|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Luksusowy kamper w blaszaku ?
chris - 2011-12-05, 20:12 Temat postu: Luksusowy kamper w blaszaku ? Witam wszystkich po krótkiej przerwie
Zaczynam się zastanawiać nad powrotem do kamperowania ale żeby to zrobić z różnych powodów musiałbym mieć kampera dość "wypasionego". A mianowicie:
- całoroczny (mróz nie może być żadną przeszkodą)
- duże zbiorniki na wodę i ścieki żeby nie martwić się co dwa dni co zrobić z "kotem"
- korzystanie z campingów, toalet na stacjach benzynowych itp. w ogóle nie wchodzi w grę
- wygodne siedzenie w środku żeby można było pracować w razie potrzeby nawet 14 godzin na dobę
- bagażnik wewnętrzny do którego schowam skuter i dwa rowery
To takie podstawowe założenia. Znalazłem takiego idealnego jak dla mnie kampera - Phoenix 7200 z alkową (ogrzewanie ALDE, zbiorniki po 230l, kot - 115l) ale nowy kosztuje grubo ponad 100 Euro. Nie stać mnie więc odpada.
Mogę rozważać zakup kampera tej klasy używanego ale będzie miał tak gdzieś 13-15 lat.
No i zacząłem się zastanawiać na zrobieniem kampera wg. mojego projektu dostosowanego do moich potrzeb i wzrostu (mam 173 cm) - to b. istotne !
Zabudowa byłaby na największym Sprinterze albo największym VW Crafterze. Paka ma 2140 wys., 1780 szer. i 4700 długości.
Załączam do posta rysunki techniczne (sklecone własnoręcznie więc fachowcy proszę nie krytykujcie) z prośbą o Waszą opinię. Co do układu wnętrza to już raczej nic nie wymyślę - duuuużo przemyśleń. Wejście będzie tylko z kabiny - to wiem. Natomiast najbardziej mnie interesuje obiektywne spojrzenie od strony technicznej takiego przedsięwzięcia. Cały dział na temat "blaszaków" przestudiowałem dogłębnie i moim zdaniem powinno się udać ale chciałbym żebyście na to popatrzyli chłodnym obiektywnym okiem.
Wymiary które podałem uwzględniają odjęcie na ocieplenie po 5 cm na ściany i dach i 7 cm na podłogę. Tyle podała mi firma która przerabia blaszaki na chłodnie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie opinie.
papamila - 2011-12-05, 21:12
chris napisał/a: | wygodne siedzenie w środku żeby można było pracować w razie potrzeby nawet 14 godzin na dobę
- bagażnik wewnętrzny do którego schowam skuter i dwa rowery |
wybacz,
nie żebym się czepiał ale dwa tygodnie temu wróciłem z targów w Lipsku.
Kamperów na blaszakach było dużo, w zdecydowanej większosci rozkład wszystkich
był identyczny ale w żadnym nie widzę możliwości pracy po 14h na dobę,
......no chyba że praca polega na testowaniu materaca czy hodowaniu odleżyn
można było podziwiać wersję z miejscem na rower czy skuter ale na trzy?
może by i wlazło ale na każdą noc to musowo wywalić na zewnątrz.
Zakładam że auto na dwie osoby (2 rowery w opisie) ale pomimo to wydaje mi się ciasne na dłuzsze bytowanie.
Wspomniałeś o podróżach całorocznych- ale gdzie chciałbyś włożyć ciepłe rzeczy,
tam jest naprawdę mało szafek i przestrzeń bagażowa również bardzo skąpa
Niektóre projekty zakładały prysznic dokładnie w środkowej części kampera
-zawsze butem w brodzik
Pozostało jeszcze dodać że zimą podróżowanie sprinterem z tylnym napędem nie należy do najprzyjemniejszych, a i wewnątrz szerokość jest po stronie ducato.
Reasumując,
moim zdaniem to min co założyłeś może na przelot do Chorwacji to upchnąć się da do auta ale na dłuższe bytowanie to już nie
ale kibicuję
chris - 2011-12-05, 22:29
Przy niewiele większym stole pracuję na co dzień i da się wysiedzieć 14 godzin. Kwestia wygodnego fotela. Stąd pomysł na przeniesienie identycznych do kamperka.
Co do miejsca w środku to przeliczyłem to z Buerstnera A530 który mieliśmy poprzednio. I na styk ale wystarczy. Jadąc do Norwegii zabraliśmy ze sobą też zimowe ciuchy i jakoś się zmieściliśmy. Ale masz rację - faktycznie przydałoby się więcej. Rozwiązaniem byłoby na pewno zrezygnowanie ze skutera - wtedy zrobiłby się luz. Przemyślę to jeszcze.
Co do dłuższego bytowania to ww. Buerstnerze który do największych nie zależy spędziliśmy 5 miesięcy w ciągu niewiele ponad roku i było OK.
sator - 2011-12-11, 09:21
Jak jedziesz w zimie to przestrzeń na skuter raczej Ci nie potrzebna (ciężko się jeździ skuterem czy moto w zimie, a "zimówek" jeszcze nie wymyślili).
Więc wykorzystujesz tą przestrzeń na zimowy szpej (narty, buty, kurtki) czyli jako szafę.
Sam jestem na etapie adaptacji blaszaka na kampa.
Nie bierz Craftera - ogromnie na to narzekają.
Sprintery tylko starsze - nowsze mają jeszcze choroby wieku dziecięcego, podczas gdy stare robią 1 000 000 km, wymiana silnika i dalszy 1 000 000 km nawijasz.
Iveco - największa przestrzeń do zabudowy 17 m 2 - mój faworyt.
Ducato -też ciekawe do zabudowy autko.
U mnie głównie problemem jest wzrost - mam ponad 190 cm
IAAN - 2011-12-11, 09:47
toja może tez dołoże swoje 3 grosze
moim zdaniem nie wyrobisz się w dmc 3,5t więdz pozostaje wersja o dmc powyżej 3,5 t
wtedy głowa cię nie będzie bolała że masz nadwagę
ja też coraz częściej myslę o blaszaku ale napewno nie będzie to 3,5 tony na rynku można spotkac busy po 5000 kg dmc i można takiego powiększy o plecak na tylnych dzwiach w którym spokojnie pomieści się wszystko co normalnie ładujesz do srodka mając srodek do dyspozyjci na meble
nie wiem czy widziałeś projekt naszego kolegi na zaprzyjażnionym forum myślę ze poszedł w dobrym kierunku ale czekam jak wyjdzie wagowo przy rejestracji
sator - 2011-12-11, 10:01
Irek napisał/a: | na rynku można spotkac busy po 5000 kg dmc |
Prawko C, opłaty na autostradach, promach, Via-toole, itp.
Za wszelką cenę chcę uniknąć powyżej 3,5 dmc. (i koła pojedyncze, bo na A-2 już bliźniaki płacą jak ciężarówki). Walka z kilogramami jest ważna (sam mam ból, bo moto duże w środku) ale to możliwe.
Zbiorniki można mieć na wodę duże, ale nie dolewać ich do pełna (są kraje gdzie nie należy się przejmować dmc i wtedy dolewamy).
Są sposoby - jesteśmy przyzwyczajeni do ciężkiej sklejki, lub płyt MDF, a tymczasem sklejka może być cieńsza (lżejsza, choć to droższe jest), często mamy auto zawalone gratami, z których nie korzystamy. Wystarczy tego nie zabrać czasem, aby zejść o kilka (set) kg.
chris - 2011-12-11, 11:38
Zarówno Sprinter jak i Crafter tez mają 17 m3. Myślałem o Crafterze bo paka jest cała z blachy. W Sprinterach, przynajmniej tych nowych, dach jest z laminatu. Nie wiem jak w starszych. Obawiałbym się że w wiekiem mogą pojawić się nieszczelności.
Odnośnie IVECO to ja się z kolei zetknąłem z mnóstwem niepochlebnych opinii. Natomiast Ducato nie widziałem w wersji o długości paki 4700 mm.
Co do wagi to zgadzam się w 100% z Sator-em. Akurat prawko C mam ale wszystko inne przemawia za tym żeby się zmieścić w 3500 kg.
Tutaj moje wyliczenia wagi zabudowy w kg:
WC - 12
Brodzik - 3
Płyta kuchenna - 5
Lodówka - 25
Zbiornik na gaz - 50
Akumulator - 40
Ogrzewanie (Truma) - 15
3 x okno dachowe Heki - 12
Razem - 162 kg
Meble obliczyłem na 12 m2 płyty. W katalogu Reimo znalazłem płytę o wymiarch 244x122 i wadze 7,5 kg/m2. Czyli wyszłoby 90 kg. Tylko że jest droga.
Do tego dojdą zbiorniki na wodę (nie wiem ile będą ważyć), materace do spania, elementy montażowe, instalacja elektryczna itp. Zakładam że będzie to 150 kg.
