|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Rejestrowany jako specjalny czy cięzarowy ?
MAQ - 2012-04-04, 12:47 Temat postu: Rejestrowany jako specjalny czy cięzarowy ? Koledzy i Koleżanki powiedzcie czy są jakieś haczyki w rejestracji kamperka jako specjalny lub cięzarowy ? ponieważ w ogłoszeniach spotkałem się z tymi okresleniami.
Pozdrawiam.
jarekzpolski - 2012-04-04, 13:04
Mój bolid był zarejestrowany jako "osobowy" na 7 osób.
Absolutnie wyluzowany pojechałem zrobić pierwszy przegląd po długim remoncie.
Auto przeszło całą ścieżkę, poszliśmy do biura wbijać dane w komputer i pieczątkę, gaworząc rozkosznie o wadach i zaletach kamperowania.
Diagonsta otworzył dowód, spiął się jak ryś, natychmiast go zamknął, oddał mi z powrotem, i powiedział że "taki wałek to nie przejdzie". Mam znikać i nawet nie nie jestem mu nic winien. Zero dyskusji !
Dorzucił tylko że "każdy kamper jest samochodem specjalnym". Życzył mi szcęścia na innych stacjach...Pieczątkę zdobyłem "jakoś", ale na dniach rozpoczynam procedurę przerejstrowywania na specjalny.
YAN - 2012-04-04, 16:51
A w osobowym nie możesz mieć kuchenki.zlewu,kibelka itd. ?
Co komu do tego jak kto sie mebluje.
IAAN - 2012-04-04, 17:35
to ja czekam na opis jak to zrobiłeś i jakich papierów potrzebowałeś ja swojego po swiętach przerejestruję z 3 na 6 osób i dopiero biorę się za zabudowę
kiedyś ktoś wspominał że 1 zabudowe rocznie można zrobic samemu bez uprawnień ale nie wiem jak jest teraz czy nie będziesz potrzebował papierka z firmy co ma uprawnienia
ja u jednego diagnosty pytałem o dodatkowe siedzenia i chce papier z warsztatu a drugi mówi że papier niepotrzebny a ma być wykonane solidnie chodzi o przesunięcie sciany grodziowaj i 2 rząd siedzeń siedzenia mam nowe z pasami w oparciach więdz n przyczepi się raczej do punktów mocowania pasów
makdrajwer - 2012-04-04, 19:29
Ciężarowy musi mieć oddzieloną cześć ładukową, osobowy powinien posiadać pasy i płaci się oc od pojemności silnika a specjalny można czasowo wyrejestrować, i jedzie ... max 80 km/h.
jarekzpolski - 2012-04-04, 20:29
jans napisał/a: | A w osobowym nie możesz mieć kuchenki.zlewu,kibelka itd. ?
Co komu do tego jak kto sie mebluje. |
Problem w tym że Pan Diagnosta nie chciał wchodzić ze mną w polemiki. Nie interesowała go również pieczątka diagnosty ze Szczecina, podbijającego poprzedni przegląd. Oddał mi dowód życząc powodzenia na pozostałych dziewięciu stacjach w Gliwicach...
IAAN napisał/a: | to ja czekam na opis jak to zrobiłeś i jakich papierów potrzebowałeś... |
Z tego co się dowiedziałem:
Po pierwsze faktura z warsztatu uprawnionego do wykonywania przeróbek zmieniających przeznaczenie pojazdu (nie pamiętam jaki to kod). Wątek wejścia w jej posiadanie pozostawmy nierozwinięty...
Z fakturą jedziesz na okręgówkę. Tam Pan Diagnosta wystawi jakiś glejt o dokonanych zmianach.
Z tym glejtem do Urzędu Komunikacji i prośba o wpis do Dowodu Rejestracyjnego (albo nowy dowód - nie pamiętam)
Na koniec telefon do agenta ubezpieczeniowego, że zmienił Ci się pojazd. Powinien naliczyć inna stawkę (na szczęście niższą) i nową polisę. Dlatego dobrze jest zgrać całą akcję w czasie z wygaśnięciem przeglądu i polisy.
Może coś pokręciłem, użyj przycisku "Szukaj", bo wydaje mi się że temat poruszany na tym forum wiele razy.
