Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Zdecydowanie chce kupić kampera

TomekM - 2012-03-13, 12:55
Temat postu: Zdecydowanie chce kupić kampera
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczow ma/ zna kogoś kto ma/ zna kogoś kto zna kogoś co ma do sprzedania kampera?
Potrzebuje kampera dla 6 osób, z pietrowym łóżkiem i z XX wieku (cena).
Koniecznie suchy (uczulenie) najchętniej z polecenia.
Pozdrawiam
Tomek

aroo59 - 2012-03-13, 17:40

Jak dla mnie to mało precyzyjne zapytanie. Alkowa, integral, przedział cenowy i rocznikowy. Powodzenia w szukaniu. :spoko
TomekM - 2012-03-13, 17:55

No fakt. Mało konkretnie, ale pisałem to jadąc samochodem po kolejnym oglądaniu "idealnego" kampera, który w zasadzie był bardzo szanowany jak na swój wiek, ale miał zgnila ścianę (nie wilgotną a mokrą).
A czego szukam? Altowy, z łóżkiem pietrowym. Tak aby rodzina 2+3 miała w miarę wygodnie. przedział cenowy max. 40tys. Rocznik? Jak najmłodszy, choć za te pieniądze to w okolicy pełnoletności trzeba szukać. Nie wierzę w okazję typu 2008 za 25000 itp.
Przy okazji dziękuję za oferty przesłane na prv kontaktuje się na bieżąco z ofertami ale na razie bez sukcesów.

TomekM - 2012-03-13, 18:03

I jeszcze pytanie o wyższości kół bliźniaczych na kołami pojedynczymi.
Czy prawda są poniższe stwierdzenia:
- koła bliźniacze to większą stabilność pojazdu podczas jazdy
- opłata za autostrady jest oprócz Polski taka sama jak za auto z pojedynczymi
- auto na blizniakach więcej pali
- auto na blizniakach jest cięższe bo ma jakiś most
Pytam, bo mam ofertę zakupu samochodu, którego wnętrze mi się podoba, ale ma bliźniaki. Niestety cena również jest trochę ponad kreską, ale to dopiero oferta.

PS
Mam jeszcze setkę pytań ale będę wam pozował je w miarę rozwoju sytuacji.

kimtop - 2012-03-13, 18:21

TomekM napisał/a:
Czy prawda są poniższe stwierdzenia:
- koła bliźniacze to większą stabilność pojazdu podczas jazdy
- opłata za autostrady jest oprócz Polski taka sama jak za auto z pojedynczymi
- auto na blizniakach więcej pali
- auto na blizniakach jest cięższe bo ma jakiś most


Prawda

TomekM - 2012-03-13, 19:19
Temat postu: Kto ma kampera na tzw. blizniakach?
Bardzo proszę o podanie WAD tego rozwiązania. Chciałbym kupić kampera jak najlepiej dopasowane do moich potrzeb i stąd taka seria pytań.
aroo59 - 2012-03-13, 19:21

Jak masz możliwość to kup na pojedyńczych kołach. Kamper to nie samochód ciężarowy typu wywrotka. Stabilność nie zależy od ilości kół. Zawsze znajdziesz więcej zalet dla aut na pojedyńczych. Szukaj z rozwagą. Mój domek na kółkach odkupiłem od niemca za stanem licznika 89 tyś. km ( 100% pewne ) Ma też wady, rocznik 1989 zrobił swoje. Abejrzałem wiele kamperków dużo młodszych ale bez większego zachwytu. Szukając porównaj wykończenia, detale, jakość materiałów i systemy mocowań ścian, mebli itd. Nie wolno kierować się błyskotkami, świecidełkami. Są za i przeciw co do rocznika i przebiegu. Snobizm nie jest dobrym doradcą. :spoko Powodzenia.
Bim - 2012-03-13, 19:35

TomekM napisał/a:
Bardzo proszę o podanie WAD tego rozwiązania


Tomku a jakiej kategori posiadasz prawo jazdy?

