Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - PROBLEM Z URUCHOMIENIEM J5 2,5D

wojtek0 - 2013-03-28, 18:52
Temat postu: PROBLEM Z URUCHOMIENIEM J5 2,5D
Witam,liczę na Waszą niezastąpioną pomoc :lol:
Problemik z uruchomieniem pojawił się już na zlocie w Istebnej (do tej pory odpalał od pierwszego razu przy -15, podczas ferii) ,no ale w końcu w nocy było -20 c :lol: ,spiąłem dwa aku razem i samochodzik jakoś odpalił ,kilka dni temu chciałem go uruchomić i niestety znowu problem ,pomyślałem że zamarzło paliwo kupiłem benzynę dolałem do ropy i poczekałem do dziś ,temp. w dzien na plusie, niestety nie dal rady ,kręci ma ochotę zapalić ale nic ,sprawdziłem paliwo rozpiąłem przewody i na moje oko ropa jest ok,poczytałem trochę tu na forum i tak sobie myślę że świece albo przekaźnik od świec ,czas świecenia kontrolki świec jest około 30 sekund-trochę długo ,moje pytania
przy ilu padniętych świecach powinien zapalić ,jak jest na lekkim plusie ,(kiedyś w T4 miałem padnięte 3 i zimą przy minusie zapałał)
jak rozróżnić czy padły świece czy ten przekaźnik -nie wiem czy tak się nazywa ta puszeczka pod maską :lol:

pozdrawiam

makdrajwer - 2013-03-28, 18:54

Wykręć i sprawdź świece. Dostęp masz idealny, zrobisz to za 10 minut i będziesz wiedział coś więcej.
SlawekEwa - 2013-03-28, 18:55

Czy tam w 2.5D nie ma jednej plomieniówki?
makdrajwer - 2013-03-28, 18:59

Ja mam płomienówke w 2,5 TD a w 2,5 D miałem zwykłe swiece.
MILUŚ - 2013-03-28, 20:15

A sprawdziłeś zawór STOP ?
maniek68 - 2013-03-28, 20:29

Sprawdz mase. Polacz kabel od aku - do przekaznika :spoko
Skorpion - 2013-03-28, 20:36

Jezeli masz swiece na kazdym cylindrze to przy przekazniku powinien byc dosc spory bezpiecznk topikowy taki metalowy 80A,tak jak napisal makdrajwer po wykreceniu swiec sprawdz kazda amperomiezem.Jezeli chodz jedna jest padnieta to i tak wymien wszystkie. Cena jednej swiecy Bosch nr.katallogowy 0 250 201 039 cena 50 zl sterownik swiec Bosch 0 281 003 005 cena 391,05 zl
bikers - 2013-03-28, 20:44

Zacznij od sprawdzenia pradu na swiecach czy dochodzi . jeśli jest sprawdz świece powinna byc jednakowa oporność.
Jeśli wszystko jest OK podłącz paliwo z pominięciem filtra ,butelka z przewodem bezpośrednio do pompy wtryskowej .
Jak i to nie pomoże to masz problem

wojtek0 - 2013-03-28, 20:47

MILUS napisał/a:
A sprawdziłeś zawór STOP ?


może głupio zapytam ale co to za zawór ?

sterownik świec slychać ze coś w nim cyka ,jak podgrzewam świece to on robi się ciepły, znaczy że działa ?
jutro będę badał dalej ,dzięki za szybkie odpowiedzi :spoko

Skorpion - 2013-03-28, 20:50

Wojtku jakby co to dzwon pomoge w zakupie w IC Łódz siec i wewntualnie sterownika po tanszej cenie. :spoko :spoko :spoko
wojtek0 - 2013-03-28, 20:53

a może jeszcze jedno ,gdy poczekam do końca grzania świec i próbuje odpalić to ma ochotę zapalić ,natomiast bez podgrzewania takiej ochoty już nie ma,może to wskazywać na świece ?
ile musiało by być padniętych żeby nie chciał zapalić ?

Skorpion - 2013-03-28, 20:55

Mysle ze moze grzac jedna lub dwie swiece i to nie na cylindrach sasiadujacych np. 1 i 3 lub 2 i 4 albo jeszcze 1 i 4 :spoko :spoko :spoko
wojtek0 - 2013-03-28, 20:57

Skorpion napisał/a:
Wojtku jakby co to dzwon pomoge w zakupie w IC Łódz siec i wewntualnie sterownika po tanszej cenie. :spoko :spoko :spoko


jutro wyjmę świece i sprawdzę je ,jak coś to sie na pewno odezwę ,dzięki :spoko

bikers - 2013-03-28, 21:03

Podłącz bezposrednio do pompy bańkę z paliwem .

Sprawdzisz czy przyczyla jest z powodu paliwa
Lub zastosuj samostart

MILUŚ - 2013-03-28, 21:34

wojtek0 napisał/a:


może głupio zapytam ale co to za zawór ?


