Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - dewasto w peugocie

IAAN - 2011-12-12, 08:58
Temat postu: dewasto w peugocie
gdzie w może być zamontowane dewasto w blaszaku jest sterowanie na desce rozdzielczej ale nie widać dewasta gdzie go szukać ,auto posiada 2 nagrzewnice i jeden akumulator czy do dewasta powinien być drugi akumulator
MILUŚ - 2011-12-12, 09:03

Ja w Vito i Transporterze mam pod tapicerką z tył paki za trzecim rzędem siedzeń .W J5 może być pod nogami pasażerów drugiego rzędu .W obu samochodach mam po dwa akumulatory .Ale jest to chyba spowodowane tym ,że jest w nich układ podtrzymujący temperaturę po wyłączeniu silnika .Nie mylić z debasto !!!
:spoko

lepciak - 2011-12-12, 09:39

MILUŚ
Cytat:
Nie mylić z debasto

A może z WEBASTO.

MILUŚ - 2011-12-12, 10:59

lepciak napisał/a:
MILUŚ
Cytat:
Nie mylić z debasto

A może z WEBASTO.


you're right

wiola28_1978 - 2011-12-12, 11:28

to ja juz nie wiem ......... bo jeśli chodzi o dewasto to powinno być za..... siedzeniem kierowcy, ale jeśli go tam nie ma to znaczy, że zostało ...... zdewastowane przez debastatora!!!!!!!!! :chacha2 Ale w takim razie co stało się z webastem?????? :confused :confused :confused :confused :confused :confused :confused :confused :confused :confused

Zdezorientowana kobieta :lol:

SlawekEwa - 2011-12-12, 18:22

lepciak napisał/a:
A może z WEBASTO.

A może Eberspeacher niesłusznie zwany webastem :chytry

IAAN - 2011-12-12, 18:48

SlawekEwa napisał/a:
lepciak napisał/a:
A może z WEBASTO.

A może Eberspeacher niesłusznie zwany webastem :chytry

taki jest sterownik a co dalej to muszę poszukac
czy ktoś orientuje się co jeszcze musi byc z układu elektrycznego ( oprócz tego sterowania czy jakiś osobny wyłącznik ) może jakaś centralka

pompka i i samo urządzenie

SlawekEwa - 2011-12-12, 18:57

To mi wygląda na ebera
lepciak - 2011-12-12, 20:02

SlawekEwa
Cytat:
A może Eberspeacher niesłusznie zwany webastem

Eberspeacher też może być bo na pierwszy rzut oka prawie nie różni się od Webasto. Musisz szukać urządzenia o wyglądzie cygara. Być może spod dolnej części pojazdu wystaje rura wydechowa - o dużo mniejszej średnicy (około 3 cm) niż rura wydechowa silnika.
Irek
Cytat:
czy ktoś orientuje się co jeszcze musi byc z układu elektrycznego
Zamiast szukać w przewodach elektrycznych zobacz czy ze zbiornika paliwa nie wychodzi wężyk o średnicy 6-7 mm. Może on doprowadzi do interesującego Ciebie urządzenia. Ponadto przewód o dużym przekroju - mniej więcej 6 mm2 wychodzący ze skrzynki bezpiecznikowej w kierunku tylnej części pojazdu może wskazać miejsce po urządzeniu.
Irek
Cytat:
czy do dewasta powinien być drugi akumulator

Nie musi i bardzo żadko jest dokładany przy montażu.

Skorpion - 2011-12-12, 20:04

Ten sterownik bardziej pasuje do Eberspeacher niz do Webasto
EwaMarek - 2011-12-12, 20:10

to jest panel ebera i to rozbudowany

nic więcej nie powinno byc
no poza ogrzewaniem, pompką, wydechem i gdzieś bezpiecznikiem

czy sie coś zapala jak włączasz?

SlawekEwa - 2011-12-12, 22:30

EwaMarek napisał/a:
nic więcej nie powinno byc
no poza ogrzewaniem, pompką, wydechem i gdzieś bezpiecznikiem

No i jeszcze jakiś sterownik do kompletu .