TomekM - 2012-03-13, 19:41

kategoria B :(
Bim - 2012-03-13, 19:46

TomekM napisał/a:
kategoria B


To rozglądaj się raczej za singielkami bliżniaki montowali nie bez przyczyny :spoko

TomekM - 2012-03-13, 20:24

No tak, ale jeżeli dmc jest 3,5t i jest zapas ok. 600kg to czy te bliźniaki przeszkadzają? Samo zużycie paliwa nie jest chyba czymś strasznym, skoro rocznie robi się np. 8000km a spalanie jest o 2l na 100km większe to daje mi to jakieś 600zł różnicy, więc szału ma.
Jestem zupełnie zielony w te klocki więc pytam i przedstawiam zasłyszane argumenty. Was proszę o wprowadzenie na statystycznie dobra drogę.

gino - 2012-03-13, 20:35

w niczym nie przeszkadzaja...
korzysc jest jedna..lepsza trakcja..

co jest na tzw minus

.opłaty na PL-AUTOSTRADACH
.jesli blizniak, to na ogól większe DMC ale to też nie reguła
.troszke wieksze zuzycie paliwka/nie tragedia
.do wymiany 6 a nie 4 opony

jak fajny kamper...to nie wazne czy na bliźniakach czy nie..
patrzysz tylko na to..czy DMC nie przekroczy Twoich uprawnień do kierowania..

Argo - 2012-03-13, 20:40

Kampery na bliźniakach mają napęd na tylną oś, co jest zaletą. Większe dociążenie osi, większa powierzchnia styku koła z jezdnią, lepsza trakcja.
MAWI - 2012-03-13, 20:44

Jeśli na bliźniakach to raczej ,albo mało co do 3,5T,ale lekko poza.Cudów nie ma.Ale są też plusy takiego bliźniaka lub tandenu.Uwierz :spoko :spoko :spoko
Bim - 2012-03-13, 20:46

MAWI napisał/a:
Jeśli na bliźniakach to raczej ,albo mało co do 3,5T,ale lekko poza.Cudów nie ma


a kolega ma tylko skromne B

Argo - 2012-03-13, 21:04

ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową.
Duduś - 2012-03-13, 21:33

Paliwa nie licz - masa pojazdu to taka gotowa do jazdy czyli zatankowany
MAWI - 2012-03-13, 21:54

Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
Track222 - 2012-03-13, 22:10

AiR napisał/a:
ARCA 920 masa własna 3100 kg (kierowca 70kg, paliwo, woda), tak, że nie ma tragedii. Auto duże z alkową.


Jakiś anemiczny ten kierowca!!!

oli - 2012-03-13, 22:14

Odnosnie tematu że kamper na bliżniakach jest cięższy to muszę zaprotestowac .Uważam tak jak którys z camperowiczów napisał nie ma regóły.Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią. Inna sprawa ciężar rzeczywisty naszych camperów -markiza,solary,klima,poduszki stabilizujące,satelity itp i robi się z naszego camperka ćiężarówka Odnosnie stabilnosci pojazdu na blizniakach to nie ulega wątpliwosci że pojazd na bliżniakach jest stabilniejszy i nie ma uczucia bujania jak na pojedynkach -dotyczy to w szczególnosci pojazdów wysokich typu alkowa poruszających się z prędkoscią ponad 90km na godz .
PS ciężar własny samochodu kampingowego leer gewicht wg niemieckiej książki to ciężar samochodu z pełnym zbiornikiem paliwa wody i kierowcą

TomekM - 2012-03-13, 22:24

Oli, powiedz (bo chyba miałeś campery i na blizniakach i na pojedynczych kołach), jakie twoim zdaniem sa WADY blizniaków? A moze jednak pojedyncze są lepsze? Kurcze, zakręcam się coraz bardziej.
adam2 - 2012-03-13, 22:26

Mam transita na bliżniaku94 zabudowa elnagh, bliżniak na pewno jest stabilniejszy bo większa przyczepność i szerszy rozstaw kół co przy szer. i wys. zabudowy ma znaczenie po prostu mniej buja a i wyjechać w terenie jest łatwiej bo główny ciężar przypada na tył, a z tyłu hamują 4 a nie 2 koła.Dwie opony więcej to może 700zł-zaden argument przy tych przebiegach ale oczywiście pojedyncze i napęd na przód też nie sprawują się żle ,bo najważniejsze jest żeby był zadbany i miał jak najmniej niespodzianek.Mój waży2540kg pusty i jest na 5 leżących.A spalanie mojego to około11on nie przekraczając 90km/H bo trudno z 2.5D więcej wydostać ale ja na wyjeżdzie się nie śpieszę więc mi wystarcza.Widzę że nie mieszkasz zbyt daleko więc jeżeli byś był w pobliżu to zapraszam :spoko
WINNICZKI - 2012-03-13, 22:29

TomekM, A ile chcesz wydać na tego kamperka ? Tak w przybliżeniu.
Argo - 2012-03-13, 22:35

[quote="MAWI"]Z tym Kierowcą że 70 KILOGRAMÓW .To nie zawsze
W temacie o ARCE 720 wkleiłem ramkę z oryginalnych danych fabrycznych. Pod gwiazdowym odnośnikiem jest napisane, jak jest obliczana masa własna.

