Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Wymiana silnika

SlawekEwa - 2012-03-13, 06:48
Temat postu: Wymiana silnika
Majsterklepki forumowe macie jakiegoś "pomysła" jak jednoosobowo wytargać z busa takie "maleństwo"?
Żurawik- odpada, nie mam, nie posiadam, mało placu :(

gino - 2012-03-13, 06:57

odkręcić wszystko...unieść na podnośniczku cały zespół napędowy,natsępnie podstawic coś pod silnik ze skrzynia, opuscić...i odepchnąć bude do tyłu... :spoko

mozna tez podstawić jakis wózek..i wózkiem wyjechac z silniczkiem...

wszystko zalezy od miejsca w którym to robisz...
kiedys tak wyciagałem...

teraz..róbie to żurawiem

IAAN - 2012-03-13, 08:13

postawić auto na twardym terenie
podnieśc i podeprzeć za ramę tak wysoko aż będzie można wyjąc go od dołu ja to robie stawiając auto na bloczkach betonowych i klocku drewnianym
zdemontowac elementy napędu koła i wszystko wokół silnika
podwiesić silnik w górze ja to robię w ten sposób jak na foto łom między podszybie a przednią belkę i wyciągarka łancuchowa pomiędzy nim a silnikiem
jak wszystko odkręcisz opuszczasz silnik na wózek ja swojego zrobiłem z 4 profili zamkniętych i rolek od wózka widłowego bo takie miałem nawet nie ma kół skrętnych ale wózek jest niski
silnik na wózek podeprzec klockiem spiąc pasem i wyjazd spod auta
i tu jest problem jak zrzucić z wózka
ja mam w garazu taką belkę przy stropie lina za belkę i ta wyciągarką silnik z wózka drugi na wózek i spowrotem do auta
jesli nie masz zaco zaczepić aby zrobić przekładkę to problem albo koledzy pomogą bo leki nie jest albo jakiegoś widlaka ,koparkę lub cos w tym rodzaju albo gdzieś pożyczyć kupić zurawia warsztatowego
ja w swoim aucie robię demontaż silnika w ok 4 godziny
robiłem 3 razy raz uszczelniałem drugi wymieniałem 3 remontowałem jak się rozleciał
robiłem to sam jest to możliwe na 100%

IAAN - 2012-03-13, 08:16

kiedys kupiłem na szrocie silnik z busa i tak samo go demontowałem łom wyciągarka i wózek
lepciak - 2012-03-13, 18:59

Radzę jednak pożyczyć żurawik - wzrasta manewrowość i mobilność a odpada mnóstwo kłopotów. Masz pewność, że silnik wyjdzie gładko i nie przewróci się w najbardziej nieodpowiednim momencie. Ponadto łatwo załadować silnik jeżeli zachodzi potrzeba transportu. Na fotce widać, że żurawik potrzebuje metra przestrzeni do manewru przy wyjmowaniu i wkładaniu.

prezes1960 - 2012-03-17, 18:27

lepciak, kolego jaki to silniczek wisi na żurawiku ,taki fajny to i ja bym chciał!
dominik - 2012-03-17, 22:10

Fiat 2,5 TD t/z z plastikową pokrywą
prezes1960 - 2012-03-18, 08:34

Wymiana silnika w ducato 93r,mam 2.5 d .Pytanie brzmi ,czy można wymienić 2.5 na nowszy 2.5 tdi lub 2.8idtd bez wymiany skrzyni i tym podobnych rzeczy?.Ile to kosztuje pieniędzy i pracy?,no i na koniec co zyskamy?
Nie chce zakładać nowego tematu który i tak jest wałkowany na forum od dość dawna ,ale do tej pory niestety nie wyniosłem żadnej konkretnej wiedzy, zawsze temat jakoś się rozpływa bez konkretów!,ile za ile czy trzeba wymienić i co trzeba a co zostaje itp itd.

lepciak - 2012-03-18, 15:51

prezes1960
Cytat:
taki fajny to i ja bym chciał!

