Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Jaki uklad wnetrza na 2+2?

adamer - 2013-03-17, 11:32
Temat postu: Jaki uklad wnetrza na 2+2?
Większość użytkowników tego forum miała lub dokladnie oglądała wiecej niż jednego kamperka. Szukam kamperka, który dla mnie będzie drugim, wiec doswiadzczen malo.
Czy istnieje taki pojazd który mialby ok.6m i we wnętrzu spanie na dwie pary ( ja z malzonka + corka z zieciem). Czesc wyjazdow będzie we dwoje, czesc we czworo, a czasami pewnie we trojke. Wiem ze najlepszym rozwiązaniem byłaby alkowa, ale nie mogę się przekonac do tego typu zabudowy. Chce samochod który jezdzlby powyżej 90km/h bez wiru w zbiorniku.
Zdaje sobie sprawe, ze w 4 osoby będzie ciasnawo, ale może przy ciekawych rozwiązaniach nie będzie to bardzo uciążliwe.
Proszę wiec o sugestie kamperow /zabudow, którymi ew. powinienem się zainteresowac.

silny - 2013-03-17, 12:35

a ile pieniedzy chcesz przeznaczyc/ . bo idealny bylby integral z opuszczanym spaniem z przodu i lozkiem z tylu.. w srodku stolik w kuchni zawsze dostepny.

o ile pamietam to od rozmiaru 570-580 to integrale mialy taki uklad :spoko

adamer - 2013-03-17, 12:47

Wiadomo jak najtaniej :wyszczerzony:
Ale o ile wczesniej myslalem o kwocie ok. 50tys. to teraz dopuszczamy wydanie wiekszej kwoty.
Z checia bym zobaczyl cos takiego na zywo, tez myslalem o integralu, lub polintegralu

adamer - 2013-03-17, 12:59

Takie cos wyglada obiecujaco, choc pewnie to lozko nad kabina moze byc waskie dla2.
Aerodynamica takiego autka chyba kiepska, a co za tym idzie spalanie wieksze.
http://otomoto.pl/fiat-du...a-T3391694.html
Na dodatek kanapa dla pasazerow wydaje sie niewygodna pd katem prawie 90'

Fux - 2013-03-17, 13:19

A ile razy Twoja córka z zięciem z Wami pojadą?
Jeżeli planujesz zakup na dłużej, a ma to być wyjazd raz w roku w pełnym składzie, to ja bym celował w auto pod siebie, a nie okazjonalny przewóz 2 osób extra.
Wtedy ta dwójka niech sie pomęczy, a Wy miejcie jak najwięcej przestrzeni dla siebie.
Mam podobne dylematy.
Myślę, że targi w Poznaniu trochę mi rozjaśnią sytuację. Na szczęście w tym roku nie muszę kupować.

RadekNet - 2013-03-17, 13:54

Albo komfortowym kamper dla dwojga a dzieci w namiocie dachowym ;)
fousek - 2013-03-17, 14:23

według mnie najlepszy jaki szukasz to ten
michał263 - 2013-03-17, 14:51

Ja poszukuję dopiero swojego pierwszego kamperka dla ukladu ja z żoną + malutkie dzieci.
Jednak alkowa bo biore pod uwagę, że czasami może teściowie albo jacyś znajomi pojadą...może, jak nie to będzie dodatkowa szafa:). Koncepcja wnętrza zmienila mi sie o 180 stopni jak przeglądnąłem 8 autek. Ta którą zdecydownie skreślilem na początku stała się najbardziej porządana - kuchnia na tyłach i stolik + kanapa z boku.
Weź pod uwagę, że córka to może coraz rzadziej z rodzicami ... Ja bym szukał pod siebie :spoko .
Integrali się boję ze względów dostępności części.

adamer - 2013-03-17, 17:09

Fousek, na tym szkicu to lozko z przodu jest u gory a tylne na dole?
Tak wlasnie kombinuje Fux :ok

fousek - 2013-03-17, 18:24

adamer

wiem i tak dla zobrazowani zamieścięm szkic...

adamer - 2013-03-17, 18:35

Twoj szkic ma nazwe sky wave 650, poszperalem w internecie i to chyba Knaus, tyle ze nie widze takiego rozkladu. Najchetniej chcialbym wariant z jednym lozkiem na stale ( opcja gdy jedziemy we 2-ke) a drugim rozkladanym.
Prosze o nazwy konkretnych modeli, bym wiedzial czego szukac.

