Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Budowa kolejnego campera - tym razem musi być większy Maxi

Ducaciak - 2013-01-02, 12:07
Temat postu: Budowa kolejnego campera - tym razem musi być większy Maxi
witam
Nowy Rok wiec i nowe postanowienia i pomysły.
już dwa lata mijają jak zbudowałem kamperka na Ducato maxi ale myślę o zbudowaniu kolejnego na największym w tym segmencie dostępnym busie a mianowicie Mercedesie Sprinterze lub LT 35 Maxi Maxi.

różnica do Ducato około 160cm w długości i 45cm w wysokości a to robi różnicę.

tym razem spanie będzie wzdłuż a nie w poprzek no i oczywiście opcja piętrowego spania.

jestem na etapie szukania dobrej w miarę nie zgniłej i nie zajechanej bazy w granicach 20tyś.
jeśli ktoś z was zna się na VW lub MB prośba o info jaki najlepiej silnik wybrać.
myślałem o SDI z VW ale chyba za słaby bo zaledwie 90KM ale podobno nie do zajechania.

poniżej kilka fotek o czym myślę.

MILUŚ - 2013-01-02, 13:26

Podłączam sie pod temat .Jest to opcja o której myśle od dawna .Pozwole sobie podpatrywać Twoje zmagania i ewentualnie ...........naśladować .Trzymam kciuki :ok

:spoko

Ducaciak - 2013-01-02, 13:35

dzięki
ale narazie szukam bazy i wydaje mi sie że SDI bedzie za słaby może przynajmniej TDI 102KM + jakiś czip.

Ducaciak - 2013-01-02, 14:23

może IVECO?
CORONAVIRUS - 2013-01-02, 14:29

może i IVECO... :spoko dalej nie szukaj , bo w tych cenach nic większego już nie ma ...
Cykada - 2013-01-02, 14:32

witam.
Najlepszy silnik to 2.9tdi w sprinterze. Sa to modele 312-122km
są też modele 310-100km i też są dobre.

W lt 2.5 tdi 102km i 2.5tdi 109km. I to dobry wybór. W 2.5tdi 109km jak padnie turbina to tylko nowa wchodzi w grę a w 102km można zregenerować.
Nie kupuj 2.5sdi bo 75km to stanowczo za mało.
Nie kupuj 2.8tdi bo są to motory bardzo awaryjne.
Nie kupuj lt 28 bo bedziesz miał małą ładowność tak samo sprintera 212.
sprinter jak i lt będa dobrym wyborem jedynie czepił bym się tego , że auta te bujają się na zakretach.
Iveco jest na ramie więc solidna konstrukcja a i na haku ma 3500kg. silnik 2.8tdi bardzo dobry jedynie mosty mało wytrzymałe. W maxach mała ładowność.
pozdrawiam

StasioiJola - 2013-01-02, 14:38

Kolega mobili - bardzo dobrze opisał grupę Mercedes Sprinter - VW LT . Szukaj tylko 312 z silnikiem 122KM w wersji najdłuższej i najwyższej lub LT 35 w takiej wersji z silnikiem 2,5TDi -102KM. :spoko
CORONAVIRUS - 2013-01-02, 14:40

mobili napisał/a:

Iveco jest na ramie więc solidna konstrukcja a i na haku ma 3500kg. silnik 2.8tdi bardzo dobry jedynie mosty mało wytrzymałe. W maxach mała ładowność.
pozdrawiam


Rozważamy auta do 3500DMC czy też powyżej bo jeśli "do" to 3500 na haku za wiele 8-)

HENRYCZEK - 2013-01-02, 15:06

Loguje się do tematu.
2 lata temu rozważałem tego typu bazę,głównie za sprawą tylniego napędu.
Miałem też możliwość powrzucać co nieco wyposarzenia, tak na surowo i jakoś
Mi ciasno na szerokość było,zwłaszcza przy stole biesiadnym. :-P

Wybrałem Jumperka L4 H2

Ps
Motorek to tak od 120 KM w górę bym widział+dobre rozplanowanie wnętrza to czemu nie :)
3 mam kciuki :spoko

Ducaciak - 2013-01-02, 15:29

ok dzieki za info już wiem czego szukać :)
Camptramp - 2013-01-02, 15:32

Loguję się do tematu i trzymam kciuki :bigok :bigok :bigok
dyha - 2013-01-02, 16:01

ŁAŁ !! Dukaciaku !
Chylę czoła przed wyzwaniem :pad: ,kawał budy.Jestem przekonany że Ci się uda. A co z Ducatem? do sprzedania?

