| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Jakie auto pod zabudowę kampera
waldirs - 2013-01-30, 01:23 Temat postu: Jakie auto pod zabudowę kampera Jeżdżę ponad 8 lat LT28 2,5TDI włąsnoręcznie zabudowanym. Czas pozyskać coś nowego tym bardziej, że to rocznik 2001.
Jestem w 99% zdecydowany na blaszaka do profesjonalnej zabudowy z różnych sprawdzonych dla mnie powodów. Więc mam dwa pytania do Szanownych Kolegów:
1. jakie autko kupić do zabudowy - moje oczekiwania to 110-120KM, średnia długość, wewnątrz wysoki na ok. 2m, klima, tempomat,elektryka, do 3,5t . Crafter trochę drogi - mam do wydania do 40.000 zł;
2. Komu i gdzie zlecić zabudowę: WC, prysznic, spanko dla 2 osób, lodówka, ciepła woda, ogrzewanie, sterowanie, drugi akumulator itp.
Proszę o pomoc
gino - 2013-01-30, 05:47
http://www.camperteam.pl/...t=14648&start=0
waldirs - 2013-01-30, 11:05
dzięki gino!
Nie chcę maxi tylko średniego, maksymalnie szeroki i wysoki na 2 m.
nercedes - 2013-01-30, 23:53
A czy chcesz mieć nowe wyposażenie czy używane
waldirs - 2013-01-31, 12:28
nie ma większego znaczenia - może być i używane.
Tylko ciągle pytam:
Co kupić pod zabudowę - jakie autko 3-4 letnie. Jaki typ i model?
DUCATO?
IVECO?
MASTER?
Chyba taka kolejność. Kto ma inne zdanie? Bardzo proszę o wypowiedź.
Chodzi o to aby: ok.110KM i więcej, klima, pełna elektryka, średni, wysoki
- aby wbudować łazienkę, WC (może być w łazience),wyrko 2 osoby (mam 175cm - czy w poprzek?), woda, kuchnia, lodówka, ogrzewanie gazowe, a może zbiornik na gaz???
maszakow - 2013-01-31, 19:52
waldirs posłuchaj uważnie.
Zamiast walić na forum takim głazem poczytaj uważnie wypowiedzi ludzi którzy poprzerabiali auta o które pytasz. Chociażby No name ma Iveco, Pancio przerabiał Ducato ..starsze ale przerobił.
Zbychu sprzedaje kótkiego MOvano (czyli bliźniak Mastera)...
Każdy miał inny punkt widzenia inne potrzeby i inny portfel - tak rzucone przez ciebie pytanie wywoła lawinę i przerzucanie się argumentami. nie rozwiąże twojego problemu.
Pytanie "jakie auto do przeróbki wybrać" padało wielokrotnie - i wielokrotnie były komentowane różnego typu modele. wystarczy torchę wysiłku i opcja "szukaj" na forum.
Swego czasu przerobiłeś LT i wziąłeś jedną z gorszych opcji bo każden inny doradziłby ci Ducato. MY nie odpowiemy ci na pytanie jaki chcesz mieć układ wnętrza czy bedzie ci wygodnie spać wzdłuż...
Ducato/Jumper/BOxer - Są tanie i szerokie ze sporą gamą silników do wyboru.
Iveco - Drogie ciężkie, węższe ale konstrukcja wytrzymała
MAster/Movano/Interstar(NIssan) - węższe - bardziej skośne blach niż w Ducato ale znacznie mniej niż w Sprinterze/Crafterze u nas niezbyt popularne - a to ciekawe dlaczego...
no i pamiętaj że masz jeszcze nowego Transita
przemyśl wnętrze i zobacz do czego to włożysz.
waldirs - 2013-02-01, 02:22
Słuchaj Kolego Maszakow: gdyby to można było w jednym miejscu znaleźć to zapewne bym to zrobił. Poza tym coraz to wchodzą inne modele, inni Koledzy, inne doświadczenia i zgromadzenie aktualnej wiedzy w jednym miejscu w tym temacie uznałem za sensowne.
A jeśli nie masz ochoty pomóc - nie pomagaj - prosta zasada. Tylko, że niektórzy wolą krytykować, zganić, wyśmiać niż pomóc. Tylko po co? Nie lepiej minąć taki temat?!?!
To że zabudowałem 8-9 lat temu auto typu LT był to pewien sytuacyjny wybór, to po pierwsze, a po drugie - prawie nikt tego nie robił - bowiem a tamtym okresie BARDZO AKTYWNIE uczestniczyłem w różnych wystawach, imprezach kamperowych, a nawet w wywiadach dla pism etc. i samoróbki były zjawiskiem bardzo rzadkim.
Dzięki życzliwości Kolegów wiem, że mam szukać DUCATO z silnikiem 2,0 i mocy 115 KM albo 2,3 o mocy 130 KM i chyba zostało mi tylko wybrać który?
HENRYCZEK - 2013-02-01, 09:20
Waldirs.
Masz do wydania 40 tyś+ zabudowa.Jeżeli układ wnętrza ma nie być szyty na miarę z racji hobby,czy inne tym podobne,to może warto rozważyć zakup gotowca.
Fajna zabudowa częściowo zlecona, bo o takiej piszesz+ graty,a do 3-4 latka złomu bym nie pchał,też cię skubnie 30-40 tyś.