EwaMarek - 2011-12-13, 10:03

??? sterownik - u mnie jest wszystko w eberku :-)
SlawekEwa - 2011-12-13, 19:43

A co Ci będzie załączało i wyłączało eberka jak osiągnie zadaną temperaturę. Termostat daje tylko sygnał do sterownika. Jak wylot ciepłego powietrza z ogrzewania zostanie przypadkowo zatkany to czujnik przegrzania w eberku też da sygnał do sterownika.
EwaMarek - 2011-12-13, 19:56

:-/ nie znam sie na tym
ale jak miałem problemy z eberem w kamperze to nie znalazlem nic więcej poza panelem sterowania i bezpiecznikiem
pan w serwisie powedział że główny czujnik temperatury jest w ogrzewaniu (ja mam drugi dodatkowy na zewnątrz)

czym to się rózni? gdy nie ma czujnika zew to ogrzewanie jak osiagnie zadana temp niewyłącza się do końca tylko chodzi na min obrotach, u mnie z czujnikiem zew ogrzewanie wyłącza sie calkowicie

sam eber jest pod podłoga na zewnątrz pojazdu!!!

EwaMarek - 2011-12-13, 20:04

http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0

tu trochę opisałem swoje problemy

IAAN - 2011-12-15, 16:30

a więdz mam takie ogrzewanie będę próbował je uruchomic
pytanie czy musi byc czujnik temp zewnętrzny poza obudową bo nie mam go
czy w obudowie jest pompka do podawania paliwa gdyż jej też nie widziałem z zewnątrz
ma może ktoś jakąś instrukcje jak to połączyc i programowac na panelu

lepciak - 2011-12-15, 19:46

Mam pełną dokumentację tego urządzenia. Jest to Eberspacher, najprawdopodobniej model D1LC. Dokumentacja zawiera nawet opis wszystkich bajerów które prezentujesz na zdjęciach: sterownika elektronicznego i przełącznika rodzaju pracy. Instrukcę dostałem od Niemca u którego w warsztacie montowałem i naprawiałem takie urządzenia. Nie odstąpię Ci jej bo czasami jest mi potrzebna przy naprawach w kraju, ale postaram się zrobić kserokopię. Pompy paliwowe umieszczone są poza urządzeniem. Jeżeli urządzenie jest blisko zbiornika z paliwem to wystarcza sama pomka pulsacyjna dawkująca paliwo do palnika. Jeżeli odległość jest większa (określa się ją doświadczalnie) to potrzena jest jeszcze pomka paliwowa do transportu - najczęściej elektryczna i nie związana z zasilaniem silnika pojazdu. Czujnik temperatury umieszcza się w pomieszczeniu które ma być ogrzewane.
EwaMarek
Cytat:
główny czujnik temperatury jest w ogrzewaniu

Czujnik temperatury w ogrzewaniu służy do zabezpieczenia urządzenia przed przegrzaniem i nie ma nic wspólnego z termostatem kabinowym i na pewno nie nazywa się głównym czujnikiem temperatury.
Jak poszperam w częściach zamiennych to może trafię na jakąć pomkę lub obie, ale gwarancji nie daję. Nie radzę grzebać przy urządzeniu jeżeli nie ma się odpowiednich kwalifikacji lub obycia z palnikami na ropę gdyż przy nadmiarze pecha trzeba będzie zmienić nicka na pogorzelski. Być może nowy termostat kabinowy też się znajdzie. W ciężarówkach ogrzewacz jest montowany pod kanapą kierowcy za siedzeniem pasażera. Pracuje tak cicho, że nie zakłóca snu na postoju i jedynie rura wydechowa wskazuje miejsce jego zainstalowania.

IAAN - 2011-12-15, 21:23

tak to typ D1LC
mam komplet tak mi się wydaje nie znalazłem tylko czujnika temperatury i pompki paliwa musze zrobic jeszcze jedno podejscie piszesz że
Pompy paliwowe umieszczone są poza urządzeniem. Jeżeli urządzenie jest blisko zbiornika z paliwem to wystarcza sama pomka pulsacyjna dawkująca paliwo do palnika. Jeżeli odległość jest większa (określa się ją doświadczalnie) to potrzena jest jeszcze pomka paliwowa do transportu - najczęściej elektryczna i nie związana z zasilaniem silnika pojazdu. Czujnik temperatury umieszcza się w pomieszczeniu które ma być ogrzewane.