To silnik 2,5 turbo z mojego kampera po remoncie wykonanym przez kolegę emeryta w jego garażu. Na zrobionym silniku zaliczyłem Włochy i Węgry (4700 km) nie dolewając oleju. Jak jesteś zainteresowany to podam namiary. Mechanik mieszka w Rumi koło Gdyni i jest moim kumplem od zawsze.

SlawekEwa - 2012-03-18, 18:38

prezes1960 napisał/a:
.Ile to kosztuje pieniędzy i pracy?,no i na koniec co zyskamy?

Jestem w trakcie wymiany. Jak skończę to Ci odpowiem :chytry

prezes1960 - 2012-03-18, 19:04

lepciak, dzięki ale na razie czekam na opinie czy warto zmienić na nieco nowszy,ale i tak liczę że przed wstawieniem trzeba by wyremontować!.Jak zapadnie decyzja to pozwolę sobie na kontakt z kolegą,oczywiście za twoim pośrednictwem . :spoko
PS.
Silnik fajnie wyglada po remoncie, a i pewno mocy trochę doszło :mrgreen:

makdrajwer - 2012-03-18, 19:49

Pojezdziłem dzisiaj troche moim kamperkiem i porównałem tą jazde do mojej lawety. W kamperze mam 2,4D a w lawecie 2,5 TD. Oczywiście obydwa ducato I. Doszedłem do wniosku że wole tak silniki jak mam a nie odwrotnie. W 2,5 TD "dół" jest strasznie mułowaty, trzeba go dosyć wysoko kręcić ale za to jak turbina dmuchnie to do 140 km/h idze jak strzała . A kamperze ruszam z wolnych obrotów, jeżdzi się dostojniej , nie trzeba tak mieszać w biegach ( co w dukato nie jest szczególnie przyjemne ),przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu. Nie ma takiego "buta" przy wyższych obrotach jak turbo ale specyfika jazdy kamperem tego nie wymaga.
WINNICZKI - 2012-03-18, 23:34

Ale górkę to on widzi,jak tobie sie wydaje że jest płasko :haha: A jak wpadnie w faktyczne góry to jazda jest 30-45km/h i korek za tobą. Ja tam już bym wolał bardziej mieszać biegami, ale jak trzeba to żeby te 20 kucyków więcej pomogły landarze wydrapać sie na szczyt.
SlawekEwa - 2012-03-19, 06:54

makdrajwer napisał/a:
,przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu.

Widzę.że masz duuuuuuuuuuuuuże zaufanie do automatyki i ludzi PKP :shock:

makdrajwer - 2012-03-19, 17:05

SlawekEwa napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
,przejazd kolejowy przejeżdżam 40 km/h na 5 biegu.

Widzę.że masz duuuuuuuuuuuuuże zaufanie do automatyki i ludzi PKP :shock:


To jest akurat przejazd gdzie widać daleko z daleka. Jak nie mam pełnej widoczności to się zatrzymuje. Widziałem kiedyś jak pociąg wjechał w ciężarówke i dziekuje bardzo za coś takiego.

maszakow - 2012-03-19, 18:40

makdrajwer napisał/a:
W 2,5 TD "dół" jest strasznie mułowaty, trzeba go dosyć wysoko kręcić ale za to jak turbina dmuchnie to do 140 km/h idze jak strzała.

heh ... Ducato II i Jumper też tak miało. mało kumaty ten naród włoski...natomiast co do mocy - fakt faktem że na tej wielkości auta 100-120KM to optimum. Pamiętam jak pokonywałem górki na niemieckich autostradach "gwiazdą" MB100 80KM z ładunkiem 800kg i musiałem wrzucać trójkę - co odważniejsze tiry wyprzedzały i trąbiły a reszta ciągnęła się za mną 50-60kmh.
Jumper 110KM z ładunkiem 1500kg natomiast szedł jak przecinak 80-90kmh pod te same górki i tym razem to ja wyprzedzałem.
Na prostej moc niepotrzebna (poza światłami i ucieczką z torowiska :) ) ale w górach lub na Kaszubach :-P lepiej mieć jej trochę do dyspozycji.
POsiadanie silnika 2,5 turbo naprawdę wcale nie zmusza do szybiej jazdy.

