| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Bagażnik dachowy własnej konstrukcji
Rubitek - 2012-06-18, 21:43 Temat postu: Bagażnik dachowy własnej konstrukcji Witam Wszystkich!
Proszę o uwagi w temacie wykonania i sposobu montażu poprzeczek dachowych do przewozu deski windsurfingowej. Mój kamper nie ma na dachu relingów, dlatego wymyśliłem poprzeczki i montaż jak na fotkach, proszę o uwagi.
Profil alu 20x20 przyspawany jest do kątownika aluminiowego, który przykleję do laminatowej listwy maskującej klejem do szyb samochodowych. W ściany boczne, a właściwie w górną listwę konstrukcyjną zabudowy wkręcę dwa wkręty fi 5mm. W dach nie będą wkręcane wkręty.
Bagażnik ma wytrzymać obciążenie około 10 kg. A może nie dawać wkrętów ??
emicargo - 2012-06-18, 21:58
Wkręty i owszem, może nawet lepsze były by nity zrywne odpowiedniej długości. W końcu po przyklejeniu będzie to element zamontowany na stałe. Kolego używając kleju do szyb pamiętaj
o zastosowaniu przed klejeniem tzw. "primera". Jest to preparat gwarantujący przyczepność kleju!
Cyryl - 2012-06-19, 12:56
aby uniknąć przecieków, według mnie żadnych wkrętów ani nitów. niewielkie obciążenie 10kg predyscynyje do użycia kleju.
ps. fajny kamperek, taki jak mój.
Yekater - 2012-06-19, 21:24
Tu nie chodzi o 10 kg na postoju. Zdaje się, że podczas jazdy deska na dachu będzie wytwarzała dużą siłę nośną i ten sposób mocowania okaże się niewystarczający. Aerodynamika jest nieubłagana. Dzięki temu latają samoloty.
Rubitek - 2012-06-20, 09:21
Dokładnie o aerodynamikę mi chodzi. Deska my wymiar 290 x 80 cm w pokrowcu, co daje 2,3 metry kwadratowe.
Bagażnik już sam z siebie trzyma się dosyć mocno, przyklejony będzie mocniej, ale obawiam się czy podmuchy przejeżdzających tirów nie poderwą deski.
Z drugiej strony wolałbym nie wkręcać wkrętów, stąd taki pomysł bagażnika i jego klejenia na klej do szyb , podpatrzony w temacie o solarach.
Bardzo dziękuje za podpowiedź o gruncie do kleju, oczywiście w sklepie chłopaczek nie wiedział o tym, a ja nigdy nie używałem kleju do szyb.
Cyryl - 2012-06-20, 09:46
| Yekater napisał/a: | | Tu nie chodzi o 10 kg na postoju. Zdaje się, że podczas jazdy deska na dachu będzie wytwarzała dużą siłę nośną i ten sposób mocowania okaże się niewystarczający. Aerodynamika jest nieubłagana. Dzięki temu latają samoloty. |
więc deskę kładzie się do góry nogami i w czasie jazdy jest dociskana do dachu, aerodynamika jest nieubłagana, dzięki temu samochody F1 trzymają się toru.
arrtur - 2012-06-20, 17:02
mam tylko wrazenie ze na fotce 1 ten profil srodkiem dotyka do poszycia dachu... jesli tak to wydaje mi sie ze nie powinien, drgania tarcia a i wykrzywienie pod naciskiem moga spowodowac uszkodzenie dachu
co do montazu, u mnie reling byl przykrecany do konstrukcji z gory wiec otwor przez listew i poszycie kawalem wkreta takiego pod klucz, no i bylo tego z dziesiec bo na kazdej stopce po dwa ( teraz nie mam go w ogole, ale moze...)
pozdr
dominik - 2012-06-21, 16:25
| Rubitek napisał/a: | Dokładnie o aerodynamikę mi chodzi. Deska my wymiar 290 x 80 cm w pokrowcu, co daje 2,3 metry kwadratowe.
Bagażnik już sam z siebie trzyma się dosyć mocno, przyklejony będzie mocniej, ale obawiam się czy podmuchy przejeżdzających tirów nie poderwą deski.
Z drugiej strony wolałbym nie wkręcać wkrętów, stąd taki pomysł bagażnika i jego klejenia na klej do szyb , podpatrzony w temacie o solarach.
Bardzo dziękuje za podpowiedź o gruncie do kleju, oczywiście w sklepie chłopaczek nie wiedział o tym, a ja nigdy nie używałem kleju do szyb. |
nie zapomnij ustawić relingów tak by pasowały do mocowania pokrowca na żagle i maszty, a relingi mogły by trochę więcej odstawać od dachu, tak by pasy do mocowania można było włożyć dowolną stroną, a nie przewlekać, ja mocuję deskę rufą doprzodu i dnem do góry, a dziób wystaje na zewnątrz z tyłu, a pamiętaj o wyskości kampera z deskami,
|
|