| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - kamperek Andrzeja
Andrzej Wielowski - 2012-11-04, 22:55 Temat postu: kamperek Andrzeja
| Andrzej Wielowski napisał/a: | Witam!
Jakiś czas temu prosiłem o poradę w przebudowie Fiata Ducato. Dzisiaj już mogę podzielić się doświadczeniem zdobytym podczas mojej pracy nad realizacją moich marzeń. Uwzględniłem wszystkie otrzymane rady, dodałem moje doświadczenie i coś mi wyszło. W trakcie budowy kampera odbyłem kilka mniejszych wypadów, aż pusciłem się w większą podróż. Przejechałem 14 krajów Europy dojeżdżając aż do Grecji, po drodze była również Albania 500 km. Jak mi się uda dołączę zdjęcia z budowy campera.
Pozdrawiam
Andrzej |
Dokładam kilka zdjęć, jest w nich bałagan. Wyjazdy poganiały i dlatego są np. zasłonki. Jak się zrobi ciepło wezmę się do dalszej pracy.
MILUŚ - 2012-11-04, 23:02
sator - 2012-11-05, 00:33
| Andrzej Wielowski napisał/a: | | Andrzej Wielowski, |
załóż nowy wątek i opisz swoje doświadczenia załączając zdjęcia.
Andrzej Wielowski - 2013-01-03, 23:48
| sator napisał/a: | [quote="Andrzej Wielowski
załóż nowy wątek i opisz swoje doświadczenia załączając zdjęcia. | Poradź jak to zrobić.
Pozdrawiam
gino - 2013-01-03, 23:50
to już jest Twój temat
jarko_66 - 2013-01-09, 20:06
ja też jestem początkującym i na forum i budowniczym mam bazę Ducato 2009 izoterma.Jest to sredniak nie niszczę ocieplenia bo jest orginał Belg na razie mam szyberdach boczne okno w drzwiach łoże piętrowe i minusy co nie sprzyja farbom pozdro
Andrzej Wielowski - 2013-01-12, 19:34
Przebudowę Fiata Ducato rozpocząłem od ułożenia przewodów elektrycznych ( ponad 100 m)
z uwzględnieniem gniazdek 12V i 220V oraz połączenia dwóch akumulatorów.
Lampy oświetleniowe jarzeniowe za niewielkie pieniądze kupiłem w sklepie żeglarskim.
Zapoznając się w nim z wieloma akcesoriami doszedłem do wniosku, że mogę sporo ich
wykorzystać w wyposażeniu kampera. Długo zastanawiałem się nad ociepleniem kampera,
ostatecznie zdecydowałem się na niedrogie karimaty 10mm, którymi to wykleiłem całe wnętrze.
Ułożyłem dwie warstwy, ponieważ dało mi to możliwość wyrównania powierzchni i wystarczającą
grubość ocieplenia.Podłogę również wyłożyłem karimatą i sklejką 10 mm. Podłoga jest sztywna
i nie wygina się pod 90 kg stopą.
Poradziłem sobie również z ogrzewaniem. Wybrałem Webasto i sam podłączyłem je do zbiornika
samochodowego z olejem napędowym. Dziś mogę powiedzieć, że była to trafna decyzja, ogrzewanie zdało egzamin,
grzeje bardzo dobrze i nie będę się martwił o brak paliwa.(GAZ)
Ścianki wykonałem ze sklejki grubości 3,5 mm, sklejając z listewkami dwie warstwy, tak by grubość ścianki
wynosiła 18mm. Szafki podwieszane zamontowałem ,właściwie bez śrub a waga ich to ok. 3 kg.
Przy projektowaniu zabudowy cały czas zwracałem uwagę na ciężar materiałów.
W aneksie kuchennym zamontowałem zlew ze stali nierdzewnej z wmontowanym palnikiem gazowym,
który również kupiłem w sklepie żeglarskim. Akumulator samochodowy połączyłem z drugim akumulatorem
specjalnym separatorem z jachtów (sprawdza się). Na tylnych drzwiach auta zamontowałem
firmowy bagażnik rowerowy, a na haku umieściłem box Westfalia, który powięszył mi powierzchnię
bagażową. Na wiosnę 2013 będę montował na dachu solar z przetwornicą na 230V.
