Kamperowanie - jakich prędkości oczekujemy od old-kamperków/fakty i mity /
DreamsOnWheels - 2012-02-01, 22:46 Temat postu: jakich prędkości oczekujemy od old-kamperków/fakty i mity /Jest facet, ktory sprzedaje swojego kampera i jest stad, z tego forum.
W ogloszeniu stoi, ze auto porusza sie z predkoscia 100 km/h....
Pojechalem, obejrzalem, odbylem jazde probna.... 80 km/h max.... Pan mowi, ze trzeba bardziej cisnac na pedal gazu.... cisne wiec ile wlezie.... NIC.... 80 km/h.... Pan mowi: bardziej cisnac!!....
Podsumowanie:
Cisnalem ile wlezie, zakwasy na dwuglowym, auto jedzie max 80 km/h.
Jesli komus taka predkosc pasuje, OK. Jesli nie, odpusccie sobie 75KM w kamperze.
Post tak a'propos obiecanek internetowych a stanu faktycznego.
Cheers.WINNICZKI - 2012-02-02, 08:30
maryanos napisał/a:
Cisnalem ile wlezie, zakwasy na dwuglowym, auto jedzie max 80 km/h.
Jesli komus taka predkosc pasuje, OK. Jesli nie, odpusccie sobie 75KM w kamperze.
Zapraszam o normalnej porze na przejażdżkę(tzn jak temperatura przekroczy +18) teraz nie chce mi sie wyłazić z chałupy. 2.5D wolnossący spokojnie jedzie 100-110. Więcej nie. Pisze o Fiacie Ducato z 1990 roku. Jeszcze raz zapraszam wiosną,na zmianę zdania. Też jestem z tego forum. IAAN - 2012-02-02, 09:22
maryanos napisał/a:
Jest facet, ktory sprzedaje swojego kampera i jest stad, z tego forum.
W ogloszeniu stoi, ze auto porusza sie z predkoscia 100 km/h....
Pojechalem, obejrzalem, odbylem jazde probna.... 80 km/h max.... Pan mowi, ze trzeba bardziej cisnac na pedal gazu.... cisne wiec ile wlezie.... NIC.... 80 km/h.... Pan mowi: bardziej cisnac!!....
Podsumowanie:
Cisnalem ile wlezie, zakwasy na dwuglowym, auto jedzie max 80 km/h.
Jesli komus taka predkosc pasuje, OK. Jesli nie, odpusccie sobie 75KM w kamperze.
Post tak a'propos obiecanek internetowych a stanu faktycznego.
Cheers.
niewiem kolego czy nie spotkaliśmy się czasem w tym kamperze chyba tak
więdz pozdrawiam
w opisie jest tak
- Peugeot J5 280L (KFZ Wohnmobil)
- Rok produkcji 1987
- Przebieg 195 000 km
- Silnik Diesel o mocy 75 KM poj. 2482 ccm
- Prędkość maksymalna 100 km /h
- Zużycie paliwa ok. 10 litrów ropy na 100 km
prędkośc maksymalna 100 km /h i to nie z licznika tylko gps wiem bo jechałem srednia przelotowa to ok 86-80 km według gps wiem bo tak jeżdrzę ale srednia z trasy to już nie to samo bo minimalna z jaką spinałem się po górach nieraz spada poniżej 20 km/h
po tej jezdzie maks 80 o której chyba wspominasz sam nie mogłem w to uwierzyć wiedz musiałem się sam przejechac kilka dni pózniej na tej samej trasie i mnie wychodzi wg licznika ok 95 km/h
myslę że jest to spowodowane róznicą w jeżdzie np 100konną osobówką a 75 konnym kamperem który waży 2,5 tony i odpowiedniego czasu dobierania przełożeń
winniczki napisał
Zapraszam o normalnej porze na przejażdżkę(tzn jak temperatura przekroczy +18) teraz nie chce mi sie wyłazić z chałupy. 2.5D wolnossący spokojnie jedzie 100-110. Więcej nie.
więdz ja mogę tylko dodać tak
jak się zrobi trochę cieplej ok 0 to znów się przejadę i zrobię fotkę że powyżej 90 to jedzie spoko a 100 to max przynajmiej ten mój
i nie ma się co okłamywać
tutaj też moje zdziwienie po kupnie
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5564
róznice tez mogą wynikać z jakości paliwa ale u mnie orlen w zbiorniku jedno jest pewne spalanie ok 10,6 litra na 100 km przy normalnej jezdzie tj ok 80 -85 km /h
a co do 75 km w kamperze to silnik bardzo powszechny wyprodukowano tego tysiące i jesli by się nie sprawdzał to by go tam nie było
jeszcze jedno 87 rp to inna technika niż dziś a za dzisiejszą technikę trzeba też więcej zapłacić niestety trzeba wybrac kompromis jazda a cena
i na koniec nie wierzcie w wagę w papierach że 6 m kamper z alkową waży 2200-2300 kg
oto waga mojego butla gazu i ful paliwa zdjęcie z sobotyIAAN - 2012-02-02, 09:25 zdjcieWINNICZKI - 2012-02-02, 11:59 To i tak mało, mój waży 2750 ,ale w papierach ma ,że ma ważyć 2800,a DMC ma 3100 IAAN - 2012-02-02, 14:25 co do prędkosci to powiedzmy że mi się chciało aby nie być gołosłowny i poszedłem odpalić kampera u nas dziś nie dużo bo tylko -17 *C trochę pochodził i w drogę więdz proszę tak jak pisałem prędkośc 100 to max na płaskim
koła 14 caliWINNICZKI - 2012-02-02, 17:45 Sądząc ze wskazań predkościomierza ostatnie 10km/h ''dochodziłeś " przez 5 kilometrów.Ale 100-wką leci. Pełen szacun za determinację,w autku jak widać na termometrze -17.5. wbobowski - 2012-02-02, 18:12
WINNICZKI napisał/a:
Ale 100-wką leci
Na GPS nie byłoby więcej niż 92 km/h... każdy licznik samochodowy zawyża przy fabrycznym ogumieniu i przełożeniach.makdrajwer - 2012-02-02, 18:27
wbobowski napisał/a:
WINNICZKI napisał/a:
Ale 100-wką leci
Na GPS nie byłoby więcej niż 92 km/h... każdy licznik samochodowy zawyża przy fabrycznym ogumieniu i przełożeniach.
Akurat moje dukato-laweta pokazuje idealnie. I na pusto ponad 140 leci Oczywiście w TD. A aklowe w 2.5D też rozpędzałem do setki między Łodzią a Czestochową. Ale niesety - za krótki dystans.IAAN - 2012-02-02, 22:56
wbobowski napisał/a:
WINNICZKI napisał/a:
Ale 100-wką leci
Na GPS nie byłoby więcej niż 92 km/h... każdy licznik samochodowy zawyża przy fabrycznym ogumieniu i przełożeniach.
