| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Budowa Campera na Vito
DarKu - 2013-03-13, 14:12 Temat postu: Budowa Campera na Vito Witam jestem nowy wiec prosze nie karcic od razu
Zastanawiam sie nad zabudowa alcova na Merc vito, czy ktos wie gdzie mozna zakupic gotowe elementy typu sandwicz ale w wielkosciach co najmniej 350cm x 220 cm ?? Moze w ogole ktos podpowie czy warto sie samemu w cos takiego bawic?? wyslalem zapytanie do jednej firmy i w odpowiedzi dostalem dosc wielka roznice cen od 15000zl do 90000 zl, za surowa zabudowe z drzwiami i oknami. Widzialem zabudowe na VW T5 na stronie www.campersol.pl i dosc fajnie sie prezentuje, niestety z tej firmy nie uzyskalem odpowiedzi jaki jest koszt takiej zabudowy.
CORONAVIRUS - 2013-03-13, 17:08
witaj ... kibelek będzie ?
Kocer - 2013-03-13, 18:24
Adam,
masz problemy gastralne?
jarko_66 - 2013-03-13, 20:56
buduję coś takiego na ducato izotermie i myślę że warto .tylko nie firma, a tapicer stolarz elektryk . Bez ocieplenia zmieszczę się w dyszce ,(łóżka, szafki .lodówka absorbcyjna, panel kuchenny ,kibelek, oświetlenie, telewizor15", solar 140W. Mam niedrogiego magika który robi to profesjonalnie ,a po godzinach uczciwie dorabia Skoro jesteś nowy, napisz coś o sobie, nie wchodzi się do kogoś do domu nie mówiąc dzień dobry, ja zrobiłem ten sam błąd.
DarKu - 2013-03-13, 21:09
Jarko budujesz sam alcove?? z sandwicza łączonego czy posiadasz całe płyty?? czy budujesz campera na blaszaku?? jak dasz rade to wrzuć fotki. Ja myślę o zabudowie alcova ale wątpie żebym się zmieścił w 20000zł patrząc na ceny sprzętu
jarko_66 - 2013-03-13, 21:30
na blaszaku przejdz na drugą stronę Ducato robione na izotermie jest tam kilka fotek teraz wygłada już to zupełnie inaczej
elmo78 - 2013-03-14, 09:26
No ja też jestem ciekaw, gdzie można kupić sandwich za jakąś realną cenę a nie taką dla naiwnych laików. Dobrze wiem ile kosztuje laminat szklany, dobrze wiem ile kosztuje styrodur i robocizna. Tylko dziwnym trafem te płyty mają cenę 10 czy 20 razy większą niż powinny.
DarKu - 2013-03-15, 09:06
wczoraj dostalem maila od firmy nachtman ze u nich zakupie wszystkie podzespoly potrzebne do zabudowy, poki co zaprosili mnie do siebie na pogawedke, niestety na stale mieszkam w Wiedniu wiec spotkanie poki co jest nie mozliwe. Jezeli nie sandwicz to jak mozna wykonac jeszcze zabudowe?? moj sasiad zajmuje sie budowa lodzi z wlokna szklanego czy takie rozwiazanie tez byloby dobre na zabudowe alcova?? wtedy musze pewnie wykonac cala konstruckje metalowa co obciazy pewnie auto.
DarKu - 2013-03-15, 20:31
Dziś dostałem kolejną odpowiedź z kolejnej firmy, koszt wykonania samej zabudowy bez okien i drzwi 25000 zł chyba taniej wyjdzie jak zamówię w firmie sandwicze odpowiednich wymiarów, potrzebuję około 40 m2 średnia cena sandwicza to 80zł za metr to skąd oni takie ceny biorą??
Pancio - 2013-03-15, 22:12
A masz jakis kontakt do tej firmy od sandwichy? Jakas strona www czy cos?
DarKu - 2013-03-15, 23:24
| Pancio napisał/a: | | A masz jakis kontakt do tej firmy od sandwichy? Jakas strona www czy cos? |
:D póki co to muszę poszukać takiej firmy, ew. mam już koncepcje jak zrobić z metrowych płyt zabudowę.
elmo78 - 2013-03-17, 16:28
Kurcze, czegoś ja tu nie rozumiem... Sandwich to nie technologia z kosmosu (laminat/stryodur/laminat) a jednak żadna firma się z tym nie ogłasza. Czy to jakaś zmowa pomiędzy firmami robiącymi kampery czy co?
