Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Masa własna samochodu a DMC

Barian - 2012-05-08, 23:05
Temat postu: Masa własna samochodu a DMC
Proszę doświadczonych Kamperowiczów o poradę,
Ile należy założyć kg sprzętu na standardowa rodzinkę 2+2 ( dzieciaki 4,5 i 3l )
Niektóre propnowane w ogłoszeniach auta mają bardzo małą różnicę pomiedzy masą własną a DMC.
Czy masę własną producent zwyczajowo podaje dla auta bez paliwa, wody czystej, ale z założonym w specyfikacji już sprzętem?
Czy warto przed zakupem zważyć auto aby potwirdzic chociażby z grubsza wagę własną samochodu?
Czy ktokolwiek z was ważył sprzęt który wkłada do autka na trasę?
Jak sobie z tym radzicie.
Może to proste pytanie dle niektórych, ale po przejrzeniu internetu i rozmową z wieloma sprzedającymi mam naprawdę mentlik w głowie.

Argo - 2012-05-08, 23:30

Według normy homologacyjnej masa własna kampera to auto zatankowane paliwem, wodą, butlami, kablami plus 70 kg kierowca. Jeżeli przy rejestracji w Polsce nic nie było kombinowane (nie raz wpisana jest waga pustego) to możesz sobie wyliczyć ile osób i bagażu możesz zabrać.
papamila - 2012-05-09, 08:49

polecam zważyć się na "pusto" :)
to najpewniejszy środek,
nastepnie porównaj to sobie z wpisami w dowodzie rejestracyjnym
:shock:
potem wystarczy trochę matematyki
pasażerowie, woda,paliwo, graty
i gotowe :bigok

krynia i stan - 2012-05-09, 13:10

Też tak uważam, zważenie jest najpewniejsze.
Unikaj aut które mają nie wielką różnicę między masą własną i DMC.
Tak z grubsza licząc to załoga , woda, gaz, wszystkie graty to ok 400 kg a może być więcej jak doliczysz np rowery, ponton itp.
Po za tym masa własna jest podawana dla auta fabrycznego, a po kilku latach każdy użytkownik dodaje jakieś swoje ekstrasy i tak każdy gram do kilograma masa rośnie.

Barian - 2012-05-09, 22:36

Dzięki za podpowiedzi.
Wyszedłem z założenia że podstawa to zwracać uwagę na różnicę pomiędzy masą własną a DMC. Kontrola wagi jednak przed finalizacją sprawy niezbędna. Rzeczywiście nie ma co podejmować decyzje na podstawie tabeli, po latach eksploatacji kampera przez entuzjastę na przykład, coś przerobi coś dorzuci i mamy maxa wagowego. A o matactwach przy sprowadzaniu nie wspomnę.

cirrustravel - 2012-05-10, 07:07

Poza tym zważenie auta wzmaga czujność, jeśli np. auto wydaje się oryginalne, bez dodatków poprzednich właścicieli, a waga jest większa niż w papierach, to kto wie, czy dodatkowe kilogramy nie kryją się np. w wilgotnych lub zgniłych ściankach.
Ja przy kupnie BoXerka, oprócz sprawdzenia mechaniki i powłoki lakierniczej zważyłem auto. Właściciel się zdziwił czemu chcę jechać na wagę, a ja teraz wiem jaką mam ładowność auta. Zważyłem puste - bez wody, paliwa i osób.
Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań.

łoś - 2012-05-15, 06:18

cirrustravel napisał/a:
Zważyłem puste - bez wody, paliwa i osób.
Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań.

groch z kapustą
W dokumencie każdego auta jest zapis.

cirrustravel - 2012-05-16, 07:56

Jaki zapis?
W dokumencie MW było 2310kg - jako blaszak (nawet bez okien), z zabudową wykonaną przez poprzedniego właściciela, jak zważyłem "pustego", wyszło 2350kg. Po moich "dodatkach" przy zmianie rodzaju i przeznaczenia auta z ciężarowego-uniwersalnego na specjalny-kempingowy, na przeglądzie wyszło 2450kg. Tak więc różnica pomiędzy zapisem a rzeczywistością = 140kg. Dla mnie to różnica żadna, bo DMC mam 3500kg, więc na osoby, wodę, paliwo, jedzenie, bagaże, akcesoria zostaje mi ponad tona :)
To a propos blaszaka.

