Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Regulator si³y hamowania-fiat

Dembomen - 2012-11-04, 11:11
Temat postu: Regulator si³y hamowania-fiat
Hej!

Regulator si³y hamowania, w moim autku zacz±³ siê pociæ, uszkodzi³a siê os³ona, to wszystko pewnie z±b czasy :szeroki_usmiech
Poszukujê czê¶ci zamiennych (serwis pak) je¶li wystêpuje, ewentualnie taki sam nowy.

Hej!

przemo.d - 2012-11-04, 12:04

Jak u mnie zacz±³ ciekn±æ ( na przegl±dzie diagnosta dopatrzy³ siê ) to uzna³em na próbê, ¿e jest to zbêdny element i go zdemontowa³em, mam poduszki a auto i tak jest ca³y czas za³adowane.
Nic siê nie zmieni³o i tak przód pierwszy hamuje wiêc tak ju¿ zostawi³em.
W autach z ABS-em ju¿ tego w ogóle nie montuj±.
Pozdro.

lepciak - 2012-11-04, 20:35

Kiedy kupi³em kampera, ty³ wcale nie hamowa³ bo korektor hamowania by³ potwornie brudny. Mój mechanik rozebra³ go i wyczy¶ci³ wiêc wiem, ¿e prace naprawcze przy nim s± mo¿liwe. Zpytam co i jak zrobi³ i dam znaæ.
przemo.d
Cytat:
W autach z ABS-em ju¿ tego w ogóle nie montuj±.
Korektor hamowania i ABS to dwie ca³kiem ró¿ne zasady dzia³ania.
eMWu - 2012-11-04, 20:46

lepciak napisa³/a:
Korektor hamowania i ABS to dwie ca³kiem ró¿ne zasady dzia³ania.



co nie zmienia powyzszego faktu ze na ogol przy ABSie go nie ma ;)

lepciak - 2012-11-04, 21:18

Nie na ogó³ tylko wcale go nie ma bo ABS spe³nia rolê uk³adu antypo¶lizgowego. Korektor jest urz±dzeniem do tego samego celu ale wymy¶lonym du¿o wcze¶niej i dzia³a tylko na tylne ko³a. Ponadto jego skuteczno¶æ jest mniejsza.
eMKa - 2012-11-04, 21:22

Dembomen napisa³/a:
Poszukujê czê¶ci zamiennych


;)
tu jestem

Yekater - 2012-11-04, 22:07
Temat postu: Re: Regulator si³y hamowania-fiat
Dembomen napisa³/a:
Hej!
Regulator si³y hamowania, w moim autku zacz±³ siê pociæ, uszkodzi³a siê os³ona, to wszystko pewnie z±b czasy Poszukujê czê¶ci zamiennych (serwis pak) je¶li wystêpuje, ewentualnie taki sam nowy.Hej!

Dok³adno¶æ pracy korektora si³y hamowania tego typu sprowadza siê do stwierdzenia czy tylna o¶ jest obci±¿ona czy te¿ nie. W praktyce kamper ma stale obci±¿on± tyln± o¶, zatem korektor mo¿na zast±piæ zwyk³ym trójnikiem.

lepciak - 2012-11-05, 06:33

Yekater
Cytat:
korektor mo¿na zast±piæ zwyk³ym trójnikiem
Lubiê ludzi którzy poprawiaj± fabrykê bo w ich mniemaniu wszystko wiedz± najlepiej.
gino - 2012-11-05, 08:06

Yekater napisa³/a:
W praktyce kamper ma stale obci±¿on± o¶, zatem korektor mo¿na zast±piæ zwyk³ym trójnikiem.

ale odci±¿asz j± podczas gwa³townego'' hamowania gdy dajesz tzw nurka przodem..
wtedy w³±¶nie, dziêki korektorowi zmniejsza sie skuteczno¶æ/si³a hamowania tylnych kó³, co zapobiega ich zablokowaniu,czyli hamuj±c ostrzej na ''¶liskim'' zakrecie , przy 70-80km/h hamulec nie zadzia³a jak nagle zaciagniety reczny co, róznie mo¿e sie skonczyc , a korektor w³a¶nie po to jest, aby w takich skrajnych przypadkach, zapobiec blokowaniu kó³

przemo.d napisa³/a:
Nic siê nie zmieni³o i tak przód pierwszy hamuje wiêc tak ju¿ zostawi³em.
korektor nie jest ''niezbêdny'' przy ka¿dym hamowaniu..zw³±szcza na suchej nawierzchni..
odczucie, ¿e nic sie nie zmieni³o, po zastosowaniu trójnika , wcale mnie nie dziwi, bo na ty³ ca³y czas idzie pe³ne cisnienie..., jego fabryczna ''skuteczno¶æ'' jest ca³y czas 100%towa
tylko...co z bezpieczeñstwem jazdy po sliskim ?gdy jego skuteczno¶c podczas gwa³townych hamowañ powinna byc przez reduktor zmniejszona..

