Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Długość kampera a opłaty na autostradach, promach i mostach

chris_voyager - 2012-08-13, 18:47
Temat postu: Długość kampera a opłaty na autostradach, promach i mostach
Witam,
tak zadanego pytania na forum nie znalazłem, choć pojedyńcze informacje na temat owszem. Szczególnie chciałbym prosić koleżeństwo, które posiada pojazdy o długości powyżej 6m o informacje, czy przekroczenie w części cenników promowych, podawanej jako graniczna długości 6m było dla nich powodem zwiększonych opłat za przeprawy lub autostrady. Na rynku są kampery mające nie przypadkowo długość 5,99m więc pewnie przekraczanie tej długości wiąże się z jakimiś niedogodnościami - pytanie na ile powszechnymi.

Zastanawia mnie jeszcze pytanie czy w sytuacji gdy macie zamontowany z tyłu bagażnik na rowery lub rampę na skuter liczyli Wam długość do końca auta czy do końca bagażnika.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

cirrustravel - 2012-08-13, 18:56

Mogę podzielić się moim doświadczeniem norweskim, otóż kupując bilet na prom np. Karlskrona-Gdynia podaję model auta i tak czasem jest liczba określająca długość, więc podaję długość taka jaka jest. Chodzi o miejsce na promie, więc bagażnik rowerowy też się liczy. Na promach "układają" auta dosłownie na centymetry.
Natomiast w Norwegii jeśli chodzi o promy "fiordowe" wszystko zależało od życzliwości i humoru osoby sprzedającej bilety. Pytają czy do 6m, czy ponad 6m. Nam czasem nawet za ponad 7m kampera liczyli niższą stawkę, ale kiedy byliśmy 2 lata później kamperami o dł. 6.30 w jednym miejscu pani poprosiła o DR. Ale tam przy samochodach nie było żadnej cyferki i ostatecznie policzyła niższą stawkę.
Podobnie jeśli chodzi o mosty Dania-Szwecja stawka jest do 6m i ponad 6m stąd też produkowanie kamperów o dł. 5,99m ;)

Elwood - 2012-08-13, 19:20

chris_voyager, - szczególne znaczenie ma to pzry przeprawach promowych i opłatach za mosty - jak już wspomniał powyżej kolega cirrustravel,
W Norwegii różnica w opłatach za przejazd promem z jednego brzegu fiordu na drugi, pomiędzy pojazdem do 6 metrów i powyżej, wynosi ponad sto procent. Dla przykładu - za najtańszy prom, przy skasowaniu nas jak za kamperka do sześciu metrów, opłata wynosiła 120 koron - dla pojazdu ponad 6 m - 256 koron
Przy przeprawach długodystansowych, np. Livorno - Bastia, ta różnica nie jest tak duża i sięga ok. 10% więcej za każde kolejne 0,5 metra.
Drugi problem to parkowanie samochodu w mieście - im dłuższy tym trudniej znaleźć odpowiednie do zaparkowania miejsce.

Jak to mówią "coś za coś" :spoko

janusz - 2012-08-13, 19:38

Z tymi 6-cioma metrami to nie jest tak prosto. Wielu przewoźników ma taką granicę opłat ale wielu innych ma to rozliczone np co pół metra i wtedy różnica pomiędzy 5,99 a 6,01 jest niewielka. Określana jest też czasami inna granica np są linie gdzie cena zmienia się przy 9 metrach. U rożnych przewoźników wygląda to różnie, trzeba sprawdzać w cennikach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group