jak zelży mróz to zrobię próbę z gps ale sądze że w przedziale 80 -90 km zadużo nie oszukuje
nie ma co ukryawć przecież to podwozie to raczej powinło wozic węgiel na pace 50 km/h a nie kampera
pisałem że 100 max i jest max opis zgodny ze stanem faktycznym
zawsze jadę do 90 to gps pokazuje ok 86-87 i wtedy spalanie jest w normie miałem kiedyś 2,5 td i tam 110-120 nie było problemem a zabudowa większa i ciężar też
ta setka to na odcinku ok 2km i odziwo pod górkę na 4 biegu przy rozpędzie prawie 90
stówką leci WINNICZKI - 2012-02-02, 23:11 Kol.micurin twierdzi ,że jego 1,9 td bez problemu jeździ 130 ,osobiście trudno mi w to uwierzyć ,że 7 koni mechanicznych więcej potrafi rozpędzić kampera do 130km/h. IAAN - 2012-02-03, 09:08 w przyszłą niedzielę będę jechał ok 170 km zrobię porównanie z gps i spalanie zobaczymy jak wyjdzie bo sam jestem ciekaw
Kol.micurin twierdzi ,że jego 1,9 td bez problemu jeździ 130
on ma ciut bardziej opływową alkowę mysle że przy dobrych układach wiatru na równej drodze może osiągnie to 130 ale będzie to max tak jak u mnie i koniec jego możliwościDreamsOnWheels - 2012-02-03, 09:32 Nooo kolego....docisnal dziadek do 100!!! ZWRACAM HONOR I CZAPKI Z GLOW CHYBA )))WINNICZKI - 2012-02-03, 11:13 Na takim mrozie, uważam ,że jak by było ciepło to spokojnie pójdzie 110.Dla mnie to i tak jest fenomen tych samochodów.Przecież jako nowe auta ponad 20 lat temu prędkośc max blaszaków i dostawczaków została określona na 116km/h.Mineło tyle lat na grzbiet wsadzono mu plecak o kształcie cegły dużo wyższy i szerszy niż szoferka i taki" dziadek" pomyka jeszcze 100-ką. IAAN - 2012-02-03, 11:34 znalazłem staty zapis z gps
tutaj poszedł więcej niż w opisie
jednak srednia prędkośc jazdy jest i tak o wiele niższa niż 80 tak wychodzi nie da się ukryć nawet jadąc wciąż 110 nie wyjdzie tyle srednia każde przyhamowanie i warunki na drodze mają na to wpływIAAN - 2012-02-03, 11:39
WINNICZKI napisał/a:
Na takim mrozie, uważam ,że jak by było ciepło to spokojnie pójdzie 110.Dla mnie to i tak jest fenomen tych samochodów.Przecież jako nowe auta ponad 20 lat temu prędkośc max blaszaków i dostawczaków została określona na 116km/h.Mineło tyle lat na grzbiet wsadzono mu plecak o kształcie cegły dużo wyższy i szerszy niż szoferka i taki" dziadek" pomyka jeszcze 100-ką.
też to chciałem powiedziec o mrozie ale bałem się że mnie wyśmiejecie ze co że mróz i inna jazda myslę że tak bo gęste paliwo i pompa ma co robić a ja nie mam podłączonego tego podgrzewacza paliwa co jest przy silniku tylko idzie bezpośrednio na filtr
ale co tam jest setka
widze że kolega maryanos zwiększył pułap cenowy zakupu ponad dwarazy Bogusław i Ewa - 2012-02-03, 11:48 WINNICZEK ma prostą rację.Dane techniczne dotyczą Ducato ale blaszaków a nie camperów z alkową,tak mi się wydaje Dane techniczne są dla Nowych pojazdów! pawel-m - 2012-02-03, 12:13 widze ze kazdy temat zakupu kampera slizga sie o temat predkosci max pojazdu -widac ze polska krew sie gotuje w zylach i kazdy chce pedzic ile fabryka da ,a najlepsze osiagi mocy i spalania to jest max 3/4 obr maxymalnych silnika ,mysle ze w tym przypadku jakies 85km/h 90km/h ajak sie ma juz gaz do dechy to kto chce moze sobie deche wyciagnac (chyba kiedys sie skonczy na zorganizowaniu jakiegos zlotu wyscigowych kamperow ,albo wyscig z gdanska do zakopanego i mysle ze roznice tych szybkich a tych wolnych na mecie beda niewielkie) gino - 2012-02-03, 12:40
pawel-m napisał/a:
zorganizowaniu jakiegos zlotu wyscigowych kamperow ,albo wyscig z gdanska do zakopanego i mysle ze roznice tych szybkich a tych wolnych na mecie beda niewielkie)
jest dokładnie tak jak mówisz...
tym staruszkom jeżdzącym 130 z alkowa....nagle zapchaja sie filtry..
a po odpaleniu GPSa...100wy na liczniku okażą 85tką w realu
mój na liczniku nie raz miał 120...a w realu..nigdy nie przekroczył 100..
no..chyba że z górki..to tez jak u Irka..miałem wykaz maksymalnej prędkości 110
ale na płaskim...j/w
a pod górke...to całkiem fajnie..turystycznie 70YAN - 2012-02-03, 12:55 Tu nie chodzi chyba o wyścigi z Gdańska do Zakopanego ale o to żeby na całej tej trasie nie mieć przed soba ciągle tego samego tira. A nie rzadko we wstecznym lusterku widzisz kolumne kilometrową.Trzeba mieć zapas paru koników żeby kogoś wyprzedzić. Stare rozwiązania tego nie gwarantują.WINNICZKI - 2012-02-03, 13:00 Oczywiscie GINO masz rację , i cały czas chciałem to udowodnić. Ale koledzy nie dość,że mają super szczęście (Jarekzpolski )świetnie to napisał,to jeszcze ich maszyny jeżdżą dwa razy szybciej niż reszta. Pozdrawiam miłego dnia DreamsOnWheels - 2012-02-03, 14:10
jans napisał/a:
Tu nie chodzi chyba o wyścigi z Gdańska do Zakopanego ale o to żeby na całej tej trasie nie mieć przed soba ciągle tego samego tira. A nie rzadko we wstecznym lusterku widzisz kolumne kilometrową.Trzeba mieć zapas paru koników żeby kogoś wyprzedzić. Stare rozwiązania tego nie gwarantują.
Lepiej bym tego nie ujal!!!!arrtur - 2012-02-03, 15:24
Irek napisał/a:
maryanos napisał/a:
Jest facet, ktory sprzedaje swojego kampera i jest stad, z tego forum.
W ogloszeniu stoi, ze auto porusza sie z predkoscia 100 km/h....
Pojechalem, obejrzalem, odbylem jazde probna.... 80 km/h max.... Pan mowi, ze trzeba bardziej cisnac na pedal gazu.... cisne wiec ile wlezie.... NIC.... 80 km/h.... Pan mowi: bardziej cisnac!!....
Podsumowanie:
Cisnalem ile wlezie, zakwasy na dwuglowym, auto jedzie max 80 km/h.
Jesli komus taka predkosc pasuje, OK. Jesli nie, odpusccie sobie 75KM w kamperze.
Post tak a'propos obiecanek internetowych a stanu faktycznego.
Cheers.
niewiem kolego czy nie spotkaliśmy się czasem w tym kamperze chyba tak
więdz pozdrawiam
Oczywiscie jesli mozna sobie odpuscic kupno samochodu bez turbiny to lepiej kupowac z turbina - tzn lepiej dla osiagow, bo inne kwestie wg uznania.
Nawet jesli moc w d i td bedzie indentyczna to td zawsze bedzie lepiej jezdzil. (za to zawsze bedzie wiecej palil)
oraz
Irek...
Oczywiscie jesli mozna sobie odpuscic spotkania z "klientami" ktorzy nie maja pojecia o samochodach i chca "poogladac" i sie przejechac to zawsze warto sobie odpuscic bo poprostu szkoda czasu.
A jesli sie szuka klienta i trzeba probowac z kazdym to trzeba miec przechodzenie przez to w kosztach.
Wiem ze taraz jest cokolwiek ciezko sprzedac, ale bez jaj.
Ja na moje samochody, ktore sprzedalem mialem po jednym kliencie. Doslownie po jednym tzn jak przyjechal to kupil. Mimo, ze wystawialem je np pol roku, i kontaktow bylo wiele.
Jak ciezko zdziwieni bywaja goscie, ktorym sie wydaje, ze bede ich obskakiwal jak turecki handlarz bo laskawie "chca kupic", gdy po deklaracji ze chca przyjechac obejrzec zadaje im kilka pytan...
skad taki pomysl, dlaczego akurat to auto ich zainteresowalo, czym do tej pory jezdzili - podobnym i w ogole na co dzien, itp. - w ogole jak smiem pytac .
Po czym dziekuje i zapraszam za kilka miesiecy jak juz beda wiedzieli czego konkretnie chca.
Inaczej codziennie jezdzilbym np teraz Samuraiem ktorego sprzedaje z "klientami", marnowal godzinami czas, paliwo, myl po nich samochod, wysluchiwal historii zycia i bredni jakimi to sa fachowcami i "jak to kolega kolegi".... itd itd.
Ciezko jest, ale na prawde szkoda baterii na zmieniono automatycznie na - opowiadaj.
