| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D
MILUŚ - 2011-11-07, 21:59 Temat postu: Regulacja luzu zaworów silnika 1,9 D Witam serdecznie !!!
Udało mi się w końcu znaleść w moim pięknym mieście warsztat w którym podejmą się wymiany rozrządu i innych szpejów z tym związanych w moim małym białym u-boocie .
Moja radośc jest jednak umiarkowana bo............... nie chcą się podjąc regulacji zaworów .
A te na mój słuch " klepią" Wg.wspominanej tu już parę razy książki " Sam naprawiam Fiat Ducato ;........ect " luz zaworów regulowany jest przez dobranie odpowiedniej grubości "pastylek" .Wytłumaczcie mi na czym polega filozofia ?Czy to jest aż tak skomplikowane ,że trzy warsztaty odsyłaja mnie do serwisu Fiata ?A moze u podstawy znów leżą pieniądze ?Tzn.robota pracochłonna a zapłata mała ?Czy w miarę pojętny mechanik / tzn.ja / bez specjalistycznego sprzętu / szczelinomierz posiadam / potrafiłby to ustawić ?
bonusik - 2011-11-07, 22:26
Do regulacji luzów zaworowych jest potrzebny zestaw płytek regulacyjnych.
Rzadko który warsztat chce bawić się w kupowanie całego zestawu albo najczęściej spotykanych rozmiarów płytek.
Wymiary płytek zaczynają się od 2,5 a kończą w większości na 4,75.
Jest więc tego troszkę,głównie więc chodzi o kasę,od 3 do 10 zeta za sztukę...
Jeśli mechanior wie o co chodzi to powinien mieć na składzie płytki najczęściej spotykanych wymiarów.
Pamiętaj,jeśli kupujesz płytki regulacyjne to tylko dobrej firmy(mogą być Freccia albo Metelli albo droższe SWAG)
martini44 - 2011-11-07, 22:37
No ale chyba można pomierzyć szczeliny, policzyć jakie płytki są potrzebne i jechać kupić odpowiednie.... to chyba nie filozofia, wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu na jeżdżenie i szukanie odpowiednich płytek....
A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ??
bonusik - 2011-11-07, 22:46
| martini44 napisał/a: | | wydaje mi się że mechanik nie chce tracić czasu |
i to jest główna przyczyna odmowy usługi przez mechanika..
A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta
lepciak - 2011-11-08, 14:42
martini44 | Cytat: | | A jak jest w 2.5 D ?? Jak się reguluje ?? Czy wogóle się je reguluje ?? | W 2,5 D reguluje się tak samo. Mój mechanik miał całą puszkę płytek regulacyjnych więc zawory ustawił od ręki i bez problemu.
bonusik | Cytat: | | A pomiar też nie zawsze jest wiarygodny jeśli płytka jest zużyta | Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie.
MILUŚ - 2011-11-08, 15:45
| lepciak napisał/a: | | .............Zgadza się. Luz zaworowy mierzy się szczelinomierzem podkładając płytki aż do wymaganego wymiaru. Zużytych płytek nie używa się powtórnie. |
Wg.cytowanej wyżej książki ........." wymontowane podkładki regulacyjne ,jeśli nie mają uszkodzeń mechanicznyc mogą być użyte ponownie "
gino - 2011-11-08, 17:06
miluś...
| lepciak napisał/a: | | Zużytych |
dobre..można uzyc ponownie...
Grzegorz565 - 2011-11-08, 17:06
jeszcze trzeba sprawdzić wałek rozrządu,krzywki mierzy się bardzo prosto,trzeba wziąć kartkę papieru i coś do pisania,bo trzeba każdy zawór pomierzyć i zapisać jaki ma obecnie luz.Mierzymy szczelinomierzem i zapisujemy pomiar,tylko trzeba pamiętać,zawór ssący i zawór wydechowy mają inne pomiary.Mamy pomierzone,zapisane i znamy luz jaki powinien być w danym silniku to już wiemy czy trzeba dać płytkę grubszą czy cieńsza.Na każdej płytce widnieje wymiar.Podczas pomiaru zawory muszą być zamknięte,tłok musi być w GMP(górne martwe położenie)
prezes1960 - 2011-11-08, 18:15
Witam
Czy któryś z kolegów może podać wartości regulacyjne zaworów?.W książce R. Etzolda dla silnika 2.5 obydwie wartości są takie same i wynoszą 0.50.Czy to nie jest pomyłka w druku?
