Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Pomoc w wyborze FIAT vs IVECO

star2666 - 2012-08-04, 18:40
Temat postu: Pomoc w wyborze FIAT vs IVECO
Witam prosze o pomocw postawieniu kropki nad i w wyborze kamperka ogolnie mam juz upatrzona marke "LAIKA" integra tylko zastanawiam sie nad podwoziem fiat czy iveco .Wiem ze iveco bardziej wytrzymalsze bedzie bo to "ramiak" wiec wlasnie czekam na wasze opinie.


Pozdrawiam

świezak STAR2666

Argo - 2012-08-04, 19:03

Jak masz prawo jazdy kat. c to kup integrala z DMC 4-4.2 tony. Iveco bedzie miał masę własną w granicach 3,25t, a ducato 3,15t. Iveco pali 20% więcej od ducato. Napisz jaki model, jaki silnik i rok produkcji.
star2666 - 2012-08-04, 19:15

LAIKA

Fiat KREOS 7009 130km

IVECO KREOS 8009 146km

rocznik 2012

Pawcio - 2012-08-04, 19:48

Obydwa te samochody to ramiaki...

Iveco jest na pewno cięższe, choć obydwa mieszczą się 'teoretycznie' w DMC 3,5t. Iveco posiada tylny napęd na bliźniacze koła, kiedy fiat ma napęd na przód.
Dzięki temu iveco jest stabilniejsze wytrzymalsze, co okupione jest oczywiście zwiększonym zużyciem paliwa i wyższą ceną w zakupie. ;)

Gdyby ktoś chciał mi podarować jeden z tych kamperów wybrałbym Iveco. :diabelski_usmiech

star2666 - 2012-08-04, 19:58

Prawdopodobnie skusze sie na Iveco bo na nim mozna zamontowac na tylnej osi łańcuchy podrzutowe i bede smigac zima w gory na narty hehe
Argo - 2012-08-04, 20:19

Iveco tylko w opcji DMC 4250kg. W opcji DMC 3500kg masz tylko 200kg na pasażera zaopatrzenie i graty. W stopce masz dane do masy własnej http://www.laika.it/index...-scheda-tecnica
star2666 - 2012-08-04, 20:28

Wiem ze zostaje 200kg w 3,5t wiec liczy sie tylko DMC powyzej 3.5t
kaimar - 2012-08-04, 20:32

Pawcio napisał/a:
Obydwa te samochody to ramiaki...


LAIKA KREOS seria 6000 i 7000 są to integry na bazie Ducato ale uwaga, z podwoziem AL-KO.
LAIKA KREOS seria 8000 jest budowana na podwoziu IVECO z "normalną" ramą.

star2666 - 2012-08-04, 21:53

Fiat niemiał nidgy podwozia na ramie tylko jakby to powiedziec pseudo rame jakies wypraski z blach jedynie pojazd SCAM z kabina fiata był na ramie ale to 4x4
star2666 - 2012-08-05, 18:47

FIAT czy IVECO

oto jest pytanie

CORONAVIRUS - 2012-08-05, 19:44

Tylko IVECO z tylnym napędem ....nigdy więcej kampera z przednim napędem :spoko
star2666 - 2012-08-06, 21:37

Oj widze ze nikt mi nic konkretnego niedoradzi :gwm
CORONAVIRUS - 2012-08-06, 22:00

ciekawe czego się spodziewałeś jak typów i marek bez liku i każdemu coś innego się widzi .... ja mam iveco od tego sezonu i porównania z J5 nie ma żadnego pod względem prowadzenia i komfortu ... jak ogień i woda ... ale TY celujesz w górne roczniki , więc tylko o trakcji możemy porozmawiać bo reszta podobna i tylko odcieniami się różni ... powodzenia i samych trafnych wyborów życzę :spoko
Argo - 2012-08-06, 23:10

Temat ten, przypomina mi jak KingS520 Hobby kupował.
star2666 - 2012-08-07, 18:33

Noi postanowione bedzie IVECO LAIKA KREOS 8009 lub ewentualnie 8010 :szeroki_usmiech
CORONAVIRUS - 2012-08-07, 21:17

