Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - VW LT 35

michałp - 2011-12-25, 11:18
Temat postu: VW LT 35
Hej, macie wrażenie że w LT licznik pokazuje błędnie prędkość??? u mnie jadąc licznikowe 60kmh jadę faktycznie 75kmh a im szybciej tym różnica jest coraz większa. Czy tak mają te auta czy problem jest z czujnikiem prędkosci?? a może chodzi o wał???
maszakow - 2011-12-25, 17:48

to nie wał, to przełożenia zębatek w tylnym moście i brak komputerowego dopasowania licznika do tylnego mostu.Oznacza to mniej więcej że była przekładka - albo licznika albo tylnego mostu.
MICHAŁ ROBIMY MACHNIOM ??? ja mam akurat odwrotnie - jak ja jadę 65 to licznik pokazuje 80 :) możemy się zamienić i wszystko nam spasuje :) :wyszczerzony:

michałp - 2011-12-26, 10:22

A jak jedziesz 50km/h to chcą cie zabić!!! a jak z przebiegiem też okłamuje kilometry?????? prawdopodobnie miałem zmieniany licznik, i też oszukuje kilometry więc jak mam teraz mam 220000 km to pewnie jest 300000 jak nic.
Cykada - 2011-12-26, 10:44

musisz podpiąć się do kompa. w elteku i sprinterze są mosty z przełożeniem:
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
na moście jest tabliczka a na niej napisane jakie jest przełożenie i to trzeba zobaczyć i wpisać do komputera auta.

michałp - 2011-12-26, 11:22

Dzięki aż głupio spytać ale gdzie ta tabliczka jest?
Cykada - 2011-12-26, 11:33

michałp napisał/a:
Dzięki aż głupio spytać ale gdzie ta tabliczka jest?

w tych okolicach jest.
a jeżeli nie ma tabliczki to musisz odkrecić wał i tam będzie oznaczenie.

maszakow - 2011-12-26, 14:48

Tak - przebiegi też przekłamuje, tak jak prędkość.
Jest problem z weryfikacja LT i sprintera na kompie - trzeba się podpiąć VAGiem pod licznik. Pic polega na tym, że jakoś wcześniej nie pomyśłeli w i autach sprzed 2002 roku żeby to zrobić trzeba rozebrać deske rozdzielczą :gwm i pokombinowac z przejściówkami, podpinając się bezpośrednio pod licznik. dopiero później wyprowadzili sygnał na gniazdo OBD.
Dlatego mimo że mam auto już 3 lata jeszcze nie zrobiłem weryfikacji bo jeżdżę nim na co dzień i nie za bardzo mam czas na przestój. a zdrugiej strony i tak chcę zmienić most na szybszy tylko nie mogę dozbierać kasy :) W moim przypadku jednak to jest mniej istotne ponieważ mój licznik zawyża - a Michałowy zaniża przebiegi, co jest jest jednak znacznie bardziej niekorzystne - no i niebezpieczne bo jesteś wymarzonym celem dla fotoradarów
także michał masz 2 wyjścia - albo sprawdzasz i przeprogramowujesz licznik - albo robimy machniom na mosty :-P

michałp - 2012-01-01, 17:48

Most wygląda tak samo ale nie mam żadnej tabliczki czy symbolu.
maszakow - 2012-01-01, 17:57

michałp napisał/a:
Most wygląda tak samo ale nie mam żadnej tabliczki czy symbolu.

Odpadła ... ja swoją widziałem jak kupowałem auto, 2 lata później chcąc zweryfikować licznik już jej tam nie znalazłem. no cóż...pozostaje zakręcić kołami teraz i policzyć ilość obrotów koła przypadającą na 1 obrót wału.
dyskusja - tutaj
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=4979

Świstak - 2012-01-28, 23:45

Loguję się do tematu... Za każdym razem szukam informacji o przełożeniach, a nie chce mi się przepisać na kartkę....
maszakow - 2012-01-29, 14:02

Świstak napisał/a:
Loguję się do tematu... Za każdym razem szukam informacji o przełożeniach, a nie chce mi się przepisać na kartkę....

