Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - długosc campera a prowadzenie go i praktycznosc

b.boguslaw - 2013-01-24, 19:02
Temat postu: długosc campera a prowadzenie go i praktycznosc
Planuje w najbliższym czasie kupic campera dosc wygodnego na 5-6 osób i dla tego zastanawiam się nad długością auta.
Im dłuższy tym wygodniejszy w środku i tak dalej a im krótszy tym lepiej spisuje się w mieście i na kempingu.

Jestem dobrym kierowcą ale tak długimi autami nie jeździłem i nie mam pojęcia jak to w praktyce wygląda.

Na ile różni się prowadzenie campera o całkowitej długości 6,5metra a 7,3metra jak perkuje i wpisuje się w wąskie uliczki w które oczywiście jeszcze można wjechac camperem.

Dlaczego pytam:
sam mam wjazd na swoją posesje z wązkiej uliczki i prawde mówiąc jeżeli tył jest daleko od tylnej osi to moge zaczepic o drzewo i może 6,5 i 7,3 manewrują prawie tak samo a może w camperach każdy centymetr ma znaczenie.

to znaczy czy postawic na komfort czy na manewrowosc

papamila - 2013-01-24, 19:21

prowadząc kampera 6 czy 7,5 nie odczujesz róznicy
a mieszkajac to 25% miejsca wiecej
co do manewrowania to też nie problem bo długość auta (tych największych do 3,5)
jest realizowana nie zwisem a rozstawem osi, więc dłuzszy będzie ew. miał ciut gorszy skręt
moje auta jedno 7 a drugie 7,5m mają prawie jednakowy zwis a rózne rozstawy osi
:spoko

MAWI - 2013-01-24, 19:26

Sam jeżdżę kamperem o dł 8-9 m.Pisząc słowo "wąska uliczka "może to być 2 m a może 4m.To jest względne.Wiadomo ,że musisz wzmóc uwagą prowadząc dłuższy pojazd,niż krótszy, ale to chyba oczywiste.Jeśli sądzisz ,że jesteś dobrym kierowcą to na pewno dasz radę .Wiele ,zależy od modelu samochodu,czy ma dz tyłu tzw ."długi zwis" :lol: Ważne ile tył zachodzi przy zawracaniu.(zakręcaniu) :spoko :spoko :spoko
oli - 2013-01-24, 19:53