|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - 1992 J5, 2,5TD - Pompa wtryskowa
Socale - 2013-01-01, 18:12 Temat postu: 1992 J5, 2,5TD - Pompa wtryskowa Witajcie noworocznie.
Ma ktoś z kolegów zdjęcie pompy wtryskowej?
Jest tam taki siłowniczek z membranką, która prawdopodobnie jest nieszczelna i paliwo przedostaje się do wężyka. Chciałbym to wkrótce naprawić, oczekuję ew. porad od Was.
.
Edit:
Znalazłem w necie fotkę.
A więc chodzi mi o zaznaczony króciec, w nim zamiast podciśnienia z kolektora, pojawia się paliwo z pompy. Czy ktoś próbował to już naprawić?
Socale - 2013-01-24, 10:47
Koledzy, napiszcie cuś... noooo...
.
W tym elemencie z zaznaczonym króćcem, prawdopodobnie jest jakaś membranka , ona ze starości przecieka stąd pojawia się tam paliwo.
Chciałbym ten element wymienić lub naprawić.
Czy ktoś się tym już zajmował lub jak to to cuś się nazywa bym mógł po prostu szukać nowego/używanego sprawnego.
CORONAVIRUS - 2013-01-24, 16:57
Wojtek ...sprawa jest prosta ...ale sam tego nie zrobisz ... pompe trzeba wyjąć i dostarczyć do firmy , która zajmuje się pompami wtryskowymi ...na moim terenie jest taka w Gdyni ... tam też robiłem swoją pompę i wszystkie tam robię bo ludzie kumaci i znają sie na rzeczy... o 2o10 zapłaciłem za taką usługę chyba 2oo zł ale mogę się trochę mylić ... wiem , że można do nich wysłać pompę kurierem a oni odeślą .
namiar na nich : http://www.cylex.pl/firmy...h-10701806.html zadzwoń i zapytaj.
To jest układ odpowiadający za sterowanie turbem , dokładnie to zwiększenie dawki na wyższych obrotach zależnie od wartości podciśnienia , które steruje zwiększeniem tej dawki w pompie ... Jak to zaślepisz to silnik bedzie dalej działał ale już nie będzie miał odpowiedniej mocy , chodzi o to , że jak turbo zaczyna wdmuchiwać więcej powietrza to i silnik potrzebuje więcej paliwa , którego nie dostanie jak membrana jest uszkodzona ...
poszukam rysunku z tym czyms ....
pozdrówki
Socale - 2013-01-24, 20:25
Dzięki Adam.
Teraz kumam zależności i wcześniejsze moje niedogłówkowanie z tymi przewodami
(jest też gdzieś tutaj w Peugeot)
.
czyli jakbym "gumową" rękę tam wepchał to tego siłowniczka nie wykręcę w żaden sposób?
Do tego demontaż pompy jest konieczny?
.
Rysunek dużo by tu pomógł, będę wdzięczny.
CORONAVIRUS - 2013-01-24, 20:34
nie odkręcisz tego tak by to złożyć ... nie dobierzesz części potrzebnych do naprawy tego ...uwierz proszę , ja też sporo potrafię zrobić ale przy tym poddaję się z braku fizycznych możliwości poprawnej naprawy .... no tak bywa szukałem rysunku ale chyba amba ...może na kompie w pracy ale to jutro
Socale - 2013-01-24, 21:05
Ok, w takim razie temat regeneracji we własnym zakresie odpada.
.
Mam tu na miejscu całą pompę w podobnej cenie
http://allegro.pl/peugeot...2903415534.html
ale nasuwa się pytanie, jak długo tam ów element będzie sprawny.
Ryzyko prawda.
Muszę zastanowić się.
Poszperam też w necie za rysunkiem, może cuś znajdę
.
Edit: To jest tylko D więc buuuu
IAAN - 2013-01-27, 10:58
jak byś chciał pompę do 2,5 d to mogę ci sprzedać takową nawet za 250zł moja ma jakieś 10000 km przebiegu po regeneracji wymieniałem cały silnik w kamperze i pompa mi została ze starego silnika na zaś kampera sprzedałem a pompa została moja jest kompletna z rurkami i tą linka co wkręcasz w blok silnika
ale jest jedno ale z tego co wiem to 2,5 td ma inną pompę muszę sprawdzić
CORONAVIRUS - 2013-01-27, 11:38
Jak Socale zatka sobie te rurki od turbo w pompie to będzie miał identycznie jak z pompą do diesla wolnossącego...
IAAN - 2013-01-27, 16:35
tak to dwie różne pompy więdz pozostaje regeneracja
Socale - 2013-01-27, 22:20
Dzięki za dobre chęci Koledzy.
Wiem teraz co i jak, w ostateczności zaślepię.
Jak gdzieś znajdę od TD w fajnej cenie jak np IAAN'a to kupię całą.
Wymienię i wówczas poćwiczę na swojej próbę naprawy nieszczelności.
Mikesz - 2013-01-28, 08:22
W moim silniku (VW 1,6 TD)to się nazywa puszka LDA,jak zaślepisz to będzie ci brakowało mocy w silniku, w związku z tym podjazdy na piątce pod górkę będą uciążliwe,czy da się to zdjąć z pompy?,ja już takie coś przerabiałem,ale u mnie dostęp do tego jest dużo lepszy,wstukaj nr.pompy w google,może znajdzie się jakiś opis,rysunek.
Socale - 2013-01-28, 21:57
Mikesz napisał/a: | W moim silniku (VW 1,6 TD)to się nazywa puszka LDA
(...)
wstukaj nr.pompy w google,może znajdzie się jakiś opis,rysunek. |
No to teraz będę tropił wiedzę. Dziękuję
Mikesz - 2013-01-29, 13:06
Zobacz jeszcze na forum Fiata dukato może coś na ten temat już było
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=3091
Socale - 2013-01-31, 15:09
No i coś ruszyło chyba.
Zanim jednak dokonam zakupu, to chciałbym się upewnić, może ktoś z Kolegów miał z tym do czynienia?
Zerknijcie, skoro dostępne są membrany, uszczelki, to element musi być rozbieralny i naprawialny.
Sprzedający twierdzi że ten zestaw pasuje mimo że o J5 nie wspomina.
http://allegro.pl/booster...2957484220.html
marekD - 2013-01-31, 16:56
Sprawdź może tu http://www.dieselcentrum.pl/ będą mieli taniej takie zestawy.Zamawiałem u nich części do pompy boscha ale pewnie do lukasa też mają..Zadzwoń pod numer 22 425 18 14 i podaj numer pompy,wysyłka 22 zł kurierem za pobraniem
Socale - 2013-02-03, 16:29
No więc sprawa wygląda następująco.
Znalazłem zestaw naprawczy do boostera, a także dzięki uprzejmości pewnego internauty otrzymałem schemat pompy, boostera, obiegu paliwa oraz opisy.
Moja pompa to dokładnie LUCAS MAS-100
Wiosną wezmę się za robotę, to zapodam relację zdjęciową bowiem problem dotyczy nie tylko mojego kochanego autka.
|
|