Ocieplenie samochodu nie przekroczy na pewno 100 kg.
Podłoga (w moim przypadku będą nią przykryte zbiorniki) + inne materiały wykończeniowe i dekoracyjne - 100 kg.
Czyli całość nie powinna przekroczyć 600 kg. Ładowność maksymalnie długiego i wysokiego Sprintera to około 1200 kg. Myślę że nawet z pełnym ładunkiem zmieszczę się w 3500 kg. Kwestia tylko ile legalnie będę mógł zabrać wody na pokład.
Irek - podaj mi linka jak możesz do tego projektu.
sator - 2011-12-11, 11:45
chris napisał/a: | Zarówno Sprinter jak i Crafter tez mają 17 m3. Myślałem o Crafterze bo paka jest cała z blachy. W Sprinterach, przynajmniej tych nowych, dach jest z laminatu. |
Ciekawe, jak w starszych z wysokością paki. Moja musi mieć co najmniej 195 cm już z podłogą i sufitem
chris - 2011-12-11, 11:53
2140 mm w wersji maksymalnie wysokiej - tyle samo ile w nowych.
sator - 2011-12-11, 12:02
masz jakieś pomiarówki?
chris - 2011-12-11, 12:24
Dane brałem z ogłoszeń na mobile.de także nie jestem tego pewien. Ale porównując zdjęcia nowych i starszych modeli powinno się zgadzać. Na pewno przed podjęciem decyzji o zakupie należałoby to jednak sprawdzić.
gryz3k - 2011-12-11, 13:06
sator napisał/a: | Jak jedziesz w zimie to przestrzeń na skuter raczej Ci nie potrzebna (ciężko się jeździ skuterem czy moto w zimie, a "zimówek" jeszcze nie wymyślili). |
Do skuterów wymyslili, oj wymyślili
sator - 2011-12-11, 13:40
gryz3k napisał/a: | Do skuterów wymyslili, oj wymyślili |
Do moto też - ale pi.... wieje jak diabli
http://www.youtube.com/wa...=1&feature=fvwp
Notker - 2011-12-11, 18:20
Ho, ho! Widzę że nastąpił ogólny niespotykany wysyp kamperów na blaszakach. A tyle było gadania na początku...
Gratuluje pomysłu i polecam. Da się.
chris - 2011-12-11, 21:30
Sator, jak chcesz mieć kampera w technologii stealth, zimowego, masz 190 cm wzrostu no i zapotrzebowanie na garaż 100 szer. x 140 wys. x 240 dł. to wykombinowałem taki układ jak na obrazku. Zbiornika na kota nie wciśniesz pod spód tak jak ja zamierzam więc zostaje WC kasetowe. Żeby nie robić dziury na zewnątrz kaseta do WC musi być dostępna po otwarciu bocznych drzwi co przesądza o lokalizacji łazienki. Przy kamperze zimowym wg. mnie trzeba zdecydowanie odciąć kabinę kierowcy od części mieszkalnej. Niekoniecznie w tak radykalny sposób żeby nie było przejścia ale W Twoim przypadku bym tak zrobił. Plan oparty jest na Sprinterze/Crafterze wersja Max którego wymiary z grubsza znam. Plan trochę zrobiony na "chybcika" bo w 3 godziny. Nad swoim myślałem wiele dni. Ale to wszystko do przemyślenia. Zbiornik na szarą wodę wcisnął bym jednak pod spód ale wewnątrz części ocieplonej. Miałby kilka cm wysokości ale powinno wystarczyć. To rozważanie teoretyczne bo np. nie wiem czy przy przechyle auta nie wylewałaby się z niego woda przez brodzik. Zbiorniki na czystą wodę dałbym standardowo czyli pod fotele (2 szt.) - pod jeden będzie za mały. Z butli na gaz w ogóle bym zrezygnował na korzyść stałego zbiornika. Jak jeździsz po Polsce to w zasadzie wszystko jedno. Przy wyjazdach zagranicznych zrobiłbym to zdecydowanie. Potraktuj tego posta jako teoretyczne rozważania bo doświadczenia w projektowaniu kamperów nie mam żadnego. Wiem natomiast jakie mój miał wady praktycznie i jak teoretycznie je wyelminować. A potrzeby mamy prawie identyczne. Ja mam tylko tą "przewagę" nad Tobą że jestem niższy i skuter jest krótszy
perfex - 2011-12-11, 22:15
sator napisał/a: |
Sam jestem na etapie adaptacji blaszaka na kampa.
Nie bierz Craftera - ogromnie na to narzekają.
Sprintery tylko starsze - nowsze mają jeszcze choroby wieku dziecięcego, podczas gdy stare robią 1 000 000 km, wymiana silnika i dalszy 1 000 000 km nawijasz.
Iveco - największa przestrzeń do zabudowy 17 m 2 - mój faworyt.
Ducato -też ciekawe do zabudowy autko. |
No ciekawie się temat rozwija, będę obserwował bo też mnie interesuje kamper-blaszak, może w nieco innej konfiguracji niż założyciela tematu.
A co do wyboru auta - to jednak po przemyśleniu wszystkich za i przeciw sądzę, że powinien to być Crafter/Sprinter ze względu na długość przestrzeni ładunkowej- max 470cm. Wizualnie bardziej podoba mi się Ducato III i największa szerokość paki jest kusząca, ale jednak Ducato jest za krótkie wewnątrz nawet w wersji największej, ideałem byłoby Ducato z motorem 180km i długością paki 450-470cm, ale jeszcze takiego nie wymyślono
A co do awaryjności aut i opinii na forach - to trzeba wziąć pod uwagę, że samochody dostawcze które pracują zarobkowo są zupeeeełnie inaczej eksploatowane niż kampery. Tam przebiegi 400-500 tys km to nic nadzwyczajnego, eksploatacja bardzo ciężka a i na częściach ludzie starają się zaoszczędzić. Więc myślę, że jeżeli na cele kamperowe kupi się auto trochę używane z przebiegiem 100-150 tys to ono niezależnie od marki pojeździ nam długo i w miarę bezproblemowo.
chris - 2011-12-11, 22:29
Perfex, a po jaką cholerę Ci motor 180 km ? Ja jeździłem w rajdach, rozbiłem kiedyś 4 auta w dwa miesiące. Wtedy musiało być szybko. Kamperkiem to się jeździ najwolniej jak się da żeby tylko ruchu nie tamować. I im wolniej tym przyjemniej wg. mnie w przeciwieństwie do aut wyścigowych
perfex - 2011-12-11, 22:50
chris napisał/a: | Perfex, a po jaką cholerę Ci motor 180 km ? Ja jeździłem w rajdach, rozbiłem kiedyś 4 auta w dwa miesiące. Wtedy musiało być szybko. Kamperkiem to się jeździ najwolniej jak się da żeby tylko ruchu nie tamować. I im wolniej tym przyjemniej wg. mnie w przeciwieństwie do aut wyścigowych |
No moc jest głównie potrzebna by czuć się bezpieczniej a nie aby bić rekordy trasy 180km nie jest konieczne, ale myślę że tak około 130-140 to optymalny napęd. Raczej nie widzę się w wolnossącym dizelku o mocy 80km
chris - 2011-12-11, 23:10
A co do przebiegu i kupowania auta używanego to się z Tobą w 100% zgadzam. Ale z tego co zauważyłem auta dostawcze robią średnio około 50.000 km rocznie. Czyli żeby kupić auto z przebiegiem 100-150 tys. trzeba celować w auto dwu-trzy letnie. Dziwnym trafem samochody oferowane szczególnie u nas im mają więcej lat tym mniejszy przebieg. A jak już auto ma lat 10 i więcej to przebieg nie przekracza 100 tys. bo "tylko żona jeździła nim do sklepu po zakupy". No może nie dokładnie ale coś w tym stylu.
Perfex. W Buerstnerze z alkową miałem 110 KM. Wystarczało to żeby utrzymać 100-110 km/h na autostradzie. W razie potrzeby jazdy autostradą których staraliśmy się unikać. Na maxa szedł 127 km/h wg. GPS. Na liczniku miał wtedy 131. Raz sprawdziłem. Dla ciekawości.
80 KM to masz rację że ciut za mało jak się ma wybór. Ale troszkę ponad 100 wystarczy w zupełności. Przynajmniej wg. mnie.
Kamil_K - 2011-12-12, 08:35
Auto dostawcze jeśli jeździ usługowo musi robić min. 10-15tys km miesięcznie ... jeśli ktoś potrafi się utrzymać z mniejszy przebiegów to mu gratuluję.
Warto czasami kupić auto od firmy która po prostu ma auta dostawcze ale ich działalność nie opiera się tylko i wyłącznie na transporcie wówczas można liczyć na realny przebieg poniżej 200tys km ale niestety większość dostawczych jest nagminnie przekręcanych na licznikach ot życie ...