dla w³asnego bezpieczeñstwa,zrób sobie próbe
jak spadnie snieg..na jakiej¶ polnej drodze , przy niewielkiej , bezpiecznej prêdko¶ci,wejd¿ w zakrêt, i mocno zahamuj


eMWu napisa³/a:
na ogol przy ABSie go nie ma

''na ogól'' nie oznacza ¿e go niema..czyli, jedno wyklucza drugie
niema..mechanicznych, bywaj± sterowane elektronicznie :spoko


wiem ¿e mo¿na je¿dziæ bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna te¿ po gorzale..bo te¿ wielu to robi...

wybór nale¿y do was...
konsekwencje wyboru, równie¿
:spoko

gino - 2012-11-05, 08:40

Dembomen napisa³/a:
ewentualnie taki sam nowy.


ceny od ok60 do ponad 400

http://sklep.salko.pl/pro...C25-J5-83-.html

http://www.motoneo.pl/t/c...ANIA/LUCGPV1025

http://sklep.intercars.co...O&towkod=350405

Yekater - 2012-11-05, 09:26

gino napisa³/a:
wiem ¿e mo¿na je¿dziæ bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna te¿ po gorzale..bo te¿ wielu to robi...

wybór nale¿y do was...konsekwencje wyboru, równie¿
:spoko

Czy móg³bym prosiæ o opis regulacji korektora si³y hamowania zamontowanego w aucie z tyln± osi± stale obci±¿on±? Powiedzia³o siê "A", nale¿y powiedzieæ "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ci¶nienie p³ynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dok³adno¶ci pomiaru, sposób pomiaru, et cetera.

przemo.d - 2012-11-05, 10:07

Yekater napisa³/a:
gino napisa³/a:
wiem ¿e mo¿na je¿dziæ bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna te¿ po gorzale..bo te¿ wielu to robi...

wybór nale¿y do was...konsekwencje wyboru, równie¿
:spoko

Czy móg³bym prosiæ o opis regulacji korektora si³y hamowania zamontowanego w aucie z tyln± osi± stale obci±¿on±? Powiedzia³o siê "A", nale¿y powiedzieæ "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ci¶nienie p³ynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dok³adno¶ci pomiaru, sposób pomiaru, et cetera.


Ja bym dorzuci³ szczególnie gdy pompujemy poduszki ;)
¯yczê powodzenia i jazdy za ka¿dym razem jak dopompujemy atmosferê-> na stacje diagnostyczn± -> bo w warunkach gara¿owych nie ma mo¿liwo¶ci tego wyregulowaæ.
A przy poduszkach to jest ciê¿ki temat bo to urz±dzenie tylko przeszkadza.
Mia³em i ja w±tpliwo¶ci czy to wymontowaæ z auta ale test na ¿wirowej drodze mnie przekona³;).
Kamper to nie auto rajdowe i prêdko¶ci nie s± osza³amiaj±ce a w zakrêty nie wchodzi siê na granicach przyczepno¶ci.
Po testuje jeszcze jak spadnie ¶nieg i opisze -> choæ w±tpiê aby co¶ sie zmieni³o bo bêbnowe hamulce na tylnej osi która jest zawsze obci±¿ona raczej wiêkszej skuteczno¶ci od przodu nie maj±..
Pozdro.

gino - 2012-11-05, 10:09

Yekater napisa³/a:

Czy móg³bym prosiæ o opis regulacji korektora si³y hamowania zamontowanego w aucie z tyln± osi± stale obci±¿on±? Powiedzia³o siê "A", nale¿y powiedzieæ "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ci¶nienie p³ynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dok³adno¶ci pomiaru, sposób pomiaru, et cetera.
najpierw dajesz w±tpliwej jako¶ci porady,a dopiero pózniej pytasz jak korektor dzia³a :?:
brawo..
napisz do producenta/fabryki ..mo¿e odpowie
je¶li nie rozumiesz, po co jest korektor , jak dzia³a
to sobie mo¿e po prostu wyGOOGLuj i wymontuj... :spoko

a je¶li jest..to przecie¿ po co¶ jest..jak wiêkszo¶æ ''czê¶ci''w samochodzie...nawet te, które wydaj± Ci siê niepotrzebne .
dlatego nie zamierzam Cie pouczac/uczyæ , ani tym bardziej zmuszac do tego, aby Twój samochód by³ ''kompletny technicznie'' tak, jak zaleca to producent... :spoko


ju¿ pomijam fakt, porad typu JAK ZUBO¯YÆ samochód z czê¶ci
w temacie, w którym Dembomenek pyta, gdzie je kupiæ :spoko

eMWu - 2012-11-05, 10:09

zgadza sie Gino - elektorniczna korekcja zwykle za pomoc a wlasnie ABSu...
a mechaniczny korektor - jakkolwiek wazny toczesto awaryjny w np. w kanciak/polonez na ogol hamulce nie dzialaly z tylu wogole przez korektor wlasnie.