MILUŚ - 2011-11-08, 18:26
Cytat : ".......Należy zanotować zmierzone luzy poszczególnych zaworów .Jeśli wartość luzu nie mieści się w zakresie wartości kontrolnej /0,45 - 0,55 dla 2,5 D / należy wyregulować luz tego zaworu. Jeśli zmierzona wartość luzu tego zaworu znajduje się w w/w zakresie nie ma potrzeby regulacji
prezes1960 - 2011-11-08, 18:39
MILUS, dzięki za info ,ale mnie chodzi o to że zawory" ssące" jak i "wydechowe" mają tą samą wartość regulacyjną 0,50 !!!,oczywiście widełki pomiarowe to 0,45-0,55 i to zrozumiałem!
MILUŚ - 2011-11-08, 18:49
prezes1960......... na moją mechaniczną wiedzę te 0,50 to wartość średnia którą ustawiasz kiedy nie mieści się pomiar w widełkach które podałem Ci wyżej .Poza tym myślę ,że na pewno tą wartość się ustawia po demontażu np.:wałka rozrządu, wymianie zaworów itp.
prezes1960 - 2011-11-08, 19:14
MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane
MILUŚ - 2011-11-08, 19:27
| prezes1960 napisał/a: | MILUS, ja to wszystko rozumiem ,mam jednak uwagi co do wartości na "różnych"zaworach.Chodzi o to że zawory dolotowe pracują w nieco innych warunkach niż wydechowe a wartość luzów w 2.5 d jest taka sama .W silniku 1.9 już są różnice między zaworami dolotowymi( 0,30),a wydechowymi(0,35).Generalnie jest to reguła w różnych innych silnikach ,dlatego chcę się upewnić czy te wartość są prawidłowo napisane |
No to musimy czekać na wypowiedź lepszych ode mnie "mechaniorów "
betu - 2014-08-21, 16:51
Odświeżę trochę temat.
Koledzy-może kto wie-jaka ma być wreszcie szczelina na zaworach w 2,5 d.
Chodzi mi o oba zawory-ssący i wylotowy.
Wymieniłem rozrząd-i zabrałem sie za zawory.
Zanim zabrałem sie do regulacji-silnik chodził jak wczesniej ( już po wymianie rozrządu) ,a po regulacji-odpali na chwilkę i gaśnie.
Chcialem dobrze,a tak wyszlo
krimar - 2014-08-21, 17:02
betu - z opisu wynika, że masz peugeota, a nie fiata, a silnik jest tam inny a luzy znajdziesz w dziale peugeota (konkretnie tu http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16141 ) i wiele ciekawych rzeczy też w tym dziale znajdziesz, łącznie z linkiemi do książki o naprawie J5 ( http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19264 )
Donat - 2014-08-21, 17:49
Zajrzyj tutaj a wszystko Ci się rozjaśni :
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16141
betu - 2014-08-22, 18:48
Własnie dzięki drugiemu linkowi,udało mi się w końcu ustawić zawory.
W sieci są same sprzeczne informacje-ze niby po 0,5 na każdy zawór .A ile się naszukałem ,a odpowiedz była tak blisko :-)
Ps.(offtopic)-wymieniłem rozrusznik,rozrząd,wyregulowałem zawory,uszczelniłem tłumik i najlepsze-znalazłem bagnet kontroli oleju w skrzyni biegów-i jeszcze nic nie zepsułem.
dziękuje za odpowiedzi
|
|