Kolega przy przyczepie miał w DR wpisane DMC 1300, a po zważeniu "pustej" przyczepy z dołożoną tylko satelitką, butlą gazową i moverem waga pokazała 1560kg... Skąd się wzięły te kilogramy?

Uważam, że warto zważyć auto przy kupowaniu, a nie sugerować się tylko wpisem w DR.

Pozdrawiam

Ahmed - 2012-05-16, 17:51

Łosia nie przekonasz , Łoś zawsze wie lepiej , a stary Łoś , dorosły Łoś , który wiele lat w lesie spędził na łosiowaniu , to już wie najlepiej

Waga kłamie , a pkt.1 mówi , że sierżant zawsze ma rację , w razie wątpliwości patrz pkt.1

aroo59 - 2012-05-16, 18:21

Wczoraj ważyłem kolegi integrala. Z dowodu DMC to 3180 kg. Waga rzeczywista po zatankowaniu tylko wody i paliwa plus wyposarzenie typu stolik, leżaki i inne graty to 3660 kg. :-/ Kolega posiada prawo jazdy kat. B zjeżdził całą Europę bez świadomości ale za to z rampą , motocyklem doposarzony na maxa we czwórkę :-/ :lol: :lol: :lol:
matro - 2012-05-16, 22:50

:spoko dziś z ciekawości podjechałem na wagę elektroniczną w znajomej hurtowni i ... moja alkowa waży dokładnie 2310kg :wyszczerzony: ... prawie pusty bak, w zbiorniku ok 30 litrów wody, wszystkie graty typu leżaki, stoliki, grille, zabawki załadowane :spoko
...moje DMC 3100... 8-)

HONORATA I MACIEJ - 2012-05-17, 00:08

sys napisał/a:
:spoko dziś z ciekawości podjechałem na wagę elektroniczną w znajomej hurtowni i ... moja alkowa waży dokładnie 2310kg :wyszczerzony: ... prawie pusty bak, w zbiorniku ok 30 litrów wody, wszystkie graty typu leżaki, stoliki, grille, zabawki załadowane :spoko
...moje DMC 3100... 8-)

Te nasze stare kamperki jakies lżejsze są :spoko Mój w DR masa własna 2100kg ,DMC 3100.Zalany paliwkiem do pełna,wszystkie graty na pokładzie i prawie puste zbiorniki wody,bez załogi i kierowcy to równe 2300.* 800kg na wodę ,jedzonko i piwko,oraz na mnie i małżonkę powinno wystarczyć :mrgreen:

oli - 2012-05-17, 22:18

Prawda stare lżejsze i mają dusze .Im bardziej nowszy i wypasiony tym mniejsza ładownosc .Ale zawsze masz miejsce na karte płatniczą ,a najlepiej dwie .Takie czasy takie realia
łoś - 2012-05-19, 02:55

oskp napisał/a:
Łosia nie przekonasz , Łoś zawsze wie lepiej , a stary Łoś , dorosły Łoś , który wiele lat w lesie spędził na łosiowaniu , to już wie najlepiej

Tu poproszę nijakiego oskp o wyhamowanie.

Ważne i aktualne informacje zawarte są w dow. rej.
Poruszony temat to punkty w dow. rej.
F.1
G
F2, F3
Kampery jako pojazdy specjalne liczy się z pełnym zbiornikiem wody. Butlami z gazem itd.

Ahmed - 2012-05-19, 07:21

łoś napisał/a:
Poruszony temat to punkty w dow. rej.
F.1
G
F2, F3



łosiu a co oznaczają , te literki ..... bo pojęcia zielonego nie mam :bajer

cirrustravel - 2012-05-19, 07:40

łoś napisał/a:
oskp napisał/a:
Łosia nie przekonasz , Łoś zawsze wie lepiej , a stary Łoś , dorosły Łoś , który wiele lat w lesie spędził na łosiowaniu , to już wie najlepiej

Tu poproszę nijakiego oskp o wyhamowanie.

Ważne i aktualne informacje zawarte są w dow. rej.
Poruszony temat to punkty w dow. rej.
F.1
G
F2, F3
Kampery jako pojazdy specjalne liczy się z pełnym zbiornikiem wody. Butlami z gazem itd.