Ale jak widze po linkach wrzuconych pare postów wyzej - tanie toto jest - szkoda sie z tym babrac i rozbierac.

gino - 2012-11-05, 10:32

kochani...
naprawdê najpierw sprawdzcie jak dzia³a korektor..
przemo.d napisa³/a:
Kamper to nie auto rajdowe i prêdko¶ci nie s± osza³amiaj±ce a w zakrêty nie wchodzi siê na granicach przyczepno¶ci.

przemo, tu nie chodzi o sportowa jazdê.....tylko o roz³o¿enie masy, w momencie hamowania, g³ównie awaryjnego hamowania..a takie mo¿e zdarzyc sie zawsze...i naka¿dym fragmencie drogi
przemo.d napisa³/a:
hamulce na tylnej osi która jest zawsze obci±¿ona raczej wiêkszej skuteczno¶ci od przodu nie maj±..
nie maja i mieæ nigdy nie powinny..po to jest w³a¶nie korektor..

przednie ko³a zawsze bêda lepiej skuteczniej hamowaly..
ale unies tylne ko³a/korektor odbiera to jako odci±¿enie tylnej osi/ i oka¿e sie, ze ich przyczepno¶æ , bêdzie du¿o mniejsza ni¿ przednich..a wiêc i si³a do ich zablokowania, potrzebna jest du¿o mniejsza..
w³±snie wtedy, zadzia³a korektor
on nie ''wzmacnia hamowania'' tylko zmniejsza jego si³e..

co do naszych kamperków
im autko bardziej doci±¿one z ty³u tym ''nurek '' mniejszy, a wiêc i dzia³anie korektora mniejsze....
przy normalnym trybie jazdy,i ³±godnym hamowaniu równiez jego dzia³anie//''os³abianie hamulcy''// jest znikome..
bo, i zagro¿enie ''przygody'' ¿adne ..

ale trzeba te¿ widzieæ, ze im autko bardziej doci±zone z ty³u, tym si³a hamowania nawet w momencie ''nurka'' bêdzie wieksza, ni¿ w autko mniej obci±¿onym, bo i ''nurek'' bêdzie mniejszy a
dwa, ¿e przecie¿ im ciê¿szy samochód, tym ciê¿ej go zatrzymaæ..wiêc i hamowanie musi byæ po prostu skuteczniejsze..
po to w³asnie, reduktor siê reguluje, stosownie do wagi pojazdu..
przy monta¿u poduszek, korektor równie¿ wymaga dodatkowej regulacji :spoko

eMWu napisa³/a:
mechaniczny korektor - jakkolwiek wazny toczesto awaryjny w np. w kanciak/polonez na ogol hamulce nie dzialaly z tylu wogole przez korektor walsnie.

masz racje...
dlatego trzeba dbaæ, aby by³ sprawny, a nie omijac go ''patentami'' :spoko

i to tyle z mojej strony

JaroW - 2012-11-05, 10:39

Witaj

Korektor si³y hamowania Ducato Boxer Jumper 80-94

:spoko

Yekater - 2012-11-05, 15:09

gino napisa³/a:
kochani...
naprawdê najpierw sprawdzcie jak dzia³a korektor.

Sprytnie omin±³e¶ odpowied¼ na problem regulacji korektora si³y hamowania w aucie ze stale obci±¿on± tyln± osi±, to z niewiedzy czy z ignorancji?

gino - 2012-11-05, 15:13

Yekater napisa³/a:
z niewiedzy

pewnie g³ównie z niewiedzy... ale uczê siê :spoko

ps.czy poza obra¿aniem kogo¶, masz jakis inny argument na to co proponujesz innym,
czyli wymontowywanie b.waznych elementów uk³adu hamulcowego, celem jego bezpiecznego dzia³ania ?

IAAN - 2012-11-05, 16:36

mogê mieæ u¿ywkê
Yekater - 2012-11-05, 18:37

Przepraszam za zadawanie durnowatych pytañ, wiêcej nie bêdê. Wyra¿aj±c skruchê zamieszczam rysunek przedstawiaj±cy omawian± wcze¶niej instalacjê hamulcow±.

ARCADARKA - 2012-11-05, 21:33

Dembomen przyjacielu,,,,,, :-P ,,,,,,,masz czas, Poszukaj tego korektora ,niech ci nie przyjdzie do g³owy zdj±æ go i za³o¿yæ trójnik ,masz super ¿onkê i przemi³e dzieciaczki ,nie zapominaj o tym :lol: ,przerabia³em temat korektora :-/ s± znawcy i fachowcy :bigok :bigok :bigok
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=3177

s³awek w. - 2012-11-05, 22:00

Gino - masz racjê w swoim wywodzie - tak przynajmniej uwa¿am. Dla poddaj±cych w w±tpliwo¶æ celowo¶æ stosowania korektora i zamontowania trójnika poddam tak± my¶l: nie daj Panie Bo¿e wypadek ze skutkiem ...... (ró¿nym) :stop: , auto idzie do oglêdzin przez rzeczoznawcê - stwierdza brak korektora hamowania - opinia, ¿e nast±pi³a ingerencja w uk³ad hamulcowy w wyniku czego nast±pi³ ten wypadek (choæby bez winy - analogia jak po alkoholu, nawet ubezpieczenie nie dzia³a) - w efekcie u¿ytkownik takiego pojazdu trafia do "puszki" na podstawie wyroku s±dowego a potem p³aci rentê do koñca ¿ycia. Je¿eli ta sytuacja mia³aby miejsce poza granicami np. w tak restrykcyjnych krajach jak Austria lub Niemcy to lepiej nawet nie my¶leæ o konsekwencjach - adwokaci wyci±gn± ostatni grosz. :gwm Trochê wyobra¼ni nie zaszkodzi. :spoko
eMKa - 2012-11-05, 22:19

