Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Budowa kamperowozu Renault Master kontener

raromir - 2013-01-01, 21:37
Temat postu: Budowa kamperowozu Renault Master kontener
Witam serdecznie.
Na imię mam Piotr i choć jestem szczęśliwym posiadaczem przyczepy kempingowej postanowiłem wybudować kampera według własnych założeń i własnymi rękami.Biorąc pod uwagę moje ograniczenia manualne i inne nie będzie to łatwe zadanie.Zdecydowałem się na budowę a nie na zakup ponieważ nowe kampery są dla mnie nieosiągalne cenowo, używane kilkuletnie i niezajeżdzone również nie. Na stare egzemplarze jestem już chyba za stary,chciałbym jeździć w miarę bezawaryjnie.Posiadam Renault Master 2006 od 7 lat które sprawia się całkiem dobrze więc odpada koszt zakupu auta.Zabudowa będzie trochę nietypowa,ale ważne by cieszyła właściciela i dobrze mu służyła.Podstawowe założenia to miejsce do podróżowania dla 4-9 osób(nasza rodzina jest czteroosobowa ale nie wykluczam np. jednodniowych wycieczek 9-cio osobowych na grzyby, ryby, itp),miejsce do jedzenia dla 6-ciu osób oraz miejsce do spania dla 6-ciu osób. Na pokładzie musi być aneks kuchenny z lodówką kompresorową,zlewozmywak,kuchenka gazowa oraz okap pochłaniacz,Łazienka z wc umywalką oraz natryskiem.Wszystkie podstawowe instalacje:wodna hydroforowa,elektryczna 12v,220v z przetwornicy,centralne ogrzewanie gazowe i webasto na ropę,klimatyzacja samochodowa i postojowa,solarna i pewnie coś jeszcze.Okna dachowe marki dometic heki plus 2 szt. okno dachowe marki remis 1 szt. okna boczne dometic seitz 4 lub 5 szt.W skrócie tyle na początek choć w głowie kłębi się wiele pomysłów.Zamierzam stopniowo budować przez najbliższe 2 lata, a może krócej.Zdaję sobie sprawę ze to mnie trochę przerasta ale lubię wyzwania więc do pracy!!
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc teoretyczną(przedewszystkim techniczną) jak również za słowa zachęty szczególnie w chwilach zwątpienia.
Na koniec wrzucam kilka pierwszych zdjęć ogólnych.Pozdrawiam Piotr.

Camptramp - 2013-01-01, 21:44

Loguję się do tematu i będę trzymał kciuki :bigok :bigok
silny - 2013-01-01, 21:49

no bomba , wreszcie nie bede sam w nazekaniu ze nie idzie :)

czas - masz takie cos w nadmiarze :?: , bo ja szukalem wszedzie , nawet w LIDLU i nie znalazlem, a bez duzych ilosci tego tego to lipa

pomysl fajny , powodzenia w pracy :spoko

szymon79 - 2013-01-01, 23:26

stawiam piwko :pifko za odwage - kiedys tez myslałem podobnie - myśle ze Twoja decyzja zmotywuje mnie do budowy swojego kampera. A jaka długosc tej zabudowy jest ? jak to bedzie zarejestrowane ( chodzi mi o ilość osób-czy to wogóle możliew zwiększyc ilość miejsc w takim aucie?) Trzymam kciuki
pozdrawiam

WINNICZKI - 2013-01-02, 00:15

Kontener super, również trzymam kciuki za postępy prac. jakie wymiary takiego kontenera? :?: :spoko
Świstak - 2013-01-02, 01:33

I ja loguję sie do tematu. Baza rewelacyjna. Aż ciekaw jestem jak pójdzie dalej. Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości!

Proponuję na początek zaopatrzyć się w niezbędne sprzęty, rozplanować dokładnie wnętrze, położyć na ścianach grube peszle oraz wsporniki podtrzymujące meble i natrysnąć pianę poliuretanową. Nadwyżkę ściąć, wyrównać i na klej poliuretanowy przykleić wewnętrzne poszycie. Izolacja idealna, wszystkie media ukryte....

LukNet - 2013-01-02, 07:52

Już nie mogę się doczekać kolejnego etapu. :pifko poleciało. :lol:
Camper Diem - 2013-01-02, 08:12

będę śledził ciekaw co z tego wyjdzie. trzymam kciuki :spoko
gino - 2013-01-02, 08:42

również stawiam :pifko dla zachęty
i zapraszam na nasze mazowieckie spotkanka, które już niedługo znowu rusza z kopyta :spoko

Ducaciak - 2013-01-02, 10:52

witaj
fajna sprawa - trzymam kciuki - sam budowałem ponad pół roku więc wiem co Cię czeka.

jedyna moja obawa to ilość osób jaką chcesz tam docelowo wozić?
poszukaj jakiegoś dobrego Diagnosty aby z góry naświetlił Ci temat przeróbki tego pojazdu tak abyś miał homologację na samochód osobowy, miejsca montowania dodatkowych foteli i pasów.
to ważne za nim przystapisz do przebudowy zebys nie miał podwójnej roboty.

CORONAVIRUS - 2013-01-02, 11:33

sprawa dodatkowych siedzeń będzie kłopotliwa prawnie , jestem ciekaw jak z tego wybrniesz .... życzę miłej pracy i pozdrawiam :spoko
dyha - 2013-01-02, 15:53

Piotr!
Wytrwałości ,czasu i pieniędzy tego Ci będzi potrzeba i tego Ci życzę!!!!
Sam jestem ciekaw jak rozwiążesz te 9 osób do jazdy i 6 do spania.
Na początek podaj może wymiary tej budy.
A na zachętę również ode mnie :pifko :spoko

IAAN - 2013-01-02, 16:35

No name napisał/a:
sprawa dodatkowych siedzeń będzie kłopotliwa prawnie , jestem ciekaw jak z tego wybrniesz .... życzę miłej pracy i pozdrawiam :spoko

potwierdzam poszukaj dobrego czarodzieja :mrgreen: który wypisze ci papiery na dodatkowe miejsca
moim zdaniem nie przeskoczysz tego tematu ale w Polsce wszystko jest możliwe
skoro wladza nagina prawo pod siebie to i ty możesz nagiąć

HENRYCZEK - 2013-01-02, 18:55

Raromir,zapytaj w firmie zajmującej się zabudową-przebudową nadwozi o koszty montażu foteli i pasów.Mając na względzie bezpieczeństwo,kwota może być do zaakceptowania,co znacznie ułatwi zmianę ilości miejsc w pojeździe.
maszakow - 2013-01-02, 20:42

koszt typowej 3osobowej ławki z fotelami do blaszaków to 1100-1500 PLN. Pasy 3punktowe najczęściej montowane do stelaża.
Do tego trzeba dołożyć przemyślany sposób montażu. Dobre są fabryczne rozwiązania z VW (Multivan, LT, Crafter) ale w połączeniu z fotelami to może wyjść drogo... ...trudno powiedzieć, czy to najlepsze rozwiązanie - pewne, diagnosta się nie przyczepi, na pewno też szybkie w montażu i demontażu.
A miejsca do spania ... no co wy ... 2x2osobowe łóżka z tyłu i 2 hamaki nad siedzeniami :-P
Samochód przecież to nie kuszetka w PKP miejsc leżących nie liczymy :)