Jak dobrnę do końca - opiszę.
MAWI - 2012-04-04, 21:18
Bardzo dużo zależy od okręgówki.Tam naprawdę wiele mogą ,mogą żądać faktur ale nie muszą.Znam przypadki że w okręgówce zmniejszano ,zwiększano DMC,bez żadnych podkładek.Zmieniano ilość miejsc.Mogą wiele ale nic nie muszą.Zawsze można zażądać jakiegoś papierka,którego załatwienie graniczy z cudem.Są luki prawne,niedomówienia ,różne interpretacje .Mając kogoś "po swojej stronie " w okręgowej stacji ,można w majestacie prawa wiele załatwić.Z tym majestatem to bym nie przesadzał ,często jest to mniejsza nadgorliwość w wykonywaniu swoich obowiązków.Taki kraj.
kimtop - 2012-04-04, 21:39
jarekzpolski napisał/a: | "każdy kamper jest samochodem specjalnym". |
Dziki to kraj,dzikie obyczaje.
Dla Urzędu Celnego kamper to osobówka
MAWI - 2012-04-04, 21:54
kimtop napisał/a: | jarekzpolski napisał/a: | "każdy kamper jest samochodem specjalnym". |
Dziki to kraj,dzikie obyczaje.
Dla Urzędu Celnego kamper to osobówka |
Masz racje ,jak przejeżdżasz granicę bulisz za osobówkę .Jak już jeździsz to bulisz za ciężarówkę.Mimo ,że UC w tym samym kraju buliłeś za osobówkę .Człowiek z kampera nie wyszedł a tu takie zmiany.
Yekater - 2012-04-05, 09:48
makdrajwer napisał/a: | Ciężarowy musi mieć oddzieloną cześć ładukową, osobowy powinien posiadać pasy i płaci się oc od pojemności silnika a specjalny można czasowo wyrejestrować, i jedzie ... max 80 km/h. |
Jeśli ciężarowy musi mieć oddzieloną część ładunkową to jak interpretować pomysły domorosłych budowniczych? Budują, rejestrują jako ciężarowe. Nie ma tam oddzielonej przestrzeni ładunkowej.
Bajaga - 2012-04-05, 10:10
makdrajwer napisał/a: | Ciężarowy musi mieć oddzieloną cześć ładukową, osobowy powinien posiadać pasy i płaci się oc od pojemności silnika a specjalny można czasowo wyrejestrować, i jedzie ... max 80 km/h. |
A z jakich przepisów wynika to 80 ?
Leo2 - 2012-04-05, 10:43
tu jest odpowiedź http://www.autocentrum.pl...edkosc-kampera/
jarekzpolski - 2012-04-05, 11:05
a tu macie rozpisany przypadek schizofrenii klasyfikującej kampery:
zródło:
http://www.polskicaravani...cle/show/id/881
------------------------------------------------------------------------------------------------
"Jak zarejestrować samochód kempingowy, czyli przypadki z akcyzą
W poprzednim numerze pisaliśmy, jak zarejestrować używany samochód kempingowy, sprowadzony na teren Polski z kraju Unii Europejskiej. Przytoczyliśmy pismo Piotra Pukszty, kierownika Referatu Rejestracji Pojazdów Urzędu Miasta Gdyni, mówiące o braku akcyzy w tym przypadku. Sprawa nie jest jednak taka prosta.
Dlaczego? Ponieważ wydziały rejestracyjne urzędów miast i gmin kierują się innymi przepisami niż urzędy celne. Kierownik Pukszta pisał:
,,Zgodnie z załącznikiem nr 4 zawartym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. Nr 192, poz. 1878 z późn. zm.) pojazd kempingowy jest zakwalifikowany jako pojazd specjalny. W związku z powyższym na pojazd specjalny (przeznaczenie kempingowy) nie obowiązuje opłata akcyzy”
......
Co na to Izba Celna?
