Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - jakie sosujemy filtry , do silników naszych autek

darboch - 2011-11-25, 10:57

maszakow, rozumiem, że jeździsz na półsyntetyku ? Jeśli już przy oleju to zaptam jakich filtrów oleju i powietrza używasz ?
Witek zbooY - 2011-11-25, 17:18

maszakow napisał/a:
kupiłem zmieniłem ... no i mam Mannola z MoS2. Kosztował 65 PLN/5l czyli prawie tyle samo zwykły mineralny Orlen HDPO który lałem ostatnio.


hmm ciekawe w sumie nie dużo droższy od tego Castrol Diesel 15W40 , który wyrwałem ostatnio ale dla 20letniego dizla chyba nie zrobi dużej różnicy... ważne, że świeży :lol:

ciepłego weekendu :spoko

maszakow - 2011-11-26, 01:03

darboch, Używam normalnych fitrów oleju. Takich jakie mi sprzedadzą. W hurtowni do oleju dali mi filtr produkowany przez Mannola.
Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję.

zbooY, może zrobi różnicę, a może nie ... ale na pewno się odwdzięczy jak mu wlejesz oleju z dodatkami - ot tak za dobre traktowanie. Olej kupiłem naprawę tanio jeśłi wziąć pod uwagę że podobne kosztują 100-140 PLN - albo alternatywne dodatki do oleju na tej samej bazie kosztujące 30-50 PLN.
Ja w każdym bądź razie z olejem mam spokój na pół roku minimum :)
teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz. :gwm Herezja, no ale żyć trzeba.

prezes1960 - 2011-11-26, 07:51

maszakow, popieram filtry powietrza K&N ,niedawno zamontowałem nawet do mojego ducata 2,5 d z 93.Czekałem na ten filtr miesiąc !!! ,no i koszt 265zł,ale powiem Wam koledzy warto !!!.Jestem przekonany że poprawiło się przyspieszenie,jeśli można mówić o takowym w naszych ducatach :haha: :haha: :haha: ,no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam :spoko ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone.Na pewno zastosuje olej z dodatkiem !!!
PS
Dla chętnych do wymiany filtra : filtr K&N e-9033 kupiony w firmie inter-rally.pl w ich katalogu występuje jako talento 1.9,ale pasuje do ducata 2.5, zamontowałem bez problemu.

darboch - 2011-11-26, 09:45

maszakow napisał/a:
Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję.


Czujesz jakąś odczuwalną różnicę ? Ile płaciłeś jeśli można spytać ?

maszakow napisał/a:
teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz.


:haha: Widzę, że u mnie podobny tok czynności do wykonania przy aucie co u Ciebie...jak już będziesz wiedział jaki system masz to daj znać a i relacja z wymiany mile widziana :spoko

maszakow - 2011-11-28, 23:21

darboch, nie pamiętam, cena chyba coś koło 230 PLN + zestaw do czyszczenia i smarowania za 60-80 PLN... a poprawa.. tak jak Prezes1960 pisze... mam takie same wrażenia, szybciej się wkręca na obroty. Jeżdżąc ciężkim autem trudno to odczuć. Prawda jest taka że wszelkiego rodzaju upgrade'y zawsze czuć na nawiększych silnikach z dużymi mocami, kwestie procentów.... jak masz 109KM a będziesz miał 115 to dużo nie poczujesz - ale jeśłi ze 150 zrobi ci się 170 - to się mocno zdziwisz. Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc :)
A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców. problem mam taki że wczołgałem się pod wóz i g...zobaczyłem wszystko zapylone zasypane nic nie można odczytać. Poza tym faktycznie g... zobaczyłem a raczej poczułem bo się położyłem nie tam gdzie trzeba :haha: jak to się mówi .. miałem szczęście... teraz tylko podnośnik i oko fachowca może oni poznają po kształcie lub zobaczą coś więcej niż ja. Np ja nie poznam czy tłoczki w zaciskach chodza jak trzeba a teoretycznie może być z tym problem.

darboch - 2011-11-29, 11:53

maszakow, mój 150 koni raczej nie posiada...ty masz go zamontowanego w oryginalnej obudowie albo wyprowadziłes go na zew i zamontowałeś ten stożkowy ? Zastanawia mnie jako laika czy faktycznie jest tak kolosalna różnica w filtrach a koszt niemały bo teraz ok 270-280zł.

maszakow napisał/a:
Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc


Co planujesz jeszcze za ulepszenia ? Bardzo mnie to ciekawi. Ja bardzo mocno zastanawiam się nad założeniem pneumatycznego zawieszenia...decyzyjnie jestem na etapie 70-80% brakuje kropki nad i :-P

maszakow napisał/a:
A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców.