Arek - ale my nie w twoim typie :)

Świstak - 2012-01-29, 14:04

???
arrtur - 2012-01-29, 14:56

Świstak napisał/a:
Loguję się do tematu... Za każdym razem szukam informacji o przełożeniach, a nie chce mi się przepisać na kartkę....


silnik masz z turbina czy bez?

jest tego troche np:
bez
41/10
40/9
39/8

z turbina
53/14
53/13

zeby sprawdzic musisz zajrzec bo tabliczki niet
or liczyc obroty-
albo najprzyjemniejsza opcja - dac do deski na trasie z wiatrem w plecy i policzyc

ten podaial na turbine i bez moze byc tylko ksiazkowy w zyciue pewnie byly wszelkie opcje bo ciezarowa doka na pewno ma wolniejszy niz florida chocby mialy obie takie same silniki.

pozdr

arrtur - 2012-01-29, 15:17

aaaha, jeszcze jedna rzecz

Swistak, moze waro najpierw zastanowic sie czy gra warta swieczki.
tzn jesli auto jedzie max 105 km/h no to trzeba mu pomoc.
natomiast jesli 125 - to ja bym nie ruszal.

a wogole dotknac sie do tego mozna tylko i wylacznie przy silniku z turbina bo inaczej tylko krzywda bedzie

na maksa teoretycznie najszybciej przy jakichstam kolach wyjdzie niecale 140 km/h
wiadomo ze nie chodzi o szybkosc maksymalna tylko o zmniejszenie obrotow w predkosci podroznej, ale ta stodole z tak wysokim dachem to muli, podejrzewam ze TIRy przy 80/90 km/h trzeba bedzie wyprzedzac z 4 biegu krecac na maxa - czyli i glosniej i wiecej paliwa i meczenia silnika, to samo pod lepsza gorke.

tak mi sie wydaje

pozdr

Świstak - 2012-01-29, 15:42

Teraz jadę na 5 biegu na pełnych obrotach i mnie TIRy wyprzedzają. Ponoć raz dobiłem do setki, ale później jechałem 55 i ruszałem szczęką jak płetwonurek żeby bębenki odblokować. Więc warto...

Silnik bez turbiny, ale przy 3000 obrotów dalej jestem zawalidrogą...
Powiem tak: na piątce mogę jechać 15-20 km/h i silniczek mruczy bardzo fajnie. Więc raczej mam most 34:7.

arrtur - 2012-01-29, 22:47

34/7 to kolega pisal o LT ku II
ja podalem Ci z ksiazeczki LTka I

masz auto robione z LT kowej ciezarowki (blizniak) wiec pewnie i most wolny ale...:
- przy silniku bez turbiny to normalne, ze TIRy Cie wyprzedzaja i zawsze beda
- tym bardziej przy tak wysokim dachu (jest wyzszy od alkowy)
- jechales na maxa i Cie wyprzedzaly bo nie rozpedzil sie pewnei do max predkosci ktora dala by mu pompa, a gaz mogles miec wcisniety do deski, jak to bywa gdy motur za slaby
- przy 3000 obrotow to nie jezdzi, to jest silniczek jak na Diesla wysokoobrotowy, moc max ma przy 4300 choc moment 2300
- tym da sie jezdzic, tylko trzeba sie nauczyc, krecic wysoko i odwaznie redukowac, bez turbiny sie nie przegrzeje
- na 5 jedzie od minimalnych predkosci - ot za to kocham szsciocylindrowki, na najdluzszym moscie swiata wzdloz rzeki tez bedziesz na 5 mogl jechac 30 km/h bo ten typ tak ma

Jesli moge cos zasugerowac o ile koniecznie chcesz wejsc w wyscig zbrojen - zapomnij o szybszym moscie do tego silnika bo mu zaszkodzisz i nic z tego nie bedzie.
Na poczatek proponowal bym sprawdzic mechanike, wtryski, ten kat wtrysku jak jest ustawiony i co sie dzieje z tym "ssaniem" w jakim polozeniu jest zablokowana dzwignia ew zwolnic ja palcem. Ile pali tzn czy nie jest wykastrowana dawka paliwa.

Tym samochodem najlepiej sie jezdzi tak jak lata balonem... o 6 rano i o 6 wieczorem, bo jest flauta. Inaczej kazdy wiatr zaczyna meczyc, (na szczescie w tym klocu boczny nie robi wiekszych problemow)
W takich warunkach (albo z wiatrem w plecy) przelec sie na dluuugiej trasie tak zebys mogl go rozpedzic do max predkosci az poczujesz ze pompa wiecej nie daje i samochod jedzie z rowna max predkoscia przy gazie do deski. Pisze o tym tak szkoleniowo, bo jak trafisz na wiatr w twarz albo jakis ruch samochodow to bedzie moglo trwac i trwac.
Sprawdzisz sobie z gpsa ile jedzie na prawde i... mozemy wrocic do rozmowy :)

Jesli koniecznie chcesz wkladac w niego kase to proponowalbym zaczac od silnika z turbina.
(czyli kupic drugi kpl samochod)
A jesli chcesz zobaczyc jak bedzie jezdzil na innym moscie to proponowalbym zaloz na probe wieksze oponki (nie wiem jakie masz). 10% na obwodzie mozna latwo zyskac.
nawet jak Ci wyjdzie 97 km/h to bez zabawy w most bedziesz mial 110 - te 10% to tyle ile mozna zaingerowac.