HarryLey4x4 - 2013-03-18, 20:35

adamer - w zasadzie nie wiem czy ktoś jest w stanie Ci doradzić.Myślę,że po prostu musisz zobaczyć różne rozwiązania. Skoro nie kupujesz nowego , to musisz wybierać to co jest na rynku wtórnym. Myślę ,że dobrze się dzieje ,że uciekasz od rozwiązania na małym busie. To jednak moje zdanie. Pewnym wyjściem jest coś na bardzo dużym busie, ale taka opcja ma wspomniane w poprzednim wątku minusy, głównie mniejszy komfort przestrzenny.
Skoro masz potrzebę , by sporadycznie pojechały z Tobą inne osoby to te inne muszą zaakceptować trochę gorsze warunki . Czy to będzie opuszczane łózko znad siedzeń kierowcy , czy przeróbka ze stolika i siedzeń przy stole to już zalezy co Ci się trafi.
Z porad - Osobiście polecam jedno szerokie łóżko rozłożone na stałe , najlepiej w tylnej części pojazdu, ostatecznie alkowa - jednak jak dla mnie alkowa to też pewien kompromis. Łożko z tyłu wygodne - to jest to.
Jak trafi Ci się cokolwiek na wolnym rynku , to łóżko dodatkowe każ sobie rozłożyć, sprawdź na czym się ono utrzymuje , czy jest w stanie znieść nacisk dwóch dorosłych osób, czy nie ma podpór na delikatnych plastikowych czasem elementach. Ja mam takie rozwiązanie i niestety mogę na nim położyć co najwyżej dzieciaki, i to te najmłodsze. Sam nie odważyłbym się spać. Co prawda poczyniłem pewne korekty wzmacniające orginalne rozwiązanie , ale lepiej jak z góry , fabrycznie są one solidne i przemyślane.
Kolejnym i myślę może nawet kluczowym elementem wyboru jest to , jakiej marki ma być samochód. O tym poczytasz w innych działach. Ducato oferuje chyba najszersze platformy.
Rodzaj silnika - o tym również w innym dziale - tu znajdziesz odpowiedź co do oczekiwanych osiągów, prędkości, spalania, mocy, momentu obrotowego itp.
Polecam klimę w kabinie kierowcy - niechciana przez Ciebie alkowa - daje cień - co w niektórych wypadkach daje większy komfort niż sama klima, czego w półintegralach i integralach nie zaznasz. O tym również poczytasz w innych działach.

Inne sprawy na które należy zwrócić uwagę to DMC pojazdu (najlepiej jak ma wpisane 3499 :chytry - każdy zapas kilogramów się przyda), polecam auta z jak największym garażem. Często w rozwiązaniu z dużym łóżkiem z tyłu masz do dyspozycji większy garaż pod łóżkiem. Dobrze jak auto ma długą ramę , aż do końca zabudowy - okazuje się ,że nie każdy pojazd ma tak, że rama leci aż do końca pojazdu. Ważne to jest , gdybyś zapragnął dorzucić hak, platformę czy coś w tym stylu.

Truizmem jest oczekiwanie w stylu : "ma być wąski, krótki - poniżej 6 m - 6 osobowy, nie wyższy niż 2,5 m , pakowny,przestronny, ma mało palić,jechać 160 km/h palić 5 ltr/100 km"...

Ja mam kamperka 6,5 m - na sześć osób. ma wszystkie cechy wymienione powyżej i jestem bardzo zadowolony. Jednak to jest alkowa - coś za coś. Ty zapewne będziesz celował w półintegrę. :spoko

ccsrally - 2013-03-18, 21:00

hej
co do tych 90km/h to przepisy sie kłaniają bo kamperkiem mozna z tego co pamiętam tylko 80km/h :)
kamperki z łóżkiem z tyłu i opuszczanym z przodu to są nowe konstrukcje i musisz szukać coś powyżej 2000roku bo wcześniej to przeważnie były produkowane alkowy i dość długie ok 6m i więcej. te nowsze kamperki są fajne kompaktowe i mają garaż pod łóżkiem no i oczywiście cenę
http://szukaj.pl.mobile.e...000&tabNumber=2

