| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - HHO - paliwo wodorowe (hybryda)
JaWa - 2013-03-10, 13:53 Temat postu: HHO - paliwo wodorowe (hybryda) Generator gazu HHO potrafi znacznie obniżyć spalanie naszych kamperków. Czy ktoś ma zainstalowany ten system ?
Więcej informacji TUTAJ i TU
makdrajwer - 2013-03-10, 14:01
Myśle o tym od dawna, przeglądam fora ale jak na razie nikt nie napisał nic co by mnie w pełni przekonało. Znajomy zakładał to w starym citroenie. Spaliło mu to alternator i troche przewodów. Poogarniał temat, spaliło mu drugi raz i instalacje wywalił ( w nerwach do kosza ... ).
JaWa - 2013-03-10, 14:09
| makdrajwer napisał/a: | | przeglądam fora ale jak na razie nikt nie napisał nic co by mnie w pełni przekonało |
TUTAJ jest sporo opinii. Jutro dzwonię do p.Roberta.
Namiary do firmy:
ŁAPALICE
UL.KARTUSKA 29
83-300 KARTUZY
TEL.518-520-400
makdrajwer - 2013-03-10, 14:42
Jestem bardzo ciekaw. Mój sceptycezm bierze sie troche z tego ze jest to temat znany od dłuższego czasu i gdyby to naprawde działało to zamiast drogi i skomplikowanych systemów oszczędzania paliwa w silnikach producenci po prostu zamontowali by taki generator i było by cacy. A tak idzie się w drogie hybrydy, auta elektyrczne itp.
Przy koszcie montażu 2000 zł ( w fabryce na lini by było 500 zł ) oszczędność rzędu nawet 20% czyli powiedzmy 1.6 l / 100 km daje 8,80 zł / 100 km czyli instalacja zwraca sie po 5800 km czyli u mnie po 3 miesiącach jazdy.
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie
SlawekEwa - 2013-03-10, 14:59
| makdrajwer napisał/a: | | Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie |
Turbinka Kowalskiego
4x4camper - 2013-03-10, 15:00
Nikt nie jest zainteresowany masową produkcją tego rozwiązania.
Zapotrzebowanie na ropę zmalałoby i cena w dół. jak myślisz jak zareaguje pazerne państwo.
Zrobi wszystko żeby patent zdyskryminować.
Jako ciekawostkę podam że w Kanadzie radiowozy na tym chodzą.
poz
Tolo
makdrajwer - 2013-03-10, 15:09
| SlawekEwa napisał/a: | | makdrajwer napisał/a: | | Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie |
Turbinka Kowalskiego |
Kiedyś w mojej skodzie favorit zastosowałem wszystkie "magiczne" rzeczy z tamtych lat które miały obniżać zużycie paliwa. Przerobiłem też dolot i wydech. Efekt : trasa 4,5-4,7 , miasto 6,0-6,3.
JaWa - 2013-03-10, 15:15
W USA w wielu samochodach jest montowane fabrycznie. W Europie posiada Certyfikat Europejski, to nie jest turbinka Kowalskiego
emicargo - 2013-03-10, 16:07
| makdrajwer napisał/a: | Jestem bardzo ciekaw. Mój sceptycezm bierze sie troche z tego ze jest to temat znany od dłuższego czasu i gdyby to naprawde działało to zamiast drogi i skomplikowanych systemów oszczędzania paliwa w silnikach producenci po prostu zamontowali by taki generator i było by cacy. A tak idzie się w drogie hybrydy, auta elektyrczne itp.
Przy koszcie montażu 2000 zł ( w fabryce na lini by było 500 zł ) oszczędność rzędu nawet 20% czyli powiedzmy 1.6 l / 100 km daje 8,80 zł / 100 km czyli instalacja zwraca sie po 5800 km czyli u mnie po 3 miesiącach jazdy.
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie |
Wpływy do budżetu RP z samej tylko akcyzy za paliwa w 2012r wyniosły około 24mld zł. Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD, no i oczywiście na premie dla ministrów. Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą.