Sk³adam wniosek formalny:
do ka¿dego tematu utworzyæ temat przyklejony np. w tym temacie
:dziadek:
"Co producent mia³ na my¶li montuj±c w samochodzie korektor si³y hamowania"
i tam mo¿na mieliæ m±kê do oporu :box2 , a w temacie zasadniczym tylko dyskusje z za³o¿ycielem tematu

s³awek w. - 2012-11-05, 22:33

eMKa napisa³/a:
Sk³adam wniosek formalny:
do ka¿dego tematu utworzyæ temat przyklejony np. w tym temacie
:dziadek:
"Co producent mia³ na my¶li montuj±c w samochodzie korektor si³y hamowania"
i tam mo¿na mieliæ m±kê do oporu :box2 , a w temacie zasadniczym tylko dyskusje z za³o¿ycielem tematu


Nie zgadzam siê z tak postawiona tez±. Je¿eli Dembomen zak³ada w±tek o potrzebnych czê¶ciach do korektora lub samego korektora a poni¿ej kilku kolegów stwierdza, ¿e korektor mo¿na ¶mia³o wywaliæ bez ¿adnych konsekwencji, to nale¿y przestrzec przed takim zachowaniem z wszelkimi konsekwencjami z tego wynikaj±cymi - oczywi¶cie wybór nale¿y do "wykonawcy patentu".

ARCADARKA - 2012-11-05, 22:41

eMKa napisa³/a:
Sk³adam wniosek formalny:
do ka¿dego tematu utworzyæ temat przyklejony np. w tym temacie
:dziadek:
"Co producent mia³ na my¶li montuj±c w samochodzie korektor si³y hamowania"
i tam mo¿na mieliæ m±kê do oporu :box2 , a w temacie zasadniczym tylko dyskusje z za³o¿ycielem tematu


Normalnie PISU ,NIGDY NIE LUBI£EM :haha: :haha: :haha: :haha:

Dembomen - 2012-11-05, 23:08

Hej!

Kochani ¶licznie dziêkujê za wszelkie rady, porady, modyfikacje tematyczne. :spoko Dziêki temu w±tkowi trochê lizn±³em wiedzy technicznej, zazwyczaj moja znajomo¶æ ogranicza siê do dystrybutora paliwa. :szeroki_usmiech


Ja s±dzê ¿e powinno siê wymieniæ na nowy i po k³opocie.
Jeszcze raz dziêkujê wszystkim, pozdrawiam :spoko

Hej!

eMKa - 2012-11-05, 23:41

s³awek w. napisa³/a:
eMKa napisa³/a:
Sk³adam wniosek formalny:
do ka¿dego tematu utworzyæ temat przyklejony np. w tym temacie
:dziadek:
"Co producent mia³ na my¶li montuj±c w samochodzie korektor si³y hamowania"
i tam mo¿na mieliæ m±kê do oporu :box2 , a w temacie zasadniczym tylko dyskusje z za³o¿ycielem tematu


Nie zgadzam siê z tak postawiona tez±. Je¿eli Dembomen zak³ada w±tek o potrzebnych czê¶ciach do korektora lub samego korektora a poni¿ej kilku kolegów stwierdza, ¿e korektor mo¿na ¶mia³o wywaliæ bez ¿adnych konsekwencji, to nale¿y przestrzec przed takim zachowaniem z wszelkimi konsekwencjami z tego wynikaj±cymi - oczywi¶cie wybór nale¿y do "wykonawcy patentu".


Je¿eli chce kupiæ, to po to by wymieniæ, je¿eli wymieniæ to nie po to by usun±æ, zawsze znajdzie siê kto¶ co by wymieni³ tylko 3 klocki bo jeden dobry, usun±³ korektor, odci±³ jedno ko³o od hamulca bo 3 hamuj± a cylinderek drogi itd, samo ¿ycie - niestety
A koledzy o swoich patentach niech wypowiadaj± siê obok tematu zasadniczego, Andrzej zada³ pytanie i oczekuje odpowiedzi a nie wyk³adu o wy¿szo¶ci ¶wi±t Wielkiej Nocy....

s³awek w. - 2012-11-06, 20:56

Jak wy¿ej Dembomen podziêkowa³ za "li¼niêcie" wiedzy technicznej, bo nie ka¿dy musi j± posiadaæ - kolega postawi³ pytanie i znalaz³ odpowiedzi, kilka absolutnie dyskwalifikuj±cych. Arcadarka s³usznie przestrzega³ Go przed takim dzia³aniem. A co by by³o gdyby nikt siê nie odezwa³ z przestrog± i pytaj±cy lub ktokolwiek inny wymontowa³ ten nieszczêsny korektor? - do kogo potem pretensje?. Po to jest forum aby zadawaæ pytania i wymieniaæ siê wiedz±. Nie jest to "mielenie m±ki" jak siê wyrazi³e¶, gdyby tak by³o Modreator niew±tpliwie zwróci³by uwagê - mo¿e teraz to uczyni :ok
gino - 2012-11-06, 21:25

jak dla mnie, to obaj macie racjê, co..zaznaczy³em ju¿ wczesniej w postach...wyt³uszczonym na czarno drukiem..

