| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Kupno kampera McLouis Lagan 410
krysienka1 - 2012-04-23, 11:07 Temat postu: Kupno kampera McLouis Lagan 410 Witam pięknie w sloneczny poranek
Mam prosbe !
Może jest ktoś posiadaczem takiego kampera
Przymierzam sie do niego , wlasciwie to juz prawie kupilem (wplacilem zadatek)
http://home.mobile.de/CARAVAN-IBL#des_160527474
Ma slaby silnik tylko 84KM jest to silnik JTD 1997ccm (niska akcyza), czy da sie tym jezdzic ?
Ile to jedzie , ile pali?
Rozmawialem z firmą tuningową oni twierdza ze da sie z niego zrobic 105-110KM ?
Czy ktos moze juz takie cuda robił?
Serdeczne dzieki za informacje
Pozdrawiam Krysienka1
futro2606 - 2012-04-23, 15:57
Witam co do silnika 84 km z alkową to raczej to nie będzie wyścigówka ale do normalnego przemieszczania się tzn.80 km/h to spalanie powinno się zamknąć w okolicach 12 litrów.Trochę za słaby silnik ja mam pół integrę i silnik 2,8 jtd to idzie i spalanie ok 10 litrów .
woojtek - 2012-04-23, 17:30
Od radzam dodania kilku kucykow na wyscigi nie bedziesz jezdzil
krysienka1 - 2012-04-23, 19:36
Dzieki za wiadomosci
28 -go bede nim jechal z Niemiec zdam sprawozdanie
Hurrrra
futro2606 - 2012-04-23, 19:47
Witam tak jak kolega napisał zwiększanie mocy przeniesie się na żywotność silnika i układu napędowego także odradzam
OMEGA - 2012-04-23, 20:07
| futro2606 napisał/a: | | Witam tak jak kolega napisał zwiększanie mocy przeniesie się na żywotność silnika i układu napędowego także odradzam |
Bzdura , co wy chcecie jeżdzić tymi kamperami 100 lat ???? a co by robiły warsztaty samochodowe.
szymek1967 - 2012-04-23, 20:26
spoko,
80 z hakiem kucyków pod maską w zupełności wystarcza , co prawda le mans nie wygrasz ale na ten przykład wielką pardubicką i owszem
ps. śmiało bierz i w świat
futro2606 - 2012-04-23, 20:42
Miałem takiego kamperka 75 km,który czół górkę jeszcze zanim ją zobaczyłem a co do mechaniki to jestem mechanikiem samochodowym i już nie raz widziałem co wynikło z takiego przerabiania(zwiększania mocy przez czip czy oprogramowanie)Decyzja należy nie do mnie ja tylko opisałem swoje doświadczenia
OMEGA - 2012-04-23, 20:55
futro 2606 , kolego nie panikuj , to było kiedyś ,
dzisiaj np; VW z silnik poniżej 2 l. ma 190 KM i jest różnymi czipami podkrecana jego moc .
krysienka1 - 2012-04-23, 21:08
Dzieki za wiadomosci
28 -go bede nim jechal z Niemiec zdam sprawozdanie
Hurrrra
wbobowski - 2012-04-23, 23:18
| krysienka1 napisał/a: | | 28 -go bede nim jechal z Niemiec zdam sprawozdanie |
I to będzie główny sprawdzian. Sam się przekonasz, czy Ci ta moc i moment obr. silnika pasuje.
Choć Ci powiem, że mam podobnego wielkością Knausa Sport Traveller 500D ale z silnikiem 2,3 JTD 110 km... i tym już się przyjemnie podróżuje. Nie boi się ani gór ani TIRów na drodze.
bbart - 2012-04-24, 08:15
Kiedyś jechałem z kolegą szybko (100-110 km/h) do Danii. Ja 2.4 turbo przy 6,5 m dł, 5 osób, masa 4,5 tony, on właśnie takim, małym, lekkim, trzy osoby.
Spalanie u mnie 13, u niego 16......
Tak więc mały silnik do małych prędkości.
Cyryl - 2012-04-24, 09:10
| OMEGA napisał/a: | | futro2606 napisał/a: | | Witam tak jak kolega napisał zwiększanie mocy przeniesie się na żywotność silnika i układu napędowego także odradzam |
Bzdura , co wy chcecie jeżdzić tymi kamperami 100 lat ???? a co by robiły warsztaty samochodowe. |
zgadzam się z kolegą. te silniki pod jednym kierowcą są w stanie przeżyć 400 000km. więc jeżeli poprzez powyższenie mocy nawet skrócimy mu żywot do 350 000km policzmy:
jeżeli kamper nie jest w wypozyczalni przejeżdża rocznie około 5-10 tyś km.
czyli ten silnik ze skróconym żywotem powinien nam wystarczyć na 46,66 lat od nowości.
w tym wypadku auto ma najechane 69 000km, aby pominąć bład przyjmijmy 100 000km, więc silnik przy średniej eksploatacji powinien wytrzymać 33,33 lat.
mając tego świadomośc powiniśmy bardziej zadbać o zrdowie właściciela.