Wszystko mam przygotowane, tylko zamontować.
i połączyć z istniejącą instalacją 230V, którą to łączę się z instalacją 230 V na kempingach.
Po podróży i doświadczeniu w ciepłych krajach postanowiłem wymienić okna w tylnych drzwiach.
okazało się, że wywietrzniki w suficie to za mało, musi być przewiew.
Bardzo cieszy mnie niewielki ciężar auta, co ma bezpośredni wpływ na spalanie i przyśpieszenie.
Jazda w Greckich i nie tylko górach okazała się bezproblemowa.
Po przejechaniu 6 tys. km, a wtym 14 krajów Fiat spalił 8,4 l/100km. To tyle, co mogłem opisać.
Chętnie podzielę się swoim doświadczeniem i udzielę wszelkich informacji o przebudowie mojego samochodu.
maszakow - 2013-01-12, 20:00
| Andrzej Wielowski napisał/a: | Długo zastanawiałem się nad ociepleniem kampera,
ostatecznie zdecydowałem się na niedrogie karimaty 10mm, którymi to wykleiłem całe wnętrze. |
Zgadza się, tanie rozwiązanie - jeszcze tańsze jakbyś kupił taka piankę w rolce i ciął na swoje potrzeby. Jest jedno ALE - to jest tania pianka poliuretanowa i będzie chłonęła wodę.
Sprawdź jej stan za parę lat żebyś się potem nie zdziwił że coś ci zaczyna śmierdzieć lub kwitnąć.
Andrzej Wielowski - 2013-01-12, 21:21
| maszakow napisał/a: | | Andrzej Wielowski napisał/a: | Długo zastanawiałem się nad ociepleniem kampera,
ostatecznie zdecydowałem się na niedrogie karimaty 10mm, którymi to wykleiłem całe wnętrze. |
Zgadza się, tanie rozwiązanie - jeszcze tańsze jakbyś kupił taka piankę w rolce i ciął na swoje potrzeby. Jest jedno ALE - to jest tania pianka poliuretanowa i będzie chłonęła wodę.
Sprawdź jej stan za parę lat żebyś się potem nie zdziwił że coś ci zaczyna śmierdzieć lub kwitnąć. |
Temat ten przerobiłem od A do Z. Moja karimata ma komory zamknięte i jest to pianka, którą owija się rury ciepłownicze, więc napewno nie nabierze wody.Przed przyklejeniem wrzuciłem kawałek karimaty do wiadra z wodą, upewniając się, czy nie naciąga wody. Mam więc gwarancję na wiele lat.
CORONAVIRUS - 2013-01-12, 21:51
Kolego...prosimy o fotki my tu wzrokowcami jesteśmy
maszakow - 2013-01-12, 22:57
ADAM... pierwsze poważne opady śniegu na Wybrzeżu a ty już kurzej ślepoty dostałeś ?? Zobacz co masz w pierwszym poście
Camptramp - 2013-01-13, 09:26
| maszakow napisał/a: | | Zobacz co masz w pierwszym poście |
Mało tych fotografii i są z czasów budowy. Chciałbym zobaczyć jak wygląda gotowe dzieło.
Andrzej Wielowski - 2013-03-03, 23:09
[quote="Andrzej Wielowski"]Przebudowa Fiata Ducato w linku
CORONAVIRUS - 2013-03-03, 23:25
Jaki jest współczynnik przenikalności cieplnej 10 mm materiału użytego przez Ciebie do izolacji ścian ???
marmur - 2013-03-03, 23:31
Daj więcej zdjęć, z chęcią pooglądamy i nauczymy się czegoś. Ja też zabudowuję Ducato.
waldirs - 2013-03-04, 00:34
Także chciałbym zobaczyć gotowy produkt - najlepiej w realu bo mógłbym do Ciebie do Polic podjechać. Proszę o kilka finalnych foto.
Andrzej Wielowski - 2013-03-04, 19:41
| No name napisał/a: | | Jaki jest współczynnik przenikalności cieplnej 10 mm materiału użytego przez Ciebie do izolacji ścian ??? |
Napisałem że położyłem dwie warstwy, w kolorach również to widać.
