Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Zakup części z allegro

Fenianek - 2013-02-17, 18:05
Temat postu: Zakup części z allegro
Witam!

Po powrocie do Polski z wojażu, zamierzam wymienić sprzęgło w naszym kamperku. Sprzęgło zostało wymienione pół roku temu, ale zrobiłem duży błąd i zakupiłem używane. Problem jest taki, że kamperek nie ma za bardzo siły ruszyć pod górę, mam wrażenie, że czasem tarcza się ślizga. Muszę dać sporo gazu bo w innym razie mocno szarpie. Czy ktoś z Was zamawiał sprzęgło z allegro do J5. Ja posiadam 2,5 T Z 1990 roku. proszę o radę czy to jest oryginalny LUK?
http://moto.allegro.pl/sp...3013549828.html
Chciałem również poradzić się apropo tylnego układu hamulcowego. Mam problem z ręcznym, zwyczajnie nie trzyma. Linka była już naciągana i pomogło na kilka dni. Chciałbym kupić komplet, czyli bębny i szczęki. Czy te będą pasowały?
http://moto.allegro.pl/no...3036184108.html
http://moto.allegro.pl/sz...2968993479.html
Zdaję sobie sprawę, że w aukcjach są podane specyfikacje, ale przyznam szczerze, że strasznie się w nich gubię. Z góry bardzo dziękuje za pomoc!!
Pozdrawiam!!

silny - 2013-02-17, 18:20

nie chcialbym kolego zbyt zdecydowanie cie oceniac ale pakowac stare sprzeglo :roll: :?: teraz masz oszczednosci

idz do sklepu , zamow i bedziesz mial pewnosc ze jak cos nie tak to zawsze mozesz zamienic.

Skorpion - 2013-02-17, 18:24

Nie radze ponownie sie pchac w uzywane sprzeglo
MAWI - 2013-02-17, 18:34

Mamy w Kutnie kilku mądrych mechaników. Wiem ,że JaWa wymieniał sprzęgło i taki inne duperele u Marcina w V8 , ma też dobre ceny na części,warsztat po starej straży pożarnej PKP na końcu ul. Sienkiewicza.POLECAM!! też mi naprawia auta.
p.s. możesz się na mnie powołać. :spoko :spoko :spoko

Fenianek - 2013-02-17, 18:37

No używanego to na pewno drugi raz nie kupię, wiem głupota! Polak mądry po szkodzie!:). A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa...
makdrajwer - 2013-02-17, 18:46

Fenianek napisał/a:
bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa...


Szczególnie ze machanik ma zniżke w sieciówkach 30-40 % więc ty dasz 10% mniej , on zarobi 20% i będzie mógł spuścić na robociźnie. Tak to wygląda. No chyba że jest to przysłowiowy "pan Henio" który kupuje na giełdzie.
A, i zastanów się co będzie jak za pół roku sprzęgło padnie. kto będzie gwarantem ?

Skorpion - 2013-02-17, 18:46

mam pomysla dla Ceibie wejdz na strone http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 tu odszukaj swoj samochod rok produkcji moc silnika KM jako platforma podwozie program pokaze Ci wszystko wraz z cenami na czesci


624077500 Zestaw sprzęgła

Producent: LUK

Opis: = 624121900 LUK sprzęgło kpl. CITROEN CX II 01.1987 - 12.1992


W magazynie: 7 szt.

Cena detaliczna (z VAT): 554.18 PLN

Kup za:526.46 PLN

kimtop - 2013-02-17, 18:50

Fenianek napisał/a:
A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa...


A dlaczego przez mechanika?
Jak będziesz miał części na wierzchu to jedź do sklepu i zamów.
Ja tak robię i części mam najpóźniej "na jutro rano"

Fenianek - 2013-02-17, 18:52

Masz rację Skorpion, tak zrobię! Bardzo dziękuje za pomoc Koledzy!:)
MAWI - 2013-02-17, 20:02

kimtop napisał/a:
Fenianek napisał/a:
A z allegro chciałem bo przez mechanika cena jest zazwyczaj dwa razy wyższa...


A dlaczego przez mechanika?
Jak będziesz miał części na wierzchu to jedź do sklepu i zamów.
Ja tak robię i części mam najpóźniej "na jutro rano"

Marek błąd .przy awarii i gwarancji nie ma winnego,przepychanka.Mechanik wmawia Ci ,że kupiłeś gów..o, Sklep mówi Ci że montowałeś u gówn.....o mechanika.
Zlecam wszystko mechanikowi ,razem z zakupem(wiedząc ile kosztują części dla mnie).Często jest tak ,że jego zniżka to cena za montaż. Plusy -brak kłopotów z ewentualną gwarancją (towaru i montażu),

CORONAVIRUS - 2013-02-17, 20:19

Wiesiu... samą prawdę głosisz ... zaiste :pifko

Takie czasy nadeszły , że klient przychodzi i mówi ile będą kosztowały części do naprawy jego auta bo ...znalazł na allegro , te oczywiście najtańsze biorąc pod uwagę ...

