| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Montaż foteli
Reklama Tundry - 2012-07-14, 15:46 Temat postu: Montaż foteli Witam,
nie znalazłem wątku w którym by by poruszony ten problem, jeżeli taki istnieje proszę odesłanie do niego.
Mam Mercedesa 306D z 73r. który był używany jako kamper, jest zarejestrowany na 7 osób. Czy mogę dowolnie zmieniać ustawienie foteli wewnątrz auta, czy tez muszą one pozostać w miejscu, w którym były pierwotnie, gdy został dopuszczony do ruchu?
Drugie pytanie dotyczy foteli. Nie są w nim zamontowane oryginalne fotele, a trzyosobowa kanapa z jakiegoś współczesnego samochodu. W starszych kamperach często zamiast tylnych foteli są drewniane "skrzynie" wzdłuż ścian. Czy mogę wybudować taką konstrukcję sam? Jak wyglada kwestia pasów bezpieczeństwa w tak starych samochodach? Jeżeli są przymocowane do foteli to nie ma problemu, ale czy jak zrobię taką skrzynię, to czy mogę przymocować pasy do dowolnego elementu karoserii, jeżeli nie było przygotowanych przez producenta punktów mocowania?
Mam na myśli konstrukcję podobną do tej:
(Zdjęcie 10)
http://www.autoscout24.pl...px?id=203745982
janusz - 2012-07-14, 15:55
Musisz rozważyć dwie kwestie, zrobić żeby było czy zrobić żeby było bezpiecznie. Jeżeli żeby było bezpiecznie to tylko homologowane siedzenia z fabrycznymi punktami mocowania i siedzeń i pasów. Żeby tylko były to zależy od daty pierwszej rejestracji podjazdu, im starszy tum mniej przepisów dotyczy.
Reklama Tundry - 2012-07-14, 16:20
A co jeżeli nie ma homologowanych miejsc montowania siedzeń i pasów? Ten samochód był dawniej busem, nie wiem, czy przy przerabianiu zostały zostawione oryginalne miejsca montowania foteli. Fotele przymocowane do podwozia za pomocą mocnych śrub i nakładek będą niebezpieczne, czy raczej chodzi o ich pozycję podczas wypadku?
emicargo - 2012-07-14, 16:36
| Reklama Tundry napisał/a: | | W starszych kamperach często zamiast tylnych foteli są drewniane "skrzynie" wzdłuż ścian. |
Ustawa o ruchu drogowym mówi,że :
2a) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy niż 10° z pionową środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu zarejestrowanego przed dniem 20 października 2007 r., pojazdu pogotowia ratunkowego, motoroweru, motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu ciężarowego, ciągnika samochodowego, samochodu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 3,5 t, autobusu z miejscami dla pasażerów stojących, a także zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 20 października 2010 r. autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 10 t, w którym siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy są skupione w tyle pojazdu w celu utworzenia zintegrowanej kanapy o najwyżej 10 miejscach siedzących;
7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:
a) na przednich siedzeniach; warunek stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r. i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.,
b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.
- przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym oraz autobusu przeznaczonego do przewozu pasażerów stojących;
8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu:
– 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1.400 cm3,
– 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1.000 cm3 do 1.400 cm3,
– 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,
b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,
c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.;
przepisów lit. a-c nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
Odsyłam do lektury "Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" Pozdr
Yekater - 2012-07-14, 17:46
W samochodzie Lublin furgon rok produkcji 1995 są składane siedziska zamocowane do bocznych ścian, pasów bezpieczeństwa nie ma.
Reklama Tundry - 2012-07-14, 17:57
Dzięki za odpowiedź!
Piotrm1975 - 2012-07-14, 20:33
Witam
Ja w poprzednim aucie (Sprinter) zwiększałem liczbę miejsc z 3 do 5. Auto było przystosowane do kempingu. Zabudowaliśmy skrzynie jak w profesjonalnym kamperze, następnie zamontowaliśmy słupek z dwóch rur kwadratowych (zdaje sie 40x40 ścianka 1mm) do których zostały zamocowane pasy. Słupki w podłodze na śruby przelotowe przez podłogę a u góry mocowane do wręgu. Potem do diagnosty w Okręgowej Stacji i urzędu. Nie miałem problemów.
Pzdr.
Piotr
|
|