CORONAVIRUS - 2013-01-02, 21:01

Panowie ...nie zapominacie , że to nie jest "zwykłe" wstawienie ławki do blaszaka gdzie nie ma fabrycznych mocowań i "jakoś" to tam przejdzie tylko wstawienie ławki do kontenera ... :shock: :shock: :shock: ??? o homologacji nie ma mowy , więc i podpisanie się diagnosty też będzie trudniejsze :-/
marekoliva - 2013-01-02, 21:05

Chętnie popatrzę, wygląda ciekawie trzymam kciuki
raromir - 2013-01-02, 22:12

Bardzo dziękuję za wszystkie życzenia i zaproszenia, naładowały mnie do pracy i czuję się jak koń wyścigowy na starcie wielkiej pardubickiej.Cieszy mnie Wasze zainteresowanie tematem i chylę czoło przed wszystkimi(niektórych z Was już nieźle poznałem gdyż czytuję Wasze posty). Uradowały mnie niezmiernie podarowane piwa, nie spodziewałem się tak gorącego przyjęcia.Na początek sprawa dodatkowych miejsc siedzących.Samochód jako nowy był rejestrowany na trzy osoby i była to kabina na ramie do zabudowy. Następnie zakupiłem kontener izotermę i całość zarejestrowałem jako izotermę.Od samego początku zdaję sobie sprawę że rejestracja jakichkolwiek dodatkowych miejsc może być niewykonalna.Podpowiedz kolegi Henryczka jest bardzo trafna,jeżeli będę próbował to chyba w tym kierunku.Sprawa bezpieczeństwa jest bardzo ważna,analizując od strony technicznej sytuację nie widziałem możliwości montażu typowych foteli. Zakupiłem więc fotele od renault espace IV które mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa oraz mają tę ogromną zaletę że można je przesuwać na krótkich lub długich szynach i bezproblemowo wpiąć i wypiąć z nich.Tych którzy by chcieli je wykorzystać ostrzegam że są bardzo ciężkie, fotel około 30-31 kg. a komplet szyn(6 szt.) około 31 kg. Montaż takich foteli nawet dla amatora jest według mnie bezproblemowy i bezpieczny pod warunkiem oczywiście posiadania podstawowej wiedzy technicznej i odrobinę praktycznej.Prawdopodobnie będę woził siebie oraz dwie osoby w kabinie.Czwartego członka rodziny oraz potęcjalnych innych odważnych pasażerów potraktuję jako luksusowy bagaż i załaduję bezpiecznie na pakę(dlatego w tytule tematu napisałem "kamperowóz"). Wymiary samochodu to długość całkowita 6,5m, szerokość 2,18m, wysokość około 3,1-3,15m.Wymiary wew. po uwzględnieniu pokrycia ścian to długość 4,1m,szerokość 2,05m,wysokość przybliżona uwzględniając nową podłogę i sufit 2,2 na początku przy kabinie do 2,27 na końcu. Jutro postaram się też coś napisać.
YAN - 2013-01-02, 22:53

Są to siedzenia od samochodu osobowego więc siedzisko będzie nisko i niewygodnie dla pasażera a jesli zrobisz na podwyższeniu to szyny są chybione. Mam to tak zrobione http://www.camperteam.pl/...ad.php?id=90117
http://www.camperteam.pl/...ad.php?id=90113
to taka mała uwaga do przemyślenia.
Śledzę temat.

Sławuta - 2013-01-03, 00:03

Wożenie pasażerów, jako ładunek w tych fotelach na pace, z ograniczeniem do 50 km/h. jedynie możliwe będzie. :-/
Kłaniam.

wbobowski - 2013-01-03, 00:05

Życzę powodzenia, gratuluję odwagi.
Ciekawy jestem jak rozwiążesz możliwość przewozu 9 osób przy 6 miejscach do spania i wyposażeniu, o którym wspominasz w 1. poście.

raromir - 2013-01-03, 17:55

Żeby zbytnio nie drążyć tematu przewozu 9-ciu osób to przypomnę że to ma być tyko taka możliwość w czasie wycieczek wyłącznie jednodniowych. W czasie wyjazdów rodzinnych przewiduję 3 osoby w kabinie i 3 osoby w części mieszkalnej.Połączenie kabiny z częścią mieszkalną będzie skromnych rozmiarów(około 115cmx55cm) i będzie miało charakter wyłącznie komunikacyjny.By przejście z kabiny do zabudowy było możliwe zakupiłem kanapę 2 osobową z renault trafic która jest odrobinę mniejsza. Trochę ciasno ale będzie można przechodzić,gdyby udało mi się przesunąć o kilka centymetrów dźwignię hamulca ręcznego było wspaniale.Może jest wśród Was ktoś kto zna dobrze mastera i wypowie się na ten temat(od strony podwozia niestety bez demontażu zbiornika nic nie widać).
raromir - 2013-01-03, 18:04

Następne zdjęcia.
eler1 - 2013-01-03, 18:11

raromir napisał/a:
Trochę ciasno ale będzie można przechodzić,gdyby udało mi się przesunąć o kilka centymetrów dźwignię hamulca ręcznego było wspaniale
w kamperach dźwignia jest od strony drzwi i chyba to było najlepsze rozwiązanie :spoko

Trzymam kciuki :bigok Mam nadzieję że się uda z tymi siedzeniami . Ja robił bym bez zmiany przeznaczenia bo trzeba mieć kwit z firmy która ma odpowiedni regon czyli wpis do ewidencji :-P

ps.sam montowałem dodatkowy fotel z pasami (używkę z fiata Multipli są nie za szerokie )w dwóch samochodach ciężarowych w szoferce. Na stację po przegląd i do WK po wymianę dowodu rejestracyjnego :spoko

Den-tal - 2013-01-03, 18:29

Gratuluje odwagi, entuzjazmu i samozaparcia :kwiatki: . Masz dluga droge przed soba. Niepokoja mnie jednak te fotele z samochodu osobowego. Zastanawiales sie nad obcja foteli autobusowych ? Je tez mozna zamontowac na szynie. Trzymam kciuki za projekt.
raromir - 2013-01-03, 19:13

[quote="JJJB"]Są to siedzenia od samochodu osobowego więc siedzisko będzie nisko i niewygodnie dla pasażera a jesli zrobisz na podwyższeniu to szyny są chybione.

