Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Czy ktoś coś wie, prośba o pomoc i informacje

GregSad - 2012-07-11, 22:06
Temat postu: Czy ktoś coś wie, prośba o pomoc i informacje
Witam wszystkich. Po długich poszukiwaniach znalazłem auto do którego zakupu się przymierzam. Zabudowa Chusson na fordzie transicie w najmocniejszej wersji silnikowej. Przesyłam link do obejrzenia:
http://otomoto.pl/ford-tr...-C25112171.html
Mam gorącą prośbę do wszystkich o opinię. Każda jest dla mnie ważna. :szeroki_usmiech

A może ktoś z forumowiczów ma możliwość sprawdzenia historii auta, podaję numer VIN WF07XXTTF77M33707

Będę wdzięczny za każdą pomoc :wyszczerzony: :mrgreen: :wyszczerzony:

Pozdrawiam
Grzegorz

pabloarmando - 2012-07-11, 22:36
Temat postu: Re: Czy ktoś coś wie, prośba o pomoc i informacje
GregSad napisał/a:
A może ktoś z forumowiczów ma możliwość sprawdzenia historii auta, podaję numer VIN ...

Na forum Forda napisz. Tam jest jedna osoba, która może Ci pomóc.

GregSad - 2012-07-11, 22:41

Dzięki za sugestię, zaraz napiszę na forum forda. :mrgreen:
Pozdr.

kaimar - 2012-07-12, 01:35

pabloarmando napisał/a:
Na forum Forda napisz.


Takie sprawdzenie nie uchroni przed zakupem "lewego" kampera. Sprawdzisz tylko podwozie. A po Polsce jeździ wiele kamperów poskładanych z zabudowy niewiadomego pochodzenia i całkiem legalnego podwozia. Najlepiej jest sprawdzić u dealera Chausson.

i uważaj - ten model najczęściej jeździ w wypożyczalniach a po wypadku trafia do Polski.
Przepraszam że się mądrzę, ale znam trochę rynek od drugiej strony.

pabloarmando - 2012-07-12, 06:11

kaimar napisał/a:
Takie sprawdzenie nie uchroni przed zakupem "lewego" kampera.

Oczywiście, masz rację :)
GregSad napisał/a:
Będę wdzięczny za każdą pomoc :wyszczerzony: :mrgreen:

"Jesteśmy po to żeby pomagać" - Bracia Koala :)

GregSad - 2012-07-12, 11:37

Z tymi braćmi koala to fajne było :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
Jestem na bieżąco - mam dziecko.

Ale macie rację od dziwnych kamperów trudno się uchronić. Sprawdzać, sprawdzać i jeszcze raz sprawdzać.

Kaimar może jakaś podpowiedź co i jak sprawdzić? Sprawa robi się pilna zaczynam mieć ciśnienie na zakup - bo jak nie to znowu rok w plecy (trzeba będzie wynająć i znowu7 tys w plecy :placze2 ). Może masz jakiś kontakt :?:

Będę wdzięczny za każdą pomoc :wyszczerzony:

Pozdrawiam
Grzegorz

DAKOTA - 2012-07-12, 18:21

GregSad,
ja sprzedaje swojego dwulatek bez podrobek cena troche wieksza od tego w linku Carthago 4,2 F http://www.willhaben.at/i.../?adId=39060202
pozdrawiam
DAKOTA

GregSad - 2012-07-12, 21:55

Witaj Dakota :spoko
Autko piękne ale dwa problemy
1. w zasadzie do rozwiązania - kwestia ceny - Twoje auto jest prawie 2 x droższe :)
2. Twoje autko jest mniejsze od tego którego szukam - ja szukam 6 osobowego w zabudowie 2 os. w alkowie, dwie osoby na pojedynczych piętrowych z tyłu + 2 os. na stole :)
Ale dzięki za propozycję :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz

fest2 - 2012-07-12, 22:24

Witaj Greg Sad a może mój Cię zainteresuje Ogłoszenie na Otomoto Numer ogłoszenia: T2554443 taki jak szukasz
GregSad - 2012-07-12, 23:15