PS
LT 75 KM bez turbiny 115km/h. (z turbina 100 KM 120km/h bo tyle bylo z przelozenia)
pozdrgino - 2012-02-03, 17:12 temacik ''szybkościowy'' przeniosłem..
bo niewiele ma wspólnego z ostrzeganiem przed zakupami IAAN - 2012-02-03, 17:56 jak klijent chce obejrzeć i przejechac się 300 km w tą i z powrotem to nie mogę mu tego zabronić
dlatego mysle że lepiej opisac jak jest niż póżniej robic głupie miny
ja ciśnienia na sprzedaż też nie mam a im bliżej lata po sprzedaży tym bardziej będzie ciężko wyrobić się znastępnym autem
telefon od czasu do czasu zadzwoni z pytaniem co i jak mysle że każdy kamperek znajdzie swojego własciciela to tylko kwestia czasu
miałem klijenta kiedys na to auto który przyjechał je zobaczyc chyba aż z pod Częstochowy był to jego 15 kamper którego oglądał i wiecie co on chciał zrobic z kampera????
,pan był miły porozmawialiśmy sobie fajnie, nawet nie chciał odpalać auta
on miał plan ------może też spotkaliście tego cudaka
jak usłyszałem co chce z nim zrobić to jakoś tak dziwnie mi się zrobiło
kto zgadnie dlaczegokimtop - 2012-02-03, 18:08 Myślę,że chciał (tak jak jest to w Niemczech) postawić kampera koło drogi,a w nim dziewczyny.
Na pytanie mojej córki- "co te panie robią?" ,JaWa odpowiedział-"bułki sprzedają" IAAN - 2012-02-03, 18:22 postawić się zgadza reszta nie
jak wrócę z pracy to odpowiem
może jeszcze jakieś propozycjeStasioiJola - 2012-02-03, 18:26 Marek napisał ;
Na pytanie mojej córki- "co te panie robią?" ,JaWa odpowiedział-"bułki sprzedają" :haha
A czyje???????????? A swoje !!!!!!!!!!!!!!!!
No niemalże spadłem z krzesła!! Ale swojego na b.......l też bym nie sprzedał !!!!! dziwaczek - 2012-02-03, 20:05 To ja wróce do tematu mój "dziwaczek" (2.5D alkowa Burstner 1988r 4 os. załadowany i zatankowany) max 100km/h - na autostradzie i po płaskim a z górki do 105km/h. Odczyty z prędkościomierza i GPS-u pokrywają się, kółka R14.
Prędkość podróżna 70-80km/h i tak lubię martini44 - 2012-02-03, 21:19 2,5 D wolnossak 75 km
u mnie prędkość podróżna 70-80 km/h z tym że przy 80 jest ciszej niż przy 70 km/h i niewiem dlaczego......
Przy predkości licznikowej 80 km/h GPS wskazuje 88 km/h i niewiem któremu wierzyć.....
Przy pełnych zbiornikach na prostej 110 km/h (jechałem tylko 2 razy bo żal mi silniczka)darol - 2012-02-03, 21:27
martini44 napisał/a:
Przy pełnych zbiornikach na prostej 110 km/h
to wtedy wyprzedzałeś mnie pod górę
ja jeżdżę jak martini .... bo przeważnie razem jeździmy , więc szybciej nie mogę WINNICZKI - 2012-02-03, 23:10 To jest dziwne zjawisko, ja też mam 2.5 wolnossaka i faktycznie cichnie jak zbliża sie do 100. Zupełnie cicho chodzi też przy 60km/h Najgłośniejszy jest prz 85ciu. U mnie gps pokazuje przy 70 pięć mniej a przy 100 już tylko dwa km/h.gryz3k - 2012-02-03, 23:43 Temat ciekawy. Ja właśnie ze względu na małą prędkość omijam alkowy z daleka. Mój 2,5 tdi spokojnie utrzymuje przelotową na poziomie 110 - 120 km/h. Spala wtedy ok 10-11 l. Maksymalnie udało mi się rozpędzić go /wg licznika/ do 140 km/h Względem gps oszukuje nie za wiele
Na pytanie dlaczego szybciej jeździć odpowiem: Bo ja mało cierpliwy jestem i dużo mam do zobaczenia. Wolę siedzieć na plaży niż za kierownicą miciurin - 2012-02-04, 02:13
WINNICZKI napisał/a:
Kol.micurin twierdzi ,że jego 1,9 td bez problemu jeździ 130 ,osobiście trudno mi w to uwierzyć ,że 7 koni mechanicznych więcej potrafi rozpędzić kampera do 130km/h.
Kolejny raz piszesz głupoty. W wątku :
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
kolega Sys napisał, że jechaliśmy maksymalną prędkością 130 km podczas oględzin, a później i kupnie mojego kamperka,a nie jak twierdzisz że bez problemu sobie śmigam tyle.
Zresztą moje autko oglądał wcześniej kolega z forum gptic 1, i bez problemu podczas jazdy próbnej jechał 110km/h co z resztą opisał w moim wątku.
Co nie zmienia faktu, że jest to już kosmos.papamila - 2012-02-04, 08:27
gryz3k napisał/a:
Ja właśnie ze względu na małą prędkość omijam alkowy z daleka
to alkowy miały słabsze silniki od np: integrali?
czy co innego jest powodem słabszych osiągów?dziwaczek - 2012-02-04, 10:02
papamila napisał/a:
gryz3k napisał/a:
Ja właśnie ze względu na małą prędkość omijam alkowy z daleka
to alkowy miały słabsze silniki od np: integrali?
czy co innego jest powodem słabszych osiągów?
Nie silniki są te same!
Alkowa daje OGROMNY opór powietrza, zero areodynamiki. Przy półintegralch i integralach jest lepiej. Alkowa trochę zwiększa zużycie paliwa, no i jedzie się takim wysokim i długim "klockiem lego". Ale pomaga przy hamowaniu, opór aerodynamiczny robi swoje
Ale dla mnie alkowa to coś fajnego, można tam wrzucić graty , pościel, kimnąć się bez rozkładania kanap, wygonić dzieci na "bocianie gniazdo" a one bardzo lubią to miejsce papamila - 2012-02-04, 10:23
dziwaczek napisał/a:
Alkowa daje OGROMNY opór powietrza, zero areodynamiki.
Przy półintegralch i integralach jest lepiej.
Alkowa trochę zwiększa zużycie paliwa,
jedzie się takim wysokim i długim "klockiem lego".
Ale pomaga przy hamowaniu, opór aerodynamiczny robi swoje
Dziwaczek,
spójrz na zdjęcie , przeczytaj opis i odpowiedz mi na 2 pytania
oba auta, z podobnych lat,
oba o prawie identycznej masie
wymiary bardzo podobne
moce silników prawie identyczne
teraz pytanie
1. -które auto więcej spali? (podobna droga, ten sam kierowca, zbliżone warunki)papamila - 2012-02-04, 10:31 odpowiedz szczegółowa do pyt 1
alkowa 9,5 l
integral 11l
wymiary róznią się kilkoma centymetrami
masy różnią się o 50 kg
moce różnią się o 10KM
teraz pytanie 2
skąd czerpiesz takie "pojechane" teorie?
dziwaczek
nie próbuję Ciebie zaczepiać, użytkuję oba auta już kilka lat,
zrobiłem nimi sporo kilometrów - stąd moje doświadczenia i wyliczanki
to tak od mrozu prezes1960 - 2012-02-04, 10:53 WINNICZKI, zgadzam się z kolega w zupełności,po przekroczeniu 90 km/h jest ciszej ,a powiedziałbym nawet przyjemniej .Mam alkowę i rozpędziłem autko do 110km/g i wcale nie trwało to lata świetlne a nawet wyprzedziłem TIRa (to już trochę trwało).Mój samochodzik 2.5 d spala około 10-11 l .Prędkość sprawdzałem na GPS i różnica prawie żadna!.Jak na razie jestem mile zaskoczony ,bo czytałem wiele o tym na forum,że wiele jest mitów o naszych kamperkach .Mój ma przejechane 239tyś km i całkiem dobrze sobie radzę, i nie narzekam że jest wolny!.Co prawda nie byłem jeszcze w górach i pewno tam się dowiem dopiero, co jest wart, ale na razie jest OK! Duży wpływ na jazdę ma złe ze stopniowanie skrzyni biegów ,mogło być trochę lepiej ale to przecież był w pierwszej wersji dostawczak!.Na "codzień"jeżdżę osobówką dieslem 170 konnym i widzę różnicę ,ale nie jest tak źle jak niektórzy piszą!My nie jeździmy osobówkami ,choć tak jest w papierach, ale dostawczymi z towarem,czyż nie jest tak? .W moich niemieckich papierach prędkość max 110 km/h,a przypomnę że Niemcy podają max prędkość przejazdową z jaką można podróżować!
