Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Gdzie znaleźć kod silnika? Może ktoś rozpozna jaki to silnik

Aimeiz - 2011-10-30, 17:42
Temat postu: Gdzie znaleźć kod silnika? Może ktoś rozpozna jaki to silnik
Hej.
Chciałbym jednoznacznie określić jaki mam dokładnie silnik w kamperze.
To Peugeot 290 z 1991r.
Nie widzę na silniku onaczeń ani numeru, może dlatego że jest nieco przybrudzony.
Może ktoś z kamperowiczów - fachowców potrafi rozpoznać na podstawie zdjęć.
Jaki jest kod tego silnika? Gdzie na silniku mogę go znaleźć?

martini44 - 2011-10-30, 17:47

na tabliczce znamionowej ..... o ile wczesniej silnik nie był zmieniony..... :spoko
Aimeiz - 2011-10-30, 18:30

Hmm Też tak myślałem, ale rzeczywistość nie zawsze pokrywa się z teorią.
Niestety na tabliczkach znamionowych w samochodzi nie znalazłem nić co wygląda na kod silnika takiego Peugeota.
Wedłu sklepu z częściami http://e-autoparts.pl lub http://www.arwit.pl
Dla Peugeota z 1991r z silnikiem wysokoprężnym powinno być coś takiego:
CRD93
CRD93L
CRD93LS
DB9
lub inny typ oznaczeń
U25/661
U25/663
XUD9A

a w samochodzie, w komorze silnika mam takie tabliczki jak na zdjęciu.
Poza wagami, kolorem, numerem nadwozia powtórzonym z miejsca koło pasażera niestety nic co by wyglądało na typ czy kod silnika niema.

prezes1960 - 2011-10-30, 19:01

Aimeiz, nie jestem znawcą tych silników,ale wiem że te drugie oznaczenia dotyczą silnika 2.5 d i td montowanych też w fiacie ducato!.Następna ważna sprawa to to że nie podałeś pojemności!!! Według książki "sam naprawiam"..we francuzach montowano:
1.9 d XUD9A/D9B
2.5 d CRD93L/ U 25/661
2.5 td CRD93LS/ U25/675
PS.
po zdjęciach moą rozpoznać tylko wytrawni spece :spoko :mrgreen:

Aimeiz - 2011-10-30, 19:12

To powinien być silnik 2500cm, tylko nie wiem czy D czy TD.
Według podanej mocy w papieracjh, to silnik 2500D, czyli CRD93, ale dziwi minie, że z filtru powietrza, rura biegnie w dół do czegoś co wygląda na turbosprężarkę i potem do kolektora wlotowego, co wskazywało by na CRD93L lub CRD93LS. Dlatego wystawiłem zdjęcia.

SlawekEwa - 2011-10-30, 19:29

Aimeiz wykonaj czytelne zdjęcie tabliczki z lewej strony Twojej foty- tam powinien być kod silnika.
prezes1960 - 2011-10-30, 19:29

Aimeiz, doczytałem że na tabliczce we francuzach nie ma podanego typu silnika ,ale można go odczytać z przodu głowicy silnika ,pomiędzy kolektorem (u ciebie chyba wydechowym) ,tym od stron koła zapasowego,od przodu samochodu.
Aimeiz - 2011-10-30, 19:46

No właśnie też do doczytałem bo mamy chyba tę samą książkę: H.R. Eyzold Fiat Ducato, Peugeot Boxer Citroen Jumper.
Patrząc z góry na silnik, jest na środku z przodu miejsce, gdzie mógłby być wybity kod i numer silnika, ale tam nic nie widzę. Może to dopiero widać tak zupełnie z przodu, ale zasłania chłodnica.

Ta niby tabliczka z lewej strony to naklejki przeglądów i wymian oleju. Tam żadnych kodów niestety niema.
A ta metalowa zawiera numer nadwozia i wagi / naciski w KG i Version 1, oraz 2.88 cokolwiek by to oznaczało.

Tak sobie pomyślałem że na forum są wytrawni spece i rozpoznają silnik po zdjęciach.