Witaj fest2,
Podaj link do Twojej aukcji bo z numerem nie mogę jej odnaleźć. Może nie wiem jak :)
W otomoto nie znalazłem opcji odszukania ogłoszenia po numerze :(

Pozdrawiam
Grzegorz

DAKOTA - 2012-07-13, 07:16

witam
tu masz , wieksze (wiecej osob) tansze , i drugiego takiego nie znajdziesz ,pierwszy wlasciciel , i patrz na te kilometry ,z cena na pewno mozna pogadac .http://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/wohnwagen-wohnmobile/mclouis-lagan-410-42727060/?adId=42727060

ja napisalem tylko ze wzgledu na Twoje cisnienie, do tej pory ze znajopmych kto kupowal tanio , to kupowal z 2 x.

tam masz tez inne ogloszenia , spusc cisnienie i staraj sie cos znalsc z pierwszej reki.
pozdrawiam
DAKOTA








GregSad napisał/a:
Witaj Dakota :spoko
Autko piękne ale dwa problemy
1. w zasadzie do rozwiązania - kwestia ceny - Twoje auto jest prawie 2 x droższe :)
2. Twoje autko jest mniejsze od tego którego szukam - ja szukam 6 osobowego w zabudowie 2 os. w alkowie, dwie osoby na pojedynczych piętrowych z tyłu + 2 os. na stole :)
Ale dzięki za propozycję :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz

fest2 - 2012-07-13, 07:52

Witaj , na CT - http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=12436 - pozdrawiam (zadzwonił bym do Ciebie ale nie podajesz tel.) na otomoto http://otomoto.pl/fiat-hymer-T2554443.html
fest2 - 2012-07-13, 12:40

Cena do małej negocjacji
GregSad - 2012-07-14, 00:21

Witaj fest2
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję ale byłem lekko zaganiany. Szykowanie dziecka na kolonie zrobiło swoje :szeroki_usmiech ale jutro już na 2 tygodnie luzzz :diabelski_usmiech

Właściwie nie wiem co Ci odpowiedzieć. Twoje auto jest blisko tego czego szukam, ale 2 problemy: 1. dość duży przebieg, 2. stosunek cena/rocznik.
Ja wiem że hymery tak chodzą, ale za ten poziom cenowy mam 2 lata młodszego forda z przebiegiem 1/3 Przy założeniu że licznik ma zdjęte 50 tys. to i tak mamm o 50 tys. mniejszy przebieg. Ale nie obrażaj się ja nie mówię nie. Po prostu na początku oglądam to co "lepiej wygląda".
Tak więc Twoją propozycję zostawiam jako opcję.

Jeżeli chodzi o mój telefon to podaję
609380601

Pozdrawiam
Grzegorz Sadowski

GregSad - 2012-07-14, 00:39

Witaj Dakota,

Dzięki za pomoc, auta na tym serwisie są super, szczególnie niektóre - mające przebiegi po15-25 tys km przy 6-8 letnim aucie. Ceny od tych w Polsce, może 15-20% wyższe. Ale trzeba dodać jeszcze 18% akcyzy i tu już robi się niewesoło. Za auto które w Polsce kosztuje 30 tys Eur (z przebiegiem ok 100tys) tu muszę zapłacić 45 - 50 tys Eur uwzględniając akcyzę (z przebiegiem doskonałym ok 20 tys.). Tak że wybór dość trudny. Problemem dla mnie jest również to że nie znam niemieckiego.

Za to wpełni się z Tobą zgadzam z tezą:
DAKOTA napisał/a:
ja napisalem tylko ze wzgledu na Twoje cisnienie, do tej pory ze znajopmych kto kupowal tanio , to kupowal z 2 x.


