Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Zakup kampera a norma emisji spalin

mirmare - 2012-06-12, 18:06
Temat postu: Zakup kampera a norma emisji spalin
Witam
Przeglądam oferty kamperów do sprzedaży i nie mogę znaleźć czegoś dla mojej rodzinki. Jednocześnie przeszukuję forum CT i czytam wiele interesujących informacji technicznych zamieszczonych przez forumowiczów.
Mam do kolegów kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi.
1.Czy kupując kampera zwracać uwagę na normę emisji spalin silnika (E2, E3, ...) ?
Znalazłem gdzieś post w którym autor wspominał że za kilka lat stare pojazdy nie będą wpuszczane do np. Niemiec.
2. Kiedy mogłyby wejść w życie takie ograniczenia ?
Planując dopiero zakup (8-8,5.tys E) chciałbym kupić kampera który mógłby posłużyć mi kilkanaście lat. A może jednak wstrzymać się z zakupem dozbierać kasy i szukać coś młodszego ?

Camper Diem - 2012-06-12, 20:04

mirmare napisał/a:
Planując dopiero zakup (8-8,5.tys E) chciałbym kupić kampera który mógłby posłużyć mi kilkanaście lat. A może jednak wstrzymać się z zakupem dozbierać kasy i szukać coś młodszego ?

to co teraz ekologiczne za 10 lat ekologiczne być przestanie. żeby Cię bez problemu wpuścili do centrum każdego dużego niemieckiego miasta musiałbyś mieć auto rocznik 2006 lub młodsze :shock:

lepiej kupić nie czekać, ale zakup dobrze przemyśleć (są ważniejsze rzeczy niż rok produkcji kampera) :spoko

kaimar - 2012-06-12, 23:12

affa napisał/a:
żeby Cię bez problemu wpuścili do centrum każdego dużego niemieckiego miasta

W zeszłym tygodniu pojeździłem trochę po Toskanii - w większości miejscowości zakaz wjazdu dla pojazdów z EURO 0.

Camper Diem - 2012-06-13, 08:58

kaimar napisał/a:
pojeździłem trochę po Toskanii - w większości miejscowości zakaz wjazdu dla pojazdów z EURO 0

nikt wcześniej o tym nie wspominał, to nowe zakazy?

interesuje mnie to, bo wakacje miałem spędzić w Toskanii, aktualny plan na Toskanię to wiosna 2013, więc nie chciałbym dać się zaskoczyć zakazom...

podejrzewam jednak, że przesadzasz. znalazłem w sieci takie info (wyciąg):

Ograniczenia regionalne:

Zakaz dla pojazdów Euro 0 i Euro 1
- Prowincja Bozen i okolice,
- Prowincja Meran i okolice,
- Prowincja Brixen i okolice,
- Prowincja Bruneck i okolice


Zakazy okresowe:

Od 1 listopada 2010 do 31 marca 2011 od poniedziałku do piątku od 7.00 do 10.00 oraz od 16.00 do 19.00.
Zakaz dotyczy oznaczonych odcinków dróg " Umweltzonen" (Strefy Ochrony Środowiska) .Do odnalezienia pod adresem: www.provincia.bz.it/gutel...men/verkehr.asp

Wyjątki:
Pojazdy z silnikami Euro 4 i Euro 5 oraz pojazdy z silnikami Diesla wyposażonymi w filtr cząsteczek stałych.

Prowincja Turin
GminyTorino, Beinasco, Borgaro, Carmagnola, Chieri, Chivasso,Collegno, Grugliasco, Ivrea, Moncalieri, Nichelino, Orbassano,Pinerolo, Rivoli, San Mauro, Settimo und Venaria.

Zakaz poruszania się dla samochodów ciężarowych napędzanych silnikami Diesla klasy Euro 0 i 1.
Czas: Od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30 - 13.00 i 14.30 - 19.00.

