Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Oldcamper ARCADARKA - Remont głowicy

ARCADARKA - 2012-10-04, 15:24
Temat postu: Remont głowicy
Witam :-P
znalazłem troszkę czasu ,postanowiłem głowicę doprowadzić do prządku, gaz chyba swoje zrobił :shock: ,diagnoza wypalone gniazda zaworowe,gdy obiorę z serwisu będę wiedział konkretnie ,,,,,,,,co i jak z głowicą ,od Początku jak kupiłem ARCĘ czułem ,że troszeczkę mam za mało mocy,na liczniku ma 140 ,,,,a rozpędzałem się tylko do 100,,,,,,,,, :haha: ,przy okazji cylindry zalałem benzyną ekstrakcyjną ,aby upewnić się czy pierścionki są ok ,,,,,,,,,po dwóch dniach cylindry suche ,jak myślicie zostawić ,czy wymienić pierścienie ,mechanik mówi ,że jak wszystko na wierzchu to wymieniać ,,,,,,,,,odkręciłem miskę olejową ,aby wymienić uszczelkę :bigok :bigok

makdrajwer - 2012-10-04, 15:37

Po dwóch dniach benzyna odparowała. Jak masz zdjętą głowice to wyjmij losowo wybrany tłok i pooglądaj pierścienie. A jak nie są drogie to nawet ich nie oglądaj :shock:
Frowyz - 2012-10-04, 18:32

Ja za głowicę zapłaciłem 800 pln (planowanie i utwardzenie gniazd). Pierścienie kupowałem po 30 - 35 pln za komplet na jeden tłok. Jak masz na wierzchu to chyba bym się nie zastanawiał...

Tylko nie oczekuj Bóg wie czego - na ekspresówce robiłem próbę prędkości - 115 - 120 km/h to jest absolutny maks (przynajmniej przy moim moście). Za to spalanie mam na poziomie 14 l LPG/100 km :wyszczerzony:

ARCADARKA - 2012-10-04, 19:02

Witaj :spoko
to masz super spalanie LpG,,,,,mój spala 20 l/100 :bigok :bigok :bigok ,a benzynki 15 litrów

krzysztofCz - 2012-10-04, 19:19

Darek, jak już pisano benzyna odparuje. Ja słyszałem o zalewaniu cylindra olejem silnikowym. Stan cylindra i w pewnym sensie pierścieni możesz sprawdzić tuż pod krawędzią cylindra. Jeżeli dotykając palcem gładzi cylindra wyczujesz uskok w tym miejscu to masz już wyjechane tuleje cylindra a i pierścienie pewnie też. Jeżeli nie wyczujesz tego charakterystycznego uskoku to nie jest źle... można składać i jeździć dalej :spoko
ARCADARKA - 2012-10-04, 19:55

Witaj Krzysiu

nie,Progów nie ma ,,,,,,na żadnym cylindrze

kimtop - 2012-10-04, 20:04

Ja bym nic nie ruszał.
Gdyby pierścienie były zużyte, to benzyna poszłaby w ciągu kilku/kilkunastu minut.

ARCADARKA - 2012-10-04, 20:29

No sam nie wiem :-/ ,aczkolwiek co oryginał to oryginał :-P :-P
marekoliva - 2012-10-04, 21:19

Darku benzyna odparuje, ja próbę zrobiłbym naftą (tak chyba się sprawdzało), jeśli rozebrane to szkoda byłoby nie sprawdzić i jeśli uzasadnione wymienić.
gino - 2012-10-05, 06:32

Darek...dodaj jaki masz przebieg na tym silniczku :-P
juz Ci chyba ze 200 razy mowilem...Ty masz NOWY ledwo dotarty silnik :)
nic nie ruszaj..nic nie zmieniaj...bo lepsze wrogiem dobrego

silnik nie bierze Ci grama oleju, chodzi cichutko-jak nowy

i niech Ci nie przyjdzie do glowy odkrecac stopki korbowodow aby panewki ogladac...

pierscienie ktore masz, sa ulozone do tego silniczka
i przede wszytskim SA ORYGINALNE
przejada jeszcze 200-300tysiecy
tyle..ile przejezdzaja w dozynanych dostawczakach
a nie lajtowo jezdzonym kamperku

krzysztofCz - 2012-10-05, 08:06

ARCADARKA napisał/a:
Witaj Krzysiu

nie,Progów nie ma ,,,,,,na żadnym cylindrze


gino napisał/a:
Darek...dodaj jaki masz przebieg na tym silniczku :-P
juz Ci chyba ze 200 razy mowilem...Ty masz NOWY ledwo dotarty silnik :)
nic nie ruszaj..nic nie zmieniaj...bo lepsze wrogiem dobrego

silnik nie bierze Ci grama oleju, chodzi cichutko-jak nowy

i niech Ci nie przyjdzie do glowy odkrecac stopki korbowodow aby panewki ogladac...

pierscienie ktore masz, sa ulozone do tego silniczka
i przede wszytskim SA ORYGINALNE
przejada jeszcze 200-300tysiecy
tyle..ile przejezdzaja w dozynanych dostawczakach
a nie lajtowo jezdzonym kamperku


