Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Cieknąca skrzynia Ducato I

1506edi - 2012-08-18, 06:46
Temat postu: Cieknąca skrzynia Ducato I
Witam,znalazłem pokrewne tematy nawet dopisałem swoje zapytanie ale bez odzewu dlatego nowy temat a w sumie jedna podpowiedź.Ściągnąłem półoś po stronie kierowcy jedną stronę,odkręciłem cztery śruby,ale nie wiem jak wyciągnąć kielich ze skrzyni ,żeby wymienić simering półosi,próbowałem nawet lekko siłowo ale nie wiem w czym tkwi problem,może ktos podpowiedzieć?.
eMKa - 2012-08-18, 07:43

Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp. Klinować też może zabezpieczenie na kielichu (sprężynka, pierścień rozprężny).
Przyczyną wycieku może być uszkodzony uszczelniacz, lub skorodowana zaślepka koronki (koronka jest zaślepiona od tyłu brokiem) czego Ci nie życzę.

1506edi - 2012-08-18, 10:22

Czyli po wyciągnięciu półosi i odkreceniu 4 śrubek dookoła kielicha kielich powinien sie dać wyciągnąć na zewnątrz?Chodzi o to,że zepsuć urwać,ukręcić to nie problem jak zadziałam ,,brechą" ale delikatnie to może cos z tego będzie.Czy tak?.
eMKa - 2012-08-18, 12:56

Niestety odkręcenie dekielka nic nie da, bo kielich jest w koronce a ta w mech.różnicowym i opiera się o obudowę (kosz).
Dekielek tylko osłania uszczelniacz

1506edi - 2012-08-18, 19:38

Więc jak powinno wyglądać kolejność do zdemonotowania kielicha aby wymienić simering?Nawet w książce nie ma rysunku poglądowego ani na forum FIATa brak reakcji pomocy.
krismen - 2013-02-09, 16:23

Witam
I jak z tymi półosiami ? udało Ci się je wybić ? u mnie niestety ani drgnie , od wbijania przecinaka i naparzania w niego w bok rozklepałem prawie na naleśniki śrubki od tych dekielków , z biedą je odkręciłem .Zamiast używania rozwiązań siłowych postanowiłem dostać się do tych sprężynek od tyłu czyli od środka dyfru lecz i ta droga jest ślepym zaułkiem ...

IAAN - 2013-02-09, 20:14

krismen
jaki masz problem nie możesz wyjąć półośi ze skrzyni biegów czy nie możesz wyjąć uszczelniaczy z ich miejsca
półośie to tylko siłowo lewa idzie trochę ciężko bo jest na końcu pierscień rozprężny którego opór trzeba pokonać podłóż z prawej i lewej strony półośi jakiś łomek opierając go o te sruby które sklepałeś i jednym energicznym pchnięciem nacisnij na nie jak na dzwignie
czyli łomki pchasz w kierunku prawego koła ale energicznie musi wyskoczyć odkręcenie tych 4 srubek na tych pokrywkach nic nie daje nie trzymią one półosi

krismen - 2013-02-12, 12:11

Właśnie chodzi o półosie ze skrzyni , uszczelniacza to już raczej bez problemu wyjdą jak tylko wyciągnie się półośki .....
1506edi - 2013-02-12, 18:42

Lewą wyciągnąłem bez większych siłowych problemów,natomiast prawa 3,5godz.Po wyciągnięciu okazało się,że podeszła woda i rdza dobrze podważyła pierścień rozprężny.efekt taki,że zerwało na połowie owego pierścienia ten grzybek na końcu półosi co trzyma zabezpieczenie.Szlifierką kątowa naciąłem głębszy rowek pierścień dopasowałem w sklepie z innego pojazdu i wszystko gra.(skrzynia sucha).
krismen - 2013-02-14, 11:29

W końcu udało się je wydłubać . Oba raczej bardzo siłowo - po rozebraniu skrzyni wyjęciu mechanizmu różnicowego zamontowaniu go w imadle i mocnym uderzeniom w kielichy .Lewy był mniej oporny .. Teraz tylko zestaw naprawczy i skręcamy . Dla potencjalnych zainteresowanych zestaw składa się z : siemering - 35-50-8 , oring - 71-2 to na dekle oraz oring -28-2 na uszczelnienie połączenia kielich - wieloklin .
POWODZENIA.

Ps. eMKa - mylisz się !
"Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp."
tam ma być oring !

eMKa - 2013-02-14, 20:52

krismen napisał/a:
Ps. eMKa - mylisz się !
"Kielichy zapiekają się w "koronkach". Wielowypust na kielichu i w koronce nie jest zabezpieczony przed wodą, solą itp."
tam ma być oring !


Teoretycznie masz racje bo między koronką a kielichem jest “uszczelnienie” (rys 1 oring 6 ) W cudzysłowie bo to w ogóle nie zdaje egzaminu, dowodem są kłopoty z wymontowaniem kielichów. W takim przypadku należy przyjrzeć się w jakim stanie są zaślepki koronek od strony wewnętrznej (rys 2 poz.9) . Jeżeli są skorodowane, to trzeba również je wymienić, bo w krótkim czasie następuje wyciek oleju ze skrzyni, czego Ci nie życzę.

MER-lin - 2013-02-15, 08:48

Czy zaślepki koronek, jeśli skorodowały, można wymienić na nowe?
eMKa - 2013-02-15, 21:24

MER-lin napisał/a:
Czy zaślepki koronek, jeśli skorodowały, można wymienić na nowe?


Oczywiście, dlatego o nich wspominam. Niestety oryginalne już są niedostępne. Można wytoczyć lub dobrać zaślepkę ( brok ) silnika w kształcie soczewki (foto)o wymiarze fi 30 mm. W oryginale jest 30 mm płaska. Soczewka bezpieczniejsza i łatwiejsza w montażu .
nr.oryginalnych zaślepek 2480400910, 24804009 może ktoś jeszcze ma.

krismen - 2013-02-17, 09:22

Myślę że smar miedziany i ów oring powinien zapobiec korozji ..... czas pokaże .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group