Mialem Westfalie bez turbiny - czyli taki dach jak u Ciebie, (mialem tez z turbina) wiec mniej wiecej swiece jak to jezdzi. Teraz Karmann jest tez bez turbiny, osiaga briefowo/licznikowe 115 km/h i jest git. Chcialbym mu zwiekszyc przezwit wiec 15 tki felgi i wieksze opony ale jak dostaneie na kolo znow z 15% wiecej obwodu to oslabnie na bank.
(mam doswiadczenia z terenowkami jak latwo mozna przegiac pale i zrobic sobie kuku)
I mam problem odwrotny bo najchetniej wlozylbym mu najwolniejszy most zeby zalozyc wieksze kola.

.... a jak juz koniecznie bedziesz sie upieral na most, to nie "szybki" tylko minimalnie szybszy, czyli dokladnie trza by sprawdzic co masz i policzyc co nastepnego ten silnik uciagnie. jesli wyjdzie taniej niz opony a opony masz nowe nie do wymiany to moze mozna isc ta droga.

ot i tyle przydlugiego wywodu :)
sorry

pozdr

Świstak - 2012-01-29, 23:09

Wykład przyda się mnie i wielu innym. Zrobię jak sugerujesz czyli potaczam się troszkę i zobaczę co się dzieje. Pod górkę braku mocy nie czuję, ale póki co jechałem na pusto.... A i szaleć nie chciałem bo auto nieznane, deszcz ze śniegiem, koleiny i boczny wiatr.... Pewnie zrobię jak piszesz, a gdy przyjdzie czas robić sprzęgło - może wtedy..... Zatem póki co - wygłuszenie.
maszakow - 2012-01-29, 23:21

Świstaku ... wydaje mi się że koledzy lepszą kolejność sugerowali. Ssanie, kat wtrysku i inne rzeczy dookoła, Czy ma olej czy już nie i dlatego klekocze głośniej ... czy wszystkie rolki kręca się jak należy, czy są dobrze przykręcone... a potem wygłuszenie, jak już będziesz wiedział ze silniczek nic ekstra od siebie nie generuje.
Świstak - 2012-01-29, 23:40

Silniczek sprawdzony. Przyspieszacz wyłaczony, płyny ideał, przedmuchów brak. Wydech szczelny, kanał ssący szczelny łącznie z obudową filtra i kolektorem.... Do wymiany guma uszczelniająca dźwigni zmiany biegów, wkrótce do wymiany regulator napięcia.... Mam to już sprawdzone. Jest zwyczajnie głośny powyżej 2500 obrotów (cwany jestem bo mam obrotomierz) ale może to ucho przeczulone bo dźwięk jak 4 cylindrowiec przy 3750 obrotów.

Póki co wymianę mostu odłoże na później Może trafi się szybszy most z blokadą??? Najpierw trzeba pojeździć!

michałp - 2012-02-03, 19:15

Panowie a po numerze win nic nie można się dowiedzieć????
Rockers - 2012-02-04, 14:56

a ja nie wiem jaki mam wał :haha: głośny jest i tyle rozpędzić się mogę do 100 ale najlepiej mi siem jedzie koło 80-tki, pod górę niestety trochę mocy traci wtedy nawet do 2-ki muszę zredukować, ale no cóż staruszek jest a przy 55KM czego można oczekiwać przy 3 tonach
michałp - 2013-03-23, 11:13

mam nowe wieści most mam 38-11 a lt pojedzie spokojnie w Niemczech 170km. Kolega podłączył komputer ale do licznika nie da się wejść, co zrobić?
maszakow - 2013-03-25, 23:13

michałp napisał/a:
mam nowe wieści most mam 38-11 a lt pojedzie spokojnie w Niemczech 170km. Kolega podłączył komputer ale do licznika nie da się wejść, co zrobić?

W oryginale - demontowac tablicę.
tak to jakiś idiota wymyślił - makaroniarz na usługach VW...żeby przeprogramować licznik trzeba wyjąc całą deskę i podpiąć przejściówką do VAGa.
Nie jestem pewien czy to poprawili w późniejszych modelach bo na wtyczce diagnostycznej asygnowano pin do licznika, niemniej jednak instrukcja do LT mówi - wyjmij tablicę poniżej cytaty.