W całości popieram radę Grzesia :spoko

ARCADARKA - 2012-10-05, 08:56

No fakt ,na szfie 114 tyś i cyka jak zegareczek ,,,,,,,,wiem Grzesiu znasz te jednostkę ,nawet raz zawory ustawiałeś :-P ,,,,,,,,,,,,,ale Przecie ten zabytek ma 31lat i na zaś wymienić Pirścionki ,obgadam jeszcze z mechanikiem szczegóły
dzięki za zainteresowanie :bigok :bigok :bigok

kimtop - 2012-10-05, 10:01

Darek,cytując klasyka, "nie idź tą drogą"
szadok - 2012-10-05, 11:33

ARCADARKA, Darku - prawdopodobieństwo spieprzenia czegoś (nawet najlepszym fachowcom) rośnie z ilością roboty. Jak chcesz Arce zrobić dobrze... to kup te pierścionki, bo są tanie. Pierścionki w papier, olejem nasącz, do wora i na półkę. Będziesz miał jak znalazł przy następnym zdejmowaniu głowicy za jakieś 150ooo km, czyli za jakieś 31 lat... Wtedy o części do Twojego transitka może być trudniej, takoż pierścienie będą bardzo przydatne :szeroki_usmiech

Będzie i wilk syty i owca cała - Arca nieruszana pykać se będzie dalej, a Ty będziesz szczęśliwy z udanego zakupu :lol: ;)

eMWu - 2012-10-05, 12:48

to ford - zostaw je w spokoju, probowalem zajezdzic pare scorpio (OHC i OHV) i akurat do 400 tysia pierscieni nigdy nie trzeba ruszac nawet na gazie. nawet przy 250kkm przy lekkim progu cisnienie sprezania i zuzycie oleju w normie. natomiast glowice warto szlifnąć i gniazda zaworowe poprawic. Jak tam walek rozrzadu? bo fotek glowicy nie widze :chytry
BODEK - 2012-10-05, 20:28

Darek, założenie nowych pierścieni może spowodować pobieranie oleju /nawet więcej niż uzupełniasz dotychczas/ przynajniej do czsu ułożenia się w cylindrze,!
ARCADARKA - 2012-10-05, 20:46

Witaj Bodziu
no , właśnie ,ty to dopiero napatrzyłeś się na te naprawy ,co myślisz o tych pierścionkach,,,,,,,,,jak na wierzchu ,wymieniać :-P ,no oczywiście ,że będą potrzebowały km aby się ułożyły ,ale gdzie ja te km zrobię ,na razie prauje na emeryturę :haha: :haha: :haha: :haha:

SlawekEwa - 2012-10-06, 07:18

ARCADARKA napisał/a:
,co myślisz o tych pierścionkach,,,



Darku przeczytaj jeszcze raz post Bodka, tam pisze Ci myśli :chytry

BODEK - 2012-10-06, 09:11

Darku; pierścienie i tłoki wydzierają się owalnie, i tak układają się w cylindrze. Założenie nowych pierścieni, to tak jakbyś włożył koło w ował. Po drugie pierścienie w tłoku wydzierają nie równo kanał w tłoku , powstaje taki mikroskopijny próg, pierścienie nowe nie będą przylegały do rowków /to boczne płaszcyzny pierścieni utrzymują główne ciśnienie w cylindrach/. Dobrze radzili aby nalać nafty, ale ona też przeleci przez zamki pierścieni. Naftą sprawdza się głównie głowice na szczelność.
Reasumując -jak nie wyciągałęś tłotów to nie ruszj ich do czsu jak silnik zacznie brać dużo oleju, a póżniej trzeba myśleć o remoncie.
W głowicy zwróć uwagę na uszczelnienie trzonków zaworowych!
Powodzenia

ARCADARKA - 2012-10-06, 09:37

Bodziu ,,,,,,,,dzięki ,wielkie :bigok :bigok :bigok ,
ARCADARKA - 2012-10-09, 20:02

Głowica zrobiona ,,, :-P ,,,,,,diagnoza 3 gniazda wydechowe były wypalone , wałek super dźwigienki jak nowe ,,jutro składanie i odpalenie silnika ,pierścionki zostają oryginały
dzięki koledzy za rady :bigok :bigok :bigok

zibikruk - 2012-10-09, 20:54

Tak czysto, że jeść się ze stołu da :bigok
Marian 1949 - 2012-10-09, 22:25

Witaj Darek czytałem te posty i powiem tobie że parę dorad w sposobie naprawy otrzymałeś prawidłowe i dobrze że zdecydowałeś nie ruszając pierścieni tłokowych .
bo gdy dotychczas silnik nie pobierał oleju to po wymienieniu na nowe to mogło by być
gorzej bo bez wyszlifowania cylindrów często zdarza się że nowe pierścienie nie przyjmą się ponieważ cylindry są już lekko owalne i utwardzone można by przeszlifować ręcznie papierem ściernym tak aby uzyskać ta zwaną siatkę olejową wtedy olej zatrzymuje się w tych rysach i pierścienie ślizgają się po warstwie oleju a nie bezpośrednio po ścianach cylindrów Ale taka operacja nie zawsze się udaje .więc podjąłeś prawidłową decyzję .
A szczelności pierścieni nigdy nie sprawdza się benzyną rozpuszczalnikiem czy naftą można to zalać olejem silnikowym ale i to też nie jest pewności na stówę ponieważ pierścienie silniku czterosuwowym nie posiadają zamków i mają dopuszczalną szczelinę
do trzy dziesiąte milimetra nie mogą być na styk i po jakimś czasie olej morze z tłoków spłynąć do misy olejowej tymi szczelinami .
Zwróć uwagę czy masz nie wytarte krzywki wałka rozrządu i i dżwigienki zaworowe oraz panewki wałka .Życzę powodzenia i udanego remontu . :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group