Co do mocy silnika wybrałbym większy,to tak jak w spiżarni,są zapasy jest komfort
jarko_66 - 2013-02-02, 13:30
żadna porada na tym forum nie jest wiążąca czytaj to co się przyda wykorzystaj i rób swoje.Waldirs za 40000 kupisz piętnastolatka gotowego kampera .Wersja druga za 30000 spokojnie można wyrwac ducato z 2007 może nawet 2008 z silnikiem2.3 120 kucy i tak jak i Ci mówiłem są silniki 2.3 130 koni ale są mniej popularne, chociaż oszczędniejsze. A ten 2,0 115 kucy to chybaw autach od 2012 roku, wcześniej były 100konne. Obecnie 2,3 mają silniki 130koni i150. A3.0 ma 180koni . Wracając do t ematu może Ci się uda kupic 3 litrowego 160koni pali podobnie jak 2,3 tylko trzeba uważac na pedał gazu bo silnik jest za mocny do przegubów sprzęgła i skrzyni .Trzymam kciuki ja szukałem rok i i tak nie znalazłem abym był w 100% zadowolony.Pozdrowionka
HENRYCZEK - 2013-02-02, 16:02
Usunąłem post ze względu na pomyłkę.
jarko_66 - 2013-02-02, 18:47
HENRYCZEK chyba żle to odebrałeś. Jeżeli ja miałbym brac wszystko co tu piszą dosłownie to musiałbym już sprzedac swoje Ducato z2009 roku i kupic piętnastoletniego oryginałka ------.Porada nie jest wiąrząca (rozumiem to tak- przeczytaj jeżeli pomysł jest dobry dla Ciebie to go wykorzystaj, jeżeli się nie sprawdzi u Ciebie zapomnij)Nie chcąc nikogo urazic zadałem konkretne pytanie na forum- 10% odpowiedzi była na temat reszta to plewy.Ijeszcze raz co jest dobre u jednego nie musi byc dobre dla drugiego i dotyczy to każdego forum
nercedes - 2013-02-02, 22:13
Witam szkoda ze 90 procent naszych postów to plewy i co tu dordzić widze chodzi tu o szybkie i mocne auto żeby sie prowadziło jak osobówke
HENRYCZEK - 2013-02-02, 22:29
| jarko_66 napisał/a: | HENRYCZEK chyba żle to odebrałeś. Jeżeli ja miałbym brac wszystko co tu piszą dosłownie to musiałbym już sprzedac swoje Ducato z2009 roku i kupic piętnastoletniego oryginałka ------.Porada nie jest wiąrząca (rozumiem to tak- przeczytaj jeżeli pomysł jest dobry dla Ciebie to go wykorzystaj, jeżeli się nie sprawdzi u Ciebie zapomnij)Nie chcąc nikogo urazic zadałem konkretne pytanie na forum- 10% odpowiedzi była na temat reszta to plewy.Ijeszcze raz co jest dobre u jednego nie musi byc dobre dla drugiego i dotyczy to każdego forum |
Jarko 66,najmocniej przepraszam,cytując Ciebie pomyliłem użytkownika jeszcze raz sorki!!
jarko_66 - 2013-02-03, 18:15
nercedes Tu nie chodzi o szybkie auto lecz wyliczyłem jakie są moim zdaniem możliwości i podkreślam to moje zdanie waldirs zrobi jak zechce skorzysta z porady lub nie .Przerabiałem zakup Ducato osobiście więc cos tam wiem. Swego czasu zadałem pytanie dotyczące lodówki (na własnym temacie )na przyjmijmy20 postów, konkretnych dotyczących lodówki były dwa . Ten post który piszę w tej chwili też odszedł od tematu jest to tylko wyjaśnienie i nic więcej. Szeroki uśmiech wiosna idzie Koledzy
silny - 2013-02-03, 20:06
no to na temat -
- od lat zajmuje sie samochodami i wybralbym mocniejszy silnik , ale nie poszedlbym w 3.0 z prostej przyczyny - potrafi poniesc , i to bardzo , a nie bierze
sie pod uwage ze jak juz sie czlek rozpedzi do 150 to trzeba sie zatrzymac a z tylu garki szafki itp.
3.0 jest piekielnie silny , tyle nie potrzeba ale to moje prywatne zdanie . dla mnie superowy jest ten 120 czy 130 KM , troche jezdzilem jak robilem elektryke , suuper
jarko_66 - 2013-02-03, 20:35
majsterek absolutnie masz rację .Wcześniej pisałem że przy tym 160KM trzeba uważac z gazem. ja mam 120 KM jedzie się jak osobówką decyzja należy do waldirsa.
waldirs - 2013-02-22, 15:34
Dzięki Koledzy! Jestem w 95% zdecydowany na DUCATO - z silnikiem 2,3 (mocą 120-130 KM) - właśnie jakie modele mają 120 czy 130 KM?
Kolejna sprawa to średni czy długi. Chętnie bym optował za średnim (w uwagi na manewrowość) ale czy zmieści mi się WC, łązienka, spanko wzdłuż?
I trzeci problem - to kto może polecić niedrogą firmę, która podejmie się zabudowy?
kaimar - 2013-02-22, 19:57
| waldirs napisał/a: | | właśnie jakie modele mają 120 czy 130 KM? |
Moc 130 KM mają tylko podwozia przeznaczone do zabudowy kamperów.