Pozdrawiam
CORONAVIRUS - 2013-03-04, 20:25
| Andrzej Wielowski napisał/a: | | No name napisał/a: | | Jaki jest współczynnik przenikalności cieplnej 10 mm materiału użytego przez Ciebie do izolacji ścian ??? |
Napisałem że położyłem dwie warstwy, w kolorach również to widać.
Pozdrawiam |
no to i ja sobie dodam co trzeba ale nie wiem co mam dodawać ....
maszakow - 2013-03-07, 19:06
Adaś - to jest zadanie na logikę, nie na matematykę . kolega napisał że to są karimaty ...
NIedaleko masz centrum handlowe poszukaj najprostszych i zobacz z czego są zrobione zakładam wstępnie że z pianki PE bo jest najtańsza. DO wyboru jest jeszcze pianka EVA.
Jak poszukasz tych lepszych to na ich metkach wyczytasz znacznie więcej potrzebnych ci informacji
nastęnie sprawdzasz w parametrach jaka jest gęstość pianki i jest współczynnik prznikalności cieplnej:)
i fertig. Dasz radę
CORONAVIRUS - 2013-03-07, 19:40
się mi nie chce... widać gość sam nie wie jaką sobie sprawił izolację
silny - 2013-03-07, 20:21
no ale niemily za to do niego nie powinnes byc. zrobil izolacje , ma , dziala czyli izoluje a ty sie czepiasz
CORONAVIRUS - 2013-03-07, 20:25
przesadzasz.... Ty nigdy nikogo nie pytasz o coś co ma ? przesadzasz ...
maszakow - 2013-03-07, 23:26
Adam - Andrzej poszedł dość prostą drogą. Kupił najtaniej jak było można pianke polietylenową sieciowaną o dużej gęstości i na dodatek pociętą na określone kawałki. Jak korzystałeś z karimaty to wiesz na co ją stać i że to działa - jak wyśpisz się w namiocie to na blachach jako izolacja też się powinna sprawdzić. CO on ci ma powiedzieć jak nie ma tych danych...Wyluzuj
PIanek na necie jest dużo i mozesz sporo poczytać na ich temat. Do normalnej pianki możesz dołożyć jeszcze na tą karimatę ze 20% do parametrów izolacyjnych i myślę ze nie pomylisz się zbytnio.
Ja kupiłem pianki PES z klejem i w sumie .. przepłaciłem gdybym się tak nie napalił na ta izolację myśłę ze też tapetowałbym wóz karimatą. a już na pewno wiem że z warstwy kleju bym rezygnował przy zakupie wużych ilości w rolkach
CORONAVIRUS - 2013-03-08, 07:56
już mnie nie obchodzi ten współczynnik ...
Andrzej Wielowski - 2013-03-09, 00:39
| gino napisał/a: | to już jest Twój temat |
Witaj
Poradź jak wpisać link do zdjęć w Google pod kreską jak u Ciebie. "Jeśli ktoś prosi..."
Pozdrawiam
Dzięki, nastąpiło czary mary.
silny - 2013-03-09, 06:16
maszakow - na forum jestes ? bo na forum nie ma adama ktory pisze w tym temacie
Andrzej - przez okna szklane zimowe wyjazdy nie sa klopotliwe
mysle o skraplaniu wody
SlawekEwa - 2013-03-09, 07:28
| majsterek napisał/a: | | bo na forum nie ma adama ktory pisze w tym temacie |
Jak nie ma jak jest
Andrzej Wielowski - 2013-03-09, 15:09
Wywołany zostałem do dokładniejszego opisu ocieplenia, które wykonałem w swoim Fiacie Ducato. Po wielu rozmowach z osobami od ociepleń i zapoznaniu się, co jest dostępne na rynku i w firmie Reimo, zdecydowałem się na ocieplenie matą do ociepleń rur ciepłowniczych. Zakupiłem 20 m maty produkcji niemieckiej w firmie specjalizującej się materiałami do ociepleń. Posiadali oni również klej do maty odporny na 145 stopni. Klej ten okazał się bardzo dobry przy nakładaniu i jeszcze lepszy przy klejeniu maty do blachy. Matą tą wykleiłem jedną warstwę samochodu, bardzo fajnie wyklejało się przestrzenie trudno dostępne. Przyglądając się tej macie szarego koloru doszedłem do wniosku, że jest to to samo, co produkuje polski firma i sprzedaje również jako karimaty. Ponieważ zaopatruję się tam w karimaty do swojego sklepu sportowego, więc zakupiłem je w hurcie.