Skorpion - 2012-04-24, 09:40
No dobra ja w swoim ma tylko 48kW czyli inacze 62KM i mi to wystarcza wzupelnosci to ma byc wycieczka a nie wyscigi
tomek_lodz - 2012-04-24, 12:24
Jak jedziesz osobówką na wakacje to można poganiać, bo ciasno, człowiek chce odpocząć wyciągnąć się na wyrku i coś zjeść. W kamperze wszystko na miejscu i hotel i lodówka.
Moc potrzebna tylko przy pokonywaniu górek i jak chcesz coś z nudów wyprzedzić.
W kamperze wakacje zaczynają się jak ruszasz w osobówce dopiero jak dojedziesz
Track222 - 2012-04-24, 12:37
| tomek_lodz napisał/a: | ....................
W kamperze wakacje zaczynają się jak ruszasz w osobówce dopiero jak dojedziesz |
szymek1967 - 2012-04-24, 13:13
| Skorpion napisał/a: | No dobra ja w swoim ma tylko 48kW czyli inacze 62KM i mi to wystarcza wzupelnosci to ma byc wycieczka a nie wyscigi |
a jak w górach sobie radzi ten kamper ?
ps. bo 62 konie przy dość sporej masie to wyglada na ciężką sprawę
Skorpion - 2012-04-24, 13:31
Jakto jak normanie ja jeszcze gory nie widze a no mi mowi ze wlasnie pod nia sie zaczyna wdrapywac wiec jezeli juz to redukuje do 2 biegu jakos sie wiezdza powoli jak zolw ale zawsze. Coz chciec od 30 samochodu o DCM 3200kg.A i szybkosc podrozna zamyka sie okolo 70km/h
szymek1967 - 2012-04-24, 14:20
no to nie jest tak żle
ps. za to z góry nadrabiasz ,o !
Komplecik - 2012-04-24, 15:30
Miałem 6metrowego kamperka z tym silnikiem, spokojnie sobie radził, bedziesz mile zaskoczony
krysienka1 - 2012-05-01, 20:59
Witam wszystkich" podkreconych"
Obiecalem ze napisze po powrocie do Ojczyzny
Otoz , po kupnie w Berlinie pojechalem do Aachen ok 600 km noge mam ciezka jechalem caly czas powyzej 120 km/godz (on swobodnie tak jedzie)
Spalanie ok 12 l. na setke
Z Aachen do domu mam ok 1100 km
Jechalem 100 km/godz i troche powyzej wyprzedzalem wszystkie ciezarowki ( bez problemu)
Zuzycie paliwa troche ponizej 10 litrow
Cala trasa praktycznie bez redukcji
Niektorzy znaja A-4 Gora sw. Anny od Opola na Gliwice na 5-tym biegu bez problemu
Poprzednio mialem Ducato 2.5 TDI CAT 116 Km
Ja nie widze roznicy w jezdzie tym autem ktory ma ??? 84KM
Jest jedna roznica ze ten jest cichszy
Przebieg tego samochodu jest wiarygodny , pierwsze opony . spokojnie jeszcze 40 tys. polataja
Hmm Hmm i co Wy na to
A moze ktos zna w okololicach Rybnika hamownie , chetnie sprawdzil bym moc tego silnika
bo tak naprawde ja sam nie wierze 84Km to on przewaznie predzej gorke widzi ode mnie
a moze on jest slepy i nie widzi gorek??? ha ha ha
Pozdrawiam krysienka1
krysienka1 - 2012-05-01, 21:08
Witam wszystkich" podkreconych"
Obiecalem ze napisze po powrocie do Ojczyzny
Otoz , po kupnie w Berlinie pojechalem do Aachen ok 600 km noge mam ciezka jechalem caly czas powyzej 120 km/godz (on swobodnie tak jedzie)
Spalanie ok 12 l. na setke
Z Aachen do domu mam ok 1100 km
Jechalem 100 km/godz i troche powyzej wyprzedzalem wszystkie ciezarowki ( bez problemu)
Zuzycie paliwa troche ponizej 10 litrow
Cala trasa praktycznie bez redukcji
Niektorzy znaja A-4 Gora sw. Anny od Opola na Gliwice na 5-tym biegu bez problemu
Poprzednio mialem Ducato 2.5 TDI CAT 116 Km
Ja nie widze roznicy w jezdzie tym autem ktory ma ??? 84KM
Jest jedna roznica ze ten jest cichszy
Przebieg tego samochodu jest wiarygodny , pierwsze opony . spokojnie jeszcze 40 tys. polataja
Hmm Hmm i co Wy na to
A moze ktos zna w okololicach Rybnika hamownie , chetnie sprawdzil bym moc tego silnika
bo tak naprawde ja sam nie wierze 84Km to on przewaznie predzej gorke widzi ode mnie
a moze on jest slepy i nie widzi gorek??? ha ha ha
Pozdrawiam krysienka1
SlawekEwa - 2012-05-01, 21:46
| krysienka1 napisał/a: | Poprzednio mialem Ducato 2.5 TDI CAT 116 Km
Ja nie widze roznicy w jezdzie tym autem ktory ma ??? 84KM |
Albo to nie było 116KM, albo to nie jest 84KM
andreas p - 2012-05-02, 05:09
Gratulacje
Nie chcialem nic w temacie pisac co do szybkosci jazdy, ale teraz wiesz co masz i jestes zadowolony. Kamper to nie auto rajdowe i szybkosci do 120 km/godzine to naprawde wystarcza
Wielu powie co ja wiem a wiem
|
|