Te fotele od renault espace są oryginalnie montowane na całkowicie płaskiej podłodze, więc i ja mogę zabudować szyny w podłodze i będzie jak w oryginale.Prawdopodobnie jednak zamontuję szyny na wierzchu.W wypadku 2 przednich foteli po lewej i prawej stronie za kabiną nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w przypadku fotela lub kilku foteli tylnych będzie to niestety odrobinę uciążliwe.Takie rozwiązanie pozwoli mi jednak montować jeden lub dwa zestawy szyn,albo też nie montować ich wcale. Jak zobaczycie na zdjęciach fotele przednie można przesuwać jak jak również częściowo wypinać.Po częściowym wypięciu prawego fotela i całkowitym wypięciu prawego,(który wpinam w części tylnej pod drzwi) tworzy się miejsce na dwuosobowe 2 metrowe łóżko szerokie 130 cm i 110 cm w nogach.

raromir - 2013-01-04, 19:35

Dalszy opis moich planów.W części przedniej planuję montaż 2 okien dachowych heki plus 40x40cm oraz 2 okien dometic seitz 700x300mm by pasażerowie mogli podziwiać krajobrazy w czasie podróży.Fotele na podwyższeniu a pod nimi miejsce przede wszystkim na urządzenia techniczne.Wysoko w tzw. kurniku łóżko(wymiary pozwalają spokojnie spać osobie o wzroście 170 cm), oraz miejsce na monitor.Na tą część przewidziałem 130 cm z długości zabudowy.Za prawym fotelem postawię łazienkę o wym. zew. 690x1010mm, a w niej toaleta thetford 402x, a nad nią panel z plastiku umywalka z szafką górną.Brodzik prawdopodobnie o wym.665x665mm,okno dachowe remis, kilka innych drobiazgów i łazienka gotowa.Za lewym fotelem będzie szafka kuchenna o szerokości zew.1020mm i głębokości 610mm a w niej lodówka waeco coolmatic cr-80 lub cr-110. Na szafce duży zlewozmywak z kuchenką gazową.Powyżej szaka z wbudowanym pochłaniaczem.W tej najwęższej części zabudowy na komunikację pozostaje 75 cm.W tylnej części pozostaje do zagospodarowania około 178cm.Planuję na końcu w narożnikach postawić na pełną wysokość szafki o wym. około40x40cm. Wtedy pomiędzy szafkę a łazienkę oraz pomiędzy drugą szafkę a kuchnię zamontuję szafko-ławki na dole, powyżej okna dometic seitz a nad nimi szafki górne. Centralnie na środku tej części stół będzie osadzony w gnieździe w podłodze z możliwością szybkiego demontażu. Szerokość ławek 140 cm pozwoli w tym miejscu na montaż łóżka 2 osobowego na pełną szerokość zabudowy.W ten sposób znalazłem już miejsce dla 5-ciu pasażerów. Niestety dla mnie pozostaje spanie w kabinie lub ewentualnie materac rozłożony w przedniej części pod łóżkiem dwuosobowym.Nogi w okolicach przejścia do kabiny a głowa pomiędzy kuchnią i łazienką.
Napiszcie proszę co sądzicie o takim układzie wnętrza.Na chwilę obecną wydaje mi się najbardziej optymalny. Niektóre rozwiązania i wymiary są już raczej pewne ponieważ części do mojego kampera kupuję już od dawna.

kaimar - 2013-01-04, 19:55

raromir napisał/a:
Za prawym fotelem postawię łazienkę o wym. zew. 690x1010mm, a w niej toaleta thetford 402x, a nad nią panel z plastiku umywalka z szafką górną.Brodzik prawdopodobnie o wym.665x665mm,okno dachowe remis, kilka innych drobiazgów i łazienka gotowa.


Z opisu wynika że nie planujesz osobnej kabiny prysznicowej - brodzik będzie podłogą łazienki. Sugeruję abyś przemyślał łazienkę, czy nie da się wygospodarować miejsca na wydzielona kabinę prysznicową. Sucha podłoga w łazience bezcenna.

marko - 2013-01-04, 20:09

raromir zapytaj zbycha o koszty takiej przeróbki :spoko
raromir - 2013-01-04, 20:41

Kaimar napisał :
Sugeruję abyś przemyślał łazienkę, czy nie da się wygospodarować miejsca na wydzielona kabinę prysznicową. Sucha podłoga w łazience bezcenna.

Łazienkę planowałem pod kątem minimalizacji gabarytów zewnętrznych.Zwarta zabudowa lewej ściany patrząc od strony drzwi do łazienki pozwoli na montaż brodzika o wymiarach jakie podałem.Dzięki takiemu układowi po zasłonięciu zasłony od strony drzwi i toalety pozostaje jeszcze względnie dużo miejsca na nieskrępowany prysznic.W wielu kamperach i w większości przyczep kempingowych branie prysznica polega na zawijaniu się niemalże dookoła w zasłonę z folii i jest wyjątkowo niemiłe.

eMKa - 2013-01-04, 21:59

raromir napisał/a:
Napiszcie proszę co sądzicie o takim układzie wnętrza


rozrysuj z wymiarami, a zobaczysz czy starczy miejsca

kaimar - 2013-01-04, 22:10

W wielu kamperach fabrycznych , szczególnie w zabudowach z łóżkiem "królewskim" i "niemieckim" stosuje się po jednej stronie kampera osobno toaletę z umywalką a po przeciwnej stronie kabinę prysznicową. Jest to sposób otrzymuje się wygodną łazienkę na ograniczonej przestrzeni. Podobne rozwiązanie stosują terz producenci "blaszanek"

http://camperymtm.pl/imag..._kreos_5009.jpg

http://camperymtm.pl/imag...e_xl_s_plus.jpg

transport_koni - 2013-01-04, 23:48

No name napisał/a:
Panowie ...nie zapominacie , że to nie jest "zwykłe" wstawienie ławki do blaszaka gdzie nie ma fabrycznych mocowań i "jakoś" to tam przejdzie tylko wstawienie ławki do kontenera ... :shock: :shock: :shock: ??? o homologacji nie ma mowy , więc i podpisanie się diagnosty też będzie trudniejsze :-/


Racja, w podobnym kontenerze zdemontowalem sciane dzialowa i przesowam do tylu tez z 3 musze zrobic 5 miejsc jest troche zabawy:)

bbart - 2013-01-05, 11:25

Jeśli chodzi o miejsca siedzące, wydaje się, że ciekawym rozwiązaniem problemu byłoby zamontowanie zabudowy na aucie z kabiną typu DO-KA. I bezpiecznie i formalnie 6 miejsc.
bbart - 2013-01-05, 11:32

kaimar napisał/a:
W wielu kamperach fabrycznych , szczególnie w zabudowach z łóżkiem "królewskim" i "niemieckim" stosuje się po jednej stronie kampera osobno toaletę z umywalką a po przeciwnej stronie kabinę prysznicową. Jest to sposób otrzymuje się wygodną łazienkę na ograniczonej przestrzeni. Podobne rozwiązanie stosują terz producenci "blaszanek"

http://camperymtm.pl/imag..._kreos_5009.jpg

http://camperymtm.pl/imag...e_xl_s_plus.jpg


Z tym, że jak ktoś okupuje łazienkę, odcina sypialnię od salonu.

