Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Bezpieczeństwo - zmiany w Badaniach Technicznych

gino - 2012-10-17, 12:40
Temat postu: zmiany w Badaniach Technicznych
http://motoryzacja.interi...324#pst55081322
janusz - 2012-10-17, 14:08

No właśnie co jeden to mądrzejszy.
"Specjaliści mają poważne wątpliwości, czy taka swoboda w ocenie sprawności technicznej pojazdu nie odbije się na bezpieczeństwie. "Raport Najwyższej Izby Kontroli pokazał, że na niektórych stacjach kontroli pojazdów dzieją się rzeczy, które nie powinny mieć miejsca."
Pewnie, że są glosy w jedna i druga stronę, tylko Ci specjaliści są jakoś oderwani od rzeczywistości. Pomijam sprawę rzetelnie bądź nie rzetelnie prowadzonych badań. To kwestia cech diagnosty.
Dotychczas było często tak, że na stacje podjeżdża samochód z drobną usterką ale nie pozwalającą na "zaliczenie" przeglądu. Diagnosta z doświadczeniem dobrze wie gdzie w jakim aucie czego szukać. Bardzo często takie auto jest odsyłane jeszcze przed przeglądem. Nie pojawiło się na przeglądzie. Jedź wymień sobie żarówkę w oświetleniu tablicy i dopiero przyjedź. Albo jeśli tylko żarówka przysięga się solennie ze wymieni. Diagnoście pozostaje potwierdzić nieprawdę. Odrzucony przed przeglądem pojazd nie daje kasy do Skarbu Państwa podobno 30% aut jeździ bez ważnego przeglądu. (Tu upatrywałbym powód zmian). Jest jeszcze gorsza strona takiego działania. Pojazd mimo drobiazgów nie zostaje zbadany i właściciel dalej nie wie czy nie jeździ bardzo niesprawnym autem. Jest wielu kierowców którzy orientują się, że coś było nie tak z kołem do puki koło nie odpadnie. Na prawdę wiele poważnych usterek diagnozowanych jest dopiero przy ekstremalnej jeździe albo na badaniu techniczny. Bardzo dobry przykład, skorodowane przewody hamulcowe. Auto niby sprawne, gdy przyjdzie gwałtownie zahamować nie ma czym. To częsta usterka gdy przy hamowaniu na rolkach pękają przewody. Szczęście że na rolkach a nie w ruchu drogowym.

CORONAVIRUS - 2012-10-17, 17:46

Przerdzewiałe przewody hamulcowe to ostatnio plaga .... ludzie od kilku lat przestali naprawiać swoje fury ze względu na brak środków i dziś jest jak jest ... lepiej to wyłapać .

Na mojej stacji diagności sami wymieniają przepalone żarówki , oczywiście o ile wymaga to tylko odkręcenia czegoś tam a nie demontowania połowy przodu :lol: mają do dyspozycji wszystkie rodzaje żarówek samochodowych tak na 6 , 12 jak i 24 V .

Przy okazji Janusz czy wiesz już coś w sprawie zmian w dopuszczenia "SAM"-ów ???

:spoko

makdrajwer - 2012-10-17, 19:46

W sumie to chyba dobrze. Przynajmniej nie wyleci sie za brak podświetlenia rejestracji czy luz na gumie stabilizatora. Przecież teraz i tak większość trupów ma przegląd "za flaszke".
Ostatnie przykład : gość kupił Ford kuriera w takim stanie że nie mieliśmy jak go podnieść. Podłużnice z tyłu , mocowanie tylnego zawieszenia było " naprawione " blaszkami z puszki na silikonie. Oczywiście przegląd przeszedł.

Inny przykład, przeglad zrobiony 3 miesiące wcześniej. Czy aż tak szybko rama zgniła ?





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group