Tiaa...też niekiedy oddałbym w ręce fachowców tylko ich jakoś mało :evil:

W temacie oleju to też mi nieźle namieszałeś [chyba skorzystam z mannola,szukam czy jest syntetyk z dodatkiem molibdenu] ale i nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie...jeździsz na półsyntetyku? Ja używam syntetycznego oleju.
Jedno mnie trochę zastanawia kiedy czytam tu i tam jak to jest z tymi olejami? Czy syntetyk to faktycznie on, czy jesli z dodatkami to są, sporo też jest o podrabianiu a jak się człowiek zagłebi w temat to na każdą porę roku zmieniać na olej o innych właściwościach...

prezes1960 - 2011-11-29, 16:00

, Jezeli chodzi ofiltr K&N to filtr jest zakupem jedno razowym!!!,tego filtru się nie wyrzuca tylko myje i nawilża specjalnym olejem.Jeżeli chodzi o kształt to można kupić taki jak wkład fabryczny,trzeba tylko zapytać wujka Googla.Niestety filtr do swojego ducata dostałem nie tak dawno no i jeszcze na nim nie poszalałem ,ale w innych samochodach tych "cywilnych" jest lepiej! :bigok
darboch - 2011-11-29, 16:42

prezes1960, to akurat wszystko wiem tylko zastanawiam się czy jest aż tak mocna różnica w pracy silnika, że warto w niego zainwestować. Pamiętam, że kilku znajomych którzy decydowali się na KN raczej rezygnowali z oryginalnej obudowy filtra i zazwyczaj montowali stożkowe no ale to były auta prawie sportowe
Witek zbooY - 2011-11-29, 17:06

prezes1960 napisał/a:
no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam :spoko ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone.


jak nie ma turbo to lepszy nowszy filtr robi różnice - a może po prostu stary był zasyfiony i dlatego czujesz różnicę :?:
i to pewno przez ten filtr przeleciałeś wjazd na działkę - na starym byś się lepiej rozglądał :haha: :haha: :haha:

jakby kto potwierdził, że cała ta zmiana ma wpływ na spalanie to bym się zastanowił - samo przyspieszenie nie robi... po prostu nigdzie się nie śpieszę :-P
i chyba więcej jest nas w klubie leniwych :spoko

ale jakby z 0.5/100 urwać to po roku przy 10kkm by się zwrócił... więc? a dodając do tego że nie trzeba go wymieniać potem tylko naoliwiać... hmmm

darboch - 2011-11-29, 17:10

zbooY napisał/a:
ale jakby z 0.5/100 urwać to po roku przy 10kkm by się zwrócił... więc? a dodając do tego że nie trzeba go wymieniać potem tylko naoliwiać... hmmm


to jest argument :ok

Skorpion - 2011-11-29, 19:08

Ten rodzaj oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 jest do silnikow z pomo-wtryskiwaczami filtr K&N do fiata Ducato 1990-1994 o symbolu E-2360 cena takiego filtra 139 zl umnie w hurtowni stan "0" taki sam flit moze byc zamontowany w Peugeot 504 2.0L 1971-1978
prezes1960 - 2011-11-29, 19:18

darboch, zbooY, koledzy ,wczesniej napisałem że filterekotrzymałem jużpo sezsonie,dlatego nie mogę jeszcze nic konkretnego wam obiecać.Jedno jest pewne auto lepiej się zbiera ,a czy pali mniej to mogę sprawdzić dopiero w dłuższej trasie,nie takiej jak na działkę do zbooY, choc muszę przyznać że w cywilnych samochodach ,c 270 cdi oraz mini cooper(bmw)różnice są znaczące.Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON przy tej trasie pokonanej w godzinę dwadziescia przy silnym wietrze!!(nie moge się przyznać ile jechałem ale dość szybko bo na szybkiego ruchu pod Grójcem) :oops: :bigok .Dlatego czekałem na filterek od lipca do listopada ,bo szedł aż z USA przez Angłię!!
PS
Na nasze pieszczoszki nie szkoda takiej kasy !!! :haha: :haha: :haha: :spoko :mrgreen: :oops: :bigok