łoś, zgadzam się z Tobą, ale to jest teoria na papierku... Różnica 140kg w rubryce G u mnie nie robi mi żadnej różnicy, kiedy F2 mam 3500kg, a G = 2450kg, bo i tak tej tony nie wykorzystam, ale jeśli ktoś ma podane G=2600kg, a F2=3100kg to kwestia, czy ja mogę jechać w 4 dorosłe osoby i zabrać tylko butelkę mineralnej, czy mogę też wziąć bagaże i jedzenie dla wszystkich jest ważna.
Różnica w MW/DMC może mieć różne powody:
- zaniżenie DMC w DR przez poprzedniego właściciela
- dodatkowe wyposażenie to dodatkowe kilogramy w MW
- wilgoć i grzyb ukryte w ścianach - dodatkowe kilogramy
- itd.

Dlatego warto zważyć auto przed kupnem choćby na jakiejś wadze w ciepłowni czy punkcie skupu złomu. Koszt niewielki, a masz pewność jaka jest rzeczywiście masa auta.
Jeśli różnica pomiędzy teorią a praktyką jest duża, warto sobie zadać pytanie, dlaczego tak jest?
Pozdrawiam

matro - 2012-05-19, 09:43

cirrustravel napisał/a:

Różnica w MW/DMC może mieć różne powody:
- zaniżenie DMC w DR przez poprzedniego właściciela
.....
....


jest jakiś sens zaniżania DMC o 400kg?
...ja rozumiem, że zaniżało się kiedyś pojemność ze względów podatkowych, lub ubezpieczeniowych...ale wagę? :niewiemm

poza tym tak jak pisałem - po ważeniu i to jeszcze z córą w środku mój detleffsik ma 2340kg , ropy wcisnę do tego co miałem max 30 litrów, zmieszczę jeszcze 35 litrów wody, niech wejdzie pół tony załogi i tak mam jeszcze z 200kg na jedzenie, ciuchy i inne pierdułki za nim zbliżę się do 3ton... te 3100kg w moim przypadku to porządnie wyliczona liczba przez producenta. :spoko

cirrustravel - 2012-05-19, 11:06

sys napisał/a:
cirrustravel napisał/a:

Różnica w MW/DMC może mieć różne powody:
- zaniżenie DMC w DR przez poprzedniego właściciela
.....
....


jest jakiś sens zaniżania DMC o 400kg?
...ja rozumiem, że zaniżało się kiedyś pojemność ze względów podatkowych, lub ubezpieczeniowych...ale wagę? :niewiemm



Jeśli masz możliwość kupienia tanio kampera o DMC np. 3900kg, a masz prawko kat. B, a na dodatek nie chcesz płacić viatolla to "sens" jest ;)

matro - 2012-05-20, 00:27

-e- trochę to takie naciągane :spoko wszak odnosiłem się do Twojej wypowiedzi odnośnie różnicy pomiędzy 3,5 tony a 3,1 tony :wyszczerzony: a nie 3,9 tony... 8-)
cirrustravel - 2012-05-21, 07:47

sys, ja pisałem ogólnie, a nie akurat o tej różnicy ;)
Wcześniej podałem przykład kolegi, który zważył przyczepę i się zdziwił, bo w DR było coś innego, a rzeczywistość pokazała coś innego :(

BŁĘKITNY Team - 2012-05-21, 11:53

łoś napisał/a:
oskp napisał/a:
Łosia nie przekonasz , Łoś zawsze wie lepiej , a stary Łoś , dorosły Łoś , który wiele lat w lesie spędził na łosiowaniu , to już wie najlepiej

Tu poproszę nijakiego oskp o wyhamowanie.

Ważne i aktualne informacje zawarte są w dow. rej.
Poruszony temat to punkty w dow. rej.
F.1
G
F2, F3
Kampery jako pojazdy specjalne liczy się z pełnym zbiornikiem wody. Butlami z gazem itd.