Krzys ma racje, ¿e temat powinien dotyczyc tego, o co pyta zak³adaj±cy go
ale i S³awek ma racje, ¿e na ''niektóre'' porady nasza reakcja równie¿ musi byæ..

my¶lê, ¿e nic z³ego siê nie sta³o... :-P

najwa¿niejsze, ¿e podali¶my Dembomenkowi na tacy kilka mozliwo¶ci kupna tego czego szuka³.. :spoko

s³awek w. - 2012-11-06, 21:33

gino napisa³/a:
jak dla mnie, to obaj macie racjê, co..zaznaczy³em ju¿ wczesniej w postach...wyt³uszczonym na czarno drukiem..

Krzys ma racje, ¿e temat powinien dotyczyc tego, o co pyta zak³adaj±cy go
ale i S³awek ma racje, ¿e na ''niektóre'' porady nasza reakcja równie¿ musi byæ..

my¶lê, ¿e nic z³ego siê nie sta³o... :-P

najwa¿niejsze, ¿e podali¶my Dembomenkowi na tacy kilka mozliwo¶ci kupna tego czego szuka³.. :spoko


:ok :spoko i tak trzymaæ

eMKa - 2012-11-06, 21:48

gino napisa³/a:
my¶lê, ¿e nic z³ego siê nie sta³o...


Andrzej korektor ju¿ ma, rurki "ty¿"
:pifko2
Przepraszam ¿e nie na temat, ale dowiedzia³em sie ze zostane 3x DZIADKIEM

Yans - 2012-11-06, 21:50

Niech ¿yj± dziadek Krzysio i babcia Gosia!!! :bigok
s³awek w. - 2012-11-06, 22:01

x 3. :shock: :bigok gratulacje. Sporo prezentów gwiazdkowych bêdzie :mrgreen:
gino - 2012-11-07, 06:03

eMKa napisa³/a:
zostane 3x DZIADKIEM

oj....bêdzie potrzebny korektor ...do opijania :ok :haha:

gratulacje , cieszymy siê razem z wami :kwiatki:

Yekater - 2012-11-07, 07:59

¦wietny temat sprowadzony jak zwykle na margines. Nie sztuk± jest bezmy¶lna wymiana uszkodzonej czê¶ci, sztuk± jest wymienion± czê¶æ sprawdziæ w aucie. Zada³em pytanie jak to zrobiæ i okaza³o siê, ¿e odpowied¼ przerasta mo¿liwo¶ci interlokutorów. O tym jaka jest skuteczno¶æ korektora si³y hamowania auta ze stale obci±¿on± tyln± osi±, wyposa¿onego w tylne hamulce bêbnowe te¿ nikt nie raczy³ wspomnieæ. Jedynie co zapamiêta³em to "nurkowanie samochodu". Tak, "nurkowanie" by³o w autach z zawieszeniem jakie mia³ nasz ¿uk i polonez.
Profesjonalista nie lekcewa¿y tematu odsy³aj±c dociekliwego do "wygooglania" odpowiedzi na zadane pytanie. Profesjonalista powinien w kilku zdaniach udzieliæ m±drej odpowiedzi miast p³odziæ setki wyrazów i emotikonów nic nie wnosz±cych do tematu.
Z napisanych wypowiedzi wynika, ¿e wszyscy maj± nowoczesne auta wyposa¿one w system ABS, robi± to oczywi¶cie z dba³o¶ci o siebie i innych u¿ytkowników drogi. Jak spojrzy siê w avatar widaæ codzienn± rzeczywisto¶æ i hipokryzjê.

Skorpion - 2012-11-07, 08:09

Yekater,
Yekater napisa³/a:
Jak spojrzy siê w avatar widaæ codzienn± rzeczywisto¶æ i hipokryzjê.
teraz to pojechales po bandzie :diabelski_usmiech .Korektor sil hamowania tylnych kol dziala praktycznie tylko przy zaladowanym samochodzie zwiekszajac sile hamowania kol tylnych.Gdy samochod nie jest zaladowany dostatecznie to plyn hamulcowy przeplywa swobodnie poprzez korektor w tym momencie cala sila wywierana jest na os przednia.I dlatego tak sie dzieje ,ze w momencie hamowania samochod nurkuje przodem,choc i tyl tez hamuje ale ze zmniejszona sila.Chcesz sie dowiedziec jak naprawde dziala korektor to zaladuj kamperka tak by jego tyl dosc sporo usiadl na amortyzatorach wtedy zadziala korektro tak jak powinien czyli wieksza sila bedzie na tylna os wywierana podczas hamowania. :spoko :spoko
s³awek w. - 2012-11-07, 18:43

Yekater napisa³/a:
Z napisanych wypowiedzi wynika, ¿e wszyscy maj± nowoczesne auta wyposa¿one w system ABS, robi± to oczywi¶cie z dba³o¶ci o siebie i innych u¿ytkowników drogi. Jak spojrzy siê w avatar widaæ codzienn± rzeczywisto¶æ i hipokryzjê.


