|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - klima w dukato 1,9 td
r-krecik - 2012-05-14, 15:24 Temat postu: klima w dukato 1,9 td Właśnie testuję samorobną klimatyzację na silniku 1,9 td z 1993 roku.Jak na razie chłodzi super zobaczę jak się zachowa przy dużych południowych upałach.Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę podać więcej szczegułów i wkleić parę zdięć
MILUŚ - 2012-05-14, 15:31 Temat postu: Re: klima w dukato 1,9 td
r-krecik napisał/a: | .................Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę podać więcej szczegułów i wkleić parę zdięć |
Na pewno będzie wielu więc nie ma co pytać tylko .............chwal się
tomek_lodz - 2012-05-14, 15:42
Nie pytaj. Wikol w dłoń i wklejaj najlepiej z opisem w stylu "klima samoróbka dla opornych"
r-krecik - 2012-05-14, 18:30
W związku że w lipcu wybieramy się do Grecji zostałem zmuszony do zamontowania klimy Zaczynałem od napędu pompy i dorobiłem z pomocą tokarza koło na wale z koła od golfa,potem prowadzenie pasa 6pk oraz napinacza zamontowłem na łapie silnika mantaż samej pompy wykonałem na platwormie z płskownika który zamontowałem na silniku po wielu kombinacjach się udało musiałem też przedłużyć trochę rurę od interkulera od strony turbiny by pas jej nie przeszorował i tak wciągało mnie dalej,a trwało to od pażdziernika 2011 z przerwami oczywiście.Jak udało się z pompą od peugeota 406 i napędem pora na chłodniczkę też peugeota którą wcisnołem przed chłodnicą silnika trochę wycinajac blachę atrapy ale niewidocznie z zewnątrz następnie osuszacz który zamontowałem na nadkolu.Przyszła pora na montaż parownika i tu zaczęły się schody.Wykorzystałem obudowę z parownikiem od vw passat b4 częściowo wycinając wlot powietrza z wewnątrz dopasowałem kanał i połączyłem z przerobioną obudową parownika z vw i zamontowałem do podłogi poprzez kątownik.Wreście przyszedł czas na przewody gazowe z tym było bardzo dużo kłopotów aż do czasu kiedy zrozumiałem że za żadne skarby nie warto ich spawać gdyż zawsze w jakimś miejscy ciekły, zaczołem więc dorabiać węże/ rurka z wężem elastycznym/ jak do hydrauliki i tak po wielu prubach ciśnienia udało się. Oczywiście strona elektryczna to był najmniejszy problem przerobiłem dwa wiatraki chłodnicy aby pracowały na wolnych i wrazie wzrostu ciśnienia na szybkich obrotach zastosowując skrzynkę chermetyczną i tam schowałem całą instalację
r-krecik - 2012-05-14, 18:39
jeszcze kilka zdjęć przepraszam za jakość
|
|