Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - EGR w silniku 2,8 idTD

HarryLey4x4 - 2012-01-06, 11:07
Temat postu: EGR w silniku 2,8 idTD
Witam. Chicałem zapytać , czyktoś posiada informację, czy silniki Fiat 2,8 idTD posiadają EGR, jeśli tak to czy zawsze tak jest. Pytam, bo wydawało mi się ,że silniki idTD nie posiadają układu EGR. Mam informację , ale nie wiem czy prawdziwą ,że jeśli silnik 2,8 posiada EGR , to jest to silnik TDI . Czyktoś może to potwierdzić ??
Dzięki z góry

gino - 2012-01-06, 11:59

posiadają :spoko
HarryLey4x4 - 2012-01-06, 12:22

dzięki gino. Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe :diabelski_usmiech
SlawekEwa - 2012-01-06, 12:34

gino napisał/a:
posiadają

Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji :chytry
HarryLey4x4 napisał/a:
Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe

Dlaczego zaślepić ? :shock: Jak jest to ma być sprawny i działać :mrgreen:

janus - 2012-01-06, 13:00

SlawekEwa napisał/a:

Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji :chytry


Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik :?:

SlawekEwa - 2012-01-06, 13:05

janus napisał/a:
Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik

Właśnie te :(

janus - 2012-01-06, 16:23

SlawekEwa napisał/a:
janus napisał/a:
Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik

Właśnie te :(


:( - czy ten emotikon oznacza, że się martwisz, iż ma go tak mało silników, czy że trafił się właśnie w Twoim silniku? (w moim go w takim razie na szczęście nie ma :ok )

Z moich doświadczeń wynika, że jest to w kwestii eksploatacji (pozostawiam na boku problemy ekologii) dosyć problematyczne rozwiązanie :-/ . Jedyny problem, w przeciągu przeszło 90 tys km z silnikiem 1,5 dCi (w Kangoo-rku), to właśnie zanieczyszczenie i zawieszenie się w trasie EGR-a (duży spadek mocy), pomimo starań stosowania dobrego paliwa :(
Na szczęscie czyszczenie i przemycie w benzynie pomogło :mrgreen:

SlawekEwa - 2012-01-06, 16:33

janus napisał/a:
czy że trafił się właśnie w Twoim silniku?

Właśnie to mnie nie cieszy :placze2

HarryLey4x4 - 2012-01-06, 19:10

no fajnie, to ja też mam to "szczęście",że mi się trafił silnik z tym EGR'em. Jednak nie mam tego sterownika SŁAWEtnego, czyli tego co ma Sławek, no chyba ,że mój mechanik zdjął go szybciej niż go zauważyłem.
W każdym razie , jak rozumiem, mogę się pozbyć owego EGRa zamykając blaszką z kwasówki, choćby po to , by nie spotkało mnie to co Janus opisywał.
W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem.
liczę na Waszą pomoc

SlawekEwa - 2012-01-06, 19:41

HarryLey4x4 napisał/a:
W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem.

Na wyjściu spalin z kolektora wydechowego w kierunku zaworu EGR. Blaszka z nierdzewki musi mieć co najmniej 1mm grubości.

HarryLey4x4 - 2012-01-06, 20:40

a jak wygląda sprawa czujnika podciśnienia, czy jak tam zwał ten układ EGR, czy coś z nim się robi , czy pozostawia bez ingerencji ??
pawel-m - 2012-01-06, 21:35

zaslepic! zatkac! zakryc! zatamowac! zapomniec ze zawor zyl
bonusik - 2012-01-06, 22:15

Zatkać to można rurkę korkiem... :szeroki_usmiech
To półśrodek,zaślepienie EGR-u pomaga chwilowo potem odzywa się układ diagnostyczny.
Można czyścić,można zaślepiać a i tak kończy się na wymianie na nowy.
Jeśli zaślepisz EGR to musisz zrobić zworę bo inaczej od razu świeci się "check"...
Wyjątkiem jest EGR membranowy,który jest poza diagnostyką.
To dobry sposób na sprzedaż auta ale na dłuższą metę potem diagnostyka wyłapie awarię...
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....
:spoko

HarryLey4x4 - 2012-01-06, 22:25

ja nie mam raczej check engine, bo tu brak komputera :mrgreen: , więc raczej sonda lambda nie padnie
SlawekEwa - 2012-01-06, 22:34

bonusik napisał/a:
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....

Sonda w 2.8 idTd :shock: gdzie ? jak? skąd :haha:

bonusik - 2012-01-06, 22:34

Im mniej elektroniki na pokładzie tym lepiej.... :ok
Autko dłużej pożyje... :szeroki_usmiech

HarryLey4x4 - 2012-01-06, 22:57

SlawekEwa napisał/a:
bonusik napisał/a:
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....

Sonda w 2.8 idTd :shock: gdzie ? jak? skąd :haha:


no właśnie.
A przy okazji, to czy w tym "naszym" układzie Sławku, czujnik podciśnienia który jest wpięty w układ EGR, daje jakieś impulsy do czegokolwiek dalej, czy tylko służy do sterowania zaworkiem "spalinowym" . Wydaje mi się ,że jest tam jakiś czujnik prądowy i nie wiem dokąd idzie informacja z niego

SlawekEwa - 2012-01-06, 23:02

W moim silniku idzie właśnie do tego SŁAWEtnego sterownika :chytry
HarryLey4x4 - 2012-01-06, 23:08

hmmm, no to się jutro przyjrzę , czy ja nie mam na pewno takowego u siebie
fan - 2017-06-04, 05:08

może jakieś zdjęcie- bo i ja poszukuję w 2,8 idtd tego zaworu (kupiłem już blaszkę)
janus - 2017-06-05, 11:26

Nie musi być zaworu. Ja nie mam :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group