| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD
HarryLey4x4 - 2011-12-25, 15:02 Temat postu: Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD Witam.
Czy mogę prosić o wszelkie informacje dotyczące różnic między silnikami 2,8 idTD i 2,8 JTD. Interesuje mnie , czy to są te same bloki tylko w różny sposób rozbudowane, jakie są różnice w obsłudze elektrycznej, wszelkie różnice w przypadku montażu w komorze silnika.
Ponadto interesują mnie wszelkie "za" i "przeciw" dla każdego z tych motorów.
Jestem zwolennikiem starszej generacji diesla, bo po prostu łatwieszy na drodze w obsłudze, ale nie ma się co łudzić , nowsza generacja jest bardziej dostępna na rynku jeśli chodzi o elementy używane, więc....
ze świątecznym pozdrowieniem
koko - 2011-12-25, 20:42
iDtd to silnik bez elektroniki najbardziej prosty 122km Jtd 128km z elektroniką trzeba mieć kpl z komputerem. bloki są chyba te same mieszczą się w komorze bez przeróbek
janus - 2011-12-25, 21:55
2,8 JTD - na pewno cichsza i bardziej aksamitna praca, jak to w silnikach zasilanych Common Rail'em, moc większa o 6 KM, sterowanie w pełni przez ECU zatem i mniejsza możliwość ingerencji w osprzęt, ale zarazem możliwość "zepsucia" (zachipowania, przeprogramowania ECU), a co za tym idzie prosto osiągalny wzrost mocy i momentu. Duża wrażliwość na jakość paliwa i drogie remonty (wtryski)
2,8 idTD - w pełni mechaniczny (poma wtryskowa) , prostszy i tańszy w remoncie
Notker - 2011-12-26, 01:44
W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety.
HarryLey4x4 - 2011-12-26, 07:10
| Notker napisał/a: | W dobie globalnego handlu second hand przez internet nie ma sensu się przejmować dostępnoscią części , skoro nadal można zakupić oryginalne używane części np. do aut z lat 40tych czy 50tych, a co dopiero lata 90te.
Nowoczesny diesel,zgodny z wytycznymi eurokołchozu, to jest urwanie nie powiem czego, chyba że masz duuuzo pieniędzy.
Ciekawe, że w USA i Kanadzie nie uświadczysz diesli z cudami typu czujnik filtra cząstek itp bzdety. |
tam to w ogóle diesel nie był prawie do uświadczenia. Stąd wojenki w celu zdobycia rynku zakupowego , aby przerabiać ropę na benzinkę
Cykada - 2011-12-26, 08:28
miałem takiego 2.8 idtd dukaciaka blaszaka. przejechałem nim ok.500tys km.
sprzedałem jak miał na liczniku 650tys.
z poważniejszych napraw to uszczelka pod głowicą-koszt z robocizną ok. 1tys.zł.
spalanie w trasie - 8-10l.
po mieście - nawet 10-11l.
silnik zrywny i cichy.
co do wyboru to ja wybrałbym 2.8 idtd bez dwóch zdań.
polecam.
HarryLey4x4 - 2011-12-26, 09:04
dzięki za info. Ja nie chcę się przekonywać do tego silnika, bo to już za mną. Taki zresztą już mam na półce ;-) , szukam jednak informacji, co do tego ,czy jestem w stanie np. wsadzić ten silnik do nowszej budy po lifcie - zostawiając deskę rozdzielczą i wszelkie udogodnienia, czy w razie czego z silnika JTD wyrzucę tylko jakieś elementy i przerobię go na idTD, itd. Nie ma co ukrywać ,że wersja Ducato II FL jest dużo ładniejsza w środku, o ergonomii nie wspomnę. Problem w tym, że wychodziła tylko z silnikami JTD , w tym mój problem
Cykada - 2011-12-26, 09:09
widziałem takiego dukaciaka z 2003 roku z silnikiem idtd , czyli można przełożyć.
HarryLey4x4 - 2011-12-26, 09:57
ale orginał , czy przekładany ??
Cykada - 2011-12-26, 10:06
dukaciak miał zrobioną przekładkę z silnika 2.8jtd na 2.8 idtd.ale nie znam historii przekładki bo taki już został kupiony.
HarryLey4x4 - 2011-12-27, 10:41
jakbyś znalazł gdzieś może namiary na człowieka , co to posiada, to byłbym wdzięczny.
Cała moja energia teraz nastawiona jest na zrobienie z 2005 r autka z silnikiem z 1998 r.
Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa zawieszeń w obu tych autach. Wiem , że chyba są różne przeguby bo przy starym aucie, z którego pochodzi kołyska - czy wózek, były koła 15' a do tego chcę założyć 16,tki czyli takie jak były już przy silniku 2,8 JTD.
Cykada - 2011-12-27, 10:55
koła 16 sobie daruj bo jest inne zawieszenie , przeguby , półosie i skrzynia.
a silniki jtd były montowane w dukaciakach z 2001-02 roku w tej starszej budzie tak że na 100% będzie można zrobić tak jak chcesz.
namiarów ci nie znajdę bo auto sprzedane jest i słuch o nim zaginoł ....