Dodatkowy zakaz miejscowy:
- Miasto i prowincja Florencja cały rok dla pojazdów Euro 0
- Centrum Mailand "Cerchia dei Bastioni"
Obowiązuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 19.30 dla samochodów ciężarowych z silnikami Dieslader klas Euro- 0, 1, 2 i 3 bez opłaty Ecopass (informacje:. www.comune.milano.it)



Uwaga: W centrach dużych miast zwłaszcza w strefach historycznych, ze względu na duże zanieczyszczenia spalinami samochodowymi, generalnie obowiązuje zakaz ruchu w godzinach 8.00 - 18.00

mirmare - 2012-06-13, 14:42

Rozumiem ograniczenia przy wjeździe do centrum miasta ale żeby człowiek nie być zatrzymany na drodze.
PS. Gdzie można jeszcze znaleźć informacje o podobnych zakazach wjazdu dla starszych pojazdów (Austria, Niemcy, Czechy, Włochy) ?

Camper Diem - 2012-06-13, 14:51

http://etransport.pl/zakaz_ruchu
stworzone dla transportu ciężarowego, ale można znaleźć co nieco nas interesującego :spoko

krzysioz - 2012-06-13, 15:23

Moze pytanie nie najmadrzejsze ale zeby byc pewnym czy nas zakaz obowiazuje , musimy wiedziec jakie mamy "Euro".
W jaki sposob stwierdzic jakiej normie odpowiada nasz pojazd? :spoko

Camper Diem - 2012-06-13, 15:39

w Niemczech wygląda to tak http://www.umweltzone.pl/plakietka

(dotyczy diesla, nie dotyczy TIR/BUS)

I rejestracja - norma

01.1997-12.2000 - euro 2

01.2001-12.2005 - euro 3

od 01.2006 - euro 4/5

krzysioz - 2012-06-13, 15:56

W Niemczech sprawa wydaje sie prostsza- dostajesz nalepke po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego (Juz oni sobie sami dochodza jaki silnik mial samochod o konkretnym numerze VIN) . Kryteria czasowe nie sa scisle np. Zdarza sie ,ze diesel wyprodukowany w 2006 nie dostanie nalepki zielonej ( jesli nie ma DPF) , ale skad mam wiedziec to jezdzac po Wloszech jesli nigdy nie planowalem wjezdzac do Niemieckich miast?
Nie mam teraz dostepu do dowodu rejestracyjnego - jest tam cos na ten temat?

Camper Diem - 2012-06-13, 19:00

krzysioz210, we Włoszech nie ma nalepek, ale również liczy się data produkcji. normy Euro to wymysł, jak sama nazwa wskazuje, UE i niektóre kraje implementują je u siebie.

faktycznie jeżeli auto jest z 2006 roku i nie ma filtra cząsteczek stałych, a lokalne przepisy wymagają to się legalnie tam nie wjedzie :(

ale wiesz co? nie jeździjmy tam gdzie nas nie chcą :spoko

mirmare - 2012-06-14, 12:40

Wszystkie informacje i linki otworzyły mi trochę oczy. Do tej pory nie zwracałem uwagi na takie zakazy (nie wiedziałem ze istnieją). Dziękuje i proszę o więcej.
onionskin - 2014-02-19, 11:52

mirmare napisał/a:
...................Dziękuje i proszę o więcej.


http://lowemissionzones.eu/

Z tego co zrozumiałem- do eko-strefy Mediolanu nawet z normą Euro 3 nie da się wjechać :shock:

krimar - 2014-02-19, 12:00

Ale samochodów z numerami historycznymi strefy te nie obowiązują przynajmniej w DE - a czy wiecie jak jest gdzie indziej.
Martin B - 2014-02-19, 19:22