Na prawdę nie ma co liczyć na okazję
sator - 2011-12-12, 11:38
chris napisał/a: | Sator, jak chcesz mieć kampera w technologii stealth, zimowego, masz 190 cm wzrostu no i zapotrzebowanie na garaż 100 szer. x 140 wys. x 240 dł. to wykombinowałem taki układ jak na obrazku. |
Takie mam założenia.
Chciałbym nie odcinać kabiny, aby mieć salonik. I dwa dodatkowe miejsca do jazdy.
Przymierzyłem się do dużego sprintera (nowego) [rozmyślam nad nim w założeniu kampera 4x4] i niestety szoruję włosami po podsufitce.
chris napisał/a: | Zbiornika na kota nie wciśniesz pod spód tak jak ja zamierzam więc zostaje WC kasetowe. Żeby nie robić dziury na zewnątrz kaseta do WC musi być dostępna po otwarciu bocznych drzwi co przesądza o lokalizacji łazienki. |
Chyba pójdę nieco inną drogą. Boczne drzwi po drugiej stronie (wstawienie z anglika). Coś jak w tej karetce.
http://moto.wp.pl/kat,895...ml?ticaid=1d8b4
Nie będzie się ich odsuwać za często. Tylko zbiornik na fekalia i uzupełnienie wody [ew jakiś sprzęt rzadziej używany na bocznej ścianie].
Zawór spustowy też chyba będzie dla bezpieczeństwa (zimowego) w środku.
chris napisał/a: | Przy kamperze zimowym wg. mnie trzeba zdecydowanie odciąć kabinę kierowcy od części mieszkalnej. |
Myślę nad jakąś izolacją ale po zostawieniu sobie siedzeń kierowcy i pasażera obrotowych jako salonki. Jakaś kotara.
chris napisał/a: | Z butli na gaz w ogóle bym zrezygnował na korzyść stałego zbiornika. Jak jeździsz po Polsce to w zasadzie wszystko jedno. Przy wyjazdach zagranicznych zrobiłbym to zdecydowanie. |
Jeżdżę często na wschód. Wolę jednak chyba butle, gdzie znormalizowane są na całym świecie. Chodzi mi też po głowie zdublowanie ogrzewania (gaż / ON).
chris - 2011-12-12, 11:54
Kotara nie rozwiązuje problemu skraplania się wody na szybach przy niskich temperaturach. A jest to uciążliwe. U mnie przez noc gromadziło się tego tyle że zużywałem całą rolkę ręcznika papierowego do wytarcia. Poza tym strasznie ciągnęło zimnem. Żeby mieć ciepło w środku musiałem tak grzać że w łazience która była z tyłu miałem ponad 30 stopni.
Z butlami za granicą jest ten problem że mocowania są inne ale to można obejść chyba przez przejściówki. Natomiast naszych butli nie wymienisz ani nie napełnisz. Musisz kupić tam. A potem problem ze zwrotem bo musisz oddać w tym kraju gdzie kupiłeś.
A tego sprintera oglądałeś w wersji maksymalnie wysokiej czyli 2140 w środku ?
Co do ogrzewania truma robi już ogrzewanie w wersji na ON.
sator - 2011-12-12, 12:00
chris napisał/a: | Kotara nie rozwiązuje problemu skraplania się wody na szybach przy niskich temperaturach. A jest to uciążliwe. U mnie przez noc gromadziło się tego tyle że zużywałem całą rolkę ręcznika papierowego do wytarcia. Poza tym strasznie ciągnęło zimnem. Żeby mieć ciepło w środku musiałem tak grzać że w łazience która była z tyłu miałem ponad 30 stopni. |
Pracuję nad rozwiązaniem skraplania się wody.
Kotara miałem na myśli jakiś materiał izolacyjny
chris napisał/a: | Z butlami za granicą jest ten problem że mocowania są inne ale to można obejść chyba przez przejściówki. Natomiast naszych butli nie wymienisz ani nie napełnisz. Musisz kupić tam. A potem problem ze zwrotem bo musisz oddać w tym kraju gdzie kupiłeś. |
Pytanie jak z dostępnością LPG za granicą. Często lubię jeździć "w odludzia". Stąd jak największa autonomiczność kamperka.
chris napisał/a: | A tego sprintera oglądałeś w wersji maksymalnie wysokiej czyli 2140 w środku ? |
tzw wysoki dach - a jest jeszcze ponoć super wysoki.
chris - 2011-12-12, 12:21
Wg. mnie nie ma problemu jak się ma spory zbiornik.
http://forum.karawaning.p...g-za-granicami/
MILUŚ - 2011-12-12, 13:18
Proponuję zobaczcie jak nasz forumowy kolega Adam /no name / buduje swojego camperka w najlepszym /chyba / wnętrzu do tego celu w IVECO .........
Macie tam odpowiedź na większość swoich pytań /jak nie na wszystkie /
http://forum.karawaning.p...budowa-kampera/
sator - 2011-12-12, 14:12
Czytam codziennie.
pawel-m - 2011-12-12, 16:30
przez jakis czas uzywalismy w naszej firmie tylko sprinterow ale tylko starych 2.9 ,szukalem w tym roku wiosna nowego modelu dla siebie zjezdzilem pol polski i niemiec wiekszosc tych w dobrej cenie to byl zlom ,rekordzista to 315 cdi rok 2008 na liczniku 200 000 a po sprawdzeniu wyszlo 900 000 wierzyc sie nie chce ale to prawda auto bylo czyste i stalo u niemca malo bym sie nie dal nabrac, kupilem wiec dailymaxi dlugie maxi wysokie z 2007 w serwisie iveco w niemczech zaprzyzwoita cene i zprzebiegiem org 120 000 jestem super zadowolony choc lad to 1t .super iveca przerobione maja angole na ebay wbij motorhoum iveco i jest ich kilka
chris - 2011-12-12, 20:31
pawel-m napisał/a: | wiekszosc tych w dobrej cenie to byl zlom |
Dobra cena zawsze z czegoś wynika. Jak ktoś dbał o auto, robił serwisy, sprzedaje je z oryginalnym w miarę niewielkim przebiegiem to chce więcej. Proste i logiczne. Cudów i okazji nie ma. No chyba że wierzyć naszym handlarzom u których wszystkie auta są garażowane, bezwypadkowe, serwisowane w ASO, od pierwszego właściciela, mają niewielkie przebiegi i kosztują o 1/3 mniej niż np. w Niemczech skąd zostały sprowadzone
silny - 2011-12-12, 20:31
myslalem ze sens przebudowy busa to jego lepsza zwrotnosc bo jest mniejszy a tu widze ze iveco maxi , to przecie jest szafa 3 dzwiowa na kolach . 470 + kabina to 6m z chakiem a to juz lepiej chyba kampera.
nie krytykuje ale kolo mnie gosc parkuje , jak staje na parkingu to wystaje ze 2m
chris - 2011-12-12, 21:05
A to mocno dyskusyjna sprawa. Kolega Sator myśli o technologii "stealth". Ja nie ukrywam po wizycie w Holandii po trosze też. U mnie przeważa też pomysł dużych zbiorników które chciałbym wbudować w podłogę w wersji zimowej czyli w części ocieplonej. Gotowca takiego nie kupię bo do wyboru mam albo góra 150l albo wyłożenie 120.000 Euro na nówkę (dziś nie mam, może jutro bo zainwestowałem 3 pln w lotto), albo kupno 15-latka. U Kolegi "Pierzastego" kasa bo sobie zbuduje za 35.000 pln duże auto w wiadomym stanie a nie do remontu. Także powody są różne. Z mojego doświadczenia z Buerstnerem A530 którego miałem poprzednio o długości 5,67 wynika że są to okolice długości granicznej. A jak auto będzie miało już powyżej 6m to wszystko jedno czy 6,5 czy 8 jak dla mnie. A miejsce w środku bezcenne.
maszakow - 2011-12-12, 23:52
Panowie, długośc paki to jedno ale manewrowość takiego auta to drugie. VW LTII /Sprinter I w najdłuższej wersji mają 6,5m (długośc paki 4.2) (średniak ma 5,6m cąłkowitej długości). Crafter/Sprinter II mają obecnia chyba 7,5m. Widziałem takiego długaska w akcji jak wykręcał w niezbyt wąskiej uliczce i miał potworne problemy - podczas gdy ja swoim średniaczkiem przejechałem bez problemu, a starszym tez bym spokojnie wyrobił to kośzmar jak sie nie ma tylnej osi skrętnej . Niestety designerzy niczego się nie nauczyli z ponad 10 lat konkurencji - trojaczki z Sevel są szerokie mają prawie kwadratowe budy co czyni je dosć pakownymi i stabilnymi - a Crafter/sprinter/i do tego jeszcze nowy transit - nadal są wąskie mają skośne ściany so komplikuje zabudowę i pakowność. Ładowność zyskują na długości co odbija się na prowadzeniu i manewrowości auta. I coz tego że sa ładniejsze... no i drogie jak cholera w porównaniu do tej francusko-włoskiej szpetoty
Iveco niestety powiela te same błędy co sprinter - przy czym jest od niego jeszcze droższe a przynajmniej było jako nowe auto
silny - 2011-12-13, 08:21
widzialem pod hurtownia craftera w wersji maxmax i przyznaje ze przytlacza rozmiarem . taki prom jak na baltyku
sator - 2011-12-13, 09:50
[quote="papamila"] chris napisał/a: | w żadnym nie widzę możliwości pracy po 14h na dobę,
......no chyba że praca polega na testowaniu materaca czy hodowaniu odleżyn
|
Da się dużo dłużej.