czyli raczej nici z uruchomienia mam gdzieś pompkę podobną do do pompy paliwowej jakie były w maluchu z tym że jest na silniku elektrycznym ale też jakaś pulsacyjna większego przepływu czyli raczej do kampera nie nada się z taką pompką

w aucie z którego zdemontowałem to ogrzewanie umieszczone było w lewym tylnim narożniku busa a zbiornik wiadomo z przodu do zasilania paliwem był cieniutki wężyk tekelan a od filtra paliwa nie odchodziło nic więdz prawdopodobnie idzie od zbiornika zasilanie muszę jesczez sprawdzic
jak wygląda taki termostat i gdzie należało by go szukac małe to czy duże montowane przy podłodze czy raczej z tyłu
kable mam odcięte od urządzenia i od sterowania ale są kolorowe więdz połącze razem bez problemu
chciałbym doprowadzic je do takiego stanu że wychodzą 2 kable +i -i działa

Notker - 2011-12-15, 21:56

Jak chcesz-mam manual do D3 LC po angielsku, to jest to samo tylko ma większą moc. Niestety nie udaje mi się dodać jako załącznik, więc wyślij maila na priv- o ile jesteś zainteresowany naturalnie.Inna pompka niż od ebera może nie działać bo inna moc może oszukiwać sterownik nie mówiąc o problemach ze średnicami wężyków.
EwaMarek - 2011-12-15, 21:58

nie załamuj mnie - co fachowiec to inna informacja

w moim temacie na forum o problemie, jeden kolega poinformował mnie o tym co napisałem powyżej, w serwisie też mi powiedziano to samo ze nie potrzebuje dodatkowego czujnika zewnętrznego że jest główny czujnik.... jednak został założony a webasto działa bez niego bo sprawdziłem

powoli przestaje łapać

patrząc na te fottki poddaje się - ja nie mam tyle elementów :shock:

IAAN - 2011-12-15, 22:07

jest dewasto,
zegar do programowania
regulator z pokrętłem 3 pozycje (do czego służy ktoś wie )
był zwykły wyłącznik wciskany do złączenia
i główny sterownik
brak pompki to już wiem
co do czujnika zewnętrznego mam na myśli nie na zewnątrz auta tylko w zabudowie ale na zewnątrz urządzenia bo skąd ma wiedziec kiedy przerwac pracę skoro jest zamontowane w rogu na podłodze a powietrze bierze z podłogi czy to wystarczy aby działało czy musi by jakiś czujnik jeszcze na kablu

lepciak - 2011-12-16, 15:21

Znalazłem w domu fabrycznie nowe termostaty kabinowe:

Oprócz marki CARRIER istnieją inne, na przykład DANFOSS i te dwie marki są najpopularnirjsze.
EwaMarek
Cytat:
w serwisie też mi powiedziano to samo ze nie potrzebuje dodatkowego czujnika zewnętrznego że jest główny czujnik.... jednak został założony a webasto działa bez niego bo sprawdziłem

Urządzenie będzie działało bez termostatu kabinowego, ale wielkość osiąganej temperatury w pomieszczeniu ogrzewanym będzie dziełem przypadku (niedogrzanie lub przegrzanie). W przypadku użycia termostatu kabinowego temperatura w pomieszczeniu osiągnie wartość nastawioną na termostacie i taka będzie utrzymywana przez cały czas włączenia nagrzewania. Dokładnie tak samo działa ogrzewanie Truma.
Irek
Cytat:
regulator z pokrętłem 3 pozycje (do czego służy ktoś wie )

Regulator z pokrętłem 3 pozycje to tylko 4-ro pozycyjny przełącznik rodzaju pracy bez żadnej regulacji:
- wyłączone
- praca wentylatora bez ogrzewania
- grzanie na 50%
- grzanie pełną mocą
Inny wariant:
- pełne grzanie
- średnie grzanie
- słabe grzanie
- wyłączone
Irek
Cytat:
co do czujnika zewnętrznego mam na myśli nie na zewnątrz auta tylko w zabudowie ale na zewnątrz urządzenia bo skąd ma wiedziec kiedy przerwac pracę skoro jest zamontowane w rogu na podłodze a powietrze bierze z podłogi czy to wystarczy aby działało czy musi by jakiś czujnik jeszcze na kablu