JaWa - 2013-03-10, 16:24
| emicargo napisał/a: | | Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD |
Zrobię na złość Rostowskiemu, założę HHO.
SlawekEwa - 2013-03-10, 18:03
| emicargo napisał/a: | | Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą. |
Czy LPG, CNG, biodisel nie jest paliwem alternatywnym i co akcyzy tam nie ma?
emicargo - 2013-03-10, 18:54
| SlawekEwa napisał/a: | | emicargo napisał/a: | | Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą. |
Czy LPG, CNG, biodisel nie jest paliwem alternatywnym i co akcyzy tam nie ma? |
Czepiasz się, ok poprawka - alternatywne żródła zasilania - teraz dobrzę? A jeżeli już ma być dokładnie - LPG to skrót od Liquefied Petroleum Gas i w wolnym tłumaczeniu na polski oznacza płynny gaz ropopochodny. Nie jest paliwem alternatywnym.
makdrajwer - 2013-03-10, 20:23
| emicargo napisał/a: | | Wpływy do budżetu RP z samej tylko akcyzy za paliwa w 2012r wyniosły około 24mld zł. Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD, no i oczywiście na premie dla ministrów. |
No to po co w takim razie walka o każdą krople zużytego paliwa ( oczywiście na papierze ) ? Po co bi, less czy inne turba ? A auta elektryczne , hybrydy takie jak ampera ?
Pół świata jeździ na alkoholu, oleju rzepakowym i innych wynalazkach. Z poziomu europy i usa - zgadza sie : chodzi o kase. Ale w Indiach wymyślono agregat prądotwórczy na moc. Przy moich częstotliwościach i ilościach miałbym małą elektrownie
emicargo - 2013-03-10, 21:57
Kontrola Państwa nad rynkiem paliw jest narzędziem służącym do generowania ogromnych wpływów do kasy tegoż Państwa. Ściągalność podatków akcyzowego i VAT jest w tym przypadku niemal (nieliczne afery paliwowe) 100 procentowa. Wyobraź sobie sytuację, w której auta napędzane są np. sprężonym powietrzem, którego mogą dostarczać sprężarki zasilane energią wiatrową. Drastycznie spada sprzedaż paliw płynnych i klops. Motoryzacja wymyka się spod kontroli Państwa (brak wpływu z podatków od paliw). Gotowy scenariusz na globalne załamanie finansów.
"Walka" koncernów samochodowych o zmniejszenie zużycia paliwa w produkowanych autach nie ma wplywu na wielkość kwot wpływających do budżetów z tyt opodatkowania paliw. Samochodów statystycznie przybywa. I dlatego to akurat politykom nie przeszkadza.
Nawiasem mówiąc, sprawność nowoczesnych silników na sprężone powietrze jest dużo wyższa od sprawności najlepszych silników spalinowych.
adam2 - 2013-03-10, 22:00
Hej byłem w zeszłym tygodniu w warsztacie gdzie to montują i powiedzieli mi że przy spalaniu rzędu 10l można zejść do 8 nie ma znaczenia czy to jest silnik starego czy nowego typu.Generator z wody wytwarza wodór a silnikowi czy to w sposób mechaniczny czy na elektronice obniża się dawkę paliwa które zastępuje wodór trzeba tylko co około 300 km. otworzyć maskę i dolać do zbiorniczka wody[destylowanej] jeżeli bym zapomniał to auto po prostu zrobi się mułowate bo będzie miało za małą dawkę paliwa można nawet teoretycznie nieco podnieść moc silnika w starszych modelach [w ramach rozsądku].To wszystko plusy a teraz minusy-koszt założenia 2400zł to przy 10tyś. rocznie zaczniemy zarabiać około 3 roku eksploatacji jaki to ma naprawdę wpływ na silnik to tak chyba do końca nikt nie wie no i najważniejsze generator potrzebuje około 20A prądu.Nie jestem mechanikiem i pewnie więcej by mogli powiedzieć fachowcy przekazuję tylko to co powiedzieli mi w warsztacie
JaWa - 2013-03-11, 09:52
U p.Tadka w Kartuzach można założyć instalację HHO na próbne dwa tygodnie. Ja mam daleko, ale jest sporo kamperowców, którzy do Kartuz mają bliziutko, może ktoś założy na próbę, albo chociaż zasięgnie języka na miejscu.