Ja często w hurtowniach , nawet z moimi zniżkami i indywidualnym podejściem do tej grupy rabatowej jakiegoś regionalnego , który ma możliwość obniżenia ceny jeszcze o kilka oczek , nie mam szans choć zrównać się z ceną sugerowaną przez klienta .... klasyczny problem bo ja nie mogę sprostać a klient mysli , że chcę go naciągnąć ... . Ale to ma krótkie nóżki i juz dawno w takiej sytuacji " zaparciucha " odsyłam do innego mechanika którego sobie wybierze ze swojej tajemnej listy ...
Ja załatwiam części , ja je montuję i ja udzielam gwarancji a wszystko to odpowiednio kosztuje i nie ma gadania ...
Często odnoszę wrażenie , że te najtańsze części z allegro są montowane przez majsterkowiczów samym sobie co niweluje do zera problem gwarancji za usługę i tylko dlatego te najtańsze gó....na są jeszcze w ofertach :diabelski_usmiech

kimtop - 2013-02-17, 20:21

MAWI napisał/a:
.Mechanik wmawia Ci ,że kupiłeś gów..o, Sklep mówi Ci że montowałeś u gówn.....o mechanika.


Wiesiu,mój mechanik zaopatruje się tam gdzie ja.
Tylko ja mam lepsze ceny :haha:

MAWI - 2013-02-17, 20:38

kimtop napisał/a:
Tylko ja mam lepsze ceny

Gratuluje upustów .To mogę zrozumieć.Ale to i tak nie niweluje ewentualnych kłopotów z gwarancją.
Mi niestety :lol: auta psuja się rzadko ,więc i części kupuję rzadko a co za tym idzie i części droższe.Mechanik ,(prywatnie kolega) ,kupuje dziennie tyle co ja w roku,pomyślałem niech każdy robi swoje i zarabia na tym co potrafi .Ja kopiąc jemu rów, daje mu zniżkę on naprawiając mi autka, :spoko co się będę z koniem kopał. :lol: :spoko :spoko :spoko
Róbmy swoje najlepiej jak potrafimy

silny - 2013-02-17, 21:02

brawo za postawe , jak nawet cos umie to nie bede ryl w scianach i rozkladal w domu kabli bo przyjdzie elektryk i machnie w godzine to co ja w pol dnia.

ale te kombinowanie to pozostalosci po tamtych czasach

robmy swoje

kimtop - 2013-02-17, 21:35

MAWI napisał/a:
Mi niestety auta psuja się rzadko ,więc i części kupuję rzadko a co za tym idzie i części droższe


To nie tak.Części mam taniej,bo sprzedaje mi je mój kuzyn.

Miałem przypadek gdy oberwała się świeca płomieniowa w Iveco Dailly 2.8 jtd.
Świecę wymieniałem sam.Po trzech dniach oberwał się ten trzpień ,który się nagrzewa,został zassany do silnika i tak poszatkował środek,że aż pęknął blok.
Kupiłem nowy silnik bez osprzętu.
Po miesiącu hurtownia,która dostarcza świece do sklepu,zwróciła mi kasę za silnik.

StasioiJola - 2013-02-17, 21:36

Według mojego rozeznania do silnika o kodzie 8144.67 sprzęgło LUK kpl. można dostać za 310zł , natomiast jeśli jest tam silnik o kodzie CRD93L/U25-661/ to sprzęgło może kosztować 330zł. Natomiast miałbym pewne obiekcje co do jakości bębnów czy szczęk z allegro za ceny które pokazuje w aukcjach Fenianek. Owszem- są jeszcze tańsze bębny /105zł/ czy szczęki/85zł / ale jakiej są jakości ??? :bajer Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i jakość robocizny. Ale to może kosztować. :szeroki_usmiech :spoko Jakbyś chciał coś więcej wiedzieć pisz na PW. :szeroki_usmiech :spoko
SlawekEwa - 2013-02-17, 21:44

StasioiJola napisał/a:
Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i

Stasiu na części to chyba producent :lol:

StasioiJola - 2013-02-17, 21:48

Sławku zgadza się - ale bezpośrenio za udzielenie gwarancji odpowiada mechanik który sam zakupił części lub sprzedawca ze sklepu który sprzedał części klientowi. :szeroki_usmiech
.