Witek zbooY - 2011-11-29, 19:26

prezes1960 napisał/a:
Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON...


czyli jeszcze łazieneczki nie masz? :(
to w mercu też wymienialeś filtr ale jeszcze nie masz probki ze spalania do porównań ?

mam nadzieję tylko, że nie wzrośnie :haha: :haha:

Skorpionku to Ty w tej hurtowni siedzisz kiedy my na zlotach i spotkankach? :evil:

prezes1960 - 2011-11-29, 19:42

Skorpion, filtr do Ducato 2.5 D to E 9033 pasuje do talento 1.9 D(tak zamuwiłem)
PS
proszę sie nie sugerować kartonowym zdjeciem ,filtr wygląda tak jak fabryczny!!!nie jes to stożek :mrgreen: :spoko .Niestety jest droższy niz napisał"Skorpion"kosztował 262zł+przesyłka 20 zł

Skorpion - 2011-11-29, 19:50

A czy zauwazyles ze ja podalem numer filtra do silnika 2.0 a nie do 2.5 bo do silnika 2.5 to oczywiscie ten co podales
prezes1960 - 2011-11-29, 19:55

:oops: Skorpion, ano nie :oops: :oops: :bigok
Skorpion - 2011-11-29, 19:56

no nic sie nie stalo :bigok :bigok :bigok
maszakow - 2011-11-30, 23:40

DObra, mamy osobny wątek, więc sobie co nieco podywagować możemy.
Ja zdecydowałem się na zwykły wkład KN bo jeżdżę moim autem codziennie (przypominam że cały czas ma status "blaszaka") i ten przyrost mocy do stałego użytkowania był uzasadniony. Koszt jest spory w przeliczeniu na zwykłe filtry po 20-30 PLN wręcz niewspółmierny, procedura obsługi dość upierdliwa... ale tak jak powiedziałem w moim odczuciu silnik nieco się podkręcił i lepiej reaguje na pedał gazu. JA jestem zadowolony.
Zasadniczo kupowanie tego filtru do kamperka uważam za pewien zbytek - nie ma przeciwskazań poza samymi kosztami, więc jak ktoś chce... Jednak przy tej masie auta przyrost mocy będzie niezauważalny, chyba ze ktoś lubi ciułać koniki. KOnsekwencją takiego zakupu powinna być dalsza praca nad silnikiem - zestrojenie, komputerek i tym podobne - i wtedy auto odwdzięczy się nieco lepiej.
FIltry sportowe - stożkowe - to nie dla nas. to sa rozwiązania tuningowe, bajery pod konkretne osiągi. Bez sensu jest zakładać coś takiego do auta którym się spokojnie i powoli jedzie na wakacje.
Zysk mocy zniknie na załadowanym samochodzie, z pełnymi zbiornikami wody, szafkami i zapasami. To nie będzie tak, że kupimy sobie filterek za 300 PLN i on zadziała jak turbodoładowanie na Masyw Centralny lub chorwackie i greckie południowe górskie drogi. Nic z tego.


NO to teraz prosze o wasze pozostałe opinie. :)

prezes1960 - 2011-12-01, 09:46

maszakow, zgadzam się prawie w pełni z kolegą !,jedno nad czym bym polemizował to to że trzeba pracować nad komputerem :haha: .W samochodzie który opisałem jedyny komputer jaki miałem to osobisty laptop :haha: .Oczywiście w nowszych to jest nieco inaczej ale mogę powiedziec że w mercu c 270 cdi bez żadnych regulacji jest znacznie lepiej ,nawet za uwarzył to mój mechanik,samochód jedzie od samego startu znacznie lepiej i jest nieco cichszy wydaje się "miększy".Natomiast wracając do dukato to powiem że też jest różnica ,niestety jeszcze ,jak już pisałem ,nie sprawdziłem na długiej trasie jakie jest spalanie. Jedno wiem na pewno ,to to że lepiej przyspiesza ,choć trudno to nazwać w naszym przypadku przyspieszeniem :mrgreen: ,to jednak ma to znaczenie ,bo każde polepszenie naszego dieselka choć o drobinę daje dużą satysfakcję .Wydaje mi się że mniej dymi przy przyspieszaniu,co by oznaczało(chyba ) lepsze spalanie tej samej ilości paliwa,bo przecież dawka jest ta sama!
darboch - 2011-12-01, 10:41

maszakow napisał/a:
procedura obsługi dość upierdliwa


czyszczenie nie jest takie banalne jak o tym mówią? Na ile realnie starcza ten specyfik do czy szczenia tego filtra?