Używając poprzedniego kleju okleiłem drugą warstwę (kolor zielony), wyrównując wszystkie szczeliny. Tak osiągnąłem wyklejoną całą płaszczyznę. Maty te mają komory zamknięte, tak więc nie nabierają wody, są lekkie i elastyczne. Są idealnym materiałem do wyklejania samochodu. Wspomnieć mogę, że posiadam na stanie styrodur, ale po przymiarkach zrezygnowałem z niego, tak samo, jak z waty. Przy moim ociepleniu uwzględniłem również delatację powietrza na suficie pod blachą, jest to przecież bardzo istotne. Czy osiągnąłem dobry rezultat, okaże się w użytkowaniu, ale jeżdżąc w temperaturach greckich przy około 35 stopni czuć było izolację. W niskich temperaturach najmniejsze Webasto daje mi swobodnie 20 st. Jestem lepszym mówcą jak pisarzem dlatego chętnie przekażę więcej informacji osobiście lub telefonicznie. Będę w tym roku na zlocie na Targach Poznańskich 5-7 kwietnia.
Pozdrawiam
sator - 2013-03-10, 22:44
a jakiś link do netu podasz?
maszakow - 2013-03-11, 21:17
| majsterek napisał/a: | maszakow - na forum jestes ? bo na forum nie ma adama ktory pisze w tym temacie |
majsterek....jak ty czytasz te posty że się jeszcze nie domyśliłeś...
Andrzeju - możesz sprecyzować czym kleiłeś maty ? nazwa, fotka kleju ? Wszyscyśmy ciekawi bo już różne propozycje padały.
Z moich doświadczeń - jedna sekcja dachu gdzie miałem przyklejona piankę do dachu bez żadnych dodatkowych przytrzymań i wzmocnień, dodatkowo jeszcze na niej była alu-pe-alu - odpadła mi po roku. klej nie wytrzymał naprężeń...w niektóych wytrzymał ale nie wytrzymał lamersko położony lakier
Wniosek - wersje samoklejące pianek nadają się na podłogę i ściany ale dach trzeba kombinować lepsze lepidła.
Andrzej Wielowski - 2013-03-11, 22:31
| maszakow napisał/a: | | majsterek napisał/a: | maszakow - na forum jestes ? bo na forum nie ma adama ktory pisze w tym temacie |
majsterek....jak ty czytasz te posty że się jeszcze nie domyśliłeś...
Andrzeju - możesz sprecyzować czym kleiłeś maty ? nazwa, fotka kleju ? Wszyscyśmy ciekawi bo już różne propozycje padały.
Z moich doświadczeń - jedna sekcja dachu gdzie miałem przyklejona piankę do dachu bez żadnych dodatkowych przytrzymań i wzmocnień, dodatkowo jeszcze na niej była alu-pe-alu - odpadła mi po roku. klej nie wytrzymał naprężeń...w niektóych wytrzymał ale nie wytrzymał lamersko położony lakier
Wniosek - wersje samoklejące pianek nadają się na podłogę i ściany ale dach trzeba kombinować lepsze lepidła. |
Witam
Klej Armaflex kupiłem w firmie deka.szczecin.pl , poczytaj tam o nim.
Pozdrawiam
Andrzej Wielowski - 2013-04-23, 20:02
Zakończyłem kolejny etap pracy.
silny - 2013-04-23, 20:36
nie wiem dlaczego kolega jak wielu budowniczych na forum zainstalowal ladowarke ktora kazdorazowo trzeba nacisnac zeby rozpoczela ladowanie , bo taka widac na zdjeciu.