CORONAVIRUS - 2013-01-05, 14:37

bbart napisał/a:
Jeśli chodzi o miejsca siedzące, wydaje się, że ciekawym rozwiązaniem problemu byłoby zamontowanie zabudowy na aucie z kabiną typu DO-KA. I bezpiecznie i formalnie 6 miejsc.


a nawet 7 miejsc tylko jest jedna wada tego planu .... waga końcowa , która powinna zmieścić się w 3500 DMC .... z doką nie trudno to przeskoczyć 8-)

Nawet rezygnując z 3 miejsc , każde formalnie po 68 kg + fotele , niewiele się odzyska .

raromir - 2013-01-05, 20:21

kaimar napisał/a:
W wielu kamperach fabrycznych , szczególnie w zabudowach z łóżkiem "królewskim" i "niemieckim" stosuje się po jednej stronie kampera osobno toaletę z umywalką a po przeciwnej stronie kabinę prysznicową. Jest to sposób otrzymuje się wygodną łazienkę na ograniczonej przestrzeni. Podobne rozwiązanie stosują terz producenci "blaszanek"

Mój kamper jest nietypowy, nie przewiduję w nim bocznych drzwi.Małe przejście z kabiny oraz wejście z tyłu zabudowy. Z tego powodu nie przewiduję dużego stacjonarnego łóżka, które by ograniczało przestrzeń w ciągu dnia.Myślałem również o budowie łóżka podnoszonego na dzień pod sufit (jest to wspaniałe rozwiązanie,pod sufitem mam dużo miejsca), ale niestety nie mam gdzie podpatrzeć jaka w detalach jest konstrukcja.Na dodatek skomplikowane rozwiązania zdecydowanie oddalą mnie od mety.

kaimar - 2013-01-05, 21:00

raromir napisał/a:
Myślałem również o budowie łóżka podnoszonego na dzień pod sufit (jest to wspaniałe rozwiązanie,pod sufitem mam dużo miejsca), ale niestety nie mam gdzie podpatrzeć jaka w detalach jest konstrukcja


Konstrukcja łóżka opuszczanego elektrycznie jest bardzo prosta. Łóżko wisi na pasach takich samych jak pasy bezpieczeństwa. Cały mechanizm można kupić. Koszt rzędu 1000-1200 euro.

Rambler - 2013-01-05, 21:12

raromir napisał/a:
Myślałem również o budowie łóżka podnoszonego na dzień pod sufit (jest to wspaniałe rozwiązanie,pod sufitem mam dużo miejsca), ale niestety nie mam gdzie podpatrzeć jaka w detalach jest konstrukcja. Na dodatek skomplikowane rozwiązania zdecydowanie oddalą mnie od mety.



Mówisz i masz. Jakie skomplikowanie? Rama, parę blaszek, kilka zawiasów arkusz sklejki 18-22mm i sprawdzone rozwiązania z Westfalii. Sprytny ślusarz zrobi ci to za 200-300zł.














raromir - 2013-01-05, 21:17

Dzięki Kaimar za świetne zdjęcie.Myślałem że to bardziej skomplikowana konstrukcja.Smutne jednak jest to że z powodu kosmicznej ceny urządzenia nie mogę sobie na nie pozwolić.Na dodatek mam poważny problem z dachem w kamperku.Jest to konstrukcja bardzo delikatna zupełnie niedostosowana do jakichkolwiek obciążeń.Aby w przyszłości zamontować na nim solary, będę musiał jakoś go wzmocnić.
raromir - 2013-01-05, 21:35

Dzięki Rambler za galerię, faktycznie ta konstrukcja jest nieskomplikowana.Niestety nie mam sprytnego ślusarza i dopóki nie obejrzę osobiście nie dotknę i nie pomierzę to nic nie zrobię. Ciekaw jestem również jaka jest budowa samej płyty łóżka, jeżeli wymiar to np.200x140cm.Chyba bez ramy albo jakiś wzmocnień się nie obejdzie.

Pozdrawiam Piotr

silny - 2013-01-05, 21:35

kolego , ty juz masz cos wykonane czy jeszcze w planowaniu :?: :spoko
raromir - 2013-01-05, 21:53

Najłatwiej idzie mi demontaż, czuję się w tym świetnie.Zwaliłem wszystkie deski, wyciąłem część laminatów które przeszkadzały. Z wielkim trudem wyrwałem wkładkę z kurnika którą Angole wkleili wyjątkowo solidnie i nie przewidzieli możliwości demontażu.Demontaż starego kontenera i montaż nowego wykonałem własnoręcznie i samodzielnie.Zaadoptowałem i zamontowałem nowe schodki z pomocą znajomego spawacza.Tylne lampy też podlegały pewnym modyfikacjom. Z budowaniem jest dużo trudniej dlatego przewiduję że nie będę szybko budował.Jeżeli dobrze nie zaplanuję na początku to czeka mnie jeszcze dłuższa droga do mety.
silny - 2013-01-05, 22:00

no tak , zdaje sobie z tego sprawe , nie chce cie zniechecac ale ciezki kawalek chleba to budowanie ;) moze i wdzieczny ale ciezki .

najlepsze co mozesz zrobic to uzgodnic sobie kogos do pomocy bo jesli chcesz sam no to ja juz cie podziwiam

ja osobiscie pierwszy i ostatni raz sie za to biore , czas czas i jeszcze raz czas :lol: :spoko

raromir - 2013-01-05, 22:09

Niestety sam na placu boju tylko jestem.Żona i córka nie zainteresowane, syn chyba za mały i też niechętny.Wśród rodziny i znajomych nie pogadam, nie zainteresowani.Sam muszę ten kamień toczyć, ale dotoczę stanowczo!
Rambler - 2013-01-05, 22:41

Do tej pory pięknie to wygląda. Zaplanuj sobie dokładnie, rozrysuj rozkład pomieszczeń, punkty elektryczne, ogrzewanie itp. A jak postawisz pierwszą sciankę to już pójdzie i kamień potoczy sie z górki. Życzę ci wszystkiego dobrego i wakacji nowym kamperkiem w tym roku. :spoko
papamila - 2013-01-05, 22:43

raromir napisał/a:
Aby w przyszłości zamontować na nim solary, będę musiał jakoś go wzmocnić.

myslę że nie potrzeba nic wzmacniać,
solar to obciazenie rzędu 15kg więc nawet plastik wytrzyma to bez problemu

Rambler - 2013-01-05, 22:50

Tu masz jeszcze jeden fajny projekcik opuszanego łóżka.


raromir - 2013-01-05, 23:11

To ostatnie łóżko bardzo mi się podoba. Zaraz pójdę do auta i popatrzę jak by to tam wyglądało. Mój niemalże kompletny brak wyobraźni przestrzennej to poważny problem przy tego typu pracach.
W temacie dachu nie jest ciekawie,laminat jest przeźroczysty, cienki i nawet nie wzmacniany matą.W poprzek dachu co 70 cm przyklejone są wsporniki które nie są solidnie związane ze ścianami.Planuję 2 solary, a pewnie nawet jeden duży to zbyt wiele.

eMKa - 2013-01-05, 23:30

A tak się zastanawiam, po cholerę Ci tyle miejsc siedzących, masz 7 dzieci ?
Dla kogo ten camper, dla Twojej rodziny czy dla otoczenia ? Chcą jechać z Toba na ryby, grzyby, to niech jadą swoim.
A w hotelu to też bierzesz wspólny pokój ze znajomymi ?

raromir - 2013-01-05, 23:55

eMKa napisał/a
A tak się zastanawiam, po cholerę Ci tyle miejsc siedzących, masz 7 dzieci ?

