|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Wymiana uszczelniaczy walka i walu Ducato 2.5D 1991r i
max73 - 2012-05-27, 11:07 Temat postu: Wymiana uszczelniaczy walka i walu Ducato 2.5D 1991r i Witam
przy demontazu rozrzadu okazalo sie ze silnik jest lekko za olejony , wiec moze warto wymienic uszczelniacze walu i walka rorzadu ?
Jak wyjac simmering (fot.1 czesc nr 7 ) z obudowy ? Czy trzeba demontowac pokrywe zaworow czy tez wystarczy po demontazu kola pasowego odkrecic te 4 nakretki nr 9 ?
Pokrywe zaworów wystarczy popuscic na srubach aby wymontowac obudowe simeringu walka rozrzadu ale znajac zycie lepiej ja odkrecic wyczyscic i wymienic uszczelke polrywy na nowa .
Na razie zakupilem rozrzad kpl , pompe wody (HEPU P119 ) simmering walka rozrzadu
ELRING 419 730 , simmering walu korbowego ELRING 763 144 , poduszke silnika prawa SASIC 8431841 , uszczelke pokrywy zaworow nr GOETZE 50-026037-00
Pozdrawiam
Max
JaroW - 2012-05-29, 18:26
Witaj
Jak już tak daleko jesteś przy podmianie uszczelniaczy to polecam też wymianę uszczelnień wału korbowego oraz uszczelnień pompy wtryskowej bo tam też może się pocić.
max73 - 2012-06-04, 21:31
Witam
cd wymiany uszczelniaczy
Silnik umyc benzynka i wyszorowac pedzlem
Kolko waka rozrzadu po zablokowaniu odkrecamy 3 sruby i duzymi srubokretami podwazamy delikatnie kolo , jednoczesnie uderzajac w jego srodek mlotkiem u mnie zeszlo bez problemu
widzimy simmering walka aby go wydobyc nalezy jeszcze odkrecic 4 nakretki obudowy simmeringu i mamy go w rece . Zamieniamy simmering nakretki skrecamy 16Nm zakladamy kolko zebate walka dokrecamy 60Nm ustawiamy na znak i wkladamy blokade np wierto 5mm.
Simmering walu korbowego
aby wymienic odkrcamy sruby M6 dookola pokrywy simmeringu zdejmujemy dekiel podwazajac ostroznie srubokretem , czyscimy wszytsko benzyka i zakladamy simering walu korbowego wbijajac go ostroznie do pokrywy ,nowa uszczelke dekla nr 98421275 dostepna w INTERCARS za 16 zl . smarujemy delikatnie z dwoch stron silikonem REINZ i skrecamy 15 Nm.
Nastepnie mozemy przystapic do montazu pompy wody . Osadzenie oringa smarujemy delikatnie silikonem Reinz wkladamy oring , zakladamy nowa uszczelke rurki wody marujac cienko z dwoch stron silikonem Reinz , pompe wbijamy gumowym mlotkiem , rurke skrecamy 22,5 nm , 3 sruby pompy do bloku skrecamy 27,5 Nm , 4 nakretka szpilki skrecamy 42,5 Nm ( jesli silnik jest zamontowany na samochodzie nalezy w czasie demontazu pompy szpilke wykrecic kontrujac ja dodatkowa nakretka M8)
Nastepnie mozemy przykrecic nowa podstawe napinacza dolnej rolki paska rozrzadu sruba
dokrecajac momentem 45 Nm .
|
|