CETEK rozpoczyna ladowanie po podlaczeniu do pradu i do startu wystarczy mu prad z akumulatora jako informacji ze nalezy rozpoczac ladowanie bez zadnych pstryczkow -elektryczkow
marmur - 2013-04-23, 20:46
Majsterku.
Wszystko fajnie tylko że CTEK kosztuje ze 4 razy tyle co ten Lidlowy. Może więc warto czasami nacisnąć guziczek a nadwyżkę mieć na piwko.
Andrzej Wielowski - 2013-04-23, 20:59
No właśnie jeśli podasz cenę i gdzie go można kupić to zastanowię się nad wymianą.
Ten sam wpadł mi w oko, no i nie jest taki zły. Ponad to na początku przebudowy wydawało mi się że będę spokojnie się bawił a tu wyjazdy gonią wyjazdy.
turystasj - 2013-04-24, 22:31
Jeśli chodzi o ładowarkę tutaj jest w niezłej cenie:
http://www.jula.pl/adowar...1-2-90ah-608084
Ja kupiłem tutaj:
http://www.4na4.pl/artyku...stu-auto-swiat/
marmur - 2013-04-24, 22:48
Ten CTEK z Juli jet w dobrej cenie.
Ja kupiłem EXIDE 12/7 za 280 PLN.
Całkowicie bezobsługowy, obsługuje akumulatory do 180 Ah. Ładuje prądem 7A - sprawdzone.
silny - 2013-04-25, 15:09
ale te ktore prezentujecie nie startuja samodzielnie . ja mam taki ktory sam startuje , wylancza sie po naladowaniu i monitoruje stan .
placilem cos kolo 300 zl i dla mnie bomba
marmur - 2013-04-25, 15:56
Zapewniam Cię. że mój startuje sam. Guzikiem zmieniasz jedynie tryb pracy.
silny - 2013-04-25, 17:05
Andrzej Wielowski - 2013-07-04, 20:25
Kolejny moj pomysł. Mały ale na zimne dni, kołdry mi się mieszczą.
piotr1 - 2013-07-04, 20:44
Co to jest może inne zdjęcia
SlawekEwa - 2013-07-04, 20:47
Na taki box potrzebna jest tablica ostrzegawcza?
Andrzej Wielowski - 2013-07-11, 19:53
Box ten zamontowałem na haku samochodu, do którego przykręciłem własnoręcznie wykonany uchwyt boxu. Box ma w sobie zatrzask pozwalający na bardzo prosty montaż.
Nie przekracza on 50 cm od obrysu auta, tak więc nie potrzebna jest tablica ostrzegawcza. Ja jednak profilaktycznie zamontowałem czerwone światło ostrzegawcze i podłączyłem je do gniazda na haku. W rezultacie wyszło to bardzo fajnie w zestawieniu z bagażnikiem rowerowym.
Andrzej Wielowski - 2013-07-13, 16:13
Kolejny etap prac zakończony. Pewnie ciekawością będzie mój laminat na szafce.
Andrzej Wielowski - 2013-08-08, 15:03
Jeszcze jedno zdjęcie.
Wycinałem dziurę na gniazdko elektryczne i miło byłem zaskoczony.
Ściana jak na obrazku a minęło 1,5 roku.
Pozdrawiam
Andrzej Wielowski - 2014-04-19, 13:58
Jeszcze jeden zrealizowany pomysł.
Andrzej Wielowski - 2014-06-08, 22:17
Udało mi się zainstalować w samochodzie odbiornik TV SAT Ferguson MINI na 12V.
Odbiera on SAT na karty i bez kart. Talerz przykręciłem do haka i po krótkim i wygodnym ustawieniu złapałem satelitę. Zobaczymy jak się sprawdzi na wyprawach.
piotr1 - 2014-06-08, 22:47
| Andrzej Wielowski napisał/a: | Udało mi się zainstalować w samochodzie odbiornik TV SAT Ferguson MINI na 12V.
Odbiera on SAT na karty i bez kart. Talerz przykręciłem do haka i po krótkim i wygodnym ustawieniu złapałem satelitę. Zobaczymy jak się sprawdzi na wyprawach. |
Może lepiej wolnostojący niż na haku
|
|