Pozostałe wersje maja 120 KM.
jarko_66 - 2013-02-22, 20:29
To nie prawda że 130 koni mają nadwozia pod kampery. ostatnio kurier przyjechał do mnie 130 konnym Ducato w wersji max to chyba 3,6 m długośc ładunkowa .Następna max max 4,1. A chyba od 2012r silniki to 130-150-180 kucy. waldirs dobrze myślisz życzę szczęścia w szukaniu. PS sredni mieści się na parkingach dla osobówek długośc paki 3,1. A trzeciego problemu nie rozwiążesz zeby było tanio nie szukaj firmy lecz stolarza ,tapicera osobiście kupuj potrzebny sprzęt
silny - 2013-02-22, 20:37
ja nie wiem ale wszyscy pisza o dlugosci paki 3.1 m , a ja mam 3.3 w roku 2004 , na stojance parkingowej mieszcze sie w sam raz
jarko_66 - 2013-02-22, 20:52
Mój średni Ducato z 2009 roku ma 3.1 metra i raczej polecał bym wersję 3.6, u mnie będzie wygodnie,ale to wersja 2 osobowa
Robinson_44 - 2013-02-22, 22:35
Witam,
Jarko ma rację, ja kupiłem Ducato Maxi 3,6 m (5980 mm cała długość)) właśnie ze względu na lepszą manewrowość i opłaty na promach. 180 koników co by pobiegał z te 10 lat. Zabudowę robię w wyspecjalizowanej firmie, ale to są spore koszty. Jeśli znajdziesz tanią firmę to zabudowa długo nie posłuży. Tutaj nie ma raczej półśrodków. Z mojej orientacji w miarę dobra jakość i sprawdzone rozwiązania to min. 50 tyś netto za zabudowę, chociaż mogę się mylić bo jestem zupełnie nowy w tej branży
Pozdrawiam.
Robinson.
HENRYCZEK - 2013-02-22, 23:01
| Robinson_44 napisał/a: | | Z mojej orientacji w miarę dobra jakość i sprawdzone rozwiązania to min. 50 tyś netto za zabudowę, chociaż mogę się mylić bo jestem zupełnie nowy w tej branży . |
Wyjdzie,wyjdzie i to bez "wodotrysków" typu antena sat.automat itp.
kaimar - 2013-02-23, 09:32
| jarko_66 napisał/a: | | To nie prawda że 130 koni mają nadwozia pod kampery. ostatnio kurier przyjechał do mnie 130 konnym Ducato |
Uściślenie - do lipca 2011 były dwa warianty silnika 2,3 - jeden 120KM i drugi 130KM montowany tak jak napisałem wcześniej w podwoziach pod kampery.
Od lipca 2011 jest tylko jedna wersja silnika 130KM euro5 montowana zarówno w kamperach jak i pozostałych wersjach. Jeżeli wardirs szuka blaszanki Ducato do przerobienia sprzed lipca 2011 to nie znajdzie z silnikiem 130KM.
jarko_66 - 2013-02-23, 11:06
Kolego kaimar ja swojej blaszanki szukałem przez rok i wiem co było na rynku- 2,3 130koni można dostac jednak jest to spora rzadkośc, wejdż na stronę Autocentrum i poczytaj opinie o samochodach o spalaniu i oferta wersji, jakie występują, i jakie występowały (są to samochody użytkowe nie kampery) Albo poobserwuj co chodzi po drogach moc jest zaznaczona po obu stronach szoferki.powodzenia w edukacji.
HENRYCZEK - 2013-02-23, 12:11
| jarko_66 napisał/a: | Albo poobserwuj co chodzi po drogach moc jest zaznaczona po obu stronach szoferki.powodzenia w edukacji. |
Ha,Ha,już widze kaimara jak siedzi przy drodze i obserwuje
papamila - 2013-02-23, 12:59
| jarko_66 napisał/a: | | nie prawda,..... ostatnio kurier przyjechał do mnie 130 konnym Ducato |
no faktycznie, opinia kuriera jest bardzo miarodajna
widzisz Kaimar,
na co ci wyksztalcenie, doświadczenie, to nic
wystarczy byc kurierem aby wszystko wiedzieć
kaimar - 2013-02-23, 14:24
Posiadam parę emblematów samoprzylepnych z napisem 130 multijet na przedni błotnik Ducato. Miałem też 150 multijet ale musiałem nakleić bo z fabryki przyjechały kampery z silnikiem 150KM z pomylonym emeblematem 130.
elmo78 - 2013-02-24, 15:14
Tak się zastanawiam po co ten pęd ku nowszym modelom samochodów. Przecież o wiele taniej byłoby przerobić w starym to, co nie pasuje. W tych nowych samochodach ciągle tylko się resetuje jakieś błędy, trzeba uważać na paliwo, a to immobilizer się zacina, a to samochód znów ma o coś pretensję zamiast się słuchać. No i niestety komfort nadal słaby i nawet skrzyni automatycznej nie ma.
Zostań przy LT i sobie głowy nie zawracaj, bo tylko kasę wydasz w elektroniczny złom. No chyba, że chcesz się przed sąsiadami popisać. Jeśli cokolwiek Ci w 'elteku' nie pasuje, to to wymień i z pewnością będzie taniej. W cenie kilkudziesięciu tysięcy złotych to mógłbyś sobie wstawić nowy silnik o dowolnej mocy (od mercedesowskiego 2.9, po różne od BMW, czy też Chevy 5.7), dowolną skrzynię, zrobić napęd na 4 koła, zrobić elektrykę, odnowić wnętrze i jeszcze worek pieniędzy zostanie.