Też mam robotę mobilną i często pracuję w środku. Wygodne fotele, podstawka pod laptopa z Ikea, i jazda
Mam taką małą fanaberię, jeżeli chodzi o środek - marzy mi taka kanapa jak ten fotelik na zdjęciu - wygodna kanapa (musi być wąska) ale za to z podnoszonym podnóżkiem.
Nie wiem jeszcze jak ja to wstawię, ale wstawię
http://www.electricwheelc...iner-Sofa-2.jpg
Andrzej 73 - 2011-12-13, 13:57
sator napisał/a: | marzy mi taka kanapa jak ten fotelik na zdjęciu |
Pierwsze , fotel na zamieszczonej fotce waży dość sporo , bo w środku fotela umieszczony jest "automat"- mechanizm metalowy.
Drugie , w czasie rozkładania podnóżka , oparcie cofa się do tyłu co powoduje zabranie pewnej przestrzeni.
A kamperek na blaszaku malutki
sator - 2011-12-13, 14:34
Andrzej 73 napisał/a: |
A kamperek na blaszaku malutki |
Wiem, ale zrobię wszystko aby to wstawić.
maszakow - 2011-12-13, 21:49
Andrzej 73 napisał/a: | A kamperek na blaszaku malutki |
Andrzeju - klaszczemy i czekamy na rezultaty. Jest Milka z autobusu miejskiego, są kampery z ruchomymi burtami na dostawczakach - będzie i supersofa w kamperku.
Jełśi to ma być kamper na 1-2osobowy - czemu nie.
sator - 2012-01-22, 22:22
Andrzej 73 napisał/a: |
A kamperek na blaszaku malutki |
da się.
maszakow - 2012-01-23, 23:07
Jasny gwint... jak moi znajomi to zobaczą to zażądają bym coś takiego wstawił do mojej maszyny
koszt chyba będzie spory, faktycznie się da, tylko ... pasy. tych brak na zdjęciu. a bez tego diagnosta auta nie puści....
sator - 2012-01-24, 09:14
maszakow napisał/a: | pasy. tych brak na zdjęciu. a bez tego diagnosta auta nie puści.... |
są - po lewej.
Chyba biodrowe ale są.
camperspol - 2012-12-04, 11:37
witam i zachecam do obejrzenia galerii gdzie na pewno nasze sprintery mozna zaliczyc do luksusowych a w garazu mieszczas sie 2 motocykle
http://www.camperspol.pl/gallery.html
Fux - 2012-12-04, 20:20
BTW. Dlaczego większość producentów kamperów w sposób tak złośliwy traktuje pasażerów drugiego rzędu siedzeń?
Nawet wagony PKP sprzed 30-40 lat były wygodniejsze.
Ja rozumiem ta walkę o każdy cm, ale dlaczego kosztem komfortu podróży????
Pionowe oparcie, brak pojęcia o tapicerowaniu, etc.
Proponuje poszukać sobie sklepu z materacami jednej firmy z Koła i sprawdzenie w jednym miejscu, jaka jest różnica między pozornie zwykłymi materacami.
Następnie zastanówcie się po 15-to kroć, kto ma wytrzymać na tym badziewnym siedzeniu/siedzeniach drugiego/trzeciego rzędu.
W Krakowie Mariusz prezentował integrę, która zdaje się miała siedzenia zbliżone do przednich foteli, a nie te ławki z poczekalni PKP rodem z PRL.
I jeszcze jedno. Proszę nie odbierać tego jako krytykę. Wy nie jesteście „prekursorami" takich rozwiązań.
kaimar - 2012-12-04, 21:31
Fux napisał/a: | Pionowe oparcie, brak pojęcia o tapicerowaniu, etc. |
To raczej nie dotyczy kamperów LAIKA.
Pomyslano także o bezpiecznym podróżowaniu naszych czworonożnych przyjaciół.
SlawekEwa - 2012-12-05, 22:36
kaimar napisał/a: | To raczej nie dotyczy kamperów LAIKA. |
Taka LAIKA to jednak inna BAJKA
silny - 2012-12-05, 23:20
ja sie nieskromnie pochwale ze pomyslalem o tym w Jumperku i choc zainstalowalem oryginalne fotele z modelu 2010 to pomeczylem sie z przerobieniem ich kata oparcia . Zona komisyjnie zrobila pozytywny odbior
fabryczne fotele w trojaczkach to niestety wymyslil jakis swir i wspolczuje tym ktorzy maja takie konstrukcje i nie mogo tego zmienic bo np. nie pozwala na to mocowanie itp.
w kazdym razie lawka 2 osobowa made in trojaczki
sator - 2012-12-06, 09:09
mi osobiście diabelnie podoba się takie rozwiązanie z fotelami.
Fux - 2012-12-06, 13:27
I tak to powinno wyglądać...
Ducaciak - 2012-12-06, 14:34
kurcze a ja sie cały czas zastanawiam nad kupnem czegoś takiego :
http://www.car-copy.com/c...41330106332.jpg
tylko ten słaby silniczek mnie odstrasza ale kubatura idealna....
CORONAVIRUS - 2012-12-06, 15:56
sator napisał/a: | mi osobiście diabelnie podoba się takie rozwiązanie z fotelami. |
na fotce pięknie to wygląda i gdyby jeszcze wchodzenie nie było utrudnione przez oparcie przodu to byłoby zajefajnie ....
SlawekEwa - 2012-12-06, 19:11
Spróbujcie z tych foteli zrobić spanie, jak się uda to wygodnego wypoczynku
Fux - 2012-12-06, 19:39
A kto będzie spał na półśrodku; śpi się w łóżku na materacach z Koła....
np. takim
http://www.mkfoam.pl/inde...t-25&Itemid=105
camperspol - 2013-03-16, 11:48
wygodny kamper na 4 osoby oraz z miejsciem na 2 skutery to nie problem
zachcecam do obejrzenia galeri na www.camperspol.pl
Fux - 2013-03-16, 12:57
camperspol napisał/a: | wygodny kamper na 4 osoby oraz z miejsciem na 2 skutery to nie problem
zachcecam do obejrzenia galeri na www.camperspol.pl |
Podaj jakieś wymiary tego spania w Sprinterach.
Może w poniedziałek zaglądnę do Ciebie; będę w Poznaniu.
CORONAVIRUS - 2013-03-16, 15:28
camperspol napisał/a: | wygodny kamper na 4 osoby oraz z miejsciem na 2 skutery to nie problem
zachcecam do obejrzenia galeri na www.camperspol.pl |
obejrzałem ... nie pierwszy raz zresztą i ...niestety stwierdzenie " wygodny kamper na 4 osoby " ma się nijak do rzeczywistości a mam na myśli podróżowanie , które jest częścią i to nie małą korzystania z kampera .
Wiem o czym piszę , w tym temacie jestem praktykiem , iveco kamper to już część mojego życia ...
Panowie , II rząd siedzeń w Waszych blaszakach( tylko te obejrzałem ) to KOSZMAR I ZGROZA dla podróżujących zmuszanych do siedzenia tam właśnie ... pominę szerokośc siedziska dla dwóch osób bo te są szczupłe lub nie ...natomiast kąt pochylenia oparcia względem siedziska jest dyskwalifikującym w świetle określenia "wygodny". Wasza firma nie jest odosobniona w takich "wygodnych konstrukcjach " , są i kampery pełnowymiarowe , renomowanych firm , z II rzędem " autobus miejski "
Nie ma takiego człowieka i takiej opcji , który da radę siedzieć dłużej na takim foteliku .
Budując kampera na blaszaku kwestia wygody II rzędu była priorytetem , zastosowałem fotele z samochodu osobowego umożliwiające dodatkowo przesuwanie ich na szynach pozwalając podróżować na nich w pozycji pół leżącej ...
Testowanie rozwiązania w sezonie 2012 potwierdziło słusznośc koncepcji i to nazwać można dopiero wygodą ... nie to co Wy proponujecie
sator - 2013-03-16, 20:15
No name napisał/a: | zastosowałem fotele z samochodu osobowego umożliwiające dodatkowo przesuwanie ich na szynach pozwalając podróżować na nich w pozycji pół leżącej ...
|
Adam więc trochę inspiracji dla Ciebie przy nowym.
