| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Agregat do ładowania akumulatorów
emicargo - 2013-03-13, 15:04 Temat postu: Agregat do ładowania akumulatorów Witam. Mam możliwość zakupu kilku agregatów spalinowych m-ki Honda służących do ładowania aku.
Napięcie ładowania 6 , 12 lub 24v do wyboru , prąd ład. ok. 10A . Co myślicie o funkcjonalności takiego urządzenia?
Argo - 2013-03-13, 15:57
Bardzo mały prąd ładowania, agregat do ładowania aku. powinien mieć 30-40A., czyli tyle ile ładuje alternator auta. Posiadam agregat do ładowania aku. silnik jak do kosiarki żyłkowej ok. 2KW połaczony bezpośrednio z alternatorem, max prąd ład 20A, nie nadaje się do bezpośredniego zasilania urządzeń 12v, brak stabilizacji napięcia w pracy bez obciążenia. Twoje agr pewnie są z stabilizacją i służą do awaryjnego zasilenia z tąd taki mały prąd ładowania.
kimtop - 2013-03-13, 16:30
Czy te agregaty daja także 230V?
emicargo - 2013-03-13, 16:30
Tak to wygląda. Mam na myśli raczej ładowanie awaryjne. Rzeczywiście 10A to trochę mało.
To tyle co niezbyt wielki prostownik.
emicargo - 2013-03-13, 16:48
| kimtop napisał/a: | | Czy te agregaty daja także 230V? |
Nie! 6/12/24v
kimtop - 2013-03-13, 17:26
Chyba rozsądniej będzie założyć baterie słoneczne o mocy np.200W.
Dadzą podobny lub większy prąd,bezobsługowe i ładowanie od świtu do nocy.
eler1 - 2013-03-13, 21:47
| kimtop napisał/a: | Chyba rozsądniej będzie założyć baterie słoneczne o mocy np.200W.
Dadzą podobny lub większy prąd,bezobsługowe i ładowanie od świtu do nocy. | w okresie letnim super a co z zimą ? kiedy naprawdę potrzeba prądu
DAKOTA - 2013-03-14, 06:38
Witam
ja nie polecam takich agregatow.
3 lata temu w 1,5 rocznym kamperze przez ladowanie takim agregatem (230V) spalilem energoblok , dobrze ze jeszcze byla gwarancja-
Z kolei moj znajomy (bezdomny) mieszka w przyczepie przez caly rok ,nie majac podpiecia pod 230V uzywa agregatow -malych takich do 1 kila lub troche powyzej cena do 100 Euro.
agregat przy duzym uzytkowaniu okolo 8 godzin dziennie wytrzymuje max 1 rok , potem na gwarancji jest wymieniany i dostaje nowy w niektorych sklepach juz ma zakaz zakupow takowych urzadzen ze wzgledu na wymiany .
Poza tym te otwarte ,czyli bez obudowy sa bardzo glosne(moj taki jest)-
Co do kolegi KIMTOPA z solarami ::
masz czesciowo racje ,ale tylko w lecie w zimie przy slabym naswietleniu nie masz szansy zaladowac aku na voll.
np wczoraj ladowalo mi 200 watt tylko 2 A przez caly dzien bez ogrzewania, wieczorem wyniki na komputerku
Zaladowano 12 A
bateria 75%
slonce byla slabo widoczne przez okolo 6 godzin
wszystkie urzadzenia wraz z bateriami nie maja jeszcze miesiaca
a wiec ja wole ograniczyc zuzycie niz ladowac takowym generatorem , a na solarach tez nie mozna polegac w naszych szerokosciach geograficznych w zimie.
pozdrawiam
DAKOTA
emicargo - 2013-03-14, 11:23
| DAKOTA napisał/a: | | 3 lata temu w 1,5 rocznym kamperze przez ladowanie takim agregatem (230V) spalilem energoblok | .
Podpiąłeś się pod instalację 230V? , czy ładowałeś aku. z wyjścia 12V z agregatu?
DAKOTA - 2013-03-14, 11:29
| emicargo napisał/a: | | DAKOTA napisał/a: | | 3 lata temu w 1,5 rocznym kamperze przez ladowanie takim agregatem (230V) spalilem energoblok | .
