Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni

AtomDrops - 2013-04-14, 22:05
Temat postu: Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni
Cześć
Zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika (2,5 tdi) nie osiąga wyższej wartości niż 70 stopni. W wielu samochodach, którymi jeździłem temperatura wynosiła około 90 stopni. Nie mam jednak żadnych problemów z ogrzewaniem kabiny.
Moje pytanie do kolegów - czy ten typ tak ma, czy należałoby coś sprawdzać?
pozdrawiam
Atomdrops

przemo.d - 2013-04-14, 22:29

termostat padł.
pozdr,

erikson - 2013-04-15, 07:09

u mnie w tdi tez tak jest,dopiero w upaly wzrasta na 90
MAWI - 2013-04-15, 07:52

przemo.d napisał/a:
termostat padł.

Mam tak samo.Wymieniłem termostat ,bez zmian .Podobno jest kilka rodzajów termostatów.W każdym razie jeżdżę z tym już któryś rok unikając patrzenia na wskażnik :lol: W poprzednim kampie też tak miałem.

CORONAVIRUS - 2013-04-15, 08:00

Wyciągnijcie czujnik z silnika , wsadzcie go do szklanki , podłączcie prowizorycznie masę i kabelek do wskaźnika . Zalejcie wszystko wrzątkiem i.... i zobaczycie , że wskaźnik zatrzyma się na 90 st .... :-/
andi at - 2013-04-15, 09:38

odpal silnik i poczekaj chwile jak silnik bedzie cieply i chlodnica tez to termostat jest walnietyay a jak chlodnica zimna to termostat OK
poczekaj jeszcze i zobacz kiedy bedzie chlodnica robila sie ciepla (przy ilu stopniach )

Skorpion - 2013-04-15, 09:40

W tym silniku sa dwa czujniki temp.jeden odpowiada za wlaczenie wentylatora a drugi podaje sygnal na wskaźnik temp. mysle ze powinieneś wymienić oba
slawwoj - 2013-04-15, 10:29
Temat postu: Re: Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 70 stopni
AtomDrops napisał/a:
Cześć
Zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika (2,5 tdi) nie osiąga wyższej wartości niż 70 stopni. W wielu samochodach, którymi jeździłem temperatura wynosiła około 90 stopni. Nie mam jednak żadnych problemów z ogrzewaniem kabiny.
Moje pytanie do kolegów - czy ten typ tak ma, czy należałoby coś sprawdzać?
pozdrawiam
Atomdrops


Mam to samo.

Mój wniosek: nie ma to wpływu na komfort jazdy a tym bardziej mieszkania, więc nie zawracam sobie tym głowy,

MER-lin - 2013-04-15, 13:23

U mnie też tak jest, a ogrzewanie działa znakomicie. Temperatura wzrasta do 90 stopni tylko wówczas, gdy jest bardzo ciepło na zewnatrz i jadę dłużej pod ostrą górę. Potem szybciutko spada do poprzedniej wartości.
CORONAVIRUS - 2013-04-15, 13:29

tylko trzeba pamiętać , że jak na wskaźniku jest już 90 st to znaczy , że w układzie jest ok 10 st więcej o czym świadczą uruchomione wentylatory .... kto o tym nie wie lub nie pamięta może w wypadku np . uszkodzenia uszczelki pod głowicą , przegrzać silnik :(
SlawekEwa - 2013-04-15, 15:07

No name napisał/a:
e w układzie jest ok 10 st więcej o czym świadczą uruchomione wentylatory .... kto o tym nie wie lub nie pamięta może w wypadku np . uszkodzenia uszczelki pod głowicą , przegrzać silnik

AtomDrops napisał/a:
wskaznik temperatury.jpg

Adam jak myślisz po co są te czerwone kreski po prawej stronie tego wskażnika :chytry

MrTommy - 2013-04-15, 16:03

MER-lin napisał/a:
U mnie też tak jest, a ogrzewanie działa znakomicie. Temperatura wzrasta do 90 stopni tylko wówczas, gdy jest bardzo ciepło na zewnatrz i jadę dłużej pod ostrą górę. Potem szybciutko spada do poprzedniej wartości.


Mam dokładnie tak samo, też łapię stresa przy podchodzeniu strzałki pod 90-kę, bo nie znam faktycznej temperatury silnika :(
Muszę to kiedyś jakoś sprawdzić.

