Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - LT 28 silnik 2.0 benzyna wiatrak chłodzenia na stałe???

Piluch - 2013-03-25, 16:44
Temat postu: LT 28 silnik 2.0 benzyna wiatrak chłodzenia na stałe???
Cześć mam pytanie chce kupić kampera VW LT 28 z 77roku i własciciel mówi że tam jest silnik 2.0 (ponoć montowany w porsche) i tam jest wentylator na stałe i że tak jest fabrycznie że jak sie zapala to od razu włącza się wiatrak. Czy to jest ok i czy tak powinno być?
Skorpion - 2013-03-25, 16:46

Wedlug mnie powinna być tak wiskoza
donald - 2013-03-25, 17:37

Zapytaj kolege Ericson-a on miał takie cudo marki VW i też silnik od proszaka...
Cyryl - 2013-03-25, 17:39

ostatni silnik w jakim wiatrak był na stałe chłodzony wodą to był chyba Wardburg.
kimtop - 2013-03-25, 17:58

A Warszawa,Żuk,Nysa,Star,Jelcz,Wołga?
Cyryl - 2013-03-25, 18:16

no tak, ale to zapamiętałem, bo kolega w swoim Wardburgu wyciął brzeszczotem ośkę razem z wiatrakiem, wymienił chłodnicę od PF 125p i na wężu wstawił termostat.
ARCADARKA - 2013-03-25, 18:41

kimtop napisał/a:
A Warszawa,Żuk,Nysa,Star,Jelcz,Wołga?


Mareczku i ford też na stałe miał wentylator ,oczywiście mój ,tera mam elektryczny :bigok :bigok :bigok :bigok

CORONAVIRUS - 2013-03-25, 20:01

ARCADARKA napisał/a:
[Mareczku i ford też na stałe miał wentylator ,oczywiście mój ,tera mam elektryczny :bigok :bigok :bigok :bigok


" tylko nikomu się nie wygadaj bo to ...... i gumowe uszy ....." a tu sam paplesz :haha: :haha: :haha:

MILUŚ - 2013-03-25, 20:18

kimtop napisał/a:
A Warszawa,Żuk,Nysa,Star,Jelcz,Wołga?


I jeszcze Dacia i .............jeszcze Dacia :bigok

maszakow - 2013-03-26, 00:06

donald napisał/a:
Zapytaj kolege Ericson-a on miał takie cudo marki VW i też silnik od proszaka...

heh... a może właśnie sprzedaje... :-P :haha: :haha:

gino - 2013-03-26, 07:29

Piluch napisał/a:
własciciel mówi że tam jest silnik 2.0 (ponoć montowany w porsche)

i prawdę mówi...wiatrak jest na stałe, i silnik faktycznie jest ''prawie '' ten sam co w Porsche 924...tzn w Porsche, jest od LT ..nie na odwrót, no i ''porszowy'' ma pełny wtrysk, nie gaźnik, ostrzejszy wałek..i jeszcze parę innych zmian podnoszących dość znacznie moc.

miałem w swoim SVENIE ten sam silniczek...mimo że jest sporo słabszy od ''porszowego'' w zupełności wystarcza do tego typu autka :spoko

ja, mimo wszystko zaadaptowałem głowicę z 924 , zmieniając jedynie wtrysk na LTekowy gaźnik..i...czułem sporo różnicę w dynamice


wracając do pytania o wiatrak..
te eLTeczki mają tendencje do ''grzania się''
często, przez zwykłe niechlujstwo właścicieli..
gdyż wokół wiatraka, jest tzw tunel..
czyli specjalna obudowa wentylatora, przymocowana do chłodnicy, i przdłużona specjalnym gumowym kołnierzem, kołnierz jest trochę ciężki do zamontowania, przez co, ludzie go wywalają...a to powoduje wieczne problemy z chłodzeniem :spoko

Piluch - 2013-03-26, 09:34

Dzięki Gino za odpowiedź! Z tego co widzę na forum jesteś naprawdę ekspertem w kwestii LT więc podpytam Cię o to ogłoszenie : http://allegro.pl/volkswa...3120953623.html Muszę się szybko zdecydować, co o tym sądzisz. Ponoć gość jeździ nim 10 lat i teraz od roku stoi bo kupił przyczepe, 2 lata temu robił remont silnika i od tamtej pory przejechał z tego co mówi 5 tysięcy km, prośba ogromna o poradę
gino - 2013-03-26, 09:53

przesadzasz, expertów na forum mamy dużo lepszych ;)
ale dziękuję...
przepraszam, ale nie namówisz mnie na ocenę autka ze zdjęć..tylko ''wróżbici'' to potrafią :-P ..


mogę Ci jedynie podpowiedzieć, na co zwracaj uwagę..
i powiem tak...oglądałem juz wcześniej to ogłoszenie bo z racji sentymentu do ELteczków, zwróciełem na niego uwagę.
mimo że ma nie oryginalne wnętrze, jest ono bardzo fajnie zaadaptowane , ciekawe, jak jest z jakością wykonanych prac
posiada wszytsko, co powinien, prysznic.boiler, ogrzewanie..
no, przydałaby się markiza....ale ostatnio na alledrogo było ich sporo w granicah tysiąca pln.

nie wiem jak jest w tym autku, ale trzeba zwrócić uwagę na doły karoserii, nadkola, stopnie, ranty drzwi , głównie suwanych..
chociaż, cięzko będzie ocenić..czy jest to sama szpachla, czy..wstawione reperatury , które później i tak trzeba szpachlować/myślę że dokłdne oglądanie ''od spodu'' zakoli, rantów, rozjaśni troszkę sytuację..
z drobiazgó, ważne są też rolki suwanych drzwi, i system ich przesuwania
gdyż uszkodzone potrafią ''wylatać'' gdy za daleko je odsuniesz

kolejny drobiazg-brakuje zderzaka przedniego, jest tylko jego wzmocnienie

króko mówiąc..jeśli stan jest ok..autko chyba warte zainteresowania :spoko

oczywiście podchodź do niego z chłodną głową, pamietając że ma 36lat i kosztuje tylko 9tyś i że zawsze dwie własne łapki będą potrzebne, aby co i raz, coś tam sobie dłubać..
nawet jak coś na dzisiaj jest niedopracowane , jesli masz trochę ''drygu do roboty'' to takie poprawki to czysta pryjemność :spoko

hrys - 2013-03-26, 13:15

Ten LT jest w tej chwili w NASUTOWIE ok 20 km od Lublina Stoi na zimowisku w stodole zastawiony przyczepą campingową nie można go obejrzeć ani uruchomić potwierdzam co piszecie bo rozmawiałem tel. z właścicielem. Jak zejdzie śnieg po świętach można go będzi ezobaczyć i konkretnie ocenić.
Piluch - 2013-03-26, 15:41

Dzięki Hrys, właściciel ma mi dać znać jak go wyprowadzi żebym przyjechał obejrzeć (zaklepał mi go), dam znać jak będę już wiedział kiedy! :) Dzięki wszystkim za pomoc
makdrajwer - 2013-03-26, 19:14

W mojej skodzie jest wiatrak na stałę ( fabrycznie ) i kiedyś czytałem że zabiera to ok 3 KM :shock:
MILUŚ - 2013-03-26, 21:12

makdrajwer napisał/a:
W mojej skodzie jest wiatrak na stałę ( fabrycznie ) i kiedyś czytałem że zabiera to ok 3 KM :shock:


Ale Ty masz w skodzinie silnik z tyłu :-/ obróć wiatrak to mocy przybędzie a prędkość wzrośnie jak zacznie Cię pchać :-P :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group