Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato - Opinie

sator - 2011-12-29, 18:18
Temat postu: Ducato - Opinie
Witam.
Mam prośbę do wszystkich uzytkowników nowego Ducato.
Proszę Was o opionie o tym aucie (plusy, minusy, co klęka, jakie ma choroby, ile pali), ogólnie jakie są Wasze odczucia z jego używania i czy polecacie takie autko)

papamila - 2011-12-29, 18:50

Ducato III,
2,3 130KM
przejechałem 90.000km- bezawaryjnie.
zuzycie paliwa okolo 11+,
moc wystarczająca aż nadto,
zanotowana prędkość max 160/h ( jak Żetemy nie pilnowałem)
głośność w normie ( tu raczej hałas ze stony zabudowy- integral)
z uwag to może jedna- relatywnie szybko poleciały opony :gwm
( Ford wytrzymal 50% wiecej)
Po gwarancji pokusiłem się o wirusowanie
wynik bardzo zadowalający, uzyskalem dużo większą elastyczność
- nie muszę tyle wajchować, na predkości mi nie zależało,
subiektywne wrażenie ( zbyt mało km zrobiłem ) jakby zmniejszył się apetyt
na paliwsko - szacuję mniej rzędu 5-10%
Dodatkowa uwaga, auto na 16 ma zdecydowanie większy komfort i lepsze hamulce.
Komfort już poprawiłem kupujac 16, niestety z bremsami nic się nie da zrobić
zresztą nie ma tragedii
pozdrawiam noworocznie :spoko

koko - 2011-12-29, 19:12

Podpisuje się pod opinią Papamili
kimtop - 2011-12-29, 20:01

Koledzy, gdzieś wczesniej, opisywali problemy z przeciekajacą wodą do komory silnika.
Woda lała się na osłonę rozrządu.U kogoś nawet doszło do jakiś uszkodzeń po przymarznięciu paska.Podejrzewam ,że problem został wyeliminowany.

pawel-m - 2011-12-29, 20:58

samochody ducato po 2007 to b.udana konstrukcja jezdza u mojego brata w firmie i niektore maja juz po 500.000 km (w przeciwienstwie do nowego sprintera i craftera) unikaj silnika 2.2 bo to francuz bardzodobry motor to2.3 (iveco)
sator - 2011-12-30, 00:47

myślę o 3,0
maszakow - 2011-12-30, 01:33
Temat postu: Re: Ducato - Opinie
sator napisał/a:
Mam prośbę do wszystkich uzytkowników nowego Ducato.

no właśnie- brzydkie są niemożebnie to może chociaż sprawne będą...:)

eMKa - 2011-12-30, 08:08

pawel-m napisał/a:
unikaj silnika 2.2 bo to francuz


to jest silnik Forda - PUMA
wszystki 2,2 po 2006 (Ducato, Boxer, Jumper)
od 2002 - 2006 Fiat Pumy nie montował, Peugeot i Citroen tak.

eMKa - 2011-12-30, 08:21
Temat postu: Re: Ducato - Opinie
sator napisał/a:
Witam.
Mam prośbę do wszystkich uzytkowników nowego Ducato.
Proszę Was o opionie o tym aucie (plusy, minusy, co klęka, jakie ma choroby, ile pali), ogólnie jakie są Wasze odczucia z jego używania i czy polecacie takie autko)


Bez problemów, oczywiście z minusami na rozbudowana elektronikę (beznadziejne normy spalin EURO 4 a teraz już 5), tęsknie za 2,8 TD, ale "to se nevrati"
Problemy z zamarzającymi rozrządami w 2,3 i sprzęgłami 3,0 praktycznie znikły.Puma Forda 2,2 ma swoje wady i zalety.Bardzo oszczędna, cicha, dynamiczna, ale chimeryczna i kosztowna w naprawach.Na "zachodzie" nie ma z nią problemów, mają "prawdziwe" paliwo, u nas problemy z układem paliwowym.Silnik 2,0 to sprawdzona jednostka (F) bez zarzutów, ale na Campera trochę słaba,rzecz gustu
Zalecane co 20000 km wykręcić wtryskiwacze i świece, po to by je wkręcić.Zapiekanie wtryskiwaczy i świec to choroba 16 v
Generalnie jest ok.


Skrzynie też bardziej wytrzymałe i tańsze w naprawach.Są małe "babole" ale gdzie ich nie ma.
Tyle o napędach
Reszta zależy od wersji, ja mogę powiedzieć że blaszak jest ok.
Mój ms.eMKA zadowala się 9-9,5/100 przy normalnej jeździe

pawel-m - 2011-12-30, 13:14

obydwaj mamy racje co do sil 2.2 jest torozwiniecie silnikow 2.0 a silniki dla forda konstruuja inzynierowie z psa ,2,2ma lancuch a 2,3 paski a3,0 ma tez lancuch i tez jest b. zywotny fajna moc jest czym pocisnac ale czy taki duzy jest potrzebny w kamperze to niewiem mam
pawel-m - 2011-12-30, 13:17

obydwaj mamy racje co do sil 2.2 jest torozwiniecie silnikow 2.0 a silniki dla forda konstruuja inzynierowie z psa ,2,2ma lancuch a 2,3 paski a3,0 ma tez lancuch i tez jest b. zywotny fajna moc jest czym pocisnac ale czy taki duzy jest potrzebny w kamperze to niewiem
HENRYCZEK - 2011-12-30, 14:10

sator napisał/a:
myślę o 3,0



Testowałem silnik 2,3 i 3,0 wybrałem większy,jestem zachwycony dynamiką oraz zużyciem ON
8,5-11,0 L/100 km,ogólnie polecam.

