|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Dziwny wyciek z uszczelki pod głowicą - 2.5D
matro - 2012-06-11, 23:40 Temat postu: Dziwny wyciek z uszczelki pod głowicą - 2.5D Witam . Od pewnego czasu mam problem z pewnym wyciekiem w swoim fiacie. Opis przy fotkach.
Wyciek ciężko było znaleźć bo na tkz.wolnych obrotach nic nie ciekło , jak się przejechałem 20-30km to pojawiała się kropla w okolicach filtra oleju - ślad tej kropli wiódł wyżej. Koniec końców wyciek pojawił się na styku bloku silnika z głowicą. Po ściągnięciu głowicy i kontroli uszczelki okazało się, że wyciek zaczyna się z okolic rurki doprowadzającej olej do głowicy wychodzącej z bloku. Na rurce znajdował się oring, który już był twardy i popękany. Diagnoza - wymiana uszczelki z planowaniem głowicy + ten oring.
...po wymianie uszczelki, i skręceniu wszystkiego - po przejechaniu 20 km wyciek znów się pojawił.
...mechanik rozkłada ręce, mówi, wymyśla...
Wyciek pojawia się pomiędzy uszczelką a głowicą, zaczyna się w punkcie "1" i kropla spływa do punktu nr "2"...a z tamtą w dół.
...pytanie do znawców tej tematyki...czy na tej rurce olejowej powinien być w ogóle oring? - ktoś mi dziś powiedział , że rozbierał taki silnik i nie pamięta takiego oringu
Czy ktoś miał taki przypadek? Jutro znów mechanik zwala głowicę...
makdrajwer - 2012-06-12, 07:01
To jest kanał olejowy uszczelniany tą uszczelką miedzianą w głowicy . Czy po zdjęciu głiowicy była ona ( i blok ) mierzona czy nie jest krzywa ( łódkowata ) ? I czy jest dokręoona odpowiednim momentem ( njlepiej nowymi śrubami ) ?
matro - 2012-06-12, 07:47
były dokręcane kluczem dynamometrycznym, wg specjalnej tabeli. śruby były stare. Głowica była planowana, blok niemierzony. ...
makdrajwer, a czy na tej rurce znajduje się oring?
cichy - 2012-06-12, 08:44
wg mnie to nie jest (nie było) uszczelnienie kanału tylko tulejka naprowadzająca (podobna jest przy czwartym cylindrze w rogu (koło magistrali wodnej). Chyba ktoś przy montażu głowicy ja zagniótł i dlatego cieknie.
matro - 2012-06-12, 09:07
za ok 2h będę miał ściągniętą głowicę , zrobię fotki. wstawię.
...dodam jeszcze, że przez ostatni czas uszczelniałem ten silnik od dołu posuwając się w górę i został jeszcze jeden - właśnie ten wyciek... jestem u szczytu wytrzymałości.
krzysztofCz - 2012-06-12, 14:46
sys napisał/a: | ...właśnie ten wyciek... jestem u szczytu |
Będziesz miał szczytowanie przy aucie
Swoją drogą przy żadnym ze swoich aut nie miałem pod głowicą nic prócz uszczelki.
matro - 2012-06-12, 20:00
czy głowica od 2,5 TD pasuje do silnika 2,5 D?...prawdopodobnie mam właśnie taką głowicę, uszczelkę od 2,5D ....okazuje się, że głowica nie dociskała uszczelki w odpowiednim miejscu (po rancie miedzianej podkładki) ... została dorobiona specjalna tulejka i ma działać...w nocy jak będę w stanie wstawię fotki
Polska Gola
max73 - 2012-06-12, 20:17
Witam ,
nie ma tam zadnego oringa ,jest tylko uszczelka . Sprawdz czy blok prosty , mozna dorobic troche grubsza uszczelke lub jak wyciek jest niewielki dodac uczczelniacza do plynu chlodzacego np z Winnsa albo po czasie samo przejdzie (zarosnie) .
SlawekEwa - 2012-06-12, 20:19
max73 napisał/a: | wyciek jest niewielki dodac uczczelniacza do plynu chlodzacego np z Winnsa albo po czasie samo przejdzie (zarosnie) |
Toż mu olej cieknie
makdrajwer - 2012-06-12, 20:42
Sys, super że znalazłeś .
A żeby ci było lepiej to pokaże ci że inni mają gorzej z olejem i to w cenionej przez ciebie marce.
1,9 TDI : pan zrobił sobie korbowodem otwór inspekcyjny wału
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
1,4 TSI : wycieków nie było ale świeciło ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Przebieg : 116.000 km. Diagnoza : panewki plusz szlif wału:
[img]
By makdrajwer at 2012-06-12[/img]
Oprócz tych mamy jeszcze na placu Nubire oraz moje Subaru z urwanymi rorządami. Aż boje się jutro iść do pracy.
matro - 2012-06-13, 00:29
na wstępie chciałbym podziękować makdrajwerowi za możliwość wykonania kilku rozmów telefonicznych i podzielenia się z nim moimi spostrzeżeniami.