maszakow napisał/a:
KOnsekwencją takiego zakupu powinna być dalsza praca nad silnikiem - zestrojenie, komputerek i tym podobne - i wtedy auto odwdzięczy się nieco lepiej.


zastanawiałem sie kiedyś nad chip tuningiem, szczególnie zależało mi na momencie choć moc wg zapewnien wzrastała o 25-30 koników...jakoś odłożyłem ten temat na bok ale mnie korci :-P

maszakow napisał/a:
FIltry sportowe - stożkowe - to nie dla nas. to sa rozwiązania tuningowe, bajery pod konkretne osiągi.


ale chyba też lepszy dostęp powietrza do silnika bo nie ogranicza go żadna obudowa.

prezes1960 - 2011-12-01, 15:21

:mrgreen: darboch, kolego ,filtry te myje się w benzynie ekstrakcyjnej,potem suszy i na koniec trzeba to nawilżyć olejem do tego przewidzianym w areozolu.Można kupić oryginalny zestaw do mycia i nawilżania (nie pamiętam ale ok 40zł).Filtr czyści się podobno co 10 tys mil,ale widziałem zagraniczne filmy i tam mówiono o przebiegach 60 tyś mil!!!.Tego typu filtry fabrycznie ,czyli nawilżane olejem ,mają skutery i nikt nie narzeka na to że tak jest!.Oczywicie są to filtry gąbkowe (w skuterach)nieco łatwiejsze do mycia,bo mniejsze ale i tak wymagają odrobinę pracy :mrgreen: .Myślę że jak zrobisz takie mycie raz na dwa sezony to się nie przemęczysz.Do tych filtrów można zastosować też "olej do filtrów motul".Czy to wystarczy w odpowiedzi na pierwsze pytanie ? :bigok .Na drugie pytanie(czytaj wyżej) już odpowiedziałem wcześniej,ja nie przestawiałem nic w silniku,jednak przepływomierz w moim przypadku choć nowy to wskazywał max granicy tolerancji przepływu i może dlatego poprawiły się parametry pracy silnika.co do trzeciego pytaniia to ,stożek się szybciej brudzi bo jest odkryty i może załapywać powietrze zaolejone z komory(napisałem może)i na pewno jest jest głośniejszy!,choć i w obudowie nawet w dukato słychać zasysanie ,to nie jest w żaden sposób dokuczliwe(podobne do pracy turbiny) :mrgreen:
RISTEAM - 2011-12-01, 17:08

dołączam do tematu, ale tylko z zapytaniem :bigok
przed tegorocznym wyjazdem do Grecji postanowiłem zrobić grubszy przegląd i wymieniłem podstawowe rzeczy miedzy innymi i filtr powietrza,
zakupiłem takowy do 2,5 TD i co się okazało.......NIE Pasuje, jak później się okazało pasował ale od ducato II czyli nowszy model
i tu moje pytanie czy to tak może być, że to jakaś przejściówka czy ktoś coś tu motał :shock:
aaaaa czy może ktoś podesłać linka do tego filtru KN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

kimtop - 2011-12-01, 17:42

Ducato II zaczęli produkowac w 1994r.więc w twoim może tak być,że filtr masz już z nowszego modelu.
Ja w swoim Ducato II z 2005 wymieniałem na jesieni filtr paliwa i ku mojemu ździwieniu mam filtr od Ducato III

Skorpion - 2011-12-01, 18:19

Bo producenci pod koniec produkcji np. starszego modelu juz zaczynaja wprowdzac czesci ,ktore beda juz montowane w nastepnym.Przyjelo sie tak ,ze producenci samochdow zmiane modelu wprowadzaja juz w polowie roku kalendarzowego.Jezeli chcemy kupic jakas czesc to musimy przyjac ,ze rok modelowy nigdy nie pokrywa sie z rokiem kalendarzowym.A wiec Fiat Ducato II konczy produkcje w polowie 2004 a model DucatoIII rusza produjcja i sprzedaz juz w polowie roku ,takze do pierwsych modeli moga pasowac czesci od starszego modelu albo juz od nastepcy.Wszystkie info o samochodzie jest zapisane w kodzie VIN .A nawet czasem trafiaj sie czesci nawet od starszego modelu.
maszakow - 2011-12-01, 22:42

prezes1960 napisał/a:
filtry te myje się w benzynie ekstrakcyjnej,potem suszy i na koniec trzeba to nawilżyć olejem do tego przewidzianym w areozolu
....
Do tych filtrów można zastosować też "olej do filtrów motul".