Za pracę urządzenia jest odpowiedzialny termostat w zabudowie czyli kabinowy. Wie kiedy ma przerwać pracę bo tak jest skonstruowany i podłączony. Jeżeli zamontujesz go w rogu na podłodze to w tym miejscu będzie kontrolował nastawionej temperatury i z pewnością nagrzeje Twoje pięty do zadanej temperatury. Jeżeli termostat zainstalujesz na wysokości głowy to na tej wysokości będzie mierzona temperatura. Zasada pomiaru jest taka sama jak w termometrze pokojowym.
Pomp paliwowych szukam dalej.

IAAN - 2011-12-16, 21:30

tak się zastanawiam czy z takim termostatem jak na zdjęciu nie będzie działac przecież on tylko daje sygnał włącz wyłącz
lepciak - 2011-12-17, 09:56

Jak masz na zbyciu to zastosuj.
gino - 2011-12-17, 10:04

Irek napisał/a:
tak się zastanawiam czy z takim termostatem jak na zdjęciu nie będzie działac przecież on tylko daje sygnał włącz wyłącz

jest to b.stary model..z przed kilkunastu lat i w/g opinii fachowców...jeden z najlepszych na rynku
w prawdzie , do uzytku domowego..ale, sprawdzić sie moze równiez w kamperku..tymbardziej, że ma zasilanie bateryjne..

IAAN - 2011-12-17, 10:37

lepciak napisał/a:
Jak masz na zbyciu to zastosuj.

mam takiego został mi od pieca na ON
teraz brak mi tylko pompki muszę zrobic jeszcze jedno podejście do auta będzie gdzies obok zbiornika
chciałbym doprowadzic do takiego stanu jak na foto
idę łatac odcięte kabelki zrobię zdjęcia jak chcecie mogę załączy aby komuś było łatwiej

IAAN - 2011-12-18, 09:44

kable połatałem niby wszystko pasuje ale według instrukcji od D3LC coś nie pasuje albo ja żle czytam wychodzi na to że albo programator tygodniowy albo termostat czy te dwa czujniki mogą pracowac razem ?
odkryłem zasilanie ,miejsce podlączenia pompki
ale jest jedna niewiadoma idą dwa kabelki czarny i szary zwarte ze sobą w jeden układ podpięte były do wyłącznika na desce z oznaczeniem wiatraka więdz musiał tam przychodzic jakiś sygnał albo + albo - kabelki są dwa ale zwarte
czy ktoś orientuje się co tam powinło byc może własnie termostat zewnętrzny jesli tak to dlaczego są zwarte i podpięte do kostki wyłącznika razem
kable szary i czarny
może podpowie kolega Lepciak
kabelki idą na pin4 czarny i 8 szary programatora tygodniowego

lepciak - 2011-12-18, 10:29

Irek
Cytat:
może podpowie kolega Lepciak

Kolega lepciak wyleczył się z dokonywania zdalnych napraw kiedy to na forum doradzał naprawę urządzenia a naprawiacz który wiedział wszystko pomylił kolory przewodów dokonując samoporażenia prądem. Winą za wypadek obarczył oczywiście mnie i moje niezbyt zrozumiałe (dla niego) porady.
Zdalnie na temat kolorów przewodów - zamienionych, pomylonych lub nie oraz połączeń przewodów nie wypowiadam się.
Jak się spotkamy to urządzenie zdiagnozuję i pomogę w uruchomieniu.

IAAN - 2011-12-18, 10:54

jak to mówią elektryka prąd nie tyka
dawaj smiało dwa kable czarny i szary idące do programatora tygodniowego dlaczego są zwarte i podłączone pod kabel do wyłącznika wentylatora w desce rozdzielczej pod jeden pin co tam dochodziło = czy -a może to był ręczny termostat ale draczego zwarte
zaczekam na ksero instrukcji a teraz co dalej w poniedziałek będę miał pompkę więdz w tygodniu podejmę próbę odpalenia