A tak na marginesie ,czy to prawda że nasze osobowe specjalne mogą poruszać się z max prędkością 80 km/h według naszych przepisów! dziwaczek - 2012-02-04, 11:25
papamila napisał/a:
odpowiedz szczegółowa do pyt 1
alkowa 9,5 l
integral 11l
wymiary róznią się kilkoma centymetrami
masy różnią się o 50 kg
moce różnią się o 10KM
teraz pytanie 2
skąd czerpiesz takie "pojechane" teorie?
dziwaczek
nie próbuję Ciebie zaczepiać, użytkuję oba auta już kilka lat,
zrobiłem nimi sporo kilometrów - stąd moje doświadczenia i wyliczanki
to tak od mrozu
No tak mi się wydaje. Mam kamperka z 1988r. i jest kwadratowy dość i opisuje to na jego przykładzie. Owszem nowe konstrukcje maja bardziej opływową alkowę i może faktycznie podobnie to wychodzi z oporem powietrza. Na spalanie wpływa wiele czynników ale przede wszystkim styl jazdy kierowcy. Nie jeździłem integralem więc porównania organoleptycznego nie mam.
Odnośnie prędkości to jak jest wpisane w dowód rejestracyjny "pojazd specjalny" to max 80km/h tak mówią przepisy: (dla "mistrzów prostej w swych kamperach i nie tylko")
Jest takie stare powiedzenie rosyjskie "wolniej jedziesz dalej zajedziesz" polecam do stoswania
2009-08-19 Autor: Paweł Karpowicz na podstawie ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
Przepisy i caravaning - prędkość kampera
Z jaką prędkością powinien poruszać się kamper? Z jaką prędkością powinien poruszać się samochód ciągnący przyczepę? Użytkownicy kamperów podczas jazdy traktują kamper jako samochód osobowy i poruszają się z prędkością dostosowaną do pojazdu osobowego. Podobnie jest z kierowcami ciągnącymi przyczepę. Czy słusznie?
Tymczasem, to błąd. Najpierw należy sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, jak został zarejestrowany pojazd oraz czy ciągnie za sobą przyczepę lub naczepę, ponieważ od tego zależy dopuszczalna prędkość z jaką może się poruszać kamper i samochód ciągnący przyczepę/naczepę.
Podstawowe definicje
Pojazd specjalny
- pojazd samochodowy lub przyczepa, konstrukcyjnie nieprzeznaczone do przewozu osób lub ładunków.
Pojazd członowy
- zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą.
Zespół pojazdów
- pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania.
" Przepisy i caravaning
Art. 20.
1. W ustawie Prawo o Ruchu Drogowym określa się dopuszczalną prędkość pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym jako 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:
Zespołu pojazdów lub pojazdu nie wymienionego w pkt 1:
a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,
b) na pozostałych drogach - 70 km/h.
Jeśli kamper jest zarejestrowany jako samochód ciężarowy (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony) wówczas w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym ustawodawca określa dozwoloną prędkość poza obszarem: na autostradzie 130 km/h, droga ekspresowa dwujezdniowa 110 km/h, ekspresowa jednojezdniowa oraz na drodze dwujezdniowej o co najmniej dwóch pasach ruchu w tym samym kierunku – 100 km/h, na pozostałych drogach – 90 km/h. W drugim punkcie mamy pojazdy i zespoły pojazdów nie wymienione powyżej, które mogą poruszać się poza obszarem zabudowanym 80 km/h (m.in. drogi ekspresowe, autostrady) oraz na pozostałych drogach – 70 km/h. Kampery zazwyczaj klasyfikuje się jako pojazd specjalny (nie wymieniony w punkcie pierwszym), czyli obowiązują te dwie prędkości i nie można rozwijać prędkości większej niż 80 km/h, niezależnie do rodzaju drogi.
Oznacza to, że taki sam samochód o takiej samej DMC i takich samych gabarytach, jeśli nie jest zarejstrowany jako kamper, może poruszać się w zgodzie z przepisami z większą prędkością."
Gwoli przypomnienia znak drogowy na wjeździe do kraju Naszego Kraju.
ps. na tym forum robi się coraz więcej pyskówek i wrogości - idzie to w złym kierunku. Więcej luzu moi drodzy IAAN - 2012-02-04, 11:32
Irek napisał/a:
postawić się zgadza reszta nie
jak wrócę z pracy to odpowiem
może jeszcze jakieś propozycje
pan ten przyjechał z wydrukami kilku ogłoszeń o sprzedaży kampera
a po kupnie miał taki plan
ustawi go przy plaży gdzies w swojej okolicy i
i bedzie sprzedawał z niego piwo i kurczaki z rożna !!!
jak to kurczaki z rożna z kampera moje zdziwienie a gdzie sanepid i inne duperele
on na to że kibelek jest ,lodówka jest woda jest
no prawda jest
problem jest tylko to ze kabina nie jest oddzielona od zabudowy ale to da się zabudowac
no i zlew ma jedną komorę ?
mój kamper i produkcja kurczaków z rożna w nim
głowa nie boli jak o tym pomyślęLeo2 - 2012-02-04, 12:17 Powiem szczerze że ten przepis bardzo mnie satysfakcjonuje. 80km/h jest wystarczająca, w końcu są to pojazdy turystyczne. Jadąc wolniej więcej widzę, a że mam z tyłu nieraz ogon! to nie mój problem. Nasze auta są wysokie i szerokie i tylko dwu osiowe. Wymijanie się z TIRem na wąskiej drodze nie należy do przyjemności, zwalniam nawet do 40km/h i jadę bardzo ostrożnie.gino - 2012-02-04, 12:25
papamila napisał/a:
skąd czerpiesz takie "pojechane" teorie?
to ja zapytam przewrotnie..
czy uważasz że w takim samym modelu/..nie jak Ty pokazałes w 2 zupełnie innych samochodach../
integralu i alkowie...opór powietrza tworzony przez alkowe nie powoduje większego zużycia paliwa?
to dopiero jest ''pojechana '' teoria
papamilka..ja również
papamila napisał/a:
nie próbuję Ciebie zaczepiać
ale..uzytkowałem dwa lata j5 2,5d najwyższego blaszaka..i palił DO 9l a dzisiaj uzytkuje alkowe i pali OD 9 ...do...14
przy tym zuzyciu paliwa..
blaszakiem jeżdziłem 120 bez problemu..
kamperkiem do 100..z problemami
uważasz..że to nie otwarty spadochron, zwany alkową ma na to wpływ...?
jesli nie..to co w/g Ciebie.. papamila - 2012-02-04, 13:50 koledzy,
specjalnie nieco przerotnie napisałem mojego posta
i dałem taką fotę,
sęk w tym że auta użyte do porównania to różne podwozia
ford jest ekonomiczniejszy, fiat się nie popisał, pali więcej, fiat tak ma
na zdjęciu to moje auta ale podróżowałem jeszcze m.in podobną alkową na fiacie.
I stwierdzam że jadąc tym samym stylem, w podobnych warunkach
1. fiat spali więcej od forda
2. alkowa a integral będą miały bardzo podobne spalanie
3. niski, zaznaczam niski półintegral będzie miał ciut lepszy wynik
4. reakcja na wiatr jest taka sama w integralu i alkowie,
po prostu gabaryt aut jest porównywalny, różnica wysokości rzędu 10-15cm
nie ma znaczenia.