...sprawa u mnie wyglądała tak, że w uszczelce pod głowicę tulejka miedziana która uszczelnia przewód olejowy wychodzący z bloku była za mała do otworu który znajdował się w głowicy...inaczej mówiąc głowica nie "rozpłaszczała" podkładki miedzianej odpowiednio a tylko częściowo - co zresztą po poprzedniej uszczelce też było widać wystarczyło się przyjrzeć... Okazało się że otwór w głowicy ma blisko 13mm a tulejka niewiele ponad to. Dotoczyliśmy tulejkę, wkleiliśmy do głowicy, kupiłem nowe śruby do dokręcenia głowicy i ... jutro będziemy kręcić
...mogę dodać tyle, że uszczelka pasowała na blok, wcześniej przez przypadek dostaliśmy uszczelkę od 2,5TD w którym uszczelka miała "to" miejsce zabezpieczone o wiele większą podkładką miedzianą jednak nie chciała pasować za bardzo na blok- dopiero później to zobaczyliśmy Być może w moim samochodzie wstawiono kiedyś inną głowicę która "chodziła" jednak nikt nie przejmował wyciekiem- założono natomiast podłogę z wykładzinki bardzo chłonnej wykładzinki
...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści
PS. Blok prosty - głowica "planowana"
miciurin - 2012-06-13, 09:28
sys napisał/a: | ...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści |
Dalej napraw w końcu autko bo zaraz będzie po sezonie, a Ty nadal będziesz w garażu leżał pod autkiem. Ja za to ten weekend spędziłem nad morzem
matro - 2012-06-16, 15:03
miciurin napisał/a: | sys napisał/a: | ...mam nadzieję, że jutro po jeździe kontrolnej będę mieć dobre wieści |
Dalej napraw w końcu autko bo zaraz będzie po sezonie, a Ty nadal będziesz w garażu leżał pod autkiem. Ja za to ten weekend spędziłem nad morzem |
...prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna...
...uszczelniłem wszystko co od góry dało się uszczelnić... jestem lżejszy o 900zł - ale ...auto zaczęło mocno pocić się znów na łączeniu bloku z miską olejową (słynna uszczelka w 2,5D ) którą wymieniałem w zeszłym roku ...załamka - koszt naprawy dalsze 800zł - pieniądze odłożone na zakup nowej przyczepy podłodziowej rozchodzą się w szybkim tempie
...dziś tylko 3:0 w meczu Polska-Czechy może poprawić mi humor [/list]
makdrajwer - 2012-06-16, 21:22
W takim razie stawiam piwo za wytrwałość
A może masz po prostu zuzyte pierścienie i przedmuchy ? Wtedy tłumaczyło by to rozciekanie się wszystkich uszczelek. U mnie na leje tylko ze słynnej uszczelki ale najpierw spróbuje czegoś z zewnątrz.
WINNICZKI - 2012-06-17, 00:13
Panowie ,a może by tak lak to się mówiło o skrzyniach biegów w maluchu,jak miała wyciek to OK znaczy ,że olej jeszcze jest w skrzyni biegów, jak była sucha to znaczy ,że koniecznie trzeba dolać oleju bo zatrze się. To taka Fiatow uroda.Lepiej dolac co jakis czas niz walczyc z wiatrakami.
miciurin - 2012-06-17, 08:19
sys napisał/a: | ...dziś tylko 3:0 w meczu Polska-Czechy może poprawić mi humor [/list] |
No niestety nie udało się wygrać :/
dziwaczek - 2012-06-20, 09:08
WINNICZKI napisał/a: | Panowie ,a może by tak lak to się mówiło o skrzyniach biegów w maluchu,jak miała wyciek to OK znaczy ,że olej jeszcze jest w skrzyni biegów, jak była sucha to znaczy ,że koniecznie trzeba dolać oleju bo zatrze się. To taka Fiatow uroda.Lepiej dolac co jakis czas niz walczyc z wiatrakami. |
No i święte słowa. Jest taka zasada - jak działa nie grzebać w starych silnikach, bo jedno się naprawi a inne zepsuje przy okazji. Stary silnik musi trochę ciec taki jego urok, jak się nie leje i nieplami to jest oki. Wszscy sie pocą silniki także
Wymieniać olej, filtry terminowo, rozrząd itp. jak coś padnie to naprawić i tyle. Niektóre typy tak mają i tyle.
mati-0539 - 2012-07-12, 23:21
Witam ja przy swoim 2,5 D też coś wiecznie grzebie i nawet gdy wydaje się że wszystko jest zapięte na ostatni guzik to przed samym wyjazdem zawsze coś wyskoczy. Tak jak dzisiaj auto nie odpaliło, na szczęście to tylko trzy świece szybka wymiana i wszystko gra. Ale !!! przy okazji skruszała uszczelka pod filtrem paliwa po uruchomieniu fontanna cennego płynu wyciekła na bruk. Kilka godzin szorowania i mycia myjką kostki, plama zostanie na jakiś czas.
miciurin - 2012-07-13, 19:29
mati-0539 napisał/a: | Kilka godzin szorowania i mycia myjką kostki, plama zostanie na jakiś czas. |
To u mnie jest odwrotnie bo teren znaczy Seat Alhambra a Ducaciak nie
makdrajwer - 2012-07-13, 19:42
Miałem kiedyś skode favorit z przebiegiem 400.000 km i chciałem aby "elegancko" parkowałą a nie robiła pod siebie. A ze już pewne przedmuchy do skrzyni korbowej były to co uszczelniłem to ciekło obok. Po wymianie wszytkiego co ma kontakt z olejem ... wywaliło mi bagnet i obrzygało cały silnik. Więc odpiąłem odme z filtra i poprowadziłem ją do butelki. I co wywaliło, dolałem spowrotem. Pod dukatami powinna byc szczelna miska pod miską i raz na miesiac należało by to spuscić do butelki i wlac do silnika .
krzysztofCz - 2012-07-13, 19:48
No cóż... przychodzi na każdego taki czas, że trochę popuszcza
|
|