Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Zasilanie paliwem - Webasto suche

krolisie1 - 2012-10-16, 19:38
Temat postu: Zasilanie paliwem - Webasto suche
Uprzejmie proszę o podpowiedż jak podłączyć zasilanie oleju napędowego do Webasta suchego w samochodzie Jumper 2.8 HDI 2004. To które mam zdemontowałem z Mastera i tam było podłączone na trójniku w okolicy filtra paliwa ale u mnie w zbiorniku jest pompa paliwa i takie rozwiązanie chyba odpada...Przeszukałem forum ale takiej informacji nie znalazłem więc proszę o podpowiedż... :idea:
Pozdrawiam serdecznie Piotrek

koko - 2012-10-16, 20:32

Ja wywierciłem otwór w zakręcanym w zbiornik deklu zamontowałem rurkę kupioną na alegro robi takie facet z Kielc podłączyłem króćcem gumowym dalej plastik specjalny do webasto pompka itd odległośc pompki od zbiornika powinna być najkrótsza nie pamiętam ale chyba 1,5m a do webasto 5m ja też mam HDI
krolisie1 - 2012-10-16, 20:48

Dzięki bardzo, myślałem o wykorzystaniu przewodu hamulcowego i po przewierceniu tego tworzywa na rewizji zbiornika połączeniu go przejściówką gwintowaną z przewodów hamulcowych ale skoro jest coś co już wykorzystałeś i zdało egzamin to super. A czy mógłbyś sprecyzować jak odnależć i co wpisać w wyszukiwarce a propos tego gościa z Kielc ?
Pozdrawiam Piotrek

koko - 2012-10-17, 17:53

Przejrzałem ale nie znalazłem to była wlutowana w śrubę z kołnierzem taka rurka jak od hamulca śruba ok M 12-14 podkładki z klingierytu i stalowe nakretka od góry rurka taka długość co by rezerwy nie wyssała
krolisie1 - 2012-10-17, 20:22

Śliczne dzięki za pomoc i myślę, że będę musiał powalczyć z patentem a la przewody hamulcowe o odpowiedniej długości a przy okazji to pompkę od Webasta masz zainstalowaną w nadwoziu czy pod podłogą bo hałasuje ona całkiem wyrażnie i pewnie spanie przy niej będzie utrudnione...Do tej pory używałem tego typu ogrzewania tylko w czasie jazdy więc hałas był mało istotny ale teraz może przyprawiać o bezsenne noce więc może go gdzieś zakamuflować?
Pozdrawiam Serdecznie Piotrek

maszakow - 2012-10-17, 22:08

krolisie1 napisał/a:
i a przy okazji to pompkę od Webasta masz zainstalowaną w nadwoziu czy pod podłogą bo hałasuje ona całkiem wyrażnie i pewnie spanie przy niej będzie utrudnione...

Jak kopałem sieć wposzukiwaniu rozwiązań to wszystkie pompki Webasto były montowane W podwoziu w miarę blisko zbiorników. Jak za głośna to możesz samą pompkę otulić jakąś odporną na temperatury izolacją (pianki poliuretanowe, osłony szczelne... Dociepli pompkę odizoluje od mrozu a przyokazji i od hałasu.

krolisie1 - 2012-10-18, 07:01

Jeszcze raz wielkie dzięki za podpowiedzi :mrgreen: Za kilka dni kiedy skończę z poprawkami lakierniczymi i konserwacją :gwm powalczę z Webasto wszak temperatury przestaną niebawem być łaskawe...
Udanego dnia dla Wszystkich :spoko
Piotrek

Ducaciak - 2012-10-18, 12:31

witaj
u mnie Webasto połączone bezpośrednio z bakiem.
w miejscu gdzie wychodzą przewody paliwowe poprowadzony jest dodatkowo przewód z Webasto.
mam czasami problem bo zawiesza się pływak - Serwis który to montował niezbyt ambitnie podszedł do tematu. czasami na dziurach pływak się zawiesi i pokazuje max paliwa albo absolutne minimum. Ale już się przyzwyczaiłem.
ważne żebyś Webasto podłączył do drugiego Aku aby przy pracy na wyłączonym silniku nie rozładował Ci sie główny aku.
ja mam podłączony do II aku + izolator baterii. i wszystko gra.
Webasto w momencie startu potrzebuje mocnego akumulatora wiec przy załączaniu Webasta odpalam dodatkowo silnik aby miał II aku ładowanie.

koko - 2012-10-18, 17:54

Pompkę mam na zewnątrz ale zastanawiam się czy nie otulić podłączenie też do aku pokładowego
krolisie1 - 2012-10-19, 07:56