CORONAVIRUS - 2013-04-15, 17:19

SlawekEwa napisał/a:

Adam jak myślisz po co są te czerwone kreski po prawej stronie tego wskażnika :chytry


te czerwone ? sam już nie wiem ... pewnie jak wszystko było nowe to w ekstremalnych warunkach temperatura na wskaźniku pokazywała czerwone pole ale po latach najprawdopodobniej wskaźniki dostają świra i pokazują mniej niż powinny ... to jest notoryczna usterka w wielu autach ... w starym kamperze tak miałem , w ducato tak mam ...ważne by o tym wiedzieć Sławku ...czyż nie ? :chytry

Bogusław i Ewa - 2013-04-15, 17:41

Miałem w zeszłym roku duże problemy z chłodzeniem silnika (uszczelka nie wytrzymała).Termostat ma duże znaczenie,wskazanie strzałki w starym aucie nie koniecznie jest zgodne z prawdą (cyframi na wskażniku),tak mówił mi doświadczony sprzedawca części do Fiata.Skala wskażnika temperatury jest bardziej umowna niż precyzyjna :spoko
wbobowski - 2013-04-15, 17:48

Bogusław i Ewa napisał/a:
Skala wskażnika temperatury jest bardziej umowna niż precyzyjna

Podobnie jak wskazania licznika. Do wszystkiego trzeba podchodzić z rozsądkiem. Jeśli temperatura pracy silnika jest niska na wskaźniku, to jej podwyższenie już powinno nas ostrzegać... i wtedy 90° jest napewno już niepokojące.

SlawekEwa - 2013-04-15, 17:58

Silniki o dużych pojemnościach z wtryskiem bezpośrednim mają dość dużą sprawność. Większy procent paliwa zamienia się na pracę i stąd taki silnik mniej produkuje /produkt uboczny/ ciepla. Dlatego też niektóre diesle mają dogrzewacze silnika :chytry
przemo.d - 2013-04-15, 18:46

Witam,
Co ma do rzeczy sprawność silnika?.
Ona może mieć tylko wpływ na długość nagrzewania a nie na temperaturę pracy :spoko
W Fiatach sam termostat nie ulega uszkodzeniu ale ma wokół gumowe doszczelnienie które z czasem spada z rantu i owija się na termostacie sam termostat pracuje poprawnie ale się nie domyka do końca bo brak gumki... i dlatego takie wskazania. Nie wiem jak jest w tym modelu Ducato bo co chwila coś zmieniają.
A, że często sam termostat jest niewymienny ( dostępny tylko z obudową; co znaczy drogi ) to już tak wszyscy jeżdżą, auto może przez to więcej palić.
Temperatura pracy powinna wynosić około 90 stopni. U mnie tak wynosi i jest to dokładnie połowa skali, nie ma znaczenia czy jadę w trasie czy stoję w korkach...
Pozdro.

JaroW - 2013-04-15, 19:20

przemo.d napisał/a:
Temperatura pracy powinna wynosić około 90 stopni. U mnie tak wynosi i jest to dokładnie połowa skali, nie ma znaczenia czy jadę w trasie czy stoję w korkach...
Pozdro.

Witajcie
nie widzisz kolego że pisza koledzy o poroblemie jaki wystepuje w silnikach 2.5tdi oraz 2.8tdi inaczej idtd
a ty masz JTD 2.3 wiec po co uwagi.
Rozwiąz problem a nie mów co masz .
W 2.8 ten problem jest i niech powie ktoś co ma 2.8 idtd i ma na wskażniku 88-90st C.
:spoko

makdrajwer - 2013-04-15, 19:32

W 90 % starszych ducato z którymi ma styczność jedną z pierwszych czynności jest wymiana termostatu ( banalna i tania ). W mojej lawecie 2,5 TDI przy mrozach -25C faktycznie dochodzi do ok 80 stopni ale przy wyższej temperaturze pokazuje 90 lub w korkach powyzej.
Przy ostatnich mrozach sprawdziłem kiedy otwiera mi się termostat : przejechałem 15 km ( trasa ).
Tak więc zainwestuj pare dych i wymień termostat ( lub parenaście jak zrobisz to sam ).
A jak chcesz podejść teoretycznie to wymontuj swój termostat wrzuć go do garnka z wodą i podgrzewaj z termometrem . Jak zacznie sie otwierać powyżej 80 stopni to jest ok. Jak ponież to jest do d... .

AtomDrops - 2013-04-15, 20:09

Dziękuję wszystkim za wpisy choć widzę, że starły się dwie szkoły pół na pół:
1. ten typ tak ma - nic nie ruszaj
2. Zmień termostat/y

Muszę się zastanowić troszkę :spoko

CORONAVIRUS - 2013-04-15, 20:15

Po co się zastanawiać ...zmień termostat i napisz , że punkt pierwszy był włąściwym :spoko
MAWI - 2013-04-15, 21:19

Mi najbardziej podobała się teoria z gumką ,a właściwie z jej brakiem.Słyszałem ,że może to spowodować nie lada kłopoty. :-/ Co do termostatów, pewnie należy wymiwnić po to aby raczej wrócić do punktu pierwszego,popieram przedmówcę. :spoko
SlawekEwa - 2013-04-15, 21:25

JaroW napisał/a:
W 2.8 ten problem jest i niech powie ktoś co ma 2.8 idtd i ma na wskażniku 88-90st C.