Skontaktowałem się z Izbą Celną w Gdyni. Poprosiłem o komentarz do pisma z Referatu Rejestracji Pojazdów. Tomasz Węgiel, dyrektorem Izby Celnej w Gdyni: – Pan Pukszta powołuje się na przepisy dotyczące rejestracji pojazdów i nie chciałbym wypowiadać się w tej kwestii. To nie nasza kompetencja i być może w myśl przepisów komunikacyjnych pojazdu kempingowy jest pojazdem specjalnym. Izba Celna nie rejestruje pojazdów i trudno mi powiedzieć, jakie są relacje między przepisami komunikacyjnymi a akcyzą. W myśl naszych regulacji prawnych jest to samochód przeznaczony do przewozu osób i traktowany jest jak samochód osobowy. W tej kwestii decydujące są przepisy ustawy o podatku akcyzowym, którą się kierujemy. Ona mówi jasno: nabycie wewnątrzwspólnotowe pojazdy kempingowego skutkuje obciążeniem akcyzą...."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
nie ma to jak jednolita wykładnia prawna. Potem sie dziwią że ludzie kombinują...
Bajaga - 2012-04-05, 11:21
Ale kamper to nie jest:
"Podstawowe definicje
Pojazd specjalny
- pojazd samochodowy lub przyczepa, konstrukcyjnie nieprzeznaczone do przewozu osób lub ładunków."
To jest pojazd specjalny kempingowy, jak najbardziej przystosowany konstrukcyjnie do przewozu osób.
kimtop - 2012-04-05, 11:22
kimtop napisał/a: | Dziki to kraj,dzikie obyczaje. |
I tyle
Leo2 - 2012-04-05, 11:46
Klasyfikacja
Rodzaj pojazdu: Specjalny (kod ITS 07)
Przeznaczenie: Kempingowy (kod ITS 514)
http://www.swinoujscie.wku.wp.mil.pl/pl/2118.html
Jedyna prawidłowa klasyfikacja ITS to 07 / 514. Pojazd specjalny / przeznaczenie - kempingowy .
makdrajwer - 2012-04-05, 18:28
Bajaga napisał/a: |
Ale kamper to nie jest:
"Podstawowe definicje
Pojazd specjalny
- pojazd samochodowy lub przyczepa, konstrukcyjnie nieprzeznaczone do przewozu osób lub ładunków."
To jest pojazd specjalny kempingowy, jak najbardziej przystosowany konstrukcyjnie do przewozu osób. |
Kamper nie jest przystosowany konstrukcyjnie do przewozu ładunków ( brak wydzielonej części ładukowej ) ani osób ( brak pasów, fotele poprzecznie itp ) . Zresztą tak samo nie jest przystosowany jak np. radiowóz, śmieciarka, dżwig, pług, zamiatarka, wiertnica i wiele im podobnych.
MILUŚ - 2012-04-05, 19:08
makdrajwer napisał/a: | ............ Zresztą tak samo nie jest przystosowany jak np. radiowóz, . |
Artur. .....nigdy " dyskoteką " na "dołek " za komuny Cię nie wieźli ?
makdrajwer - 2012-04-05, 19:26
Suką nie jechałem ale kilkanaście razy jezdziłem polonezem i to na każdym siedzeniu Nawet na tym za szybą.
Bajaga - 2012-04-05, 22:10
makdrajwer napisał/a: |
Kamper nie jest przystosowany konstrukcyjnie do przewozu ładunków ( brak wydzielonej części ładukowej ) ani osób ( brak pasów, fotele poprzecznie itp ) . Zresztą tak samo nie jest przystosowany jak np. radiowóz, śmieciarka, dżwig, pług, zamiatarka, wiertnica i wiele im podobnych. |
Hmm... ?? Przecież kamper ma normalne siedzenia i normalne pasy... To jak to nie przystosowany ?
Leo2 - 2012-04-05, 22:44
No nie jest, nie można go przeznaczyć np na TAXI, a osobowy można, dlatego są różnie sklasyfikowane.
Yekater - 2012-04-05, 22:50
Jaka jest przeszkoda w rejestrowaniu domowych konstrukcji jako auto specjalne kampingowe?
Co produkt, to rejestracja jako auto ciężarowe. W czym jest problem?