Podpiąłeś się pod instalację 230V? , czy ładowałeś aku. z wyjścia 12V z agregatu? |
witam
pozwolisz ze nie skomentuje Twojego pytania ?
pozdrawiam
DAKOTA
emicargo - 2013-03-14, 11:48
| DAKOTA napisał/a: | | emicargo napisał/a: | | DAKOTA napisał/a: | | 3 lata temu w 1,5 rocznym kamperze przez ladowanie takim agregatem (230V) spalilem energoblok | .
Podpiąłeś się pod instalację 230V? , czy ładowałeś aku. z wyjścia 12V z agregatu? |
witam
pozwolisz ze nie skomentuje Twojego pytania ?
pozdrawiam
DAKOTA |
Chyba nie zrozumialeś mojego pytania. Zadam inne - jak doszło do tego, że za pomocą agregatu(230V) spaliłeś energoblok? Co to znaczy"przez ładowanie takim agregatem"?
DAKOTA - 2013-03-14, 11:59
| emicargo napisał/a: | | DAKOTA napisał/a: | | emicargo napisał/a: | | DAKOTA napisał/a: | | 3 lata temu w 1,5 rocznym kamperze przez ladowanie takim agregatem (230V) spalilem energoblok | .
Podpiąłeś się pod instalację 230V? , czy ładowałeś aku. z wyjścia 12V z agregatu? |
witam
pozwolisz ze nie skomentuje Twojego pytania ?
pozdrawiam
DAKOTA |
Chyba nie zrozumialeś mojego pytania. Zadam inne - jak doszło do tego, że za pomocą agregatu(230V) spaliłeś energoblok? Co to znaczy"przez ładowanie takim agregatem"?
|
zaczelo brakowac paliwa ,a on sobie sam dodawal gazu , raz obroty szly do gora raz spadaly czyli napiecie zaczelo skakac i poszedl elektroblok.(nie zadzialal zaden bezpiecznik )
To zadrza sie tez na campingach przy duzym obciazeniu i skokach napiecia , jest nawet w instrukcji obslugi campera napisane (adria - EBL)- nie podlega Gwarancji taka usterka.
takim agregatem -- agregat pradotworczy .
DAKOTA
emicargo - 2013-03-14, 12:09
Już wiem o co chodzi. Twój agregat pracował jako zewnętrzne źródło energii. Ten, który ja opisuje służy tylko do ładowania akumulatorów. Wytwarza prąd o max. napięciu 28V i natężeniu 10A. Myślę, że to rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla instalacji kamperka. Pozdr.
przemo.d - 2013-03-14, 13:22
| emicargo napisał/a: | | Już wiem o co chodzi. Twój agregat pracował jako zewnętrzne źródło energii. Ten, który ja opisuje służy tylko do ładowania akumulatorów. Wytwarza prąd o max. napięciu 28V i natężeniu 10A. Myślę, że to rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla instalacji kamperka. Pozdr. |
Za jakieś drobne możesz wziąć;)
Ładowanie będzie wyglądało następująco:
rozładowany akumulator 100AH będzie ładował 10-godzin, jeszcze przed zakupem bym sprawdził miernikiem jakiej dokładnie wielkości jest to nap.12V :najlepiej okolice 14.5V jek by było.
Pozdro
emicargo - 2013-03-14, 13:38
Ceny jeszcze nie znam, to jest aukcja. Tam jest 6 szt. takich agregatów. Na jednej palecie, którą trzeba kupić. Były wykorzystywane przez armię. Daje to gwarancję solidnego wykonania. Napięcie ładowania wg specyfikacji to 7.5V 14,5V i 27,5V. Agregat ma płynną regulację obrotów, w przeciwieństwie do innych(np. 230V). Daje to możliwość regulacji napięcia i chyba prądu ładowania. Ponadto Honda to Honda.
DAKOTA - 2013-03-14, 17:07
Ładowanie będzie wyglądało następująco:
rozładowany akumulator 100AH będzie ładował 10-godzin, jeszcze przed zakupem bym sprawdził miernikiem jakiej dokładnie wielkości jest to nap.12V :najlepiej okolice 14.5V jek by było.