IAAN - 2012-03-20, 16:54

a powiedzcie który silnik w fiacie zasługuje na uwagę
jest dużo samochodów i nie wiadomo co wybrac
silnik 2,8idtd
2,5TDi z1996 roku
czy 2,8 TDI z 2001
czy 2,8JTD z 2000 roku
generalnie rozglądam się za busem chciałem sprintera ale nie ma nic ciekawego
może skończy się na fiacie ale jaki silnik wybrać oto jest pytanie

Ducaciak - 2012-03-20, 19:06

ja mogę polecić 2.8 JTD mocny szybki i oszczędny 7,5/8l ON
a i 160km/h potrafi lecieć. te silniki robia po 500tyś km bez remontu.
kumpel ma 2.5 w lawecie i szału nie ma :(

makdrajwer - 2012-03-20, 19:57

JTD to przeskok techniczny w porównaniu z TDI. Tak jak MultiJet przeskoczył JTD.
eMKa - 2012-03-20, 22:08

JTD a TD to przepaść technologiczna - nawet większa niż JTD a MJTD inny układ zasilania, zaczyna sie elektronika i wymagania też zdecydowanie inne
paliwo, paliwo,paliwo
filtry,filtry,filtry
2,8 TDi miał swoje zalety zwłaszcza prostota i niezawodność .Gdyby nie dyskusyjne przepisy ekologiczne ( euro 4 i 5) byłby nadal produkowany.

IAAN - 2012-03-21, 08:39

to co zdecydowanie polecacie 2,8 tdi
eMKa - 2012-03-21, 11:45

Najłatwiej jest rządzić się cudzymi pieniędzmi, musisz sam zdecydować, prostota, niezawodność czy kultura pracy (jazdy) dynamika, nowoczesność.Nie obojętne są tez miejsca gdzie 2,8TD porostu nie wjedziesz (centrum dużych miast na zachodzie-zielona nalepka) Najlepiej jakbyś przejechał się jednym i drugim silnikiem, taka jazda pomoże zdecydowanie w podjęciu decyzji.
IAAN - 2012-03-22, 11:16

a co to za wynalazek 2,2 d 66kw 90km w masterze czy wymiary auta 3,6 dł 2,1 wys to maxi wymiary auta z 2002 roku
narazie szukam kompromisu pomiędzy długością auta a silnikiem znalazłem 3,6 metra z silnikiem 2,2 d ale co to za silnik czy dobrą ma opinię bezawaryjności

Załoga G - 2013-02-18, 22:19

Jestem laikiem w mechanice ale mam pytanie związane z kapitalnym remontem podwozia.
Myślę, że za mojego kamperka dostałbym około 50 tys, gdybym dołożył 20 tys, to mógłbym kupić takiego za 70, który pewnie też wymagał by jakiegoś wkładu. Jestem zadowolony z nadwozia, ale silnik 1.9td chociaż na razie śmiga to jest trochę słaby. Czy można do kamperka
z 2001 roku zamontować silnik z ducato III z wszystkim tego konsekwencjami czyli, skrzynia, układy kierownicze, jeżeli trzeba a może i deskę rozdzielczą, wydając na to 20 tys,

Po pierwsze się nie śmiejcie, bo się nie znam (kiedyś kolega do mojego dużego fiata włożył pół poloneza wraz z deską rozdzielczą) i nie wiem czy to jest technicznie możliwe w ducato
Po drugie czy wystarczy na to 20tys?

tadek27 - 2013-02-18, 23:49

to chyba za daleko byś poszedł. na pewno da się od dukato II bo to tylko większy lift. mam 2.8 hdi i 128KM i daje dobrze radę. w takiej wymianie nie ma zmian konstrukcyjnych
tzn. jeśli nabędziesz silnik ze skrzynią i zawieszeniami plus sterowanie dasz radę, będzie pasował na podłużnice (łapy muszą być od nowego) to samo dotyczy wnętrza deska rozdzielcza musi pasować. o ile pamiętam są jakieś nie duże różnice na podszybiu, ale to powinno w niczym wnosić jeżeli nie będziesz zmieniał przodu na lift. jest to trochę pracy ale wykonalne. ducato III ma inny rozstaw podłużnic(większy) i tu zaczną się schody których raczej nie przeskoczysz. to jest już całkowicie inna konstrukcja.