Chyba po prostu lubię być kierowcą "wesołego autobusu".
Przy większej liczbie pasażerów będę też mógł znaleźć zmiennika kiedy nagle najdzie mnie ochota na odpoczynek od kierownicy(żona nie lubi prowadzić "dużego").

dyha - 2013-01-06, 13:00

Oj Majsterku nie zniechęcaj naszego Raromira bo nam się jeszcz "spali w blokach" ,a plan ma naprawdę fajny. Ja moja blaszankę przebudowałem praktycznie sam, z niewielką pomocą spawacza Henia.Jedynie czego mi brakowało to czasu,ale codziennie zamiast oglądać kolejny oddcinek" M jak miłość" , czy inne "G jak ....." to na 4 godziny do garażu i tak przez 8 miesięcy i ......jest.
Bardzo fajne i chyba najprostrze rozwiązanie opuszczanego łóżka przedstawil Rambler w tym ostatnim poście.
Piotr czy nie warto byłoby przemyśleć montarz bocznych drzwi?Przy tym pomyśle pozbawiłbyś się możliwości montażu bagażnika rowerowego , a rowery to kolejna frajda z campingowania.Nas te rowery tak wzieły ,że każdą wolną niedzielę wykorzystujemy na jednodniowe wypady,a sam aby przetrwać zimę zacząłem budować sobie oldschoolowy rowerek

silny - 2013-01-06, 15:01

swieta prawde ztym wyrkiem ale ma wady a mianowicie nie ma szafek wiszacych , loze musialoby byc wezsze ale w kontenerku to nie problem.

racja tez z bagaznikiem rowerowym i dzwiami bocznymi

sam pomysl kontenerka fajny tylko ja pisze to co pisze nie po to zeby zniechecic a po to zeby sie przygotowal do akcji co w efekcie pozwoli ograniczyc ryzyko zniechecenia , tymbardziej ze przyjdzie lato , ciepelko , wszyscy beda pisac gdzie byli co robili a tu

charu charu , ni pinindzy ni towaru :-P :spoko

Andrzej 73 - 2013-01-06, 16:30

Mogę wykonać konstrukcję łóżka plus materac. Dodatkowo mam do dyspozycji pasy samochodowe (każdą ilość) kwestia polega na wykonaniu prostego mechanizmu opuszczającego. Myślę że mając jakieś dane techniczne lub wytyczne jestem wstanie zlecić naszym firmą kooperacyjnym. Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać mebledobrakowski@op.pl
:spoko

raromir - 2013-01-07, 22:44

Dziękuję Andrzeju za propozycję ale jednak z podwieszanego łóżka pod sufitem chwilowo zrezygnowałem. Wpadłem na pomysł by łóżko jednoosobowe które planowałem w tzw. kurniku przedłużyć dodatkową ramą. W ten sposób powstanie łoże o imponujących jak na kampera rozmiarach 200x190cm Wydaje mi się możliwe wykonanie prostej konstrukcji łatwej do szybkiego montażu i demontażu.
Pozdrawiam Raromir.

maszakow - 2013-01-07, 23:39

raromir napisał/a:
W ten sposób powstanie łoże o imponujących jak na kampera rozmiarach 200x190cm

TYLKO PO CO .... Kochać się chcesz w poprzek łóżka ?? :diabelski_usmiech

CORONAVIRUS - 2013-01-07, 23:49

gdzieś te 9 osób , w porywach , trzeba poukładać :dewil
maszakow - 2013-01-08, 11:36

9ciu tam nie zmieści - 3 spokojnie, 4 na śledzia. Ale konstrukcja zawieszona może tego nie wytrzymać będzie musiała mieć podparcie.
Andrzej 73 - 2013-01-08, 11:41

maszakow napisał/a:
Ale konstrukcja zawieszona może tego nie wytrzymać będzie musiała mieć podparcie.


Spokojnie da się zrobić. Maciek , pas bezpieczeństwa ma baaaaaardzo dużą wytrzymałość , a jego bym użył pod konstrukcją łóżka do wzmocnień. Bardziej obawiam się o mocowanie do boków kontenera , żeby podczas... kochania nie wyrobiły się większe otworki przy śrubunkach. :haha:

CORONAVIRUS - 2013-01-08, 11:52

Andrzej 73 napisał/a:
żeby podczas... kochania nie wyrobiły się większe otworki , :haha:

jak tyle ludzi to może już z kochaniem hamować :mrgreen:
ale jeśli już to i tak się wyrabia ,przecież 8-)

kaimar - 2013-01-08, 12:14

Zapał budzi podziw ... ale główne założenie z przewozem 9 osób ... - z tego nie będzie ani dobrego busa na 9 osób ani wygodnego kampera.
raromir - 2013-01-08, 15:15

Na co dzień NIE zamierzam jeździć jako 9 osobowa załoga, jest nas tylko czworo.Możliwość przewozu większej ilości osób przyda się kiedy będę chciał zorganizować wycieczkę JEDNODNIOWĄ np. na: ryby,grzyby kajaki.Albo jak już wykończę zabudowę rzucę na forum hasło "wycieczka na targi karawaningowe do Dusseldorfu" szukam chętnych.We wspólnym gronie osób z camperteamu myślę że było by bardzo miło zwiedzać.
Wracając do tematu mojej zabudowy to jak najbardziej dodatkowa rama łóżka górnego z przodu(maksymalnie 3 osobowego) będzie podparta centralnie pomiędzy ścianami na boku ramy. Oczywiście będzie również podparta na całej długości od strony kurnika(kątownik al) oraz na bokach.Gniazdo w podłodze, rura o odrobię solidniejszej średnicy i solidne zaczepy na bokach powinny wyeliminować ryzyko awarii podczas tego co tygrysy lubią "najbardziej". Przechowywanie elementów łóżka(rama ze względu na gabaryty dzielona),materacy i pościeli nie będzie kłopotliwe ponieważ kurnik jest dosyć pojemny.

kimtop - 2013-01-08, 15:44

raromir napisał/a:
Na co dzień NIE zamierzam jeździć jako 9 osobowa załoga, jest nas tylko czworo


I w tyle będziecie jeździć.

raromir napisał/a:
.Albo jak już wykończę zabudowę rzucę na forum hasło "wycieczka na targi karawaningowe do Dusseldorfu" szukam chętnych


I pojedziesz sam,bo reszta pojedzie swoimi kamperami.


To jest tak jak zbudową domu.Budujesz dla siebie,dzieci,rodziców i w końcu mieszkasz sam na 300m.

YAN - 2013-01-08, 16:18

:spoko
YAN - 2013-01-08, 16:20

Cytat:

Na co dzień NIE zamierzam jeździć jako 9 osobowa załoga, jest nas tylko czworo.Możliwość przewozu większej ilości osób przyda się kiedy będę chciał zorganizować wycieczkę JEDNODNIOWĄ np. na: ryby,grzyby kajaki


Może sprecyzuj czy chcesz zarejestrować na cztery osoby a czasem wozić dziewięć bo już nie rozumiem Twojego toku myślenia.

CORONAVIRUS - 2013-01-08, 16:29

ja zrozumiałem Kolegę , że zarejestruje na 4 ( O ILE ktos pod tym głowę podłoży) i oprócz tego będzie na listwy wsadzał dodatkowe 5 foteli jak będzie wysyp grzybów ....

Dla mnie już te dwa fotele w kontenerze to zgroza a resztą mozna by obdzielić kilku chętnych do coonajmniej mandatu ....

Kolego , nie bierz do siebie ale szczerze Ci powiem . Nie ma firmy ubezpieczeniowej , która ubezpiecza od głupoty ...nie życzę nikomu ale gdy właśnie Tobie w dniu wysypu grzybów przytrafi się cookolwiek to bekniesz i będziesz za to płacił latami aż nie będziesz już miał z czego dalej płacić . Ty , jako kapitan ekipy za sterem , poniesiesz konsekwencje .... Polska to nie Indie czy inny , mniej znormalizowany , kraj gdzie fajnie jest na dachu bo wiaterek chłodzi .