no prezesie - prosta droga do utraty gwarancji. Ja wolę nie ryzykować.
KN to nie filtry gąbkowe tylko bawełniane tylko ze specyficznej dość delikatnej tkaniny

Darboch, przez upierdliwe rozumiem - bardziej pracochłonne. Normalnie otwierasz pokrywę wywalasz stary filtr wkładasz nowy zamykasz pokrywę - i już. A tu procedura wygląda tak

1. WYtrzepać z grubego brudu
2. Spryskać Cleanerem ( i to nie jest benzyna w sprayu) i odczekać trochę.
3. Spłukać dokładnie wodą, najlepiej niezbyt silnym strumieniem, uwaga - płukac od wewnętrznej strony na zewnątrz by nie nanieść syfu od strony silnikowej.
4. WYsuszyć - Suszarki i sprężone powietrze zabronione. mozna zniszczyć tkaninę
5. NAsmarować - spray spryskiwacz.
Sam widzisz trochę czasu trzeba poświęcić .
POtwierdzam przebiegi - możesz wymieniać w przebiegach 20-30 tyś km, oczywiscie możesz też częściej tylko po co :-P natomiast hmm na naszych drogach rzadziej raczej nie polecałbym.
ja mam mały zestaw do czysczenia i smarowania - 40 pln starczy na 3-4 aplikacje.
ALe są też duże zestawy więc jakby co możen kupić ten większy i 6 smarowan można zrobić. uwaga odnosze się do swojego fitru a on jest ...naprawde duży :)

RISTEAM - 2011-12-01, 22:49

ponawiam prośbę, czy można link do strony z takowym filtrem :hammer
darboch - 2011-12-02, 11:43

RISTEAM, na allegro mussz zobaczyć kto tym handluje najmocniej i zapytać go konkretnie o Twój model.
prezes1960 - 2011-12-02, 16:47

maszakow, ja pisałem o gąbce tylko przy okazji czyszczenia filtra wspominając o skuterach,to w skuterach filtry są gąbkowe i również spryskiwane specjalnym olejem(pisałem )np" Motul".Oczywiście oryginalny K&N jest ze specjalnej tkaniny bawełnianej.Widziałwe filtry K&N myte w benzynie ekstrakcyjnej po kilku sezonach i były OK!.Oczywiście sam stosuje oryginalny zestaw !.Napisałem tylko dla przykładu że można taniej .No i na koniec to o jaką gwarancję miał bym się martwić? :mrgreen: .Samochody to mam leciwe a filtr to nie majątek da się przeżyć następny zakup jakby co :mrgreen: :haha: :haha: :haha:
prezes1960 - 2011-12-02, 16:53

RISTEAM, oto link http://www.inter-rally.pl...d-dolotowy.html ja do ducata I 2.5 d z 1993r kupiłem filtr K&N e-9033 na tej stronie występuje jako fiat talento1.9 d
STRUSIEC - 2012-01-12, 20:08

Filtry olejowe są ustrojstwem znanym od lat początków motoryzacji.Niestety kosztem większego przepływu ( wielkość porów w materiale filtrującym) spada zdolność do zatrzymywania zanieczyszczeń w powietrzu. Coś za coś. Lepsze przepływy to gorsze czyszczenie ( to tak jakby porównywać durszlak z sitkiem ). :mrgreen: :spoko
Skorpion - 2012-01-12, 20:24

Umnie nie ma zamiennika bo w moim skorpionku jest mokry filtr powietrza
maszakow - 2012-01-12, 22:49

NO i cóz - tez dobre bo bardzo dokładne, może bardziej upierdliwe w utrzymaniu ale skuteczności nie można mu odmówić. :)
Skorpion - 2012-01-13, 07:19

Ja nie neguje ze filtr mokry jest zlym rozwiazaniem napewno dokladniejszy w oczszczaniu powietrza ale zarazem upierdliwy w obsludze bo trzeba rowniez pamietac ze i tam tez musi byc wymiana oleju co ilesc km przejechanych :lol: :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group