tadek27 - 2013-02-19, 00:00

Iaan silnik 2.2 to konstrukcja o ile dobrze pamiętam opla, silnik na łańcuchu , ale z awaryjną pompą wtryskową. do tego to renault lubi się zepsuć u mnie brak zaufania.
lepszym i bardziej popularnym samochodem będzie jeden z bliźniaków jumper-boxer-ducato. roczniki 2002-2006 już w normalnych cenach i do tego mają niską podłogę i nie zwężają się mocno ku górze.

Argo - 2013-02-19, 06:27

Silnik 2,2 pochodzi z koncernu PSA, Układ wtryskowy DELPHI bardzo wrażliwy na czystość paliwa. Opel ma silniki ISUZU (niezniszczalne).
bryzby - 2013-02-20, 11:57

Jak już jesteśmy w temacie zamiany silnika i deski rozdzielczej, to ja mam również pytanie.Czy jest możliwość zabudowania silnika 2,8JTD zamiast 1,9 Td do Ducato I, oraz czy w przypadku zmiany biegów z systemem na linki można to też przełożyć aby miało to sens?Rozumiem ,że z całą deską rozdzielczą.
SlawekEwa - 2013-02-20, 22:34

bryzby napisał/a:
Czy jest możliwość zabudowania silnika 2,8JTD zamiast 1,9 Td do Ducato I,

Po co Ci komplikacja w przypadku przekładki na 2.8JTD? dla tych 6 KM więcej w porównaniu do 2,8idTD :bigok

bryzby - 2013-02-21, 08:39

SlawekEwa napisał/a:
Po co Ci komplikacja w przypadku przekładki na 2.8JTD? dla tych 6 KM więcej w porównaniu do 2,8idTD

W zasadzie chodzi mi czy jest możliwość takiej przekładki z nowszego typu na stery. W moim 1,9 TD są 82 koniki a 2,8 iTD około 120 więc różnica duża, poza tym z informacji z forum wynika ,że kultura pracy i poziom hałasu to inna bajka.Mam ładną zabudowę,podoba mi się kształt starej budy więc rozważam wymianę silnika, ale to na razie teoria bo stary jest w dobrej formie.Traktujcie to na razie na poziomie rozważań teoretycznych.

zbyszekwoj - 2013-11-13, 11:47

Starej babie wstawisz złote zęby to i tak będzie stara. :chacha2
krimar - 2013-11-15, 15:30

ale będzie gryzła jak młoda.
Ryszard.S - 2013-12-07, 19:39

SławekEwa napisał :
Jestem w trakcie wymiany. Jak skńczę to Ci odpowiem.

Pozwólcie , że się włączę i zapytam jak ta wymiana się potoczyła.

SlawekEwa - 2013-12-07, 23:04

Ryszard.S napisał/a:
Pozwólcie , że się włączę i zapytam jak ta wymiana się potoczyła.

Pozytywnie :ok Pytaj co Cię interesuje :bajer

Tadeusz - 2013-12-07, 23:05

SlawekEwa napisał/a:
Pytaj co Cię interesuje


Jak się miewa Ewunia? :ok

SlawekEwa - 2013-12-07, 23:09

Tadeusz napisał/a:
Jak się miewa Ewunia?

No chodzie :lol: Przebieg dzienny w normie, nie pije, trochę za dużo pali :haha:

Tadeusz - 2013-12-07, 23:13

SlawekEwa napisał/a:
No chodzie Przebieg dzienny w normie, nie pije, trochę za dużo pali


Takiej odpowiedzi oczekiwałem. :ok

Najważniejsze, żeby się dobrze drogi trzymała. :szeroki_usmiech

:spoko

SlawekEwa - 2013-12-07, 23:19

Tadeusz napisał/a:
Najważniejsze, żeby się dobrze drogi trzymała.

