Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - VW LT 35

michałp - 2012-04-09, 01:30
Temat postu: VW LT 35
Właśnie wróciliśmy z Niemiec po drodze coś się popsuło w moim LTku a mianowicie silnik zaczął terkotać i szarpać myślałem ze może paliwo kiepskie a to już wykluczyłem, jak odpalam to przez chwilę z rury wydobywa się jasny dym po 30 sekundach spaliny są czyste, a silnikiem trzepie, mocy nie brakuje, spalanie na normalnym poziomie, płynów nie ubywa.
Podejrzewam zawory, wie ktoś czy zawory są do regulowania i jak często??? dotyczy silnika AUH 2,8 TDI 158KM

kimtop - 2012-04-09, 07:44

Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR

michałp - 2012-04-09, 09:24

kimtop napisał/a:
Zawory nie psują się nagle.
Sprawdź pasek pompy wtryskowej (dostęp po zdjęciu osłony w kabinie).Może to również być zawór EGR
też tak myślałem ale auto nic nie straciło na mocy!
Cykada - 2012-04-09, 09:36

spróbuj od wyczyszczenia zbiornika.zatyka sie sitko i są podobne objawy.jeżeli to nie bedzie zatkane sitko i zdecydujesz się naprawe po kolei egr, wtryski, głowica itd. to zastanowiłbym sie nad wymianą silnika na 2.5 tdi. silniki 2.8 to wynalazki brazylijskie a jak zaczną się psuć sa jak seriale brazylijskie....nie obraz się to moje zdanie.
michałp - 2012-04-09, 09:53

gdzie jest to sitko???? VW zaleca regulacje luzów co 45tyś km???
Cykada - 2012-04-09, 10:00

jezeli jest tak jak w sprinterze a pewnie jest to musisz ścągnąć zbiornik paliwa i w środku w zbiorniku jest to sitko. Mogą się ciężko odkrecać śruby od opasek co trzymaja zbiornik. Ja poddałem się i oddałem do warsztatu. 100zł za robociznę dałem i mam spokój.
Notker - 2012-04-09, 11:12

Nie należy angażować sił w poszukiwania na chybił -trafił. Generuje to tylko frustrację i koszty w razie bezsensownego demontażu. Można jedynie wizualnie sprawdzić paski, luzne przewody, rurki. Następnie należy osłuchać silnik jakimś stetoskopem,pod względem uszkodzeń mechanicznych bo na to wskazują opisane objawy czyli hałas i brak zmiany osiągów.
Powinien to zrobić dobry mechanik któremu zamierzamy powierzyć pojazd, można się pokusić o kontrolę błędów na komputerze, jednak to jest raczej decyzja mechanika bo to też kosztuje.

maszakow - 2012-04-09, 11:41

no niestety 2,8 TDI nie ma dobrych notowań... Sprawdź czy na pewno nie ubywa ci oleju.
michałp - 2012-04-09, 12:13

wszystkie płyny są na tym samym poziomie, jadąc 85-95km/h spalił 8,53 litra ropy,
stuki to chyba charakterystyczne odgłosy dla awarii zaworów??

michałp - 2012-04-16, 17:25

awaria zdiagnozowana: padł wtrysk!!
maszakow - 2012-04-16, 21:05

no cóż... fama niesie że to jest właśnie typowe dla tego silnika... :? Pozostaje trzymać kciuki by się nie sprawdziło.
Mi "Blue Thunder" strzelił focha w ten weekend - padła pompa podciśnienia. wspólne objawy - brak wspomagania na hamulcach zwłaszcza na wolnych obrotach, brak regulacji wysokości świateł, auto muli (sterowanie turbiną z podciśnienia...). Część ponoć nierozbieralna - do wymiany. Dostanę starą to sprawdzę tę teorię :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group