Ducaciak - 2011-12-28, 10:01
ja mam JTD i bude z 2001r i jestem zadowolony.
fakt nowsza budka ma lepszą w środku ergonomię schowki i takie tam duperele ale żeby specialnie silnik wkładac ze starego do nowszego modelu?
pomyśl jak polecisz tym autem gdzieś za granice i nagle cos ci nawali auto trafi do ASO fiata i chłopaki chwycą sie za głowe bo po nr VIN dojdą że powinien mieć JTD a ma coś innego.
pomyśl moze nad zakupem Ducato z np 2001r a kokpit kup z wersji po lifcie. może da sie przełożyć ale znowu elektryka cała itp chbya szkoda rorboty.
HarryLey4x4 - 2011-12-28, 23:48
no włąśnie tak mam zamiar zrobić. Mam póki co elektrykę od idTD i od JTD. Kokpity mam także oba, teraz pozostaje tylko wsadzenie motoru i próba podłączenia tego wszystkiego cuzamen do kupy. Oczywiśćie największe jazdy będą z elektryką , bo jak na ten nowy licznik wrzucić dane ze starego silnika poprzez komputer tak by wszystko było korekt...
Jak nie dam rady to wsadzę stary kokpit i już, ale ... po cóż są wyzwania...
A co do tego , czy zadziwi kogoś w jakimś serwisie inny motor niż powinien być - cóż, polska myśl techniczna nie takie rzeczy widziała...
maga - 2014-11-24, 17:36 Temat postu: Silnik 2,8 idTD Odświeżę temat silnika 2,8idTD
Zaczyna chodzić mi po głowie przekładka silnika z 1,9TD 82KM na 2,8idTD 122KM wraz ze skrzynią biegów.
Interesuje mnie wszelkie "za" i "przeciw".
A może ktoś z Was przerabiał taki temat.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i przemyślenia
ferguson - 2014-11-24, 17:55
Nie wiem na pewno, ale może być różnica w kolumnach MacPhersona (na pewno inne sprężyny).
Gewehr - 2014-11-24, 18:47
| ferguson napisał/a: | | Nie wiem na pewno, ale może być różnica w kolumnach MacPhersona (na pewno inne sprężyny). |
Nie koniecznie. Jeśli ma Q14 i napęd będzie też z 14, to będzie zawieszenie takie samo. Koła jakie masz?
zbyszekwoj - 2014-11-24, 19:11
Identyczny temat przerabiało wielu naszych kolegów,było to wałkowane. Mogę tylko dodać ,że im to wyszło i to dobrze.
GENAS - 2014-11-24, 20:53
Witam,śmiało przekładaj wszystko pasuje jeśli będziesz miał jakiś problem daj znać,temat przerabiałem wszystko ok, tylko 2,8 idtd, bo jtd to komputer ,instalacja itp.pozdrawiam.
SlawekEwa - 2014-11-25, 07:11 Temat postu: Re: Silnik 2,8 idTD
| maga napisał/a: | Odświeżę temat silnika 2,8idTD
Zaczyna chodzić mi po głowie przekładka silnika z 1,9TD 82KM na 2,8idTD 122KM wraz ze skrzynią biegów.
Interesuje mnie wszelkie "za" i "przeciw".
A może ktoś z Was przerabiał taki temat.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i przemyślenia |
Maciek wystarczy zadzwonić i wszystko jasne
maga - 2014-11-25, 13:27
| SlawekEwa napisał/a: | | maga napisał/a: | Odświeżę temat silnika 2,8idTD
Zaczyna chodzić mi po głowie przekładka silnika z 1,9TD 82KM na 2,8idTD 122KM wraz ze skrzynią biegów.
Interesuje mnie wszelkie "za" i "przeciw".
A może ktoś z Was przerabiał taki temat.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i przemyślenia |
Maciek wystarczy zadzwonić i wszystko jasne |
| GENAS napisał/a: | | Witam,śmiało przekładaj wszystko pasuje jeśli będziesz miał jakiś problem daj znać,temat przerabiałem wszystko ok, tylko 2,8 idtd, bo jtd to komputer ,instalacja itp.pozdrawiam. |
Warto mieć kolegów w CamperTeam,zadzwonisz i wszystko jasne
Dzięki Sławkowi i Genasowi za porady i miłą rozmowę
Piwko leci jak zwykle ode mnie "zimny lech"
zbyszekwoj - 2014-11-25, 14:23
| maga napisał/a: | | "zimny lech" |
Tylko bez polityki.
eMWu - 2014-11-25, 16:39
no to krwawa mary
maga - 2014-11-25, 18:15
| zbyszekwoj napisał/a: | | maga napisał/a: | | "zimny lech" |
Tylko bez polityki. |
Zbyszek u nas innego się nie pije
HarryLey4x4 - 2014-12-31, 12:40
no to jak z tą przekładką ??