TomekM - 2012-03-13, 22:43

Winniczek - chciałbym się zmieścić w przedziale 30-40 tys. (a najchętniej jak naj mniej). Ale moje plany bardzo żadko (jeżeli już są) się sprawdzają. Masz jakieś pomysły?
oli - 2012-03-13, 23:27

Wady które tak już znasz
zużycie paliwa moze troche większe teoretycznie 2 %
opony 6 sztuk a nie 4
opłaty na autostradach w niektórych panstwach większe
Zalety też już chyba poznałes .

Tomku -powiem tak Kup takiego kampera który będzie się tobie podobał .Pierwszy camper którego kupiłem to Opel Betford Blitz to taki jak byś do przyczepy campingowej włożyl silnik i kierownice.Bylo to chyba z 10 lat temu .Oczywiscie był używany i posunienty wiekowo ,ale ile on sprawił nam radosci. Potem były różne większe, mniejsze ale zawsze cos mi nie pasowało .Po iluś tam nastu camperków wreszcie mam taki który nam pasuje.tzn przestronny w środku,7 miejsc do spania ,i wygodny do jazdy ,stosunkowo duża ładownosc .Jeżeli będę zmieniał camperka to również będe chciał kupic na blizniakach ,bo nie męczysz się tak podczas jazdy w koleinach ,i nie buja.
Zrób jak chcesz .

IAAN - 2012-03-14, 08:34

oli napisał
Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią.

nie jest to prawdą
miałem kampera który miał w brifie masa własna 2200 a ważył 2800 na pusto
ia z dodatków miał tylko markizę brif brifem a rzeczywistośc nieraz może zaskoczyć
nie patrz na dane w papierach jedz na wage a poznasz prawdę
dane masy własnej podaje się z paliwem ale bez kierowcy i wody w zbiorniku

kimtop - 2012-03-14, 08:36

oli napisał/a:
.Posiadam campera na blizniakach -alkowa dlg. 6760szer. 2200 wys.2930 na Fordzie Tranzycie i jego cięzar własny wynosi 2730 kg, a Dmc 3500kg.Wszystkie te dane pochodzą z karty pojazdu sprowadzonego z Niemiec. Jak zapewne wiecie karta pojazdui Brif w niemczech to rzecz św i to co w nich jest napisane musi zgadzac sie z rzeczywistoscią.


Oli,podjedż na wagę a zobaczysz jak to się zgadza z rzeczywistością.

Świstak - 2012-03-14, 09:00

Zalety bliżniaka poznasz podczas pierwszego wyjazdu z campingu po solidnym deszczu. Wady - inne felgi, konieczność wymiany 4 opon na raz, wygląd ciężarówki, czasem konieczność wożenia 2 kół zapasowych. Inne nie przychodzą mi do głowy.... Nie powinien to być czynnik dyskryminujący. Co do bliźniaków i DMC - też nie ma zasady. Mój brzydal ma bliżniaki a na 7 tonówkę nie ma ani wyglądu ani zapędów. W moim przypadku bliźniaki to nie przypadek czy konieczność ale świadoma decyzja i jedno z kryteriów przy poszukiwaniu auta.

W najgorszym wypadku zostaje zrobienie prawa jazdy C. Może wyjść taniej niż zakup kampera z robionym na siłę DMC, Kurs na przewóz rzeczy nie jest Ci potrzebny, tacho również więc zamkniesz się w kwocie 3-4 tysiące za uprawnienia choć będzie potrzebny Viatoll. Ale będziesz musiał wytrzeźwieć przed powrotem do domu bo żona Cię nie odwiezie.

Zawsze coś za coś.