Temat ochrony klimatycznej jest tutaj duzym problemem duzo starszych Camperow nie ma juz szans do wielu miast wjechac,dlatego tez coraz mniej widac ich tutaj wszystko idzie na export .Campery ktore tutaj jezdrza maja min.euro 3 nie tylko wolna jazda ale i terz mniejsze podatki w wielu autach jest mozliwe zamontowanie katalizatora (DROGIE) faktem jest jednak ze nie rocznik budowy dezyduje o grupie EURO ,wazne sa tylko spaliny i ich ilosc !!Oczywiscie samochody od 2006 maja te normy ale mozna jeszcze pare wyjatkow znalezc ktore sa starsze mimo tego euro4 .Suma sumarum predzej czy puzniej bedzie trudno sie bez min euro 3 sie poruszac :gwm
onionskin - 2014-02-19, 20:24

Gdzieś czytałem na necie (niestety nie mogę odnaleźć), że UE pracuje nad obligatoryjnym zakazem wjazdu do stref zamieszkania na terenie UE- nie jak teraz że to samorządy lub rządy decydują- przez pojazdy nie spełniające co najmniej normy Euro-3.
I jak się uda- to już od 2017 roku.

Wie ktoś może coś więcej na ten temat?
Kurde: na nówkę mnie nie stać- a myślę o czym aby po hotelach się nie bujać :(

oli - 2014-02-19, 21:57

Ale w sumie po co wjeżdzac kamperem do miasta .jak i tak problem z postawieniem bo duży itd.lepiejl rowerkiem bo tych normy nie obowiązują ,no chyba że unijni cos wymyślą
onionskin - 2014-02-19, 22:09

oli napisał/a:
Ale w sumie po co wjeżdzac kamperem do miasta ................

No właśnie żeby nie ciągać się z przyczepą po uliczkach :)
Bo to dopiero hardcore i ograniczeń pełno.

No ale ja dopiero czytam i dumam.

ferguson - 2014-02-20, 18:31

No tak, ale jak się chce zwiedzać jakieś zabytki, to pozostaje komunikacja publiczna. :gwm
koko - 2014-02-20, 20:32

Od klasy czystości spalin zależy opłata za korzystanie z dróg tzw VIATOL przy camperach ponad 3,5 t
Rafa - 2014-02-20, 20:55

koko napisał/a:
Od klasy czystości spalin zależy opłata za korzystanie z dróg tzw VIATOL przy camperach ponad 3,5 t



Lub do 3,5t z przyczepką.

Mój Hymer 2000r ma naklejke zielona euro3, ma zamontowany katalizator i takiego kupiłem w DE, ale nie mam na to kwitów i płace za viatoll chyba 35gr za kilometr, naliczają jak za samochód, który nie miesci się w żadnych normach.

ferguson - 2014-02-21, 08:32

Jak zieloną to euro 4, coś było kombinowane.
onionskin - 2014-02-21, 08:50

Ja jako posiadacz 4 w Berlinie kupowałem (a właściwie otrzymuję) zieloną.
onionskin - 2015-02-21, 20:56

Cytat:
"Władze dużych miast dostaną prawo selekcji samochodów", które będą mogły wjeżdżać do ich centrów - donosi RMF FM. Chodzi o to, by wykluczyć najbardziej szkodliwe dla środowiska, stare pojazdy - informuje stacja, powołując się na projekt nowej ustawy.
Wedle RMF FM dzięki nowym przepisom, nad którymi pracują posłowie PO, radni dużych polskich miast będą mogli wyznaczać "strefy ograniczonej emisji spalin samochodowych". Do określonych w taki sposób obszarów nie będą mogły wjeżdżać starsze auta, które nie spełniają norm Euro4 i Euro5. W jaki sposób władze będą mogły weryfikować stosowanie się kierowców do tych przepisów?

"Samochody podczas kontroli diagnostycznej mają być (...) znakowane nowymi plakietkami, informującymi o jakości emitowanych spalin i to ma być przepustka do strefy, którą określą władze miast" - pisze RMF FM, powołując się na opinię posła PO Tadeusza Arkita.

http://tinyurl.com/kpy4hyz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group