HarryLey4x4 - 2013-03-18, 21:07

ccsrally - a możesz zacytować owy przepis dotyczący rzekomo niższej prędkości obowiązującej dla kamperów ??... :czachagada:
Fux - 2013-03-18, 21:10

Myślę, że do 3,5t to tak, jak osobówki; powyżej 3,5, jak ciężarowe.
BiG Team - 2013-03-18, 21:17

jeżeli jest zarejestrowany jako specjalny to 80 km/h, jeśli jako ciężarowy do 3,5t to jak osobówka
HarryLey4x4 - 2013-03-18, 21:28

masz rację Big Team , wpis o tym,że pojazd jest specjalny - klasyfikuje go w opisie ustawy jako inny , nie wymieniony powyżej.... :gwm

dokonam małego przedruku ...:

2009-08-19 Autor: Paweł Karpowicz na podstawie ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
Przepisy i caravaning - prędkość kampera
Z jaką prędkością powinien poruszać się kamper? Z jaką prędkością powinien poruszać się samochód ciągnący przyczepę? Użytkownicy kamperów podczas jazdy traktują kamper jako samochód osobowy i poruszają się z prędkością dostosowaną do pojazdu osobowego. Podobnie jest z kierowcami ciągnącymi przyczepę. Czy słusznie?
Tymczasem, to błąd. Najpierw należy sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, jak został zarejestrowany pojazd oraz czy ciągnie za sobą przyczepę lub naczepę, ponieważ od tego zależy dopuszczalna prędkość z jaką może się poruszać kamper i samochód ciągnący przyczepę/naczepę.


Podstawowe definicje

Pojazd specjalny
- pojazd samochodowy lub przyczepa, konstrukcyjnie nieprzeznaczone do przewozu osób lub ładunków.

Pojazd członowy
- zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą.

Zespół pojazdów
- pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania.




Art. 20.
1. W ustawie Prawo o Ruchu Drogowym określa się dopuszczalną prędkość pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym jako 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h.
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

Zespołu pojazdów lub pojazdu nie wymienionego w pkt 1:
a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,
b) na pozostałych drogach - 70 km/h.

Jeśli kamper jest zarejestrowany jako samochód ciężarowy (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony) wówczas w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym ustawodawca określa dozwoloną prędkość poza obszarem: na autostradzie 130 km/h, droga ekspresowa dwujezdniowa 110 km/h, ekspresowa jednojezdniowa oraz na drodze dwujezdniowej o co najmniej dwóch pasach ruchu w tym samym kierunku – 100 km/h, na pozostałych drogach – 90 km/h. W drugim punkcie mamy pojazdy i zespoły pojazdów nie wymienione powyżej, które mogą poruszać się poza obszarem zabudowanym 80 km/h (m.in. drogi ekspresowe, autostrady) oraz na pozostałych drogach – 70 km/h. Kampery zazwyczaj klasyfikuje się jako pojazd specjalny (nie wymieniony w punkcie pierwszym), czyli obowiązują te dwie prędkości i nie można rozwijać prędkości większej niż 80 km/h, niezależnie do rodzaju drogi.

Oznacza to, że taki sam samochód o takiej samej DMC i takich samych gabarytach, jeśli nie jest zarejstrowany jako kamper, może poruszać się w zgodzie z przepisami z większą prędkością.





"Caravaning Ekspert" 5/9 2009


Paweł Karpowicz na podstawie ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
Źródło: www.caravaningekspert.pl