Nie wiem skąd ta cena 2 400 zł, skoro w linkach jakie dałem cena kompletu do pojemności 2 800 ccm wynosi 299 €. Założenie dla każdego majsterklepki chyba proste.
Cykada - 2013-03-11, 10:25
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=13927
tu było trochę o tym cudzie i wychodzi na to ,że się nie opłaca.
przemo.d - 2013-03-11, 10:34
| JaWa napisał/a: | U p.Tadka w Kartuzach można założyć instalację HHO na próbne dwa tygodnie. Ja mam daleko, ale jest sporo kamperowców, którzy do Kartuz mają bliziutko, może ktoś założy na próbę, albo chociaż zasięgnie języka na miejscu.
Nie wiem skąd ta cena 2 400 zł, skoro w linkach jakie dałem cena kompletu do pojemności 2 800 ccm wynosi 299 €. Założenie dla każdego majsterklepki chyba proste. |
Nie wiem czy wiesz co to oszczędności dla "bogatych"..
To jedna z nich..
Pozdro.
JaWa - 2013-03-11, 10:37
| mobili napisał/a: | | tu było trochę o tym cudzie i wychodzi na to ,że się nie opłaca. |
A co ma tam opisywany generator pary do HHO czyli wytwornicy wodoru i tlenu ?
TUTAJ są inne opinie.
papamila - 2013-03-11, 12:38
Nie opłaca się
kolega miał pomontowane HHO w 8 busach (relatywnie nowych)
oszczędności były, owsze.......................... ale do czasu
po pół roku, w bardzo krotkim okresie czasu 6 z 8 silnikow poszlo do kapitalnego remontu
zdjął wszystkie instalacje.
Roszczenia gwarancyjne nic nie dały (bo jeszcze trwają od 1,5 roku)
Cykada - 2013-03-11, 13:48
| JaWa napisał/a: | | mobili napisał/a: | | tu było trochę o tym cudzie i wychodzi na to ,że się nie opłaca. |
A co ma tam opisywany generator pary do HHO czyli wytwornicy wodoru i tlenu ?
TUTAJ są inne opinie. |
u mnie gość też montuje to ustrojstwo. Kolega zamontował w sprinterze i nic to nie dało....
A te cudowne przykłady co ten warsztat podaje to kit.
MarzaPocz - 2013-03-11, 13:52
Podziel się swoimi doświadczeniami w tym temacie. Jeśli to nie problem proszę napisz coś więcej. Z góry dziękuję.
Cykada - 2013-03-11, 14:05
| MarzaPocz napisał/a: | | Podziel się swoimi doświadczeniami w tym temacie. Jeśli to nie problem proszę napisz coś więcej. Z góry dziękuję. |
napisałem ,że u mnie gość montuje to chodziło mi ,że u mnie w mieście jest warsztat co to montują. Musiałbym podjechać i zobaczyć czy jeszcze prosperuje.
andrzej34sto - 2013-03-11, 15:51
Poczytajcie na forum,jak gośc zamontował w civicu,po 80 tys km głowica do kapitalnego remontu,gorsze od lpg,które mam w swojej vectrze,dopiero po 250 tys remont silnika
andrzej34sto - 2013-03-11, 16:03
Jak ktoś chce zaoszczędzić na paliwie,to lepiej kupować od naszych ze wschodu,ja tak robię o 2 lat zawsze jak jadę nad morze lub mazury kupuję po 4-4,50 wystarczy popytac na cb lub tirowców ,w zeszłym roku kupiłem ok 200l
JaWa - 2013-03-11, 16:34
W 1850 r naukowcy twierdzili, że już w 1930 dojdzie do katastrofy ekologicznej, gdyż na skutek ogromnego wzrostu ruchu konnego końskie łajno zaleje świat.
maszakow - 2013-03-11, 21:48
1. Cena jest absurdalnie wysoka. Ściągnąłem z netu parę takich schematów i założę się że wykorzystują jeden z nich. koszt wykonania elektroniki nie przekracza 30PLN. jak się dobrze poszuka to można znaleźć całość włącznie z kosztami zakupu wszystkich detali.