4x4 tej zimy jeszcze nie było używane, jak na razie "szpera" wystarcza :chytry

StasioiJola - 2013-12-07, 23:25

Ciekawe co Ewunia na to???? Sławku - pozdrawiamy z zimowego już Gąbina ! :spoko :spoko :spoko
SlawekEwa - 2013-12-07, 23:33

StasioiJola napisał/a:
Ciekawe co Ewunia na to???? Sławku - pozdrawiamy z zimowego już Gąbina ! :spoko :spoko :spoko

Pewnie zadowolona z dobrej kondycji. :bigok
Pozdrawiamy z jeszcze nie całkiem zimowego Biłgoraja :bukiet:

Ryszard.S - 2013-12-08, 14:56

Interesuje mnie jak dużo poza zespołem napędowym trzeba było wymienić ,
ale myślałem ,że wymieniany jest silnik w nadwoziu przed 1994 ,a teraz
po zdjęciu wygląda ,że to po 1995.
Nie uda mi się więc Ciebie naśladować.
Ale gratuluję pomyślnej wymiany.

SlawekEwa - 2013-12-08, 16:11

Ryszard.S napisał/a:
Nie uda mi się więc Ciebie naśladować.

No szkoda, bo przyjemności z jazdy teraz więcej

zbyszekwoj - 2013-12-08, 18:16

Sławciu a tego palenia nie możesz ograniczyć? :stop:
bercik - 2013-12-08, 18:20

Gratuluje pomyślnej wymiany.Mam pytanie do użytkowników camperów z silnikiem 1,9td o trwałość i awaryjność tych jednostek.Mój camperek to ducato1 92r Dethleffs 1,9td 82KM przebieg to 123tyś,z małym problemem.To mój pierwszy camper więc jestem zielony.
SlawekEwa - 2013-12-08, 19:47

bercik napisał/a:
to ducato1 92r Dethleffs 1,9td 82KM przebieg to 123tyś,

Jak wymieniałem taki silnik miał 130tyś przebiegu i trzymał się dobrze :bigok

samotny wilk - 2014-01-05, 13:06

Tadeusz,
Szukam, szukam i znaleźć nie mogę dobrego fachowca od motorka 1,9 D na Fiacie Talento z 1992 r. (dot. pompy i wtrysków).
Widzę, że Ty mieszkasz w Otwocku. To b.blisko W-wy.
Może podpowiesz mi, gdzie udać się celem sprawdzenia i ewentualnej regulacji (naprawy) mojego silniczka.
Dysponujesz jakimiś namiarami (adres, telefon) ?
Będę wdzięczny.
Pozdrawiam
:lol:

bercik - 2014-02-02, 16:43

SlawekEwa napisał/a:

Jak wymieniałem taki silnik miał 130tyś przebiegu i trzymał się dobrze :bigok
Chodziło mi to po głowie ale po 1. zbyt stare auto po 2. silnik z auta do 94r to też do remontu więc postanowiłem wyremontować to co mam i dołożyć tylko wspomaganie kierownicy. I tu mam pytanie gdzie w 1,9 td jest mocowana pompa wspomagania
SlawekEwa - 2014-02-02, 19:26

bercik napisał/a:
I tu mam pytanie gdzie w 1,9 td jest mocowana pompa wspomagania

Powyżej pompy wody.

bercik - 2014-02-02, 22:21

Dzięki. Masz morze jakieś foto tego starego 1,9 od strony pompy. Pozdrawiam
SlawekEwa - 2014-02-02, 22:50

bercik napisał/a:
Masz morze jakieś foto tego starego 1,9 od strony pompy

Szukałem u siebie nie mam, był temat na CT w dziale sprzedam, ale się zdeaktualizował
http://allegro.pl/fiat-du...3913811404.html tu widać tylko miejsce po alt i p-pie wsp.

bercik - 2014-02-03, 21:00

Dzięki jakoś sobie poradzę

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group