| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - rempnt silnika 1.9 TD '89
marcylrex - 2012-01-18, 17:27 Temat postu: rempnt silnika 1.9 TD '89 Witam,
czy ktoś próbował wykonać remont silnika , wymiana pierścieni , panewki i piórom wie co bez wyciągania z samochodu. Czy to jest realne?? Chcę to zrobić sam
gino - 2012-01-18, 17:38
tak..nie jest to szczególnie trudne do zrobienia
tylko taki remont to raczej ''na handele'' a nie dla siebie
to troche tak jak z zakładaniem czystych majtek na za$%&ny tyłek ..DA SIĘ
i nawet ''wzrokowo'' efekt niezły...ale .....smród zostaje
marcylrex - 2012-01-18, 18:08
gino,tzn. ??
silnik chodzi bez problemu . Pali od pierwszego . Mam wycieki na turbo i na zewnątrz na kolektorze ssącym. Pamiętam z zamierzchły czasów (Żuka ) że dało sie to zrobić. Zakładam że pierścienie wymienię i uszczelki a przy okazji sprawdzę głowice. Ogólnie silnik ma moc. Co sadzisz. Powiem tak chcę zrobić dla siebie ale nie narobić sie
Wiem że dwa grzybki w barszcz nie zawsze wchodzą .
gino - 2012-01-18, 19:42
no to jesli silnik mam ''moc'', odpala, i ogólnie..nic poza tym olejem przy turbo sie nie dzieje..
to przypuszczam że wystarczy porządna regeneracja turbiny
jest to koszt ok 1200-1500pln + de/montaż
i w/g mnie jest to najlepsze wyjscie
ja, regenruje turbinki w Warszawie na Woli..
jak do tej pory, bez reklamacji , a kilkanaście dla mnie juz robili
jest jeszcze jakaś duża firma w Poznaniu, tez ma dobrą opinie..
osobiście nic tam nie robiłem..
marcylrex - 2012-01-18, 19:47
przy zakupie samochodu dostałem turbinę , wychodzi ze nówka.
Ale zobaczę jak zdejmę głowice . Chodziło mi czy da się tak jak kiedys wymienić pierścienie bez całego tego rozwalanie. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale elektrykiem.:)
A oni zawsze kombinują
gino - 2012-01-18, 20:04
po co chesz rzeźbić w silniku, skoro sam mówisz, że jest z nim wszystko ok.. | marcylrex napisał/a: | | silnik chodzi bez problemu . Pali od pierwszego |
jedynie turbina rzyga olejem..
jestes elektrykiem..to inaczej..napiszę
czy wymieniałbyś skrzynke bezpieczników, bo spaliły sie 2 bezpieczniki
z jednej strony chcesz przyoszczędzić..robiąc remoncik rodem z PRLu
z drugiej..chcesz wywalac kase, i robic coś..czego w/g Twojego opisu..roboty wcale nie wymaga..
a..wymiana/regenracja turbiny i tak Cie nie ominie
skoro , masz drugą/nową ..przełóż ją
w 1.9 td..jest to tylko pare godzin roboty
w jeden dzień spokojnie, bez nerwów to zrobisz..
dostep jest dość dobry
Argo - 2012-01-18, 23:01
Pierścienie wymienia się gdy silnik nie ma kompresji lub ma przedmuchy pali olej. Pamiętaj że wymiana pierścieni to dopiero 1/3 prać i kosztów. jak uszczelnisz tłoki to może jeszcze więcej palić poprzez prowadnice zaworów i tak się dzieje w 90% przypadków. Robiąc średni remont należy oprócz pierścieni, zebrać skrobakiem progi na gładziach, głowicę splanować i wymienić uszczelniacze zaworów, prowadnice jak mają duże luzy, zawory przeszlifować itp. Najpierw porządnie go zdiagnozuj, a później podejmij decyzję. wymiana samych pierścieni może Ci dać odwrotny wynik od zamierzonego. Na ciepłym silniku sprawdź 1. Czy turbina ma duży luz podłużny i poprzeczny (Kombinerkami złap za nakrętkę koła sprężarki i ruszaj na wszystkie strony) 2. sprawdź czy odma silnika jest drożna jak widać olej od strony sprężarki. 3. zapal silnik, odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy mocno dmucha. Nic nie rób na czuja bo to nie ma sensu. Napisz jakie wyniki .
marcylrex - 2012-01-19, 17:39
gino, czyli radzisz bym wymienił tylko turbinę?
Olej pojawił sie w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza. Będąc wczoraj na przeglądzie technicznym, zasugerowano mi wymianę pierścieni olejacych na cylindrach.
Tak czy inaczej muszę wymienic uszczelkę pod kolektorami bo tam jest "zasmarkane" olejem . Więcej wycieków nie widać.