Notker - 2011-12-18, 12:08

Pamiętaj tylko, że po połączeniu pompki należy odpowietrzyć przewód zasilający między pompką a nagrzewnicą. Najlepiej uruchomić całość ale z odłączonym wężykiem przy króćcu zasilającym nagrzewnicę aż nie zacznie wypływać paliwo bez bąbli powietrza. Inaczej pompka będzie cykać i cykać a urządzenie nie zacznie grzać. Po około 20 nieudanych próbach uruchomienia, sterownik się podobno sam blokuje a wtedy to tylko serwis.
lepciak - 2011-12-18, 17:24

Irek
Cytat:
dawaj smiało dwa kable czarny i szary
Cytat:
a może to był ręczny termostat ale draczego zwarte

Daję śmiało: nie wiem. To nie ja zwarłem te dwa przewody, nie domyślam się co kombinował ten który je zwierał, ale być może one są zwarte od zawsze.
Notker
Cytat:
Po około 20 nieudanych próbach uruchomienia, sterownik się podobno sam blokuje a wtedy to tylko serwis.

Nie podobno, ale na pewno sterownik po około 20 nieudanych próbach nie blokuje się z tej prostej przyczyny, że urządzenie nie ma wbudowanej blokady jak również licznika do odliczania nieudanych prób. Urządzenie jest tak dobrze wykonane, że lepiej postępować zgodnie z instrukcją.
Instrukcja serwisowa: po dwóch nieudanych próbach startu skontaktować się z serwisem. Na pewno (zapewnienie moje).

IAAN - 2011-12-19, 07:25

lepciak napisał/a:
Irek
Cytat:
dawaj smiało dwa kable czarny i szary
Cytat:
a może to był ręczny termostat ale draczego zwarte

Daję śmiało: nie wiem. To nie ja zwarłem te dwa przewody, nie domyślam się co kombinował ten który je zwierał, ale być może one są zwarte od zawsze.
Notker
Cytat:
Po około 20 nieudanych próbach uruchomienia, sterownik się podobno sam blokuje a wtedy to tylko serwis.

Nie podobno, ale na pewno sterownik po około 20 nieudanych próbach nie blokuje się z tej prostej przyczyny, że urządzenie nie ma wbudowanej blokady jak również licznika do odliczania nieudanych prób. Urządzenie jest tak dobrze wykonane, że lepiej postępować zgodnie z instrukcją.
Instrukcja serwisowa: po dwóch nieudanych próbach startu skontaktować się z serwisem. Na pewno (zapewnienie moje).



może i są zwarte od zawsze ale dlaczego podchodzą pod wyłącznik na desce rosdzielczej musiało tam coś dochodzic jakiś - albo + powyłączniku bo są podpięte na kostkę razem
teraz jeszcze nie rozumiem
zablokuje się po nieudanym dwukrotnym odpaleniu czy nie czy serwis jest raczej potrzebny aby szukac innej przyczyny nie odpalenia niż brak paliwa
z tego co pisze Lepciak rozumiem że nie zablokuje sie bo niema go co zablokowac
przecież pozałożeniu nowego może też byc przypadek że nie odpali za 1 razem i co wtedy dwie próby i blokada raczej chyba nie ?

