Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Webasto 24 V do kampera

HENRYCZEK - 2013-02-28, 20:26
Temat postu: Webasto 24 V do kampera
Witam.
Mam w samochodzie ciężarowym urządzenie grzewcze którego nie używam.
Eberspaecher Esslingen
Typ D3L C. Compact
36W. 24V
3200W.

Fajnie by Mi pasowało do kamperka,tylko czy ruszy na 12 V.
Może ktoś już robił testy lub ma wiedzę to proszę o info.

HarryLey4x4 - 2013-02-28, 20:38

kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Argo - 2013-02-28, 21:03

HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens.

MAWI - 2013-02-28, 21:10

Sprzedaj 24v ,kup 12v.Jadyna rozsądna rada. :spoko
HarryLey4x4 - 2013-02-28, 21:37

AiR napisał/a:
HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Świeca żarowa spali te przetwornice przy pierwszym rozruchu, do tego dochodzi zasilenie sterownika. Jak byś założył swiecę 12V i przekażnik, to może będzie miało sens.


podał moc 36 W. Jesteś pewien ,że taka świeca spali przetwornicę ??

Andi466 - 2013-02-28, 21:57

Komputer jest bardzo czuly na spadek napięcia ponieważ zabezpiecza ażeby przy spadku napięcia można bylo uruchomić rozrusznik i wyłancza zasilanie ogrzewania
HarryLey4x4 - 2013-02-28, 22:01

jaki komputer ??
przecież w webasto nie ma kompa, a podłączenie zestawu może być bezpośrednio pod aku zabudowy bez udziału sterowania kompa samochodowego . Chyba ,że czegoś nie rozumiem ?

Argo - 2013-02-28, 22:21

Ma szt 2. moduł użytkownika (czs i temp) i sterwnik pracy użądzenia (sterowanie dmuchawami, pompą paliwa, temp. płomienia, powietrza, przedmuchem itp)
HarryLey4x4 - 2013-02-28, 22:29

ok, sterownik tak, ale czy to mozna nazwać komputerem ?
Argo - 2013-02-28, 22:59

Jeżeli jest oparty na procesorze i jest programowany, to jest komputerem. Przeciesz mierzy kilka parametrów i decyduje o i wysokości, to nie analog, który działa tylko w przedziale tak lub nie.
Mikesz - 2013-03-01, 08:12

Nie ma przetwornicy co by dawała prąd 17-20Amper jedynie falowniki,ale to koszta przewyższające każde ogrzewanie,natomiast jakim cudem przetransformujesz stałym napięciem 12volt przez transformator żeby uzyskać 24volty??
Wszystkie przetwornice mają zabezpieczenie przeciw zwarciowe,to znaczy pobór prądu jest ograniczony do "0"w momencie przekroczenia max prądu jaki daje przetwornica .Ja mam na łodzi ogrzewanie TrumA 24-voltowe(gazowe,pobór prądu max 1,5 amper) zasilane przez przetwornicę od laptopa 12/24volty dającą prąd 2,8 ampera.Ty potrzebowałbyś przetwornicy o mocy 0,5 kw.
Dla ciebie widzę inne rozwiązanie,zasilanie tylko elektroniki z dmuchawą poprzez przetwornicę z 12 na 24 volty(zobacz jaki pobiera prąd twoja przetwornica przed załączeniem świecy żarowej),wymiana świecy na 12-voltową,i zasilanie jej przez przekażnik załączającym świece,ale z 12 volt bezpośrednio.

MAWI - 2013-03-01, 09:28

Mam kilka nagrzewnic suchych ,suchych bo o nich mowa .Wiem,że nawet niewielki spadek prądu potrafi odłączyć ogrzewanie.(Zasilanie tylko grubymi kablami prosto do aku)Wiem że częste awarujne wyłączenie może spowodować zablokowanie sterownika (komputera) ogrzewania.Potem da się to jeszcze uruchomić ,ale bez wizyty w serwisie się nie da.Oni odblokowują i ponownie je programują .NIe warto kombinować samemu.
Mikesz - 2013-03-01, 09:36

HarryLey4x4 napisał/a:
kupujesz mały transformator 12 v - 24 V i już. Co ma nie ruszyć ?
Ja w rajdóce zakłądałęm pompę Webasto wspomagającą układ chłodzenia. Też była 24V bo od ciężarówki. Za ok. 100 - 200 PLN kupisz na alledrogo transformersa i gotowe :bigok

np.
http://allegro.pl/przetwo...3043180730.html

http://allegro.pl/przetwo...3033327228.html

Niestety jedna ma moc 75W a druga 200W i prąd przeciążeniowy 14 amper a świeca potrzebuje 36A.