Ducaciak - 2013-01-02, 16:24

hej
no jak uporam sie z nowym to Ducato wystawie na sprzedaż ale jak narazie bedzie mi służyć.
od czerwca powiekszy mi się ekipa o małego camperowca więc trzeba pomyśleć nad większym camperkiem

maszakow - 2013-01-02, 20:30

Dukaciak zmieni ksywkę na SPrinterek albo LTciak.
Te auta może i długie są ale co zyskasz na długości to stracisz na łóżko - to sa wąskie auta. Na wysokości 40cm nad podłogą 174cm (+kilka centymetrów do ugrania na wnękach). ale na wysokości 110cm już tylko 158cm - spanko tylko dla dzieci.
Długie auto oznacza też więcej miejsca na parkowanie... gdziekolwiek :)

no I mobili - dosłownie esencja wiedzy w pigułce. po 4 latach nadal nie moge się przyzwyczaić jak mi szarpie wozem przy większych wiatrach. może dlatego że za często pusty jeżdżę...
DOdam że 2,5tdi 109KM (nie wiem skąd wzieliście ten dodatkowy :) - jest świetny ale lubi tylko dobre sprawdzone oleje :-P A turbinę do ANJ regenerowałem...

marekoliva - 2013-01-02, 21:13

Trzymam kciuki za powodzenie wyzwania.
Bajaga - 2013-01-03, 11:48

maszakow napisał/a:
Dukaciak zmieni ksywkę na SPrinterek albo LTciak.
Te auta może i długie są ale co zyskasz na długości to stracisz na łóżko - to sa wąskie auta. Na wysokości 40cm nad podłogą 174cm (+kilka centymetrów do ugrania na wnękach). ale na wysokości 110cm już tylko 158cm - spanko tylko dla dzieci.


Też sądzę, że szerokość wewnętrzna tych aut to ich poważna wada. Nie bez powodu praktycznie żadna firma kamperowa ich nie używała jako bazy (wyjątkiem jest np Westfalia James Cook - i jest w niej klaustrofobicznie)
Nie tylko jest kwestia szerokości spania w poprzek, ale ogólnie "ilości powietrza" wewnątrz.
Spróbuj może też poszukać Ducato/Boxer/Jumper Maxi po 2006roku (to aktualne). Wersja najdłuższa i średnio wysoka lub max - zależnie od tego ile masz wzrostu. Może coś się trafi w sensownych dla ciebie pieniądzach. Np http://otomoto.pl/fiat-du...l-T3266478.html

Ps. Kiedyś myślałem o Sprinterze/LT w wersji maximaxi, ale firma zajmująca się moją zabudową mi zdecydowanie odradzała, nie dość że wąsko to jeszcze ściany się mocno zwężają ku górze. Choć z drugiej strony ebacamp je zabudowuje.. no cóż, są różne szkoły :wyszczerzony:

woojtek - 2013-01-03, 15:29

Ja też sie loguje do tematu trzymam kciuki :bigok :spoko
Ducaciak - 2013-01-03, 16:12

witajcie
jak budowałem na Ducato - to mi odradzano bo za krótki za niski itp ale się udało :)
co do LT i Sprintera w wersji Maxi to w odróżnieniu od Ducato i samochodu z grupy PSA ma sie to następująco :
L3H3 Ducato jest szerszy o całe 10cm! natomiast jest krótszy o prawie pół metra.
co do wysokości to zależy od wersji.
są i wersje jak poniżej na zdjęciu.

wyleczyłem się z projektowania spania w poprzek bo to może i funkcjonalne ale spać tak przez 3 tygodnie naprawdę wpędza w kompleksy.

moje założenie jest zrobienia spania wzdłuż takiego o szerokości około 130cm i 200cm na długość a ponad nim kolejnego nieco węższego

pozostaje około 50cm na wąskie WC lub szafę w tylnej części.

ja widziałem kilka camperków na LT i Sprinterze bardzo ciekawie rozplanowanych
.

IAAN - 2013-01-03, 17:18

ostatnio widziałem coś takiego 308 cdi
Cykada - 2013-01-03, 17:32

metraż duży ale mocy za mało. 80km.
Misio - 2013-01-03, 17:44

Toż to stodoła, nie samochód! :opps:
eler1 - 2013-01-03, 18:25

mobili napisał/a:
witam.