Dzięki Panowie !!!! Z opisu kolegi wnioskuję, że ma również przewiercony dodatkowy otwór i przeprowadzony przewód paliwowy kolidujący w zbiorniku z ruchomym jak to zwykle bywa pływakiem ale pewnie przewód jest z miękkiego tworzywa więc się przemieszcza...
Bardzo fajna podpowiedż z tym dodatkowym aku do obsługi Webasta i seperacji go od zasilania głównego układu !!!!
Z tym umieszczeniem pompki na zewnątrz to się jeszcze waham ponieważ wszystkie elementy zamontowane pod podłogą szybko ulegają zabrudzeniu i w konsekwencji korozji a nie chcę ładować na tak precyzyjny podzespół tony konserwacji , która przy każdej wymianie lub naprawie potrafi nieżle dać w kość...
Jeszcze raz dzięki i cieszę się, że podpowiadacie bo powoli w głowie buduję sobie obraz montażu i rozprowadzenia instalacji do ogrzewania.
Pozdrawiam Piotrek

koko - 2012-10-19, 08:29

nie z miękkiego tworzywa a z miedzi dobrze powyginać i nic nie przeszkadza
WilKas - 2013-02-15, 08:29

Witam pozwólcie że odnowie trochę temat swoim pytaniem ... czy ktoś z uprzejmych kolegów montował webasto mokre z innego modelu auta ? tzn. chodzi mi o to czy jest taka możliwość zamontowania webasto mokrego np z vw golfa do mojego renault master ? Sorry ale nie znam się za bardzo w tym temacie i jeśli moje pytanie w ogóle nie ma sensu bytu to jestem przygotowany na krytykę ... z góry dziękuje i pozdrawiam
kimtop - 2013-02-15, 08:34

WilKas napisał/a:
chodzi mi o to czy jest taka możliwość zamontowania webasto mokrego np z vw golfa do mojego renault master


Oczywiście,że tak.Ja założyłem w grudniu do VW lt.
Musisz tylko kupić webasto ze sterowaniem analogowym

WilKas - 2013-02-15, 10:09

Dzięki kolego Kimtop za odpowiedz dopiero co zaczynam się rozglądać za ogrzewaniem postojowym wolałbym zastosować webasto mokre ze względu na to że takie webasto ogrzeje rowniez silnik(jeżeli dobrze to rozumiem jeśli nie proszę o wyrozumiałość) co jest dla mnie równie ważne. Jeżeli już jesteśmy w tym temacie może jakieś rady ? firmy produkujące webasto ? a może jakieś alternatywne ogrzewanie? dodam że mam mastera blaszaka i prowadzę usługi transportowe wiec chyba piecyki gazowe typu Truma nie wchodzą w grę z góry dzięki
emicargo - 2013-02-15, 11:48

Kolego Wilkas - wybór ogrzewania oczywiście nalezy od Ciebie, ale...
Zaletą ogrzewania "mokrego" jest to, że grzejesz również silnik, który łatwiej uruchomić i mniej się zużywa po uruchomieniu. Wad takiego ogrzewania jest kilka, po pierwsze bardziej skomplikowana konstrukcja i co za tym idzie droższy serwis, większe zużycie energii elektrycznej i paliwa, skomplikowany montaż itd.
Ogrzewanie "suche'' ma prostszą konstrukcję, prosty jest jego montaż i zużywa mnie energii i paliwa. Ponadto zawsze masz możliwość rozpocząć jazdę na zimnym silniku z włączonym ogrzewaniem suchym, do momentu aż nie nagrzejesz silnika i nie zacznie działać nagrzewnica samochodu. Firmy produkujące cięzarówki już dawno odeszły od montażu "mokrych" ogrzewań prawdopodobnie z w/w przyczyn. Dzisiaj wszystkie ciężarówki wyposaża się w ogrzewania "suche". To daje do myślenia. Montaż dodatkowego aku, to doskonały pomysł, ogrzewanie na pewno przez noc wyczerpie akumulator do tego stopnia, że uruchomienie silnika rana będzie niemożliwe. Pozdr.

WilKas - 2013-02-15, 12:52

Dzięki za kolejna dobra rade , z tego co juz zdążyłem zaobserwować to webasto suche chyba będzie nawet tańsze przy zakupie ? a jeszcze pytanie odnośnie montażu czy ktoś z forumowiczów mógł by sie podzielić wiedzą na temat tego jak i gdzie zamontować system ? czy można to zamontować samemu ? faktycznie wady webasto mokrego są ale nie ukrywam że nagrzanie silnika jest dla mnie równie ważne jak nagrzanie kabiny szczególnie przy większych mrozach. Za kolejne rady bede bardzo wdzięczny Pozdrawiam
Cyryl - 2013-02-15, 15:07

ja bym się silnikiem nie martwił.

