YoYoYo - teraz spoko - 2013-01-10, 20:15 Temat postu: Kategoria Thttp://www.youtube.com/wa..._132-IvK_FfC3cd
Co wiadomo o za i przeciw jeśli chodzi o przepisy co do kamperowania z kategorią T.
Nadmieniam że widziałem już traktorki szybkie komfortowe i rejestrowane na 3 osoby.
Nadmieniam że mam T i taki projekt też chodzi mi po głowie .
http://izismile.com/2013/...ls_13_pics.htmlDonat - 2013-01-10, 20:33 Taki zielony traktorek wyprzedzałem dwa lata temu na autostradzie w niemczech, sprawdzałem dokładnie zrównując moją prędkość z nim i małe zaskoczenie - na liczniku 120 km/h. Jak to kilkakrotnie opowiadałem to nikt nie chciał wierzyć a mam świadka który ze mną wtedy jechał :-)MILUŚ - 2013-01-10, 20:44 A może taki ........... ma nawet markę kamperową :
http://www.youtube.com/watch?v=HnI6ztUJJVMmaszakow - 2013-01-10, 21:23 O ŻESZ W MORDĘ... ALE ŚLICZNY...silny - 2013-01-10, 21:41 a silnik ma napewno ECO , benzyna + gaz jarko_66 - 2013-02-05, 18:37 Kolego czy zdajesz sobie sprawę ile taki ciągnik może kosztowac zagraj w lotto jak wygrasz wrócimy do tematu emicargo - 2013-02-05, 22:07 Jak do tej pory najszybszy seryjnie produkowany ciągnik rolniczy - ok 80km/h . Pneumatyczne zawieszenie czterech kół, ABS, tarczowe suche hamulce. Zużycie paliwa ok 20l/h w transporcie. Marzenie każdego miłośnika turystyki kamperowej .
https://www.youtube.com/watch?v=eD53PYYKBj0Cyryl - 2013-02-06, 05:41 jak to będzie pod względem prawnym trzeba się zastanowić, bo kat. T zezwala na prowadznie:
"ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami);"
natomiast w prawie o ruchu drogowym definicja ciągnika rolniczego brzmi tak:
"pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych"
a pojazd wolnobieżny:
"pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego"
więc odpada pojazd wolnobieżny, ale ciągnik rolniczy może być.
ale są dalsze konsekwencje, przede wszystkim musisz pamiętać, że:
"Prawo jazdy, z wyjątkiem prawa jazdy kategorii T, uprawnia do kierowania określonym w nim pojazdem w ruchu międzynarodowym",
czyli jeżeli chcesz prowadzić ciągnik rolniczy z prawem jazdy kat. T to tylko w kraju.
moim zdaniem prostsze jest zrobinie prawa jazdy kat. B+E i to jest wystarczające bo kat. B zezwala na kierowanie między innymi: "ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym", a kat. E z przyczepą lub przyczepami oraz zezwoli na prowadzenie takiego zespołu pojazdów o jakim myślisz za graniczami PL.
miałem parę osób posiadających kat. T, a robiących właśnie E do B wyjeżdżających za granicę do pracy w rolnictwie.
jakieś 15 lat temu wyprzedzałem na autostradzie w okolicy Bohum ciągnik rolniczy jadący około 80km/h, było to dla mnie (ciągnik rolniczy kojarzył mi się w tamtym czasie z Ursusem C-330) szokiem, więc pamiętam do dzisiaj.YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-06, 17:09
jarko_66 napisał/a:
ile taki ciągnik może kosztować
Cyrk ciąga artystom przyczepy 60/tkami , tak tak ten ciągnik to ... ,
ale przyczepy to prosto z US a i na boki się rozsuwają .
Artyści jeżdżą osobówkami .
Moja też ma T . YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-06, 17:11 Za ciągnik OC to chyba jakieś 40 zł .Cyryl - 2013-02-06, 19:36 no tak, ale oddasz z nawiązką w zużyciu paliwa.YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-06, 21:43 Może za to mobildomek mógłby ważyć ile sam by chciał YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-06, 22:04 YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-06, 22:17
Cyryl napisał/a:
no tak, ale oddasz z nawiązką w zużyciu paliwa.
T upoważnia do ciągnięcia dwóch przyczep dwuosiowych , toż to może być niemal osiedle . jarko_66 - 2013-02-08, 09:34 Kolego YoYoYo ja wiem ile kosztuje pytam czy TY wiesz. Mam kategorię T i posiadam kilka ciągników . po pierwsze nie wiedziesz tym na autostrady. po Polsce to jeszcze można jeżdzic bo autostrad brak.Jeżeli marzy Ci się 60 to jeżdzi to 25km na godzinę nie jest resorowana (sztywna) i nie wyciszona po 3 godzinach jazdy po drodze boli wszystko.a przyzwoity ciągnik to koszt od 150 000 w górę a więc pomyśl Cyryl - 2013-02-08, 18:20
jarko_66 napisał/a:
...po pierwsze nie wiedziesz tym na autostrady...
a dlaczego?
"autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep;"
a ciągnik rolniczy to jak zacytowałem wcześniej to pojazd silnikowy i nie ma prawnego ograniczenia prędkości, więc teoretycznie można. jak wspominałem widziałem nawet w Niemczech traktor na autostradzie, ale taki szybki.
z resztą całkowicie się zgadzam, aby ciągnik rolniczy jeździł z prędkościami do zaakceptowania, aby z np. z Górnego Śląska nad morze nie jechać tydzień, wymagałby przeróbek, co w przypadku pojazdu wartego niezłego kampera, to w sumie z ceną tak szacuję na 200-300tyś zł.
co do zawieszenia, częściowo to rekompensuje to niskociśnieniowe ogumienie oraz fotel na poduszce powietrznej i jak się uprzeć nie wymagałoby to zmian.
ale trzeba się zastanowić, czy człowiek który wydał na sam ciągnik bez przyczepy 200-300tyś zł jest w stanie zaakceptować komfort wozu drabiniastego?
ale jest jeszcze jedna sprawa, o której nie mówiliśmy:
ciągnik jest zarejestrowany tylko na jedną osobę, wyjątkowo na dwie, natomiast aby przewozić więcej osób należałłoby je przewozić w przyczepie, a Art 63 zabrania przewożenia osób w przyczepach, chyba że prędkość jest ograniczona do 20km/h i osoby nie mogą stać, muszą być na miejscach siedzących, czyli ile osób tyle miejsc.
czyli jakby nie patrzeć nad morze w tydzień.seba1 - 2013-02-08, 18:42 Cyryl- ciągnik rolniczy to nie pojazd samochodowy.
Definicja:
pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;
szacuję na /.../300 tyś /.../
nad morze w tydzień /.../
to zależy od tego gdzie ma się domuś
Taki sprzęt wiele nie straci już wiele na wartości .YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-08, 19:20 NIGDY nie zgnije . jarko_66 - 2013-02-08, 20:47 YoYoYo ten ciągnik jedzie 40km/h . TUZ jeżeli się orientujesz służy do podwieszania maszyn.Naprawa byle czego to od tysiąca w górę .sprzęgło z dociskiem np 10 000zł. I ciągnik jest przystosowany do pracy w polu ,a nie jazdy po drogach(może jeżdzic i to się robi, ale tyko w tedy kiedy zmusza do tego sytuacja) POMYSŁ OGÓLNIE JEST TAKI- JAKBY KUPIC SAMOLOT ZDEMONTOWAC MU SKRZYDŁA I PRZEROBIC NA KAMPERA (DUŻO MIEJSCA W ŚRODKU no i napęd przerobic na koła) TYLKO ze względu że ma się licencję lotnika . A na autostradę to chyba widziałem zakaz wjazdu traktorów rolniczych ,to co widzieliście mogło przypominac traktor rolniczy ale na pewno nim nie było i na pewno potrzebne są inne uprawnienia nie tylko T Cyryl - 2013-02-08, 21:06 w fimie której pracowałem było kilka sztuk małych New Holland o mocy 140 i 170KM oraz parę większych Fendt o mocy 250KM.
zużycie paliwa oceniało się według motogodzin, małe około 7-9l/mh i duże 15-22l/mh w zależności od natężenia i rodzaju pracy, ale przy jeździe szosowej zużycie przewyższyłoby 2-3-krotnie zużycie kampera.SlawekEwa - 2013-02-08, 21:13
Cyryl napisał/a:
oraz parę większych Fendt o mocy 250KM.
Mój Fendt ma 122KM i pali 5l/mh YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-08, 23:38 Lubię takie klimaty... i małe wydatki
Ja się nie upieram ... ja marzę
I rozpoznaję temat
Traktor za 10000 .
Barak za 5 i witaj Ojczyzno Kochana !!!YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-09, 00:04
jarko_66 napisał/a:
sprzęgło z dociskiem np 10 000zł
Miałem prywatnie koparkę jednonaczyniową , ciężko pracowała 2 lata , nic nie padło .
Sprzedałem za naprawdę nieznacznie mniej jak dałem . Tylko dlatego że pośpiesznie no i pierwszy kupiec najlepszy .
Na tym niebieskim traktorku to może by i zmoczył nieco grosza , ale na tym czerwonym z ostatniej fotki na pewno nie .
A co do autostrad , ... , najlepszy bimberek jest za miedzą Cyryl - 2013-02-09, 05:31
SlawekEwa napisał/a:
Cyryl napisał/a:
oraz parę większych Fendt o mocy 250KM.
Mój Fendt ma 122KM i pali 5l/mh
większość z tych ciągników pracuje z takim czymś co się nazywa stabilizator WS (220-250) i wygląda to tak:
SlawekEwa - 2013-02-09, 07:11
Cyryl napisał/a:
większość z tych ciągników pracuje z takim czymś co się nazywa stabilizator WS (220-250) i wygląda to tak:
Ja o kamperku pisałem YoYoYo - teraz spoko - 2013-02-09, 16:49
SlawekEwa napisał/a:
Ja o kamperku pisałem
Cyryl - 2013-02-09, 16:55
SlawekEwa napisał/a:
Cyryl napisał/a:
większość z tych ciągników pracuje z takim czymś co się nazywa stabilizator WS (220-250) i wygląda to tak:
Ja o kamperku pisałem
sorry nie zajarzyłem, ale czy dzisiaj zimą nie marzysz o takiej gorącej pustyni?