IAAN - 2011-12-19, 08:33

doczytałem że
Wy łcznik potencjometryczny
Wyłcznik potencjometryczny
pracuje jako wyłcznik i jako
potencjometryczny regulator
temperatury jak! chcemy uzyskać w
ogrzewanej przestrzeni w zakresie
od 10 do 30 stopni Celsjusza.
W wyłczniku znajduj! się dwie
diody świecące czerwona do
podświetlenia
wyłcznika i zielona sygnalizująca
pracę urządzenia.
W przypadku pracy wyłcznika
potencjometrycznego bez
wyłcznika zegarowego na
wyłczniku znajduje się tarcza skali
posiadająca pozycję 0, jeżeli
elementem włczającym jest
wyłcznik zegarowy to na wyłczniku
znajduje się tarcza skali bez pozycji 0.
Regulacja temperatury
Regulacja temperatury odbywa się na wyłczniku
Poprzez odpowiednie ustawienie potencjometru.
Regulacja następuje w zakresie od 10 do 30 stopni Celsjusza.
W zależności od wielkości temperatury zadanej na
wyłczniku potencjometrycznym i zmierzonej przez
sterownik urządzenia grzewczego w ogrzewanej
przestrzeni przez odpowiedni czujnik temperatury
znajdujący się w ogrzewaniu urządzenie pracuje z
odpowiednią mocą grzewczą na jednym ze stopni pracy
aby uzyskać zadaną temperaturę a następnie ją utrzymać.
Odbywa się to automatycznie bez konieczności ingerencji
kierowcy, ponieważ czuwa nad tym elektroniczny
sterownik urz!dzenia grzewczego.
Jeżeli urządzenie ma pracować w obiegu zewnętrznym
należy zastosować dodatkowy zewnętrzny czujnik
temperatury (odłczając czujnik temperatury zabudowany
w urządzeniu, podłczenie patrz schemat elektryczny).
Zewnętrznego czujnika temperatury nie wolno mocowa"
na nieizolowanej ścianie kabiny, nie należy także
mocować go w miejscu narażonym na działanie promieni
słonecznych lub przeciągów.
wnioskuję z tego
ponieważ mam zegar nie mam 0 na potencjometrze
ponieważ wewnętrzny czujnik temperatury mam podłączony nie było termostatu zewnętrznego
pytanie czy w miejsce na płytce w urządzeniu gdzie jest podłączony czujnik wewnętrzny po odłączeniu jego nalezy włączy termostat zewnętrzny ?
pytanie jeszcze o te 2 zwarte kabelki co tam za sygnał

lepciak - 2011-12-19, 15:07

Irek
Cytat:
W zale%no$ci od wielko$ci temperatury

Mówiąc szczerze - nic nie zrozumiałem z Twojego postu wysłanego dzisiaj o godz. 8.33 oprócz % w wyrazie zale%no$ci więc trudno mi ustosunkować się do Twojej wypowiedzi.
Przepraszam - inni forumowicze czekają.

IAAN - 2011-12-19, 16:41

na zyczenie kolegi poprawilem było to wytnij wklej z innego tekstu

mam pompkę jeszcze tylko 2 zwarte kabelki są niewiadomą inastąpi próba

jak jest z tym
cytuję
Instrukcja serwisowa: po dwóch nieudanych próbach startu skontaktować się z serwisem. Na pewno (zapewnienie moje).

zablokuje się czy nie

lepciak - 2011-12-20, 05:37

Irek Podaj adres e-mail na PW, wyślę skan schematu.
Notker - 2011-12-22, 09:24

Cześć, u mnie eber nie zablokował się /D3LC/ i po 4 nieudanych próbach, bo był problem z zapowietrzaniem się paliwa, a nie chciało mi się pompować pompka podłączoną na "krótko". Innego pomysłu na odpowietrzenie cieniuchnych przewodów niż uruchomienie całości -nie miałem.
Wszystko nadal działa. Ryzyk-fizyk.Chyba, że zlecisz uruchomienie w serwisie, ale tam będą kręcić nosem że sam przy tym grzebałeś.

tachowp - 2011-12-22, 12:49

Witajcie ! Znalazłem chwilkę i przedstawiam swoje wnioski :
- jedynym "czarnym" przewodem jest przewód który zasila pompkę paliwa 11 styk ogrzewania łączy z 2 stykiem 4-pinowe wtyczki w sterowniku ,
- " szary" łączy 7 ogrzewania i z 3, 12 pinowej wtyczki sterownika . nigdzie w oryginale nie ma zwartych tych przewodów. Prawdopodobnie ktoś dołożył swoją instalację !
Podaj na maila adres domowy to wyślę Ci pocztą schemat instalacji D1LC . Pozdrawiam !

IAAN - 2011-12-22, 14:21

[quote="tachowp"]Witajcie ! Znalazłem chwilkę i przedstawiam swoje wnioski :
- jedynym "czarnym" przewodem jest przewód który zasila pompkę paliwa 11 styk ogrzewania łączy z 2 stykiem 4-pinowe wtyczki w sterowniku ,
potwierdzam zielony do ogrzewania i czarny do 2 wtej 4 pinowej wtyczce sterownika tak mam
widze problem odcięte mam ogrzewanie od kabli gdzie styk 12 ze sterownika tez idzie do ogrzewania jako zielony gdzie go wpiąc w ogrzewanie (pompka też zielony )
wydaje mi sie tez że zegar nie obsługuje wszystkich funkcji aż tylko 3 przewody czerwony żółty i brązowy niebieski do nikąd i szary z czarnym zwarte do wyłącznika 1, 2 puste nie podłączone