Pozdro[/quote]
no pieknie czyli 2 x 100 to 20 godzin ,stan kolo takiego delikwenta po calym dniu jazdy jak laduje
DAKOTA
kimtop - 2013-03-14, 17:17
| DAKOTA napisał/a: | | rozładowany akumulator 100AH będzie ładował 10-godzin, |
Chyba nie
janusz - 2013-03-14, 18:07
| DAKOTA napisał/a: | | rozładowany akumulator 100AH będzie ładował 10-godzin |
Kochani ale rozładowany akumulator powinien ładować się 20 godzin. Takie są zasady użytkowania akumulatorów, ładuje się je prądem 20 godzinnym. Wylatkowo stosuje się dziesięciogodzinny prąd. Ten watek dyskusji o czasie ładowania wydaje mi się bezzasadny.
przemo.d - 2013-03-14, 18:09
| kimtop napisał/a: |
Chyba nie |
Mnie tak uczyli:
Doładowanie akumulatora - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 100Ah ładuje się prądem 10A)
Może w Twojej szkole uczyli inaczej nie wiem...
Pozdro.
Tadeusz - 2013-03-14, 18:22
Panowie, dajcie sobie spokój z tymi prądami ładowania. To wygląda w rzeczywistości zupełnie inaczej.
Znajdźcie wykres łądowania i popatrzcie nań. Mamy zależność przepływającego prądu od oporu wewnętrznego i związaną z tym zmienność, swoistą samoregulację.
Podawane przez Was recepty są bardzo ogólne i służą raczej ostrzeżeniu przed zniszczeniem aku poprzez podanie zbyt dużego prądu na początku ładowania.
emicargo - 2013-03-14, 18:33
Janusz, zgadzam się z tobą w pełni. Nie powinno się przekraczać 10% pojemności akumulatora - 100Ah = max prąd ładowania 10A. Generalnie czym mniejszy prąd i dłuższy czas ładowania, tym lepiej (20h x 5A). Prezentując urządzenie chciałem by użytkownicy kamperów ocenili jego przydatność w sytuacjach awaryjnych, kiedy na skutek np. nieuwagi pozbawimy się możliwości uruchomienia samochodu, bo padły baterie, a 15-to minutowe podładowanie ratuje sytuacje. W zamian za to dowiedzialem się jak spalić energoblok chińskim agregatem, albo jak uciążliwy bedzie 20 godzinny postój obok kolegi z takim urządzeniem.
Zamykam tym samym temat. Pozdrawiam
Tadeusz - 2013-03-14, 18:41
| emicargo napisał/a: | Prezentując urządzenie chciałem by użytkownicy kamperów ocenili jego przydatność w sytuacjach awaryjnych, kiedy na skutek np. nieuwagi pozbawimy się możliwości uruchomienia samochodu, bo padły baterie, a 15-to minutowe podładowanie ratuje sytuacje. W zamian za to dowiedzialem się jak spalić energoblok chińskim agregatem, albo jak uciążliwy bedzie 20 godzinny postój obok kolegi z takim urządzeniem.
Zamykam tym samym temat. Pozdrawiam |
Nie zniechęcaj się. My już przywykliśmy do wszystkiego, także do radosnej twórczości i nie trzymania się tematu.
Niedługo wiosna i Koledzy bardziej różowo widzieć będą świat i ludzi wokół siebie.
boosterpl - 2021-02-08, 01:17
| emicargo napisał/a: |
Tak to wygląda. Mam na myśli raczej ładowanie awaryjne. Rzeczywiście 10A to trochę mało.
To tyle co niezbyt wielki prostownik. |
Witam,
jaki to jest model agregatu? lub gdzie moge taki nabyc? Potrzebuje do swojego systemu off gridowego na 24v najlepiej na olej napedowy
LukF - 2021-02-08, 09:14
| boosterpl napisał/a: | | Potrzebuje do swojego systemu off gridowego |
A po polsku nie możesz napisać???
"Z angielskiego-Autonomiczny system zasilania, znany również jako zasilacz zdalny, to system zasilania poza siecią dla lokalizacji, które nie są wyposażone w system dystrybucji energii elektrycznej".
darek 61 - 2021-02-08, 11:18
Wiele agregatów prądotwórczych ma wyjście na 12 V
https://allegro.pl/oferta/agregat-pradotworczy-1500w-2km-4-2l-13604-8432477590
https://allegro.pl/oferta/honda-eu22i-agregat-pradotworczy-avr-oryginal-nowy-8626868363
LukF - 2021-02-08, 12:56
Przecież pytał o 24V ...
darek 61 - 2021-02-08, 13:56
| LukF napisał/a: |
Przecież pytał o 24V ... |
Ach nie doczytałem ,z tymi gorzej bo wyskoczył jeden.Zapewne lepiej zwykły + prostownik.