Nie wstydzê siê swojego avatara i swojego "nowoczesnego" samochodu, który nie ma ABS-u, nie uwa¿am siê za hipokrytê chocia¿ pewnie zosta³em ustawiony w jednym szeregu z hipokrytami :wyszczerzony: (mo¿e emotikon zbêdny). Natomiast podpowiadanie komu¶, ¿e mo¿e zast±piæ korektor zwyk³ym trójnikiem jest co najmniej nieodpowiedzialne (z prawnego punktu widzenia o czym napisa³em w swoim po¶cie) od tego zaczê³a siê ta ca³a dyskusja nie zwi±zana z tematem. Niestety w naszym spo³eczeñstwie nonszalancja techniczna czêsto prowadzi do chodzenia na skróty co prowadzi nieraz do przykrych skutków - to nie jest profesjonalizm

SlawekEwa - 2012-11-07, 19:36

Yekater napisa³/a:
Nie sztuk± jest bezmy¶lna wymiana uszkodzonej czê¶ci, sztuk± jest wymienion± czê¶æ sprawdziæ w aucie.

Polecam sprawdzanie skuteczno¶ci wymienionych airbagów :spoko

gino - 2012-11-07, 19:39

:haha: :haha: :haha:


S³±wku...posz³o :pifko

maszakow - 2012-11-07, 19:42

Yekater - lito¶ci ... w³osy ci wypad³y jak li¶cie z drzew ¿e tak zgorzknia³e¶, kwasisz i j±trzysz ?? sprawd¼ sam jak to dzia³a w twoim aucie - na p³ycie po¶lizgowej
Pohamuj pustym autkiem a potem autkiem obci±¿onym - ot chocia¿by 300kg ziemniaków w³ó¿ do baga¿nika. A potem to samo bez korektora.
Wiele rzeczy mo¿na zrobiæ lepiej od fabryki - to siê wtedy tak ³adnie nazywa tuning - ale pewnych siê nie rusza.

Bardziej natomiast interesuje mnie prawny aspekt zagadnienia... kto¶ stwierdzi³ ¿e je¶li dojdzie do wypadku i rzeczoznawca stwierdzi ingerencjê w uk³ad hamulcowy - to kaplica.
Ale oznacza to ze wszystkie tuningowane auta które maj± zmieniane ko³a, tarcze hamulcowe i zaciski z fabrycznych na inne - powinny przechodziæ obowi±zkowy przegl±d techniczny u diagnosty. tak jak ze zmian± miejsc w aucie. Prawda li to czy fa³sz ?

CORONAVIRUS - 2012-11-07, 19:59

Je¶li moda idzie z zachodu to prawda ..... nie raz przywozi³em z Niemiec tuningowane auta i za ka¿dym razem dostawa³em kpl dokumentów homologacyjnych ka¿dego przyczepionego duperelasa , czasami to schowek siê nie domyka³ od tych papierzysk ... oczywi¶cie wszystkie bajery by³y tez wpisane w niemiecki DR ....

Ciekawostk± by³o jak kiedy¶ pewne BMW nie przesz³o przegl±du w PL poniewa¿ mia³o drewniana , tuningow± , kierownicê ..... ale ten pan ju¿ zmieni³ zawód :dewil , wiêc wszystko wróci³o do normy ;)

³o¶ - 2012-11-07, 20:04

Znajomy ¶p. mechanik zwyk³ mawiaæ: zawsze u nas znajd± siê specjali¶ci co nowego mercedesa udoskonal±.
Mnie jednak rusza co¶ innego. Jak niby ma przej¶æ przegl±d co¶ z usuniêtym korektorem.
Proponujê pod rozwagê Wasze dalsze rozwa¿ania.

s³awek w. - 2012-11-07, 20:11

maszakow napisa³/a:
Ale oznacza to ze wszystkie tuningowane auta które maj± zmieniane ko³a, tarcze hamulcowe i zaciski z fabrycznych na inne - powinny przechodziæ obowi±zkowy przegl±d techniczny u diagnosty. tak jak ze zmian± miejsc w aucie. Prawda li to czy fa³sz ?


Przegl±dy nie s± jeszcze u nas obowi±zkowe, nawet dobrowolnie nie masz mo¿liwo¶ci dopisaæ jakiej¶ zmiany , natomiast ewentualne skutki prawne poniesie ka¿dy kto zaingeruje w uk³ad maj±cy wp³yw na bezpieczeñstwo (hamulce, kierownica, tuning silnika itp.)- biegli na pewno to stwierdz± w przypadku ....... :(

aroo59 - 2012-11-07, 20:31
Temat postu: cd korektor J5 itd...
Dobry temat jak na pocz±tek sezonu zimowego. Wielu z nas przedstawi siê jako "in¿ynier motoryzacji" aut z epoki PRL-u i obecnych. Fabrykê drodzy koledzy wolno a nawet trzeba poprawiaæ szczególnie tê za czasów PRL-u. Dowód ? ... monta¿ poduszek zawieszenia. W naszych starszych modelach owy korektor jest tak potrzebny jak zmienna faza rozrz±du. w wiêkszo¶ci jest on od lat nieczynny zasta³y w pozycji maksymalnie otwartej. W momencie stwierdzenia awarii czyli wycieku proszê bez namys³u zast±piæ go po³±czeniem szczelnym np. trójnikiem. Sory za wym±drzanie siê.
lepciak - 2012-11-08, 06:00

aroo59
Cytat:
Sory za wym±drzanie siê.