Ale będę się przyglądał

Jeszce raz dzięki za pomoc

Oczywiście polecam się Twojej pamięci jak byś natknął się na coś ciekawego :szeroki_usmiech

Pozdrawiam

Grzegorz
609380601

papamila - 2012-07-14, 06:43

GregSad napisał/a:
dość duży przebieg

czemu boisz się takiego przebiegu?
podwozia kamperów to typowe dostawczaki, woły robocze
fiat jest trwały.
Silnik 2,8 to jeden z najlepszych silników jakie montowano we fiacie i iveco

fest2 - 2012-07-14, 07:54

Witam - nie zawsze " to co lepiej wygląda" jest "lepsze" .Przede wszystkim zanim podejmnie się decyzję o kupnie trzeba na żywo zobaczyć -zapraszam.
DAKOTA - 2012-07-14, 09:24

witam
Napisze tak ::

kazdy ceni swoje autko jak chce , a co kupiec zaplaci to juz co innego .
Podalem Ci stronke tam sprzedaja prywatni i firmy , sparawa wyglada nastepujaco ludzie dopasowywuja cene to tego co im firma powiedziala ,sa to samochody wieszac z pierwszej reki ,cena sa do negocjacji .W tej chwili polowa wakacji u pensionistow koniec sierpnia wychodza nowe modele wielu ludzi mysli ze cos wiecej uskrobie .Jak handlarz daje 30 tys to ja moge napisac 40 bo on/handlarz) za ta cene bedzie sprzedawal
W kazdy razie tu nie masz problemu z cofanymi kilometrami tak jak w niemczech poprostu handlarz jest bialy a za to sa w austrii duze kary .Poza tym posredniczylem juz w kilku transakcjach ,ja sie znasz na papierach i przegladach to nie ma mozliwosci cofniecia kilometrow , pierwsza reka tez jest bardzo wazna , no i MARKA.

Koledzy kupili nowe samochody ,ale po roku je sprzedali bo umeblowanie skrzypialo ,i latalo po kamperku w czasie jazdy .

Tak ,ze niewiele czasu zostalo ,ale zrob to z glowa , bo bedziesz nastepnym co po pierwszym wyjezdzie zabiera sie za szukanie zapachow rozkrecanie i skladanie,na nowo Campera.
pozdrawiam
DAKOTA



ps. Ja widzisz oglaszam ale nie natarczywie,mam swoja cene juz w fabryce( dla mnie zadawalajaca) i nowe auto zamowione(bedzie 2.09 do odbioru) ,ale szkoda mi go oddawac w rece handlarza ,(FABRYKA ODDAJE AUTO Do handlarza.) bo faktycznie dopieszczalem i servisowalem w fabryce .Zycze Ci abys kupil dla sie w takim stanie ,ale naturalnie w zadawlalajacej Cie cenie










GregSad napisał/a:
Witaj Dakota,

Dzięki za pomoc, auta na tym serwisie są super, szczególnie niektóre - mające przebiegi po15-25 tys km przy 6-8 letnim aucie. Ceny od tych w Polsce, może 15-20% wyższe. Ale trzeba dodać jeszcze 18% akcyzy i tu już robi się niewesoło. Za auto które w Polsce kosztuje 30 tys Eur (z przebiegiem ok 100tys) tu muszę zapłacić 45 - 50 tys Eur uwzględniając akcyzę (z przebiegiem doskonałym ok 20 tys.). Tak że wybór dość trudny. Problemem dla mnie jest również to że nie znam niemieckiego.

Za to wpełni się z Tobą zgadzam z tezą:
DAKOTA napisał/a:
ja napisalem tylko ze wzgledu na Twoje cisnienie, do tej pory ze znajopmych kto kupowal tanio , to kupowal z 2 x.


Ale będę się przyglądał

Jeszce raz dzięki za pomoc

Oczywiście polecam się Twojej pamięci jak byś natknął się na coś ciekawego :szeroki_usmiech

Pozdrawiam

Grzegorz
609380601

szymek1967 - 2012-07-14, 10:04

hej,hej !

aby zaoszczędzić na akcyzie szukajcie autek z pojemnością 2 l. a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzajcie świat :ok

ps. ja tak właśnie zrobiłem ,o ! przy nowym kamperku średniej klasy jest to nawet kilkadziesiąt tysięcy zł więc jest o co grać :spoko