IAAN - 2011-12-28, 18:40

dziś podłączyłem wszystko w całośc i podłączyłem do akumulatora i
i nic się nie stało niby zegar sterownika ruszył można ustawic czas ,program włączyc ręcznie ogrzewanie zmienic czas grzania ale po włączeniu grzania z zegara załącza się wentylator jednak moim zdaniem chodzi zbyt wolno nie reaguje na pokrętło pompka paliwa nie załącza sę więdz coś jest nie tak
ale co ?
chyba trafi na przegląd w serwisie

Notker - 2011-12-29, 23:19

O ile coś nie pomieszane na przewodach to proponuję sprawdzić czy świeca żarowa grzeje przy takich objawach.
IAAN - 2011-12-29, 23:43

jak ma grzac gdy niedostaje napięcia tak mi się wydaje
nic nie załącza się oprócz stycznika w zegarze sterującym nie ma żadnego klik
jutro sprawdzę jak jest faktycznie i zmierzę opór świecy na sterowniku nie wyskakuje żaden błąd ,lampka w pokrętle temperatury świeci ciągle nie miga gdzieś czytałem że ona też wskazuje błędy
serwis mam niedaleko w zasadzie już jestem umówiony
ale może jakaś pierdoła blokuje prace

Notker - 2011-12-30, 10:40

Nie może się wydawać, musisz być pewien:) Tyle już sam zrobiłeś , więc warto dalej samemu sprawdzić to co można bez serwisu.
Podłącz wpierw najzwyczajniej woltomierz pod świecę i masę na włączonym urządzeniu. Jeśli będzie napięcie to sprawdz oporność świecy. Jesli nie będzie napięcia to albo namieszane coś w połączeniach albo "siedzi" zegar lub część nr 5 zwana "rheostatem" w przesłanej instrukcji.

W instrukcji na str.19 radzą w tym wypadku zrobić tak:

Ensure voltage at control unit remains
above 9.5 volts during start up with glow
plug circuit on.

Czyli piszą że napięcie na sterowniku ma wynosic około 9.5 V w momencie odpalania urządzenia /odczekać 3 s. zaraz po załączeniu, bo po tymczasie dopiero zaczyna wentylator pracować/

Poza tym; Czy Ty nie masz przypadkiem zegara z funkcją samodiagnostyki jak na stronie 20 w instrukcji?

IAAN - 2011-12-30, 11:36

tachowp napisał/a:

-Podaj na maila adres domowy to wyślę Ci pocztą schemat instalacji D1LC . Pozdrawiam !

dziękuję bardzo koledze za schematy dziś dostałem
fajnie było by miec całą taką ksiązkę po polsku

swiecę zmierzyłem ma 0,97 oma

dziś zawiozłem do serwisu myslę że mały przegląd przyda się temu ogrzewaniu
a co wyjdzie zobaczymy czy zadziała czy nie i czy opłaca się naprawiac

Skorpion - 2011-12-30, 11:40

Irek, wszystko sie oplaca by w domku bylo ciepelko
IAAN - 2012-01-05, 21:17

dziś przyszła diagnoza niestety uszkodzony sterownik nie opłaca się naprawiać na nowych częściach pozostaje tylko opcja dobrania się do sterownika i próba samodzielnej naprawy ale do tego potrzebny elektronik :(
w poniedziałek odbiorę z serwisu i zobaczę co w trawie piszczy

IAAN - 2012-01-20, 13:58

dobre wieści ogrzewanie trafiło do innego serwisu wysłałem pocztą do bielska białej
dziś dostałem odpowiedż bedzie na poniedziałek zrobione łącznie z gwarancją
i to cieszy
nikt nie wie po co te dwa kabelki do wyłącznika można je usunąc będzie chodziło bez tego
a teraz pytanie czy nagrzeję nim izolowaną zabudowę busa MB sprintera maxi do temp ok 22 *C
moc urządzenia 1800 W czy lepiej sprzedać i kupić piecyk gazowy

maszakow - 2012-01-20, 20:32

IMHO trochę mało - Jak dobrze izolowana, powinno dać radę ale gdyba że to bez zapasu mocy na urządzeniu. Nie bez powodu ogrzewania w normalnych niespecjalnie izolowanych autach mają wyższe moce - 3-5kW, w ciężarówkach więcej.
Notker - 2012-01-20, 21:43