HarryLey4x4 - 2013-03-01, 09:51

Ok. w takim razie nie pomogę.
Nie posotaje nic innego jak jedno sprzedać i drugie kupić :bigok

Andi466 - 2013-03-01, 09:56

Tak jak kolega wcześniej mówił po trzech nieudanych próbach komputer się blokuje . Przy pierwszym uruchomieniu trzeba podłączyć pompkę paliwa na krótko i podać paliwo bo nawet wtedy łapie błąd przy braku paliwa przy uruchamianiu. Są ogrzewania na 12 V one także są zabezpieczone przed nadmiernym wyładowaniem akumulatora i jak jest za małe napięcie na akumulatorze ogrzewanie sięnie uruchomi oraz jak w czasie pracy ogrzewania spadnie napięcie ogrzewanie sie wyłancza ale silnik można uruchomić.
IAAN - 2013-03-01, 10:11

Henryczek odbierz moją pw
masz numer telefonu zadzwoń nawet masz na miejscu u siebie serwis
mam instrukcje serwisową do d3lCc w wersji angielskiej jakby co to moge przesłać
niewiem jak jest w wersji Cc ja mam d1lc i na 100% nie blokuje się po nieudanym odpaleniu ,braku paliwa ,napięcia lub tym podobnych ,ponoć mając cyfrowy zegar i podłączony jakiś kabelek do niego można odczytać błędy ale nie mam tego kabelka albo nie wiem jak odczytać męczyłem swoje na wsystkie sposoby i nie zablokowało sie a ponoć jeszcze błędy można skasować samodzielnie tylko trzeba wiedzieć jak i tu polecał bym elektrodę napewno znajdziesz dużo informacji

maszakow - 2013-03-02, 01:54

DLa wszystkich experymentatorów.

Odblokowanie pieca - reset pamięci
W przypadku głębokiego rozładowania akumulatora (<10,5V) lub w razie wystąpienia błędu wewnętrznego pieca, piec może przejść w tryb awaryjny i nie reagować na próbę jego uruchomienia

W takiej sytuacji pomaga najczęściej prosta procedura resetowania pamięci pieca

1. Odłączyć zasilanie poprzez wyjęcie bezpiecznika pieca
2. Po min 3 sekundach włożyć z powrotem bezpiecznik
3. Natychmiast po włożeniu bezpiecznika nacisnąć przycisk „ON” na pilocie lub Timerze
4. Po około 3 sekundach wyjąć bezpiecznik ponownie
5. Po około trzech sekundach włożyć bezpiecznik ponownie do gniazda

Panowie - odkryłem fajną kopalnię informacji - z niej właśnie powyższy tekst.
http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/

kecz - 2013-03-02, 13:49

witam mam już dwa lata trumatic E1800na24v z cieżarówki, zakupiłem transformatorek z 12v na 24 v smiga bez problemu cena jak pamietam 64zł z tym że mam 2 akumulatory :spoko .
HarryLey4x4 - 2013-03-02, 16:54

a działa jak normalne webasto ??
kecz - 2013-03-03, 10:14

jeżeli chodzi o ogrzewanie to tak (choc trumatic E to gazowe) mi chodziło o przytoczenie przykładu z poborem prądu,na zabezpieczeniu mam bezpiecznik 7A, a pobór do 1,1A MOC 1800w
kaimar - 2013-03-03, 15:01

kecz napisał/a:
witam mam już dwa lata trumatic E1800na24v z cieżarówki, zakupiłem transformatorek z 12v na 24 v smiga bez problemu cena jak pamietam 64zł z tym że mam 2 akumulatory


W Trumatic praktycznie jedynym odbiornikiem prądu jest silnik wentylatora. Zawór gazowy pracuje na podtrzymaniu z prądem rzędu miliamper. A w Webasto świeca żarowa jest potężnym pożeraczem prądu.
Ogrzewanie gazowe można spokojnie zasilić za pomocą przetwornicy DC-DC 12/24V.

darkowski - 2013-03-03, 19:14

Webasto też da się zasilić, pod warunkiem że wystartowało ;)

Mój Eberspeacher w instrukcji ma pobór prądu przy pracy 15W, ale.....


katalogowo przy starcie potrzebna jest moc 240W.

Ciekawostka, że bliźniaczy model zasilany PB a nie ON potrzebuje na rozruch tylko 150W

SlawekEwa - 2013-03-03, 19:52

darkowski napisał/a:
Ciekawostka, że bliźniaczy model zasilany PB a nie ON potrzebuje na rozruch tylko 150W

To dlatego, że model na ON ma świecę żarową o większej mocy do zapłonu paliwa, natomiast model na PB ma świece żarowo-iskrową.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group