Nie kupuj lt 28 bo bedziesz miał małą ładowność tak samo sprintera 212.

Ale ma plusy :
-robisz lekką zabudowę i możesz do tego zaczepić przyczepkę lekką aby zmieścić się do 3,5t w papierach i omijasz viatol , a solówką jak te 200kg przekroczysz nikt ci głowy nie urwie

Den-tal - 2013-01-03, 18:41

Glowy to mu pewnie nie urwa, ale zajrza do portfela :diabelski_usmiech i to gleboko, szczegolnie w Skandynawi :shock:
eler1 - 2013-01-03, 18:45

Den-tal napisał/a:
Glowy to mu pewnie nie urwa, ale zajrza do portfela :diabelski_usmiech i to gleboko, szczegolnie w Skandynawi :shock:
kolega nie pisał gdzie będzie jeździł można wkoło komina powyżej 500kg przekroczenia jak się nie mylę w dniu dzisiejszym ?
dlatego pisałem o przyczepce na ciężkie rzeczy lub motor (skuter) :spoko

Ducaciak - 2013-01-03, 19:19

na dzień dzisiejszy mam Ducato 14 i przyczepe Hobby 400 wiec i tak mam już Viatol.
silny - 2013-01-03, 19:49

http://otomoto.pl/mercede...4-T3446946.html

cos takiego byloby hamerykanskie - tylko ladownosc mala :-P :spoko

maszakow - 2013-01-04, 01:33

żeby całkowicie nie zniechęcać - oto przykłady ze się da. mam nadzieję ze nie wytną :) to tylko przykłady....
Więcej fotek tylko na priv :)

Ducaciak - 2013-01-15, 11:18

No name napisał/a:
może i IVECO... :spoko dalej nie szukaj , bo w tych cenach nic większego już nie ma ...


witaj No Name

a jak tam twoje Iveco?
ile to pali czy możesz mi podać wymiary szczególnie szerokość.

czytałem o nich trochę i mimo że to ten sam silnik co w Ducato np 2.8 JTD to podobno awaryjny samochód.
myślę nad Daily bo jest naprawde długi i ma tylny napęd.
oglądałem kilka LT 35 ale to ruiny pod względem blachy i raczej większość ma kręcone liczniki.
w Niemczech LT 35 300tyś to standard a w Polsce np mają 160tyś km oryginalnie :)

CORONAVIRUS - 2013-01-15, 13:01

witaj ... szerokość jest różna na różnych wysokościach ... w najszerszym o ile pamiętam 183 cm...na wysokości chyba 70 cm ... już nie ta pamięć.

Auto jest zajefajne , wczoraj wróciłem z Poznania i spalił 10,5 litra a zima po drodze była .

Tył napęd zachowuje się o niebo lepiej niż przedni , trzeba śmiało cisnąć bo jak tył się zakopie to mostem ryje w ziemi i klops . Raz zakopałem się na wydmach ale tylko dlatego , że zamiast przycisnąć to zwątpiłem i to był błąd . Auto ma cały czas dociśniętą oś napędową , tu nie ma przypadków , to zawsze idzie jak czołg . Tam gdzie ducato już stoi obok pojedzie dalej iveco i np. transit ... Nigdy więcej kampera z przednim napędem , już dawno to sobie obiecałem . Nie dla siebie ;) Ideałem jest sprinter max 730 cm ale za tą różnicę 20 cm na długości trzeba sporo dopłacić , więc iveco 710 jest optymalnym i najdłuższym . Iveco mogę tylko polecić :spoko

Ducaciak - 2013-01-15, 13:26

spalanie całkiem fajne a jaki masz tam motor?

i pytanie jak z balchą w IVECO u mnie w Ducato 2001 poza wymienionymi progami to ok.
Iveco ma listwy plastikowe na bokach i tylnych drzwiach i pewnie tam sie kryje rdza?

mysle o Iveco bo ta długość daje mozliwość zrobienia łóżka 120 x 210 + z boku łazienka szer na 60/70 cm długa na np 120cm

CORONAVIRUS - 2013-01-15, 14:29

blacha jak to we włoskich kiszkach ... pod listwami nie miałem rdzy ale od dołu różne rzeczy musiałem ponaprawiać . Z tymi listwami to trzeba pozdejmować i pozabezpieczać na blasze miejsca styków ... są powycierane do gołej blachy ...