Ktoś robił ? Kolega się przymierza
SlawekEwa - 2014-12-31, 13:52
| HarryLey4x4 napisał/a: | | Kolega się przymierza |
Do czego czyli co na co?
maga - 2015-01-01, 00:37
Rozglądam się,może coś się ustrzeli w tym Nowym Roku
SlawekEwa - 2015-01-01, 10:11
| maga napisał/a: | | Rozglądam się,może coś |
Maćku może coś z tego da się wyjąć http://otomoto.pl/fiat-fi...n-T4725361.html
HarryLey4x4 - 2015-01-01, 16:28
| SlawekEwa napisał/a: | | HarryLey4x4 napisał/a: | | Kolega się przymierza |
Do czego czyli co na co? |
No ma 1,9 TD a myśli o 2,8 - może być idTD
janus - 2015-01-01, 19:01
Ale to nie jest idTD
SlawekEwa - 2015-01-01, 20:31
| janus napisał/a: | | Ale to nie jest idTD |
Z czego to wynika?
janus - 2015-01-01, 20:37
Z fotki silnika
elspasoo - 2015-01-01, 20:52
Nie wiem OCK, ale to jest 2,8 idTD,
Co do pytania HarryLey4x4:
| HarryLey4x4 napisał/a: | no to jak z tą przekładką ??
Ktoś robił ? Kolega się przymierza |
| GENAS napisał/a: | | Witam,śmiało przekładaj wszystko pasuje jeśli będziesz miał jakiś problem daj znać,temat przerabiałem wszystko ok, tylko 2,8 idtd, bo jtd to komputer ,instalacja itp.pozdrawiam. |
Wszystkie odpowiedzi są w tym temacie
janus - 2015-01-01, 21:03
| elspasoo napisał/a: | Nie wiem OCK, ale to jest 2,8 idTD,
(...)
|
Jeżeli to jest idTD to sporo mu brakuje, a pewne rzeczy w nadmiarze
elspasoo - 2015-01-01, 21:16
Ok , w takim razie co to za silnik? Bo sam jestem ciekawy.
janus - 2015-01-01, 21:20
Skundlony 2,8 JTD
yaro 65 - 2015-01-01, 21:47
Czy to nie jest silnik wolnossący 2,8 D / 87KM /
janus - 2015-01-01, 21:58
Teraz już tak
Gewehr - 2015-01-01, 22:17
| janus napisał/a: |
Ale to nie jest idTD |
Nic to nie przeszkadza. Można taki zestaw bez problemu wsadzić do budy po 94 roku. Ten układ sterowania co tam siedzi, jest toporny i tak samo mocny co 2,8 na bezpośrednim wtrysku. Sofim z CR, jest w stanie przejechać bez problemu 500000km. Na 99% w silniku z linka, trzeba by wymienić uszczelki pomiędzy blokiem silnika, a podporą panewek Standardowa przypadłość tych silników. Ja bym się potargował i brał auto na przekładkę.
HarryLey4x4 - 2015-01-03, 07:54
| elspasoo napisał/a: | Co do pytania HarryLey4x4:
HarryLey4x4 napisał/a:
no to jak z tą przekładką ??
Ktoś robił ? Kolega się przymierza
GENAS napisał/a:
Witam,śmiało przekładaj wszystko pasuje jeśli będziesz miał jakiś problem daj znać,temat przerabiałem wszystko ok, tylko 2,8 idtd, bo jtd to komputer ,instalacja itp.pozdrawiam.
Wszystkie odpowiedzi są w tym temacie |
Kur...teczka, zapomniałem dodać ,że chodzi o Dukato z 88 roku
kaza - 2015-03-13, 00:21
Kolego ja mam do J5 1992r wsadzonego 2.8 idtd dangel 4x4, przeróbek jest sporo i dużo rzeczy musisz posiadać z 2.5 td, ale da się...
Po kolei zakładam, ze chciałbyś zostawić skrzynie z kwadrata bo podchodzi, wszystkie silniki Sofim z rodziny 8140 mają taki sam blok (z grubsza oczywiście nie mówię o detalach), poczynając od 2.4d kończąc na 2.8jtd power 146ps. Różnice są w średnicy tulei cylindrowych oraz wału (wysokość bloku w każdej wersji jest taka sama!)
Więc skrzynie sobie zostawiasz starą.
Wkładając 2.5 tdi lub 2.8 idtd musisz posiadać poduszki z tych silników, gdyż posiadają one podstawy poduszek - czyli pompę wody z innym rozstawem szpilek, napęd altka i pompy wody jest paskiem wielorowkowym a nie klinowym.
Kwestia druga to podstawa filtra oleju oraz chłodnica oleju musi być z 2.5 TD do 94r gdyż z nowszej budy nie pomieści się wraz z drążkiem reakcyjnym prawego koła.
Trzecia rzecz kolektory zarówno dolotowy jak i wydechowy pasowało by mieć z 2.5 td, gdyż tdi oraz idtd posiadały intercooler.
Wiązka tez jest inna, musisz posiadać automat do grzania świecy płomieniowej, na normalnym też będzie chulać ale działa troszke inaczej.
ITD coś tam jeszcze by się znalazło jakby się poważniej zastanowić.
janus - 2015-03-13, 08:01
No teraz już wiem, że to nie nitro, ale tym bardziej ciekawa przeróbka
Sądzę, że będzie dużo pytań o tą przekładkę
eMWu - 2015-03-13, 10:17
| kaza napisał/a: | | dangel 4x4 |
i to jest najciekawsza sprawa.