adamer - 2013-03-18, 21:47

To mnie zaskakujecie tymi przepisami o max predkosci., Moj T3 jest zarejestrowany jako specjalny kempingowy i jezdze nim jak osobowka, przed zmiana silnika 127km/h wg. GPS to bylo max, teraz po zmianie silnika na 1, 9 AZ to i wiecej nie jest problem. Fakt ze czesto widywalem wyprzedzane kampery z oznaczeniem z tylu 80km/h.
Z tego wynikaloby ze lepiej zarejestrowac nasze kamperki na ciezarowe. Te przepisy to unijne, czy tylko w polsce, czy sa egzekwowane , czy to jeden a martwych przepisow?
Nie mialem nigdy problemow jadac razem z osobowkam powyzej 100km/h
Wracajac do tematu moich poszukiwan. Dzisiaj ogladalem integrala na 6 osob, ktory Wlodek ma w swojej wyporzyczalni. Kolezance Mazonce spodobala sie przestrzen, a przerazila szerokosc i dlugosc :szeroki_usmiech i juz raczej nie wrocimy do blaszakow.
Wolalbym troche krotszy bo zechce dolozyc (o ile jeszcze nie bedze), platforme pod skuter, na wyjazdy we dwoje)
Dzieki za porady Harryley4x4, wlasnie taka koncepcja jest wlasciwa. Wiec bede szukal integrala do 6m o ile jakis bedzie mial wyrko z tylu + opuszczane, lub mlodszego polintegrala. Za mlodszymi przemawiaja mocniejsze i ekonomiczniejsze silniki. Za starszymi - klimat. Wiem ze musze zwrocic uwage na DMC, tu czesto moze sie kryc mina :roll:

BiG Team - 2013-03-18, 21:53

ja tam sobie przykleiłem 90 i jak do tej pory bez problemu :spoko
HarryLey4x4 - 2013-03-18, 21:53

co do prędkości - to ja z moją alkową i motorem 2,8 JTD pójdę do ok. 140 km/h , tylko .... po co ?? na urlopie jestem :ok

pamiętaj ,że określenie jak SPECJALNY KEMPINGOWY ma np. zniżki w OC i AC

BiG Team - 2013-03-18, 22:11

no i spalanie przy takich prędkościach :spoko
SlawekEwa - 2013-03-18, 22:24

Karetka i radiowóz to specjalny czy nie :chytry
BiG Team - 2013-03-18, 22:48

specjalny, bo przecież z akcyzy zwolniony :gwm
adamer - 2013-03-18, 23:29

Czy ktos ma zarejestrowany na ciezarowy? Nie chce sie wlec 80km/h. Wszyscy pisza nigdzie sie nie spieszy, ale jak jest kilka np. 8 dni na wyjazd do Hiszpani to nie chce spedzic 3 dni na dojazd w jedna strone...
SlawekEwa - 2013-03-19, 07:15

Cytat:
Czy ktos ma zarejestrowany na ciezarowy? Nie chce sie wlec 80km/h. Wszyscy pisza nigdzie sie nie spieszy, ale jak jest kilka np. 8 dni na wyjazd do Hiszpani to nie chce spedzic 3 dni na dojazd w jedna strone...

Na co Ci ciężarowy. Szybkość ograniczona dla kampera :haha: Zadaj pytanie czy kogoś złapali za szybkość z powodu specjalnego?
Do Tarragony /Hiszpania/ z Biłgoraja jadę ok 40 godzin / w tym 2x po 6 godzin snu/

Fux - 2013-03-19, 07:31

2600km w 28h

Fajną masz średnią... 8-)

papamila - 2013-03-19, 08:06

adamer napisał/a:
8 dni na wyjazd do Hiszpani to nie chce spedzic 3 dni na dojazd w jedna strone...

żartujesz,
a gdyby auto było "szybsze" i dojazd zająłby dwa dni
pojechałbyś do ESP mając 8 dni?

adamer - 2013-03-19, 09:58

Srednia faktycznie dobra 8-) Do osiagniecia jadac chyba caly czas autostradami.
SlawekEwa napisał/a:
Zadaj pytanie czy kogoś złapali za szybkość z powodu specjalnego?

No wlasnie mial ktos z tym problemy jadac typwym kamperkiem :?: Jezeli tak to znowu wroce do koncepcji balszaka. :roll:

Podobal mi sie uklad kamperka Włodka , ktory wczoraj ogladalismy. Czyli lozko z tylu, potem lazienka i szafa, stolik z jakby narozna kanapa i do tego duza koja spuszczana z gory.
Dobre rozwiazanie, bo jadac we dwojke spimy z tylu i nie ruszamy gornego spania. Jadac we czworo uzywamy obu lozek i nie ma potrzeby kombinowania z rozkaldaniem kanapy w saloniku. Jedna para spi z przodu druga z tylu i jest bezproblemowe przejscie do lazienk w nocy.
Tyle ze ten samochodzik to 6 osobowy i o dlugosci 6,5 :-/ Czy podobny uklad da sie znalezc na 6m :?:




Poprawiłem swoje imię. WB

SlawekEwa - 2013-03-19, 12:06

adamer napisał/a:

Srednia faktycznie dobra Do osiagniecia jadac chyba caly czas autostradami.