Argo - 2012-04-05, 23:34
Można uzyskać każdą homologację, tylko trzeba spełnić warunki określone w homologacji. W 2010r przeszedłem procedurę homologacji mojego auta terenowego z osb. na ciężarowy VAT1. Najważniejszym i ostro wymaganym obok punktu podającego wymiary części ładunkowej, był punkt, opisujący niemożność szybkiego przywrócenia stanu poprzedniego. Tzn. punkty mocowań siedzeń i pasów powinny być zaspawane !!!, zaślepienie nie przeszło, kratka oddzielająca też przyspawana, całość powinna być wykonana przez serwis lub warsztat naprawy nadwozi. Podejrzewam że przeróbka na kampera też jest obwarowana jakimiś przepisami. Jak je spełnisz to będzie specjalny i kamper, ale wolałbym osobowy bo nie obowiązują naciski na oś chociaż w blaszaku trudne do przekroczenia.
IAAN - 2012-04-06, 00:14
makdrajwer napisał/a: | Ciężarowy musi mieć oddzieloną cześć ładukową, osobowy powinien posiadać pasy i płaci się oc od pojemności silnika a specjalny można czasowo wyrejestrować, i jedzie ... max 80 km/h. |
spróbuj kampera jako specjalny do 3,5 tony czasowo wyrejestrować
nie da się
przeszedłem już jedną procedure zmiany z osobowego na kampingowy
teraz będę robił z ciężarowego 3 osobowego na 6 osób może w przyszłości pójdzie jako kampingowy ale czas pokaże
nie liczy się w żadnym urzędzie faktura liczy się papier i diagnosta tez papieru wymaga nie wyciągu z homologacji byłem ostatnio u 2 diagnostów i jeden mówi że można samemu drugi że warsztat warsztat praktycznie każdy mechaniczny naprawa i konserwacja pojazdów musi być
Argo - 2012-04-06, 01:07
Możesz wykonać wszelkie prace sam, ale do tego potrzebna jest opinia rzeczoznawcy PZMot o fachowości wykonanych prac i auto jest zarejestrowane jako SAM na jakimś podwoziu. Nie można w/g przepisów zmienić przeznaczenia pojazdu bez zmiany homologacji. Nikomu nie życzę spotkania upierdliwego gliny, albo krokodyli w Szwajcarii, Austrii, lub Anglii, auto od razu wędruje na lawetę za brak tabliczki homologacyjnej z naciskami na oś itp. Wszystko jest dobrze do czasu jakiegoś wypadku, apotem jest płacz, bo prawnicy ubezpieczyciela wykryli niezgodność z homologacją, z ubezpieczenia nici i trzeba pokrywać koszty wypadku.
łoś - 2012-04-06, 03:04
To się wtrącę w temat.
Po co dyskutujecie, skoro prawo jest po stronie UC. Zechcą to wszystko obłożą akcyzą.
Wszystko jest tak skonstruowane by płatnik przegrał.
IAAN - 2012-04-06, 07:10
a co milka była zarejestrowana po przebudowie jako autobus
makdrajwer - 2012-04-06, 07:35
IAAN napisał/a: | spróbuj kampera jako specjalny do 3,5 tony czasowo wyrejestrować
nie da się |
"Od dnia 1 stycznia 2005 r. zgodnie z art. 78a ustawy prawo o ruchu drogowym wprowadzona została możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu.
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu dotyczy wyłącznie określonych kategorii pojazdów tj.
■samochodów ciężarowych i przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t;
■ciągników samochodowych;
■pojazdów specjalnych;
■autobusów "
kimtop - 2012-04-06, 09:27
Kiedys wyrejestrowałem czasowo ciężarówkę.Zdałem numery i dokumenty.Gdy minął czas wyrejestrowania,żeby otrzymać z powrotem papiery,musiałem zrobić dodatkowy przegląd.