SlawekEwa - 2015-03-13, 10:20
O ile wzrosła masa własna?
kaza - 2015-03-13, 12:39
Na razie nie potrafię odpowiedzieć bardzo konkretnie na to pytanie ale zakładam, przed przeróbką miał ok 2200 był silnik xud 1.9, teraz waga myślę będzie ok 2500ale dokładnie przedstawię całe auto jak będzie skończone i poważone i przerejestrowane.
SlawekEwa - 2015-03-13, 13:08
taka waga to z dwoma silnikami razem.Po wymianie przybywa jakieś 150kg.
kaza - 2015-03-13, 18:06
Sławek może masz rację, powiedziałem że zakładam, na razie nie jestem w stanie podać żadnych konkretów, jak zważę to wtedy powiem ile jest dokładnie.
Poza tym co masz namyśli mówiąc po wymianie? po wymianie czego silnika z 1.9 na 2.8 czy może po wymianie silnika, skrzyni, tylnej osi zamontowaniu wału napędowego itd? No i skoro wiesz, ze przybywa 150kg to w ogóle po co zadawałes takie pytanie ole wzrosła masa? Nie odbierz mnie źle, nie mówie tego pretensjonalnie tylko po prostu może się nie zrozumieliśmy dokłądnie i z tego wyszło jakieś nieporozumienie.
SlawekEwa - 2015-03-13, 22:40
| kaza napisał/a: | | Poza tym co masz namyśli mówiąc po wymianie? |
Mówiąc po wymianie mam na myśli wymianę zespołu napędowego / czyli silnika wraz z osprzętem dostosowanym do tego silnika, skrzyni biegów z półosiami i łapami, poduszki, przewody paliwowe, przewody + i - do rozrusznika i wiązki elektrycznej/ Ty dołożyłeś jeszcze wał napędowy i tylną oś. Ja wiem mniej więcej ile przybywa wagi po wymiane kompletnej z 1,9td na 2.8 idtd, ale nie na 4x4.
kaza - 2015-03-13, 23:15
Ok no to mamy sprecyzowane.
Jest kilka rzeczy o których powinieneś wiedzieć jeszcze.
Ducato do 94 miał zupełnie inną skrzynię, mniej więcej ważyła trochę więcej jak połowa skrzyni z modelu 94 do góry, samo koło zamachowe waży prawie 2x tyle co w kwadracie 2.5td, tu trochę wagi dochodzi, druga rzecz ja miałem 1.9 xud czyli wolnego ssaka, nie miał w zasadzie żadnego osprzętu, nie było wspomagania (ja założyłem i przekładnie ze wspomą oraz wykorzystałem oryginalną pompę wspomy z idtd) więc znów kilka kilo, oczywiście turbina, kolektory, zestaw innych chłodnic łącznie z IC, liczę że wszystko łącznie powinno się zmieścić w tych 300kg ale jeśli będzie mniej to tylko mnie będzie cieszyć.
Zmian jest bardzo dużo, tylne zawieszenie jest zupełnie inne, ale na szczęści mam kilka ducatów i mnóstwo części z racji tego że mam fioła na punkcie tego modelu:)
IAAN - 2016-04-04, 08:12
Aby nie zakładać nowego tematu chciałbym zapytać o silnik
wiadomo 2,8 idTD najlepszy ale ciężko trafić auto z takim silnikiem
2,8 jtd na razie nie biorę pod uwagę
2,8 d coś mało KM chyba ok 90 Td chyba nie było o tej pojemności
A co powiecie o silniku 2,5 TDI 115 KM w ducato z roczników ok 2000rp,chodzi mi o trwałość silnika i bezawaryjną pracę czy 300-400 tyś km to duży przebieg jak na ten silnik
kimtop - 2016-04-04, 08:49
| IAAN napisał/a: | | 2,8 jtd na razie nie biorę pod uwagę |
Czemu?
eMKa - 2016-04-04, 09:04
| IAAN napisał/a: | | A co powiecie o silniku 2,5 TDI 115 KM w ducato z roczników ok 2000 |
Ostatnie silniki (Sofim) 2,5 w Ducato montowano gdzieś ok 1996, później były 2,8. Powiększona pojemność z 2,5 . Zwiększono pojemność przez zmianę fi cylindra z 93mm na 94,4 mm
Chyba że masz na myśli PSA.
janus - 2016-04-04, 10:22
| IAAN napisał/a: | Aby nie zakładać nowego tematu chciałbym zapytać o silnik
wiadomo 2,8 idTD najlepszy ale ciężko trafić auto z takim silnikiem
2,8 jtd na razie nie biorę pod uwagę
2,8 d coś mało KM chyba ok 90 Td chyba nie było o tej pojemności
A co powiecie o silniku 2,5 TDI 115 KM w ducato z roczników ok 2000rp,chodzi mi o trwałość silnika i bezawaryjną pracę czy 300-400 tyś km to duży przebieg jak na ten silnik |
Podobnie zapytam jak Kimtop - czemu?
Ja mam co prawda idTD, ale JTD uważam, że można śmiało
2,5 TDi 115 maja także dobre opinie.