Nie ma takiej opcji :-P

JaroW - 2013-04-16, 16:26

Witajcie
po wymianie termostatu na nowy
dalej jest 70st a nie 90
w 99% idtd tak jest.
Już to przerabialiśmy nie raz i tak nic nie da termostat
Wentylator włączy sie pierwszy na Saharze.
Na wskazniku i tak jest poniżej połowy wskaznika czyli mniej niz 75st
:spoko

CORONAVIRUS - 2013-04-16, 18:14

JaroW napisał/a:
,
po wymianie termostatu na nowy
dalej jest 70st a nie 90
:spoko


nie jest 70 st tylko 70 st pokazuje wskaźnik ... w małym obiegu silnika jest tyle co powinno być ... termostat otworzy II obieg i temperatura sie wyrówna w obu ... w II jest włącznik wentylatorów a te nie zatrybią przy 70 st a jednak czasami się kręcą ...wniosek prosty , wskaźniki oszukują . Prosty tester podłaczony do gniazdka serwisowego wskazuje w tym samym czasie temperaturę wyższą ( właściwą ) ...

Ale o obiegach chłodzenia kiedyś na CT juz było i nie jednemu się termostat wtedy nie otworzył :haha: :haha: :haha: Jak to historia zatacza kółka , ale teraz już mamy dodatkowe chłodzenia i nie damy sie nawet spocić ...ja tam w to wierzę :bigok

Tadeusz - 2013-04-16, 18:58

MAWI napisał/a:
Mi najbardziej podobała się teoria z gumką ,a właściwie z jej brakiem


Nie Tobie pierwszemu.... :-P

marmur - 2013-04-16, 20:46

Też mam silnik 2,5 TDI i też pokazuje 70-75 stopni.
Przy nadarzającej się okazji postaram się sprawdzić wiarygodność tych wskazań.

SlawekEwa - 2013-04-16, 21:17

No name napisał/a:
nie jest 70 st tylko 70 st pokazuje wskaźnik ... w małym obiegu silnika jest tyle co powinno być

Ciekawa sprawa - w moim Dukato byl silnik 1.9TD i wskażnik pokazywał na trasie 85-90 stopni, powymianie silnika na 2.8 idTD , ten sam wskażnik pokazuje 70 st :-P
Co jest grane? :bajer

CORONAVIRUS - 2013-04-16, 21:33

SlawekEwa napisał/a:
[
Co jest grane? :bajer


Sławku ...przecież w tych silnikach są różne czujniki ...rezystancje maja różne więc nie są zamiennymi w skojarzeniu ze wskaźniekiem ... :bukiet:

sławek w. - 2013-04-16, 21:38

SlawekEwa napisał/a:
No name napisał/a:
nie jest 70 st tylko 70 st pokazuje wskaźnik ... w małym obiegu silnika jest tyle co powinno być

Ciekawa sprawa - w moim Dukato byl silnik 1.9TD i wskażnik pokazywał na trasie 85-90 stopni, powymianie silnika na 2.8 idTD , ten sam wskażnik pokazuje 70 st :-P
Co jest grane? :bajer


Mam to samo, w silniku 1,9td było równo 90 st. po wymianie na 2,5 td w trasie było ok 70-75, wymieniłem termostat na nowy i bez zmian (zegary te same). W górach powyżej 90 st. włączał się wentylator - na szczycie transfogaraskiej w Rumuniii w ubiegłym roku włączyłem ręcznie na wszelki wypadek drugi wentylator bo faktycznie zaczął się trochę grzać.

SlawekEwa - 2013-04-16, 22:05

No name napisał/a:

Sławku ...przecież w tych silnikach są różne czujniki ...rezystancje maja różne więc nie są zamiennymi w skojarzeniu ze wskaźniekiem ..

Adam nie rozśmieszaj mnie, bo stracę w Ciebie wiarę jako mechanika :haha:
W busie gdzie był ten 2.8 też było 70st :chytry

CORONAVIRUS - 2013-04-16, 22:09

w busie wskaźnik już źle pokazywał Sławku ... nie trać wiary i nic mi nie zlecaj , ładnie proszę :wyszczerzony:
SlawekEwa - 2013-04-16, 22:17

No name napisał/a:
nic mi nie zlecaj , ładnie proszę

A co ja Ci zlecałem?
Trzymasz sie swojej teorii jak pijany płota.
W kamperze wskaznik- zły i w moim busie i u JaroW i dzięsięciu innych.
Ten typ tak ma- koniec, kropka.