Mam teraz boxera 2004 na którym robię kampera ,zabezpieczenia fabryczne są do kitu ...

z tym spalaniem to jak nie przekroczysz 90 km.h bo potem i 14 potrafi zjadać ale i wszystkich masz z tyłu mimo silnika ...mam 2,8 ale tylko 105 KM ... podobno potrafią do końca życia ... moje auto ma już 280 tyś i cyka jak nówka , zero dymu i zero stresu.... w iveco jak ktoś chce mieć więcej koni to osprzętem może sobie podnieść ale czy warto to już bym się zastanawiał .... zawsze ruszam z 2 biegu ... jedynka tylko manewrowo ... moje auto ściągnąłem z wyspy , więc może dlatego mało go boli :)

Ducaciak - 2013-01-15, 15:05

dzięki za info
też myślałem o samochodzie z UK.

malyzpolic - 2013-01-15, 21:37

Posiadamy 3 sprintery wszystkie 312 2.9 i wszystkie gniją. Mniej lub bardziej ale gniją. Fakt, że mamy 96 97 i 99r więc i już nie młode wszystkie są średnie a jeden wysoki. Nad maxem się zastanawialiśmy ale problemy z parkowaniem plus opłaty promowe więc decyzja na nie. Z napędem na tylną oś to tak różnie bo przy zimie i mocnym śniegu to tańczy jak chce, a dociążanie tyłu nie do końca jest lubią bo będziesz miał w zakręcie wrażenie, że tył chce cię wyprzedzić. Zawieszenie w każdym inne i każde inne, miękkie w wysokim więc i buja, ale za to kręgosłup nie boli, a w niskich twardo, za to nie kiwa. Palą „mój rekord” to 7,8l do 14l przy 140 km/h bo tyle pojedzie zależy jaki dyfer ma założony. Gdzieś wyczytałem że LT ma ocynk blachy za to silnik do 2,5 i na pasku sprinter to łańcuch na rozrządzie. Obawiam się, że ciężko będzie trafić w dobrej cenie w dobrym stanie. Kupiliśmy 99r z Holandii za 6 tyś euro z przebiegiem 200tyś km i książką, ale nie bez wad na nim mamy prostą zabudowę. Ogólnie wydaje mi się że są to „woły robocze” więc przeładowanie to standard. Zresztą osobiści wymieniłam kilka razy i resory i opony z tego tytułu. Szerokość to największa bolączka, bo niby 10 cm mniej ale łóżko w poprzek się nie da zrobić więc po długości i tu się rodzi problem wszystko zaczyna wisieć na jednym boku. Problem ze zbiornikiem paliwa. W moim przypadku raz w roku czyszczony bo się zakleja sitko w nim i koniec jazdy, a i się sam nie odpowietrzy więc jak zbraknie paliwa to klucze i kręcimy wtryski. Osobiście lubie ten model i dlatego jakoś podchodzę z sentymentem.
Cykada - 2013-01-15, 22:02

sprinter to osobny temat. Co do gnicia to mam 1996rocznik i rdza wychodzi na bocznych drzwiach bo były po umfalu. A tak to oprócz dwumasy to auto perfect. miałem dwa sprinty tyle , że z Italii i praktycznie rdzy zero.Co do motoru to mam 1.400.000 km i motor igła.
pozdrawiam

Ducaciak - 2013-01-16, 08:58

1 400 000km?
to naprawdę szacun!!!!

Ducaciak - 2013-01-16, 09:09

ja kompletuje sprzęt.
lodówkę zlew umywalkę webasto brodzik, okna, klimatyzacje itd
w między czasie szukam bazy ale już wiem że będzie to chyba Iveco Daily Max ze wzgedu na długość i motoryne.

chcę zrobić łóżko wzdłuż a nad nim drugie nieco węższe.
łóżko dolne 120 x 210, górne 100x 190

kibelek 70x110

fotele przednie tym razem biedą nie obrotowe bo miejsca tyle że przy stoliku beda 2 fotele z pasami i mała kanapa tuz przy fotelu kierowcy.