MILUŚ - 2016-04-04, 11:11
Masz coś na przeciw 2.8 JTD ?
zbyszekwoj - 2016-04-04, 11:42
| MILUŚ napisał/a: | Masz coś na przeciw 2.8 JTD ? |
Może miał na uwadze elektronikę , która jest dodatkowym elementem do popsucia?
Ale wtedy nie przeskoczymy do 3-go tysiąclecia .
HarryLey4x4 - 2016-04-04, 12:41
ja mam oba silniki. I z obu jestem zadowolony. Jednak do kampera dużo bardziej proponuję 2,8 JTD. Kultura pracy większa i przede wszystkim nie ma tego kopcenia na czarno co przy idTD.
Oczywiście mój JTD został poddany tunningowi i zmianie momentu obrotowego dostosowanego do masy kampera.
SlawekEwa - 2016-04-04, 12:53
Do kampera to polecam 3.0 power 157 KM
IAAN - 2016-04-06, 08:16
| MILUŚ napisał/a: | Masz coś na przeciw 2.8 JTD ? |
Nie mam nic przeciwko 2,8 jtd ale skoro wszyscy piszą że 2,8 idTD jest najlepszy bo nie ma elektroniki ,to w takim razie ten JTD wypada słabo w porównaniu z nim .
Znalazłem auto z silnikiem JTD o przebiegu 360 tyś km i teraz pytanie czy ten przebieg jest jeszcze względny aby ładować się w takie auto czego należało by się spodziewać w niedalekiej przyszłości remontu pompy ,wymiany wtrysków ?
HarryLey4x4 - 2016-04-06, 14:54
Ja mam JTD z przebiegiem ok. 280 tys. Jest super, ale -- jestem już po wymianie wtrysków i kilku naprawach typu wymiana osprzętu. Obecnie silnik jest jak z obrazka, ale wiadomo ... Wszystko zależy ile za takie auto lub sam silnik musisz wyjściowo położyć.
Do mojego silnika mam dwa komputery z wgranym takim samym oprogramowaniem. To także jest przydatne na wyjazdach w odległych krajach. Oczywiście w serwisie FIAT'a powiedzą ,że to nie jest możliwe, a jednak.
Gewehr - 2016-04-06, 16:14
Wtryski w 2.8JTD są bardzo żywotne. Jak się zmienia filtr paliwa(polecam UFI z separatorem H2O) i nie leje ropy niewiadomego pochodzenia, będą działać bardzo długo. Pompa CR jest praktycznie niezniszczalna. Jedyna jej wada, to korodujące połączenia. Trzeba ją wtedy zregenerować i nie jest to bardzo drogie. Taka awaria nie powoduje zatrzymania auta. Zaczyna ciec i tyle. Czasem pada w niej również zawór MPROP. Też w 99% można kontynuować jazdę. Same sterowniki się nie psują. Najczęściej padają jak ktoś przy/w nich grzebał. Wtedy dostaje się woda i sieje spustoszenie. Klony sterowników są możliwe, zarówno z imo, jak i bez imo. Ten silnik ma jeden z pierwszych CR(EDC MS 6.3) i nie posiada zbędnych cudów, tak jak w obecnych systemach.
MisioKRAK - 2016-04-20, 23:12
Przeczytałem kilka topików o silnikach.
Ale czy jest na forum ktoś kto ma lub miał Ducato I 1,9dt i wymienił na 2,8idtd lub jtd (czy to się w ogóle da zrobić)? Czy tu jak swap to tylko 2,5td i czy np da sie pozostawić skrzynie starą z 1,9td 1992r a wstawić silnik z końca lat 90?
silny - 2017-06-04, 14:42
Stary temat ale nie będę otwierał nowego.
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat dynamiki motorka 2.8 idtd , 122 KM..
Kupiłem takie cuś zabudowa waży ok 3 T więc tak jak większość kamperków, mam jednak pytanie odnośnie dynamiki.
Czy przyspieszając normalnie z dość sporo wciśniętym pedałem gazu czuć to przyspieszanie wyrażnie czy raczej płynnie do przodu,
Czy na jedynce jak się mocno wciśnie to "rwie" bo mój nie do końca.
Silnik pracuje miękko i zaskakująco przyjemnie ale jakiś "tempy"
scuter0 - 2017-06-04, 14:51
Pochwal sie
SlawekEwa - 2017-06-04, 15:30
| silny napisał/a: |
Silnik pracuje miękko i zaskakująco przyjemnie ale jakiś "tempy" |
Silnik zajeżdżony albo do regulacji. Na jedynce ma "wyrywać z butów" załogę
silny - 2017-06-04, 15:55
Wyrywać --- a bardziej opisowo na drodze
Do regulacji -- co
Zawory sprawdze w tygodniu , ustawienie nierządu też w tygodniu. -podobno nowy
Filter paliwa podobno ważna sprawa w temacie mocy.
Nie dymi, nie stuka może od razu na złon nie wyleci
Bajaga - 2017-06-04, 16:34
| silny napisał/a: |
Czy przyspieszając normalnie z dość sporo wciśniętym pedałem gazu czuć to przyspieszanie wyrażnie czy raczej płynnie do przodu,
Czy na jedynce jak się mocno wciśnie to "rwie" bo mój nie do końca.
|
No ale chłopie, co ma rwać?? 3,5t i 122konie mają to rwać?