Argo - 2012-04-06, 11:23
Wyrejestrowanie dla prywatnego użytkownika nie przynosi żadnej korzyści. OC AC i tak trzeba zapłacić za cały rok. Firmy płacą podatek od transportu i to jest ich korzyść, bo płacą tylko za czas użytkowania.
makdrajwer - 2012-04-06, 11:51
AiR napisał/a: | OC AC i tak trzeba zapłacić za cały rok |
"12 lutego 2010 r. dokonana została nowelizacja m.in. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK w ramach której do art. 8 dodano ust 4-7. Przewiduje ona, że jeżeli pojazd zostanie czasowo wycofany z ruchu, składka za obowiązkowe ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych musi zostać obniżona nie mniej niż o 95% za okres gdy pojazd jest wycofany z ruchu. "
Jeżeli kamperek jest dość stary to można wyrobić opinie o pojezdzie historycznym i wtedy oc opłaca się tak jak w przypadku żółtych tablic czyli nie trzeba ciągłości OC a okres minimalny składki to 1 miesiąc.
Argo - 2012-04-06, 12:11
Gdzieś czytałem wykładnię do przepisów o OC. Pojazd nie wykreślony ewidencji musi posiadać OC, lub jego właściciel. Uzasadnienie było krótkie, jak stoi i wybuchnie lub spłonie to kto pokryje szkody osób trzecich.
makdrajwer - 2012-04-06, 12:45
Zgadza sie. Dlatego płacisz OC ale w rabatem minimalnym 95%. Po drugie : jeżeli pojazd jest wyrejestrowany to musi stać poza drogami czyli w garażu , na działce itp. A tam jeżeli spłonie i narobi szkody to raczej odpowiada włascicel garażu. Więc to OC jest raczej proforma podobnie jak to jest w przypadku OC na przyczepy.
wbobowski - 2012-04-20, 21:55
makdrajwer napisał/a: | Sprzedam mojego Mercedesa "kaczke" za 7.900 zł |
Kolego, proszę usunąć tę informację (jako komercyjną) z podpisu. Od tego jest specjalny dział, o czym dobrze wiesz. Wystarczy link w podpisie... informacja o sprzedaży w podpisie, to już przesada.
jarekzpolski - 2012-05-07, 13:24
Obiecałem zakończenie relacji z procesu przerejstrowywania z osobowego na specjalny - przeznaczenie kempingowy. Zatem:
w U.Komunikacji nie wykazująca poczucia humoru Pani Urzędnik poprosiła:
- badanie z Okręgówki (diagnosta miał doświadczenie w temacie i wpisał magiczne jedno zdanie: "w pojeździe zamontowano wyposażenie odpowiadające klasyfikacji samochodu specjalnego przeznaczenie kempingowy". Ma to rzekomo zapobiegać ewentualnym dodatkowym trudnym pytaniom typu "a czy montowane pasy były nowe i gdzie jest na nie faktura ?"
- faktura z warsztatu z łudząco podobnym opisem: "zabudowa wyposażenia odpowiadające klasyfikacji samochodu specjalnego przeznaczenie kempingowy". Jeżeli faktura imienna, ma być nr rejestracyjny samochodu i pełny adres właściciela. Pogoniła mnie bo brakowało numeru mieszkania W Urzędzie wciąż jesteśmy petentami więc nie pyskowałem...Pana Mietka we warstatcie chwycił nerw bo korektę musiał wystawić. Podobno pierwszy raz w życiu. A troche juz pożył...
- wyciąg z KRS warsztatu z kodem 45.20.Z
- Karta Pojazdu
- Dowód Rejestracyjny
- Dowód Osobisty
- opłata 81 PLN
- tablice (na chwilę, celem przyklejenia nowego hologramu)
Hologramy przykleili, D.Rejestracyjny zabrali, wydali tymczasowy, fakturę skserowali, poczynili wpis w karcie Pojazdu.
Za miesiąc odbiór stałego rejestracyjnego. Uff....