CORONAVIRUS - 2013-04-16, 22:36

Sławek ... posłuchaj teraz mechanika do którego tracisz zaufanie i już się nie nadymaj .

Czujnik wskażnika zbudowany jest w oparciu o termistor NTC , niestety latka powodują to już trochę niedomaga przekłamując odczyty . Dotyczy to wielu marek , nie tylko kamperowozów .

Dodając równolegle do sygnałowego przewodu dodatkową oporność ( może być potencjomert precyzyjny 500 Ω ) i wysterowując odpowiednio wskazanie wg temperatury z testera , można tanio oszukać każdy stary układ . Po takim zabiegu wskazania wskaźnika są prawidłowe ... zrób tak i będziesz miał super odczyt .

Możesz mi wierzyć lub nie , potwierdź u Świstaka jak musisz . To wszystko co miałem do udowodnienia Tobie Sławku w tej sprawie .

buziaczki :-P

SlawekEwa - 2013-04-16, 22:45

No name napisał/a:
posłuchaj teraz mechanika do którego tracisz zaufanie i

Ok - silnik 1.9TD rok prod 1996 czujnik pokazuje dobrze - nie stracił oporności
silnik 2.8 idTD rok prod. 1999- czujnik traci oporność z wiekiem :chytry
zegar ten sam :bajer
straciłem zaufanie :haha:
Ciebie nie całuję ze względu na Szymka :aniolek

CORONAVIRUS - 2013-04-16, 23:08

SlawekEwa napisał/a:
No name napisał/a:
posłuchaj teraz mechanika do którego tracisz zaufanie i

Ok - silnik 1.9TD rok prod 1996 czujnik pokazuje dobrze - nie stracił oporności
silnik 2.8 idTD rok prod. 1999- czujnik traci oporność z wiekiem :chytry
zegar ten sam :bajer
straciłem zaufanie :haha:
Ciebie nie całuję ze względu na Szymka :aniolek



Sławek tracę cięrpliwośc ale znaj moja dobrą wolę ...

Wcześniej juz pisałem , że czujniki w tych silnikach NIE SĄ O TYCH SAMYCH PARAMETRACH , więc zamieniając je (razem z silnikiem ) nie spodziewaj się , że wskaźnik będzie pokazywał identycznie . On (wskaźnik ) w odróżnieniu od Ciebie Sławku , czuje różnicę w dostarczanym mu sygnale ...dlatego teraz inaczej wskazuje . Jak pogodzisz się z tym objawem to będzie Ci łatwiej zrozumieć to co stało się w Twoim kamperze po zmianie silnika . Ty jesteś zadowolony ale Twój wskaźnik nie ... może pogadaj z nim , on potrzebuje pomocy z Twojej strony , jest mu źle , jest zdezorientowany , szaleje bo właściciel wymyslił sobie inny silnik ale nie zapytał wszystkich czy będzie im lepiej , może szkoda Sławku ,że nie rozmawiasz ze swoim autem ... ja rozmawiam 8-)

SlawekEwa - 2013-04-17, 07:12

No name napisał/a:
Sławek tracę cięrpliwośc ale znaj moja dobrą wolę ...

Szkoda mi się zrobiło Adasiu Twojego stanu zdrowia/rozmowy z autem/ i dzisiaj nad ranem przełożyłem zegar z busa w którym był 2.8 / mnóstwo gratów sobie zostawiłem, więc jest z czego /. I co ? I nic pokazuje tak jak pokazywał.
No name napisał/a:
Ty jesteś zadowolony ale

Co mam jeszcze zrobić, żeby Ciebie zadowolić? :haha:

janus - 2013-04-17, 07:44

Przemawia do mnie argumentacja Adama, bo wszystko w niej brzmi logicznie i jedno z drugiego takoż wynika. Jednakże założenie jego wywodu sprowadza się do faktu, że w latach, powiedzmy 1996 - 2001, do każdego typu silnika montowanego w Ducato, a było ich chyba z 6 rodzajów, produkowano inny, różniący się bardzo drobnym szczegółem, typ licznika. To jednak już chyba logicznym nie jest.
CORONAVIRUS - 2013-04-17, 08:06

Nie wiem ile rodzajów liczników robiono ...z pewnością nie dedeykowane tylko do danej pojemności . Wczoraj sprawdziłem tylko 1,9 i 2,8 ...mają różne czujniki czyli wytwarzano coonajmniej dwa rodzaje liczników .

Sławek : " przełożyłem zegar z busa w którym był 2.8 / mnóstwo gratów sobie zostawiłem, więc jest z czego /. I co ? I nic pokazuje tak jak pokazywał. "

czyli pokazuje 70 st ponieważ , jak juz wcześniej ustaliliśmy , tak pokazywał jak był w busie . ( wskaźnik był już uszkodzony ) .