Nie wym±drzaj siê to nie bêdziesz przeprasza³. A sorry to przez dwa r.

Yekater - 2012-11-08, 07:10

SlawekEwa napisa³/a:
Yekater napisa³/a:
Nie sztuk± jest bezmy¶lna wymiana uszkodzonej czê¶ci, sztuk± jest wymienion± czê¶æ sprawdziæ w aucie.

Polecam sprawdzanie skuteczno¶ci wymienionych airbagów :spoko

Polecam na zimowe wieczory lekturê podrêcznika naprawy samochodu, tam jest napisane jak to siê robi.
PS. Nie interesuje mnie "bicie piany" tylko rzeczowa odpowied¼ na zadane pytanie: jak dzia³a korektor si³y hamowania w aucie ze stale obci±¿on± tyln± osi± wyposa¿on± w hamulce bêbnowe. Takim autem jest wiekowy kamper za³adowany maksymalnie. A co z autami, które nie maj± korektorów si³y hamowania?

gino - 2012-11-08, 07:22


Yekater - 2012-11-08, 08:45

Gdyby przeczytanie ksi±¿ki okaza³o siê za trudne, mo¿na przeczytaæ krótki fragment opinii zawartych tutaj:
http://spartanska-osada.p...amowania_t4.php

gino - 2012-11-08, 09:00

Yekater napisa³/a:
fragment opinii zawartych tutaj:


cytaty z Twojego linku
Cytat:
¶miesznie teorie wysnuwane w tym w±tku , ¿e korektor to niepotrzebny gad¿et itp itd., pomijam -bo przecie tak naprawdê to wa¿ny konstrukcyjnie element dbaj±cy o b.istotny rozk³ad si³ hamowania w zale¿no¶ci od obci±¿enia pojazdu , wbrew pozorom istotnie wp³ywa na bezpieczeñstwo jazdy!/

i bezpo¶rednia odpowied¼ na powy¿szy post
Cytat:
Zgadzam siê z koleg± - w moim przypadku, gdy ty³ trochê "siedzia³" przez ni¿sze sprê¿yny (u³ama³y siê koñce zwojów) podczas mocniejszego hamowania tylne ko³a momentalnie siê blokowa³y - problem oczywi¶cie znikn±³ po za³o¿eniu nowych sprê¿yn.

to chyba co¶ jak dzia³anie na.....stale ''doci±zony'' ty³
:spoko

no i porady takie jak Twoje, aby go usun±æ...nie przyjê³y siê, a chyba o tym tu bezsensownie dyskutujemy
czego nijak skoñczyæ nie potrafisz..

dlatego dzisiaj o 10 zamykam temat.. :)

przemo.d - 2012-11-08, 09:29

Witam,
Ale siê porobi³o sami mechanicy na forum szkoda , ¿e wiêkszo¶æ tylko teoretycy...;)
Ja wymontowa³em to badziewie ciekn±ce i testowa³em hamowanie awaryjne na szlakowej drodze, na drodze z piachu oraz na rolkach stacji diagnostycznej ;)
Korektor w moim modelu da siê tak usun±æ ( nie trzeba ¿adnych trójników bo wchodz±cy z pompy przewód jest pojedynczy a wychodzi z korektora tak¿e jeden, dopiero za przewodem elastycznym jest fabryczny trójnik, przy ramie auta jest wspornik i fabryczne po³±czenie przewodu z korektora i elastycznego) wiêc da siê tak zdemontowaæ korektor, ¿e nic nie widaæ..;)
dlatego problem przegl±du nie istnieje a na rolkach auto hamuje rewelacyjnie.
W kamperze jest praktycznie na asfalcie brak mo¿liwo¶ci zablokowania ty³u( sprawdzi³em to )
Da siê to zrobiæ na lu¼nej powierzchni ale i tak zawsze przód pierwszy siê blokuje wiêc to nie ma ju¿ pó¼niej ¿adnego znaczenia bo auto i tak staje siê niesterowne.
Co do powierzchni typu lód ( ogólnie w zime nie zamierzam i tak je¼dziæ) jak pewnie i teoretycy siê domy¶laj± albo i nie... nie istnieje problem nurkowania ( przednia o¶ ma s³abiutk± przyczepno¶æ ) a przód ze wzglêdu na lepszy uk³ad(tarcze ) znowu blokuje sie pierwszy wiêc o co chodzi?
Wiêkszo¶æ co ma poduszki ma ten problem nawet o tym nie wie...¿e ty³ im nie hamuje i to nie jest gro¼ne ?.
Nie jest to modyfikacja wp³ywaj±ca na bezpieczeñstwo? (nabijamy ci¶nienie i nawet dzia³aj±cy korektor mówi hamulcom papa..!).
Nadmieniê jeszcze , ¿e do mojego auta korektor nie kosztuje 100 czy dwie i dlatego po przemy¶leniu sprawy go zdemontowa³em oczywi¶cie pozostawiaj±c mo¿liwo¶æ ponownego monta¿u-> po testach nie widzê takiej potrzeby.
Dyskusja jest ca³kiem ciekawa, nale¿a³o by wy³±czyæ tylko niektórych "kibiców" którzy nic nie wnosz± do dyskusji ani nie posiadaj± argumentów b±d¼ wiedzy..
pozdro

