|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
PEUGEOT - Zakup części z allegro
Fenianek - 2013-02-17, 18:05 Temat postu: Zakup części z allegro Witam!
Po powrocie do Polski z wojażu, zamierzam wymienić sprzęgło w naszym kamperku. Sprzęgło zostało wymienione pół roku temu, ale zrobiłem duży błąd i zakupiłem używane. Problem jest taki, że kamperek nie ma za bardzo siły ruszyć pod górę, mam wrażenie, że czasem tarcza się ślizga. Muszę dać sporo gazu bo w innym razie mocno szarpie. Czy ktoś z Was zamawiał sprzęgło z allegro do J5. Ja posiadam 2,5 T Z 1990 roku. proszę o radę czy to jest oryginalny LUK?
http://moto.allegro.pl/sp...3013549828.html
Chciałem również poradzić się apropo tylnego układu hamulcowego. Mam problem z ręcznym, zwyczajnie nie trzyma. Linka była już naciągana i pomogło na kilka dni. Chciałbym kupić komplet, czyli bębny i szczęki. Czy te będą pasowały?
http://moto.allegro.pl/no...3036184108.html
http://moto.allegro.pl/sz...2968993479.html
Zdaję sobie sprawę, że w aukcjach są podane specyfikacje, ale przyznam szczerze, że strasznie się w nich gubię. Z góry bardzo dziękuje za pomoc!!
Pozdrawiam!!
silny - 2013-02-17, 18:20
nie chcialbym kolego zbyt zdecydowanie cie oceniac ale pakowac stare sprzeglo teraz masz oszczednosci
idz do sklepu , zamow i bedziesz mial pewnosc ze jak cos nie tak to zawsze mozesz zamienic.
Skorpion - 2013-02-17, 18:24
Nie radze ponownie sie pchac w uzywane sprzeglo
MAWI - 2013-02-17, 18:34
Mamy w Kutnie kilku mądrych mechaników. Wiem ,że JaWa wymieniał sprzęgło i taki inne duperele u Marcina w V8 , ma też dobre ceny na części,warsztat po starej straży pożarnej PKP na końcu ul. Sienkiewicza.POLECAM!! też mi naprawia auta.
p.s. możesz się na mnie powołać.
Fenianek - 2013-02-17, 18:37
No używanego to na pewno drugi raz nie kupię, wiem głupota! Polak mądry po szkodzie!:). A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa...
makdrajwer - 2013-02-17, 18:46
Fenianek napisał/a: | bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa... |
Szczególnie ze machanik ma zniżke w sieciówkach 30-40 % więc ty dasz 10% mniej , on zarobi 20% i będzie mógł spuścić na robociźnie. Tak to wygląda. No chyba że jest to przysłowiowy "pan Henio" który kupuje na giełdzie.
A, i zastanów się co będzie jak za pół roku sprzęgło padnie. kto będzie gwarantem ?
Skorpion - 2013-02-17, 18:46
mam pomysla dla Ceibie wejdz na strone http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 tu odszukaj swoj samochod rok produkcji moc silnika KM jako platforma podwozie program pokaze Ci wszystko wraz z cenami na czesci
624077500 Zestaw sprzęgła
Producent: LUK
Opis: = 624121900 LUK sprzęgło kpl. CITROEN CX II 01.1987 - 12.1992
W magazynie: 7 szt.
Cena detaliczna (z VAT): 554.18 PLN
Kup za:526.46 PLN
kimtop - 2013-02-17, 18:50
Fenianek napisał/a: | A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa... |
A dlaczego przez mechanika?
Jak będziesz miał części na wierzchu to jedź do sklepu i zamów.
Ja tak robię i części mam najpóźniej "na jutro rano"
Fenianek - 2013-02-17, 18:52
Masz rację Skorpion, tak zrobię! Bardzo dziękuje za pomoc Koledzy!:)
MAWI - 2013-02-17, 20:02
kimtop napisał/a: | Fenianek napisał/a: | A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa... |
A dlaczego przez mechanika?
Jak będziesz miał części na wierzchu to jedź do sklepu i zamów.
Ja tak robię i części mam najpóźniej "na jutro rano" |
Marek błąd .przy awarii i gwarancji nie ma winnego,przepychanka.Mechanik wmawia Ci ,że kupiłeś gów..o, Sklep mówi Ci że montowałeś u gówn.....o mechanika.