No nic zobaczymy, może ktoś ma namiar na fabrykę takich kompozytów, bo póki co płacenie 40,000zł za pustą zabudowę, której materiały kosztują 2000zł to lekka przesada.
jarko_66 - 2013-03-17, 16:46
Dajcie sobie spokój z tą technologią ja mam oryginał zabudowę belgijską sandwich wszystko jest cacy kupiłem takie auto gotowe . Ma jednak wadę ogromne straty w metrażu z całkiem dużego auta robi się małe, się zastanowic radzę
elmo78 - 2013-03-17, 17:29
Nie bardzo wiem o czym piszesz... Przecież chyba wszystkie kampery to sandwich. W końcu pomiędzy dwiema warstwami laminatu jest warstwa usztywniająco-izolacyjna. No i nie wiem jakie mogą być straty w metrażu skoro najczęściej sandwiche mają grubość od 2 do 5cm.
Może masz jakąś izotermę ze ściankami 12cm!!?
DarKu - 2013-03-17, 17:31
| jarko_66 napisał/a: | Dajcie sobie spokój z tą technologią ja mam oryginał zabudowę belgijską sandwich wszystko jest cacy kupiłem takie auto gotowe . Ma jednak wadę ogromne straty w metrażu z całkiem dużego auta robi się małe, się zastanowic radzę |
Jarko_66 może masz rację lecz ja nie chcę kupić auta za 40000 zł które muszę wyremontować bo takie auta mają przeważnie po 25 -30 lat, a zabudowa zwykłego busa mnie nie rajcuje, lubię symetrie i proste ściany poza tym miałem kilka busów i zawsze kupując dostawczaka patrzyłem na wysokość podłogi żeby nie skakać na busa np ford transit ma bardzo nisko podłoge, w porównaniu do izoterm raczej są one za wysoko, w piątek wysłałem do kilku firm na śląsku zapytanie czy wykonają na zamówienie takie płyty, poczekam na odpowiedź, poza tym ja sobie sam wykonam większość robót takich jak meble czy elektryka, póki co największym problemem jest zabudowa którą koniecznie chciałbym otrzymać w formatach 4000mm x 2500mm co pozwoli mi na wykonanie 6 m/kw powierzchni auta, wstępnie koszt na gotowo obliczyłem na kwotę 20000-25000 zł zakładam margines do 30000 zł.
jarko_66 - 2013-03-17, 20:54
elmo ja piszę o izotermie na busie (blaszaku) i aby uzyskac proste i symetryczne ściany za płytą potrafi byc jeszcze 5 cm wolnego miejsca.Ja tej kanapki nie robiłem,trafił się taki gotowiec.A z tego względu że zmniejszyła się przestrzeń ładunkowa auto z 2009 roku z potwierdzoną bez wypadkowością kupiłem dośc tanio . I też wiele rzeczy robię sam.
DarKu - 2013-03-18, 20:22
Jarko_66 podrzuć linka do zdjęć z twojego kampera bo nie mogę znaleźć a chciałbym zobaczyć jak to na izotermie wygląda, póki co stworzyłem już projekt i zwymiarowałem jakby miał wyglądać Vito Kamper, jedynym problemem jest teraz materiał na ściany, dziś otrzymałem dwa maile od firm produkujących sandwicz gdzie z jednej firmy pan mnie poinformował że zorientował się w firmach przodujących w produkcji i nikt takich wymiarów nie robi.
Zastanawiam się poza tym nad włóknem szklanym, jest dużo lżejszy od sandwicza co było by dużą korzyścią, w tej chwili vito waży 1900 kg bo wycięciu tyłu może stracić max 200 kg, całe wyposażenie według informacji z pewnej firmy to około 1000-1200 kg co da wagę w sumie 2900 kg w tym sandwicz około 500 kg pewnie można jeszcze odchudzić to o 200 kg
Póki co wstawiam projekt
koder - 2013-03-18, 20:36
A Vito nie ma przypadkiem samonośnego nadwozia?
MAWI - 2013-03-18, 20:38
Ma.
DarKu - 2013-03-18, 20:48
czy to znaczy ze jak wytne bude to samochod sie złamie??
MAWI - 2013-03-18, 20:50
Pytanie. | koder napisał/a: | | A Vito nie ma przypadkiem samonośnego nadwozia? |
Odpowiedź. Ma.
MAWI - 2013-03-18, 20:52
Wcześniej pytałeś .Co to znaczy?