Na próbę wstaw silnik 1,9 :wyszczerzony: z licznikiem od kampera bo ten wskazywał 90 st . i wtedy podmień liczniki ... jestem przekonany , że po podmianie na licznik od busa będzie tylko 70 st.

Możesz jeszcze ( jeśli sie jakos da ) zaadoptować do silnika 2,8 czujnik od 1,9 i razem z licznikiem od kampera zobaczysz 90 st . :spoko

Sławku , idę pogadać z moim kamperem , wczoraj dostał nowy aku silnikowy ...ciekawe jak minęła mu noc , co sie śniło i czy jest zadowolony ? :spoko

Thom - 2013-04-17, 08:29

U mnie 1.9 TD (90KM) 1999r. pokazuje ok. 80 st (pośrodku między 50 a 90).

Ja na początku też się zastanawiałem czy mi
wskaźnik nie zwariował, ale była zima i
stwierdziłem że może temperatura zew
ma na to wpływ..

Gdy jest cieplej jest podobnie to zapewne
tak ma być i już... aha czujniki niby są ok
bo kazałem sprawdzić na warsztacie... :ok

JaroW - 2013-04-17, 15:37

Witajcie
ok dobra zaczynamy
Potwierdzam teorie Sławka bo Stasio- Jola Sławek EWA i ja mam, Rafalcho w poprzednim kamperze, AtomDropsi ,MAWI ,slawwoj,MrTommy, MER-lin,TOSIEK oraz mój sąsiad w 2 ch dostawczakach ma to samo.. w DUCATO czyli wskazania od dolu patrząc 1/3
PS DOTYCZY SILNIKOW 2.5 TDI ORAZ 2.8
to więc do jasnej chol...y niech sie wypowie ten co ma taki silnik i ma ok czyli 90st
niech powiedzą naprawilem to i to by podnieść temp.
a nie doradzaja ci co mają inne silniki.
I SŁAWEK nie słuchaj KOG ..UTA i nic nie wymieniaj bo szkoda czasu.

CORONAVIRUS - 2013-04-17, 16:56

Sławek nie ma czasu odpowiedzieć bo zmienia na 15 minut silnik na stary 1,9 :haha: :haha: :haha:

wczoraj 22:36 napisałem co trzeba zrobić by na wskaźniku podnieść temperaturę lub wariant II zamontować nowy wskaźnik temperatury silnika :spoko

Brat - 2013-04-17, 17:00

Tak się zastanawiam, czy Ty Adaśku w jednej osobie jesteś ... ;) Boć przecie ktoś musi pracować na te Twoje kampery/podróże/marzeń spełnianie ... :)
PS. Nieustające uściski dla Wujka !

CORONAVIRUS - 2013-04-17, 17:03

Braciszku ...mam przerwę techniczną na miskę ... zaraz dalej lecę zarabiać na te tam , no te co napisałeś .... no i jeszcze jest ŻONA , która tyra na mnie , więc wszystko gra :spoko
Brat - 2013-04-17, 17:04

To ja muszę się z jeszcze jedną ożenić ... ;)
SlawekEwa - 2013-04-17, 17:55

Adam a jak jest u Ciebie z temp. silnika. Ty masz "angola" po przekładce i wszystkie wskażniki chodzą Ci w lewą stronę :haha: :haha: :haha:
CORONAVIRUS - 2013-04-17, 18:31

DOKŁADNIE TAK JAK NAPISAŁEŚ ... zawsze wskazują w lewo :haha:
silny - 2013-04-17, 18:46

klotnia jakby bylo o co .

bierzemy w reke pirometr z celownikiem laserowym , jak nie mamy to lecimy do pierwszego lepszego elektronika , stawiamy gosciowi flache i pozyczamy sprzet na godzinke po czym przez pierwsze 45 minut uczymy sie jak celowac zeby odczyt byl prawidlowy a kolejne 15 minuty przeznaczamy na pomiary. :bigok

grzejesz jeden z drugim swoje busy i kampery i mierzysz temperature przed termostatem , za termostatem i na glowicy zeby miec porownanie

polecam :) :spoko

SlawekEwa - 2013-04-17, 21:09

No name napisał/a:
zawsze wskazują w lewo

Ty mnie ciśnienia na poduszkach nie pokazuj tylko temperaturkę silnika :chytry

CORONAVIRUS - 2013-04-17, 21:13

Nikt tu się nie kłóci , rozmawiamy sobie ...prawda Sławku ?


Przed chwilą zrobiłem fotkę , to jest transit 2007 ... wskaźnik pokazuje to co pokazuje czyli ? Ile wg WAS ? I jak myślicie ile faktycznie jest w silniku wg testera wpietego w OBD2 ? :bajer

SlawekEwa - 2013-04-17, 21:16

No name napisał/a:
rozmawiamy sobie ...prawda Sławku ?