poniżej średnie koszty sprzętu jaki powinien być potrzebny [ to ceny z allegro nowych elementów] :

artykół cena
1 lodówka 1500
2 zlew kuchenka 780
3 piecyk Truma 1300
4 umywalka 180
5 fotele 500
6 blat 250
7 wc 300
8 okna 5 szt 2000
9 klimatyzacja 3500
10 sklejka 1500
11 ocieplenie 500
12 tapicerka 500
13 meble 1500
14 wykładzina 300
15 oświetlenie 300
16 okablowanie 200
17 elektro box 400
18 zbiorniki 500
19 brodzik 300
20 suma 16310





jak to mówi Kiepski " Panie Paździochu bo to nie są tanie rzeczy :)

sator - 2013-01-16, 09:13

a ew zakup dawcy lekko dziabnietego?
Ducaciak - 2013-01-16, 09:24

tego narazie nie wliczam bo to pojecie względne.
jednego kupisz za 15 innego za 20tys.

MILUŚ - 2013-01-16, 09:32

Ducaciak.........

Napisz proszę ........gdzie trafisz na okna do kamperka / w dobrym stanie :-P / po........400 zł?Ja szukałem od dwóch lat i myslę ,że to co piszesz to mżonka :-/ Jesli masz takie źródło to szkoda ,że sie prędzej nie pochwaliłeś :-/ ..........nie wtopiłbym z zakupem okna które teraz muszę naprawiać :gwm

:spoko

Ducaciak - 2013-01-16, 09:36

nie mżonki!
Kupuje okna z przyczepy Hobby [ 88-93r - takie mam w Ducato.
to okna z ramą idealne do busa.
jeszcze taniej jest jak kupisz całą przyczepę Hobby w Niemczech za np 1tyś Eur i masz dawce [ okien, łazienki, Trumy itd] ja ide w tym kierunku.

poniżej okna z Hobby

Ducaciak - 2013-01-16, 09:46

tu masz przykład :
http://suchen.mobile.de/w...Features=EXPORT

MILUŚ - 2013-01-16, 11:18

Ducaciak napisał/a:
tu masz przykład :
http://suchen.mobile.de/w...Features=EXPORT


No tak ...........zgodzę się z Tobą.....słuszne rozumowanie w Twoim przypadku .............ale w moim przypadku nie było sensu " kupować browaru żeby sie piwa napić " :-/

:spoko

Ducaciak - 2013-01-16, 11:55

dla tego taka kolejność : najpierw graty potem buda.
CORONAVIRUS - 2013-01-16, 16:40

Ducaciak napisał/a:
tu masz przykład :
http://suchen.mobile.de/w...Features=EXPORT



proponuję bys nie szedł ta drogą a raczej tą ścieżką ... dawca oczywiście , że tak i tylko tak ale nie taki wiekowy ,,,, nie taki stary .... szukaj uszkodzonego ale z następnej epoki .

Narobisz się i jak wejdziesz do środka to będzie jak w starej tratwie ... szkoda chyba czasu ...

Moim zdaniem dawca do kampera powinien być max stary z 1995 roku a jak się ustrzeli coś z 2000 to juz mucha nie siada :bigok

Warto poszukać , okazje są .....

silny - 2013-01-16, 18:35

tylko dawca , ja kupilem 2005 rok lekkiego rozbitka nie do naprawy za 7 kola i srodek az zal bylo psuc , pachnialo nowoscia
inhalt - 2013-01-16, 19:46

Jaką macie technikę poszukiwań i zakupu takiego rozbitka-dawcy?
eBay? Allegro? jakieś aukcje ubezpieczalni - gdzie takowe można obejrzeć?
Jakoś w kraju nie widziałem do kupienia nic ciekawego. Zaledwie kilka sztuk bitych na allegro, ale drogie i raczej handlarze chcą je sprzedać komuś myślącego nad naprawą i eksploatowaniem.
Może ktoś podrzucić miejsce zakupu rozbitych przyczep?