A tak to kupisz sobie dukaciaka czy mastera i będziesz się bujał po serwisach. Jeśli jesteś typem, który jedzie autostradą i potem kibluje 3 tygodnie w jednym miejscu to spoko, ale jeśli chcesz się gdzieś zapuścić, to z takim samochodem to strach.
Krótko mówiąc zamienisz siekierkę na kijek. Będziesz miał, co prawda, nowy samochód, ale kosztem ogromnej ilości pieniędzy i częstych wizyt u elektronika. Lepiej za tę kasę spakuj LT i podróżuj sobie bez przerwy przez rok albo i dwa po świecie. Będzie więcej pożytku.
silny - 2013-02-24, 18:09
swieta racja z tymi kontrolkami .
robilem gosciowi gaziurke w Infiniti i tak od slowa do slowa o busach opowiedzial jak kupil nowiutkie ducato 3.0 , a ze jezdza z towarem na portugalie to 110 tys zrobil przez rok i na moje pytanie jak tam chodzi-
-psuc sie nie psuje tylko caly czas kontrolki , i do serwisu na 2-3 godziny , i kontrolki , i do serwisu , i kontrolki
jarko_66 - 2013-02-24, 20:21
Możemy wrócic do żuków i syren konstrukcje proste wystarczy motek i przecinak .Ale to inna bajka
elmo78 - 2013-02-24, 21:10
Nie o to chodzi, ale skoro motoryzacja idzie w złym kierunku, to dlaczego o tym nie wspomnieć? Być może ktoś to przeczyta i się powstrzyma od zakupu.
jarko_66 - 2013-02-24, 21:53
elmo ja też tak myślałem,ale nie kupisz w miarę nowego,bez elektroniki i dotyczy to wszystkich pojazdów począwszy od osobówek,poprzez ciężarówki skończywszy na ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych .Nic w tym temacie nie zrobimy do starych będzie ciężko o części i będą drogie , a przy nowym sam nic nie zrobisz i chyba o to chodzi producentom mozna się powstrzymac ale to nic nie da, nie wrócą stare dobre czasy
Bajaga - 2013-02-25, 00:09
| jarko_66 napisał/a: | elmo ja też tak myślałem,ale nie kupisz w miarę nowego,bez elektroniki i dotyczy to wszystkich pojazdów począwszy od osobówek,poprzez ciężarówki skończywszy na ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych .Nic w tym temacie nie zrobimy do starych będzie ciężko o części i będą drogie , a przy nowym sam nic nie zrobisz i chyba o to chodzi producentom mozna się powstrzymac ale to nic nie da, nie wrócą stare dobre czasy |
Eeee tam, bez przegięć. To nie jest silnik w każdym aspekcie sterowany przez komputer z systemem Windows 95 Jest parę czujników (wcale nie tak dużo) i tyle, reszta to mechanika jak zawsze- zwłaszcza w dostawczkach
waldirs - 2013-02-25, 00:13
"elmo78" - też tak myślałem ale musiałbym nie mało zrobić aby to ponaprawiać zarówno z wyposażeniem jak i samym autem. MAm już 450 tys. przebiegu i chyba by trzeba sprzedać komuś kto będzie mało jeździł.
Chyba się skłąniam ku DUCATO z silnikiem 120KM i tym średnim = 3,1 m bo jednak łatwiej nim się będzie poruszać i parkować po zatłoczonych miastach Europy. Myślę, że łoże zrobię wzdłuż (oboje nie jesteśmy herosi), obok WC i natrysku.
Nie wiem ile mi zostanie kasy ale będę się skłaniał do zakupu akcesorii - niektórych moż używanych i jakiegoś stolarza - nie wiem - tak myślę.
A w ogóle to DZIĘKUJĘ KOLEGOM za dotychczasowe obszerne rady i opinie. Czekam na dalsze. Pozdrawiam
Ducaciak - 2013-02-25, 20:15
witam
ja mam 2.8 JTD 120KM L3H2 czyli najdłuzszy na tan model i już dla nas jest za krótki.
mam własnie spanie w poprzek 188cm od sciany do ściany łazienka 80x70
ja przestudiowałem już wszystkie opcje i stwierdzam że kupuje teraz Iveco Daily 2.3 lub 2.8 Maxi Maxi - piętrowe łóżka 120cm szerokie da wiecej możliwości.
pozdrawiam
silny - 2013-02-25, 21:03
no dobra ale skoro juz idziemy w dlugosci 6 -6.5 metra to gdzie zalety busa? bo nie widze .
busik oprucz szerokosci -waskosci ma przewage dlugosci-krutkosci , i mysle ze jak mam miec busa 6 M , to wole kampera bo i tak nie zaparkuje gdzie chce a miejsca wiecej
HENRYCZEK - 2013-02-25, 21:40
Busem Śmigasz a Kamperkiem jedziesz i jedziesz i jedziesz
BiG Team - 2013-02-25, 22:06
| HENRYCZEK napisał/a: | Busem Śmigasz a Kamperkiem jedziesz i jedziesz i jedziesz |
i w tym cała przyjemność, że nigdzie się nie spieszę
HENRYCZEK - 2013-02-25, 22:20
| BiG Team napisał/a: | | HENRYCZEK napisał/a: | Busem Śmigasz a Kamperkiem jedziesz i jedziesz i jedziesz |
i w tym cała przyjemność, że nigdzie się nie spieszę |
Zgadza się,do wszystkiego się dorasta Pozazdrościć organizacji czasu wolnego.