musisz pamiętać, że przy naprawdę dużych mrozach najwcześniej paliwo zatka Ci przewody do ogrzewania o średnicy zbliżonej wkładu do długopisu.

gdybyś mieszkał tam gdzie 200 dni w roku jest poniżej -10 stC i odpalał samochód codziennie to wtedy miałoby sens, używając paliwa z dużym dodatkiem nafty.

ogrzewanie postojowe suche Ebreschprecher (nowe) kosztuje chyba około 4000zł, ale to samo montowane na Słowacji chyba połowę z tego. używki kupisz za poniżej 1000zł.

natomiast jeżeli tak drogi jest Ci silnik to przepływowy podgrzewacz płynu chłodzącego podłączany do prądu kosztuje jakieś 150zł i jest łatwiutki w montażu.

IAAN - 2013-02-15, 23:16

ja w swoim masterze mam ebersprachera zamontowanego w miejscu jakie powstało po podniesieniu podłogi w okolicach drugiego rzedu siedzeń na zewnątrz wyprowadziłem tylko wyloty ciepłego powietrzajeden w łazieńce drugi w zabudowie
montaż jest bardzo prosty wystarczyło przewiercić podłogę busa i podprowadzić zasilanie i paliwo mam pociągnięte ze zbiornika przez trójnik zaraz przy zbiorniku węzykiem 2 mm do pompki dopiero od pompki do urządzenia mam orginalny węzyk o określonej srednicy
hałas mi nie przeszkadza jednak ogrzać całej budy nie idzie może podnieś temperaturę ale nie zapewnić konfortu ciepłego w ok 22 stopni dlatego zacząłem rozglądać się za piecem gazowym mam coś na oku jednak cały czas zastanawiam się nad zwykłym piecem czy combi combi do działania też potrzebuje prądu za to zajmuje mniej miejsca i jest dwa w jednym
a na zwykły piec nie bardzo moge wygospodarować miejsce musiał bym zlikwidować jedną szafkę

WilKas - 2013-02-16, 12:34

Dzięki Koledzy za dobre rady faktycznie jednak lepszym rozwiązaniem będzie webasto suche przekonuje mnie prostsza instalacja i później zapewne obsługa. Kolego Cyryl dzięki za podpowiedz jeśli chodzi o ten przepływowy podgrzewacz płynu chłodzącego nawet nie wiedziałem o istnieniu takiego urządzenia wiec zaraz zaczynam poszukiwania! (rychło w czas jak już prawie po zimie :P ) Natomiast Kolego IAAN również dzięki za informacje myślę ze wykorzystam Twoją rade w przyszłości jak już dojdzie do przeróbki mojego mastera na camperowóz i również raczej wtedy będzie to alternatywne ogrzewanie bo tak jak pisałeś te urządzenie raczej nie nagrzeje całkowicie zabudowy ale myślę że na samą kabinę w zupełności wystarczy :) ok w takim razie na dzisiejszy dzień mam wystarczającą ilość wiadomości a reszta to już jak będę miał zakupione sprzęty:) Jeszcze raz dziękuje za cenne rady Pozdrawiam
IAAN - 2013-02-28, 19:45

no i pojawił się problem 4 dni walczyłem szukając przyczyny ,piec odpalał i gasł po chwili tak jakby paliwa nie dostawał jak odpalił to jakoś tak słabo grzał powietrze na wylocie nie było gorace a ciepłe ,porobiłem wszystkie możliwe pomiary napięc ,rezystancji i byłem w kropce myslę paliwo nie dochodzi w drugim dniu zmieniłem srednicę wężyka pomiędzy zbiornikiem a pompą z 2 mm na 6 mm i tez nie wiele pomogło ,zmieniłem akumulator to samo odpala i gasnie ,przedmuchałem sprężonym powietrzem i nic trzeciego dnia poddałem się serwis mam jakieś 3 km ale tak myslę przeciez jest po duzym serwisie niecały rok , latem aby nie zastało się uruchamiałem co jakiś czas ,więdz co jest grane ,
czwartego dnia wymontowałem sitko swiecy ,było jakies takie brudne z nagarem wyczyściłem ,i trochę lepiej ale jeszcze nie to ,wyjąłem i obruciłem o 180 stopni aby od strony paliwa było to co kiedyś na wylocie i i zaczeło działac tak jak jeszcze nie działało ,wina sitko
dziwię się tylko dlaczego serwis przy duzym przeglądzie nie wymienił sitka za 30 zł

teraz szukam miejsca gdzie wpiąc w instalacje termostat zewnętrzny jest tylko jedna wtyczka w instalacji na 2 piny łącząca sterownik z piecem podejrzewam że trzeba ją rozpiąc i w to miejsce wpiąc termostat od strony sterownika
czy ktoś się oriętuje czy to będzie dobre połączenie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group