2. Instalacje tego typu nadają się tylko do starszych aut. Nowsze na komputerach które kontrolują spaliny - wymagają dodatkowej elektroniki by "ogłupić" czujnik, co dodatkowo komplikuje układ. Po zapodaniu wyniku elektrolizy na ssanie silnik będzie myślał że ma anormalną ilość powietrza w mieszance i zwiększy dawki, i koniec oszczędności. A jak jeszcze dowali się tam wodorotlenek potasu na elektrolit... Papamila możesz powiedzieć co tam postrzelało koledze w tych busach ?
3. Obciążenie instalacji spore ale wszystko zależy od układu, większości przypadków generator prądu na elektrody pracuje impulsowo więc to nie jest 20A ciągłego prądu, tylko mniej.
Widziałem silniki na "gaz" z wody (generator... kosiarka gdzie silnik sam produkował sobie ten gaz ale prądy były duże - bo zgazowanie szło na 2 węglowych elektrodach - wręcz łukiem eletrycznym
JaWa - 2013-03-12, 10:09
| maszakow napisał/a: | | 2. Instalacje tego typu nadają się tylko do starszych aut |
NIEPRAWDA. Chyba, że samochody z Euro 5, to starocie.
Skoro to lipa, to dlaczego HHO otrzymało CE ?
inhalt - 2013-03-12, 10:51
Znaczek (certyfikat) CE oznacza jedynie, że urzadzenie spełnia wymogi bezpieczeństwa, a nie że działa zgodnie z deklaracja producenta. Po prostu nie razi prądem, nie bucha wrzątkiem i nie dawkuje cyjanku potasu. Poza tym może przynosić szkody w silniku, straty na koncie bankowym użytkownika itd., bo CE nic nie ma do sensowności zastosowania urządzenia, a tylko do bezpieczeństwa.
JaWa - 2013-03-12, 11:02
| inhalt napisał/a: | | CE oznacza jedynie, że urzadzenie spełnia wymogi bezpieczeństwa |
Jedna pociecha, że wodór nie wybuchnie.
erow1 - 2013-03-12, 16:38
Generatory HHO (sprzedawane np. na wiodącym portalu aukcyjnym) produkują około 10 litrów mięszanki tlen/wodór o ciśnieniu atmosferycznym ma minutę, przyjmijmy dla ułatwienia obliczeń że produkują 20 litrów / minutę.
wystarczy to na 10 obrotów silnika wolnnosącego o pojemności 2000cm3
a gdzie pozostałe 1980 obrotów w ciągu minuty (zakładamy że nasz motorek ma 2K obr/min)
to są promile które nie mogą mieć zauważalnego wpływu na zużycie paliwa, Ktoś powie że mieszanka HHO jest silnie wybuchowa i przez fakt bardzo szybkiego spalania "usprawnia" proces spalania paliwa podstawowego, jeśli tak to lepiej sobie przyspieszyć punkt zapłonu i autku od razu przybędzie koni mechanicznych i spalanie spadnie ale pojawi się spalanie sutkowe które konkretnie wykończy panewki.
Jak ktoś nie wierzy to niech do dolotu powietrza działającego diesla psiknie odrobine jakimś dezodorantem lub innym czymś typu plak , nie za dużo a po chwili usłyszycie jak wasz motor wydaje bardzo niepokojące dźwięki - UWAGA !! EKSPERYMENT NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ - MOŻNA TRWALE USZKODZIĆ SILNIK
maszakow - 2013-03-12, 22:54
| JaWa napisał/a: | NIEPRAWDA.Chyba, że samochody z Euro 5, to starocie.