Nie pij wódki tylko mleko a uzbierasz na IVECO ..... :bigok kawy nie pijam i też uzbierałem :lol: powodzenia :spoko
star2666 - 2012-08-07, 22:31

A jeszcze jedno co do zakupu odrazu zamawiam na orginalnym iveca zawieszeniu pneumatycznym iprzy okazji domontuje sie jak juz bedzie pneumatyka łańcuchy podrzutowe lux sprawa na zime wystarczy pstryk eletryk i jadziem po sliskim :wyszczerzony: :diabelski_usmiech
aroo59 - 2012-08-07, 22:37

Od IVECA z daleka ... :lol:
star2666 - 2012-08-07, 22:44

Etam juz z daleka mialem okazje przez 2 lata jezdzic daily 4910 przez 2 lata ladowalo sie po 3 tony i niegrymasil moze mocy zbytnio niebylo ale sie jechalo


Aco do wyposazenia dodatkowego do KREOSA dorzuce jeszcze moze wzaleznosci jaki bedzie koszt ZWALNIACZ ELEKTROMAGNETYCZY TELMA

star2666 - 2012-08-08, 15:44

:spoko :stop: :haha: :gwm
Cyryl - 2012-08-08, 20:19

różnica między Ducato, a Iveco przynajmniej w samochodach dostawczych jest zasadnicza. to są samochody innych klas.
Ducato jest samochodem dostawczym do lżejszej eksploatacji. ma napęd na przód, nadwozie samonośne. plusy do płaska podłoga, bez nadkol, mniejsze zużycie paliwa, lżejszy.
natomiast Iveco to pojazd na ramie z napędem na tylne koła. przeznaczony jest do ciężkiej ekploatacji i może ciągnąć przyczepy. w przypadku Ducato przyczepki można ciągnąć lekkie, a w zimie to wogóle ze względu na właśnie przedni napęd.
zalety Iveco to trwałość i wytrzymałość, możliwość montażu dodatkowego wyposażenia - klapa załadowcza.

star2666 - 2012-08-08, 20:43

Na plus iveco przemawia ze mozna zamontowac łancuchy podrzutowe oraz zwalniacz elektromagnetyczny
Załoga G - 2012-08-08, 22:51

a na minus to, że za te pieniądze to mój kolega dom zbudował :spoko
star2666 - 2012-08-08, 23:12

[quote="Załoga G"]a na minus to, że za te pieniądze to mój kolega dom zbudował :spoko [/

quote]



No napewno ale ja nie kupuje kampa na rok czy dwa minimum 10 lat bedzie u mnie wogole to mam nauczke z kupnem uzywanego peugeota boxera

Cykada - 2012-08-09, 16:44

ducato mniej pali. W ivecu tylne mosty padają jeśli są nie są na blizniaku.
Cykada - 2012-08-09, 16:46

Cyryl napisał/a:
różnica między Ducato, a Iveco przynajmniej w samochodach dostawczych jest zasadnicza. to są samochody innych klas.
Ducato jest samochodem dostawczym do lżejszej eksploatacji. ma napęd na przód, nadwozie samonośne. plusy do płaska podłoga, bez nadkol, mniejsze zużycie paliwa, lżejszy.
natomiast Iveco to pojazd na ramie z napędem na tylne koła. przeznaczony jest do ciężkiej ekploatacji i może ciągnąć przyczepy. w przypadku Ducato przyczepki można ciągnąć lekkie, a w zimie to wogóle ze względu na właśnie przedni napęd.
zalety Iveco to trwałość i wytrzymałość, możliwość montażu dodatkowego wyposażenia - klapa załadowcza.

ducato ma nadkola wystające na pace.

pp - 2012-08-09, 17:33

a do tego zasmażka!!!!
CORONAVIRUS - 2012-08-09, 18:23

mobili napisał/a:
ducato mniej pali. W ivecu tylne mosty padają jeśli są nie są na blizniaku.


