|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
MERCEDES - SPALANIE!!
pooweck - 2012-01-19, 07:00 Temat postu: SPALANIE!! 2 tygodnie temu założyłem LPG do kampera (tabbert, 2,3 benzyna, mercedes, 2,8 tony)
Zrobiłem wczoraj małą traskę ok 300 km i okazało się że "papusia" ponad 27 litrów LPG na 100 km. Stąd moje pytanie: czy takie zużycie paliwa jest czymś normalnym czy coś jest "nie hallo" z instalacją lub silnikiem? Dziękuję za podpowiedzi
gino - 2012-01-19, 08:48
czekaj na odpowiedź ''gazownika'' on fachura...
ale..2.3 w Tabbercie/pewnie integralny / i 27l....to masakra..
myślę że nie powinien przekroczyć 15-18l
eMWu - 2012-01-19, 09:28
podstawowe pytanie - ile palil benzyny przed przerobką.
pooweck - 2012-01-19, 09:54
no właśnie-spalanie benzyny to ok.14 l/100 km
a doczytałem na jakiejś stronie od LPG że auto nie może palić więcej niż 115% zużycia benzyny
pooweck - 2012-01-19, 10:04
... aa i jeszcze rozdzwoniłem się po znajomychi...jeden z nich doradził "...wspawanie sądy lambda w wydech i w oparciu o nią dawkowanie gazu"
Jam prosty człowiek i jak coś wężykiem zasila jest ok ale ponoć taki patent jest ogólnie stosowany i...działa
jacekiagatka - 2012-01-19, 11:10
A jesteś pewien czy dobrze policzyłeś ilość spalonego gazu? Wielkość butli nie jest równa ilości tankowanego gazu.
ARCADARKA - 2012-01-19, 11:29
Moja Arca na pierwszej wyprawie spaliła mi prawie 30 litrów gazu na 100 km,,,,,,,,po wizycie u człowieka który zna się na rzeczy ,okazało się ,że tylko potrzebna była regulacja ,,,,,,,,,,,,teraz spalanie 20 litrów na 100 km ,,,,,,,,,,,,,,,,,podjedź do zakładu gdzie się tym trudnią niech sprawdzą co potrzeba i na pewno będzie w porządku
airgaston - 2012-01-19, 13:18
Trochę za dużo. Mój pali ok 16L benzyny a na gazie wącha ok 18-20L. Mam silnik 2.3 W115 a moja instalacja jest nie za bardzo wyregulowana.
Tadeusz - 2012-01-19, 13:37
Porównanie właściwości obu paliw, ale również potwierdzająca je praktyka pozwala na kategoryczne stwierdzenie, że zużycie gazu nie powinno przekroczyć 120% normalnego zużycia benzyny przez ten sam silnik.
Jeśli zużycie benzyny wynosi ok. 14 litrów to dla gazu normą winno być 17 litrów.
Długo używałem w fordzie instalacji gazowej i wiem jak wiele zależy od właściwych ustawień i jakości instalacji.
Instalacja włoska w moim fordzie wymagała częstych regulacji i zaniedbanie tego obowiazku podnosiło wkrótce spalanie do nawet 150%. Po wymianie instalacji na holenderską problem się skończył, nie wychodziłem nigdy, nawet w trudnych warunkach, powyżej 125%.
Było to dawno i być może moje ówczesne doświadczenia są teraz psu na budę.
makdrajwer - 2012-01-19, 16:40
Każda instalacja po założeniu i po przejechaniu paruset km wymaga regulacji. Wyreguluj a potem sprawdzaj. A z tym wspawanie lambdy raczej sie wstrzymaj.
koder - 2012-01-19, 16:44
28l LPG/100 to żre mi smoczyca przy jeździe na reduktorze w terenie (silnik 4.3l v8, 2300kg masy, reduktor x2.3). Benzyny praktycznie tyle samo. 27 przy silniku 2.3 to bardzo dużo - jeśli przekraczasz o kilka procent spalanie "na benzynie", to jechałbym do jakiegoś fachowca na przegląd i regulację.
silny - 2012-01-19, 22:37
witam , koledzy dobrze radza - jest gwarancja to z niej kozystaj az doreguluja. jesli moge to sugeruje dobrze ustawic zaplon , tak plus 2-3 stopnie powyzej benzyny i zamadruj sie kolego monterowi zeby mixer dobrze dobral , bo ta dziurka ma potezne znaczenie . aaaa i jeszcze termostat czy dobry bo gaz lubi ciepelko
jak by co to opisze ci prosty sposob na wyregulowanie instalki na srubce
eMWu - 2012-01-20, 07:41
nikt nie pisze o generacji gazu ale po stwierdzeniu "dospawaniu sondy" domyslam sie ze 1 sza. i Jak gazownik pisze - doregulowanie instalacji na "śrubke" jest banalnie proste i nie wymaga zadnego sprzetu. Jesli kształt dolotu na to pozwala polecam zamiast miksera urzadzonko o nazwie BLOS.
silny - 2012-01-21, 15:24
dobra rzecz ale kto mu wyreguluje jak na srubce nie jest dobrze . pozadna regulacja blosa to tez nie hop-siup . osobiscie jestem za sonda lambda 1 przewodowa ala opel i sterownikiem pod sonde . widac wtedy dawke
eMWu - 2012-01-21, 21:45
coz blosa na ogol trzeba samemu ogarniac. Ale jak sruby nie potrafią ogarnac to niech robią sonde. Osobiscie nie wydalbym 3 cyfrowej sumy na dodatkowy i zbedny sprzet "bo ktos nie potrafi" bo jesli 1) zaplon ok 2) dolot szczelny i reszta isntalacji 3) ustawiowne jako tako (wprawny nawet na ucho ustawi) musi chodzic bez elektroniki.
U mnie po pierszej probie ustawienia w warsztacie Blosa "panie toto sie samo reguluje" facet krzyknal na widok wskazan analizatora spalin, z reduktorem nie wiedzial co ma zrobic masakra po prostu - sam se za to wzialem. To nie jest trudne
pooweck - 2012-01-23, 17:01
dziękuję wszystkim za podpowiedzi
co było przyczyną?
1-zesztywniała membrana
2-konieczna regulacja (nie na ucho, oko) a za pomocą analizatora spalin
3-korekta
Teraz można jezdzić-18-19,4/100 km
silny - 2012-01-23, 18:22
zesztywniala membrana ty masz stary ten gaz czy co , bo membrany sztywnieja po paru latach
makdrajwer - 2012-01-23, 20:16
Może ze strachu zesztywniała
eMWu - 2012-01-25, 12:48
ze jej sonde dospawają
Cyryl - 2012-01-25, 12:54
makdrajwer napisał/a: | Może ze strachu zesztywniała |
albo z podniecenia nowym paliwem
Andrzej 73 - 2012-01-25, 13:39
Cyryl napisał/a: | albo z podniecenia nowym paliwem |
Bardziej nową ceną paliwa. Gaz - to połowa ceny benzyny , a czym wyższa cena benzyny tym większa korzyść z gazu.
pooweck - 2012-01-27, 16:00
nie jestem z rodu Karingtonów :)
radzę sobie po swojemu:
1 zakup instalacji na szrocie-100 pln
2 dodatkowe węże trójniki itp-80 pln
3 nowa membrana i analiza spalin wraz z ustawieniem-130pln
RAZEM 310 I DWA DNI PRACY
koszt najtańszej instalacji: .......pln
kimtop - 2012-01-27, 16:32
A co z papierami?
|
|