Tata - 2013-02-26, 15:43
| Ducaciak napisał/a: | witam
ja mam 2.8 JTD 120KM L3H2 czyli najdłuzszy na tan model i już dla nas jest za krótki.
mam własnie spanie w poprzek 188cm od sciany do ściany łazienka 80x70
ja przestudiowałem już wszystkie opcje i stwierdzam że kupuje teraz Iveco Daily 2.3 lub 2.8 Maxi Maxi - piętrowe łóżka 120cm szerokie da wiecej możliwości.
pozdrawiam |
Iveco Maxi Maxi jest dłuższe i ma większą powierzchnię ale za to mniejszą ładowność, ok 870kg.
Ducato Maxi L4H3 jest krótsze i jest mniejsza pow. ale ładowność to 1350kg.
Więc coś za coś, a różnica ok 480 kg,
Np. większe bagaże czy większe zbiorniki można mieć w ducato a wygodę w iveco
Cały czas w grę wchodzi dmc 3,5 t w obu samochodach.
jarko_66 - 2013-02-26, 18:29
Dzisiaj sprawdziłem ile może śmignąc Ducato 2,3 silnik 120 koni.Okazało się , że na terenie zupełnie płaskim, wiatr około 3m/s boczny(spokojnie) z pełnym obciążeniem (załadowany max) 165 km/h .To była tylko próba, normalnie jeżdżę spokojnie do stówki .Pró bę zrobiłem bo ktoś napisał że to niemożliwe,aby taki bus poleciał 160 (sam byłem ciekawy)
silny - 2013-02-26, 19:11
ee ,co nie pojdzie -- pewno ze da rade , 145 idzie moje 110 koni benzyna
Yekater - 2013-02-26, 19:28
Pod zabudowę należy wybierać lekkie podwozia. Przebieg używki nie powinien być większy niż 200 000 km. Potem należy dołożyć ciężar gotówki na uzdrowienie auta do celów wycieczkowych.
Auto na ramie z napędem na tylną oś ogranicza ciężar zabudowy i potencjał konstruktora. Mam na myśli IVECO z literką S czyli singiel na pojedynczych kołach tylnych z długim wałem napędowym na kilku podporach i ciężkim tylnym mostem. Hałas niesamowity, awaryjność duża. Nie dość że części zamienne są trudno dostępne to na dodatek nieprzyzwoicie drogie. Przednie zawieszenie to efemeryda, bajka dla naprawiaczy kłopot dla użytkownika. Auto bazuje na renomie samochodu z literką C, mocna rama wytrzymały tylny most i podwójne koła tylne. Coś za coś. Fiat wie co dobre i produkuje podwozia uniwersalne a zarazem dobre. Gdybym miał wybierać postawiłbym na podwozie Ducato, znane wszędzie, lekkie i przyjemne.
IAAN - 2013-02-26, 23:32
| jarko_66 napisał/a: | Dzisiaj sprawdziłem ile może śmignąc Ducato 2,3 silnik 120 koni.Okazało się , że na terenie zupełnie płaskim, wiatr około 3m/s boczny(spokojnie) z pełnym obciążeniem (załadowany max) 165 km/h .To była tylko próba, normalnie jeżdżę spokojnie do stówki .Pró bę zrobiłem bo ktoś napisał że to niemożliwe,aby taki bus poleciał 160 (sam byłem ciekawy) |
a według licznika czy z gps bo to wielka róznica
moj master 2,8dti jak go kupiłem na autostradzie jechał ok 160 jednak prędkośc z gps znacznie odbiegała od wskazań licznika mam koła 16 cali nie wiem czy w orginale nie było 15
róznica w prędkości to ok 20 km /h powyżej 100 na liczniku zakłamuje strasznie jednak jadąc 120 nie czuje się prędkości a 90 to trudno utrzymać najlepiej jedzie się w granicach 105-115 km /h spalania nie mieżyłem raz tylko z ciekawości na dystansie 290 km spalił srednio 10,1 litra jest to jazda po kraju poznań -kłodzko
WINNICZKI - 2013-02-27, 01:16
Zastanawiam se czy nie lepszym rozwiązaniem ,by nie był Master L3H3. Nisko podwozie ,paka o długości 3,60. I ładowność max 1600kg. Silnik 2,8 o mocy 130 koni w zupełności wystarczy. A ,że to francuz to i klima fabryczna nie jest wyjątkiem. Przy tej długości paki spokojnie wchodzą łóżka wzdłuż w układzie piętrowym,z łazienką po przeciwnej stronie co łóżka. reszta standard.
Ducaciak - 2013-02-27, 13:59
pytanie czy ktoś chce sie przeciskać po tym samochodzie no chyba że łóżka są 1 osobowe a użytkownicy nie wyżsi niż 168cm.