Yekater - 2012-07-14, 10:37

Kamper podobny jest do samochodu ale nie jest pojazdem zarobkowym, wręcz przeciwnie sprzętem do wydawania pieniędzy. O tym trzeba pamiętać. Auto z silnikiem 2 litrów to kompletne nieporozumienie, dobre aby wzbudzić zawiść u niekumatego sąsiada.
Finansowo lepiej mają ci spod namiotów a gorzej ci co wypoczywają w przyczepach.

szymek1967 - 2012-07-14, 11:19

oświeć mnie kolego bo nie kumam bazy :shock:
dlaczego kamper z 2 litrowym sercem to nieporozumienie ,e ?
w przypadku fiata ma on 115 kucyków więc jest zdrowszy niż wiele 2i pół litrowych wolnossących tutaj które rozwijają moce rzędu 75 KM 8-)

ps. w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !

więc nie pitol mnie tu proszę że jest to kompletne nieporozumienie ,zwłaszcza w urzędzie celnym gdy miast płacić 40 czy 50 tys złotych polskich akcyzy za nowego kamperka płacisz jakieś 7-8 tysi a za zaoszczędzoną kasiorę lejesz do baku całą dekadę ,o ! :mrgreen:

Andrzej 73 - 2012-07-14, 11:32

szymek1967 napisał/a:
w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !


Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
:spoko

Argo - 2012-07-14, 11:49

Andrzej 73 napisał/a:
szymek1967 napisał/a:
w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !


Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
:spoko

Prędzej ty doczekasz końca żywota. 500 tys km. przy regularnej obsłudze to norma.

Andrzej 73 - 2012-07-14, 12:19

Trochę pojazdów miałem , więc mam wyrobioną opinię na ten temat. Pięćset tysięcy kilometrów jak na dwa litry motor to bardzo dużo zważywszy , że pojazdy kempingowe są cały czas pod pełnym obciążeniem.
Moje pojazdy w firmie z ładunkiem mają mniejszą wagę całkowitą niż mój kamper podczas wyprawy.
:spoko

Argo - 2012-07-14, 12:40

Silnik kampera jest mniej odciążony dynamicznie, niż silnik dostawczaka czy osobowego. Sa inne przełożenia napędu, sterowanie silnka jest inne, a co najważniesze jazda jest łagodna nie szarpana i przebiegi między postojami większe. silniki euro 4 i 5 są bardzo wytrzymałe ze względu na ograniczenia w czystości spalin, a co za tym idzie max moment obrotowy zaczyna się już przy niskich obrotach co wpływa na trwałość. Silnik multijet, tak się ma do jtd jak concord do tutki
szymek1967 - 2012-07-14, 13:22

co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu :mrgreen:
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model :-P
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !

ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający :spoko

Cykada - 2012-07-14, 16:14

szymek1967 napisał/a:
co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu :mrgreen:
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model :-P
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !

ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający :spoko

szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

janusz - 2012-07-14, 16:45

mobili napisał/a:
szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. :haha: :haha: :haha:

papamila - 2012-07-14, 18:27

mobili napisał/a:
może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

czyżby?
z autopsji :
4 kampery, łaczny przebieg 300.000km- odpukać zadnej awarii,
w jednym profilaktycznie wymieniłem kompletne sprzęgło

to teraz przyłóż te przebiegi (70,75,100,50 tys to do swojego auta)
wytrzymało tyle bez napraw ?

szymek1967 - 2012-07-14, 19:51

janusz napisał/a:
mobili napisał/a:
szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. :haha: :haha: :haha:


to się może zdarzyć nawet w silnikach 6 litrowych :-P

ps. pompowtryskiwacze ? eee... chiba już nikt nie robi tą technologią silników 8-)
nawet VW zakończył tę przygodę jakieś 2-3 lata temu, teraz bazą jest common rail :szeroki_usmiech

janusz - 2012-07-14, 20:16

szymek1967 napisał/a:
to się może zdarzyć nawet w silnikach 6 litrowych :-P

W sześciocylindrowych nie ma prawa :haha: :haha: :haha:
Napisałem o tej gwarancji bo auto (nie kamper ale kuzyn twojego samochoda) weszło z wieku dziecięcego w młodzieńczy, 29.06 skończyła się gwarancja, a 7.07 padło pozycjonowanie xenonów. Czy to przypadek, czy tak były zaprogramowane?