Prawda :pifko
100 st.
92 st

CORONAVIRUS - 2013-04-17, 21:22

SlawekEwa napisał/a:
No name napisał/a:
rozmawiamy sobie ...prawda Sławku ?

Prawda :pifko
100 st.
92 st


a takiego :haha: :haha: :haha:

prosze bardzo , całe 10 st mniej w silniku , pomyłka odwrotna niż w fiatach :lol:

CORONAVIRUS - 2013-04-18, 16:17

tak z ciekawości sprawdziłem cały zakres pracy wskaźnika i ... i tak to wygląda .... ciekawe jest to , że jak wskazówkal dochodzi do połowy to ma 71 st i na tej połowie pozostaje już zawsze mimo tego , że temp wzrasta o następne 10 st do 80 ...

Silnik nie nagrzewa się bardziej niż do 82 stopni bez względu na to czy na postoju czy w trakcie jazdy ... nie testowałem go w skrajnych warunkach .

:spoko

marmur - 2013-04-18, 19:47

Czyli masz taki sam problem jak my wszyscy.
slawwoj - 2013-04-18, 19:53

marmur napisał/a:
Czyli masz taki sam problem jak my wszyscy.


Problem ma mój znajomy - bo ma co a nie ma czym.

JaroW - 2013-04-19, 15:51

marmur napisał/a:
Czyli masz taki sam problem jak my wszyscy.

bo filozofuje
a ma silnik IVECO..
2.5 TDI , 2.8 to w DUCATACH to są też silniki IVECO.

CORONAVIRUS - 2013-04-19, 17:28

a gdzie ja napisałem , że rozpatrujemy wskaźnik w moim iveco ??? :haha:
SlawekEwa - 2013-04-19, 18:42

No name napisał/a:
że rozpatrujemy wskaźnik w moim iveco ???

Bądż w końcu menem i przyznaj się ile Ci pokazuje w Iveco :chytry :bajer :haha:

CORONAVIRUS - 2013-04-19, 19:02

SlawekEwa napisał/a:
No name napisał/a:
że rozpatrujemy wskaźnik w moim iveco ???

Bądż w końcu menem i przyznaj się ile Ci pokazuje w Iveco :chytry :bajer :haha:


chętnie tylko jest mały problem .... iveco nie ma OBD2 tylko jakieś okrągłe coś tam.... nie mam przejścia i nie szukałem ale mobilizujesz mnie , więc zakręce się koło tej sprawy .

Jak pomierze to na bank opowiem, teraz tylko fotka z powrotu z Poznania , nie jest chyba tak źle :lol: ... a czy to ma coś wspólnego z byciem "menem" czy nie to już Sławku Tobie do oceny pozostawiam , nie mierzę tak ludzi :haha:

Na pocieszenie coś z dziś .... colorado 3,5 z 2004 roku ... ten to dopiero pokazuje skubaniec :haha:

SlawekEwa - 2013-04-19, 20:08

No name napisał/a:
chętnie tylko jest mały problem .... iveco nie ma OBD2 t

Co przekazuje dane do DBD2? Czujnik temp. :haha:

CORONAVIRUS - 2013-04-19, 20:10

SlawekEwa napisał/a:
No name napisał/a:
chętnie tylko jest mały problem .... iveco nie ma OBD2 t

Co przekazuje dane do DBD2? Czujnik temp. :haha:


by tylko jeden :bajer Sławku :bigok troszkę chyba jesteś zazdrosny o to moje wskazanie :haha:

SlawekEwa - 2013-04-19, 20:15

Adam dobrze wiesz o co mi biega. Tak wskazania z Twojego OBD2 /temp / jak i mojego zegara :wc:
makdrajwer - 2013-04-19, 20:24

Ale uparliście się na te wskaźniki :chytry

Lepiej popatrzcie na wskaźnik temperatury za oknem . On coraz lepiej pokazuje .

CORONAVIRUS - 2013-04-19, 20:27

Sławek ... tester odczytuje z czujników i jak sugerujesz , że i one są uszkodzone to całośc testów i działania silnika jest do kitu , komputer dostosuje dawkę biorąc pod uwagę wszystko dookoła ...

"Tak wskazania z Twojego OBD2 /temp / jak i mojego zegara" Bzdura na resorach :spoko jedź do kogoś kto podłączy tester , popatrz i odwołaj to swoje zdanie :wyszczerzony:

Donat - 2013-04-19, 21:18

Kłócicie się i kłócicie a każdy może mieć racje :-) . Ja nie mam pojęcia jak jest w Iveco ale np w silnikach PSA czujników temp jest trzy, jeden na deskę drugi do kompa trzeci do wentylatorów chłodnicy i z reguły każdy pokazuje co innego :-)
CORONAVIRUS - 2013-04-19, 21:21

Ponownie zwracam uwagę tym co to obserwuja , że my ze Sławkiem się nie kłócimy i nigdy się nie kłóciliśmy ...