3.0 180km hdi w blaszaku to momentami rwie, wiem bo miałem.
Teraz mam 2.8jtd czyli parę koni więcej niż w idtd i to jedzie przyzwoicie ale bez żadnego rwania. Ponieważ to jtd to może go wzmocnię u najlepszego speca w Polsce ale to zobaczymy po paru wyjazdach...
tom-cio - 2017-06-04, 16:48
Jak pracuje miękko i nie jest wyrywny to zły kat ustawienia pompy.popuscic 3 nakrętki 13,do dolnej potrzebujesz klucz bananowy.zaznacz miejsce ustawienia pompy i dygnij 2 mm w przód.w stronę silnika Powinien zapracować twardo ale mocy przybędzie Jak Sławek pisze na 1 ma mielic na asfalcie przy ruszania z buta.opis przestawianie kąta za Gewehrem,mi kiedyś podesłał takie rady i mocno pomogło. A potem jAK juz pompę ustawisz to weź się za dawke
silny - 2017-06-04, 16:49
Hmm , z tym rwie to na jedynce pytałem no i nie myślałem o paleniu gumy
Chodzi mi o to że przyspiesza ale tak stabilnie bez wyczuwalnego doładowania a zastanowiło mnie że jak ciepły popracuje na manewrowaniu np zawracanie i chwila czekania na włączenie się do ruchu to przy ruszaniu jest ewidentnie zrywny i ta para jakoś tak znika w czasie jazdy.
Gdzieś przeczytałem o słabej przepustowości lub nieszczelności układu paliwowego, że się tak objawia.
Może ktoś to potwierdzi
amples - 2017-06-04, 17:33
| silny napisał/a: | | Gdzieś przeczytałem o słabej przepustowości |
Może zacznij od wymiany filtra paliwa , powietrza , turbina mogą być zapieczone kierownice itd.
silny - 2017-06-04, 18:01
Taki mam plan ale dopiero od wtorku , narazie zbieram info żeby nie błądzić
mrsulki - 2017-06-04, 18:17
Mam 2,8idtd i powiem tak, całkiem sobie radzi z moją alkową, oczywiście wymaga obrotów bo od dołu to trochę turbodziura daje się we znaki ale jak trzeba to redukcja i idzie.
SlawekEwa - 2017-06-04, 18:38
| amples napisał/a: | | turbina mogą być zapieczone kierownice itd. |
2.8 idtd nie posiada zmiennej geometrii turbiny. Zamontuj prosty zegar ciśnienia doładowania turbiny i będziesz wiedział co i jak. Ja po takim zabiegu dowiedziałem się dużo ciekawych wiadomości o turbinie.
silny - 2017-06-04, 19:00
SŁAWEKEWA , ale te informacje dozujesz
Budujesz napięcie
Kierownica jest ale spalin a nie geometrii
silny - 2017-06-05, 21:07
Narazie jest dobrze
Zrobilem mu rundke 150 km na ostrym ogniu i.........
Odżył
Dziwne dość , bo po zakupie na krótkim odcinku ledwo osiągał 100 , teraz 120-130 w moment.
Coś czuje że pożądny serwis go odmłodzi
Ps. Nie znalazłem egr i sterownika X
tom-cio - 2017-06-06, 19:21
jakiego sterownika w idtd .Tam masz tylko jeden badziew co moze klopoty elektroniczne sprawiac,a mianowicie durny prosty immo.Ale patent sie w mig wywala i zostaje tylko fajna manualna pompa na linke.No i moze teraz wreszcie wezniesz sie za ten gaz do dizla,co to do Ciebie kiedys pisalem,masz na czym testowac
Z moich obserwacji warto sobie kupic i wozic ze soba rurki wysokiego cisnienia od pompy do wtrysku,szczegolnie 4 cylindra .ten najdluzszy,lubia peknac,mi na przestrzeni 2 lat(90 tys.km),polecial 2 razy,a kolegom z forum tez sie zdarzalo.No i lubi sie pocic uszczelka pod lozem walu,wymiana to rozbiorka calego silnika.Na naprawe dorazna mam patent,ale na forum nie podam bo powiedz zem druciaż
leszekk - 2017-06-06, 19:34
Mam 2.8 idtd po zakupie też czegoś brakowało , dopiero jak wskaznik paliwa nie pokazywał poziomu dobrałem się do baku ,filtr paliwa w baku był kompletnie zapchany czarnym szlamen po wyczyszczeniy inny kamper o wiele szybciej zbiera się na obroty. To przynajmniej było u mnie .Pozdrawiam
amples - 2017-06-06, 19:47
| tom-cio napisał/a: | | .Na naprawe dorazna mam patent,ale na forum nie podam bo powiedz zem druciaż |
Dla nie których jeśli odwalą fuszerkę coś w serwisie i słono za to zapłacą to jest OK.
Jeśli ktoś coś sam zrobi , nie zgodnie ze sztuką ale to działa (prowizorki są najtrwalsze) to drut.
