opony, natomiast za niskie zniszczy zewnętrzne strony bieżnika.
Agostini - 2011-10-31, 22:20
Przedmówca ma rację.
Leo2 nie ma znaczenia czy to jest LT , MB, czy Dukato, prawidłowe ciśnienie będzie zależało od wagi auta. Zbyt niskie ciśnienie to ugięty profil boczny, większe opory toczenia i większe zużycie paliwa. Bieżnik powinien całą powierzchnią przylegać do podłoża, a to w naszych ciężkich kamperach wymaga większego ciśnienia. Nie może jedynie ono być większe niż przewiduje producent opony. Do dostawczych samochodów wzmacniane opony "C" max. ciśnienie mają do 4,5 at. Jedynie Michelin Camping (dedykowana do samochodów kempingowych) ma max. 5,5 atm.
Ja kiedy ważę gotowy do jazdy ponad 3,5 t muszę mieć przynajmniej 5 atm.,a już obowiązkowo na tyle, kiedy obciążenie na tą oś mam większe.
Leo2 nie bój się napompować więcej, nie zniszczy Ci to od razu zawieszenia, opony będą się równo zużywały, a samochód lepiej prowadził pomimo być może wyczuwalnego przez Ciebie mniejszego komfortu.
Leo2 - 2011-10-31, 22:34
Dziękuję wszystkim za dobre rady. Pozostanę chyba przy 3,5At ponieważ kamper nie jest niczym przeładowany, trochę odzieży i żywności. Przeważnie jeżdżę sam, więc powinno być dobrze.
Ahmed - 2011-11-01, 17:01
| Leo2 napisał/a: | | Pozostanę chyba przy 3,5At |
Przy tym ciśnieniu nie zniszczysz opon typu ,, C "
Przy mniejszym , być może komfort jazdy wzrośnie , lecz dla samych opon nie będzie to korzystne
|
|