Zastanów się może jeszcze raz bo jak czytam te Twoje plany to nóż otwiera mi się w kieszeni i najchętniej to bym Ci wentylki powykręcał byś nie żałował ...

Jeszcze nie było nikogo kto by z kontenera zrobił busa a jadąc w 9 osób na grzyby to chyba busem będzie ...szczęście , że masz tylko "B" bo byś chciał zabrać więcej ludzi na jednodniową wycieczke ... i to jeszcze na targi do Niemiec .... wiesz co by było gdyby POLIZEI Ciebie dopadła ??? Polak mądry po szkodzie ...

IAAN - 2013-01-08, 18:23

wiesz co by było gdyby POLIZEI Ciebie dopadła ??? Polak mądry po szkodzie ...
polizei to juz pewnie niejedno widziało
ja jestem pewien że przeglądu na 9 osób nie dostaniesz w tej zabudowie nie dostaniesz też na 4 :mrgreen:
chyba że diagnosta będzie slepy i głuchy na twoim miejscu zmienił bym podwozie lub przestał budować albo pogodził się z 3 osobami na pokładzie

maszakow - 2013-01-08, 19:20

A jeżeli wstawi wzmocnienia pod kontener - przyspawane do ramy - do kórych będą przymocowane fotele ? Panowie, przecież alkowa to też skorupa a jednak dodatkowe siedzenia są...
eler1 - 2013-01-08, 20:24

Odbiegając od tematu to co się nie da :haha: to się da 4osobwym kamperem w 8 osób ok. 200km , a w 7 osób 600km :spoko nie polecam ale się da :mrgreen:
"No name" pamiętasz w ile osób jechaliśmy busem podmiejskim w GRUDZIONDZU :spoko trochę nas tam było za dużo o Marzannie nie wspomnę :haha:

CORONAVIRUS - 2013-01-08, 20:31

Pewnie , że pamiętam ... to nie było rozsądne dla nas a kierowca jak widać ma to wpisane w "obowiązki " ... Teraz pytanie ...kto tam , wtedy , bardziej błądził ??? :spoko
raromir - 2013-01-09, 00:25

Maszakow napisał/a:

A jeżeli wstawi wzmocnienia pod kontener - przyspawane do ramy - do kórych będą przymocowane fotele ? Panowie, przecież alkowa to też skorupa a jednak dodatkowe siedzenia są...

Oczywiście przewidziałem wzmocnienia do ramy.Kontenery tego typu są zazwyczaj montowane do ramy samochodu poprzez tzw. ramę pośrednią i to właśnie do niej będą wzmocnienia.

No name napisał/a:

Kolego , nie bierz do siebie ale szczerze Ci powiem . Nie ma firmy ubezpieczeniowej , która ubezpiecza od głupoty ...nie życzę nikomu ale gdy właśnie Tobie w dniu wysypu grzybów przytrafi się cookolwiek to bekniesz i będziesz za to płacił latami aż nie będziesz już miał z czego dalej płacić . Ty , jako kapitan ekipy za sterem , poniesiesz konsekwencje .... Polska to nie Indie czy inny , mniej znormalizowany , kraj gdzie fajnie jest na dachu bo wiaterek chłodzi .

W drugim swoim poście napisałem"Od samego początku zdaję sobie sprawę że rejestracja jakichkolwiek dodatkowych miejsc może być niewykonalna."
Zgadzam się z kolegą No name w sprawie braku wyobraźni kierowców którzy łamią przepisy ruchu drogowego. Ale jednocześnie mam pytanie. Cz samochód dostawczy z zabudową kontenerową w czymkolwiek ustępuje pod względem bezpieczeństwa innym samochodom dostawczym na bazie których powszechnie robi się zabudowy kamperowe.Jeżeli prawidłowo wykona się montaż foteli, jeżeli fotele mają zintegrowane pasy bezpieczeństwa i są sprawne techniczne to ja nie widzę problemu.Natomiast od strony formalnej problem niewątpliwie jest.Przyznam szczerze że w sprawie przewozu łącznie 9 osób trochę popuściłem wodze fantazji.Jak słusznie zauważył kolega "kimtop" będziemy w rzeczywistości podróżować w cztery osoby, ale to nie rozwiązuje problemu. Nadal w samochodzie o jedną osobę za dużo.W takiej jednak sytuacji w razie wypadku odpowiadam za członków najbliższej rodziny i nie muszę nikomu płacić do końca życia.Wielokrotnie przepisy są bezwzględne i nie dopuszczają legalizacji pewnych rozwiązań, nie będę walczył z wiatrakami. W moim konkretnym przypadku problem niedługo sam się rozwiąże, dorastające dzieci często nie chcą jeździć razem z rodzicami.Biorąc pod uwagę że budowa na pewno nie będzie realizowana w tempie expresowym to może się okazać że na starcie chętne do podróżowania będą trzy lub dwie osoby.
Pozdrawiam Raromir.

rysiol - 2013-01-09, 07:55

Nie lubię nikogo zniechęcać do realizacji jego marzeń, lecz moje doświadczenie nakazuje mi odezwać się w tym temacie.

Swego czasu kupiłem zgniłego kamperka typu alkowa i wykonałem jego remont, a raczej obudowę. Rozebrałem całkowicie konstrukcję części mieszkalnej a następnie odtworzyłem ją według tego jak była wykonana fabrycznie. A jak była wykonana? Cienkie listwy z drewna kiepskiej jakości łączone na zszywki tapicerskie oklejone płytą pilśniową z jednej strony, z drugiej strony blaszka aluminiowa grubości papieru, wszystko to wypełnione styropianem. Całość tylko dlatego trzyma się kupy, że jest przykręcona do mebli.

Od tego czasu jestem przekonany, że część mieszkalna w kamperze może służyć tylko mieszkaniu w niej na postoju, a nie bezpiecznemu przewożeniu ludzi. Nie chodzi tu o zarejestrowanie czy ubezpieczenie, to jeszcze u nas pewnie da się załatwić. Tu chodzi o bezpieczeństwo. O to, że sam siedząc w miarę bezpiecznie w sztywnej szoferce samochodu ładujesz swoich najbliższych do tekturowego, czy nawet plastikowego pudełka które pędzi z wielką prędkością.
Jeśli mogę Ci coś doradzić nie próbuj robić autobusu z pudła do przewozu ziemniaków. Zrób sobie wygodne mieszkanko abyś mógł w nim naprawdę wypocząć, a pasażerów pozostaw tam gdzie ich miejsce. Jak kilka razy w życiu przyjdzie Ci zorganizować większą wycieczkę wynajmij busa lub autobus, pewnie będzie taniej i bezpieczniej.

dyha - 2013-01-09, 09:30

No...Piotr to się chłpocy po tobie "przejechali".Niepozostało Ci nic więcej jak dokończyć ten projekt.Ale może faktycznie zamiast budować samochód do wszystkiego czyli....do niczego adaptować tą budę na campera tym bardziej, że buda ma potencjał i przy odrobinie chęci i paru tysiącach roboczogodzin :shock: może powstać kamper że hej!!
Może coś takiego gdzie trzecia osoba śpi w "kurniku",a czwarta na rozkładanej kanapie:

Bajaga - 2013-01-09, 10:06

raromir napisał/a:


A jeżeli wstawi wzmocnienia pod kontener - przyspawane do ramy - do kórych będą przymocowane fotele ? Panowie, przecież alkowa to też skorupa a jednak dodatkowe siedzenia są...