erikson - 2012-05-08, 12:31
U mnie to przebiegło bezboleśnie, kiedy bylem rejestrować busikaw WK po kupnie ,kierownik zasugerowal mi czy nie bylo by lepiej aby zamiast auta osobowego-kempingowego mial specjalny,zgodziłem sie co do propozycji,wypisali mi pisemko o zmianę przeznaczenia i odesłali na przegląd,podjechałem do diagnosty,wystawił odpowiednie pismo z przeglądu(nie potrzeba bylo żadnych dokumentów co do przeróbki) ,z kwitem spowrotem do Wk i juz po sprawie(oprócz pisma od diagnosty nie chcieli nic), miesiąc czasu i twardy dowód z wpisem specialny-kempingowy. Obecnie posiadam samoróbkę z rejestracja na ciezarowy-uniwersalny dla 3 osob,bardziej mi to pasuje bo jeżdżę często na dziko i gdy sie ktoś czepia to zawsze mogę pokazać dowod ze to taki sam dostawczy jak każdy inny zaparkowany na tej ulicy,a gdy miałem specjalny to juz tak nie moglem ściemniać
Suburban - 2014-10-28, 01:46
Hm, a z autobusu na specjalny kempingowy albo z ciężarowego na spec.kemp ? Czy ktoś przerabiał ?
Tadeusz - 2014-10-28, 01:55
Suburban napisał/a: | Hm, a z autobusu na specjalny kempingowy albo z ciężarowego na spec.kemp ? Czy ktoś przerabiał ? |
Ha! Jesteś na forum od 14 września i do tej pory nie zajrzałeś na tę stronę:
http://www.camperteam.pl/...?t=4842&start=0
Gdybyś to uczynił, znałbyś historię "Milki".
Suburban - 2014-10-28, 18:12
Tadeusz napisał/a: | Suburban napisał/a: | Hm, a z autobusu na specjalny kempingowy albo z ciężarowego na spec.kemp ? Czy ktoś przerabiał ? |
Ha! Jesteś na forum od 14 września i do tej pory nie zajrzałeś na tę stronę:
http://www.camperteam.pl/...?t=4842&start=0
Gdybyś to uczynił, znałbyś historię "Milki".
|
Kolego czytałem ten wątek oczywiście! Jeden z moich ulubionych! Ale nie doszukałem się w nim procesu zmieniania wpisu i homologacji. Może bardziej skupiałem się na zdjeciach i ich opisie a nie na długich merytorycznych wypowiedziach. Pamiętasz może która to mniej więcej strona? Bym nie musiał czytać ponownie prawie 250 :D
Tadeusz - 2014-10-28, 18:42
Suburban napisał/a: | Pamiętasz może która to mniej więcej strona? Bym nie musiał czytać ponownie prawie 250 :D |
Oczywiście nie pamiętam i również nie bardzo mam czas i ochotę tego szukać, a napisz PW do Świstaka, a on, jako człek niezwykle życzliwy, odpowie wyczerpująco. Ręczę za to.
Przy okazji luknij na fotkę z naszej niedawnej wyprawy po wschodniej granicy naszego kraju. Najkrótszy kamper z alkową, mój Kucyk i najdłuższy - Milka.
toscaner - 2014-10-28, 22:09
Tadeusz, jakby Twój kucyk stanął bliżej, to milka mogłaby go markizą owinąć
Tak z ciekawości, ile ma długości Twój kamperek?
Tadeusz - 2014-10-28, 22:14
toscaner napisał/a: | Tak z ciekawości, ile ma długości Twój kamperek? |
Od zderzaka do zderzaka ma 462 cm.
Wnętrze od tylnej ściany do kabiny ma długość równą szerokości łóżka w milce.
Pytanie, czy mój kamper taki mały, czy Arek przesadził z tym łóżkiem?
Krystian - 2014-10-28, 22:17
toscaner napisał/a: |
Tak z ciekawości, ile ma długości Twój kamperek? |
Z tego co wiem to mniej niż 5m, bardzo fajny kamperek.
Dokładnie odpowie Ci Tadeusz.
toscaner - 2014-10-28, 22:30
Cholerka, to krótszy niż niektóre kombiaki
Z tym, że w kombiaku i tak jakoś ciaśniej.
krimar - 2014-10-28, 23:33
Tadeusz napisał/a: | Najkrótszy kamper z alkową, mój Kucyk i najdłuższy - Milka. |
najkrótszy kamper z alkową to jest chyba mój - od zderzaka do zderzaka 450 cm
Świstak - 2015-08-22, 00:52
Nie dość że nie poradzę jak przemieńić ciężarówkę powyżej 3,5t w kampera to jeszcze sam chciałbym się dowiedzieć jak to w obecnych czasach wygląda...
|
|