Praktycznie tak 2400km autostradami.
Mając taki silnik i 5.3 kampera daje radę.

HarryLey4x4 - 2013-03-19, 12:14

Adamer, nie bądź naiwny ,że ludzie kamperami jadą 80 km/h po autostradzie...

Co do ukłądu, to ja bym szukał jednego łóżka z tyłu umieszczonego nad garażykiem jak najwyżej aby garaż był jak największy. Może nawet wszedłby do niego skuter, a to jest nie byle sprawa. Ja mam taki i gorąco polecam. Właz garażu musi mieć 110 cm wysokości lub więcej.

adamer - 2013-03-19, 14:45

Naiwny taki nie jestem by wierzyc ze wszyscy, ale fakt ze wielu tak jezdzi, a jak sa na to przepisy to wczesniej czy pozniej sie "beknie" i zapewne nie pomoze tlumaczenie, ze koledzy z camperteamu tez ponad setke jezdza :diabelski_usmiech
Taki uklad jak sugerujesz bylby super, ale to sie nie pewnie nie uda przy dlugosci do 6m

adamer - 2013-03-19, 23:01

Nawet nie wiedzialem ze nie tylko u nas przerabia sie busy na kampery. Szperajac w sieci natknalem sie na cos takiego http://www.benimar.com.es...es-2013/benivan
Ladnie zrobiony, chyba francuska firma. Tyle ze nowe sa dla mnie zbyt drogie, a uzywanych nie widac. Chyba niezbyt dlugo robia na busach.
Dzieki sliczne za dotychczasowe uwagi, spodziewalem sie jednak czegos bardziej konkretnego np.: mam/mialem/ widzialem taki model ......... ten powinien spelnic twoje oczekiwania. itp
Ja niewiele kamerkow zwiedzilem i teraz poszukujac po sieci dobrego dla mnie rozkladu wpadam w coraz wieksze pomieszanie. Przydaloby mi sie odwiedzic jakas wystawe nowych i uzywanych kamperow . Ta w Austri jest ciekawa, ale niestety juz we czwartek czas do pracy na 5 tyg. :(

adamer - 2013-03-27, 22:16

Na wyjezdzie,ale sledze mobile.de w poszukiwaniu optymalnego modelu. Po powrocie planowany objazd paru miejsc i o ile nic super sie nie znajdzie to przelozenie zakupu na jesien, gdzie i wiekszy wybor i ceny nizsze.
Na razie znalazlem ciekawego blaszaka z super silnikiem, fakt ze tak nie do konca 2+2,ale pewnie sie da, martwia mnie tylko te male butle na gaz oraz spora ilosc blach do ponownego malowania.

http://szukaj.pl.mobile.e.../176646900.html

Poza wieloma innymi Integralnymi samochdami znalazlem taka bardzo tania ciekawostke
FF Tabbert,niby z 1992r. Na masce znaczek Fiata, kierwnica od Mercedesa, deska wyglada na lato 80-te. Za te pienadze moze byc ciekawym zakupem, tym bardziej ze juz ma rampe , ktora moznaby wykorzystac na skuter

http://szukaj.pl.mobile.e.../176287933.html


A tak przy okazji moze smieszne dla niektorych pytanie: z czego jest robiona zabudowa Integrali? Czy to aluminium?

adamer - 2013-03-27, 22:17

Na wyjezdzie,ale sledze mobile.de w poszukiwaniu optymalnego modelu. Po powrocie planowany objazd paru miejsc i o ile nic super sie nie znajdzie to przelozenie zakupu na jesien, gdzie i wiekszy wybor i ceny nizsze.
Na razie znalazlem ciekawego blaszaka z super silnikiem, fakt ze tak nie do konca 2+2,ale pewnie sie da, martwia mnie tylko te male butle na gaz oraz spora ilosc blach do ponownego malowania.