Prawda Sławku :pifko :?:

SlawekEwa - 2013-04-19, 22:24

No name napisał/a:
komputer dostosuje dawkę biorąc pod uwagę wszystko dookoła ...

No tak nie zawsze wszystko dookola jest sprawne :haha:
Prowda :spoko

zbyszekwoj - 2013-12-01, 11:11

Zajżałem w temat bo w moim nowym zakupie cały czas było też 70,już myślałem że trzeba będzie przysłonić chłodnicę atu taka dyskusja.Wobec tego odpuszczam :box2 :box2 :box2
JaroW - 2013-12-01, 15:48

zbyszekwoj napisał/a:
Zajżałem w temat bo w moim nowym zakupie cały czas było też 70,już myślałem że trzeba będzie przysłonić chłodnicę atu taka dyskusja.Wobec tego odpuszczam :box2 :box2 :box2


Witaj
te wskazniki tak mają .
Sprawdziłem kiedy pierwszy wetylator się zał. wtedy pokazuje wskaźnik coś pow. 70 st C
więc nie ma obawy tak ma być.

Wskaźniki do roku 1999



Wskaźniki pow. 2000 roku



Ps. Można rozebrać wskaźnik i przesunać strzałkę na odp. miejsce kiedy właczy się pierwszy wentylator.
ale po co.. :spoko

Comsio - 2013-12-01, 17:28

Mam tak samo na zegarku, jest :ok
zbyszekwoj - 2013-12-01, 18:40

No JARO,Ty na wszystko masz przykłady foto,to trochę pracy kosztuje.Działaj tak dalej dla dobra CT. :kawka:
piotr.sto - 2013-12-23, 12:34

zbyszekwoj napisał/a:
Zajżałem w temat bo w moim nowym zakupie cały czas było też 70,już myślałem że trzeba będzie przysłonić chłodnicę atu taka dyskusja.Wobec tego odpuszczam :box2 :box2 :box2


A ja zamiast popatrzeć na forum, najpierw zacząłem działać :mrgreen: Wymieniłem termostat i... ups... temperatura bez zmian :gwm A wystarczyło po prostu trochę poczytać :mrgreen:

kubryk1 - 2013-12-23, 16:26

Witam!
A w moim kamperku (Fiat Ducato 2,3 TDI z 2003 r.) wskazówka temperatury silnika natychmiast po jego włączeniu ustawia się w połowie skali i praktycznie nie zmienia położenia, niezaleznie od temperatury zewnętrznej jak i od obciążenie silnika. Co zatem może być uszkodzone?

CORONAVIRUS - 2013-12-23, 20:00

kubryk1 napisał/a:
Witam!
A w moim kamperku (Fiat Ducato 2,3 TDI z 2003 r.) wskazówka temperatury silnika natychmiast po jego włączeniu ustawia się w połowie skali i praktycznie nie zmienia położenia, niezaleznie od temperatury zewnętrznej jak i od obciążenie silnika. Co zatem może być uszkodzone?


Zdejmij kabelek z czujnika ....jak wskaźnik spadnie to wina czujnika a jak nie to wskaźnika lub przewodu ...

JaroW - 2013-12-25, 11:11

kubryk1 napisał/a:
Witam!
A w moim kamperku (Fiat Ducato 2,3 TDI z 2003 r.)


Witaj nie ma takiego silnika w twoim kamperze tylko 2.3 JTD a to jest calkiem inny silnik niż piszesz.
POzdrawiam :mikolaj :mikolaj :mikolaj

2.3 JTD
Oznaczenie silnika Iveco F1AE0481C

Pojemność skokowa 2286 [cm³]

Moc maksymalna[KM] ([kW]) przy obr/min110 (81)/3600

Maks. moment obrotowy[Nm] przy obr/min270/1800

:spoko

makdrajwer - 2013-12-25, 11:18

ja na zime w moich ducatach przysłaniam 1/3 chłodnicy. Temperatura wędruje na 90 a i w aucie jest cieplej. Miałem pare starych samochodów w których była roleta na chłodnice obsługiwana linką z kabiny. Albo oryginalne zaślepki wlotów powietrza do chłodnicy.
kubryk1 - 2013-12-25, 11:57

JaroW!
Absolutnie masz rację! To był czeski błąd w oznaczeniu silnika - nie zmienia to jednak w niczym problemu ze wskaźnikiem temperatury.
Pozdrawiam

piotr.sto - 2013-12-25, 20:54

makdrajwer napisał/a:
ja na zime w moich ducatach przysłaniam 1/3 chłodnicy. Temperatura wędruje na 90 a i w aucie jest cieplej. Miałem pare starych samochodów w których była roleta na chłodnice obsługiwana linką z kabiny. Albo oryginalne zaślepki wlotów powietrza do chłodnicy.