Argo - 2012-01-19, 17:54
Olej w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza świadczy o zapchanym odrzutniku oleju w obiegu odmy lub dużym przedmuchu. turbina niema nic do tego.
gino - 2012-01-20, 00:35
marcylrex
| marcylrex napisał/a: | | Olej pojawił sie w przewodach do filtra i chłodnicy powietrza | .Ślady oleju w tym przewodzie są normą bo niewielkie ilości dostają się tam z przewodu odpowietrzającego skrzynię korbową/odmy.
ale, gdy jest tam duzo oleju, może to świadczyć o zużyciu uszczelnień turbosprężarki
i na to stawiam
przy okazji oględzin, na zimnym silniku, sprawdź jaki jest luz na wirniku
oczywiście miej świadomośc, że te wszytskie porady...to wszystko wróżby z fusów...
AiR akurat w tym przewodzie/do chłodnicy powietrza/..to głównie TURBO ma ''cos do tego''..
nieszczelna-luźna turbina, wywala do tego przewodu mase oleju..
czesto silnik przez to przydymia na niebiesko...
a oleju z silnika zaczyna sporo ubywac..
mimo że cała reszta silnika może byc w b.dobrym stanie
marcylrex - 2012-01-20, 19:30
OK jesli jutro pogoda pozwoli to zajrzę do turbiny. Właściwie sprzedający mówił mi że silnik po remoncie ale turbiny nie wymieniał i dlatego dosłał mi tą. Tylko, żę ta jest prawdopodobnie od młodszego, nowszego modelu silnika.
Notker - 2012-01-20, 22:12
Silnik się remontuje tylko wtedy , kiedy są ku temu poważne przesłanki, jak np. niska kompresja zmierzona manometrem lub duże zużycie oleju. Silników od dawna się nie remontuje "na aucie" tak jak jest to opisane w "Bazie Sokołowskiej" Hłaski kiedy to młody szofer wymienił sobie panewki w trasie:).
Zresztą jeśli nie jesteś mechanikiem jak napisałeś , to po co o tym w ogóle myslisz?
Konieczna jest przede wszystkim dobra diagnostyka, aby jak ktoś napisał, nie wróżyć z fusów
.
Co do turba, to zależy ile bierze oleju, jeśli są to tzw. zapocenia to nie ma się sensu z tym babrać , chyba że robisz poważne trasy za granicą.
Choć w sumie są awaryjne metody umożliwiające odłączenie turba i kontunuowanie jazdy bez niego.
gino - 2012-01-21, 08:05
| Notker napisał/a: | | są awaryjne metody umożliwiające odłączenie turba i kontunuowanie jazdy bez niego |
zgadza się...
ale to straszna męczarnia z jazdą..
trzeba pamiętać, że silnik z Turbo jest rozprężony w stosunku do silnika fabrycznego bez turbiny
gdy odłączysz turbine, to silnik nie ma tyle mocy, co zwykły fabryczny bez turbo
co gorsze w silniku pozbawionym turbiny, spada równiez moment obrotowy
i traci on całkowicie dynamikę
ale..faktycznie wrócić się da
marcylrex - 2012-01-21, 16:20
Turbo wyjęte, faktycznie ma luzy osiowe i olej w przewodach.
Ale jest teraz mały zonk . Posiadane turbo ma inną końcówke do rury wydechowej oraz wylot ze sprężarki jest obrócony praktycznie o 180 st. Jak pisałem sprzedawca uprzedził, że to od nowszego modelu. Ale twierdził, że da sie to założyć-dopasować. Tylko czy taka przeróbka ma sens. Czy lepiej tą sprzedać a kupić oryginalną?? Fakt że troszke szkoda bo ta jest nówka nie regenerowana . Co myślicie o tym??
Argo - 2012-01-21, 16:36
zregeneruj stare, turbo musi o takie same, wygląd zewnętrzny to nie wszystko.
gino - 2012-01-21, 19:12
marcylrex
ja, na Twoim miejscu, sprzedałbym to ''nowsze''
a swoje stare, zregenerował
masz tu parę firm które sie tym zajmują
http://www.turbonaprawa.pl/
http://site.scrollproduct...CFdEe3godtG1xHw
marcylrex - 2012-01-22, 16:16
gino, Rozesłałem zapytania do wielu firm zobaczymy kto sie odezwie, ale komu to zlecić to bladego pojęcia nie mam.
Jeśli któryś z Kolegów ma namiary na rzetelną firmę a i w dobrej cenie to chętnie bym skorzystał z namiarów.
Turbina którą posiadam okazała sie turbina od rodzinki Jumper, Ducato Boxer 3.0. Mogę odstąpić komuś .
marcylrex - 2012-01-23, 17:54
Czy zna ktoś z Kolegów firme TURBOREG z Bierutowa ?? Jesli tak to proszę o informacje bo szukam komu by tu zlecić naprawę.
|
|