4x4camper - 2013-03-18, 20:54
Darcyk
Ja na twoim miejscu to bym sprawdził jaką masę całkowitą ma Vito
Laminat szklany lity zawsze jest cięższy od kanapki z prostego powodu.
Żeby był sztywny musi mieć co najmniej 5mm a to robi wagę.
Robię w laminatach od zawsze i wiem co mówię.
Vito ma pod podłogą ramę szczątkową wspawaną w blachy nadwozia - da to się przeskoczyć ale wzrasta WAGA. A w dowodzie MC malutka jak cholera.
poz
Tolek
DarKu - 2013-03-18, 20:55
to było głupie i nie dokładne pytanie :D nie bardzo rozumiem co znaczy samonośne nadwozie tzn samo znaczenie i pojecie wiem ale co sie z tym wiąże? czy faktycznie jak wytnę budę to osłabię całą konstrukcje i w sumie auto może po kilku tysiącach km wyglądać jak żuk??
DarKu - 2013-03-18, 21:01
| 4x4camper napisał/a: | Darcyk
Ja na twoim miejscu to bym sprawdził jaką masę całkowitą ma Vito
Laminat szklany lity zawsze jest cięższy od kanapki z prostego powodu.
Żeby był sztywny musi mieć co najmniej 5mm a to robi wagę.
Robię w laminatach od zawsze i wiem co mówię.
Vito ma pod podłogą ramę szczątkową wspawaną w blachy nadwozia - da to się przeskoczyć ale wzrasta WAGA. A w dowodzie MC malutka jak cholera.
poz
Tolek |
Dzięki za info o laminacie, myślałem że wystarczy 2mm warstwa, co do wagi to netto jest 2010kg brutto 690kg, czy to oznacza że jak przebuduje auto to jak wsiądą dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci z bagażami to auto nie może przekroczyć tej masy całkowitej?? nawet jak będę robił nowe badania w pezetmot?
SlawekEwa - 2013-03-18, 21:01
| Darcyk_2005 napisał/a: | | to osłabię całą konstrukcje i w sumie auto może po kilku tysiącach km wyglądać jak żuk? |
Żuk był na ramie
MAWI - 2013-03-18, 21:06
Moja rada.Miałem kiedyś VITO.Żaden szał, pakowniejsza osobówka.Jak utniesz tył to się rozleci.Jak wzmocnisz ,bo można wszystko ,to braknie Ci wagi.A i rozstaw osi nie powala. Przemyśl to i zamień na Sprintera i po problemie ,choć i Sprinter to też samonośna konstrukcja.Jeśli chcesz ramę to najlepiej i najtaniej IVECO.
4x4camper - 2013-03-18, 21:07
Waga całkowita auta to rzecz święta i NIEZMIENNA. zapamiętaj.
poz
Tolo
DarKu - 2013-03-18, 21:14
dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, dlatego założyłem ten wątek zastanawiając się dlaczego nie ma na bazie vito kampera, to dużo wyjaśnia, uważam temat za zakończony.
Vito pójdzie w odstawkę, za to druga opcja to budowa na Ford Transit, minus jest taki że posiada dźwignię zmiany biegów między siedzeniami ale do przeżycia
koder - 2013-03-18, 21:48
Darcyk_2005, to zależy od przyjętych kryterów "kampera". Np Westfalia robi. Ale koledzy zaraz powiedzą, że nie ma kibla to nie kamper
DarKu - 2013-03-18, 22:37
| koder napisał/a: | Darcyk_2005, to zależy od przyjętych kryterów "kampera". Np Westfalia robi. Ale koledzy zaraz powiedzą, że nie ma kibla to nie kamper |
Też myślałem żeby go zrobić w stylu marco polo ale tak jak by powiedzieli koledzy ja tez tak twierdze, na dlugich trasach brak kibelka może być uciążliwy.
Tatoooo siku ....
5 minut później..
Tatoooo ja też chce siku ....
20 minut później
Kochanie możemy się na chwilę zatrzymać muszę siku ...