Szósta strona tematu, a ja dalej jestem głupi :gwm Czy w takim razie to co pokazuje wskaźnik temperatury to przekłamanie z czujnika, a silnik ma właściwą temperaturę pracy, czy też jest niedogrzany i trzeba go przesłonić :confused

siemie - 2013-12-26, 10:44

piotr.sto napisał/a:
czy też jest niedogrzany i trzeba go przesłonić


Miałem ten sam problem, w serwisie zleciłem wymianę termostatu, oczywiście nic to nie zmieniło, trzeba po prostu włączyć silnik przy dodatniej temperaturze, poczekać aż się nagrzeje do 70 st, jesli po kilu minutach od nagrzania, włączy się wentylator, wszystko jest ok, później się dowiedziałem że takie wskazania temperatury silnika, to rzecz normalna w tych samochodach. Od kliku lat nie zwracam na to uwagi, gdybym wcześniej popytał o to doświadczonych kierowców, zaoszczędziłbym parę zł.

:spoko

makdrajwer - 2013-12-26, 10:57

piotr.sto napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
ja na zime w moich ducatach przysłaniam 1/3 chłodnicy. Temperatura wędruje na 90 a i w aucie jest cieplej. Miałem pare starych samochodów w których była roleta na chłodnice obsługiwana linką z kabiny. Albo oryginalne zaślepki wlotów powietrza do chłodnicy.


Szósta strona tematu, a ja dalej jestem głupi :gwm Czy w takim razie to co pokazuje wskaźnik temperatury to przekłamanie z czujnika, a silnik ma właściwą temperaturę pracy, czy też jest niedogrzany i trzeba go przesłonić :confused


Wg mnie jest niedogrzany w zimne dni. Wnioskuje to z tego że mam termowyłącznik wentylatora na 94 oC i faktycznie zgadza sie moment włączenia ze wskazaniani. Sama konstrukcja tego silnika pochodzi z dawnych czasów gdzie osłony chłodnic były normalną sprawą. Jest to moje 4 czy 5 ducato , miałem w nich różne silniki ale układ chłodzenia działa podobnie.

JaroW - 2013-12-26, 12:51

piotr.sto napisał/a:
Szósta strona tematu, a ja dalej jestem głupi :gwm Czy w takim razie to co pokazuje wskaźnik temperatury to przekłamanie z czujnika, a silnik ma właściwą temperaturę pracy, czy też jest niedogrzany i trzeba go przesłonić :confused


Proponuję poszperać w necie..

a tu mała podpowiedź

( Fiat Ducato ) niska temperatura silnika w ducato

Niedogrzany silnik Fiata Ducato 1999r

Przysłaniacie chłodnice?

makdrajwer - 2013-12-26, 12:56

Na szczęście coraz więcej nowych samochodów pozbawionych jest wskaźnika temperatury :-/
JaroW - 2013-12-26, 12:59

I tu jest podobny temacik na naszym FORUM :mikolaj

FIAT » Ducato 2.8

SlawekEwa - 2016-03-14, 21:12

Odgrzewam kotleta :help: i proszę o odpowiedż tym razem właścicieli Dukato z 3.0 silnikiem jak jest z grzaniem, niedogrzaniem silnika i wskazaniami wskażnika temp silnika.
Moje pytanie wiąże się funkcją ogrzewania bojlera CWU.

Gewehr - 2016-03-14, 21:21

Przy sprawnym termostacie trzyma 85-90 st. Zimą wolno rośnie, ale łapie te 85 st.
SlawekEwa - 2016-03-14, 21:25

Cytat:

Przy sprawnym termostacie trzyma 85-90 st

Czyli niezbyt długa wężowniczka w bojlerze o poj 15l podłączona do małego obiegu silnika za bardzo go nie wychłodzi.

Gewehr - 2016-03-14, 21:35

Trudno powiedzieć :roll: Przy zimnym bojlerze na pewno wydłuży czas nagrzewania silnika. Myślę że po jakimś czasie osiągnie temperaturę pracy. Ile to będzie trwało, tego nie wiem. Jedynie na postoju może nie złapać temperatury, bez kombinacji słabo łapią. Bez testów będzie ciężko.
vIrek - 2016-03-16, 15:21

Ja mam wpięty do małego obiegu, ale bojler 10l. W lecie nie czuć, że dłużej się silnik nagrzewa. Za to szybciej osiąga temperaturę jak już jest woda gorąca w bojlerze. Wężownica 4m z rurki miedzianej 12mm.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group