gino - 2012-11-08, 09:38

przemo.d napisa³/a:
Nie jest to modyfikacja wp³ywaj±ca na bezpieczeñstwo?

jest :spoko

gino - 2012-11-08, 10:00

zgodnie z
Cytat:
dzisiaj o 10 zamykam temat.. :)


jako podsumowanie, przypomne jeszcze raz, to co napisa³em na stronie pierwszej


Cytat:
wiem ¿e mo¿na je¿dziæ bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna te¿ po gorzale..bo te¿ wielu to robi...

wybór nale¿y do was...
konsekwencje wyboru, równie¿

CORONAVIRUS - 2012-11-08, 10:56
Temat postu: Regulator si³y hamowania-fiat CD
przemo.d napisa³ :

...Wiêkszo¶æ co ma poduszki ma ten problem nawet o tym nie wie...¿e ty³ im nie hamuje i to nie jest gro¼ne ?...


To jest prawd± o ile maj± za³o¿ony system bez uwzglêdnienia przestawienia korektora hamowania . Je¶li wszystko jest zamontowane zgodnie ze sztuk± to ka¿dy zestaw posiada wszystkie niezbêdne elementy do tego by korektor w³a¶ciwie ustawiæ a co za tym idzie by tylne hamulce dzia³a³y prawid³owo . Mo¿e , wiêc warto , jak ju¿ siê ma te poduchy , sprawdziæ co w rzeczywisto¶ci poprzedni w³a¶ciciel sobie dokrêci³ i jak to pozgrywa³ .

Jako mechanik nie namawiam do takiej ingerencji w uk³ad hamulcowy by wyjmowaæ z niego korektor . Jako praktyk spotykam czêsto auta bez tego urz±dzenia . Na stacjach diagnostycznych liczy siê to co pokazuj± zegary i jeszcze nigdy diagnosta nie zwróci³ uwagi na brak tego elementu co by skutkowa³o odmow± ...




Ps . o 10 :00 we czwartek ludzie pracuj± i trudno zd±¿yæ i ¶cigaæ siê z postanowieniami :idea

janusz - 2012-11-08, 11:07

A ja na podsumowanie dyskusji zacytujê takie co¶.

ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badañ technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

To tre¶æ punktu okre¶laj±cego jakie usterki brane s± pod uwagê przy wystawianiu oceny dopuszczaj±cej pojazd do ruchu.

1.1.17. Korektor si³y hamowania
Kontrola organoleptyczna elementów podczas pracy uk³adu hamulcowego.
a) Uszkodzone pod³±czenie.
b) Nieprawid³owe ustawienia po³±czenia.
c) Zawór zatarty lub nie dzia³a.
d) Brak korektora (je¶li jest przewidziany).
e) Brak tabliczki informacyjnej lub dane na tabliczce nieczytelne.
f) Wycieki p³ynu.


Mo¿emy sobie dyskutowaæ, wywaliæ, za¶lepiæ, wy³±czyæ a ¿ycie idzie swoja drog± i ta droga czasami wiedzie nie têdy którêdy chcieli by¶my. :haha:

gino - 2012-11-08, 11:12

No name napisa³/a:
Ps . o 10 :00 we czwartek ludzie pracuj± i trudno zd±¿yæ i ¶cigaæ siê z postanowieniami :idea

a musz± siê ¶cigaæ?

dyskusja nie trwa³a od 8 do 10, tylko kilka dni ,i w tym czasie, mo¿na by³o siê wykazaæ
wszystko ju¿ zosta³o powiedziane, zarówno je¶li chodzi o g³osy za, jak i przeciw..

kwestie formalne, powy¿ej wyja¶ni³ nam Janusz
zatem wybór, nale¿y do czytaj±cych

a kolejne posty,udowadniaj±ce, czy podtrzymuj±ce jedna b±d¼ druga wersje..
s± ju¿ chyba niepotrzebne i mog± nakrêcaæ do kolejnej forumowej wojenki , jednych i drugich

a mam nadzieje ¿e jako do¶wiadczony wojownik,chyba ju¿ nie jeste¶ zwolennikiem wojenek :chytry


dlatego te posty równie¿ trafiaj± do zamkniêtego tematu
i proszê, aby¶ nie otwiera³ kolejnych :spoko

a jak ludki och³on± temat zostanie otwarty :-P
pewnie na wiosnê, bo wtedy nuda nie daje czasu na bicie piany :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group