Dopasowanie zestawu wskaźników
tablicy przyrządów
Dopasowanie zestawu wskaźników tablicy przyrządów
do samochodu następuje według: 1 wykonania silnika i skrzyni biegów; 1 przełożenia osi; 1 wykonania dla danego kraju (jednostki wskaźników);
1 temperatury zewnętrznej; 1 cofniętego przebiegu.
Konieczne jest dopasowanie zawsze, gdy zestaw wskaźników tablicy przyrządów został wymieniony z powodu uszkodzenia lub do sprawdzenia wartości dopasowań.

Podłączenie testera usterek V.A.G 1551 i wybór odpowiedniej funkcji (odczytywanie
wersji komputera)
Potrzebne narzędzia specjalne, testery, urządzenia pomiarowe i wyposażenie pomocnicze
1 Tester usterek V.A.G 1551
1 Przewód V.A.G 1551/5
1 Przewód V.A.G 1598/32

[...]
Opis czynności
– wymontowanie zestawu wskaźników tablicy
przyrządów, ⇒ strona 90–1.



Dlatego ja od samego początku jeżdżę z nie przestawioną.
a) łudzę się że kasa wpłynie i w końcu kupię szybszy most
b) nie chce mi się tego zrobić (czytaj:zlecać) bo ogrom pracy spory.

Jak znam życie to ktoś pewnie ma sposoby by to zrobić to bez demontażu połowy kokpitu - względnie okablować autko poprawiając włoski talent...to drugie chętniej bym zlecił. :)

maszakow - 2013-08-03, 10:35

Odświeżę temat.
O mostach było już też NA NASZYM FORUM

MOsty i przełożenia dla VW LT drugiej generacji 1996-2005
przełożenie | Stosunek zębatek
3,273|
3,455 | 38:11
3,727 | 41:11
4,111 | 37:9
4,375 | 35:8
4,857 | 34:7
5,286 | 37:7
6,167 |

Dane o przełożeniach wzięte z instrukcji serwisowej LT35 programowania liczników, pozycje ze stosunkiem zebatek potwierdza instrukcja użytkownika LT z 2000 roku
Net i Fora wspominają też o innych mostach.
3,364 | 37:11
5,286|
4,625| 37:8
5,125| 41:8
3,11|

ten 3,11 to chyba od 150KM benzynowego sprintera chyba...

michałp - 2013-08-15, 17:32

Czy ktoś wie co wyświetla się na liczniku pod wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury? jak w tym?

http://allegro.pl/licznik...3419966775.html

maszakow - 2013-08-16, 00:32

Noo... Ktoś wie :) ...w załączeniu opis.
Dodam że 1- to światła drogowe, 2 - alternator.
Michał...nie mów że jeździsz i nie masz pojęcia co ci się świeci na tablicy... 8-)
jak ci 6 mruga to właśnie zacierasz silnik...

michałp - 2013-08-16, 06:35

O lampce Aladyna wiedziałem :ok chodziło mi o termometr, czy taki licznik będzie pasował do mnie? czy przez ten termometr trzeba coś zmieniać?
maszakow - 2013-08-19, 00:24

rozumiem że masz tablicę bez obrotomierza ?
michałp, wyślij mi na priv swojego maila to ci prześlę odpowiedni dokument... tak będzie szybciej. powinieneś sobie dać radę. :spoko
Zegary zarówno bez obrotomierza jak i z obrotomierzem mają bodajże dwa (bodajże..jest tak późno ze nie chce mi się teraz tego sprawdzać w pliku) złącza sygnałowe trzeba sprawdzić wielkość i rozkład pinów.
jest jeszcze wersja z tachografem ta ma już 4 złącza.

michałp - 2017-01-23, 18:46

Jak to zimą nudzi się więc wracam do tematu, most raczej ma 3,727 Maszakow masz może manual do LT?
michałp - 2017-01-26, 17:07

Witam dziś odebrałem licznik i jest w Krakowie pan który zrobi wszystko z licznikami kazał wyjąć i dostarczyć z wyliczonym błędem a on zrobi korektę. Czas realizacji parę godzin, licznik wskazuje idealnie zgodnie gps. Auto mam z 05.2002r a licznik jest z 01.2003r więc ktoś zmienił licznik który był nie dopasowany do całej reszty. Mam problem z głowy :spoko :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group