Taka mentalność niektórych , nie ma co zwracać uwagi na takie przytyki .
silny - 2017-06-06, 20:41
Gaz będzie , kwestia 2-3 tygodni, czasu brak - ale do tego przywykłem
Jedyne dobre to że kamperek uczciwy, zamulony troche przez emerytowanych nienioszków ale przynajmniej nie capi grzybem.
Fotorelacja z lpg do idtd za jakiuś czas
silny - 2017-06-06, 20:45
Leszekk , za spostrzegawczość i pomocną radę bo nikt nie napisze żeby pomóc.
silny - 2017-06-18, 12:44
Opiszę akcję poszukiwania mocy w 2.8 tdi.
Sprawdziłem wszystko co się dało i nic . ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to
Niestety wyszło to gdy włożyłem rękę za silnik z zamiarem sprawdzenia czy działa w prawo/lewo i ta nieszczęsna dźwignia została mi w ręce
Bolec wystający z ramienia kierownicy spalin poprostu skorodował i odpadł. Strasznie mało jest tam miejsca, dlatego żeby nie odkręcać turbiny a jakimś cudem rozwiercić dziurkę dla śróbki musiałem w pozycji dziwacznej wiercić przekładnią kątową.
Powolutku ale poszło.
Od razu zainstalowałem kupiony na alledrogo wskażnik doładowania i wreszcie jest moc a doładowanie max prawie 1.2 atm.
amples - 2017-06-18, 13:08
| silny napisał/a: | | ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie no i to było to |
Pomyliłem się nie zapieczone a zgniłe .
| amples napisał/a: | | silny napisał/a: | | Gdzieś przeczytałem o słabej przepustowości |
Może zacznij od wymiany filtra paliwa , powietrza , turbina mogą być zapieczone kierownice itd. |
silny - 2017-06-18, 17:47
silny - 2017-06-18, 18:28
Jeszcze pytanko dlaczego te silniki mają skrót idTD , u mnie brak jakiejkolwiek elektroniki
Czy to tylko chłyt maketingowy
Zasada działania zwykłego tdi, mam rację
janus - 2017-06-18, 19:19
To nie od elektroniki tylko od bezpośredniego (direct) wtrysku (injection [fuel])
leszekk - 2017-06-19, 19:37
| silny napisał/a: | :diabelski_usmiech |
Pytanko mam (silny) teraz jak wszystko ok to sprawdz ile sekund do stówki , tak tylko profilaktycznie .Dzięki
silny - 2017-06-19, 22:23
Do stówki
Ale ja czy on ja to moment , robie przechył i jest - czyli jakieś 2.5-3 sek.- taki typowy ścigacz jestem , czego nie można powiedzieć o kamperku
Zmierzę i napiszę.
Gewehr - 2017-06-19, 23:01
| silny napisał/a: | | ostatnie co zostało to kierownica spalin na turbinie |
Jedno małe sprostowanie. 2,8 idTD nie posiada kierownicy spalin w turbinie. Jest tam jedynie zawór upustowy. Turbiny z kierownicami powietrza w turbosprężarkach, były montowane w 2,8 JTD 146KM(Ducato 2,8 POWER)
silny - 2017-06-20, 05:18
Czepiasz się
Ale ok, została mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami
SlawekEwa - 2017-06-20, 05:38
| Cytat: | ostała mi w ręce ramię dżwigni zaworu upustowego. Który jak rozumiem nie kieruje spalinami
_________________ |
To i pewnie ośka zaworu upustowego jest zatarta i zawór nie pracuje
| silny napisał/a: | | a doładowanie max prawie 1.2 atm. |
powinna być 1 atm. Turbinka do demontażu
silny - 2017-06-20, 06:19
dlaczego
SlawekEwa - 2017-06-20, 06:22
Jeśli zawór stoi to na niższych obrotach nie doładowuje, a na wyższych przeładuje turbina.
silny - 2017-06-20, 09:53
nie , to akurat chodziło paluszkiem w prawo-lewo , skorodował bolczyk który trzymie cięgno.
doładowanie spore ale to była trójka i gaz do dechy
silny - 2017-08-01, 15:20
poszukiwań mocy ciąg dalszy
wziąłem jednego człowieka i już 2gi dzień serwisujemy w kamperku wszystko co jest .
już wszystko co można było zmienić jest po wymianie i wszystko znaczy wszystko co się dało, dodatkowo wyczyszczony smok w zbiorniku.
efekty są ale małe.
na pompie nie mam podciśnieniówki tylko zaworek wzbogacający pociągający dodatkową dżwignię.
może być winny bo nie stwierdziłem żadnego działania przy gazowaniu
jeśli depnę na obroty na postoju ciśnienie się bujnie i jeśli wtedy psiknę np plakiem to doładowanie skacze o jedną wielkość na +
jak działa zaworek wzbogacający na pompie
leszekk - 2018-07-13, 21:44
W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest
JaroW - 2018-07-30, 13:02
| leszekk napisał/a: | W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest |
Witam
kolega aż prosi się o kłopoty na drodze w związku z turbiną.