To wcale nie głupie pytanie :mrgreen:
Jest to elektromagnetyczny zawór zatrzymywania silnika wysokoprężnego .Normalnie po przekręceniu stacyjki masz na nim "+" i zawór jest OTWARTY czyli przepuszcza Ci paliwo do pompy wtryskowej .Do zaworu dochodzi jeden przewód + .Minusem jest obudowa zaworu .
Kiedyś w róznych moich samochodach miałem przypadki ,ze ten kabelek się przetarł i ........ :gwm

:spoko

IAAN - 2013-03-28, 23:06

przy 2 padniętych może nie zapalić ale powinien choć walić białym dymem z rury wydechowej
ten przekażnik świec żarowych mam używany w razie czego mogę odsprzedć
swiece może być trudno wykręcić już dziś popsikał bym odrdzewiaczem
jedna ta na wysokości pompy zasłonięta jest chyba przez rurki pompy wtryskowej zdejmij mostki i przykładaj kabelek z plusem z aku pojedyńczo do każdej ze swiec musi iskrzyć dośc mocno jak słabo to żle
albo omomierzem opór gdzieś ok 0,5 oma więcej to też niedobrze

gino - 2013-03-29, 05:40

pamietajmy że j5 2,5 d to nie fiat 2,5d..
do świec masz dostęp niezły, ale nie idealny, zwłaszcza do pierwszej../od strony rozrządu/
świece to podstawa, więc je zwyczajnie sprawdź...a najlepiej wymień, sa tanie

jeśli jak piszesz, raz już miałeś problem z odpaleniem i ''dłużej'' go kręciłeś, mogłeś przegrzać kabel masowy /karoseria -skrzynia/
znajduje sie on na podłużnicy, pod kołem zapasowym, łączy obudowę skrzyni biegów z podłużnicą
ten kabelek to w 80% powód ''słabszego kręcenia '' i nie odpalania
odkręć go, jeśli jest już czarny i wiotki, kup nowy, im grubszy, tym lepszy
b.ważne=''do żywego'' oczyść miejsca styku przewodu z blachą i skrzynią !!
pod nakrętki daj duże podkładki, aby oczko przwodu było dobrze dociśnięte

wymień filtr paliwa zwłaszcza jesli lałeś paliwo typu BIO/przed zimą/ i jeszcze mogło być w zbiorniku

MILUŚ - 2013-03-29, 10:19

gino napisał/a:
..........................

jeśli jak piszesz, raz już miałeś problem z odpaleniem i ''dłużej'' go kręciłeś, mogłeś przegrzać kabel masowy /karoseria -skrzynia/
znajduje sie on na podłużnicy, pod kołem zapasowym, łączy obudowę skrzyni biegów z podłużnicą
ten kabelek to w 80% powód ''słabszego kręcenia '' i nie odpalania
odkręć go, jeśli jest już czarny i wiotki, kup nowy, im grubszy, tym lepszy
b.ważne=''do żywego'' oczyść miejsca styku przewodu z blachą i skrzynią !!
pod nakrętki daj duże podkładki, aby oczko przwodu było dobrze dociśnięte .......


A wspomnisz Grześ jak ............ze cztery lata temu ten sam problem zdiagnozowałeś u mnie ?

:spoko

krismen - 2013-03-29, 11:58

witam
sprawdż czy pompa podaje paliwo do wtrysków (poluzuj jeden z przewodów przy pompie i zakręć rozrusznikiem )

MILUŚ - 2013-03-29, 12:53

krismen napisał/a:
witam
sprawdż czy pompa podaje paliwo do wtrysków (poluzuj jeden z przewodów przy pompie i zakręć rozrusznikiem )


Przeczytaj uwaznie pierwszy post :chytry :bajer :-P

wojtek0 - 2013-03-29, 17:00

Chłopaki dzięki za zainteresowanie tematem :spoko
dziś po przybyciu do domku z pracy wykręciłem świece ,sprawdziłem i okazało się że dwie sztuki padły -oczywiście już je kupiłem :lol: ,ale w Łodzi aura zimowa ,a ja na kamperka mam tylko wiatę ,jutro jak żonka nie da mi jakiejś przed świątecznej pracy założę i mam nadzieję że to będzie to :lol:
Gino przewód masowy nie wygląda najlepiej ,też go wymienię

Za wirtualną pomoc dla każdego :pifko

Skorpion dzięki za chęć pomocy w zakupie :spoko ,ale ja taki niecierpliwy nie wytrzymałbym jak bym nie kupił szybko :mrgreen:

Skorpion - 2013-03-29, 20:16

Wojtku trzeba bylo zadzwonic to bys zanabyl z moim rabatem :spoko :spoko :mrgreen: :mrgreen:
wojtek0 - 2013-03-30, 19:58

witam świątecznie
świece wymienione :lol: ,rozrusznik dobrze nie zaczął kręcić a kamperek już odpalił, na dotyk :lol: :lol:
jeszcze raz dzięki :spoko

MILUŚ - 2013-03-30, 21:50

wojtek0 napisał/a:
witam świątecznie
świece wymienione :lol: ,rozrusznik dobrze nie zaczął kręcić a kamperek już odpalił, na dotyk :lol: :lol:
jeszcze raz dzięki :spoko


Cieszę się ,że znów forum CT okazało się pomocne :bigok
Wojtku .........do zobaczenia na szlaku :spoko

krismen - 2013-04-01, 20:48

MILUS napisał/a:
krismen napisał/a:
witam
sprawdż czy pompa podaje paliwo do wtrysków (poluzuj jeden z przewodów przy pompie i zakręć rozrusznikiem )


Przeczytaj uwaznie pierwszy post :chytry :bajer :-P



:?: :!: :?: :!: :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group