Też uważam, że w ten sposób da się zgodnie z przepisami zwiększyć ilość osób do 4, może 5. W alkowie po prostu stelaż foteli z pasami jest przymocowany atestowanymi śrubami do ramy pojazdu i tyle.
Natomiast pomysł 9-osobowego kampera jest za przeproszeniem idiotyczny. Nawet jakby się dało to zarejestrować, to nie da się tego użytkować ani w 9 osób ani w 4 :wyszczerzony: Rozumiem że 3 osoby mają siedzieć w szoferce na standartowych fotelach busa (co oznacza praktycznie brak możliwości przechodzenia z szoferki do części mieszkalnej :kciukminus ) a pozostałe 6 w części mieszkalnej, z czego co najmniej 5 foteli na szynach np z Renault Espace ze zintegrowanymi pasami ? Gdzie tam jest na to miejsce ?? Tzn gdzie jest na to miejsce pod warunkiem, że potrzebujemy jeszcze miejsce na łóżka, kuchnię z pełnym programem (zlew, kuchenka, lodówka) i łazienkę (prycznic, wc i ew. umywalka) i jakieś szafki ? Chętnie ujrzałbym wizualizację takiej zabudowy.
Uważam że w miarę sensownie da się zrobić Dużego kampera (raczej alkowę) do 3,5t dla 6 osób, przy małych osobach (dzieci) widzę szansę na posadzenie nawet 8 osób na stałych, niezbyt wygodnych, kanapkach - no powiedzmy coś takiego: http://www.sea-content.co...n/home/kea-m71d
Ale 9 osób... wyjmowanie foteli.... 3 osoby z przodu... w tym kontenerze który kolega posiada... brak możliwości zarejestrowania tego.... eeee... pomysł do dupy :-P :czerwona:

raromir - 2013-01-09, 10:35

Koniec wersji 9 osobowej. Buduję dla czterech osób. Zlitujcie się i nie piszcie już więcej na temat liczby przewożonych osób. Chciałbym chwilowo skupić się na instalacji elektrycznej.Czy na forum jest jakiś specjalista w tej dziedzinie? Czy może możecie kogoś polecić z Warszawy lub okolic?
Pozdrawiam Raromir

eler1 - 2013-01-09, 12:04

raromir napisał/a:
Czy może możecie kogoś polecić z Warszawy lub okolic?
np.Sławek B. z Sulejówka www.kamper-serwis.pl/
HENRYCZEK - 2013-01-09, 12:51

raromir napisał/a:
Chciałbym chwilowo skupić się na instalacji elektrycznej.Cz na forum jest jakiś specjalista w tej dziedzinie? Czy może możecie kogoś polecić z Warszawy lub okolic?
Pozdrawiam Raromir


Nie wiem jak mierzysz odległość "okolice"
Ja zleciłem wykonanie instal.elektrycznej i innych w:
www.camperymtm.pl
Kaimar

Wszystko super działa.

Bajaga - 2013-01-09, 13:52

raromir napisał/a:
Koniec wersji 9 osobowej. Buduję dla czterech osób. Zlitujcie się i nie piszcie już więcej na temat liczby przewożonych osób. Chciałbym chwilowo skupić się na instalacji elektrycznej.Cz na forum jest jakiś specjalista w tej dziedzinie? Czy może możecie kogoś polecić z Warszawy lub okolic?
Pozdrawiam Raromir

http://www.camptraveller.pl/?serwis,38 oni mają dobrych fachowców i od instalacji elektrycznej i pozostałych instalacji. Mogą być tylko mało tani - ale trzeba by pogadać.

Andrzej 73 - 2013-01-09, 17:38

HENRYCZEK napisał/a:
Ja zleciłem wykonanie instal.elektrycznej i innych w:


Pamiętam. Widziałem na własne oczy jak stał Twój kamperek u Kaimara.
:spoko

Pancio - 2013-01-09, 18:04

elektryka samochodowa to prościzna, przynajmniej dla mnie. Jakby co to pewnie będę tani :-) Robiłem już niejedną przeróbkę w różnych samochodach (głównie 4x4) i kampera też robiłem od zera.
HENRYCZEK - 2013-01-09, 20:04

Andrzej 73 napisał/a:


Pamiętam. Widziałem na własne oczy jak stał Twój kamperek u Kaimara.
:spoko


Tak,tak, stał i wystał i ten energoblok :lol: miodzio,bo jak już wcześniej pisałem,
uwielbiam rozwiązania,gdzie "samo się robi" :bigok
:spoko

kaimar - 2013-01-09, 21:32

Pancio napisał/a:
elektryka samochodowa to prościzna


W zasadzie tak , ale specyficzne rozwiązania związane z energoblokiem nie spotykane w normalnych samochodach sprawiają kłopoty nawet dobrym i doświadczonym elektrykom.

maszakow - 2013-01-09, 21:46

ŚWISTAK !!! Potencjalny klient na energoblok ! :-P
A NA POWAŻNIE:
Raro aleś ty podatny na krytykę :) Chłopie na tym forum trzeba mieć mocną psychę, pewność siebie, dobre argumenty a na zlotach ...mocny łeb :)
A teraz parę faktów
a) Flagowy okręt forum - Milka - powstała z autobusu miejskiego.
b) Krzysiek F68 odbudował swojego kamperka od zera - tak samo jak zresztą paru innych kolegów
c) Któryś z kolegów remontuje 40letniego FFB - powoli bo powoli ale do przodu
d) Kolejny kolega odbudował pogorzelca na którym 6 czy 7 osób dosłownie postawiło kreskę.
e) Pamiętam jeszcze przypadek specyficznego złomka skomentowanego jako wrak który trafił w rączki jakiegoś majsterklepki. Tenże zrobił autko zarejestrował się na forum przedstawił dzieło i zebrał kolejkę piw kóra już raczej prosto chodzić nie pozwala.
Chcesz budować - BUDUJ. NIe wiesz - pytaj. Masz cel - realizuj. Nie dajesz rady - poproś o pomoc - pisz dzwoń skype'uj itp
W zimie chłopaki się nudzą i głupoty na forum wypisują :-P - jak przytulisz paru na weekend w ciepłym garażu to mówię ci że budowa ruszy z kopyta. tak samo jak sprzedaż piwa w okolicznych sklepach :diabelski_usmiech no ale kto nie smaruje ten nie jedzie.
nie ma rzeczy niewykonalnych, mogą być tylko kosztowne :-P
Krytyka ma służyć konstruktywnemu myśleniu bo jak nie da się tak - to trzeba inaczej. NIE ODPUSZCZAJ. Towarzystwo tutaj takie jest że ci powie najpierw że cię po****ło a potem ci piwo postawi za rozwiązanie problemu.
A teraz odnośnie siedzeń jestem na 100% przekonany ze spokojnie zrobisz auto na 6 osób - na 4 za mało bo jak znam życie albo jeszcze teściowa będzie chciała się zabrać z wami albo żona w tym temacie postawi ultimatum :-P Dobrze radzę rozrysuj sobie wszystko na papierze porozstawiaj w budzie na skrzynkach - Da się. Dobrze będzie jak będziesz na bieżąco konsultował temat z jakimś diagnostą albo kimś kto przerabia auta na osobowe - żeby docelowo nie zaliczyć wtopy.
Nie zapomnij ogrubości izolacji i tapicerce - auto ma byś ciepłe i przytulne.
POza krytykantami jest wiele osób które może ci pomóc. ŚŁawek i paru innych z elektryką, Świstak może ci docieplić ten kontener natryskowo - to może być idealane demo do takiej aplikacji Winniczki i kaimar z wyposażeniem kamperowym Andrzej z meblami i tapicerką meblową... Są mechanicy i spece od części samochodowych, hydrauliki... SPOKO chłopie weź się w garść i do roboty ...
<hm... to rzekłem ja - ten co za friko kampera od 3 lat buduje :ok >