A PRZEPRASZAM po jakim przebiegu ?

matro - 2012-08-09, 18:59

jako właściciel kampera na fiacie z całą odpowiedzialnością wolałbym iveco :pifko :spoko
star2666 - 2012-08-10, 13:20

pp napisał/a:
a do tego zasmażka!!!!



i Raphacholin

star2666 - 2012-08-10, 19:41

I postanowione we wrzesniu zamawiam fure
eMKa - 2012-08-10, 20:41

Trochę dziwi mnie porównywanie tych samochodów. To dwa różne światy i to nie tylko rama czy napęd na tył, choć to różnica zasadnicza.Całkiem inne zawieszenie przednie. Ktoś wspomniał o awaryjnych mostach, ale nie powiedział po jakim przebiegu i jakich przeładowniach. Iveca kupują ci użytkownicy którzy z założenia przewidują przeładowywać samochód o 100 % i więcej.To jeden z nielicznych o ile nie jedyny samochód w tym segmencie co wytrzymuje takie zbytki. Komfort jazdy również jest wyższy niż w Ducacie.Iveko to prawdziwy pochłaniacz kilometrów. Gama silników prawie ta sama co w Ducacie. Nie wiem jaki rocznik wchodzi w rachubę, nowy ? Bo można by było trochę podyskutować o wyborze zawieszenia przedniego.
Jeżeli Iveco to też pytanie czy wersja "S" na pojedynczych kołach czy "C" na bliźniaku .
Najbardziej awaryjny podzespół w Ivecu to wał napędowy a konkretnie podpory wału i krzyżaki. Tutaj jednak przychodzą znowu ci co przeładowywują samochód. W wersjach "S" awaryjne są też tylne zaciski.
Największą wadą Iveca jest jego waga i co za tym idzie większe koszty utrzymania, głównie spalanie i trochę wyższe ceny części.

Jeżeli miałbym wybierać a w rachubę wchodziłby samochód ponad 6 m, DMC ponad 3500 to bezwzględnie Iveco, jeżeli do 6 m i DMC do 3500 to Ducato

star2666 - 2012-08-10, 21:40

Co do podwozia iveca to bedzie C czyli na blizniaku zawiecha tylna orginalna poduszka zadne dokladki do pod resor fabryczna instalacje pneumatyczna wykorzystam do łancuchow podrzutowych
Andrzej 73 - 2012-08-11, 09:51

Jak się zdecydowałeś na Iveco to rozumiem że z 3.0 motorem 176KM. Z mojego punktu widzenia dodatkowo pokusiłbym się o automatyczną skrzynię biegów - jazda wówczas to bajka , znam to z autopsji.
:spoko

star2666 - 2012-08-11, 16:24

Andrzej 73 napisał/a:
Jak się zdecydowałeś na Iveco to rozumiem że z 3.0 motorem 176KM. Z mojego punktu widzenia dodatkowo pokusiłbym się o automatyczną skrzynię biegów - jazda wówczas to bajka , znam to z autopsji.
:spoko


pokusze sie o 205km :diabelski_usmiech

205KM sorki

Andrzej 73 - 2012-08-11, 19:13

star2666 napisał/a:
pokusze sie o 205km


Jeśli spalanie dla Ciebie nie ma żadnego znaczenia , to faktycznie też bym tak zrobił.

star2666 - 2012-08-11, 19:20

Andrzej 73 napisał/a:
star2666 napisał/a:
pokusze sie o 205km


Jeśli spalanie dla Ciebie nie ma żadnego znaczenia , to faktycznie też bym tak zrobił.



Jezdzilem na testach z tym silnikiem 3.0 205KM z manualem i dlamnie jest super wyprzedzanie z ladunkiem spoko

star2666 - 2012-08-11, 22:46

:diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :box
star2666 - 2012-08-12, 17:39

puk puk
Pawcio - 2012-08-12, 22:35

star2666 napisał/a:
Witam ponownie mam pytanie jakie lepiej tylne zawieszenie zamawiac resor +poducha czy sama poducha?????



Jeden z kolegów już podpowiedział: :ok


star2666 napisał/a:
C czyli na blizniaku zawiecha tylna orginalna poduszka zadne dokladki do pod resor fabryczna instalacje pneumatyczna wykorzystam do łancuchow podrzutowych


:bigok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group