sator - 2011-12-30, 15:43

pawel-m napisał/a:
b. zywotny fajna moc jest czym pocisnac ale czy taki duzy jest potrzebny w kamperze to niewiem


Nawet tego typu samochody muszą mieć tzw dojazdówkę.
A obecnie większość dróg jednak wymusza utrzymanie prędkości ok 100-110 km/h.
Miło jest mieć również zapas mocy.
Nie koniecznie trzeba to wykorzystywać, ale czasem się przydaje (wyprzedzanie).
Ja jestem przyzwyczajony do motocykli. Tam odkręcasz manetkę i cieszysz się przyspieszeniem. Na co dzień i tak się nie wykorzystuje tej mocy (bo nie ma gdzie).
Ale na wyprzedzaniu się przydaje.
Silnik 650 CM3 a pali 3-4 l/100.

silny - 2011-12-30, 16:25

swiete slowa o 3.0 . kolega ma instalacje c.o , caly czas zaladowany na max i duzy pali mu mniej niz maly
macio - 2011-12-30, 16:26

Mój ma 3,0 poj. i ok.160 KM . Jest to bardzo przydatne przy wyprzedzaniu i w górach.
Zaskoczył mnie elastycznością silnika, a połyka na zwykłych drogach do 9 l/100 km a
na szybkich mieści się w 11 litrach przy prędkości do 130 km/h.

HENRYCZEK - 2011-12-30, 17:12

Tu kilka wypowiedzi użytkownika Ducato 3.0
Marek - 2011-12-30, 18:24

Mam takie Ducato III od kwietnia 2008 roku jest u mnie od nowosci. Pojazd to camper Adria Coral pół- integra o długości 7,30 m na dachu mam zamontowaną antenę sat , klimatyzacje . Nie mam zastrzeżeń najmniejszych do pojazdu jest wyciszony posiada bardzo elastyczny silnik. W trasie i w górach 160 "kucyków" i skrzynia 6- ścio biegowa swoje robią. Byłem dzisiaj w kamperze i na komputerze z ostatnich jazd jest taki odczyt 7650 km . średnia prędkość 64 km , 10, 4 l paliwa /100km. Leję lepszy ON i pilnuję przeglądów to wszystko.

Pozdrawiam
Marek :spoko

kaimar - 2011-12-30, 19:04

Jeszcze jedna uwaga do silnika 3.0. Silnik 3.0 jest cięższy od jednostki 2.3 o blisko 100kg co w przypadku dużych kamperów utrudnia zmieszczenie się w 3.5 tony. Ponadto kampery z silnikiem 3.0 mają zmniejszony bak paliwa co przy wyższym zużyciu paliwa zmusza do częstych wizyt na stacji benzynowej.
W wersji z silnikiem 3.0 układ kierowniczy posiada zmienną siłę wspomagania - dużo lżej kreci sie kierownicą na postoju.

eMKa - 2011-12-30, 21:32

pawel-m napisał/a:
obydwaj mamy racje


:-P
czytaj uważnie :)

Neno - 2012-01-02, 13:02

W firmie pracuje taki : 2,3 120KM 2008r, co prawda tylko bus ale szeroki jak camper :)
Jedyna i powtarzająca się awaria to przełącznik wentylatora dmuchamy. Psuje się co 4-6 m-cy. Aktualnie 210.000 km, jeżdżony na Selenii, serwisowany co 40.000km, oleju nie zużywa, paliwko 9L/miasto, 12L/trasa (80-90km/h).

P.S. Strasznie zawyża prędkościomierz - o ok 8-10%.

Neno - 2012-01-22, 09:37

I wykrakałem... auto jak do tej pory niezawodne zepsuło się dwa razy : przy 194.000km poleciała napinacza paska klinowego ( nie znam się na tym pewnie jakieś łożysko czy coś ) i wczoraj przy 199.000km sprzęgło rozsypało się na dobre. :(
papamila - 2012-01-22, 10:28

Neno napisał/a:
przy[b] 199.000km[/b] sprzęgło rozsypało się

nie przesadzaj,
nikt nie obiecywał że będzie wieczne :bajer

Skorpion - 2012-01-22, 11:18

Moze wiesz przy jakim stanie licznika wymieniane bylo poprzednio sprzeglo.Jezeli to co wymieniles bylo jeszcze orginalnie zamontowane fabrycznie to i tak prawe rekord bo sprzegla wymienia sie tak okolo przy 120000km
Neno - 2012-01-22, 15:14

Auto jest u nas od nowości, to pierwsze sprzęgło. Dziwne to co piszecie 120.000km to chyba jakoś dziwnie mało. Ale ja się nie znam - naprawdę.
Powiem tak, to najszybciej zajechane sprzęgło w naszej firmie. Są u nas auta które mają już ponad lub blisko 400.000km i jeżdżą nadal na oryginalnym sprzęgle.

Skorpion - 2012-01-22, 15:21

Samohody ciezarowe maja inaczej skonstruowane sprzegla by wlasnie mogly przejechac wieksza ilosc km bez remontow silnika i wymiany sprzegla.Inaczej z samochodami dostawczymi i osobowymi one sa bardziej delikatne i sprzeglo wytrzymuje okolo 100000km.Kamie sa zalozenie producentow sprzegiel i silnikow.Jezeli samochod osobowy przejedzie na jednym sprzegle ponad 100000km to juz dobrze
papamila - 2012-01-22, 20:02

dajcie spokój, :mikolaj
takie diagnozy na podstawie przebiegu to jak wróżenie Z fusów,
inaczej jest przy długich przebiegach np, autostradowych czy trasach szybkiego ruchu
a inaczej w ruchy miejskim, korkach np. w kurierce

no,......... od buta również wiele zależy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group