Proszę się nie sugerować kamperem Ducato na avatarze. Mam w tej chwili dwa kampery i chodzi mi o Peugeota 290 vel J5 z 1991r.

SlawekEwa - 2011-10-30, 19:52

Aimeiz napisał/a:
Ta niby tabliczka z lewej strony to naklejki przeglądów i wymian oleju.

Przynitowana tabliczka, a tą mi chodzi :chytry

Aimeiz - 2011-10-30, 20:04

Pisaliśmy jednocześnie.
Wzbogaciłem poprzedni post o w miarę czytelny wycinek fotki z tą przynitowaną tabliczką.

majsterus - 2011-10-30, 20:14

to jest motor 2,5TD 70kW
inne 2,5TD nie wychodziły w tym czasie
były tylko 2,5D i potem chyba tylko 1,9D z wolnossących

rp chyba 85-94


a termostat woskowy działa?? :D

tak więc jest 2,5TD i do takiego szukaj części i nnego 2,5TD w tym czasie w peugeocie nie było.
Mam taki silnik w J5 z 93r.

prezes1960 - 2011-10-30, 20:15

Aimeiz, napewno nie jest to silnik u25,taki silnik ja posiadam i wygląda inaczej.Jest zamontowany odwrotnie ,u mnie kolektor wydechowy jest od strony kabiny,przy ścianie "ogniowej".Z przodu widać tylko pompę wtryskowa no i parę innych drobiazgów.Dlatego raczej możesz wykluczy silniki typu u25!? :spoko
Aimeiz - 2011-10-30, 20:30

Ja mam wrażenie że to co widać od strony chłodnicy to kolektor ssący i właśnie od niego biegnie rura gumowa w dół a tam jest coś nma kształt turbosprężarki, ale nie jestem pewnien bo nie słychać charakterystycznego świstu powyżej pewnych obrotów.
Może to rzeczywiście silnik 2500TD tylko turbosprężarka jest zużyta i nie działa, albo działa, tylko ja nie słyszę.
Mylące jest to że w dowodzie jest 2500cm i moc 54KW, gdyby był TD to było by 70KW, ale może być błąd.

Co to jest termostat woskowy?

majsterus - 2011-10-30, 20:35

jakie masz koła?

2,5TD wychodził tylko na 16 calach

jak masz mniejsze to była przekładka motoru.

Aimeiz - 2011-10-30, 20:38

Kółka 14 cali.
Przekładka mogła być, ale ten silnik nie wygląda na 95 koni.
Mam ducato z silnikiem fiat 2.5D i biorąc pod uwagę róznicę wielkości i wagi tych samochodów, to wygląda że mają moc podobną, ale mogę się mylić.

Podobno po numerze nadwozia można na jakiejś stronie znależć jaki był fabrycznie zamontowany silnik.

majsterus - 2011-10-30, 20:45

to jest 2,5TD
jest turbo może nie dmucha już jak powinno
w liczniku jest kontrolka jakby taka przepustnica nie pamietam - czerwona
gdy jest niewłaściwe ciśnienie w dolocie zapala się.
zresztą zdejmij wąż i spawdź jak się wirnik obraca i czy dmucha przy odpalonym motorze
gdyby turbo padło kopcił by na czarno.

Aimeiz - 2011-10-30, 21:09

Dzięki.
Nie kopci i żadna lampka czerwona się nie zapala. Myślę że ten silnik działa prawidłowo, tylko zabudowa Adria jednak dużo większa i ciąższa niż w tym małym Ducato Reimo.

Daje się rozbujać do setki na równym. Tzn. prędkościomierz pokazuje 110 ale na GPs jest 100. T i może ma taką moc jaką powinien mieć dwudzistoletni silnik o znamionowej mocy 95 KM.
Ten kod silnika to mi potrzebny żeby wiedzieć jakie części zamienne itd.

Dzięki za dyskusję i pomoc.