SlawekEwa - 2013-02-17, 21:57

StasioiJola napisał/a:
lub sprzedawca ze sklepu który sprzedał części klientowi.

Stasiu zatem kto orzeka zasadność reklamacji?

MAWI - 2013-02-17, 22:00

SlawekEwa napisał/a:
StasioiJola napisał/a:
Dobrze niektórzy koledzy radzą , żeby mechanik załatwił części i DAŁ GWARANCJĘ na całość tzn. części i

Stasiu na części to chyba producent :lol:

Stasiu ma racje, GWARANCJA!!! dla mnie to magiczne słowo, nie jest ważne jakie układy ma mechanik z dostawcą .Zostawiłem samochód ,zaakceptowałem cenę,koniec.W czasie gwarancji mnie nic nie interesuje.
Marku co innego wkręcić płomieniówkę, a co innego samemu wymieniać sprzęgło.Nie jestem lewusem co to nie wie od czego jest śrubokręt ,czy klucz.Piszesz ,że kupujesz u kuzyna i to załatwia sprawę .Wiesz ,że wymieniając świecę choćby w samochodzie jak trudno jest udowodnić winę producentowi tej świecy,a to za słabo przykręciłeś albo za mocno.Co innego jak masz na ten montaż jakiś papier a najlepiej rekomendowanego przez dostawcę warsztatu.

StasioiJola - 2013-02-17, 22:05

Zasadność reklamacji / najczęsciej odmowną/ orzekają w większości dystrybutorzy hurtowi mający takie uprawnienia od producenta częsci. :ok .Jeśli trafią na klienta który nie zrazi się pierwszą odmową i potrafi udowodnić swoje racje to czasami zdarza się , że reklamacja zostanie uznana. Dlatego lepiej kupujmy części dobre i montujmy je u dobrych mechaników. :szeroki_usmiech :spoko
MAWI - 2013-02-17, 22:16

StasioiJola napisał/a:
montujmy je u dobrych mechaników

I właśnie o to mi od początku chodziło :-P

Fenianek - 2013-02-18, 18:42

Bardzo dziękuje za wszystkie posty, jestem teraz dużo mądrzejszy, Zamówię w takim razie części bezpośrednio u mechanika.

Pozdrawiam!!

makdrajwer - 2013-02-18, 18:43

Zgadza się. Mechanik uzna gwarancje ( niezodność towaru z umową ) a potem się sam wykłuca z kutafonami w krawcikach którzy wiedzą wszystko lepiej. Na szczęście klienta to nie interesuje ( a przynajmniej nie powinno ) . Chociaż szwoagier jeździł pół roku bez klimy od chłodnica poszła do reklamacji i mechanik powiedział że zrobi jak mu przyznają. Chłodnice przyznali a szwagier musiał zapłcić za ponowne napełnienie układu :shock:
Socale - 2013-02-18, 19:01

Na koniec pragnę uświadomić (lub przypomnieć) szanownych Kolegów,
że żaden producent,
żaden sprzedawca,
żaden usługodawca
nie ma obowiązku udzielania gwarancji.
Jeśli udziela - jego dobrowolna sprawa, ale musicie wiedzieć że nie musi.
.
Również zwrot towaru a raczej jego przyjęcie jest jedynie dobrą wolą sprzedawcy.
Wyjątkiem jest sprzedaż internetowa i tu warunki są ściśle określone.

SlawekEwa - 2013-02-18, 21:03

Socale napisał/a:
Jeśli udziela - jego dobrowolna sprawa, ale musicie wiedzieć że nie musi.

I masz babo placek :shock:

BiG Team - 2013-02-18, 21:05

Producent to chyba musi dać gwarancję
SlawekEwa - 2013-02-18, 21:08

Grzesiu musi to na Rusi, a w Polsce to jak kto chce :-P
MAWI - 2013-02-18, 21:35

Socale napisał/a:
nie ma obowiązku udzielania gwarancji.

to i ty masz prawo wyboru

CORONAVIRUS - 2013-02-18, 22:02

Panowie ...w Polsce problemem nie jest gwarancja na towar czy usługę . U nas kluczowym jest przepis mówiący o niezgodności towaru, usługi z umową, która trwa 2 lata, a de facto nie ma nic wspólnego z gwarancją. I to jest bacik na "bylejactwo "
makdrajwer - 2013-02-19, 18:24

No name napisał/a:
Panowie ...w Polsce problemem nie jest gwarancja na towar czy usługę . U nas kluczowym jest przepis mówiący o niezgodności towaru, usługi z umową, która trwa 2 lata, a de facto nie ma nic wspólnego z gwarancją. I to jest bacik na "bylejactwo "


Pod warunkiem że nie bierzesz towaru/usługi na firme .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group