3,60m czy 4,50m dla doświadczonego kierowcy nie ma znaczenia i tak montuje sie kamerę cofania.
najdłuższym busem jest Daily i LT35/Sprinter. L2H2 to w ogóle nie nadaje sie na Camper/busa min to L3 a najlepiej L4,L5 i takie rozwiązanie teraz daje Ducato/Jumper/Boxer jednakże cena dla przeciętnego użytkownika tego forum raczej mało osiągalna.
rozwiązanie z bliźniakami na tylnej osi - moze i wytrzymałe ale podwójnie płacisz na każdej bramce na autostradzie wiec chyba nie warto.
na allegro widziałem Mastera L4H3 - ciekawe rozwiązanie ale chyba nie fabryczne.
jeśli jesteś na etapie wyboru samochodu zainwestuj w dłuższego niż L3 chyba że 90% czasu będziesz spędzał na zewnątrz ale jeśli wybierać się chcesz też tam gdzie jest zimno i czasami pada to przemyśl temat bo czasami 3 dni nie wyjdziesz z samochodu a wtedy jest jak na łajbie po kilku dniach rejsu każdy szuka swojego miejsca i nie może go znaleźć
silny - 2013-02-27, 16:06
wszyscy maja po trochu racje ale dla mnie wazne bylo mozliwosc parkowania gdzie chce . czyli max. 5.5 metra calosc
biloowa - 2013-02-27, 18:43
| WINNICZKI napisał/a: | Zastanawiam se czy nie lepszym rozwiązaniem ,by nie był Master L3H3. Nisko podwozie ,paka o długości 3,60. I ładowność max 1600kg. Silnik 2,8 o mocy 130 koni w zupełności wystarczy. A ,że to francuz to i klima fabryczna nie jest wyjątkiem. Przy tej długości paki spokojnie wchodzą łóżka wzdłuż w układzie piętrowym,z łazienką po przeciwnej stronie co łóżka. reszta standard. |
Mielismy 3-4 lata temu mastera w zabudowie poessl roadmaster L wlasnie L3H3 i ta zabudowa dla 2 osób sprawdzała sie całkiem fajnie,a przy 4 osobach to juz sie robiło mega ciasno.
Jego zaletą (silnik 2,5 dci 114 KM) było bardzo niskie spalanie , na autostradzie przy prędkościach 90-110 potrafił spalić od 7,5 do 8 litrów.
Andrzej Wielowski - 2013-03-02, 22:09 Temat postu: Re: Jakie auto pod zabudowę kampera
| waldirs napisał/a: | Jeżdżę ponad 8 lat LT28 2,5TDI włąsnoręcznie zabudowanym. Czas pozyskać coś nowego tym bardziej, że to rocznik 2001.
Jestem w 99% zdecydowany na blaszaka do profesjonalnej zabudowy z różnych sprawdzonych dla mnie powodów. Więc mam dwa pytania do Szanownych Kolegów:
1. jakie autko kupić do zabudowy - moje oczekiwania to 110-120KM, średnia długość, wewnątrz wysoki na ok. 2m, klima, tempomat,elektryka, do 3,5t . Crafter trochę drogi - mam do wydania do 40.000 zł;
2. Komu i gdzie zlecić zabudowę: WC, prysznic, spanko dla 2 osób, lodówka, ciepła woda, ogrzewanie, sterowanie, drugi akumulator itp.
Proszę o pomoc |
Witam.
Ja zabudowuje Fiata DUCATO. obejżyj moje posty. Andrzej Wielowski
CORONAVIRUS - 2013-03-02, 22:18 Temat postu: Re: Jakie auto pod zabudowę kampera
| Andrzej Wielowski napisał/a: | [,Witam.
Ja zabudowuje Fiata DUCATO. obejżyj moje posty. Andrzej Wielowski |
jedna fotka wnętrza to wiele do oglądania ni ma Kolego ... szkoda
HENRYCZEK - 2013-03-03, 00:09 Temat postu: Re: Jakie auto pod zabudowę kampera
| No name napisał/a: |
jedna fotka wnętrza to wiele do oglądania ni ma Kolego ... szkoda |
Oj tam.
Przy dobrym i mocnym napitku,to od rana do rana
Andrzej Wielowski - 2013-03-03, 12:23 Temat postu: Re: Jakie auto pod zabudowę kampera
| No name napisał/a: | | Andrzej Wielowski napisał/a: | [,Witam.
Ja zabudowuje Fiata DUCATO. obejżyj moje posty. Andrzej Wielowski |
jedna fotka wnętrza to wiele do oglądania ni ma Kolego ... szkoda |
Zajżyj troszkę dalej a znajdzież więcej fotek i nie mały post.
Pozdrawiam
silny - 2013-03-03, 17:49
forum jest bardzo krytyczne i wielu sie boi pokazywac swoje wypociny zeby nie dostac po tylku ala namawiam wszystkich goraco-
-zakladajcie swoje tematy i opisujcie budowe - to do ciebie kol. ANDRZEJ - bo warto zeby inni mogli wyciagac wnioski .
czasami porazka ktorej sie nie wstydzimy pomoze innym podjac lepsze decyzje
tadek27 - 2013-03-03, 18:40
strach coś napisać bo czuwa grono krytykantów.
czytam dużo relacji z budowy,gdyż temat interesuje mnie przyszłościowo rozważam budowę blaszanki lub zamianę obecnego domku na półintegrala do 6m
ze względu na nieodpartą chęć zwiedzenia skandynawii (obecny ma 6.60m + bagażnik). jestem z branży, handluje samochodami i często zlecam ich naprawy.