Po pierwsze należy sprawdzić ile pompuje turbo
poprzez montaż MANOMETRU DOŁADOWANIA TURBO
nastepnie sprawdza się na manometrze na postoju ile pompuje turbo
max około 0,5 bara
potem w trakcie jazdy ile idzie na max podczas zmiany biegów
i wtedy możesz kręcić sztanga od gruszki (Wastegate Actuator)
Gruszką potocznie nazywamy zawór podciśnieniowy odpowiedzialny za sterowanie sztangą
Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok
jeżeli masz mniej to możesz podnieść do tej wartości dwoma sposobami regulując gruszką
albo łatwiejszy sposób stosując MBC manual boost controller
I montując w kabinie masz możliwość regulacji ciśnieniem doładowania
POZDRAWIAM I ŻYCZĘ SZEROKIEJ DROGI
SlawekEwa - 2018-07-30, 13:09
| JaroW napisał/a: | | Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok |
Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny
JaroW - 2018-07-30, 13:20
cd
w poszukiwaniu mocy silnik idtd 2.8 ccm
mając pompę wtryskową VP 37 można zwiększyć dawkę paliwa
boost pin
tu pod tym dekielkiem znajduje się plastikowa biało kremowa podkładka na zdjęciu jej nie ma
zdejmując dekiel pompy na 4 śrubkach
mocowany i pod membraną jest podkładka
ograniczająca ruch trzpienia dawki
1 Sposób to wywalenie jej
2 sposób to spiłowanie jej na mniejszą grubość
3 sposób to wywalenie podkładki i ustawienie trzpienia pompy zwany boost pinem na ostrzejszy kąt i wywalenie podkładki
4 sposób to zostawienie podkładki ale ustawienie mimośrodu trzpienia (czytnik pin) w agresywniejszym momencie gdzie porusza się trzpień .
TYLE. NARKA
JaroW - 2018-07-30, 13:23
| SlawekEwa napisał/a: | | JaroW napisał/a: | | Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok |
Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny |
Witaj
oby nie przekroczyło 1.5
najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa
SlawekEwa - 2018-07-30, 20:06
| JaroW napisał/a: | | najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa |
Jarku w tym co jest teraz nic nie kombinuję, mocy aż nadto
Nuvio - 2021-09-30, 18:39
Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego??
SlawekEwa - 2021-10-01, 07:45
| Nuvio napisał/a: | | Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. |
Wbij krótką, grubą igłę do zastrzyków w gumowy przewód ciśnieniowy od turbiny do kolektora ssącego. Połącz z wężykiem wskażnika i obserwuj wskazania. Do 1300 obr jest niskie ciśnienie, potem wyrażnie następuje wzrost ciśnienia i obrotów. Przy max obr powinno być ok 1 atm. Miałem podkręcony zawór upustowy i turbina dawała mi 1.2 atm
Gewehr - 2021-10-01, 09:24
| Nuvio napisał/a: | | Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego?? |
Żadnych igieł W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę.
Nuvio - 2021-10-01, 12:40
| Gewehr napisał/a: | | Nuvio napisał/a: | | Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego?? |
Żadnych igieł W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę. |
Który to z tych trzech przewodów?? Ten górny błyszczący idzie do kolektora ( na zdjęciu akurat na dole) i jest tam przymocowany króćcem kątowym. Zapewne o ten chodzi, na drugim zdjęciu miejsce montażu w kolektorze
Pozdrawiam
Gewehr - 2021-10-01, 12:55
Zaznaczyłem paluchem skąd wychodzi ten przewód.
Gewehr - 2021-10-01, 12:56
Druga Twoja fotka mi się nie wyświetlała. Właśnie pod ten przewód dajesz trójnik
Nuvio - 2021-10-01, 13:10
Wielkie dzięki , to właśnie to miejsce.
SlawekEwa - 2021-10-02, 06:44
| Gewehr napisał/a: | | [. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę. |
To tak z teorii czy z praktyki, bo w praktyce taki układ przejechał u mnie 25 tysi km i jakoś 1 atm nic nie rozerwała. Rury do turbo to nie balonik odpustowy
Gewehr - 2021-10-02, 07:51
No widzisz, ja to wiem z praktyki. Wymieniłem niejedną kichę Nawet wystarczy jak ją kuna podrapie pazurami i już potrafi ją w tym miejscu rozwalić, pomimo że jest wzmacniana oplotem. Wbrew pozorom 14,5038942956 psi to sporo
SlawekEwa - 2021-10-02, 13:13
no tak sporo 1 atm
Nuvio - 2021-11-14, 16:47
A więc po długim czasie na serwisie nadal brak mocy, zmontowałem wskaźnik ciśnienia i nowa turbina pompuje 1bar i ani kreski więcej. Wyczyszczony zbiornik, podgrzewacz i wymieniony filtr paliwa bo syfu było. Jakieś pomysły??
Poniżej filmy gdzie brakuje mocy i film gdzie odzyskał moc ale po 300km nagle osłabł:
Pełna moc:
https://youtu.be/RRuIQB1QrkI
Brak mocy:
https://youtu.be/8ZnFkhzv8bo
Test wskaźnika:
https://youtu.be/bUOpENZjWe4
|
|