https://allegro.pl/oferta/agregat-pradotworczy-honda-ed1000-12-24v-9185913510
sławek w. - 2021-12-14, 08:09
Jak w temacie pytanie - jakiej minimalnej mocy agregat obsłuży ładowarkę 30A, która ma ładować akumulator LIFEPO4. Czy inwerter 700W mocy ciągłej wystarczy?
zefirwypasu - 2021-12-14, 19:24
Mam chińską ładowarkę 30A i bez problemu idzie z Hondy EU10i, ale ona chyba ma troszku więcej jak 700 mocy ciągłej. Mogę jutro zobaczyć dokładnie na mierniku ile bierze realnie Watków ta ładowarka - robiłem swego czasu pomiary ale nie pamiętam.
krzlac - 2021-12-14, 20:40
Tak z czystej fizyki to 30A x 14,7V = 441 W. Honda EU10i ma około 1000 W
LukF - 2021-12-14, 20:50
| sławek w. napisał/a: | | Jak w temacie pytanie - jakiej minimalnej mocy agregat obsłuży ładowarkę 30A, która ma ładować akumulator LIFEPO4. Czy inwerter 700W mocy ciągłej wystarczy? |
Bez urazy, ale pyrkanie kilka godzin agregatem by naładować aku jest dla mnie bez sensu.
A jak już pyrkać to masz w kamperze agregat do ładowania: silnik z alternatorem.
Jednak LiFePO4 najlepiej połączyć z odpowiednim solarem i nie pyrkać. Pozdrawiam
zefirwypasu - 2021-12-14, 20:59
Bez urazy ale właśnie to rozwiązanie u mnie się mega sprawdza w zimie. Solar pod śniegiem, brak dostępu do gniazdka. Właśnie przy takiej mocnej ładowarce 30A. Hondzinka cichutka pyk rano na przedłużaczu, 2 godzinki i mamy 60Ah w akku. A to że nie obudziłeś rano sąsiadów ze stoku bezcenne.
SlawekEwa - 2021-12-14, 21:23
| LukF napisał/a: | | A jak już pyrkać to masz w kamperze agregat do ładowania: silnik z alternatorem. |
I przez takie praktyki zawór EGR do czyszczenia
Track222 - 2021-12-14, 21:27
| LukF napisał/a: | ...
Jednak LiFePO4 najlepiej połączyć z odpowiednim solarem i nie pyrkać. Pozdrawiam |
Pyrkanie tez nie bardzo mi się podoba, ale solar nie bardzo sobie poradzi z naładowaniem w pochmurne dni czy zimą gdzie słońce jest kiepskie. Pomijam deszcz czy śnieg. Pozdrawiam
sławek w. - 2021-12-14, 21:28
| krzlac napisał/a: | | Tak z czystej fizyki to 30A x 14,7V = 441 W. Honda EU10i ma około 1000 W |
Tak też myślałem, że 30A x 12V = 360W ale poprawiłeś mnie i w takim razie 700W w zupełności wystarczy.
Wolałem się upewnić.
LukF - no właśnie jak napisał zefirwypasu jesienią i zimą słabo ze słoneczkiem a jak posypie śniegiem po dwóch dniach akumulator prawie pusty.
orkaaa - 2021-12-14, 21:43
Problem wszystkich co stoją zimą. Kiedyś myślałem nad agregatem ale alternator się lepiej sprawdza. Po pierwsze nie inwestowałem ok 4,5 tys. Po drugie nie musiałem agregatu pilnować. Niektórzy bojąc się kradzieży przykuwają łańcuchami. Po trzecie benzyna, kanister itd. Nie wiem jak zimą sprawdzi się lifepo4 200 ah , tzn na ile wystarczy prądu. Dotychczas zwykły kwasiak 95 ah musiałem doładowywać silnikiem codziennie około godziny. I przy mrozach -15 spokojnie wystarczyło. Ale rozumiem że ktoś ma jakiś szczególny pobór prądu to taki agregat może być wygodniejszy zamiast kilka razy dziennie odpalać silnik.
LukF - 2021-12-14, 21:44
Dlatego kupiłem 200Ah. Cztery dni bez problemu. Zresztą w zimie tyle dni w jednym miejscu nie stoję. Więc przestawiając się na inne miejsce pyrkam sobie alternatorem. I o EGR się nie boję
andi at - 2021-12-14, 23:32
Pomaga przenośny solar 100w .Do słoneczka i robi robote .
|
|