http://szukaj.pl.mobile.e.../176646900.html

Poza wieloma innymi Integralnymi samochdami znalazlem taka bardzo tania ciekawostke
FF Tabbert,niby z 1992r. Na masce znaczek Fiata, kierwnica od Mercedesa, deska wyglada na lato 80-te. Za te pienadze moze byc ciekawym zakupem, tym bardziej ze juz ma rampe , ktora moznaby wykorzystac na skuter

http://szukaj.pl.mobile.e.../176287933.html


A tak przy okazji moze smieszne dla niektorych pytanie: z czego jest robiona zabudowa Integrali? Czy to aluminium?

tolo61 - 2013-03-28, 10:05

Hej...
Odpowiedziałem Tobie w mailu... :wyszczerzony:
Dotyczy wszystkich kamperów nie tylko integrali...
Pozdrawiam
Tak przy okazji
Kierownica w tym Tabbercie tez jest od fiata tylko naklejka od mesia.....
Dach był naprawiany i parę innych rzeczy...to tak przy okazji...
O wilgoci i umywalce nie wspomnę.... :lol:
Jednak jeżeli pasuje Tobie taki układ wnętrza, to myślę, że cena jest aż nadto adekwatna do stanu....
I generalnie wygląda fajnie....i ma rampe... :-P
Ja bym go brał.....
Wsadził parę złotych i miał coś na parę lat...chyba że .....
Znalazł bym coś równie atrakcyjnego a młodszego
Nie oszukujmy się ..integrale są w cenie i NIKT prezentów nie robi nieznajomym...ŻYCIE...
Tylko zwróć uwagę na DMC....3650....
Wejdź na stronę tego handlarza...coś tam jeszcze ma...
:spoko

Robinson_44 - 2013-03-28, 18:55

Witam,

Proszę wybaczyć, że tak na Krzysia wykorzystując okazję tematu: rejestrować na specjalny czy ciężarowy. Niedługo odbieram zabudowę na Fiacie Ducato L3H3 i zastanawiam się jakie mogłyby wynikać ewentualne korzyści z rejestracji na ciężarowy? O ile mi wiadomo przepisy wyraźnie określają jaki pojazd jest pojazdem ciężarowym, a dokładniej mówią o tym, że przedział kierowcy musi być na stałe odgrodzony ścianą od przestrzeni ładunkowej. Czy się mylę ? Jeżeli tego warunku pojazd nie spełnia żaden diagnosta nie wyda ponoć świadectwa homologacji. A co z jazdą przez np: Niemcy w weekend ? Ciężarowe muszą stać, a kampery normalnie mogą jechać. Podkreślam, ze bazuję na opiniach uzyskanych w firmach profesjonalnie robiących zabudowy.

Czy ktoś z forumowiczów ma głębszą wiedzę na ten temat ?

Łączę pozdrowienia.

Cykada - 2013-03-28, 19:13

jazda ciężarowym w święta w niemcowni do 3.5t dozwolona a i chyba do 7.5t ?
Fux - 2013-03-28, 20:02

del
tolo61 - 2013-03-28, 20:30

Tachograf...pow 3,5 t oraz dla aut zarejestrowanych do przewozu osób .... pow 9 osób wraz z kierowcą
:spoko

Fux - 2013-03-28, 21:10

tolo61, skasuj, pomyliłem z ruchem po autostradach w D.
fortero - 2013-03-28, 21:11

kolego adamer benimar to jest zabudowa hiszpańska nie polecam
adamer - 2013-03-28, 22:32

Hiszpanska czyli jakosc kiepska? Na zdjeciach wyglada niezle ;)
Tez myslalem o zarejestowaniu na ciezarowy, glownie z powodu ograniczenia predkosci dla kamperow. Jednak zdecydowanie nie mam zamiaru odgradzac sie od czesci pasazerskiej ;-/

Robinson_44 - 2013-03-28, 22:36

Ale stała przegroda to warunek niezbędny by diagnosta podpisał się pod homologacją. Niestety nie da się tego obejść :(
adamer - 2013-03-28, 22:50

:(
fortero - 2013-03-28, 22:53

hiszpańskie to piękne tylko są widoki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group