bez urazy" no name" ale iveco na swoją awaryjność to porażka , można mieć szczęście i Twoje nigdy nie miało awarii i może nie będzie jej mieć , ale życie (bynajmniej w moim przypadku) mówi co innego. iveco owszem jak nie ma dużego przebiegu, więc skrajnie młode. nikt do firmy nie kupuje tak duzego busa żeby jeździło koło komina z powietrzem na pace. mam dużą styczność z firmami kurierskimi, co widzę to piszę , nowe iveca smigają jak marzenie ,ale już 5+ zgroza . podobie wygląda sprawa sprintera , lecz tu jest bardzo dobry silnik 110 konny który daje radę bez szaleństwa z awariami. ratują się chłopaki LT 35 i sprinerami do 2006r. , ale coraz ciężej coś znaleźć w dobrym stanie.
Opcją są bliźniaki ducato-jumper-boxer przednionapędowe (więc brak hałasu od mosty) i to oba modele dla mniej zasobnych 02-06 , i tych co chcą zainwestować młodsze. nie mam pojęcia o rozmiarach , ale to chyba najszersze pojazdu (nie zwężają się ku górze) w blaszankach, do tego mają bardzo niską linię załadunku. jak większość się orientuje również cena ich nie jest zaporowa, ze rdzą też sobie dobrze radzą.
zastrzegam , że to moje inwidualne odczucia (mam zabudowę na peugeocie), ale chyba o to chodzi na forum
Ducaciak - 2013-03-05, 10:53
mam pytanie a czy ktoś zna samochód Ford Transit w wersji JUMBO?
Bajaga - 2013-03-05, 23:10
| majsterek napisał/a: | no dobra ale skoro juz idziemy w dlugosci 6 -6.5 metra to gdzie zalety busa? bo nie widze .
busik oprucz szerokosci -waskosci ma przewage dlugosci-krutkosci , i mysle ze jak mam miec busa 6 M , to wole kampera bo i tak nie zaparkuje gdzie chce a miejsca wiecej |
Oj tam nie ma co się kłócić o parę cm... A co do zalet busa-kampera... no jak dla mnie jedna jest Największa, choć być może wielu tego nie czuje/rozumie/nie lubi... A jest taka: czy lecieliście autem z wc, prysznicem, kuchnią i łazienką 160km/h na autostradzie ? No... to ja tak, nie raz I... lubię to. Powiem więcej, zdarzały się nawet "wyścigi" z jakimiś dziwnymi kierowcami
Wieeem, wieem - kamper to nie sports-car ale... jazda po autostradzie to nic ekscytującego, im szybciej się ją pokona tym lepiej. Można się wtedy znaleźć szybciej w miłych okolicznościach przyrody.
tadek27 - 2013-03-06, 00:23
ale spokój za sterami bezcenny.
wychodząc z domu , zamykając za sobą drzwi jesteśmy na wakacjach to jest bezcenne nie chodzi tu o czas przejazdu o komfort , ale o WOLNOSC wyboru gdzie kiedy i jak.
nikt nikogo nie przekonuje do swojego pomysłu na życie.
waldirs - 2013-03-06, 00:39
Wysłany: 2013-02-27, 01:16
| Cytat: | | Zastanawiam se czy nie lepszym rozwiązaniem ,by nie był Master L3H3. Nisko podwozie ,paka o długości 3,60. I ładowność max 1600kg. Silnik 2,8 o mocy 130 koni w zupełności wystarczy. A ,że to francuz to i klima fabryczna nie jest wyjątkiem. Przy tej długości paki spokojnie wchodzą łóżka wzdłuż w układzie piętrowym,z łazienką po przeciwnej stronie co łóżka. reszta standard. |
_________________
Winniczek = no właśnie a powiedzcie mi Szanowni Koledzy to ile całkowitej długości będzie miał ten Master przy 3,6 paki? A ile szerokości i to w najszerszym miejscu (na jakiej wysokości?)? Wydaje mi się, że dla nas dwojga średnich ludziów by stykło.
W LT-eku mam 3,3 m a szerokość zaledwie 1,65 m (w najszerszym miejscu 1,7m) tylko mam łóżko ze stolika - trochę kiepsko bo jak jeden chce siedzieć to drugi nie ma jak się położyć. Może udałoby się łóżko w poprzek (powiedzmy, że dałoby się na 1,8 m ) to wtedy przy obrotowych fotelach jest i kabina, szafa, kuchnia i stolik, no nie?
WINNICZKI - 2013-03-06, 05:48
To może zapytam tak. Ilu z Was MUSI podczas wakacji spać w jednym łóżku z żoną. Wszyscy uparli się na dawanie łóżka w poprzek auta,gdzie wiadomo,że blaszaki są wąskie.Natomiast wysokość takiego np:Mastera maxi w środku to 2m13cm.( z nakładką plastikową na górę dachu) Czyli spokojnie wychodzą dwa łóżka piętrowe o szerokości 80 cm każde, długości 195cm.A pod łóżkiem jeszcze mieści się dużych rozmiarów luk z załadunkiem z tyłu auta.Po drugiej stronie paki pozostaje nam 90cm szerokości na łazienkę o długości co najmniej metr. To nawet jak dla normalnego kampera nie jest mało. resztę zajmuje stolik z przodu auta ,którego nie musimy składać na czas snu,a po drugiej stronie pokaźnej długości blat kuchenny. Jak dla mnie Master maxi jest idealny pod zabudowę indywidualną blaszaka.