I na koniec uwaga, nie porównujcie blaszaków z pełnowymiarowymi kamperami
mam busy i nijak tego porównać w osiągach i spalaniu
A gdyby ktoś mnie pytał o spalanie ekstremalnie niskie to mógłbym napisać
(zresztą zgodnie z prawdą) że ford 2,0/ alkowa/hobby 5,8m (obecnie auto Gabrysi i Staszka) na eskapadzie 6500km po Norwegii z Kimtopami spalił średnio 8,5 l/100km
a wojaże greckie okazały się jeszcze ciekawsze - średnio 8,2 l/100km.
z zastrzeżeniem że tam częśc trasy powrotnej lecieliśmy wolniej jako asysta Tatkoga
pozdrawiam z zimnego pomorza gino - 2012-02-04, 14:40 teraz..to i ja się z Toba zgadzam
jedynie...musisz brać pod uwagę..że dyskusja na ogół dotyczyła starych kamperków..
które z natury..ani mocą..ani ''ekonomią'' nie grzeszą ..
to że ''nowe'' a nawet mniej nowe..ale JTD itp..pala zdecydowanie mniej..to prawda
szybkości..też zupełnie inne...
to co w starych..jest maximum..w ''nowych'' jest ekonomiczna prędkościa podrózna..
dlatego..porównywanie ich..jest troszkę bez sensu... WINNICZKI - 2012-02-04, 14:55
miciurin napisał/a:
Zresztą moje autko oglądał wcześniej kolega z forum gptic 1, i bez problemu podczas jazdy próbnej jechał 110km/h
I jemu uwierzę,110 to jest max co wycągnie kamper z silnikiem poniżej 90 koni. Jesteś JEDYNY który jeżdzi tak wolnym kamperem bez problemu 130 na godzinę. O czymś to świadczy. Ja jak to napisałeś jestem głupi ty natomiast żle wychowany bo złym wychowaniem jest częstowanie kolegów epitetami typu głupi ....itd. W związku z takim obrotem sprawy kończę tą dyskusję ponieważ nie mam ochoty na wzajemne obrzucanie sie błotem, to nie jest mój poziom. miciurin - 2012-02-04, 15:36
WINNICZKI napisał/a:
Ja jak to napisałeś jestem głupi ty natomiast żle wychowany bo złym wychowaniem jest częstowanie kolegów epitetami typu głupi ....itd
Kolejny raz przekręcasz moje słowa, napisałem że piszesz głupoty a nie że jesteś g...
Ale to już Twoja sprawa.
WINNICZKI napisał/a:
W związku z takim obrotem sprawy kończę tą dyskusję
Natępnym razem proszę się nie czepiać i nie komentować tego co piszę bo jak zwykle tylko Ty masz uwagi. Kończę bo to też nie jest mój poziom.pawel-m - 2012-02-04, 17:34 chlopaki ale idziecie po bandzie,no odpuscie juz sobie ,powiem tak kilka lat temu mialem autko o mocy 300kM i nigdy nie sprawdzilem ile idziejanusz - 2012-02-04, 18:05
Cytat:
chlopaki ale idziecie po bandzie,no odpuscie juz sobie ,powiem tak kilka lat temu mialem autko o mocy 300kM i nigdy nie sprawdzilem ile idzie
A ja wręcz przeciwnie, lubię wiedzieć co potrafi moje auto
A co do kampera to jechał 160 km/h Martes świadkiem i może Tadeusz ale spał wtedy. A mój rekord najmniejszego zużycia paliwa kamperem to około 5 l/100 kiedy wracałem z Chorwacji z wyrwanym przednim kołem. WINNICZKI - 2012-02-04, 18:23
janusz napisał/a:
może Tadeusz ale spał wtedy.
Spał czy zacisnął zęby,zamknął oczy i modlił sie o jakąs górkę A z tym kołem to faktycznie patent stulecia ,że to wszystko wytrzymało i żaden policjant sie nie domyślił SlawekEwa - 2012-02-04, 18:31
janusz napisał/a:
kamperem to około 5 l/100 kiedy wracałem z Chorwacji z wyrwanym przednim kołem.
To chyba jechałeś na lawecie
Jak mi wiadomo to jechałeś na kołach z szybkością 50-60km/h z urwanym drążkiem kierowniczym po prawej stronie, złączonym brechą i czterema cybantami po dzwonie w Chorwacji janusz - 2012-02-04, 18:47 I jechałem najwolniej na ile pozwalał silnik na 5 biegu.martini44 - 2012-02-04, 18:49 5 litrów na każde koło ?? makdrajwer - 2012-02-04, 19:05 Mi kiedyś zamarzła benzyna w Samuraju ( normalne zużycie 11-13 L ) . Odciągnąłem z baku 2 l ,ogrzałem pod kurtką , podłączyłem do gażnika i zrobiłem 42 km.papamila - 2012-02-04, 20:17 Gino,
napisałem wyrażnie dwie rzeczy
nie porównuj kampera do blaszaka
bo inne gabaryty, inna masa
(już to przeliczałem na swoim taborze)
pomimo zamieszczenia na foto forda i fiata
to używałem również nowej podobnej alkowy na fiacie
proszę mi wierzyć wyniki porównywalne z integralem,
właściwie powinienem napisać wyniki porównywalne z fiatem,
i taki wniosek należałoby z takiego porownania wyciągnąć.
Oczywiście nie były to badania laboratoryjne, obarczone są z pewnością
marginesem błędu zależnego od mojej ułomności
i wpływu ujemnych temperatur na moje samopoczucie.
nikogo nie chciałem urazić a jedynie przekazać co mnie naszło
gino - 2012-02-04, 22:01
papamila napisał/a:
Gino,
napisałem wyrażnie dwie rzeczy
ja też..
że my piszemy o starych kamperkach..
i że nie ma porównania stare - nowe
dlaczego..tez to uzasadniłem
szybkości maksymalne w starych..to najbardziej EKONOMICZNE-w nowych
''obciązenie'' silnika 120KM oporem powietrza stworzonym przez alkowe...ma inny wpływ na zuzycie paliwa np. przy 90km/h ...niz to samo ''obciążenie alkową '' silnika 75KM przy jego maksymalnych obrotach..mimo..że przy tej samej szybkości..czyli równiez 90km/h
aby porównywac te dane..Ty tez musiałbys swoim z alkowa jechac cały czas z pedałem w podłodze....i tez pewnie wyszłoby mniejsze zuzycie niz w staruszku..bo nowe silniczki ogólnie są bardziej ekonomiczne..
dlatego..tak jak napisałem..porównywanie nówek..do dyskutowanych tu dwudziestoparolatków..jest bez sensu... lepciak - 2012-02-05, 08:01 Dla ambitnych którzy koniecznie chcą na forum (i nie tylko) zaprezentować niesamowite osiągi prędkości swojego kampera proponuję pomoc w tej jakże ważnej dla nich sprawie.
Zainteresowany podaje prędkość oraz przebieg jakie zamawia a ja ustawiam je na tym przyrządzie i odwrotną pocztą odsyłam. Zestaw zegarów jest sfoografowany na niebieskim tle więc łatwo można podłożyć widoczek z autostrady, drogi polnej lub szybkiego ruchu, stawku, zlotu CT, promu lub dżungli (propozycje przypadkowe).
Nie uzurpuję sobie żadnego prawa własności do tej fotki. Dowolne jej kopiowanie oraz wywóz za granicę są mi całkowicie obojętne.silny - 2012-02-05, 08:30 makdrajwer ty z paliwem to masz zawsze co nie tak , strach z toba gdzies jechac makdrajwer - 2012-02-05, 10:49
gazownik napisał/a:
makdrajwer ty z paliwem to masz zawsze co nie tak , strach z toba gdzies jechac
No faktycznie ,coś w tym jest . Dlatego większość aut mam na gaz. Wtedy tylko burza i straszny mróz mogą mi zazkodzić ( w tankowaniu ).WINNICZKI - 2012-02-05, 13:34
lepciak napisał/a:
Dla ambitnych którzy koniecznie chcą na forum (i nie tylko) zaprezentować niesamowite osiągi prędkości swojego kampera
Widzę odbiorcę na Twój świetny patent prezes1960 - 2012-02-05, 17:02 WINNICZKI, pewnikiem chodzi o mnie ,tak pasuje mnie patent Leo2 - 2012-02-05, 17:58 Integral, alkowa, blaszak, każdy inaczej pali, nie ma cudów. Tylko zależy przy jakiej prędkości? Jeśli wolno jedziemy to te różnice są minimalne, ale są. Blaszak zawsze będzie w najlepszej sytuacji, ponieważ nic mu z boków nie wystaje poza lusterkami, po prostu jest bardziej opływowy, i tyle. Wystarczy porównać nasze dwa awatary (ten wyżej od mojego) i widać różnice w aerodynamice.WINNICZKI - 2012-02-05, 18:13 Ten powyżej ma czapke z daszkiem,a VW wypasiony plecak na grzbiecie IAAN - 2012-02-05, 21:46 pozwolę sobie zacytować słowa kolegi Gino z jednego opisu
dziś dopiero przeczytałem te słowa
dobra..zatankowani, teraz ruszamy na ''poważnie'' ...