CORONAVIRUS - 2013-01-16, 20:09

inhalt napisał/a:

Może ktoś podrzucić miejsce zakupu rozbitych przyczep?


jedna kupiłem u Meyera k/Chojnic ale to był fart .... następna w Niemczech z mobile.de w warsztacie , który przypadkiem taką cepę u siebie miał ...
okazje są też na ebay na wyspie - okazje potężne - tylko ten transport....
trzeba szukać ale warto ... a wszystkie składy takich sprzętów w PL mają na stanie kiłe i mogiłę ... szkoda czasu na oglądanie... :evil:

GOSIAARCADARKA - 2013-01-16, 20:14

Stoi u nas szwedzka przyczepa polar 550, nadaje się idealnie na dawcę. Kuchnia ze zlewem i piekarnikiem, kompletna łazienka z toaletą i prysznicem, wszystkie szafki, lodówka a nawet ma ogrzewanie gazowo-elektryczne primus. Oczywiście okna wszystkie i całe.
Jest wyrejestrowana - rocznik 1994.
Cena do uzgodnienia w zależności co komu potrzebne. :lol:

Donat - 2013-01-16, 20:30

Ile cenicie za całość??
a ile za całe wnętrze z szybami bez skorupy i ramy?

silny - 2013-01-16, 21:51

ja jeszcze w sprawie poszukiwan .

szukalem na wielkich portalach gdzie za trupa placi sie jak za zboze a znalazlem na lokalnym internetowym LMie , na szrocie z ciezarowkami.

jak zaczolem sie targowac to gosc odwrucil sie do mnie d--- dajac do zrozumienia ze nie kupuje konia i targow nie ma :-P :haha: :spoko

IAAN - 2013-01-16, 22:56

a podpowiedzcie mi jak taką przyczepę bez papierów (dowodu rejestracyjnego )przyprowadzić do kraju czy na lawecie ciągniętej za busem da się u mnie w dowodzie na haku tylko 2000kg
czy można w jakiś sposób na kołach

CORONAVIRUS - 2013-01-16, 23:04

laweta waży 600 kg więc na dawcę masz 1400 zapasu ... spoko się mieścisz i w PL to najlepsze rozwiązanie :bajer

z wyspy możesz ciągnąć za sobą ale tylko autem zarejestrowanym na wyspie ( mówimy o cepie bez papierów)

z Niemiec to prościzna , za 90 euro kupujesz blachy z żółtym paskiem na 5 dni , sam wypełniasz dowód rejestracyjny długopisem ( wpisujesz VIN) i jedziesz do domu ...

OMEGA - 2013-01-17, 19:01

No name napisał/a:
Niemiec to prościzna , za 90 euro kupujesz blachy z żółtym paskiem na 5 dni , sam wypełniasz dowód rejestracyjny długopisem ( wpisujesz VIN) i jedziesz do domu ...


ale przyczepa bądz auto musi mieć ważny TUW /przegląd / jeśli jedzie na kołach .

CORONAVIRUS - 2013-01-17, 20:52

w Niemczech nie musi jeśli przyczepisz do cepy lub auta tablice z żółtym paskiem ... przegląd musi być jeśli chcesz kupić tablice celne na 15 lub 30 dni z paskiem czerwonym :-P
Ducaciak - 2013-01-18, 15:59

No name mam pytanko
ile jest miejsca pod podłogą w Daily?
chodzi mi o sam tył zmieszczą sie tam zbiorniki na wode czy rama jest jakoś ułożona że sie nie da?
mysle o wersji max długiej tam od tylnej osi i mostu jest jakieś 80cm do tylnej belki i myśle czy da sie tam upchać zbiorniki?

CORONAVIRUS - 2013-01-18, 17:10

od tylnego mostu do ściany tylnej masz ok 150 cm wolnej przestrzeni , są poprzeczki łączące ramę ale nie przeszkadzają w adaptacji i zagospodarowaniu . Pamietaj , że to spory zwis i nie warto tam , ku tyłowi za bardzo "wklejać" sprzetów w podłogę .

Bedziesz oglądał to zwracaj uwagę na stan ramy i podwozia , chodzi o rdzę i pęknięcia ramy ... iveco "s" ma cieńszą ramę od"c" co nie znaczy , że użytkownicy nie pakują do nich po kilka ton zamiast dopuszczalnych kg ... ramy w "s" lubią pękać przed mostem ...

Bolączką w "s" jest zawieszenie zbiornika paliwa . Nie dość , że nisko to jeszcze ma takie obniżenie w które zawsze się ładuje krawężnikami ... nie jeden przetarł aż ciekło no i wygląda to kiepsko bo tylko 10 cm od asfaltu ... przerobiłem mocowanie podnosząc zbiornik 6 cm i teraz jest ok .