Tym razem Łosiu się mylisz.
Masa własna pojazdu to z 20 litami paliwa 20 l. wody i kierowcą o wadze 80 kg. Reszta to ładowaność która nie może przekroczyc okreslonego DMC dla określonego samochodu.
Obecnie tak przyjmuje sie do homologacji na DMC.
Butle moga byc dwie lub jedna, małe lub duże, metalowe lub z tworzywa jak te z BP, Wody możesz mieć i połowę, możesz mieć antenę lub markiże dwa lub 5 rowery. Ale musisz się zmieścić w DMC (w niemczech i we włoszech jest tolerancja przeważenia).

Pozdrawiam
Błękitny :spoko

StasioiJola - 2012-05-21, 13:48

(w niemczech i we włoszech jest tolerancja przeważenia).- czy ktoś wie jak duża ta tolerancja???? A jak jest u nas ????Pewnie nie ma żadnej tolerancji !!!! :spoko
Argo - 2012-05-21, 14:22

Danmex Team napisał/a:
łoś napisał/a:
oskp napisał/a:
Łosia nie przekonasz , Łoś zawsze wie lepiej , a stary Łoś , dorosły Łoś , który wiele lat w lesie spędził na łosiowaniu , to już wie najlepiej

Tu poproszę nijakiego oskp o wyhamowanie.

Ważne i aktualne informacje zawarte są w dow. rej.
Poruszony temat to punkty w dow. rej.
F.1
G
F2, F3
Kampery jako pojazdy specjalne liczy się z pełnym zbiornikiem wody. Butlami z gazem itd.


Tym razem Łosiu się mylisz.
Masa własna pojazdu to z 20 litami paliwa 20 l. wody i kierowcą o wadze 80 kg. Reszta to ładowaność która nie może przekroczyc okreslonego DMC dla określonego samochodu.
Obecnie tak przyjmuje sie do homologacji na DMC.
Butle moga byc dwie lub jedna, małe lub duże, metalowe lub z tworzywa jak te z BP, Wody możesz mieć i połowę, możesz mieć antenę lub markiże dwa lub 5 rowery. Ale musisz się zmieścić w DMC (w niemczech i we włoszech jest tolerancja przeważenia).

Pozdrawiam
Błękitny :spoko


Tyle razy był link wklejany do normy homologacyjnej, że powinien być dla za interesowanych znany. Dla leniwych: Masa własna to waga samochodu z 1. zbiornik paliwa 90%, 2. woda 100% + Kierowca 70kg, o butlach nic nie jest napisane. Dodatkowe wyposażenie jest liczone jako ładunek samochodu.

lepciak - 2012-05-21, 16:27

AiR
Cytat:
Tyle razy był link wklejany do normy homologacyjnej, że powinien być dla za interesowanych znany. Dla leniwych: Masa własna to waga samochodu z 1. zbiornik paliwa 90%, 2. woda 100% + Kierowca 70kg, o butlach nic nie jest napisane. Dodatkowe wyposażenie jest liczone jako ładunek samochodu.

Wydział Komunikacji Urządu Miejskiego w Gdańsku powołując się na obowiązujące przepisy przyjmuje do obliczeń 80% paliwa w zbiorniku oraz 80% wody świeżej. Zbiornik wody szarej - pusty oraz kaseta WC pusta.

łoś - 2012-05-21, 17:40

Tyle razy cytowany, to zacznę od konkretnego przykładu.
Toyota hiace -blaszak dostawczy od początku rej. jako składak w wydz. kom. w W...
dop. masa całkowita - 2550 kg,
dop. ładowność - 660 kg
W wydanym wtórniku już było 750 kg dop. ładowności.
Obecnie to w nowym wzorze dow. rej. wygląda to tak:
F1 = 2550
G = -1700 masa własna
Dop. ład. 660 kg.
A 2550 - 1700 = 850
Wielkie 0 dla zrozumienia.