Argo - 2012-03-14, 10:44

Die Masse in fahrbereitem Zustand beinhaltet das Leergewicht des Fahrzeuges (Eigengewicht des Fahrzeuges inklusive Fahrer und Kraftstofftank zu 90% gefüllt) und folgende Grundausstattung: gefüllter Wassertank (teilweise mit, für die Fahrt, reduziertem Tankvolumen, siehe Technische Daten), eine Gasflasche zu 100% gefüllt und eine Kabeltrommel. Die technisch zul. Gesamtmasse und die Achslasten dürfen durch persönliche Ausrüstung, mitfahrende Personen und Sonderausstattung nicht überschritten werden. Durch Sonderzubehör verringert sich die Zuladung und ggf. die Personenanzahl! Dies bezeichnet das Eigengewicht des Fahrzeuges im Serienzustand ohne jegliche Befüllung und Personen. Gewichtsangaben gemäß EU-Norm DIN EN 1646-2
tłumaczenie Google
Masa własna zawiera masa własna pojazdu (masa pojazdu łącznie z kierowcą i zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90% całości) i następujące podstawowe funkcje:-pełen zbiornik wody (częściowo, do jazdy, mniejszą pojemność zbiornika paliwa, patrz dane techniczne), butli z gazem do 100% wypełniony i bęben kablowy.Maksymalnej dopuszczalnej masie i obciążeń osi nie mogą być przekroczone z powodu osobistej, jazdy na osobę i wyposażenia specjalnego. Z opcjonalnych akcesoriów będzie zmniejszyć obciążenie, a jeśli liczby osób! To jest waga netto pojazdu wskazanego w konfiguracji produkcyjnej, bez nadzienia i osób. Wagi zgodne z wytycznymi UE normą DIN EN 1646-2
http://www.wohnmobilrecht...c7a103cf0a.html

TomekM - 2012-03-14, 11:03

Moi drodzy, bardzo się cieszę, że temat jest tak szeroko dyskutowany. Zastanawiam się jednak czemu nie mówimy o innych aspektach jak tylko waga. Przecież skoro na to zrobiliscie uwagę to oczywistym jest, że zanim powiem sakramentalne "tak", to pojadę na wagę. Jeżeli po zwazeniu nie zostanie mi zapas na 300kg załogi, 100 kg wody, 50kg rowerów, 100kg bagażu i jakieś 50kg na piwa dla was za pomóc to i tak go nie kupię.
A tak swoją drogą to albo źle szukam albo bliźniaki są droższe tylko na polskich autostradach???
I z innej beczki: czy macie jakieś uwagi lub spostrzeżenia do zabudowy granduca pegaso z lat 95,96?

ARCADARKA - 2012-03-14, 11:51

Pewnie ,że źle szukasz :-P ,ja ci podpowiem ,,,,,,,,,,,motocykl z koszem ,,,,,,,,,,,,,, :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
pozdrawiam cię Tomku cieplusio z Tarnowskich Gór :bigok

Cyryl - 2012-03-14, 12:39

Świstak napisał/a:
Zalety bliżniaka poznasz podczas pierwszego wyjazdu z campingu po solidnym deszczu. Wady - inne felgi, konieczność wymiany 4 opon na raz, wygląd ciężarówki, czasem konieczność wożenia 2 kół zapasowych...


zaletą jest również stabilniejsze zachowanie się pojazdu przy jeździe w koleinach, które są cechą charakterystyczną naszych dróg (38% polskich dróg posiada koleiny).
w kamperach z przednim napędem jest niekorzystny rozkład: większe obciążenie na tylną oś, a napęd na przednią, więc podczas zimy i jak wspomniał Świstak, wszędzie tam gdzie jest mało przyczepna nawierzchnia tylny napęd lepiej się sprawdza. ogólnie lepsze to dla wędkarzy jeżdżących więcej poza bitymi drogami. również w razie ciągnięcia przyczepy tylny napęd jest lepszy. natomiast poważną wadą kół bliżniczych jest ich wymiana. ponieważ jakiś czas jeździłem ciężarówkami, wiem że koła te mają tendencje do zpiekania się ze sobą. wtedy wymiana szczególnie wewnrznego koła to godzina kowalskiej pracy. jednak współczesne opony są na tyle solidne, że kapeć to zdarzenie raz na kilka lat. trzeba dodać jeszcze okresową kontrolę oleju w tylnym moście i wymiana tego oleju co 2-3 lata w zależności od przebiegu.