raromir - 2013-01-09, 22:35

Pancio napisał/a:
elektryka samochodowa to prościzna, przynajmniej dla mnie. Jakby co to pewnie będę tani

Lubię konkretne podejście do tematu.Proszę o kontakt na pw albo na komórkę. Jeżeli to możliwe to chętnie bym obejrzał kampera którego zrobiłeś.Duży plus że chyba mieszkamy niedaleko.

Pozdrawiam Raromir.

HENRYCZEK - 2013-01-09, 22:49

Maszakow..piękny post.
Po przeczytaniu aż Mnie samego wzieła ochota, aby coś grzebnąć w Moim kamperku,a jeszcze parę drobiazgów zostało.
Raromir zapewne teraz ostro ruszy z buta z robotą.
Ja z kufelka a Tobie wirtualnie :pifko ...poszło :spoko

raromir - 2013-01-09, 23:53

Dzięki za dobre słowo kolego Maszakow i bardzo trafne spostrzeżenia na temat naszego forum.Choć staż mam niewielki to jednak czytuję od dawna.Bardzo szkoda że mogę postawić tylko wirtualne piwko.

Na szczęście psychę mam nie słabą,pewności mi nie brak że warto realizować swoje marzenia. Argumentów w słusznych sprawach mi również nie brak jednak pomysł zrobienia z kampera autobusu był nie do obronienia.Tylko łeb nie taki mocny jak dawniej, brak treningu robi swoje.
Źle trafiłem z porą roku na początek pracy. Po wstępnym rozpoznaniu nie znalazłem żadnej firmy w okolicy która by miała warunki do natryśnięcia pianki na mojej zabudowie.Zazwyczaj nie mieści się w drzwiach do hali albo nie mają hali.Obowiązki zawodowe nie pozwalają mi teraz jechać gdzieś daleko.Prawdopodobnie ze ścianami i sufitem poczekam do wiosny a teraz pomyślę o instalacjach i położeniu podłogi.Cztery centymetry styroduru i na to sklejka(trudno się zdecydować jaką grubość kupić bo muszę uważać na wagę).Muszę kończyć bo późno.
Pozdrawiam Raromir.

HENRYCZEK - 2013-01-10, 01:01

Raromir,polecam ten produkt,uznany jako nr 1 na rynku.
Sprowadzany jest z Austrii,dostępny na kazdym lepszym składzie budowlanym.
Standardowo występuje w gr.od 3 cm, dodatkowo posiada frez zakładkowy.
Jego główne zalety to wysoka odporność na wodę(jest nasączony woskiem)i wysoki
współczynnik izolacji cieplnej.Kolor różowy!! Więcej danych w linku.

http://www.austrotherm.pl...-top-30-gk.html

rysiol - 2013-01-10, 08:14

Maszakow stawiam piwko za manifest ludzi którzy popychają ten świat do przodu, czyli tych którzy tworzą nowe rozwiązania. Dla mnie słowa " ręczna robota" są synonimem wysokiej jakości. To, że tworzy się nowe rzeczy na swoja miarę i swoje potrzeby nie wyklucza korzystania z rad i doświadczeń innych. Ja cały czas pozostaję w przekonaniu, iż część mieszkalna kampera jest bardzo złym miejscem do przewożenia osób i to nie tylko ze względu na mocowanie foteli, ale ze względu na konstrukcję tej części. Solidne fotele z dobrymi pasami bezpieczeństwa mają sens tylko wtedy gdy znajdują się w sztywnej potrafiącej chłonąć energię zderzenia klatce.
Andrzej 73 - 2013-01-10, 12:26

Dobrze Maciek prawi , co Cię nie zabije to Cię wzmocni.

Działaj konstruuj i nie poddawaj się.

W sprawach mebli i tapicerki możesz do mnie walić jak w dym. :bigok

:spoko

Pancio - 2013-01-10, 13:20

To co podał Henrczek w linku to XPS czyli eXtruded PolyStyrene, czyli ekstrudowany polistyren czyli styrodur. Występuje najczęściej w kolorze zielonym lub różowym.

Ja być może odbiegnę od reszty moją nonszalancją, ale nie polecam napakowywania ogromnej ilości izolacja do kampera . Szkoda miejsca. Na ściany dałem styrodur 2cm a na podłogę coś około 3mm i na to sklejka 15mm (drewno jest dobrym izolatorem). Jeśli chcesz, aby było lżej, to faktycznie lepiej będzie dać na podłogę 1cmXPS i sklejkę 10mm. Nie ugnie się ona, bo XPS jest twardy podobnie jak pianka poliuretanowa, na którą przecież montuje się ciężkie parapety i ani drgną. Uważam, że nawalanie po 5-8cm izolacji to tylko strata miejsca. W kamperach dają trochę więcej, ale to głównie dlatego, że XPS stanowi usztywnienie całej konstrukcji, bo ściany kampera to sandwich (laminat-XPS-laminat).

W żadnym wypadku nie polecam natryskiwania samochodu pianką. Po pierwsze będzie niezły burdel a po drugie nie wiem, czy natrysną Ci piankę dwuskładnikową o zamkniętej strukturze 'bąbli'. Ta zwykła, w sprayu ma otwarte 'pory' i nasiąka podobnie jak gąbka. Oczywiście nie tak drastycznie i szybko, ale jednak przechowuje wilgoć. No i obawiam się też, że XPS wyjdzie taniej i bardzo przyjemnie się go nakłada.

maszakow - 2013-01-10, 19:21

Pancio, Absolutnie nie mówimy tu o zwykłej piance montażowej. mówię o specjalnym dwuskłądnikowym materiale który swego czasu Świstak polecał.
Jak on się wyraził ... 10cm natryśniesz na ściany i kampera zapałką ogrzejesz... oczywiście taka grubość to faktycznie przesada ale to by było idealne rozwiązanie dla Raromira. On ma niczym nie skrępowaną otwartą bude laminatową więc materiał wszędzie dojdzie i wszystko pokryje. Robota prosta i szybka. a przy tym dokładna bo żadnych mostków nie będzie. przemyśleć jeszcze instalację położyć peszle zanim natryśnie - i już kolejna sprawa z głowy.
rysiol, o takiej klatce tez można pomyśleć :) być może zasugerowałeś koledze pomysł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group