IAAN - 2013-03-06, 07:06
| waldirs napisał/a: | Wysłany: 2013-02-27, 01:16
| Cytat: | | Zastanawiam se czy nie lepszym rozwiązaniem ,by nie był Master L3H3. Nisko podwozie ,paka o długości 3,60. I ładowność max 1600kg. Silnik 2,8 o mocy 130 koni w zupełności wystarczy. A ,że to francuz to i klima fabryczna nie jest wyjątkiem. Przy tej długości paki spokojnie wchodzą łóżka wzdłuż w układzie piętrowym,z łazienką po przeciwnej stronie co łóżka. reszta standard. |
_________________
Winniczek = no właśnie a powiedzcie mi Szanowni Koledzy to ile całkowitej długości będzie miał ten Master przy 3,6 paki? |
598 cm
waldirs - 2013-03-06, 12:20
| Cytat: | | Ilu z Was MUSI podczas wakacji spać w jednym łóżku z żoną. Wszyscy uparli się na dawanie łóżka w poprzek auta,gdzie wiadomo,że blaszaki są wąskie |
No wiesz ... zależy co kto lubi i jak się bawi?!?!
Czyli szerokość to 170 cm? Nie chcę i nie lubię spać u góry (bo jak znam życie tam będę wydelegowany) więc piętrowe łóżka nie wchodzą w rachubę. Na jakiej wysokości jest największa szerokość i ile wynosi?
Może to łózko w poprzek trochę poszerzyć, mam 174 cm i tak lekko pod skosem?
Jak to ugryść?
silny - 2013-03-06, 13:37
winniczki - a jak sie posexowac na lozu 80 cm . szerokosci
Brat - 2013-03-06, 13:49
| majsterek napisał/a: | a jak sie posexowac na lozu 80 cm . szerokosci | Samemu ? - Możesz ...
Ducaciak - 2013-03-06, 14:38
| majsterek napisał/a: | winniczki - a jak sie posexowac na lozu 80 cm . szerokosci |
fotel w Fiacie 126p jest węższy niż 80cm i się dało!
waldirs - 2013-03-06, 14:48
Ale dyrdymałami się zajmujecie....
Wcale nie pisałem o łóżku szerokim 80 cm a Ducaciak ma słuszność bo ... się ze starzeliśmy i jesteśmy leniwi...
Czekam od kogoś na konkretną odpowiedź w MAsterze czy Ducato na jakiej wysokości jest najszerzej i ile praktycznej miary jest?
IAAN - 2013-03-06, 20:20
zajrzyj tutaj
http://www.camperteam.pl/...ghlight=#330040
generalnie można by poszeżyć tylne łóżko jeszcze o kilka centymetrów ja mam sciany zabudowane tapicerką zamocowaną na wzmocnieniach karoserii gdyby w tym miejscu tapicerkę wyłożyć na ociepleniu spokojnie doszło by jeszcze ok 6 cm
WINNICZKI - 2013-03-07, 16:50
| IAAN napisał/a: | | tapicerkę wyłożyć na ociepleniu spokojnie doszło by jeszcze ok 6 cm | A gdyby dać okno to spokojnie można stopy wystawić za i doszło by jeszcze ze 20cm.
SlawekEwa - 2013-03-07, 18:08
| WINNICZKI napisał/a: | | A gdyby dać okno to spokojnie można stopy wystawić za i doszło by jeszcze ze 20cm. |
Okno jak okno, ale widziałem w kamperku na busie z tyłu takie wypukłe na zewnątrz wytłoczki z blachy w miejsce okien i one robiły słuszną szerokość spania.
maszakow - 2013-03-07, 19:25
| SlawekEwa napisał/a: | Okno jak okno, ale widziałem w kamperku na busie z tyłu takie wypukłe na zewnątrz wytłoczki z blachy w miejsce okien i one robiły słuszną szerokość spania. |
i to była firmówka. Poessl budowany na ... Renault Masterze
Bajaga - 2013-03-07, 21:52
| maszakow napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | Okno jak okno, ale widziałem w kamperku na busie z tyłu takie wypukłe na zewnątrz wytłoczki z blachy w miejsce okien i one robiły słuszną szerokość spania. |
i to była firmówka. Poessl budowany na ... Renault Masterze |
I sam Poessl stwierdził że to idiotyczne i olał Mastery I robi teraz na autach z fabryki Sevel (Ducato/Boxer/Jumper)
Ducaciak - 2013-03-08, 12:03
w masterze do >09 beznadziejnie rozwiązane są ściany zwnętrzne a dokładnie wzmocnienia wytłoczenia w blasze.
aby załozyc tam okna plastikowe albo trzeba je zamówić pod wymiar wnęki albo wstawiać na uszczelkach fabryczne szyby.
Ducato /Jumper/ Boxer ma płaskie ściany co daje mozliwość montowanie wszelkich dostępnych okien.
i to kolejny fakt dla którego mysle że Master odpada + jego awaryjność......
byłem już przekonany do zakupu Iveco Daily jednakże to co z zewnątrz okazuje się wielkie w środku daje małe mozliwośći. fakt jest że jest długie ale cholernie wąskie.
chyba będe oszczędzał na Ducato L3H3 lub L4H3
|
|