zawsze..w trasie wciskam pedał w podłogę... ''na maxa''
posiadacze starych kamperków..wiedza jak to jest..
jedynka -ogień
dwójka-ogień
trójka ogień
czwórka -ogień
i juz po chwili....60 na zegarze....
i tak ''na ogół'' cisnąc..czyli jadąc ok 90-95na godzine..zawsze byłem na działce w 3h...
tym razem..postanowiłem ''oszczędzić autko''...
no dobra..niech wam będzie...oszczędzic paliwko
i nie przekraczałem 80/85..i wiecie co..te 10km/h dało mi oszczędność ok 3l na 100km..pierwszy raz zszedłem do 10l/100
no tak...ten opór alkowy...przeliczany w ''kwadracie'' ...
no i najciekawsze...na działce byliśmy w....3h
tak samo ja jadę czyli na ogień
jak pisałem wczesniej w następną niedzielę jadę ok 180 km pojadę kamperkiem jak się da obudzić ze snu zimowego dziś zatankowałem do pełna zrobię tą traskę i podzielę się z wami wynikiem z gps i zużycia paliwa
przyznam że sam jestem ciekaw co wyjdzie ze spalaniem
obawiam się że temperatura może wpłynąc na niekorzyść i zwiększyć to zużycie
ale zobaczymy
może ktoś jeszcze zamieści takie sprawozdanie jadąc 1,9 td i 2,5 td tak dla porównania
wiem że szału nie będzie ale zastanawiam się czy jechać na ogień czy zwrócić uwagę bardziej na spalaniematro - 2012-02-05, 23:08 w tym temacie masz trochę o Integralu 2,5TD sebkena...przejrzyj wpisy
http://www.camperteam.pl/...=11356&start=15
Michal - 2012-02-07, 13:38 Ja przy 80km/h schodze Hymerkiem 544 do 10L benzynki na 100km . Świstak - 2012-02-13, 19:33 A mi najmniej pali gdy stoję... A też może być pięknie....
makdrajwer - 2012-03-11, 19:39 Wyścigowy kamper z dieslem na LPG
http://www.youtube.com/wa...feature=relatedMER-lin - 2012-03-11, 20:32 Ale po co się tak spieszyć? makdrajwer - 2012-03-12, 16:07
MER-lin napisał/a:
Ale po co się tak spieszyć?
Ogólnie bez sensu ale ... przejechałbym się takim michałp - 2012-03-12, 19:47 Po co kamper ma jeździć 230(jak to ładnie gość powiedział)km/h???? i gdzie???? co z talerzami??? LIPA!!!! jak miałbym się tak bawić w tuning wsadził bym antygrawitator i też by wszyscy cmoktali Fakt ducato 160KM pojedzie koło 200km/h LT 2.8 też nie odstaje, ale wystarczy przerobić blaszaka Sprintera 324 (seryjny 190 KW) z mocą ponad 200KM na kampera i fiat po remoncie nie ma szans.Fux - 2012-03-12, 20:13 Bądź precyzyjny i nie myl km (kilometrów) z KM (koniami/końmi mechanicznymi) bo czytający nie wiedzą, o co biega... kimtop - 2012-03-12, 20:22 Nie wiem czym się w tym filmiku chwalą.Że jadą o 40 km/h szybciej niż Janusz swoją alkową z pełnym obciążeniem?
W dodatku auto nie może jeżdzić po drogach tylko po torze Bajaga - 2012-03-13, 13:21
michałp napisał/a:
Po co kamper ma jeździć 230(jak to ładnie gość powiedział)km/h???? i gdzie???? co z talerzami??? LIPA!!!! jak miałbym się tak bawić w tuning wsadził bym antygrawitator i też by wszyscy cmoktali Fakt ducato 160KM pojedzie koło 200km/h LT 2.8 też nie odstaje, ale wystarczy przerobić blaszaka Sprintera 324 (seryjny 190 KW) z mocą ponad 200KM na kampera i fiat po remoncie nie ma szans.
Teraz seryjne Ducato 3.0 to już 180KM że, o czipowaniu nie wspomnę.
W tym filmiku chodzi chyba tylko raczej o reklamę producenta zawieszeń, trochę Hymera i tego że auto jest diesel/lpg - bo wiadomo, że na jutubie jest pełno filmików o Ducatach-blaszakach jeżdżących po 200km/h bez żadnego zaklejania szpar taśmą koder - 2012-03-13, 13:48 200km/h to bez sensu, ale możliwość bezstresowego rozpędzenia się do 150km/h w trasie to już jest przyjemna; zawsze to 1/3 więcej czasu na miejscu.Tadeusz - 2012-03-13, 14:11
kimtop napisał/a:
Nie wiem czym się w tym filmiku chwalą.Że jadą o 40 km/h szybciej niż Janusz swoją alkową z pełnym obciążeniem?
No właśnie! W dodatku w czasie tej jazdy ja sobie spokojnie spałem z tyłu, na łóżeczku. To był mój najszybszy sen w życiu. bogo - 2012-04-24, 11:32 110km/h, 160km/h -bardzo fajne liczby.
Ja osiągam 80km/h, przelotowa 75 i też da się jeżdzić tylko trzeba sie znaleźć w sobie trochę pokory.
Sam się bałem jaki ze mnie będzie zawalidroga, ale nie jest źle - prawie jaki TIR tylko koleiny za szeroko rozstawione
W zeszłym roku osiągnąłem prędkość absurdalną w postaci 90 km/h wg GPS-a, ale trwało to baardzo długo (nowy odcinek 7 pod gdańskiem). Wrażenia z kosmicznej predkości niezapomniane, szczególnie dźwiękowe z silnika o mocy 60 kM umieszczonego w kabinie.
Co do czasu wobec korków i innych atrakcji na terenie Polski nie ma wielkich różnic, gdyż i tak za wiele szybciej się nie pojedzie. Za granicę na razie sie nie nadaje bo ppoprzednik zarejestrował go w Polsce na 2 osoby. Muszę dogrzebać się do kwitów.makdrajwer - 2012-04-24, 17:57 Ale fajna 206-ka. Pradziadek Vito Skorpion - 2012-04-24, 20:47 To wnuk Hanomaga i dziadek dla VITO.Inaczej mowic to protoplasta lini T1 i T2 poczynajac od 207 a skonczywszy na 410.Choc podobne byly 610 tylko troszku wieksze .Daimler-Benz wykupil upadajacego Hanomaga wraz z modelem 206D a potem bylo to co wszyscy znali czyli bardzo polularne "Kaczki"makdrajwer - 2012-04-25, 06:58
Skorpion napisał/a:
protoplasta lini T1 i T2
Tak w zasadzie T1 technicznie nie ma prawie nic z 206 . Nawet napęd zmienili na "słuszny".bogo - 2012-04-25, 07:37 Do tego nawet części w katalogach Mercedesa szuka się pod hasłem "Hanomag"
Napęd zmieniony na Mercedesa -typowy diesel 2,2 od "beczki", podwozie nie ruszone - rama rurowa.
Za to ciekawie siedzi się w kabinie przed przednimi kołami. - wrażenie jakby się jechało o 20km szybciej.Bydgoszczu - 2013-04-15, 16:59 Odebrałem naszego Czarka po regulacji pompy wtryskowej. To zupełnie inne auto. Znacznie szybciej osiąga 80-tkę, a do 100 idzie w dużo bardziej rozsądnym czasie. Nie chcę przez to powiedzieć, że teraz 100 to prędkość podróżna - po prostu to co wcześniej wymagało kombinowania teraz jest możliwe na każdej płaskiej drodze, wcale nie potrzeba dłuuuuugiej prostej.
Dodatkowy plus - wzrok mu się pogorszył - górki dostrzega z bliska, a co mniejsze przeskakuje ROZ-PĘ-DEM
A ja dalej będę jeździł 80-85 bo tak bezpieczniej i ekonomicznie, ale polecam taka regulację każdemu.
Prędkości sprawdzane GPS.Bajaga - 2013-04-27, 13:11
koder napisał/a:
200km/h to bez sensu, ale możliwość bezstresowego rozpędzenia się do 150km/h w trasie to już jest przyjemna; zawsze to 1/3 więcej czasu na miejscu.