Co do kampera to byłem przekonany, że masa własna to podstawowe wyposażenie, czyli wszystkie pełne zbiorniki, paliwa, wody, WC, butli gaz. bez wypełnionych zbiorników
spustowych. Może z kierowcą, ale bez dodatkowego wyposażenia w postaci sprzętu turystycznego- ruchomego. markiza jest raczej elementem stałym i zalicza się do masy własnej.
Jak odzyskam dow. rej. kampera to go przestudiuję i dopiero się wypowiem.
:spoko

Sznurek - 2012-06-15, 09:14

Ja ostatnio też zważyłem swoje auto z pełnym zbiornikiem wody, połową baku paliwa, dwoma pełnymi butlami 11 kg oraz mebelkami i innymi gratami i wyszło 3400 kg bez kierowcy :/
DMC to 3500 a masa własna wg dowodu to 3000 kg. Dodane jest trochę wyposażenia np w sumie 3 spore akumulatory do zabudowy itp itd ale i i tak ta waga spora... Zabudowa sucha - sprawdzana czujnikiem wiec się pytam skąd te dodatkowe kilogramy ??

papamila - 2012-06-15, 17:19

Sznurek napisał/a:
skąd te dodatkowe kilogramy ??

sam sobie odpowiedzialeś
butle 50kg
markiza 30kg
3x aku 100kg
meble
graty
inne TV, antena,solar
i zbierze się owe 400 kg
:spoko

Nomade - 2012-06-18, 18:36

StasioiJola napisał/a:
(w niemczech i we włoszech jest tolerancja przeważenia).- czy ktoś wie jak duża ta tolerancja???? A jak jest u nas ????Pewnie nie ma żadnej tolerancji !!!! :spoko


W Niemczech jest 5 % tolerancji.

Dla umiejących język niemiecki link:

http://www.promobil.de/ra....de-496510.html

Jak jest we loszech nie wiem, bo nie umie po włosku ale znając prawo Unii Europejskiej = eurokomuny przepis jest europejski i dotyczy wszystkich ( z wyjatkiem Polski ) krin EU

Camper Diem - 2012-06-18, 18:56

z artykułu wynika, że lobbują za ujednoliceniem tolerancji wagi w UE do 3% (czyli w Niemczech będzie mniej niż do tej pory). a od listopada 2014 producenci mają podawać faktyczną masę własną kampera :spoko
aDaMoS - 2013-02-24, 22:23

Zostałem zatrzymany na A4 koło Bautzen przez BAG i zważony w kwietniu 2012r. Wynik 3720kg. DMC samochodu 3500kg. Funkcjonariusz kazał zapłacić 20euro. Zgodnie z informacją ze strony promobil tolerują odchyły od normy do 150kg i to potwierdził funkcjonariusz. Ja się niestety nie zmieściłem :czerwona:
Sznurek - 2013-02-25, 09:42

Kod:
Funkcjonariusz kazał zapłacić 20euro.


20 euro i wszystko ? To były jedyne konsekwencje ??

Sznurek

aDaMoS - 2013-02-25, 14:31

No prawie. Kazał jeszcze doprowadzić do usunięcia przeciążenia. Więc wylałem wodę szarą i czystą niestety. Mandat był w formie takiej żółto - różowej harmonijki, łamanej co 5euro.
Sznurek - 2013-02-25, 14:58

Musiałeś zejść poniżej 3500 kg czy 3675 kg (3500+5%) ??
Sznurek

MAWI - 2013-02-25, 15:52

Kilka lat temu mnie ważyli Polacy na Mazurach .Miałem ponad 3,5t ,kazali abym odciążył do 3,5 t,Tak samo pospuszczałem wody.Potem skończyło się na ostrzeżeni,ale wpisali mnie do swojego rejestru uprzedzając ,że następnym razem to tak miło nie będzie, na pewno zapłacę. Ale ten raz się udało.Następnego razu nie było i nie będzie :spoko
Camper Diem - 2013-02-25, 15:55

MAWI napisał/a:
Następnego razu nie było i nie będzie

a ważyłeś swojego Hymera, bo wyobraź sobie, że mi w zeszłym roku przyszedł ten głupi pomysł do głowy :gwm

MAWI - 2013-02-25, 17:32

Camper Diem napisał/a:
przyszedł ten głupi pomysł do głowy

Nie taki głupi,w zeszłym roku na vatola tylko ok,30 zł.
P.S. DMC 5200kg. :wyszczerzony:

Teraz zobaczyłem ,że ty też nie obawiasz sie wagi ,że to niby tylko 3,5t. :spoko

aDaMoS - 2013-02-25, 17:41

Oczywiście z automatu zostałem wpisany do rejestru. Wystarczyło że wylałem całą wodę, czyli było gdzieś w granicach 3570 - 3600kg całkowitej po wylaniu. Ale ponownie mnie już nie ważył. Wcześniej parę lat w okolicach Drezdna też mnie ważyli, ale jak jechałem busem z towarem z niemiec. Wtedy skończyło się mandatem 140euro + przeładowanie nadwyżki na inne auto + 25 euro za pas bez metki + 100euro kary za przekroczenie czasu jazdy wg tachobuch! W rejestrze zapisywany jest numer rej. pojazdu, a nie kierowca. Często zdarza się że radiowóz jedzie za tobą i po numerach cię sprawdzają czy numer już widnieje u nich (czyt. był karany) lub czy na danym numerze rej. nie wisi jakiś zaległy mandat np. z fotoradaru.
Agostini - 2013-02-25, 19:14

Temat wraca jak bumerang.
DMC większe niż 3,5 t, albo odchudzamy kamperki.

Camper Diem - 2013-02-25, 19:29

MAWI napisał/a:
Nie taki głupi,w zeszłym roku na vatola tylko ok,30 zł.

ja przez rok od uruchomienia wydałem ok. 120 zł, od zeszłego lipca niestety nie wyjadę na południe bez płacenia za DK91 ok. 35 zł (albo 71 zł za A1). w jedną stronę i to tylko licząc do Torunia :gwm

MAWI napisał/a:
DMC 5200kg.

mam DMC pow. 3500kg, ale chyba będę musiał poczynić starania o zwiększenie DMC, żeby móc się swobodniej załadowywać... mam nadzieję że się uda :spoko

andi at - 2013-02-25, 19:31

Agostini napisał/a:
Temat wraca jak bumerang.
DMC większe niż 3,5 t, albo odchudzamy kamperki.


ale czego sie pozbyc :haha:

albo majac 3200 DMC co zrobic zeby wpisac w dowod rejesrtacyjny 3500 DMC

MAWI - 2013-02-25, 19:47

Cytat:
mam nadzieję że się uda
_________________

Wszystko jest do zrobienia :spoko :bigok

MAWI - 2013-02-25, 19:52

Camper Diem napisał/a:
ja przez rok od uruchomienia wydałem ok. 120 zł, od zeszłego lipca niestety nie wyjadę na południe bez płacenia za DK91 ok. 35 zł (albo 71 zł za A1)

niech nawet wyjdzie kilka stówek w roku ,ale radość z bezstresowej podróży, -bezcenna .

Camper Diem - 2013-02-25, 20:27

MAWI napisał/a:
radość z bezstresowej podróży, -bezcenna

oczywiście. niestety jeszcze kilka lat poczekam na jazdę do granicy z Czechami bez zatrzymywania się po drodze :spoko

adamer - 2013-03-20, 18:06

Czytam ten i inne tematy o DMC i zastanawiam sie czy nadal szukac wiekszego kamperka :evil: Mojej T3-ki jeszcze nie wazylem, ale to zrobie.
Wyglada na to ze nowsze kampery faktycznie zblizaja sie ( lub przekaraczaja )zaladowane 3,5T :-/ Mam prawko B i zwiekszenie DMC uniemozliwi mi jazde, na kurs chetnie bym poszedl, ale na to czasu brakuje. Jedno wiem na pewno, przed zakupem musze posprawdzac dokumentacje i zwazyc kamperka patrzac pod katem DMC. Do tej pory nie myslalem o tym.

bryzby - 2013-03-20, 18:16

andi at napisał/a:
albo majac 3200 DMC co zrobic zeby wpisac w dowod rejesrtacyjny 3500 DMC
MAWI napisał/a:
Wszystko jest do zrobienia

MAWI czy możasz coś bliżej opisać?

lepciak - 2013-03-20, 19:27

andi at
Cytat:
albo majac 3200 DMC co zrobic zeby wpisac w dowod rejesrtacyjny 3500 DMC

Doszedłem od wpisu 2500 DMC przez 2800 do 3100. Wszystko zgodnie z przepisami i za aprobatą Urzędu Miejskiego. Teraz pozostaje sąd gdyż rzeczoznawcy w to nie wchodzą. Minister Transportu wydał zarządzenie zabraniające podnoszenia DMC bez jego zgody. A czy obecny wyda zgodę to każdy widzi.