Bajaga - 2013-03-18, 22:48
| Darcyk_2005 napisał/a: | | czy to znaczy ze jak wytne bude to samochod sie złamie?? |
YES No chyba że pozostałości (tylko co ? kawałki podłogi?) mocno powzmacniasz
Ogólnie... jeżeli nie ma wersji Vito typu "widelec" czyli kabina z ramą z tyłu to nie ma co się bawić w jego kamperowanie. A jeżeli nawet są to... nikt się w to nie bawi bo takie auto z alkową będzie wyglądać idiotycznie
Czyli jak ktoś chce malutkiego blaszaka to może rzeźbić w Vito, tylko nie wiem po co
A jak ktoś chce kampera z alkową to niech sobie kupi "widelca" Ducato/Boxer/Jumper i robi. Choć... najlepszy byłby widelec z poszerzaną/obniżaną kamperową ramą Alko ale to już mało realne do dostania, bo niby skąd.
maszakow - 2013-03-18, 23:15
A propos vito .. fotkę już raz wklejałem teraz link
SZYYYBKI Kamper... na VITO właśnie
Darcyk... jeśłi jeszcze tego nie załapałeś ... to z dziećmi polecam nocne jazdy. po 30 minutach małe w aucie odpadają, Luba zasadniczo też i wtedy możesz jeeechać...tak szybko jak chcesz, do bólu - ogranicza cię tylko odporność Twego organizmu i pojemność twego własnego pęcherza.
Jak ty się zatrzymasz oni też skorzystają.
NIe da się ukryć ale toaleta w aucie to spory handikap.
eMWu - 2013-03-19, 15:54
| maszakow napisał/a: | | Luba zasadniczo też i wtedy możesz jeeechać...tak szybko jak chcesz, do bólu - ogranicza cię tylko odporność Twego organizmu i pojemność twego własnego pęcherza. |
niezaleznie od predkosci moja zona sie budzi powyzej setki (na liczniku oczywiscie :D:D)
VITO23 - 2013-03-19, 16:58
mam vito marco polo i kibelek mam
jarko_66 - 2013-03-19, 20:51
trochę mnie nie było.zdięcia o która prosisz są na 2 stronie temat Ducato na izotermie.teraz to ono już wygląda zupełnie inaczej.Wyciąłem drzwi do kibelka od wewnątrz zgodnie z sugestiami kolegów (powiększyla się przestrzeń) i nie trzeba wychodzic w nocy na zewnątrz,. Jeżeli chodzi o wagę mojego wycieplenia to 350 kg to nie jest mało.i nadal jestem zdania abyś dał sobie spokój z zabudową na kanapkę. Ja takie auto kupiłem gotowe a więc za ocieplenie nie płaciłem ,a nawet było dużo tańsze z powodu mniejszej przestrzeni ładunkowej. Teraz w wolnych przestrzeniach między poszyciem a płytą ocieplenia instaluję media, oświetlenie a nawet schowałem pół butli gazowej 11kg.pozdro
ARCADARKA - 2013-03-19, 20:59
| VITO23 napisał/a: | mam vito marco polo i kibelek mam |
na pewno nie ,,,,fantazjajujesz
DarKu - 2013-03-19, 21:39
| jarko_66 napisał/a: | | Jeżeli chodzi o wagę mojego wycieplenia to 350 kg to nie jest mało.i nadal jestem zdania abyś dał sobie spokój z zabudową na kanapkę. |
jarko_66 ja myślałem że ty masz izoterme kontener a to zwykły dukaciak blaszak, miałem kiedyś transita w izotermie ale ocieplenia tam wiele nie było, masz racje co do kanapki, koledzy mnie już odwiedli od pomysłu vito, jeszcze przez chwilę zastanawiałem się nad kupnem widelca i zabudować go ale dziś otrzymałem kolejną odpowiedź od firmy i kanapka za metr u nich kosztuje 400 zł, i mają wielkie formaty, niestety za 50 metrów wyjdzie ponad 20000 zł więc temat odpuszczam i kupuje... no właśnie co polecicie?? Ducato/Citroen/Peugeot L3H2 (paka 370cm) ?? mowa po roku 2007, ford Transit 330 po 2006,(330 to wymiar paki i oznaczenie auta) o Crafter i Sprinter nie pisze, zazwyczaj są to auta palące więcej. Doradźcie co kupić??
jarko_66 - 2013-03-20, 19:34
Ja miałem ten dylemat rok temu i po wielu godzinach przed kompem i setkach opinii wybrałem Ducato paka 3,1 trochę krótki , ale parkuję jak osobowy.Myślę że 3,70 to dobry wybór .Chciałem kupic wiekszego,ale cena ,stan techniczny i rocznik spowodowały że kupiłem takiego, trochę ciasno , ale na dwie osoby wystarczy . Ludzie jadą transporterem albo vivaro i się mieszczą to i ja się zmieszczę. Powodzenia. I pamiętaj Twoja decyzja i Twoje pieniądze, a cała reszta to tylko sugestie
|
|