Ja ostatnio na A2 licznikowe ok 180km/h (czyli "zamknięta szafa") wg gps 168km/h To jest szybkie dotarcie do celu (i auto się ciągle rozpędzało...)
Ale... to tylko samemu tak można czasem, z rodzinką to na autostradzie jakieś 120-125km/h (gps) i tempomat włączony do tego pełny bak, klima, włączone bajki na dvd dla dzieci i można gnać Tadeusz - 2013-04-27, 13:47 Ostatnio jechaliśmy karawaną czterech kamperków z Kaput do Pawłowa. Ja prowadziłem jadąc ok. 75-80 km/h. 22-letni weteran nie daje rady szybciej.
Po dojechaniu na miejsce wszyscy dziwili się skąd w moim staruszku Hymerku 1.9D tyle animuszu.
Twierdzą, że prułem chwilami 110 km/h a przecież to niemożliwe.
We wszystkich trzech pozostałych kamperkach mają popsute liczniki. gino - 2013-04-27, 14:15
Bajaga napisał/a:
Ja ostatnio na A2 licznikowe ok 180km/h (czyli "zamknięta szafa") wg gps 168km/h
przypomnę że tytuł tematu to
Cytat:
jakich prędkości oczekujemy od old-kamperków
więc, to nie miejsce do ''chwalenia się '' ignorowaniem przepisów RD krimar - 2013-09-26, 11:00 Koledzy tak nie pędźcie swoimi old-kamperkmi, bo przy 120 kmh wypadają okna ze starych hymerów - tak przynajmniej wyczytałem na jakimś niemieckim forum - było nawet opisane jak temu zaradzić montując dodatkowe listwy dookoła okien.
Jak w top gear bili rekord prędkości jazdy z przyczepą, to pierwsze co wyrwał z niej pęd powietrza to właśnie boczne okno.
http://www.topgear.com/uk/videos/fast-caravansilny - 2013-09-26, 11:08
gino napisał/a:
od old-kamperków
a kiedy jest old krimar - 2013-09-26, 11:13 od pełnoletniości czyli od 18 lat są old, a od 21 naprawdę oldezto - 2013-09-26, 20:35 Ja dzisiaj w ex-dukatesie Winniczka (90' 2.5D) popchalem go w Austrii z gorki 119 wg gps (pokrywalo sie z licznikiem) bijac wieloletni wysrubowany rekord Tomka
Az sie zona odwrocila z tylu od dzieci i mowi: "ty, cos ty w nim zagle rozwinal?"
Ale rzeczywyscie, to extremum. 90-95 to spokojna predkosc podrozna.grzegorz997 - 2013-09-26, 20:50 JA to bym chciał jeździć z prędkością światła.sławek w. - 2013-09-26, 23:35 Czy wiecie jakie prędkości dla samochodów kempingowych obowiązują w poszczególnych krajach EU, szukałem i nie jest to jasno określone.grzegorz997 - 2013-09-27, 01:15 W Polsce 80 km/h
Znalazłem
taki artkułbart.ek - 2013-09-27, 09:14 Camper z dmc do 3500 jest samochodem osobowym, powyżej - ciężarowym. Zgodnie z tym obowiązują ograniczenia szybkości jak dla ww samochodów.
Więc w Polsce dopuszczalna szybkość kampera na autostradzie to 140km/h.
Tutaj tabelka z poszczególnymi krajami europejskimi:
http://www.gomotorhoming....-caravans.shtmleMWu - 2013-09-27, 09:20 a od kiedy kamper jest samochodem osobowym? ( pomijając moment placenia akcyzy w UC )bart.ek - 2013-09-27, 09:21 a jakim?
Z punktu widzenia ograniczeń szybkości (tudzież innych przepisów drogowych) - camper z dmc do 3500kg jest osobówką, powyżej - ciężarówką i tyle.gardamm - 2013-09-27, 09:24
sławek w. napisał/a:
Czy wiecie jakie prędkości dla samochodów kempingowych obowiązują w poszczególnych krajach EU, szukałem i nie jest to jasno określone.
Chyba możesz jeździć z maksymalną ))))) . Wiem to z doświadczenia - z gory i wiatr w plecy - zawrotna prędkość 104 km/h- chociaż na Słowacji zapłaciłem za 64 na 50 ale tylko 20 euro bo jestem "pokorny"eMWu - 2013-09-27, 09:37
bart.ek napisał/a:
a jakim?
ja mam w dowodzie wpisane specjalny.gregu - 2013-09-27, 09:48 Moj jest w takim razie old-old - pow. 21 lat oraz ponizej 3,5 tony. V max to 160 kmh (od 140 w gore jest malo przyjemnie), przelotowa autostradowa przy ktorej jest w miare cicho i auto nie pali jeszcze kosmicznie duzo to 120 kmh - 140 kmh. 2,5 benzyna/lpg plus automat.grzegorz997 - 2013-09-27, 11:18 Jeśli kamper jest zarejestrowany jako samochód ciężarowy (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony) wówczas może się poruszać z prędkościami jak samochód osobowy. W drugim przypadku jeżeli jest zarejestrowany jako samochód specjalny (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony),może poruszać się poza obszarem zabudowanym 80 km/h (m.in. drogi ekspresowe, autostrady) oraz na pozostałych drogach – 70 km/h.
Art.20 Ustawa Prawo o Ruchu Drogowymgregu - 2013-09-27, 11:40 Czyli nic tylko jechac do PL na wakacje... Najpierw viatoll teraz to..SlawekEwa - 2013-09-27, 19:16
grzegorz997 napisał/a:
poruszać się poza obszarem zabudowanym 80 km/h (m.in. drogi ekspresowe, autostrady) oraz na pozostałych drogach – 70 km/h.
Czy w ponad 6-letniej historii CT ktoś opisywał o sankcjach za tą niesubordynację skuter - 2013-10-14, 09:51 Znalazłem coś takiego o dozwolonych prędkościach u nas i za granicą :
ale dla komfortu biwakowania można się trochę poślimaczyć szymek1967 - 2013-10-14, 13:05 mnie juz 80 wydaje sie zbyt szybko
ps.
chyba sie starzeje gregu - 2013-10-14, 13:44 szymek1967, nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?eler1 - 2013-10-14, 14:26
gregu napisał/a:
Szymek nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?
szczególnie na naszych wąskich i dziurawych drogach jak ciągniesz peleton 20 osobówek i 5 tirów Tadeusz - 2013-10-14, 14:30
szymek1967 napisał/a:
mnie juz 80 wydaje sie zbyt szybko
ps.
chyba sie starzeje
A może mądrzejesz ? szymek1967 - 2013-10-14, 16:53
eler1 napisał/a:
gregu napisał/a:
Szymek nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?
szczególnie na naszych wąskich i dziurawych drogach jak ciągniesz peleton 20 osobówek i 5 tirów
zupełnie nie, mam to delikatnie mówiąc "w pompie "
ubaw mam z komentarzy jakie płyna w eterze
zastanawia mnie gdzie ci ludzie tak pędzą
spiesz się powoli jak mawia stare ,madre przyslowie
ps. ciekawe kiedy jeszcze bardziej zwolnie eler1 - 2013-10-14, 17:22
szymek1967 napisał/a:
zupełnie nie, mam to delikatnie mówiąc "w pompie "
ubaw mam z komentarzy jakie płyna w eterze
a nie boisz się że kiedyś kto w tył ci cmoknie
szymek1967 napisał/a:
zastanawia mnie gdzie ci ludzie tak pędzą
takie mamy porąbane czasy - niema przejechanych km ( płacą z km) lub dostarczonych paczek to nie ma kasy aby utrzymać rodzinę eler1 - 2013-10-14, 17:24
szymek1967 napisał/a:
ps. ciekawe kiedy jeszcze bardziej zwolnie
na koniec gardamm - 2013-10-14, 18:05
gregu napisał/a:
szymek1967, nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?
Ja się mu daje wyprzedzić i mkniemy 85/h -ja w tunelu aerodynamicznym. Kiedyś jeden "Roman" to po wspólnej 120 km jeździe nawet zaczekał na mnie jak zostałem na światłach, ale zrezygnowałem bo miał mało napisów na plandece i wszystkie zdążyłem przeczytać wczesniej )szymek1967 - 2013-10-14, 19:16
eler1 napisał/a:
na koniec
no ba...
ps. ale kiedy to bedzie ,e ?
gregu - 2013-10-15, 07:56
gregu napisał/a:
szymek1967, nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?
szymek1967 napisał/a:
zupełnie nie, mam to delikatnie mówiąc "w pompie "
P
Wolno Ci, choc szkoda.