Skoro to lipa, to dlaczego HHO otrzymało CE ? |
China Export ?
to co umieściłeś na zdjęciu jest dokładnie tym o czym mówię w punkcie 2, za zdaniem które zakwestionowałeś - ogłupiaczem czujnika.
Nie mówię ze nie - byle by rozsądnie jak już ktoś chce - o ile przykład od Papamili daje do myślenia w jedną stronę o tyle -
http://quanthomme.free.fr/pantone/FrancePMC.htm
Poważnie pozwala przemyśleć pozytywy tego typu rozwiązań. Tam są konkretne przykłady na zastosowanie jednej wersji wynalazku - tej z odparowaniem i przetworzeniem pary na gaz w wysokiej temperaturze. jest parę takich ze zdjęciami kwitków z analizy spalin przed i po włączeniu urządzenia. nic tylko się pod rurę kłaść...
Nikt nie napisał że mu rozwaliło silnik - a na mur beton by napisał. ale też oszczędności 10-25% to nie full gaz zasilania żeby cos sie mogło stać....
erow1 - Plak to sposób na rozruch silnika na mrozie. dużym mrozie
a spalanie sutkowe ... hmmm... coś nowego... jaka rozkoszna literówka
erow1 - 2013-03-13, 06:53
podświadomie, podświadomie .... (korektor błędów nie wykrył)
robiłem próby z mixem ON + LPG i faktycznie niewielka ilość LPG dodana do dolotu klekota zwiększała obroty biegu jałowego, auto się dużo lepiej zbierało - ale to była w dużej mierze zasługa niebezpiecznie przyspieszonego punktu zapłonu - dzięki szybszemu spalaniu mieszanki. Podejrzewam że to jest przyczyną awarii diesli z zamontowanym HHO czy wspomaganych LPG - brak właściwie ustawionego zapłonu.
robiłem próby z eterem - wyniki jak wyżej
oraz z parą wodną skondensowaną - barak jakiejkolwiek różnicy w pracy motoru
HHO by było rewelacyjne tylko wydajność musiała by być 100 krotnie wyższa.
Może wytwornica do acetylenu z karbidu
NIL - 2013-03-15, 22:09
Należy pamiętać że aby generator pracował należy zasilić go energią elektryczną z alternatora (jeżeli ten podoła) a to ma przełożenie na spalanie paliwa
papamila - 2013-03-19, 08:58
| maszakow napisał/a: | | Nikt nie napisał że mu rozwaliło silnik |
ja pisalem o kłopotach znajomego,
popytalem
- spalanie stukowe ze wszystkimi tego konsekwencjami
zadzwoniłem również do warsztatu który onegdaj miał się tym zajmować
- mogą sprzedać urządzenie (wycena pod auto) pełna przedpłata i samodzielny montaż
gwarancję musisz sobie sam wystawić
wg mnie wszystko w temacie
Argo - 2013-03-19, 11:29
Wynalazek opatentowany w latach 20 tych ubiegłego wieku, masowo stosowany w lotnictwie w latach 40 tych. Nie ma nic wspólnego z wodorem, celem jest obniżenie temp. spalania a co za tym idzie pozwala na podniesienie stopnia sprężania lub doładowania powyżej wartości krytycznych. Stopień sprężania do 20 a ładowanie do 2,5 bara. wymierne korzyści tylko w silnikach benzynowych. Obecnie masowo stosowne w wyścigach na 1/4 mili. Aby uzyskać wodór z wody potrzebny jest proces elektrolizy i koszt uzyskania energi równy jest -90%, czyli z 1kW uzyskujemy 0,1 KW. W latach 80 niejaki Dobromir naszej motoryzacji pan Kowalski, obok turbinki lansował powyższy wynalazek. czy się to skończyło starsi kierowcy wiedzą.
|
|