Przy okazji odpowiedź dla @ SlawekEwa
maszakow - 2013-03-16, 21:01
camperspol napisał/a: | wygodny kamper na 4 osoby oraz z miejsciem na 2 skutery to nie problem zachcecam do obejrzenia galeri na (...) |
kolego...jak już tu jesteś...więcej odpowiedzi, mniej reklamy. Nie musisz się aż tak propagować, nazwa firmy przewija się przez forum i jest mniej więcej znana. Z radością powitamy sensowne rozwinięcia tematów i fachowe komentarze, własne zdjęcia mile widziane, ale dalsze posty w takim stylu przynajmniej ja będę raportował.
na dzień dobry 4 posty - 4 reklamy, regulamin pewnie z kopyta kliknięty bo brak słówka w dziale powitań...
No Name - jak tez mam z tyłu rząd foteli z osobówki. Też na szynach. Są wygodniejsze niż standardowe blaszakowe rozwiązania... co potwierdzają co niektózy moi pasażerowie których czasami zdarza mi się budzić do wysiadki po godzinie jazdy
silny - 2013-03-17, 09:35
wielokrotnie mie zgadzalem sie z KOGUT ale troszeczke zrobil na mnie wrazenie pozadnymi rozwiazaniami ktore zastosowal .
za drzwi i fotele ma odemnie piwo w realu kiedys.
sam bubujac nie wiedzialem wielu rzeczy i teraz troche drogo wyszly by zmiany ale mimo ze mam zmienione katy oparcia w laweczce jumperka i jest bardzo wygodna to zazdroszcze mozliwosci przesuniecia i polozenia oparcia do np. snu dziecka w czasie jazdy
kupilem , przerobilem i tak zostanie bo nie jest zle ale suwane lepsze
SlawekEwa - 2013-03-17, 09:47
sator napisał/a: | Przy okazji odpowiedź dla @ SlawekEwa |
Czy to jest spanie zrobione z foteli?
Nie to jest spanie zrobione na fotelach dodatkowe klamoty
camperspol - 2013-03-18, 16:39
co do wygody w podrozowani wlasnie skonczylismy kampera na fiacie ducato, jak tylko znajde troche wiecej czasu powstawiam pare zdjec z rozwiazaniem foteli samochodowych wraz z kanapa na specjalistycznych szynach wraz ze stolikiem co pozwala no konfiguracje przez uzytkowinia rozstawienia i ilosci miejsc do jazdy
MILUŚ - 2013-03-18, 17:08
camperspol napisał/a: | co do wygody w podrozowani wlasnie skonczylismy kampera na fiacie ducato, jak tylko znajde troche wiecej czasu powstawiam pare zdjec z rozwiazaniem foteli samochodowych wraz z kanapa na specjalistycznych szynach wraz ze stolikiem co pozwala no konfiguracje przez uzytkowinia rozstawienia i ilosci miejsc do jazdy |
Przejrzałem Wasza stronę brakuje mi jednak rzeczy chyba dla potencjalnych nabywców chyba jest najwazniejsza .............CENY !!!!!
Domyślam się ,ze cena jest uwarunkowana poszczególnymi wymaganiami klienta ,wyposażeniem ,użytymi materiałami ale.............. jako ,ze jestem bardziej niz bardzo zdecydowany na zabudowę zakupionego Ducaciaka lub podobnego a wiem ,że sam nie będę tego robił więc...........chociaż zarys
Można o coś takiego prosić
Fux - 2013-03-18, 18:33
Wymiary np. tego
http://www.camperspol.pl/sprinterdlugosz.html
Spanie, rzuty.
Niestety nie zdążyłem dojechać do Was.
elmo78 - 2013-03-18, 18:38
No właśnie, pod każdą galerią powinien być koszt jej wykonania. Dzięki temu każdy sobie obejrzy zdjęcia i wydedukuje na podstawie wyposażenia ile z grubsza by kosztowała jego zabudowa.
Albo przynajmniej wrzuccie na forum linki do najpolularniejszych modeli, które robiliscie i koszt. Ewentualnie też bym poprosił o link do jakiejś waszej najbardziej wypasionej przeróbki i cenę.
maszakow - 2013-03-18, 23:02
Panowie... znowu to samo...
Ogólnie przyjętą zasadą jest to że o kosztach rozmawia się z osobą zainteresowaną i o konretnych detalach. Ci co robią seryjne zabudowy moga podawać cenę. Neo Traveller, Camperia... już kiedyś mówiłem że stolarz wnętrze bez sprzętu może zabudować nawet za 6 kPLN. za 46 kPLN tez może, a jak ktoś ma wolne jeszcze 100k na cuda niewidy to też da się w blaszaka włożyć. Tylko pewnie nie życzyłby sobie by wykonawca uzewnętrzniał tajemnicę handlową.
TO nie jest temat o zwykłych przebudowach tylko luksusowych wersjach więc skupta sie chopy.
czy to przypadkiem nie U Pancia w temacie coś było na temat podgrzewanych superhiper foteli ? już sam ich widok oszałamiał
elmo78 - 2013-03-18, 23:52
No z lekka się nie zgodzę. Otóż nierozmawianie o cenie to chyba polska specjalność, bo gdzie indziej właśnie od ceny się zaczyna. Ile to jest polskich stron, gdzie jest oferta, są zdjęcia i nie ma cen. No i robienie z ceny tajemnicę handlową to już lekka przesada. Według mnie sprawa jest prosta: jeśli ukończyli jakąś przebudowę to wiedzą ile za to wzięli i dlaczego mają się tego wstydzić.
Jak byś się czuł, gdybyś szedł do mięsnego po kiełbasę a kobita za ladą nie mówiła ile kosztuje, tylko mrugała zaocznie oczkiem i się mizdrzyła? Jest produkt, to jest cena i pewnie wielu z nas chciałoby wiedzieć, czy właśnie mają stolarza za 6000zł czy 96,000zł!
Fux - 2013-03-19, 07:11
Klient jest oceniany po kasie, na jaką wygląda i czym przyjedzie.
To jest niedobre.
papamila - 2013-03-19, 08:11
elmo78 napisał/a: | ceny tajemnicę handlową to już lekka przesada |
nikt nie robi z ceny tajemnicy
Tajemnicą jest i ma pozostać zysk,
a wy tu chcecie gościom interes rozebrać na czynniki pierwsze
potem stwierdzić ze drogo
camperspol - 2013-03-19, 10:32
Fux napisał/a: | Klient jest oceniany po kasie, na jaką wygląda i czym przyjedzie.
To jest niedobre. |
taka opinia jest krzywdzaca, wiekszosc rozmow (w naszym przypadku) jest prowadzona telefonicznie badz meilowo dopiero po dogadaniu szczegolow spotykamy sie z kientem(oczywiscie nie zawsze tak to wyglada)
Wiec chcac nie chcac nie patrzymy na to co klient ma na sonie i czym przyjedzie bo to nie nasza sprawa...
Wazne zeby placil na czas a skad ma pieniadze to tez juz jego sprawa.
Dzisiaj kolo godziny 17 postaram sie napisac oferte standart zabudowy blaszaka wraz z kosztem
Fux - 2013-03-19, 10:45
camperspol, nie obrażaj się, bo nie ma o co.
Najczęściej tak wygląda RP właśnie.
Masz kilka wariantów oferty na poszczególne zabudowy i składniki tychże i wtedy jest ok.
Resztę można zrobić rabatami, upustami, etc.
Więcej kasy u Ciebie zostawię za dołożone wyposażenie, wyższy rabat dostanę. Tylko abyś nie robił, jak niżej...
Skandalem było kilka lat temu, jak w ASO zaśpiewali mi za olej 2 x tyle, ile kosztował na stacji Shella.
Zażądałem obniżenia ceny, lub wypompowania. Gdyby tego nie zrobili, to przeszedłbym te kilkaset metrów i im przyniósł.
Tak Klienci sa traktowani, to nie dziw się, że jest jak jest.
Powiedz mi jeszcze, co to sa za baniaki na dachach aut.
Łączność satelitarna, tv w czasie jazdy.
camperspol - 2013-03-19, 13:07
dokladnie tak jak piszesz sa to anteny satelitarne ale z tego co mowia klienic w czasie jazdy nie zawsze da sie zlapac sygnal, jest tak w sprinterach ale z tego co wiem to ci ludzie jezdza nimi po 150 km/h
Fux - 2013-03-19, 13:17
to czekam na te wymiary na Sprinterze długim/extra długim.