Zlecam wszystko mechanikowi ,razem z zakupem(wiedząc ile kosztują części dla mnie).Często jest tak ,że jego zniżka to cena za montaż. Plusy -brak kłopotów z ewentualną gwarancją (towaru i montażu),
CORONAVIRUS - 2013-02-17, 20:19
Wiesiu... samą prawdę głosisz ... zaiste
Takie czasy nadeszły , że klient przychodzi i mówi ile będą kosztowały części do naprawy jego auta bo ...znalazł na allegro , te oczywiście najtańsze biorąc pod uwagę ...
Ja często w hurtowniach , nawet z moimi zniżkami i indywidualnym podejściem do tej grupy rabatowej jakiegoś regionalnego , który ma możliwość obniżenia ceny jeszcze o kilka oczek , nie mam szans choć zrównać się z ceną sugerowaną przez klienta .... klasyczny problem bo ja nie mogę sprostać a klient mysli , że chcę go naciągnąć ... . Ale to ma krótkie nóżki i juz dawno w takiej sytuacji " zaparciucha " odsyłam do innego mechanika którego sobie wybierze ze swojej tajemnej listy ...
Ja załatwiam części , ja je montuję i ja udzielam gwarancji a wszystko to odpowiednio kosztuje i nie ma gadania ...
Często odnoszę wrażenie , że te najtańsze części z allegro są montowane przez majsterkowiczów samym sobie co niweluje do zera problem gwarancji za usługę i tylko dlatego te najtańsze gó....na są jeszcze w ofertach
kimtop - 2013-02-17, 20:21
MAWI napisał/a: | .Mechanik wmawia Ci ,że kupiłeś gów..o, Sklep mówi Ci że montowałeś u gówn.....o mechanika. |
Wiesiu,mój mechanik zaopatruje się tam gdzie ja.
Tylko ja mam lepsze ceny
MAWI - 2013-02-17, 20:38
kimtop napisał/a: | Tylko ja mam lepsze ceny |
Gratuluje upustów .To mogę zrozumieć.Ale to i tak nie niweluje ewentualnych kłopotów z gwarancją.
Mi niestety auta psuja się rzadko ,więc i części kupuję rzadko a co za tym idzie i części droższe.Mechanik ,(prywatnie kolega) ,kupuje dziennie tyle co ja w roku,pomyślałem niech każdy robi swoje i zarabia na tym co potrafi .Ja kopiąc jemu rów, daje mu zniżkę on naprawiając mi autka, co się będę z koniem kopał.
Róbmy swoje najlepiej jak potrafimy
silny - 2013-02-17, 21:02
brawo za postawe , jak nawet cos umie to nie bede ryl w scianach i rozkladal w domu kabli bo przyjdzie elektryk i machnie w godzine to co ja w pol dnia.
ale te kombinowanie to pozostalosci po tamtych czasach
robmy swoje
kimtop - 2013-02-17, 21:35
MAWI napisał/a: | Mi niestety auta psuja się rzadko ,więc i części kupuję rzadko a co za tym idzie i części droższe |
To nie tak.Części mam taniej,bo sprzedaje mi je mój kuzyn.
Miałem przypadek gdy oberwała się świeca płomieniowa w Iveco Dailly 2.8 jtd.
Świecę wymieniałem sam.Po trzech dniach oberwał się ten trzpień ,który się nagrzewa,został zassany do silnika i tak poszatkował środek,że aż pęknął blok.
Kupiłem nowy silnik bez osprzętu.
Po miesiącu hurtownia,która dostarcza świece do sklepu,zwróciła mi kasę za silnik.
StasioiJola - 2013-02-17, 21:36
Według mojego rozeznania do silnika o kodzie 8144.67 sprzęgło LUK kpl. można dostać za 310zł , natomiast jeśli jest tam silnik o kodzie CRD93L/U25-661/ to sprzęgło może kosztować 330zł. Natomiast miałbym pewne obiekcje co do jakości bębnów czy szczęk z allegro za ceny które pokazuje w aukcjach Fenianek. Owszem- są jeszcze tańsze bębny /105zł/ czy szczęki/85zł / ale jakiej są jakości ??? Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i jakość robocizny. Ale to może kosztować. Jakbyś chciał coś więcej wiedzieć pisz na PW.
SlawekEwa - 2013-02-17, 21:44
StasioiJola napisał/a: | Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i |
Stasiu na części to chyba producent
StasioiJola - 2013-02-17, 21:48
Sławku zgadza się - ale bezpośrenio za udzielenie gwarancji odpowiada mechanik który sam zakupił części lub sprzedawca ze sklepu który sprzedał części klientowi.
.