Nie jestesmy sami na drodze ktora jakas dynamike ma i warto brac w tym udzial chociazby dla wlasnego bezpieczenstwa.
To tak jak z milosnikami lewego pasa na drogach szybkiego ruchu i autostradach - dopiero argument o strzale przedniego lewego kola do nich przemawia..
gardamm napisał/a:
Ja się mu daje wyprzedzić i mkniemy 85/h -ja w tunelu aerodynamicznym. Kiedyś jeden "Roman" to po wspólnej 120 km jeździe nawet zaczekał na mnie jak zostałem na światłach, ale zrezygnowałem bo miał mało napisów na plandece i wszystkie zdążyłem przeczytać wczesniej )
Tak, to czyni cuda w temacie spalania.. nigdy mi auto tak malo nie spalilo...
Ale poza autostrada sobie tego nie wyobrazam, tak malo widac cos sie dzieje przed poprzedzajacym autem...martini44 - 2013-10-15, 08:03
gregu napisał/a:
argument o strzale przedniego lewego kola do nich przemawia
nie znam powiesz coś więcej ??gregu - 2013-10-15, 08:10 martini44, jadac prawym pasem masz duzo wieksze szanse na wyprowadzenie auta, bo masz zarowno z jednej jak i z drugiej pas ruchu. Jadac po lewym masz w tej sytuacji trawe i barierke... malo szans.
Po autostradach jezdze sporo i niejeden wypadek pojedynczego auta widzialem. Szczegolnie w krajach w ktorych autostrady dopiero powstaja. Kiedys na A2 strzelilo przednie gkolo w aucie ktore jechalo tuz przedemna, ktore zamierzalem wlasnie wyprzedzic.. Obsluga autostrady uswiadomila mnie wtedy, ze takich historii maja tu na peczki - raz w tygodniu to minimum. Nie jestesmy swiadomi jak wazne jest przy wiekszych predkosciach cisnienie w kolach.
Ludzie jezdza szybko na flakach, boki opony zginane i prostowane co obrot kola sie przegrzewaja, przecieraja i trach..gardamm - 2013-10-15, 08:28
gregu napisał/a:
martini44, jadac prawym pasem masz duzo wieksze szanse na wyprowadzenie auta, bo masz zarowno z jednej jak i z drugiej pas ruchu. Jadac po lewym masz w tej sytuacji trawe i barierke... malo szans.
Po autostradach jezdze sporo i niejeden wypadek pojedynczego auta widzialem. Szczegolnie w krajach w ktorych autostrady dopiero powstaja. Kiedys na A2 strzelilo przednie gkolo w aucie ktore jechalo tuz przedemna, ktore zamierzalem wlasnie wyprzedzic.. Obsluga autostrady uswiadomila mnie wtedy, ze takich historii maja tu na peczki - raz w tygodniu to minimum. Nie jestesmy swiadomi jak wazne jest przy wiekszych predkosciach cisnienie w kolach.
Ludzie jezdza szybko na flakach, boki opony zginane i prostowane co obrot kola sie przegrzewaja, przecieraja i trach..
A jaka masz teorie na temat tych co najpierw poganiają stare campery światłami , a zaraz skręcając w prawo wjeżdżają na lewy pas?
Poza teorią o skoku cywilizacyjnym- "Za szybki skok cywilizacyjny przesiadł sie z wozu drabiniastego do samochodu i dalej się boi że dyszlem na mostku nie trafi w brame"gregu - 2013-10-15, 08:33 gardamm, nie bardzo wiem o czym piszesz, ale generalnie wydaje mi sie, ze o technikach i stylu jazdy warto rozmawiac, bo nikt nas nie edukuje w temacie.
W kraju w ktorym mieszkam odpowiednik PZMotu wysyla do czlonkow miesiecznik w ktorym tematy bezpieczenstwa i zachowan na drodze sa poruszane i dociera to do naprawde duzej liczby czytelnikow. U nas pozostaje internet..gardamm - 2013-10-15, 08:44
gregu napisał/a:
gardamm, nie bardzo wiem o czym piszesz, ale generalnie wydaje mi sie, ze o technikach i stylu jazdy warto rozmawiac, bo nikt nas nie edukuje w temacie.
W kraju w ktorym mieszkam odpowiednik PZMotu wysyla do czlonkow miesiecznik w ktorym tematy bezpieczenstwa i zachowan na drodze sa poruszane i dociera to do naprawde duzej liczby czytelnikow. U nas pozostaje internet..
Pisze o tych co się im wydaje , że tylko oni umieją zachować się na drodzekrimar - 2013-10-15, 11:15 a ja lubię stosować się do ograniczeń prędkości i jak na razie jedyny przypadek road rage, który mnie spotkał w życiu miał miejsce w cywilizowanej ponoć Skandynawii, a dokładnie w Finlandii.
(zresztą w porównaniu z taką np Estonią Finlandia wydała mi się niczym innym niż smród, brud i ubóstwo, a tabuny pijanych Finów i Finek awanturowały się już na promie)lepciak - 2013-10-15, 12:26 krimar
Cytat:
tabuny pijanych Finów i Finek awanturowały się już na promie)
Na promie ze Szwecji awanturują się juz na promie pijani Szwedzi (nie wszyscy bo obraziłbym trzeźwych pasażerów) którzy nie wysiadają w Polsce tylko piją dalej. O dziwo wysiadając po nawrotce w Szwecji są grzeczni chociaż dalej nietrzeźwi.Johny_Walker - 2013-10-16, 15:32
gregu napisał/a:
szymek1967, nie meczy Cie to, ze musza Cie tiry wyprzedzac?
Szymek ma rację. Jeśli się komuś bardziej spieszy, to niech wyprzedza. Camperowcy są na wakacjach i im się nie spieszy tak jak tirowcom. SlawekEwa - 2013-10-16, 19:41
Johny_Walker napisał/a:
Szymek ma rację
Tylko nie ma old kampera szymek1967 - 2013-10-16, 21:32
SlawekEwa napisał/a:
Tylko nie ma old kampera
ale sam jest old eler1 - 2013-10-17, 08:36
szymek1967 napisał/a:
ale sam jest old
całkiem nieźle się trzymasz dzięki chirurgii plastycznej tylko to owłosienie szymek1967 - 2013-10-17, 08:41 to nie chirurgia plastyczna ani zadna inna ,to
efekt spozywania kiełków gfizyk - 2013-10-19, 00:34 W zasadzie to doświadczenia nie mam. Z przyczepą (Knaus 450 + VW Sharan 1.9TDi /115KM) starałem się nie jeździć więcej niż 70-80km/h, choć czasem chwilowo mogło być 90-100, ale w wyjątkowych sytuacjach i na jakiejś "A" lub "S".
Jak po zakupie wracałem Lordem do domu, to uznałem, że prędkość 80-90 jest satysfakcjonująca a zarazem bezpieczna. Chociaż na autostradzie wokół Wrocławia sprawdziłem, że można w razie co - trochę szybciej.
Docelowo jednak myślę, że właśnie między 80-90 to będzie dla mnie standard (oczywiście na terenie niezabudowanym). :-)marius - 2013-10-19, 14:24 Muszę i ja wtracic swoje trzy grosze. Zazwyczaj swoją stodoła przemieszczam się z prędkością około 90-95 km/h. Jest to prędkość akuratna, z osiągnięciem jej i utrzymaniem nie mam najmniejszego problemu. Jednakże w końcu września zaobserwowalem dziwne zjawisko. Otóż wracając z Francji mogłem bez najmniejszego problemu jechać z prędkością 110-115 km po autostradach w Belgii, Holandii i Niemczech. Myślę, że nałożyły się tutaj dwa czynniki - inne paliwo i zupełnie bezwietrzna pogoda. Niestety po zatankowaniu paliwa z tuskowa akcyza wszystko wróciło do normy.szymek1967 - 2013-10-19, 14:41
marius napisał/a:
Niestety po zatankowaniu paliwa z tuskowa akcyza wszystko wróciło do normy.