Jest do 3,5 czy więcej?
camperspol - 2013-03-19, 17:11
Oferta zabudowy kampingowej Fiata Ducato i podobnych
1. Izolacja ścian
• Mata poliuretanowa 20mm klejona do blachy + wypełnienie wszystkich wzmocnień (dodatkowa mata 20mm dopłata 1400zl)
• Sklejka 4mm maranti WDP
2. Tapeta z włókna szklanego niepalna malowana na dowolny kolor lub materiał ciemno-szary standard (Skaj klejona na piance 5mm lub materiał obiciowy dopłata 1200zl)
3. Podłoga
• Styroform 30mm
• Sklejka lekka 12mm WDP
• Wykładzina PCV
• Całość klejona na klej montażowy
4. Okna boczne SEITZ z wbudowaną moskitierą oraz roletką
• 900 x 450 -2 szt.
• 700 x 300- 1 szt.
5. Okna dachowe
• 700 x 500 MIDI HEKI 1 szt. Z listwami oświetleniowymi LED
• 400 x 400 FIAMMA 1 szt. Z listwami oświetleniowymi LED
• 280 x 280 FIAMMA Turbo Vent 1 szt. (okno łazienkowe)
6. Kanapy ze stelażem i pasami bezpieczeństwa
• Wykończenie materiał obiciowy + poduszki do spania
7. Stół z blatem obrotowym opuszczany do spania oklejony laminatem z doklejkami drewnianymi
8. Łazienka
• Brodzik poliestrowy
• Umywalka z baterią natryskową
• Toaleta THETFORD C 200
• Ściany oklejone biały laminatem lub PCV
• Szafka dolna
• Szafka górna z halogenami
• Zasłona do kąpieli
• Całość wykonana z materiałów wodoodpornych
• Lustro podgrzewane
9. Kuchnia
• Zlew z maszynką gazową dwu palnikową + bateria SMEV
• Lodówka DOMETIC 230V 12V gaz 80l + 5l
• Zawory gazowe
• Szafki dolne z blatem z laminatu i doklejkami drewnianymi oraz szufladami
• Szafka górna z oświetleniem LED
10. Ogrzewanie
• Piec TRUMA Combi 4
• Ogrzewanie pojazdu + ciepła woda
• Mono Control do pracy pieca podczas jazdy
• Szafka na butle gazową z wentylacją
11. Instalacja elektryczna
• Gniazda 230V 5szt
• Gniazda 12V 3szt
• Oświetlenia LED
• Akumulator 100 Ah
• Wejście 230V zewnętrzne
• Ładowarka akumulatorów automatyczna MT 1215 ładująca dwa akumulatory
• Panel sterujący
• Bezpiecznik różnicowy
• Zabezpieczenia 12V osobno na każde urządzenie
• Schemat instalacji elektrycznej
• Podłączenie ładowania z alternatora samochodowego
• Kabel sieciowy do ładowania z zewnątrz 15mb
12. Instalacja wodna, ściekowa,gazowa
13. Zbiornik
• Woda czysta 85-120l
• Fekalia 60-110l
• Sondy wskazujące poziom cieczy
• Pompa SHURFLO
• Filtr wodny
14. Meble
• Zestaw mebli według projektu
• Wykonane z lekkich sklejek oklejonych okleina naturalną, lakierowane + zamki kampingowe
• Materace na tylnie łóżko
15. Bagażnik na 2 rowery
16. OPINIA RZECZOZNAWCY PZM + DOKUMENTY DO REJESTRACJI POJAZDU
Możliwość dodatkowego wyposażenia
• Markiza
• Stopień mechaniczny
• Antena TV SAT + gniazda i przewody
• Przetwornica z 12V na 230V
• Solary
• Dodatkowe okna
• Combi alarm
• Zbiorniki poliestrowe dopasowane do auta o większej pojemności
• Zbiornik izolowany na fekalia
• Dodatkowe docieplenia warstwą foli pęcherzykowej z powłoka aluminiową lub wełną mineralną
• Blat zewnętrzny
• Toaleta z młynkiem
• Meble z drewna i okleiny egzotycznej
• Drzwiczki żaluzjowe
• Kanapa ze skóry
• Obracane fotele
• Grill zewnętrzny
• Kamera cofania
• TRUMA Combi 4E z grzałką elektryczną lub TRUMA Combi 6
• Rylingi dachowe
• Woda zewnętrzna
Różne akcesoria kempingowe dostępne w firmie FRANKANA
cena takiej zabudowy to okolo 85tys zl
czywiscie cena nie jest stala dla wszystkich
jest ona zalezna przedewszystkim od rozmiarow auta oraz projektow robionych z klientem.
Niestety na dzien dzisiajszy nie posiadam zdjec zabudowy takiej jak w ofercie stadart gdyz zawsze cos sie doda.
Najlepiej odwzorowuja ja te zdjecia:
http://www.camperspol.pl/fiat_ducato.html
za okolo 1,5 miesiaca bedzie gotowy Fiat Ducato Max dlugi Max wysoki w ktorym sa drzwiczki ze sklejki jak i zaluzjowe co daje naprawde ladny efekt
Fux - 2013-03-19, 17:25
To wklejaj fotki.
Wymiary łóżka i garażu tego modelu, masa własna, DMC.
http://www.camperspol.pl/sprinterdlugosz.html
W sumie to wystarczy na podwójne wygodne spanie i 4 os. do jazdy na pojedynczych fotelach. Najchętniej do demontażu, jak pojadą dwie osoby.
Przednie fotele obracane.
Paka to 4,7m L
Masa wł. ok. 2,3t
czy inaczej?
camperspol - 2013-03-19, 17:34
170x230
i w zwezeniu lozka wychodzi 170x130
zwerzenie jest spowodowane tym ze w sprinterach na motory lozko wchodzi na lazienke co wudac na tym zdjeciu
Fux - 2013-03-19, 18:05
No to Sprinter wyszedł 290kpln brutto...
Ciekawe, w jakiej wysokości można wyrwać rabat....
Mam nadzieję, że nie będę musiał płacić akcyzy, skoro kupuję ciężarowy...
DarKu - 2013-03-19, 20:33
W tym ducato macie pomieszane zdjęcia, są tam pokazane dwie różne łazienki.
Z jakiego materiału zrobione są meble?? wyglądają jakby to zwykła płyta wiórowa była, czy to tylko tak na zdjęciach wygląda??
Fux - 2013-03-19, 20:38
Dla mnie takie rozwiązanie bez sensu na 2-4 os.
Wystarczą obracane fotele kierowcy i pasażera oraz dwa wygodne fotele po lewej. Ta ławka po prawej zbędna.
Zyskujemy duży bagażnik na skuter, 2-3 rowery, szpej kampingowy i duże pełnowymiarowe łóżko.
Zniżka za ten patent do odbioru w przyszłości.
CORONAVIRUS - 2013-03-19, 20:45
Ładne siedziskooparcia II rzędu ... za ten patent to zniżka już dziś i kupon na gorset ortopedyczny .... w Poznaniu jest dobra firma robiąca takie gorsety
gdyby WYWALIĆ siedzisko tyłem do kierunku jazdy to mozna by stworzyć super warunki do podróżowania rodzinki ....
MILUŚ - 2013-03-19, 23:27
camperspol napisał/a: | /......................
za okolo 1,5 miesiaca bedzie gotowy Fiat Ducato Max dlugi Max wysoki...... |
Ile /około / przewidujesz czasu na przebudowę przykładowego kampera ?
camperspol - 2013-03-20, 07:54
Darcyk_2005 napisał/a: |
W tym ducato macie pomieszane zdjęcia, są tam pokazane dwie różne łazienki.
Z jakiego materiału zrobione są meble?? wyglądają jakby to zwykła płyta wiórowa była, czy to tylko tak na zdjęciach wygląda?? |
wszystkie nasze meble sa wykonane ze sklejki sprowadzanej z niemiec gdyz w polsce nie ma takiej lekkiej sklejki, nastepnie oklejamy ja okleina naturalna(do wyboru przez klienta) a nastepnie wszystko jest lakierowane.
[/quote]
camperspol - 2013-03-20, 07:55
Fux napisał/a: | Obrazek
Dla mnie takie rozwiązanie bez sensu na 2-4 os.
Wystarczą obracane fotele kierowcy i pasażera oraz dwa wygodne fotele po lewej. Ta ławka po prawej zbędna.
Zyskujemy duży bagażnik na skuter, 2-3 rowery, szpej kampingowy i duże pełnowymiarowe łóżko.
Zniżka za ten patent do odbioru w przyszłości. |
moze i tak, ale jezeli klient chce miec spanie nie na 2 osoby ale na 4 to juz wtedy kanapa druga musi byc, liczy sie takrze wygoda spania.
camperspol - 2013-03-20, 07:57
MILUS napisał/a: | camperspol napisał/a: | /......................
za okolo 1,5 miesiaca bedzie gotowy Fiat Ducato Max dlugi Max wysoki...... |
Ile /około / przewidujesz czasu na przebudowę przykładowego kampera ? |
przebudowa to czas rzedu 3 miesiecy
Fux - 2013-03-20, 08:16
camperspol,
Cytat: | Zyskujemy duży bagażnik na skuter, 2-3 rowery, szpej kampingowy i duże pełnowymiarowe łóżko.
|
To jest realne, tak?