WINNICZKI - 2012-03-14, 12:47

Burstner z 90 roku wg.brifu i fabryki waży pusty 2850 a DMC ma 3100 długość kampera 630cm rejestrowany prze zemnie w Polsce na 5 osób .A ładowność ma jak widać 250 kilo. Osobiści ważyłem go i waga pokazała 2750 z pełnym zbiornikiem ropy i pustymi zbiornikami reszty. Czyli od biedy można zapakować 350 kilo i to jest KONIEC możliwości mojego auta.Twoje wymagania oscylują w wadze 600 kilo ładowności Proponuję zacznij adoptować blaszankę i to nie na IVECO bo po umeblowaniu go nie załadujesz go 600 kilogramami bo braknie ci ładowności. No chyba ,że skorzystasz z rady ARCADARCA,bo w kamperach o takiej ładowności zapomnij. :-/ :) :)
TomekM - 2012-03-14, 13:45

Winniczki, tak jak już pisałem: przed zakupem zważę i będę mądrzejszy. Na razie po prostu wiem, że muszę na to uważać.
Arkadarka mówisz, że motocykl z przyczepka.... pomyślę:-D

Leo2 - 2012-03-14, 15:12

A co może nie fajny?
TomekM - 2012-03-14, 15:16

Leo2 - pojechałes po bandzie! Super!
ARCADARKA - 2012-03-14, 15:30

Nie ma problema z DCM,,,,,,,,,,PIWKO POLECIAŁO ZA ZESTAW :bigok :bigok :bigok :bigok
Mikołaj - 2012-03-14, 15:55

Ja bym polecił moje autko
ale niestety własnie zmieiło właściciela
jak za takie pieniądze to musisz szukac cos podobnego
do mojego ....

http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=12377


o zaletach rozpisywałem się w opisie wiec warto poczytać ...

MAWI - 2012-03-14, 18:52

Tomek zamiast zastanawiac sie ,''na pojedyńczych czy na bliźniakach"kup sobie kampera na TANDEMIE.
aroo59 - 2012-03-14, 18:52

Ja bym polecił swojego ale jeszcze nie sprzedaję ... :wyszczerzony:
Cyryl - 2012-03-14, 19:18

a ja bym polecił kampery kilku kolegów, ale nie wiem czy oni sprzedają.
TomekM - 2012-03-14, 19:36

Szukam i szukam, ale jakoś w Mikołaja (byłym) samochodzie nie widzę piętrowych łóżek. A to jest warunek niezbędny.
Mikołaj - 2012-03-14, 20:57

W alkowie czuję się klaustrofobicznie, a o piętrowych juz nie wspomnę ... ale zależy kto co lubi :)
oli - 2012-03-15, 10:11

Piszę to dla wszystkich niedowiarków .Odnosnie zarzutu że waga campera w dodatku na bliżniakach jest niezgodna z wagą napisaną w brifie odpowiadam. Dzis rano pojechałem na wage zwazyc kamperka.Pół zbiornika paliwa.markiza,bagażnik na rowery.antena telwizyjna i troche rzeczy pozostałycyh po zlocie z uniejowa typu posciel,ubrania ,itp.
WAGA kampera 2870 kg .
dwa tysiące osiemset kilogramów .
Masa wlasna pojazdu 2730 kg ,Dmc 3500kg.
Jeszcze raz podkreslam że dane z brifu lub karty pojazdu powinny byc porównywalne z wagą auta .Przeglądy techniczne wykonane w niemczech mogą byc naciągane .ale pod wagą auta inną niż w rzeczywistosci nikt się nie podpisze .Pozdrawiam wszystkich zakręconych Oli

gino - 2012-03-15, 11:10

oli napisał/a:
Piszę to dla wszystkich niedowiarków

ale do jaKich ''niedowiarków''
zważyłes jednego kampera w zyciu..i ...stawiasz teze..że ludki z duzym doświadczeniem ..sa ''niedowiarkami''
a przeciez odpowiedź na to co napisałeś jest prosta jak drut... przy lekkich , takich do 2800-2900 na ogół sie zgadza MW
bo.. 600-700kg na ''dopakowanie'' do 3500 to wystarczająco duzo...
więc nie ma powodu aby ''kombinować''


osobiście znam kilka kamperków z tego forum..
które PUSTE ważą 3400 3700 a w BRIFIE wpisaną MW 2900-3200 i DMC 3500 :spoko