Fux - 2013-03-20, 21:54

Mam pytanko do znawców tematu.
1. Czy za granicą-Włochy, Austria, Slowenia, Cro, trzeba kupować viatoll aby jechać kamperem +3,5t?
2. Mając kampera na blaszance do 3,5t jaki wpis pozwala na jazdę z takimi ograniczeniami, jak osobówą, tzn. ponad 100 i lepiej?

SlawekEwa - 2013-03-20, 22:42

Fux napisał/a:
. Mając kampera na blaszance do 3,5t jaki wpis pozwala na jazdę z takimi ograniczeniami, jak osobówą, tzn. ponad 100 i lepiej?

"Pojazd specjalny - kempingowy" :bajer

Ahmed - 2013-03-20, 22:44

SlawekEwa napisał/a:
"Pojazd specjalny - kempingowy" :bajer


Eche , 80 km/h :spoko

Fux - 2013-03-21, 06:59

Dzięki.
A pytanie nr 1 ?

kimtop - 2013-03-21, 07:07

Fux napisał/a:
A pytanie nr 1 ?

http://www.dkv-euroservic...KV_ANONYMOUS_PL

Fux - 2013-03-21, 07:13

Dzięki.

A więc dla ułatwienia jednak do 3,5t

Argo - 2013-03-21, 11:12

Po 20 lipca będzie ciekawie w Francji, 24000 km dróg płatnych dla aut powyżej 3m długości i 3,5t DMC. 9000 km autostrad i 15000 km dróg lokalnych.
http://www.dkv-euroservic...maut-frankreich

kimtop - 2013-03-21, 11:18

AiR napisał/a:
dla aut powyżej 3m długości


A są krótsze?

Fux - 2013-03-21, 11:24

AiR napisał/a:
dla aut powyżej 3m długości

a gdzie Ty to wyczytałeś?
Może o wysokość chodzi....

Andrzej 73 - 2013-03-21, 11:24

kimtop napisał/a:
A są krótsze?


Znalazłem
http://www.motogazeta.moj...y,a,149690.html

;)

Argo - 2013-03-21, 11:31

Fux napisał/a:
AiR napisał/a:
dla aut powyżej 3m długości

a gdzie Ty to wyczytałeś?
Może o wysokość chodzi....

http://www.dkv-euroservic...KV_ANONYMOUS_PL
klikasz na Francję

Fux - 2013-03-21, 11:55

AiR napisał/a:
Fux napisał/a:
AiR napisał/a:
dla aut powyżej 3m długości

a gdzie Ty to wyczytałeś?
Może o wysokość chodzi....

http://www.dkv-euroservic...KV_ANONYMOUS_PL
klikasz na Francję

To widziałem; nie jest napisane, czego ten parametr dotyczy.
Jak zwykle niechlujność wprowadzających informacje... :roll:

adamer - 2013-04-09, 08:48

Czy orientuje sie ktos jak to jest w przypadku kamperow z definicja masy wlasnej?
W przypadku "normalnych" samochodow to:Pod pojęciem masa własna należy rozumieć masę kompletnego pojazdu z fabrycznym wyposażeniem i z wszystkimi płynami eksploatacyjnymi w ilościach nominalnych (nie mniej niż 90%). Elementem masy własnej nie jest kierowca pojazdu. Masa własna podawana jest w kilogramach (kg).
Czy w przypadku naszych "specjalnych kempingowych podawana masa wlasna obejmuje tez wode i butle gazowe?
Upatrzony kamerek ma DMC 3800kg , ktore "na zyczenie kupujacego moze byc zmniejszone do 3500kg" :?: :lol: . Masa wlasna (w papierach) to 3000kg. Niewiele zostaje na zaladunek jezeli to masa bez normalnych plynow ustrojowych kampera.
Zalamujace sa te przeklamania w podawaniu wagi i wciaz szerszy zakres oplat pobieranych za pojazdy ( takze rekreacyjne) powyzej 3,5t.
Chyba zmienie tresc postu, ktory zamiescilem w dziale kupie na : Kupie kampera ktory po zaladowaniu 4 osob, zatankowaniu paliwem i woda oraz zaopatrzonym w podstawowy sprzet kempingowy nie przekracza DMC :diabelski_usmiech


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group