No i jaka jest ładowność?
DarKu - 2013-03-20, 08:41
camperspol napisał/a: |
http://www.camperspol.pl/fiat_ducato.html
wszystkie nasze meble sa wykonane ze sklejki sprowadzanej z niemiec gdyz w polsce nie ma takiej lekkiej sklejki, nastepnie oklejamy ja okleina naturalna(do wyboru przez klienta) a nastepnie wszystko jest lakierowane.
|
Tak myslalem wlasnie ze to sklejka, zdjecia tak tego nie oddaja,jaki ciezar na kg ma ta sklejka? pytam poniewaz jestem stolarzem i troche wiem to i owo, i z reguly sklejka jest ciezka, ja znam producenta ktory wykonuje plyty lekkie trzy warszwowe, konsruksja tej plyty to lite drewno typu sosna swierk, posiadaja do tego ogromny wybor fornirow zarowno europejskich jak i pozostale regiony swiata, plyta ta ma wage okolo 5 kg/m2.
wiecej na http://www.centrumdrewnaioklein.pl/
sator - 2013-03-20, 09:22
camperspol napisał/a: |
wszystkie nasze meble sa wykonane ze sklejki sprowadzanej z niemiec gdyz w polsce nie ma takiej lekkiej sklejki, nastepnie oklejamy ja okleina naturalna(do wyboru przez klienta) a nastepnie wszystko jest lakierowane.
|
Jakiej sklejki używacie?
jakieś parametry? linki?
Ducaciak - 2013-03-20, 10:19
w Polsce też są dostępne sklejki wykorzystywane do budowy mebli dla np Jachtów.
jest to sklejka produkowana w Estonii i Łotwie
http://www.fhsmetek.pl/start.html
camperspol - 2013-03-20, 10:29
nasza sklejka po oklejeni i lakierowaniu wazy 6kg/m2
sator - 2013-03-20, 10:30
camperspol napisał/a: | nasza sklejka po oklejeni i lakierowaniu wazy 6kg/m2 |
a wytrzymałości? inne parametry?
camperspol - 2013-03-20, 10:36
jest to sklejka z topoli a na wytrzymalosc sklada sie takrze rodzaj okleiny, wiadomo kazdy gatynek drewna(w tym okleiny z tego drewna) ma inna wytrzymalosc, do tego dochodzi lakier i takze w zaleznosci jaki to ma byc mat, polmat czy polysk wplywa na wytzymalosc gotowego wyrobu.
Ciezko jest jednoznacznie okreslic wytrzymalosc takiej sklejki
sator - 2013-03-20, 10:37
z topoli nie ma w PL sklejki?
camperspol - 2013-03-20, 10:47
takiej lekkiej nie ma, oczywiscie moge sie mylic za jakies info bylbym bardzo wdzieczny
Andrzej 73 - 2013-03-20, 11:45
camperspol napisał/a: | wszystkie nasze meble sa wykonane ze sklejki sprowadzanej z niemiec gdyz w polsce nie ma takiej lekkiej sklejki |
To bardzo dobrze.
camperspol napisał/a: | nastepnie oklejamy ja okleina naturalna(do wyboru przez klienta) a nastepnie wszystko jest lakierowane. |
I tu mam duże wątpliwości.
Jaki lakier używacie do lakierowania z jaką odpornością na ścieranie. Jaki jest jego stopień utwardzenia?
To wszystko jest ważne , bo samochód nie jest przez cały rok ogrzewany np. jak stoi pod wiatą poza sezonem.
Jeśli sprowadzacie sklejki to moja sugestia jest aby sprowadzać już oklejone. Sklejki do kamperów charakteryzują się większą odpornością na ścierani oraz zarysowanie.
Fux - 2013-03-20, 11:47
camperspol, pytaj w Ostrowie lub Ełku. Kiedyś mieli.
DarKu - 2013-03-20, 16:08
[quote="Andrzej 73"] camperspol napisał/a: |
Jeśli sprowadzacie sklejki to moja sugestia jest aby sprowadzać już oklejone. |
Andrzej 73 myślę że campersol nie bawi się w oklejanie tylko dają komuś do oklejenia, profesjonalne maszyny robią to obustronnie w 7 minut .
Osobiście nie interesowałem się sklejką z topoli w Polsce, za to obok mojej pracy w Wiedniu jest duży market budowlany gdzie sklejkę z Topoli mają lecz tylko grubość 12mm i faktycznie jest lekka.
camperspol - 2013-03-20, 16:54
my uzywamy do robienia mebli sklejki 12mm a polki i inne mniej wazne elementy z 10mm.
tak jak napisal darcyk sami jej nie oklejamy, a czemu nie sprowadzamy oklejonej?
Nie zamawiamy 2-3 sklejek tylko 50-60
A nie jestesmy jasnowidzami zeby stwierdzic jaka okleine bedzie chcial przyszly klient
MILUŚ - 2013-03-20, 18:53
camperspol napisał/a: | .........................
Nie zamawiamy 2-3 sklejek tylko 50-60
A nie jestesmy jasnowidzami zeby stwierdzic jaka okleine bedzie chcial przyszly klient |
To mnie przekonuje
A za podanie terminu realizacji ..........dziękuję
Andrzej 73 - 2013-03-20, 22:44
Darcyk_2005 napisał/a: | tylko dają komuś do oklejenia, profesjonalne maszyny robią to obustronnie w 7 minut |
Tak wiem jak wykonują to maszyny. Tylko komu to zlecają , jeśli firmom produkującym płyty laminowane to OK , tylko oni nie przyjmą do oklejenia kilkudziesięciu płyt.
W temacie meblarstwa obracam się na co dzień więc jakieś rozeznanie mam.
camperspol napisał/a: | A nie jestesmy jasnowidzami zeby stwierdzic jaka okleine bedzie chcial przyszly klient |
Ja też nie jestem jasnowidzem a jednak towar zamawiam na stan.
OK , róbcie jak uważacie - Wasz biznes.
Fux - 2013-03-21, 07:02
Andrzej 73 napisał/a: | OK , róbcie jak uważacie - Wasz biznes. |
Ale po co mam zamawiać po kilka/kilkanaście płyt z daną okleiną, skoro jest ich kilkadziesiąt...
Niektóre zapewne nie znajdą nabywcy nigdy...
Ja ich rozumiem, że okleinują na bieżąco.
camperspol - 2013-03-21, 07:59
Andrzej 73 napisał/a: |
Tak wiem jak wykonują to maszyny. Tylko komu to zlecają , jeśli firmom produkującym płyty laminowane to OK , tylko oni nie przyjmą do oklejenia kilkudziesięciu płyt.
W temacie meblarstwa obracam się na co dzień więc jakieś rozeznanie mam.
|
w swarzedzu kolo poznania co druga firma zajmuje sie oklejaniem plyt i jak bedziesz chcial to nawet jedna okleja
Andrzej 73 - 2013-03-21, 08:46
camperspol napisał/a: | w swarzedzu kolo poznania |
Znam Swarzędz i wiem , że są tam stolarze.
Piszesz o oklejaniu , a ja piszę o laminowaniu. To jest znaczna różnica.
To jest mój ostatni post w tym temacie.
Życzę Wam sukcesów w budowaniu kamperków. Powodzonka.
DarKu - 2013-03-21, 09:14
[quote="Andrzej 73"] camperspol napisał/a: |
Piszesz o oklejaniu , a ja piszę o laminowaniu. To jest znaczna różnica.
. Powodzonka. |
Andrzej 73 nie ma co sie denerwowac i unosic, kazdy rozne pojecia rozumie inaczej, jezeli campersol sam sobie przycina plyty na dany wymiar to zapewne sami sobie je "oklejaja" mowa o krawedziach, kantach, jezeli mowimy o laminowaniu laminatem to jest to opcja na blat wiec kazdy moze to zrobic w garazu u siebie, nie potrzeba do tego specjalnych technik, jezeli mowimy o laminowaniu plyt wiorowych wedlug wzornictwa i kolorystyki, to w Polsce sa tylko chyba dwie moze trzy firmy o ktorych ja wiem, wiekszosc plyt pochodzi zza wschodniej lub zachodniej granicy, natomiast campersol zleca firmie "fornirowanie" sklejki o czym ja pisalem w poprzednim poscie, na nowoczesnych prasach zafornirowanie plyty to kwestia 7 minut wraz ze schnieciem kleja.
Fux - 2013-03-21, 09:33
Andrzej 73 napisał/a: | camperspol napisał/a: | w swarzedzu kolo poznania |
Znam Swarzędz i wiem , że są tam stolarze.
Piszesz o oklejaniu , a ja piszę o laminowaniu. To jest znaczna różnica.