życie Panie....życie :-P

oli - 2012-03-15, 15:40

Pisząc moje ostatnie posty nie miałem na mysli nikogo obrażac .Moim celem było obalenie mitu dotyczącego ciężaru kampera na bliżniakach.Ktos z początkujących camperowiczów czytajacy posty typu Oli jedz na wage, Masz w papierach cos nie tak ,kamper na blizniakach to okolice 3,5 tony lub wiecej,prawko kat B , to co może sobie pomyslec?
Mysle że forum nasze jest po to aby się czegos nauczyc i dowiedziec .
Od wczoraj chodze i mysle jak to jest możliwe że kamper na blizniakach do 3,5 tony ma aż tak duzą ładownosc.Miałem też kamperki na pojedynczych kołach. notabene też je ważylem i rzadko który miał ładownosc wiekszą niz 200,300kg .Zrozumiałem po przeczytaniu ostatniego postu .Zdałem sobie sprawe ze wszystkie one miały dmc 2800-3200kg.Dlaczego fabrycznie nie wyszly z dmc3500kg,i tak kat b ?.Prawdopodobnie że względów konstrukcyjnych nie mogly byc cięższe .Lukę te wypelnily campery na blizniakach które mają dmc 3,5 tony,koła blizniacze nie duzo cieższe ale konstrukcyjnie jakie mocne.Wydaje mi się że logicznie ma to sens ,ale jak się myle to mnie poprawcie
Pozdrawiam Oli

Yekater - 2012-03-15, 18:06

oli napisał/a:
Zrozumiałem po przeczytaniu ostatniego postu .Zdałem sobie sprawe ze wszystkie one miały dmc 2800-3200kg.Dlaczego fabrycznie nie wyszly z dmc3500kg,i tak kat b ?.Prawdopodobnie że względów konstrukcyjnych nie mogly byc cięższe .Lukę te wypelnily campery na blizniakach które mają dmc 3,5 tony,koła blizniacze nie duzo cieższe ale konstrukcyjnie jakie mocne.Wydaje mi się że logicznie ma to sens ,ale jak się myle to mnie poprawcie Pozdrawiam Oli

Kamper w przeciwieństwie do dostawczaka na pojedynczych kołach jest stale obciążony zabudową. Ma to destrukcyjny wpływ na tylne opony i zawieszenie. Przez to nie widuje się konstrukcji tylnonapędowych. Ograniczenie DMC kompletnego pojazdu zapewnia bezpieczną jego eksploatację. Tych wad nie ma auto na kołach podwójnych, tam stosuje się DMC 3500kg. Podejrzewam, że ITD już mobilizuje siły na wakacje z myślą o łatwych łupach. Lektura for internetowych opisujących amatorskie zabudowy ułatwia im zadanie.

Argo - 2012-03-15, 18:23

Kamper to nie auto ciężarowe i nie posiada wpisu o ładowności. Wcześniej podałem link do normy homologacyjnej. Kamper posiada masę własną, którą się wylicza wg. wzoru, z masy pustego i ilości osób. Masa całkowita to jest masa jaką kamper nie może przekroczyć. W zależności jaką zamawia klient, ten sam kamper może mieć masę max (całkowitą) 3500kg jak i 4250kg, ale masę własną będą mieć jednakową. Każde urządzenie jak klima, antena sat, i markiza zwiększają masę własną i musi być odnotowane. (zwiększa masę pustego). Nadwyżka tzw. ładowności przeznaczona jest na zwiększenie masy współczynników ujętych w wzorze. (np. masy osób) Dotyczy to wszystkich pojazdów przewożących osoby. (autobusy, autokary, mikrobusy itp)
MAWI - 2012-03-15, 19:03

Nie chce pisać o przepisach i formułkach.Widziałem jak na świeżo oddanej obwodnicy ,gdzieś na kaszubach,jadąc nad może ważą kampery.Ustawili się na poboczu z czterema walizkowymi wagami,akurat warzyli kampera.W kamperze siedziała załoga i tyle.Mnie również zatrzymali ,ale tylko sprawdzili dowód rej.A dokładniej DMC.Chwilę pogadaliśmy i odjechałem.Pytałem kontrolera czy ten na wagach przekroczył DMC,pan skinął głową.Powiedział też ,że to sezonowe kontrole(typowo na kampery) i będą częstsze i że kary są słone.Dziś byłem w Płocku i zauważyłem brygadę montującą tablice na której był napis."WAŻENIE POJAZDÓW",Podobna jest na przedmieściach łodzi,ciekawe czy i kamperów ,czy raczej większe ciężarówki.
teraz zastanawiam się jak by sobie poradzili ze mną na tej obwodnicy skoro mieli tylko cztery wagi :lol: :lol: :lol:

WINNICZKI - 2012-03-15, 21:35

Sprawdzili by tylko dowód rejestracyjny :mrgreen: :mrgreen: :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group