SlawekEwa - 2013-02-17, 21:57
StasioiJola napisał/a: | lub sprzedawca ze sklepu który sprzedał części klientowi. |
Stasiu zatem kto orzeka zasadność reklamacji?
MAWI - 2013-02-17, 22:00
SlawekEwa napisał/a: | StasioiJola napisał/a: | Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i |
Stasiu na części to chyba producent |
Stasiu ma racje, GWARANCJA!!! dla mnie to magiczne słowo, nie jest ważne jakie układy ma mechanik z dostawcą .Zostawiłem samochód ,zaakceptowałem cenę,koniec.W czasie gwarancji mnie nic nie interesuje.
Marku co innego wkręcić płomieniówkę, a co innego samemu wymieniać sprzęgło.Nie jestem lewusem co to nie wie od czego jest śrubokręt ,czy klucz.Piszesz ,że kupujesz u kuzyna i to załatwia sprawę .Wiesz ,że wymieniając świecę choćby w samochodzie jak trudno jest udowodnić winę producentowi tej świecy,a to za słabo przykręciłeś albo za mocno.Co innego jak masz na ten montaż jakiś papier a najlepiej rekomendowanego przez dostawcę warsztatu.
StasioiJola - 2013-02-17, 22:05
Zasadność reklamacji / najczęsciej odmowną/ orzekają w większości dystrybutorzy hurtowi mający takie uprawnienia od producenta częsci. .Jeśli trafią na klienta który nie zrazi się pierwszą odmową i potrafi udowodnić swoje racje to czasami zdarza się , że reklamacja zostanie uznana. Dlatego lepiej kupujmy części dobre i montujmy je u dobrych mechaników.
MAWI - 2013-02-17, 22:16
StasioiJola napisał/a: | montujmy je u dobrych mechaników |
I właśnie o to mi od początku chodziło
Fenianek - 2013-02-18, 18:42
Bardzo dziękuje za wszystkie posty, jestem teraz dużo mądrzejszy, Zamówię w takim razie części bezpośrednio u mechanika.
Pozdrawiam!!
makdrajwer - 2013-02-18, 18:43
Zgadza się. Mechanik uzna gwarancje ( niezodność towaru z umową ) a potem się sam wykłuca z kutafonami w krawcikach którzy wiedzą wszystko lepiej. Na szczęście klienta to nie interesuje ( a przynajmniej nie powinno ) . Chociaż szwoagier jeździł pół roku bez klimy od chłodnica poszła do reklamacji i mechanik powiedział że zrobi jak mu przyznają. Chłodnice przyznali a szwagier musiał zapłcić za ponowne napełnienie układu
Socale - 2013-02-18, 19:01
Na koniec pragnę uświadomić (lub przypomnieć) szanownych Kolegów,
że żaden producent,
żaden sprzedawca,
żaden usługodawca
nie ma obowiązku udzielania gwarancji.
Jeśli udziela - jego dobrowolna sprawa, ale musicie wiedzieć że nie musi.
.
Również zwrot towaru a raczej jego przyjęcie jest jedynie dobrą wolą sprzedawcy.
Wyjątkiem jest sprzedaż internetowa i tu warunki są ściśle określone.
SlawekEwa - 2013-02-18, 21:03
Socale napisał/a: | Jeśli udziela - jego dobrowolna sprawa, ale musicie wiedzieć że nie musi. |
I masz babo placek
BiG Team - 2013-02-18, 21:05
Producent to chyba musi dać gwarancję
SlawekEwa - 2013-02-18, 21:08
Grzesiu musi to na Rusi, a w Polsce to jak kto chce
MAWI - 2013-02-18, 21:35
Socale napisał/a: | nie ma obowiązku udzielania gwarancji. |
to i ty masz prawo wyboru
CORONAVIRUS - 2013-02-18, 22:02
Panowie ...w Polsce problemem nie jest gwarancja na towar czy usługę . U nas kluczowym jest przepis mówiący o niezgodności towaru, usługi z umową, która trwa 2 lata, a de facto nie ma nic wspólnego z gwarancją. I to jest bacik na "bylejactwo "
makdrajwer - 2013-02-19, 18:24
No name napisał/a: | Panowie ...w Polsce problemem nie jest gwarancja na towar czy usługę . U nas kluczowym jest przepis mówiący o niezgodności towaru, usługi z umową, która trwa 2 lata, a de facto nie ma nic wspólnego z gwarancją. I to jest bacik na "bylejactwo " |
Pod warunkiem że nie bierzesz towaru/usługi na firme .
|
|