To jest mój ostatni post w tym temacie.
Życzę Wam sukcesów w budowaniu kamperków. Powodzonka. |
Widzę, że doświadczenie w meblarstwie masz, więc zawsze możesz zająć się produkcją luksusowych kamperów na blaszakach...
Tez kupujesz materiały na magazyn i trzymasz za kilkaset tysięcy towar, który z niego nie rotuje?
Dobry magazyn, to „pusty" magazyn. Ważne, że produkcja nie ma przestojów z powodu okresowych braków czy skopanej logistyki, bo ktoś czegoś nie zamówił...
Andrzej 73 - 2013-03-21, 10:30
Fux napisał/a: | Widzę, że doświadczenie w meblarstwie masz |
Wykonuje to prawie całe swoje życie. Niestety.
Fux napisał/a: | możesz zająć się produkcją luksusowych kamperów na blaszakach... |
Może w niedługiej przyszłości ... życie pokaże.
Żeby stwierdzić czy dobrze się coś wykonuje trzeba poddać to testom użytkowym.
Ile kamperów firmy camperspol jeździ po świecie? Jak zabudowa będzie 10 lat to można coś o niej powiedzieć.
Nasze meble istnieją na rynku od prawie pół wieku. Sprzedawane w różnych rejonach świata od Irlandii po Chiny.
Myślę , że po latach doświadczeń mam na ten temat wiedzę o meblarstwie przekazaną z pokolenia na pokolenie.
Jeszcze raz życzę firmie Camperspol wszystkiego dobrego i dużo klientów.
Ps. Proszę w tym temacie nie wywoływać mnie do tablicy. Dzięki.
sator - 2013-03-21, 11:23
a sklejka z pianką w środku?
200-220 kg/m3 przy grubości 28 mm a są również 20 mm
"Both sides 4 mm marine-plywood, core closed cell foam (60 kg/m3)"
camperspol - 2013-03-21, 16:50
z pianka w srodku nie za bardzo gdyz sruga musi sie w cos wkrecic a nie chcialby nikt zebu w czasie jazdy zaczely mu sie meble rozpadac:)
sator - 2013-03-21, 20:01
camperspol napisał/a: | z pianka w srodku nie za bardzo gdyz sruga musi sie w cos wkrecic a nie chcialby nikt zebu w czasie jazdy zaczely mu sie meble rozpadac:) |
fornir 4 mm, pianka 12, fornir 4
Na jachtach się sprawdza.
DarKu - 2013-03-21, 21:16
sator napisał/a: |
fornir 4 mm, pianka 12, fornir 4
Na jachtach się sprawdza. |
campersol ma racje, jest to trochę niefortunne rozwiązanie montażowe, wykonalne jak najbardziej ale stawia pewne ograniczenia które trzeba przeskoczyć i zmontować inaczej, w łodziach to co innego, w razie awarii czy przecieku wyrywasz kawałek szafki i rzucasz się na wodę wiedząc że pianka cię uniesie
A tak serio to płyty trzy warstwowe mają ciężar około 250 kg na m3
Co do sklejki pełnej (nie z pianką) na drzwi trochę miałbym obawy ją montować, przy wilgotnych dniach drzwiami może kręcić na wszystkie strony.
DarKu - 2013-03-26, 11:39
camperspol napisał/a: | takiej lekkiej nie ma, oczywiscie moge sie mylic za jakies info bylbym bardzo wdzieczny |
Prosze bardzo campersol http://www.centrumdrewnaioklein.pl/ firma z okolic krakowa posiada sklejke z topoli w gr. 18 mm wymiar 2440x1220 o wadze calej plyty 19 kg co na metr daje 6,3kg, o inne grubosci pytaj w tej firmie.
Morientesss - 2013-04-01, 18:35
Camperspol ja bym był zainteresowany przerobieniem vana u was. Planuje kupno sprintera albo craftera. Problem jest taki że mieszkam w Szkocji a czas tej roboty to kilka miesięcy no i cena 50000zł bardziej mnie interesuje niż 80000zł.
elmo78 - 2013-04-02, 13:41
Camperspol, co prawda piszę z opoźnieniem, ale szacun dla Was za zadanie sobie trudu i opisanie kosztów przebudowy. Dla kogoś, kto sam ma parę miesięcy czasu wolnego i umiejętności oferta nie jest interesująca (czyli dla mnie), ale jak ktoś chce zlecić przebudowę, to faktycznie nie jest źle. Biorąc pod uwagę koszt kupna podzespołów i ilość wymaganej pracy, mogę powiedzieć. że suma jest OK. Wiadomo, że jak się widzi tyle zer na raz, to człowiek się łapie za głowę, ale ja przerabiałem dla siebie różne samochody (głównie terenowe) i wiem, że robiąc samemu wychodzi niewiele taniej...
CORONAVIRUS - 2013-04-02, 15:01
elmo78 napisał/a: | i wiem, że robiąc samemu wychodzi niewiele taniej... |
oooooooooooo chyba się mylisz ...
Ja też przerabiałem i przerabiam ... oczywiście nie na nowych fabrycznie częściach ( dawca ) i to Twoje "niewiele " przy własnej pracy to ponad połowa ....
Już dawno doszedłem do tego , że firmy przerabiające dodają do materiałów taką samą wartość robocizny , mieszają to z VATEM i wychodzi cena końcowa dla klienta ... jeśli się mylę to proszę o jakieś konkretne wyliczenie na przykładzie
DarKu - 2013-04-02, 15:32
To dobry biznes, i dlatego ceny sa z kosmosu a nie z ziemi w dodatku campering tak u nas kuleje przez ceny no bo przeciez nie kazdego stac na samochod za 100000 zl a przeciez wielu by chcialo jezdzic no i dlatego pozostaje do kupienia camper za 20000 zl i 25 lat uzywany i oczywiscie na tym sie nie konczy bo trzeba wlozyc do niego jeszcze troche zeby odswiezyc.
elmo78 - 2013-04-02, 16:56
No name napisał/a: | oczywiście nie na nowych fabrycznie częściach ( dawca ) i to Twoje "niewiele " przy własnej pracy to ponad połowa |
No właśnie, mierzmy wszystko tą samą miarą. Ja przerabiałem na fabrycznie nowych częściach, czyli np 4 okna seitz średnio po 2000zł za sztukę, kibelek za 2000, kuchenka za 1600, lodówka za 1600, okno dachowe za 1500, drewno na mebelki to też kilka tysięcy (to lekie, egzotyczne). No i już mamy kilkanaście tysięcy. A to dopiero początek, bo jeszcze reszta wyposażenia, ocieplenie, podłoga, ogrzewanie, drogie detale (klamki, zamki, armatura, zawiasy, przyciski itd.), oświetlenie, elektroblok itd... Wiadomo, że wychodzi taniej, ale trzeba rzucić rodzinę, pracę i dom na 3-4 miesiące. Albo dołożyć jakieś 10tys miesięcznie, żeby firma to zrobiła...
camperspol - 2013-04-02, 17:15
elmo78 masz racje
niestety najwiecej kosztuja czesci zamawiane w frankanie i reimo.
koszt samych czesci oraz dodatkow to jakie 10-12 tys EURO
CORONAVIRUS - 2013-04-02, 17:53
camperspol napisał/a: | koszt samych czesci oraz dodatkow to jakie 10-12 tys EURO |
10 000 euro x 2 i mamy koszt zabudowy ... chyba dobrze liczyłem wcześniej
SlawekEwa - 2013-04-02, 18:38
No name napisał/a: | . chyba dobrze liczyłem wcześniej |
Nie licz innym kasy sam zarabiaj
CORONAVIRUS - 2013-04-02, 19:52
SlawekEwa napisał/a: | No name napisał/a: | . chyba dobrze liczyłem wcześniej |
Nie licz innym kasy sam zarabiaj |
a co ja innego robię ??? A inni niech i mają x3 jak znajdą chętnego , życzę im tego
keler - 2013-04-13, 21:44
Witajcie
Ostatnio widziałem coś takiego jak spienione PCV, nie wiem jak zachowywało by się to przy oklejaniu, ale co do gęstości to wyglądało jak sklejka a było kilkukrotnie lżejsze.
Może ktoś już próbował robić coś z tym materiałem ?
Fux - 2013-04-14, 08:10
camperspol napisał/a: |
za okolo 1,5 miesiaca bedzie gotowy Fiat Ducato Max dlugi Max wysoki w ktorym sa drzwiczki ze sklejki jak i zaluzjowe co daje naprawde ladny efekt |
Daj znać na PW, jak będziesz kończył, to podjadę obejrzeć.
Fux - 2014-01-11, 17:41
Odkopałem.
Może jakies nowości, fotki, informacje, rzuty, filmiki?
Autor wątku jak jest daleko z pracami?
No i nie napisano, ile pozostaje „wolnych" kg po zabudowie.
|
|