Ducaciak - 2013-01-19, 17:00

dzięki za ważne informacje.

znalazłem fajnego w Elblągu ale ode mnie to ponad 550km:(

kodi - 2013-01-19, 18:30

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy na tym forum bo do tej pory walczę z przyczepą.
No name, vel ... zaraził mnie Iveco na forum karawaning a z racji tego, że mieszkam od kolegi niedaleko to również szukam takiego auta w podobnej cenie jak zapodałeś Ducaciak.
Też go widziałem i się zastanawiam czy jechać go oglądać. Z trójmiasta mam znacznie bliżej. ;) , tylko jakoś nieufnie na niego patrzę. Jakoś za dobrze wygląda jak na ten rocznik.
Śledzę temat z dużą uwagą i pozdrawiam.

CORONAVIRUS - 2013-01-19, 20:11

Ja po swojego pojechałem na samo południe Polski ... wiedziałem , że wszystko nie będzie cacy i nie było ale gdybym miał szukać ideału to pewnie do dziś bym sapał nad netem i popadał we flustracje .... to nie są auta od starszej, niepalącej pani , używającej go tylko raz w tygodniu jadąc na ryneczek 3 km dalej .... iveco to woły robocze . Jako nowe auta były sporo droższe od ducato i ten , który kupował iveco wiedział , że tą różnicę w cenie wyciśnie z fury i to nie raz ale kilka razy... Mimo tego ten model podołał i teraz czeka na godziwą emeryturkęi kamperową :-P Więc kupujcie i już do roboty bo wiosna idzie ( no gdzieś tam już jest :lol: ).
Ducaciak - 2013-01-20, 10:29

witaj
Kodi z tego co rozmawiałem z tym gościem z Elblaga to samochód jest sprowadzony w 2011r ale do tej pory nie jest zarejestrowany?
i jest jak przyznał sie własciciel po uderzeniu z prwaej strony za drzwiami kierowcy nawet widać to na zdjęciach.
podobno niezbyt dobrze zrobione - dziwie sie ze nie wymienili całej sciany tylko szpachlowali.
ale podobno zawieszenie ma po wymianie.
dziwne tylko że te auto od pół roku nie może go sprzedać.

mysle czy poprostu jak zawsze nie pojechać po samochód do Niemiec :)

kodi - 2013-01-20, 11:09

Dzięki za info. Ja nawet nie dzwoniłem bo jak wytłumaczyć przebieg 150tys i wymienione cale zawieszenie. Kpina na całego.
Zatem życzę Ci znalezienie tego jedynego. :wyszczerzony:

Osobiście szukam (tylko Iveco), ale nie ma pośpiechu w moim przypadku. Założyłem sobie, że te wakacje z przyczepą a kolejne (2014) to kamper na bazie Iveco. Daje sobie rok, aby zrobić małe jak na moje możliwości "dzieło sztuki".
Trzymam kciuki i czekam na udany finał.

No name - nie kuś chłopie. Ja to oglądam ze wszystkich stron i ciężko się zdecydować. Gdybyś Ty mi coś zaproponował to pewnie łatwiej byłoby mi się zdecydować.

Pozdr

eler1 - 2013-01-20, 22:19

kodi napisał/a:
Ja nawet nie dzwoniłem bo jak wytłumaczyć przebieg 150tys i wymienione cale zawieszenie
daily to całkiem możliwe nawet przed 100 tys.
Ducaciak - 2013-01-23, 12:33

witam
No name jaki masz układ w swoim Iveco?
mam na oku model z Angli juz po przeróbce

CORONAVIRUS - 2013-01-23, 17:38

z całym szacunkiemdla Anglików ale chciałbym zobaczyć fajnie zrobione iveco i jeszcze by nie kosztowało 15 000 funciorów ... pokaż jak możesz .

Układ tradycyjny tyle , że za IIrzędem mam łazienkę z wysokim brodzikiem 80X80 kabina , oddzielny i za nim kibelek ( nie chodzi się po brodziku by się wysikać :lol:

poprzeczne wyrko na samym końcu na wyskokości 70 cm

Ducaciak - 2013-01-23, 18:58

dzięki za infoo
po przeróbce maiałem na myśli że już kierownica została przełożona i że polskie blachy,

OskarZ - 2013-01-23, 19:01

Witam,
zerknij na moj profil, zrobilem zabudowe sprintera, co prawda nie max, ale moze byc inspiracją, a co do spalania to moje minimum 8,4 L, ale 100 km/h to tylko jak wyprzedzalem bylo :)

pozdr i zycze szerokości na drodze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group