Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Dethleffs - Jak rozpoznać czy zabudowa jest zimowa czy nie?

vampirrr - 2013-01-25, 19:25
Temat postu: Jak rozpoznać czy zabudowa jest zimowa czy nie?
Cześć, tak jak w temacie. Chciał bym się dowiedzieć jak rozpoznać rodzaj zabudowy zimowe/całorocznej od zabudowy letniej?
Andrzej 73 - 2013-01-25, 19:44

Tak ogólnie i najprościej po podwójnej podłodze.

:spoko

HENRYCZEK - 2013-01-25, 21:01

Andrzej 73 napisał/a:
Tak ogólnie i najprościej po podwójnej podłodze.

:spoko


Ale tylko ,przy stanie wskazującym zero-zero. :haha:

koko - 2013-01-25, 21:08

czy grzane są zbiorniki wody
Banshee - 2013-01-26, 12:46

... sprawdzić powinno się czy przewody instalacji wodnej są poprowadzone pomiędzy podłogami
zazwyczaj wersje zimowe mają lepiej izolowane (grubsze ściany) okna itp.
w wersjach zimowych alkowa i inne miejsca sypialne są zazwyczaj podgrzewane powietrzem z ogrzewania (zależne dla danego typu pojazdu i wieku)

papamila - 2013-01-26, 16:28

Banshee napisał/a:
zazwyczaj wersje zimowe mają lepiej izolowane (grubsze ściany) okna itp.

jakie marki mają grubsze ściany?

Banshee napisał/a:
przewody instalacji wodnej są poprowadzone pomiędzy podłogami

instalacje są prowadzone w przestrzeniach nad podlogą, w bliskości kanałów grzewczych
pomiędzy podłogami jest umieszczony zbiornik wody szarej i dopływy do niego

Socale - 2013-01-26, 18:18

Jeśli na pokładzie jest grzejnik, jest to wersja letnia.
Jeśli jest agregat z CO wodnym, jest to zazwyczaj wersja całoroczna.

koko - 2013-01-26, 19:24

Fachowcy nie gadać głupot jaki grzejnik jaki agregat
ARCADARKA - 2013-01-26, 19:26

koko napisał/a:
Fachowcy nie gadać głupot jaki grzejnik jaki agregat


Oj tych fachowców :shock: to tutaj jest :haha: :haha: :haha:

mar78 - 2013-01-26, 19:34

Bardzo mi się podobają wszystkie rady :mrgreen: zatem oto przykład typowo zimowej zabudowy:
http://www.polskicaravani.../1752/contest/1

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :surf:

Socale - 2013-01-27, 22:33

ARCADARKA napisał/a:
koko napisał/a:
Fachowcy nie gadać głupot jaki grzejnik jaki agregat


Oj tych fachowców :shock: to tutaj jest :haha: :haha: :haha:


Oj tam oj tam...
Nie widziałem jeszcze zabudowy zimowej na zwykłym grzejniku.
Albo... rozwiejcie wątpliwości :)

Argo - 2013-01-27, 22:45

Socale napisał/a:
ARCADARKA napisał/a:
koko napisał/a:
Fachowcy nie gadać głupot jaki grzejnik jaki agregat


Oj tych fachowców :shock: to tutaj jest :haha: :haha: :haha:


Oj tam oj tam...
Nie widziałem jeszcze zabudowy zimowej na zwykłym grzejniku.
Albo... rozwiejcie wątpliwości :)

A jest jakaś zabudowa zimowa. Oprócz nazewnictwa Arctic i Polar pozostałe zabudowy posiadają pakiety bardziej lub mniej dostosowujące kampera do używania w warunkach zimowych.

Track222 - 2013-01-27, 22:45

Socale napisał/a:

.........................................Nie widziałem jeszcze zabudowy zimowej na zwykłym grzejniku.
Albo... rozwiejcie wątpliwości :)


A co to jest zwykły grzejnik?

koko - 2013-01-28, 08:36

Jeżeli w camperze widać grzejnik (kaloryfer) przeważnie w łazience tzn że zainstalowano ogrzewanie płynem najprawdopodobniej ALDE.
Nadmuchowe przeważnie Truma .
Obydwa stosowane w naszych camperach. Pojedyńcza podłoga może być również w camperach używanych zimą .
Ja twierdzę że wszystkie campery mogą być używane zimą trzeba tylko zadbać o instalacje wodną lub nie nalewać wody.
Bardziej zimowy(ogacony) zużyje mniej energii do ogrzania inny więcej ale we wszystkich
się prześpisz dodatkowo zasłonić okna i już OK

Neno - 2013-01-28, 10:12

Tak z ciekawości - ile średni ten zimowy jest cięższy od zwykłego ?
Ile ucieka nam w ten sposób załadunku z DMC ?
Pytam bo marzy mi się właśnie zimowy a z drugiej strony żal stracić 2 osoby z pokładu czy komfort zabrania "czegoś" :(

Camper Diem - 2013-01-28, 13:54

jako użytkownik kampera w wersji zimowej mogę z całą pewnością powiedzieć, że najważniejsza jest podwójna ogrzewana podłoga. nie miałem "zwykłego" kampera, ale jeździłem zimą z przyczepą (nawet przy -14). najbardziej dawał się we znaki chłód od podłogi.

podwójna podłoga czasami oznacza li tylko podwójną podłogę, jako dodatkową (powietrzną) warstwę izolacyjną- lepsze to niż nic, ale prawdziwa podwójna podłoga pozwala na schowanie w niej zbiorników (inaczej trzeba je umieścić w środku, kosztem powierzchni ładunkowej), można umieścić tam również całą instalację wodną i grzewczą. i mnóstwo gratów :)

ogrzewanie mam Trumy nadmuchowe, i o ile w małym aucie wystarczy, to do większego, jak moje, powinni w standardzie montować Alde, by ciepło było równomiernie rozprowadzane.

wielokrotnie słyszałem o lepszej izolacji ścian w kamperach zimowych, ktoś mi mówił, że jego poprzedni kamper tej samej marki miał grubsze ściany... niestety nie zweryfikowałem tego :oops:

nie wiem czy ktoś to rozwiązał, ale nawet w "zimowym" trzeba zadbać o butle gazowe i zawory, żeby nie zamarzły, bo ze względów bezpieczeństwa są odizolowane od kampera, wentylowane :(

jeśli idzie o różnice w wadze - masa własna zimowego kampera musi być większa, ale myślę, że to kwestia kilku procent :spoko

koko - 2013-01-28, 18:31

Jeżeli ściany są jednakowe to podłoga pojedyńcza może mieć nawet 7 cm a podwójna dolna ok 4cm górna górna ok 2-3cm
papamila - 2013-01-28, 19:10

obecnie w kamperach do 3,5t ściany i sufit są zasadniczo takiej samej grubości,
podłogi zimowe są grubsze, badz jest podwojna podłoga (z wolną przestrzenią pomiedzy)

Thom - 2013-01-28, 19:55

Ja mam Burstnera 532 Active w wersji Doppelboden czyli z podwójną zaizolowaną podłogą gdzie wbudowane i osłonięte są zbiorniki wody... porównywałem go z wersją (także Burstner) wyposażoną w normalną "gołą: podłogą... Faktycznie różnica jest w izolacji i zabudowie wszelkiego rodzaju przewodów i zbiorników... dodatkowo z tego co zauważyłem to dodatkowe otwory nawiewu w przestrzeń między "podłogami"...ściany porównywalne... okna podwójne w obu modelach takie same... :roll:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group