Argo - 2012-07-14, 20:44

ale jest jeszcze rękojmia
szymek1967 - 2012-07-14, 20:47

tak,to nie przypadek..
dziwnym trafem niemoc dopada takie autko zaraz po gwarancji :wyszczerzony:

ps. i przykład: volvo mojej żonki do chwili kiedy było na gwarancji sprawowało się znakomicie ,
jednak w kilka miesięcy po zaczęły się dziać cuda na kiju ( nie będę wymieniał całego szeregu awarii bo nie o to loto)
faktem jest że usterki które mają teraz miejsce nie należą do najtańszych a mit o bezawaryjności tej marki pękł jak mydlana bańka :?

wiem jedno, volvo już nie kupię :diabelski_usmiech

Cykada - 2012-07-14, 21:51

faktycznie ten ford ma układ common rail co nie zmienia faktu ,że pogoń za normami euro , materiały z jakich są teraz robione części przyczynia się do awaryjności systemu cr.
miesiąc temu przywiozłem santa fe 2.0 crdi czyli cammon rail. W aucie był zwiększony poziom oleju o około 5cm , zero wody w zbiorniczku wyrównawczym.
Silnik nie odpalał. Co się okazało : padła pompa wysokiego ciśnienia przez co wypalił sie wtrysk który wypalił dziurę w tłoku i głowicy (dlatego poszedł płyn do oleju) i zrobił wgłębienie w bloku. Auto oryginalnie 90tys.przebiegu .....no comment

papamila - 2012-07-14, 22:45

mnie się zdarzyło X5 mocno walnąć przy cofaniu w citroena xarę picasso
u mnie lekkie zdrapanie a rach za naprawę xary 30.000zł- dochodziłem dlaczego? co? tyle?
okazuje się ze wszystkie newralgiczne elementy elektroniki są umieszczone np pod zderzakiem, poniżej przedniej lamy, wiele detali jest nierozbieralnych, wystepują jakie całe bloki
:spoko

bezawaryjnej i bezwypadkowej jazdy wszystkim Wam życzę
:kwiatki:

GregSad - 2012-07-15, 21:42

Witajcie,
ale się fajnie temat rozrósł, ale jeżeli pozwolicie chciałbym wrócić do mojego problemu tj. do oceny samochodu ford transit 2,2 z zabudową chausson.

Mam dodatkowe pytanie czym różni się zabudowa chausson od katamarano light. Ze zdjęć obie są podobne.

Proszę o opinię - sprawa jest pilna. Sam niestety nie jestem w stanie tego ustalić :gwm

Pozdrawiam

papamila - 2012-07-15, 22:48

to prawie to samo, parametry podobne, różnice kosmetyczne
:spoko
P.S. otrzymałeś PW?

GregSad - 2012-07-15, 22:56

Witaj Papamila,

Dostałem priv, sorki, że nie odpisałem troche zaganiany byłem. Zadzwonie jutro bo dzisiaj to już nie ta pora :szeroki_usmiech

Mam nadzieję że się nie gniewasz :-P

Napisz o której najlepiej dryndnąć?

Pozdr

GregSad - 2012-07-16, 22:17

Witaj papamila,

Jeszcze raz dziękuję za naszą dzisiejszą rozmowę. Postawiłem Ci piwo - na razie wirtualne czekam na możliwość uczynienia trego w realu :pifko

Pozdr.

Grzegorz

star2666 - 2012-08-04, 18:29

Witam i ja cos dopowiem te silniki vw 2,0 to niesa az takie cud malina ja to pisza a te forda transita nieznam ale jak mowia ford g.... wort dlamnie najlepszym silnikiem jest iveco 2,5d 2,5tdi 2,8 sam mialem w busie renowki 2,5d na ktorym zrobilem okolo 380 000 km bez jakiej powaznej awarii

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group