Najlepiej sprawdzić doświadczalnie.Bo zależy jaka temp. na zewnątrz i jak zaizolowana buda.Na oko powinno zagrzać tak przy kilku stopniach powyżej zera na zewnatrz.
IAAN - 2012-01-20, 22:37

a czy truma gazowa 3002 taka z kampera nie ma czasem też 1800 wat
IAAN - 2012-01-27, 11:04

ogrzewanie naprawione chodzi super ale rodzi się pytanie czy wężyk paliwa pomiedzy pompką a urządzeniem musi byc o wymiarze 4 razy 1,25 taką wielkośc podali w sklepie jednak cena takiego węzyka jest 38 zł mb mam wężyk o przekroju 2,5 mm czy jest on zaduży podłączyłem na takim i działa jednak czy srednica 1,25 nie jest podyktowana jakimś parametrem technicznym np większa srednica większe spalanie
czy mozna założyc to 2,5 mm
czy ktoś posiada może instrukcje jak ustawic zegar i programy w zegarze

gino - 2012-01-27, 11:20

Irek napisał/a:
czy wężyk paliwa pomiedzy pompką a urządzeniem musi byc o wymiarze 4 razy 1,25
niestety musi.. :spoko
IAAN - 2012-02-08, 17:55

rodzi się kolejne pytanie
podłączając ogrzewanie do akumulatora i po ustawieniu zegarka można je włączyć przyciskiem pokazuje 30 minut i działa przez 30 minut można to ponoć zmienić narazie nie wiem jak
ale
zegar nastawiony na godzinę po pewnej chwili gasnie dopiero nacisnięcie guzika powoduje że zegar znów pokazuje czy to jest prawidłowe że gasnie czy może powinien swiecić cały czas np wyświetlając godzinę a ja mam zamało kabelków podłączonych do sterownika ,czy może jest tak że na jakiś pin trzeba podać napięcie np po stacyjce i wtedy przy załączonym napięciu będzie swiecił cały czas aż do wyłączenia kluczykiem
mam takie kabelki
szary czarny i niebieski idą do nikąd,a 2 piny są wolne

vIrek - 2012-02-09, 08:14

Aby ustawić domyślny czas grzania naciśnij i przytrzymaj przez 3 sekundy przycisk P, poczekaj, po pięciu sekundach programator przejdzie w tryb ustawiania tego czasu - można ustawić pomiędzy 10 a 120 minut.
U mnie podświetlenie też świeci się tylko przez jakiś czas, ale to lepiej bo nie pobiera dodatkowego prądu z aku.
Mam poczytajkę do tego minizegarka, jakby co to mogę podesłać.
Pozdrawiam
też Irek :)

IAAN - 2012-06-08, 00:12

kto się zna w tym temacie mam pytanie
włączam ebersprachera na ustawiony czas np 120 minut i po tym czasie się wyłącza i tak powinło być ale czy włączy się ponownie po jakimś czasie czy trzeba znów załączyć ręcznie
drugie pytanie w układzie nie ma termostatu zewnętrznego czy jak go zamontuję to włączy się ponownie gdy temperatura spadnie do jakiegoś zadanego poziomu czy raczej termostat będzie reagował na wzrost temperatury i rozłączy po osiągnięciu jej ale nie załączy ponownie po spadku

vIrek - 2012-06-08, 08:11

Jeżeli włączasz ręcznie to będzie chodził tylko przez ustawiony czas (maksymalnie 120 minut). Można też zaprogramować 3 włączenia o określonej godzinie (czas grzania taki jak ustawiony).
Generalnie to zegarek steruje grzaniem poprzez podawanie napięcia na żółty przewód, więc można włączyć w obwód np. jakiś termostat, który przy spadku temperatury poniżej zadanej będzie włączał ogrzewanie podając napięcie na ten żółty przewód.
Nie wiem czy zewnętrzny czujnik to dobre rozwiązanie, lepszy przecież będzie wewnętrzny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group