IAAN - 2011-10-31, 07:14

według mnie jest to 2,5 td
ale raczej coś nie tak bo osiągi powinły być wyższe miałm kiedyś 2,5 td w fiacie przy zabudowie 660cm na 305 wysokości i 220 szerokości 120 km /h nie było problemem
obecnie mam 2,5 d w peugocie i 100 to max wg gps a numer i typ silnika powinien być w okolicy zaznaczonej na czerwono na takiej blaszce nitowanej do bloku silnika ale widzianej z góry jesli tam nic nie masz to blaszka odpadła ,
jak będę w domu to zrobię zdjęcie jak to wygląda

na 100 %to td

gino - 2011-10-31, 07:44

Aimeiz napisał/a:
Daje się rozbujać do setki na równym. Tzn. prędkościomierz pokazuje 110 ale na GPs jest 100

Aimeiz , nie porównuj jazdy adria z alkową...do jazdy REIMO...czyli kamperkiem z avatarka..

chyba że..do REIMO podepniesz lawete z duzym autkiem...wtedy..możesz oceniac..czy jadą podobnie..
aha....na fotkach jest silnik TD bez jakichkolwiek watpliwości...


a alkowy.....niestety, tak właśnie jeżdżą... :spoko

SlawekEwa - 2011-10-31, 16:39

gino napisał/a:
a alkowy.....niestety, tak właśnie jeżdżą...

Grzesiu przejedż się Włodziem /Wboboś/ a gwarantuję Ci, że zmienisz zdanie :haha:

gino - 2011-10-31, 16:45

SlawekEwa napisał/a:
gino napisał/a:
a alkowy.....niestety, tak właśnie jeżdżą...

Grzesiu przejedż się Włodziem /Wboboś/ a gwarantuję Ci, że zmienisz zdanie :haha:
a pewnie że zmienie...
znam takich, co narzekali że po mazurskich krętych dróżkach, nawet ja ze swoimi zjeżdżonymi 72kucykami..jechałem za szybko... :)

ale..mówimy o autkach do 94r...

te po 94...to zupełnie inna bajka...nawet z alkową :spoko

Aimeiz - 2011-10-31, 17:18

Dzięki.

W sumie cieszy mnie ta odpowiedź, bo znaczy że silnik działa prawidłowo a wcale nie jest mi potrzebna szybka jazda, wręcz przeciwnie.
Poto wsiadam do kampera, aby nie musieć się śpieszyć i tak wogóle nic nie musieć.
W końcu ze względu na bóle w krzyżu wylazłem z łajby na ląd a kamper to jak dobra wypasiona kabinówka.

MILUŚ - 2011-10-31, 17:26

Aimeiz napisał/a:

W końcu ze względu na bóle w krzyżu wylazłem z łajby na ląd a kamper to jak dobra wypasiona kabinówka.


To odwrotnie niż ja .............. przez to ,że ostatnio muszę głównie zawodowo spędzać za kółkiem Vitka po parę tysięcy kilometrów co raz częściej włażę do wody ............
Nic ponoć tak dobrze na krzyże nie robi jak pływanie ..........grzbietem :ok

:spoko

Aimeiz - 2011-11-01, 17:47

No to jeśli 2.5 TD to kod silnika będzie CRD93LS ewentualnie U256/673 - 70KW 95KM tak przynajmniej wynikało by z 14 strony książki, którą wspominałem w tym wątku.

Gino - ja cały czas pamietam ze mam twoją książkę Citroen C25D i Peugeot J5D Sobolewskiego, w dodatku mam swoją tę nowszą :gwm

gino - 2011-11-01, 17:56

he...to lepiej niz ja...bo zupełnie zapomniałem gdzie ją zapodziałem... :haha: :haha: :haha:
Aimeiz - 2011-11-01, 18:38

Podejrzewam że gdybyś mieszkał w Gdańsku czy innych odległych miastach w których bywam, to już dawno bym Ci ją oddał przy okazji jakiegoś wyjazdu. Ponieważ mieszkasz kilka minut samochodem to trudno się umówić :) .
mazurnik60 - 2011-11-26, 17:49

Mam takiego samego camperka,oryginalny francuz Peugot J5 1400 2500td.z 91r.70kW.
ciągnie jak wariat/koło 100PS/ Ta rura jak u mnie idzie na dół do sprężarki.Tylko nie widzę
zbiorniczka oleju od wspomagania,kóry u mnie jest koło akumulatora.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group